Şimdi Ara

E90 3.20D 184hp Aşırı Yakıt Tüketimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
12.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Hem foruma hem de BMW kullanıcıları arasına yeni katılıyorum. Dolayısıyla markaya da yabancıyım. Aracım 2011 E90 184'lük 3.20D 164K km'de. 17" jant Pirelli Cinturato yazlık lastik takılı. Aracı yeni aldım, bir ay olmadı alalı. Periyodik bakımları 3-4 ay önce yapılmış(yağ-yakıt-hava filtre değişimleri vs).

    Araştırmalarımda genel anlamda dizel araçlar için çok veri gördüm ve karşılaştırma yapamadım. E90 3.20D 184hp 'ler içinse farklı kullanım tarzlarına göre farklı yakıt tüketim paylaşımları yapılmış ancak hiçbirisi benim verilerimle uyuşmuyor. Bir de 184'lük E90 3.20D'lerin yakıt tüketimi konusunda hiç olumsuz birşey duymadığım gibi araştırmalarımda da göremedim. O yüzden benimle aynı sorunu yaşayanlar da var ise onlara da ışık tutması açısından yeni konu açmak istedim.

    Araçla ilgili tecrübe ve tespitlerim;

    - Aracı uzun yolda git-gel bir kez test etme fırsatım oldu, İstanbul-İzmir= 6.5 LT // ortalama hız 110-120, İzmir-İstanbul (yaklaşık 60-70 km Bursa Mustafa Kemal Paşa dağ yolundan) 7.5 LT // ortalama hız 100-110. Buraya kadar sorun yok diye düşündüm her ne kadar tecrübe sahiplerinin oranlarını (5-5.5 LT gibi) tutturamasam da çok fark yoktu.

    - Şehir içi Küçükyalı-Ümraniye arası git gel 40 dk'nın yaklaşık 30 dk'sı yoğun trafik olmak üzere 19-20 km ortalama hızlarda 11.5-12.0 LT'leri gördüm. Bunun dışında kısa mesafe ve dur-kalklı şehir içi normal trafikte ve 8-10 km'lik mesafelerde E5'te normal trafikte kullanıyorum. Daha önce bu aracı kullanmış arkadaşlarımdan ve internet üzerindeki araştırmalarımdan sonra yaklaşık 2-3 LT ortalamanın üzerine çıktığımı düşündüm. Şöyle ki son konuştuğum arkadaşımın anlatımına göre şehir içinde her köşe başında yanlayarak ve her ışıkta dip gaz kalkarak bile 9.5 Lt'yi geçememiş (aracının yazılımlı 240hp ve 480NM tork olmasına rağmen diyor). Kişisel kullanım tarzımı da %80 sakin %20 agresif olarak tanımlıyorum ve internet üzerindeki 7-8 LT değerlerdeki karma yakıt tüketimleri için E90 3.20D 184hp kullanıcılarının tecrübe anlatımlarına dayanarak makul ölçülerde olduğu düşüncesindeyim.

    - Aracı almadan önce ekspertize soktuğumda zamanında 'dizel partikül filtresi hatası' verdiğini hafızada gördüler ama an itibariyle arıza kaydı yoktu. Turbo hortumları ve krank keçesi çevresinde yağ terlemesi olduğunu bana gösterdiler, ustasına kontrol ettirin dediler. Motor %91 çıktı. Tork eğrisi de gayet düzgün ve dalgasızdı. Daha sonra özel bir BMW servise götürüp lifte kaldırdığımızda turbo hortumları ve krank keçesi çevresindeki yağlanmalar için usta bu km'lerde yağlanma-terleme gayet normal, sıkıntı yaratmaz dedi. Genel olarak gayet güzel temiz bir araba diyip onay verdiler.

    - Aracı aldığım günden beri de dinliyorum, ölçüp tartıyorum, herhangi bir boğulma-gaz yememe-kalkışta zorlanma vs tespitim yok. Dokunmamla beraber koltuğa yapıştırıyor ancak 66kw LPG'li bir araçtan sonra ilk dizel ve güçlü bir araç tecrübem olduğu için bu veriyi kendi adıma tamamen doğru kabul edemiyorum.

    Şimdi aktif kullanıcı ve tecrübe sahiplerine sorularım şöyle ki;

    1- Elimdeki bu verilerle düşündüğüm zaman 11-12 LT'lerdeki aşırı yakıt tüketimleri konusunda yanılıyor muyum? Bu tüketimler bu kullanımda normal mi?

