Şimdi Ara

EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
797
Cevap
15
Favori
286.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla 4 ileri otomatik ceed de o kadar zorladım zerre silkeleme yasamadım. Bu çift kavramalilarin sorunu bu herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Car da 3 yıl önce otomatik şanzımanların karşılaştırıldığı çok kapsamlı bir değerlendirme vardı.

    Audi tt dsg,ferrari599smg,jaguar xkotomatik vites,bmw m5smg,bmw m3 manuel ,veyron dsg ve evo dsg karşılaştırmalı olarak teste tabi tutulmuşlardı .Burada ayrıca bu şanzımanların üreticilerinin baş mühendisleride teste eşlik etmişlerdi.Getrag ,zf, ricardo ,voicis in uzmanları sonuçlara ve ürünlerin neye göre geliştirildiği müşterilerin neye önem verip şanzımanlarında neistediklerini açıklıyorlardı.

    Şanzımanların falsoları ve vites değiştirmelerindeki yumuşaklık tam gaz kullanımlarla belirleniyordu tabi buna vtes değiştirme hızlarıda bu esnada belirlendi.

    Smg şanzıman yani manuelin otomatik hali olan ferraride 75 milisaniye,m te 85 milisaniye ,audi tt dsg de 315 milisaniye olarak ölçülmüş.

    İlginç olan o tarihte en iyi tam otomatik şanzıman olarak kabul edilen xk testin en iyisi olark seçilmiş.Tork konventörü 60 km den itibaren kitlenerek yani güç kaybı olmadan işlevini yapmaya başlıyormuş ve tam gaz hızlanmalarda bile en küçük bir sarsıntıyı ne kullanımda hissettiriyor hemde telemetri verilerinde en küçük bir dalgalanma ,sekme görünmüyor.

    Bir notta smg ler üzerine ki ;her 2 tam gaz launch control kalkışından sonra m5 debriyajın fazla ısınmasından dolayı 3. sefere hem teknik olarak hemde paneldeki uyarı işaretleriyle izin vermediğini belirtiyor.Bu da sıkışık trafikte corolla mmt lerin neden kolaylıkla biplediğini çok daha iyi şekilde açıklıyor.

    Yazıyı yazmamdaki asıl nokta ise dsg yi vw nin öncelikleri üzerine geliştirdiklerini ne istiyorsa onun ön plana çıkarıldığını belirtiyorlar.En ilginci ise dsg nin sadece %3 ü tutan yazılımının geliştirilmesi tüm sistemin geliştirilme zamanının %95 i tutmuş.

    Yani Sadece %3 lük yazılım %97 lik kısmın geliştirme zamanından 19 kat daha fazla zaman almış ve mühendis bu konunun ne kadar zorlu ve gizlilikle yapıldığını anlatıyor ki dsg ortaya çıktığında neden tüm firmaların bu kadar bu üniteyi geç geliştirdiğini daha iyi anlatıyor.Piyasaya çıksa bile daha update edilecek ve ince ayar yapılacak ayarların olduğu görülebiliyor.

    Bazı arkadaşlar sıkışık trafikte kararsızlıklar olduğuu belirtmişler ki testlerde zf in üretimi dsg yi taşıyan panameradada ,getrag üretimi dsg yi taşıyan m3 tede böyle kararsızlıkra ve sıkışık trafikte minik huzursuzluklar tespit ediliyor.



    bilgi dolu mesaj için, tebrik ederim. forumda her mesaj bu kadar içerik taşısa ansiklobedi olur mübarek :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Car da 3 yıl önce otomatik şanzımanların karşılaştırıldığı çok kapsamlı bir değerlendirme vardı.

    Audi tt dsg,ferrari599smg,jaguar xkotomatik vites,bmw m5smg,bmw m3 manuel ,veyron dsg ve evo dsg karşılaştırmalı olarak teste tabi tutulmuşlardı .Burada ayrıca bu şanzımanların üreticilerinin baş mühendisleride teste eşlik etmişlerdi.Getrag ,zf, ricardo ,voicis in uzmanları sonuçlara ve ürünlerin neye göre geliştirildiği müşterilerin neye önem verip şanzımanlarında neistediklerini açıklıyorlardı.

    Şanzımanların falsoları ve vites değiştirmelerindeki yumuşaklık tam gaz kullanımlarla belirleniyordu tabi buna vtes değiştirme hızlarıda bu esnada belirlendi.

    Smg şanzıman yani manuelin otomatik hali olan ferraride 75 milisaniye,m te 85 milisaniye ,audi tt dsg de 315 milisaniye olarak ölçülmüş.

    İlginç olan o tarihte en iyi tam otomatik şanzıman olarak kabul edilen xk testin en iyisi olark seçilmiş.Tork konventörü 60 km den itibaren kitlenerek yani güç kaybı olmadan işlevini yapmaya başlıyormuş ve tam gaz hızlanmalarda bile en küçük bir sarsıntıyı ne kullanımda hissettiriyor hemde telemetri verilerinde en küçük bir dalgalanma ,sekme görünmüyor.

