Şimdi Ara

ECOBOOST MOTOR YAZILIM SONRASI TEKLEME SORUNU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
4.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • atesleme olmazsa yakıt çiğ kalır pıston haraket etmez tekleme olur

  • bps B kullanıcısına yanıt
    Buji bobin değişti bide yazılım tekrardan yazıldı sorun düzeldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkayatakav -- 25 Aralık 2020; 8:44:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayatakav

    Buji bobin değişti bide yazılım tekrardan yazıldı sorun düzeldi

    aynen yazdıklarımı yapmışsın. güle güle kullan. kalitesiz benzin sakın kullanma motoru kırarsın. şu anda arabanın motoru yakıta karşı çok hassas durumda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Zaten 1.6 motordan 182 beygir güç alınarak yeterince sıkıştırılmış bir motor. Daha ne istediniz ki motordan?

    182 beygir 1.6 turbo motor için yüksek bir güç değil ki?


    B16B yılların atmosferiği 186 beygir

    F20C yılların atmosferiği 240 beygir


    İkisi de saat gibi çalışan ve deli gibi devir dönen sorunsuz atmosferik makinalar. Çıkan güçler ortada.


    Yeni mercedes A45S amg mesela 2 litre turbo ama 421 beygir çıkarmışlar ve yine sorunsuz bir makina?


    Problemi görmek çok da zor olmamalı olay "sıkıştırılmış ünite" değil ford ve üretim geometrisi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 25 Aralık 2020; 13:27:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

    182 beygir 1.6 turbo motor için yüksek bir güç değil ki?


    B16B yılların atmosferiği 186 beygir

    F20C yılların atmosferiği 240 beygir


    İkisi de saat gibi çalışan ve deli gibi devir dönen sorunsuz atmosferik makinalar. Çıkan güçler ortada.


    Yeni mercedes A45S amg mesela 2 litre turbo ama 421 beygir çıkarmışlar ve yine sorunsuz bir makina?


    Problemi görmek çok da zor olmamalı olay "sıkıştırılmış ünite" değil ford ve üretim geometrisi.



    Alıntıları Göster

    Honda motorları motosiklet mantığı ile üretilmiş yüksek devir çevirerek güç üreten motorlar. Tasarımı da buna göre.


    A45S AMG ise Focus ile kıyas kabul etmeyecek bir araba. Klasik C sınıfı binek bir arabanın motoruna yapılan mühendislik, üretim gayesi hepsi farklı.

    Ortalama 1.6 bir motor için 182 beygir yüksek bir güç. Muhtemelen enjektörler, bobinler falan motora ancak yetecek düzeydedir. Bu yüzden üzeri zorlandığında sorun çıkarabilir.

    Peugeot'un 1.6 225 beygir motoru var mesela, o da 190 beygirlik 2.0 motorlarla denk bir performans sunabiliyor.


    Eğer A45S AMG gibi üst düzey bir markanın üst düzey bir otomobili için motor üretiyorsanız maliyet konusunda Focus'ta karşınıza çıkan kısıtlamalarla uğraşmazsınız. Gider en kaliteli malzemeleri koyarsınız. Emisyon konusunda da bir Focus'tan daha rahat hareket edebilirsiniz. Yine 1.6 160 beygirlik VTI motorun bugün olmama sebebi emisyonları karşılayamaması. O dönemde o motoru üreten Honda mühendisleri, bugünkü Focus'u üreten mühendislerden daha rahat bir ortamda üretim yapıyorlardı.


    Yine aynı mantıkla Formula 1 araçları 1.6 motordan 750-800 beygir gibi güçler alıyorlar. Bu bağlamda 1.6 motorun 500 beygiri rahat taşıması gerek diye bir mantık var ama kazın ayağı öyle değil.


    Yine mesela VW 2.0 dizelden 240 beygir, zorlamadan da 190 beygir güç alabiliyor. BMW de 3.0 dizelden 340 beygir güç alabiliyor. Gel gelelim kamyon üreticileri sadece 400 beygir güç alabilmek için 11-12 litre turbo dizel motorlar üretiyorlar. Üstelik ticari bir taşımada ağırlık önemli bir kazanımken. Mercedes mesela binek modelinde 3 litre dizelden 330 beygir güç üretirken 70 beygir daha güçlü olan 1840 Actros'a 10 litre hacminde turbo dizel motor koyuyor? Halbuki bu gücü aşağı yukarı 3,5-4 litreden alabilir?