    2- Genel olarak turbo dizel araçlarda yakıt ve performans söz konusu olduğunda dizel partikül filtresi ve enjektör temizliğinden bahsediliyor. Bunun için de özel temizleyiciler var. Tunap 931 ve 932 Dizel Partikül Filtre Temizleme Seti gibi. Düzenli yaptıran/uygulayan var mı? Fark ediyor mu?

    3- Yine 3.20D kullanıcısı bir arkadaşımdan aldığım tahmine göre de turbo soğutması veya geri beslemesiyle veya filtrelerle alakalı bir tıkanıklık-sızdırma-boğulma durumu söz konusu olabilirmiş, bu durumları kontrol ettirmemi söyledi. Yine bu durumlara benzer bir sorundan kaynaklı yakıttan şikayet edip çözen var mı?

    Şimdiden teşekkürler, iyi forumlar.







  • Aracınızın kilometresi yüksek, az değil.

    Sırayla ihtimalleri yazıyorum:

    1) DPF her ne kadar sürüş aşamasında kendini temizlese de içindeki bazı partikülleri yakamıyor. Dolayısıyla 150-200 bin km arası yada temiz kullanılıp katkı maddesi atılmamış veya serviste yağ değiştiyse 200-250 bin km arası kalıcı olarak dolabiliyor. Bazıları 300-350 de görebilir. Çözümü: DPF fiziksel olarak temizlenmeli. Yaklaşık maliyeti 700-1000 TL arası. Eğer ki doluysa yakıt tüketiminiz ciddi şekilde düşecektir.

    2) Enjektorler de herhangi bir sıkıntı olduğunda araç bilgisayara bağlandığında bunu bildirir. Fakat bunu bildirmese de temizlemeniz mümkün. Bosch servisleri bunu yapıyor. Maliyeti 500-1000 TL civarında. Eğer ki bir problem varsa yine ciddi şekilde tüketiminiz azalır.

    3) E90 320d araçların turboları doğru kullanılmadığında 150-200k km arasında problem çıkarmaya başlayabiliyor. Turboyu doğru bir şekilde test ettirin, bir problem varsa tamirini tavsiye etmiyorum. Türkiye'de bu işi yapanlar pek başarılı değil, Avrupa ve Amerika'daki gibi de doğru test ekipmanları kullanmıyorlar. O yüzden piyasadan temin edip takmak en doğrusu, bunun da maliyeti 4-5 bin tl'den aşağı olmayacaktır.

    4) E90 320d'lerin kronik problemi olan zincir. Bu en iğrenç sorunlardan biridir, 2 parça zincir değişecek diye komple motoru indirirsiniz, 3-4 bin tl işçilik 1-2 bin tl parça ödersiniz. Zincirde problem varsa zamanlamada problem vardır, bu da yakıtı etkiler. Zincirde bir problem varsa teşhisi iyi bir bmw ustası kaputu açıp dinleyerek yada çamurluktan dinleyerek rahatlıkla anlayabilir.

    5) Tork konvertörü veya sanzimanda problem olabilr. Güç doğru aktarılmadığı için tüketiminiz yükselir. Bu sert vites geçişlerinden veya sanzimanın olağan dışı hareketlerinden anlaşılabilir. Dolaysıyla çok sonra bir ihtimal..

    Diğer ihtimalleri saymıyorum, sırasıyla bunları denemekte fayda
  • Enjektörleri ölçtürmenizi tavsiye ederim. Ben de benim x3 fazla mı yakıyor diyordum :) Meğer neleri varmış :)
  • Sorunu nedir bişey diyemem ama evet tüketimleriniz normal değil, ve evet okuduğunuz duyduğunuz kullanıcı tüketimleri çok normal. Sürekli dip gaz şehir içi 10 litreyi geçirmek zor bir araçtır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızın kilometresi yüksek, az değil.

    Sırayla ihtimalleri yazıyorum:

    1) DPF her ne kadar sürüş aşamasında kendini temizlese de içindeki bazı partikülleri yakamıyor. Dolayısıyla 150-200 bin km arası yada temiz kullanılıp katkı maddesi atılmamış veya serviste yağ değiştiyse 200-250 bin km arası kalıcı olarak dolabiliyor. Bazıları 300-350 de görebilir. Çözümü: DPF fiziksel olarak temizlenmeli. Yaklaşık maliyeti 700-1000 TL arası. Eğer ki doluysa yakıt tüketiminiz ciddi şekilde düşecektir.

