Şimdi Ara

EAT ve ETG arasındaki farklar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
12.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konu başlığı.

    İnternette inanılmaz bilgi kirliliği var, forumlarda benim sorduğum soruyu sormuşlar adam EAT çok güzel falan diye sohbet atmış konuyu bitirmiş

    Şimdiden teşekkürler.



  • EAT şanzıman tam otomatik tork konvertörlü Japon firma AİSİN(dünyanın en iyi şanzıman üreticilerindendir) tarafından Peugeot ve Citroen araçlar için üretilen şanzımandır.Peugeot ve Citroen’in son nesil araçlarında bulunur ve gerek çalışma karakteristiği gerek sorunsuzluğu gerek motora uyumu olsun şahsıma göre üç yıllık tecrübem sonucu piyasanın en iyi şanzımanlarından biridir.
    ETG ise yine Peugeot Citroen’lerde daha önceki model ve üretim araçlarda kullanılan yarı otomatik diye nitelendirilen tek kavramalı şanzımandır.Bildiğimiz manuel şanzımana bir robot eklenerek vitesleri onun değiştirmesi sağlanır ve debriyaj pedalı kaldırılarak araç otomatik hale getirilir.Genellikle sorun çıkarmaya müsait ve rahat olmayan bir şanzımandır.
    EAT japon aisin üretimi tam otomatik (gezegen dişli sistem) tork konvertörlü şanzımandır.

    ETG psa grubun kendi içinde ürettiği "tek kavramalı" otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman (robotize şanzıman) biraz sorunlu ve konforsuz olmasından dolayı artık yeni modellerde kullanılmıyor.

    şuan ki piyasada tam otomatik olarak ZF şanzımanlı araç alamıyorsanız Aisin-EAT şanzımanlı araç alın :)
    Yapay Zekanın Yanıtı

    EAT ve ETG Arasındaki Farklar

    Giriş

    EAT (Elektronik Otomatik Şanzıman) ve ETG (Elektronik Vites Kutusu), manuel vites kutularına alternatif olarak sunulan otomatik şanzıman türleridir. Ancak aralarında bazı temel farklılıklar vardır.

    Çalışma Prensibi

    • EAT: Geleneksel bir tork konvertörü kullanarak çalışır ve vitesleri hidrolik basınçla değiştirir.
    • ETG: Mekanik bir debriyaj kullanarak çalışır ve vitesleri elektro-hidrolik aktüatörlerle değiştirir.

    Performans

    • EAT: EAT'ler genellikle ETG'lere göre daha yumuşak vites geçişleri sunar ve daha rafine bir sürüş deneyimi sağlar.
    • ETG: ETG'ler, daha hızlı vites geçişleri sunabilir ve yakıt verimliliği açısından EAT'lerden daha iyi olabilir.

    Dayanıklılık

    • EAT: EAT'ler genellikle ETG'lerden daha dayanıklı olarak kabul edilir. Çünkü tork konvertörleri mekanik debriyajlardan daha az aşınmaya maruz kalır.
    • ETG: ETG'ler, uygun bakım ile EAT'ler kadar dayanıklı olabilir.

    Maliyet

    • EAT: EAT'ler genellikle ETG'lerden daha pahalıdır.
    • ETG: ETG'ler, daha uygun maliyetli bir seçenektir.

    Yaygın Kullanım

    • EAT: EAT'ler, lüks ve üst sınıf araçlarda daha yaygındır.
    • ETG: ETG'ler, daha uygun fiyatlı ve yakıt verimli araçlarda daha yaygındır.

    Özellikler

    • ETG6 Şanzıman: 6 ileri vitesli bir ETG şanzımandır.
    • ETG5 Şanzıman: 5 ileri vitesli bir ETG şanzımandır.
    • ETG6 Nasıl: ETG6 şanzımanı manuel modda kullanma talimatları.
    • E Toggle Vites Yorumları: ETG şanzımanları kullanan sürücülerin yorumları.
    • ETG Şanzıman Nedir: ETG şanzımanlarının çalışma prensibi ve özellikleri hakkında bilgi.

