Selam aracima elm327 obd cihazı bağladım, telefonla arayüze bağlandığım da İstanbul da şehir içi trafikte hararet 100 dereceye kadar çıktı. Uzun yolda 120 140 ile geldim bu esnada 88 91 derece aralığında kalıyor. Ama şehir içi trafikte 95 98 100 e kadar çıkıyor. 98 derece de fan açıyor. Sizce normal midir ? Aracımda hararet ışığı hiç yanmadı. Araç benzinli. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dur kalk trafikte hararet kaç dereceye çıkar?
-
-
Araç kaç dereceye kadar izin veriyorsa o kadar çıkabilir. Uzun yolda yüksek hızla rüzgâra maruz kaldığı için yani radyatöre sürekli hava vuracağı için haliyle fazla ısınma olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 15 Ocak 2024; 22:53:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal. Her araç 90 da sabit kalmaz zaten. Sürücü tedirgin olmasın diye aşırı yükselme olmadığı sürece 90 da sabit kalır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Doğrudur. Gerçek değeri obd'den bağlanarak okunabilir. Mesela Lada araçlarda gösterge 90 dereceden yukarısını birebir gösterdiği için kullanıcılar panikleyip hararet yaptığını sanar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 15 Ocak 2024; 23:6:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal. Dur kalk trafikte motor genellikle ısınır. Soğutma sıvınızı düzenli periyotlarla uygun antifriz karışımıyla yenilediğiniz müddetçe bir sorun olmaz.
-
araç ne; gm motorların (ecotec) çalışma ısısı 110 derecedir, pecochip yazılımla 100 derecenin altına düşürme sağlanabiliyor...
-
Araç honda civic fb7
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
118-120'nin üzerine devam ediyorsa patates...
ideali benzinli araçlar için 90-105 derece arası ki araçlar 97-98'de genelde fan açar ve ideal aralık olan 88-90 derece'de gezinir...
araçta LPG varsa daha yüksek sıcaklıkta çalışır, katalizörü kontrol ederek hareket etmek gerekiyor burada...
ha birde hareretli çalışan motorlar var...bir çok marka sayabiliriz ama bariz olan modeller var mesela...
BMW I4 N13 mesela 102-104 derecede gezinir 105-108 arası fan fan fan...fanlı fanlı dur kalk yaptırır...
yine BMW 'den gidelim F20 118i 2012 yılında biraz sıka sıka gittiğimde 113-114-115-116 laaaan ne oluyor oluyoruz...gibi...
fan devrede sıkıştırılmadı ise araba ve yol almaya başlıyorsa tekrar 105-106...
105 derece soğutma sıvısı normaldi bu araçta mesela huzurlu çalıştığı aralık 103-105 arası...c
insi bozuk :)
benzer bir çok araçta bu örneklerle çoğaltabiliriz...
-
Bazıları sıcak seviyor diyelim iyi oldu bu bilgiler teşekkürler..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
motor gayet sağlıklı çalışıyor, japon arabaların çalışma sıcaklığı 100 derecenin altında seyrediyor, 10 senedir benim araçda elm takılı vaziyette torque programında radyatör sıcaklığı 101 dereceye ayarlı bu kademeye ulaştığında alarmı tetikliyor
-
GM fan açma derecesini Bosch gibi sistemlere oranla bir kaç derece daha yüksek ayarlıyor. Genelde 100 üzeri oluyor. Bunuda ısıl yani yanma verimliliği için yapıyor.
Araç 100 derece üstünü gorünce gaz yemesi bile değişiyor. Araç daha bir sessiz, titreşimsiz oluyor daha rahat gaz yiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X