    2) Enjektorler de herhangi bir sıkıntı olduğunda araç bilgisayara bağlandığında bunu bildirir. Fakat bunu bildirmese de temizlemeniz mümkün. Bosch servisleri bunu yapıyor. Maliyeti 500-1000 TL civarında. Eğer ki bir problem varsa yine ciddi şekilde tüketiminiz azalır.

    3) E90 320d araçların turboları doğru kullanılmadığında 150-200k km arasında problem çıkarmaya başlayabiliyor. Turboyu doğru bir şekilde test ettirin, bir problem varsa tamirini tavsiye etmiyorum. Türkiye'de bu işi yapanlar pek başarılı değil, Avrupa ve Amerika'daki gibi de doğru test ekipmanları kullanmıyorlar. O yüzden piyasadan temin edip takmak en doğrusu, bunun da maliyeti 4-5 bin tl'den aşağı olmayacaktır.

    4) E90 320d'lerin kronik problemi olan zincir. Bu en iğrenç sorunlardan biridir, 2 parça zincir değişecek diye komple motoru indirirsiniz, 3-4 bin tl işçilik 1-2 bin tl parça ödersiniz. Zincirde problem varsa zamanlamada problem vardır, bu da yakıtı etkiler. Zincirde bir problem varsa teşhisi iyi bir bmw ustası kaputu açıp dinleyerek yada çamurluktan dinleyerek rahatlıkla anlayabilir.

    5) Tork konvertörü veya sanzimanda problem olabilr. Güç doğru aktarılmadığı için tüketiminiz yükselir. Bu sert vites geçişlerinden veya sanzimanın olağan dışı hareketlerinden anlaşılabilir. Dolaysıyla çok sonra bir ihtimal..

    Diğer ihtimalleri saymıyorum, sırasıyla bunları denemekte fayda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Aracınızın kilometresi yüksek, az değil.

    Sırayla ihtimalleri yazıyorum:

    1) DPF her ne kadar sürüş aşamasında kendini temizlese de içindeki bazı partikülleri yakamıyor. Dolayısıyla 150-200 bin km arası yada temiz kullanılıp katkı maddesi atılmamış veya serviste yağ değiştiyse 200-250 bin km arası kalıcı olarak dolabiliyor. Bazıları 300-350 de görebilir. Çözümü: DPF fiziksel olarak temizlenmeli. Yaklaşık maliyeti 700-1000 TL arası. Eğer ki doluysa yakıt tüketiminiz ciddi şekilde düşecektir.

    2) Enjektorler de herhangi bir sıkıntı olduğunda araç bilgisayara bağlandığında bunu bildirir. Fakat bunu bildirmese de temizlemeniz mümkün. Bosch servisleri bunu yapıyor. Maliyeti 500-1000 TL civarında. Eğer ki bir problem varsa yine ciddi şekilde tüketiminiz azalır.

    3) E90 320d araçların turboları doğru kullanılmadığında 150-200k km arasında problem çıkarmaya başlayabiliyor. Turboyu doğru bir şekilde test ettirin, bir problem varsa tamirini tavsiye etmiyorum. Türkiye'de bu işi yapanlar pek başarılı değil, Avrupa ve Amerika'daki gibi de doğru test ekipmanları kullanmıyorlar. O yüzden piyasadan temin edip takmak en doğrusu, bunun da maliyeti 4-5 bin tl'den aşağı olmayacaktır.

    4) E90 320d'lerin kronik problemi olan zincir. Bu en iğrenç sorunlardan biridir, 2 parça zincir değişecek diye komple motoru indirirsiniz, 3-4 bin tl işçilik 1-2 bin tl parça ödersiniz. Zincirde problem varsa zamanlamada problem vardır, bu da yakıtı etkiler. Zincirde bir problem varsa teşhisi iyi bir bmw ustası kaputu açıp dinleyerek yada çamurluktan dinleyerek rahatlıkla anlayabilir.

    5) Tork konvertörü veya sanzimanda problem olabilr. Güç doğru aktarılmadığı için tüketiminiz yükselir. Bu sert vites geçişlerinden veya sanzimanın olağan dışı hareketlerinden anlaşılabilir. Dolaysıyla çok sonra bir ihtimal..

    Diğer ihtimalleri saymıyorum, sırasıyla bunları denemekte fayda
    cevaplar için çok teşekkür ederim emeğinize sağlık.