    Sonuç

    EAT ve ETG şanzımanları, her biri kendine has avantajları ve dezavantajları olan otomatik şanzıman türleridir. EAT'ler genellikle daha yumuşak vites geçişleri ve daha rafine bir sürüş deneyimi sunarken, ETG'ler daha hızlı vites geçişleri ve daha iyi yakıt verimliliği sağlayabilir. Hangi şanzıman türünün senin için daha uygun olduğuna karar vermek, kişisel tercihlerine ve sürüş ihtiyaçlarına bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • EAT şanzıman tam otomatik tork konvertörlü Japon firma AİSİN(dünyanın en iyi şanzıman üreticilerindendir) tarafından Peugeot ve Citroen araçlar için üretilen şanzımandır.Peugeot ve Citroen’in son nesil araçlarında bulunur ve gerek çalışma karakteristiği gerek sorunsuzluğu gerek motora uyumu olsun şahsıma göre üç yıllık tecrübem sonucu piyasanın en iyi şanzımanlarından biridir.
    ETG ise yine Peugeot Citroen’lerde daha önceki model ve üretim araçlarda kullanılan yarı otomatik diye nitelendirilen tek kavramalı şanzımandır.Bildiğimiz manuel şanzımana bir robot eklenerek vitesleri onun değiştirmesi sağlanır ve debriyaj pedalı kaldırılarak araç otomatik hale getirilir.Genellikle sorun çıkarmaya müsait ve rahat olmayan bir şanzımandır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bilgi kirliliği yokta bence sen pek okumadan araştırmadan konu açtın;

    Etg : Yarı otomatik
    Eat : Tam otomatik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 25 Eylül 2019; 13:45:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun uzmanı değilim fakat bildiğim kadarını yazayım. ETG PSA grubunun 2014'ten önce kullandığı tek kavramalı yarı otomatik şanzıman. Artısı düşük bakım maliyeti fakat oldukça sarsıntılı ve kararsız bir şanzıman. EAT ise yeni nesil 6 ileri (EAT 6) veya 8 ileri (EAT 8) olarak çıkartılmış tam otomatik şanzıman. Tam otomatik olduğu için kolay kolay bozulmayan ama bozulunca maliyetli bir şanzıman diye biliyorum. Yine tam otomatik olmasından kaynaklı olarak tüketim miktarı biraz daha fazladır ETG'ye göre fakat sarsıntısız bir sürüş sunar, yokuşlarda kaydırma yapmaz. Özellikle acemi sürücü için alınıyorsa tam otomatik olan EAT tercih edilmeli, ETG'ler yokuşlarda kafasına göre vites düşürüp artırabiliyor bu durumda elle muadehale etmek lazım. (Not: Toyota MMT şanzıman ile ETG'ler aynı mantıkla çalışıyor, MMT çok kullandım ama ETG kullanmadım)
  • EAT japon aisin üretimi tam otomatik (gezegen dişli sistem) tork konvertörlü şanzımandır.

    ETG psa grubun kendi içinde ürettiği "tek kavramalı" otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman (robotize şanzıman) biraz sorunlu ve konforsuz olmasından dolayı artık yeni modellerde kullanılmıyor.

    şuan ki piyasada tam otomatik olarak ZF şanzımanlı araç alamıyorsanız Aisin-EAT şanzımanlı araç alın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 25 Eylül 2019; 13:50:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Yapma ya cidden mi ? Birinin yarı otomatik diğerinin tam otomatik olduğunu bilmiyordum. Nasıl bir bilgidir bu usta karşında titredim resmen
  • Hanzoli H kullanıcısına yanıt
    Bu bilgiden sonra daha neye gerek var da ?
    Yari otomatikden uzak duracaksın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.