    Hani demek istediğim, motoru araca göre, aracın üretim gayesine göre, üretim esnasındaki şartlarına göre değerlendirmek lazım. Binek bir arabadan 1.6 motordan 182 beygir güç fazla kabul edilebilir. Volkswagen yıllarca denedi 1.4 motordan 160-170-180 beygir gibi güçler almayı ama olmadı işte, geri adım atmak zorunda kaldı. 1.4 180 beygirlik motorun yerini 1.8 180 beygir aldı, 1.4 160'lık kalktı 1.5 150 beygir geldi falan.





  • Araç 182 beygir olsada oldukça hantal 0-100 : 8.9 saniye
    Yazılımla anca kendini toplar fakat donanımsal olarakta iyileştirmeler gerekiyor sadece yazımla olacak iş değil. Egzoz filtre intercooler vs daha performansa dayalı parçalar kullanılmalı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teslaa89

    Araç 182 beygir olsada oldukça hantal 0-100 : 8.9 saniye
    Yazılımla anca kendini toplar fakat donanımsal olarakta iyileştirmeler gerekiyor sadece yazımla olacak iş değil. Egzoz filtre intercooler vs daha performansa dayalı parçalar kullanılmalı

    Ford, Opel, Fiat gibi markaların arabalarının şanzımanları gücü yere iyi aktaramaz. Muadillerinden hep geridedirler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Ford, Opel, Fiat gibi markaların arabalarının şanzımanları gücü yere iyi aktaramaz. Muadillerinden hep geridedirler.



    Alıntıları Göster
    Otomatik olsa dediğiniz doğruda manuel şanzıman araçta çok büyük kayıp olacağını zannetmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Neye göre ?

    Bendeki 1.6 dizel dct egea 0-100 9.8 saniye


    Diğer 120 hp dizeller 7 saniye mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Neye göre ?

    Bendeki 1.6 dizel dct egea 0-100 9.8 saniye


    Diğer 120 hp dizeller 7 saniye mi ?

    1.6 dizel için çok iyi rakam bence 9.8 saniye fordun benzinli turbo 182 beygir aracıyla arada 1 sn fark var yakıt olarak 2 katı yakar ford çok verimsiz bir motor yakıt/performans a bakınca yaktığının hakkını vermiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308 bluehdi eat6 9.5 saniye olması lazımdı 0-100 rekor onda  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    308 bluehdi eat6 9.5 saniye olması lazımdı 0-100 rekor onda  

    308 1.5 bluehdi 130 HP 9 sn

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 182 beygir zaten fena bir güç değil ben anlamıyorum piste falan mı çıkıyorsunuz?
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Daha öncede bazı arkadaşlara yazdığım gibi aracın bakımlarını kmsi gelmeden yaptırırım her hafta kaputu açar çalışırken bakarım yakıtı ise 15 yıldır aldığımız yerden alırım 2 senedir araç bizde tek bir sıkıntısını görmedim ancak bu forumdaki arkadaşlar niye beni linç ediyor anlamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayatakav

    Daha öncede bazı arkadaşlara yazdığım gibi aracın bakımlarını kmsi gelmeden yaptırırım her hafta kaputu açar çalışırken bakarım yakıtı ise 15 yıldır aldığımız yerden alırım 2 senedir araç bizde tek bir sıkıntısını görmedim ancak bu forumdaki arkadaşlar niye beni linç ediyor anlamıyorum
    Hocam kim niye linç etsin seni ne güzel arabana bakıyorsun işte anladığımız kadarıyla aracını güçlendirmek istiyorsun olabilir yapabilirsin ama buradaki insanlar sadece dikkat etmen gerektiğini söylüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi yorum yapanlara lafım yok bazı arkadaşlar beni linç etmeye kalkmıştı da lafım onlara yanlış anlaşılma olmasın
  • berkayatakav kullanıcısına yanıt

    Hocam bu 182 beygir ecoboost motorlarda kronik bir sorun vardı. Yanlış hatırlamıyorsam genleşme kabı çatlıyor ve soğutma suyu tamamen boşaldığı için araba hararet yapıyordu. Buna bağlı herhangi bir sensör olmadığı için de aracı kullanan ne olup bittiğini farkına varmıyordu. Sonrasında Ford, bu motora sahip araçlarını geri çağırıp bir dizi değişiklik yaptı. Eğer sizin araçta bunlar yapılmadı ise dediklerimi mutlaka göz önünde bulundurun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cankut1907 C kullanıcısına yanıt
    Mevzunun farkındayım değişmesi gereken herşey değişti zaten her hafta bakarım düzenli olarak kontrol ediyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.