    DPF ve enjektörler benim de ilk kontrol ettireceğim parçalar. aracı alırken hafızada gördükleri DPF hatası kafamı karıştırıyor önceliğim o olacak. daha sonra da enjektörler. araçta kayıtlı bir hata yok ancak dediğiniz gibi hata vermeden de yıpranmış/kirlenmiş olabileceği ihrimali üzerinde duruyorum.



    zincir yeni değişmiş 158K km'de. faturasını istedim 6000TL+KDV tutmuş o_0 alırken özellikle zincir değişik araç almak istedim yüksek maliyet hakkında aldığım duyumlardan sonra.



    tork konvertörü, şanzıman ve turboyla ilgili umarım sorun yoktur. belirgin bir vites geçiş problemi vuruntu sarsıntı vs problemle karşılaşmadım genel olarak yağ gibi akıyor araç ancak dediğiniz gibi tüm kontrol ve temizlikleri yaptırdıktan sonra ihtimal kalmazsa onları da kontrol ettireceğim özellikle turboyu.



    bayramdan sonra baya bi mesai harcayacağım ve kayda değer bilgileri burda paylaşıyor olacağım.



    tekrar teşekkür ederim iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim 2012 e90 320d bana çok yakıyor gibi geliyor siz sorunu bulup çözdünüz mü? Full depo şehir içi 800 km yapıyor 55-60 kuruş yakıyor sakin kullanıyorum 10 lt lerde geziyor hiç alakası yok verilerle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaiTrQ kullanıcısına yanıt
    Bir depoda 800 km yapması (bir depo 61 litre bu araçta) 7.6L/100km ve km’de 50 kuruş yapar.

    55-60 kuruş da 8.3L-9L yapar

    10 litre yakıyorsa araç maksimum 610km gidiyor olması lazım bir depoyla.

    Yani aracınız tam olarak kaç yakıyor anlayamadım ama eğer

    1. İhtimal 800 km gidiyorsa şehir içinde bir depoyla, 7.6L yakıt tüketiminiz gayet iyi diyebilirim. (Şehir içi fabrika verisi 6.8L zaten)
    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0084266EN/131922

    2. İhtimal sakin kullanımda km’de 55-60 kuruş yakıyor ise ya kullanım güzergahınız çok kısa ve motor ısınamıyor olabilir. Ya da aracın kilometresine bağlı olarak hava filtresi, maf sensörü, map sensörü, dfp, egr valfi, oksijen sensörleri, subaplarda kurum birikmesi, swirl flap arızası gibi parçalarda yada başka bir noktada bir sorun olabilir yada bakım istiyor olabilir. Doğru vizkozitede motor yağı kullanmamak bile yakıt tüketimini arttırabilir.

    Öncelikte bir maf sensör temizleyicisi ile maf ve map sensörlerini temizlemeyi, hava filtresi yeni değişmediyse (mann gibi oem bir marka ile) değiştirmenizi, araçta vakum kaçağı olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim. İyi durumda olmayan çok ufak bir parça bile yakıt tüketimini ciddi seviyede arttırır. Ama 8-9 litreler (bir depoyla 800km) yüksek tüketimler değil bence normal bile diyebilirim.

    3. İhtimal sakin kullanımda 10 litre yakıyor ise araçta çok ciddi bir problem var demektir. 7 sene kullandım e90 320d lci araç ve tüketim olarak çift haneyi hiç bir koşulda görmedim diyebilirim (tüketimi sıfırlayıp performanslı kullanmak dışında, o durunda da 11-12-13 litrelere çıksa bile gün içinde normal kullanmaya başlayınca tekrar tek haneye iniyordu)

    Ayrıca ben aracı 3-4 sene boyunca günlük performanslı olarak 2 km okula git 2km öğle yemeğine 2km eve git şeklinde kullandığımda motor hiç ısınmadığında bile en fazla 9-9.5 litrelere çıkardı tüketim.

    Yani sakin kullanımda 10 litre yakıyor ise o araç hastadır, doktora gitmesi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 23 Kasım 2019; 1:43:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 yakıt tüketimi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Bir depoda 800 km yapması (bir depo 61 litre bu araçta) 7.6L/100km ve km’de 50 kuruş yapar.

    55-60 kuruş da 8.3L-9L yapar

    10 litre yakıyorsa araç maksimum 610km gidiyor olması lazım bir depoyla.

    Yani aracınız tam olarak kaç yakıyor anlayamadım ama eğer

    1. İhtimal 800 km gidiyorsa şehir içinde bir depoyla, 7.6L yakıt tüketiminiz gayet iyi diyebilirim. (Şehir içi fabrika verisi 6.8L zaten)
    https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0084266EN/131922

    2. İhtimal sakin kullanımda km’de 55-60 kuruş yakıyor ise ya kullanım güzergahınız çok kısa ve motor ısınamıyor olabilir. Ya da aracın kilometresine bağlı olarak hava filtresi, maf sensörü, map sensörü, dfp, egr valfi, oksijen sensörleri, subaplarda kurum birikmesi, swirl flap arızası gibi parçalarda yada başka bir noktada bir sorun olabilir yada bakım istiyor olabilir. Doğru vizkozitede motor yağı kullanmamak bile yakıt tüketimini arttırabilir.

    Öncelikte bir maf sensör temizleyicisi ile maf ve map sensörlerini temizlemeyi, hava filtresi yeni değişmediyse (mann gibi oem bir marka ile) değiştirmenizi, araçta vakum kaçağı olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim. İyi durumda olmayan çok ufak bir parça bile yakıt tüketimini ciddi seviyede arttırır. Ama 8-9 litreler (bir depoyla 800km) yüksek tüketimler değil bence normal bile diyebilirim.

    3. İhtimal sakin kullanımda 10 litre yakıyor ise araçta çok ciddi bir problem var demektir. 7 sene kullandım e90 320d lci araç ve tüketim olarak çift haneyi hiç bir koşulda görmedim diyebilirim (tüketimi sıfırlayıp performanslı kullanmak dışında, o durunda da 11-12-13 litrelere çıksa bile gün içinde normal kullanmaya başlayınca tekrar tek haneye iniyordu)

    Ayrıca ben aracı 3-4 sene boyunca günlük performanslı olarak 2 km okula git 2km öğle yemeğine 2km eve git şeklinde kullandığımda motor hiç ısınmadığında bile en fazla 9-9.5 litrelere çıkardı tüketim.

    Yani sakin kullanımda 10 litre yakıyor ise o araç hastadır, doktora gitmesi lazım.
    Şimdi 2 haftadır fulleyip tekrar denedim sıfırladım yakıtı ve araç 2 haftada şehir içi hala 9 lt gösteriyor ama menzilde yine aynı 800 kmde biteceğini gösteriyor sakin kullanımda(arada düz yolda basıyorum bende). Gittiğim yer 5 km lik bir yer sabahları ve yokuşlu bir yer. Anlamadım hangisi sorunlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • RaiTrQ kullanıcısına yanıt
    800km gidiyorsanız 1 depoyla 100 kilometrede ortalama 7.5 - 8 litre olması lazım yakıt tüketiminizin. Yol bilgisayarı eksik ya da fazla gösterebilir onun da bir ayarlama yöntemi var. Bence siz depoyu tam doldurun, yol bilgisayarını sıfırlayın, depoyu bitirebildiğiniz kadar bitirip tekrar doldurun ve deponun aldığı lireyi yaptığınız kilometreye bölün onu da 100 ile çarpın [örneğin: 45 litreye dolduysa depo ve 600 km yaptıysanız (45/100)x100=7.5 l/100km] (yani kısaca depo hesabı yapın). Oradan çıkan sonuç yol bilgisayarıyla aynı ise problem yok.

    Eğer yol bilgisayarından farklı ise sonuç o zaman yüzde kaç farklı? Daha mı az daha mı çok onu hesaplayıp BC gizli menüsünden yüzdesel değer vererek kalibre ederiz yol bilgisayarını (nasıl yapıldığını anlatabilirim) yani depo hesabı ile aynı yaparız. Tabitam gerçek depo hesabını ölçmek için isterseniz 2-3 depo doldur boşalt yaptıktan sonra daha kesin bir değer alabilirsiniz.

    Bu anlattığım kalibrasyonu aslında araç zamanla kendisi yapıyor, ama bmw yinede aracın kullanıldığı yerde rakımın, hava sıcaklığının, yakıtın hatta sürekli araçta bulunan yüklerin (kilolu bir şöför bile olabilir) farklı olabileceğini düşünerek yol bilgisayarı ortalama yakıt göstergesine bir düzeltme seçeneği koyuyor. 160 kiloluk dev bir arkadaşım vardı o da yol bilgisayarı ile gerçek tüketimin tutmadığından şikayet ediyordu. Sebebini sordu bana, sebebi sensin dedim :) ve söylediğim şekilde yol bilgisayarını gerçek tüketime göre düzeltmiştik onun e90 320d aracında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt

    Merhaba, 2012 316i e90 aracım var yakıt tüketimi bende de yüksek çıkıyor sakin kullanımda 17lt gizli özelliklerden girdiğimde 12.8 görünüyor bahsettiğiniz kalibrasyon nasıl yapılıyor acaba.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.