    Bir notta smg ler üzerine ki ;her 2 tam gaz launch control kalkışından sonra m5 debriyajın fazla ısınmasından dolayı 3. sefere hem teknik olarak hemde paneldeki uyarı işaretleriyle izin vermediğini belirtiyor.Bu da sıkışık trafikte corolla mmt lerin neden kolaylıkla biplediğini çok daha iyi şekilde açıklıyor.

    Yazıyı yazmamdaki asıl nokta ise dsg yi vw nin öncelikleri üzerine geliştirdiklerini ne istiyorsa onun ön plana çıkarıldığını belirtiyorlar.En ilginci ise dsg nin sadece %3 ü tutan yazılımının geliştirilmesi tüm sistemin geliştirilme zamanının %95 i tutmuş.

    Yani Sadece %3 lük yazılım %97 lik kısmın geliştirme zamanından 19 kat daha fazla zaman almış ve mühendis bu konunun ne kadar zorlu ve gizlilikle yapıldığını anlatıyor ki dsg ortaya çıktığında neden tüm firmaların bu kadar bu üniteyi geç geliştirdiğini daha iyi anlatıyor.Piyasaya çıksa bile daha update edilecek ve ince ayar yapılacak ayarların olduğu görülebiliyor.

    Bazı arkadaşlar sıkışık trafikte kararsızlıklar olduğuu belirtmişler ki testlerde zf in üretimi dsg yi taşıyan panameradada ,getrag üretimi dsg yi taşıyan m3 tede böyle kararsızlıkra ve sıkışık trafikte minik huzursuzluklar tespit ediliyor.



    bilgi dolu mesaj için, tebrik ederim. forumda her mesaj bu kadar içerik taşısa ansiklobedi olur mübarek :)

    Alıntıları Göster
    Yokuş bir yerde ışıklarda beklerken normalde freni bırakınca gitmeye başlıyor ancak frende bir nokta var basmakla basmamak arası, o noktada araba geri kayıyor dikkatini çeken oldumu hiç?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Valla 4 ileri otomatik ceed de o kadar zorladım zerre silkeleme yasamadım. Bu çift kavramalilarin sorunu bu herhalde.



    Sanırım senin bahsettiğin silkeleme benim de başıma geldi. Daha önce hiç olmamıştı 2-3 gündür 2-3 defa oldu. Araba 3000 km de.. Düşük hızlarda ve yogun trafikte araç ivmelenmeye çalışırken bir dalgalanma oluyor.. Vites kararsızlığından ziyade gaz yemiyormuş gibi bişey..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Valla 4 ileri otomatik ceed de o kadar zorladım zerre silkeleme yasamadım. Bu çift kavramalilarin sorunu bu herhalde.



    Sanırım senin bahsettiğin silkeleme benim de başıma geldi. Daha önce hiç olmamıştı 2-3 gündür 2-3 defa oldu. Araba 3000 km de.. Düşük hızlarda ve yogun trafikte araç ivmelenmeye çalışırken bir dalgalanma oluyor.. Vites kararsızlığından ziyade gaz yemiyormuş gibi bişey..

    Hocam henüz alanlar sınırlı sayıda oldugundan sorun fazla göze batmıyor. Eğer servisin dediği gibi arabamda sorun yoksa alanlara gecmis olsun. 10-20 km civarı akıcı trafikte araç geçişlerde cuvalliyor. Bunu devamlı kullanan farkeder.

    Ayrıca sorunu birilerine anlatmaya kalktığımda araç sorunsuz davranıyor. Bu da isin esprisi:-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Valla 4 ileri otomatik ceed de o kadar zorladım zerre silkeleme yasamadım. Bu çift kavramalilarin sorunu bu herhalde.



    Sanırım senin bahsettiğin silkeleme benim de başıma geldi. Daha önce hiç olmamıştı 2-3 gündür 2-3 defa oldu. Araba 3000 km de.. Düşük hızlarda ve yogun trafikte araç ivmelenmeye çalışırken bir dalgalanma oluyor.. Vites kararsızlığından ziyade gaz yemiyormuş gibi bişey..

    Hocam henüz alanlar sınırlı sayıda oldugundan sorun fazla göze batmıyor. Eğer servisin dediği gibi arabamda sorun yoksa alanlara gecmis olsun. 10-20 km civarı akıcı trafikte araç geçişlerde cuvalliyor. Bunu devamlı kullanan farkeder.

    Ayrıca sorunu birilerine anlatmaya kalktığımda araç sorunsuz davranıyor. Bu da isin esprisi:-)

    Alıntıları Göster
    buradaki önemli nokta, dsg nin üretiminden piyasaya çıkışına kadar geçen sürenin %3ü mekanik, %97 sinin yazılımı olduğudur.

    edc de de yazılım zamanla güncellenecektir. ama tabiki öncelikle servislerin şikaetleri göz ardı etmeden, şikayet formu açıp, fabrikaya bildirmesi gerekiyor. arkadaşlar kızmasın. ancak bir arkadaşım call center firmasında çalışıyor. reno edc lerle ilgili bir çalışma yapmışlar. çoğu kişi çok yaktığından şikayetçi ve reno bizi reklamlarla kandırdı diyorlarmış.

    bu diğer markalar içinde geçerli. ama reno tüketime ağırlık verdiğinden beklentide yüksek oluyor sanırım. bu arada tgezer tüketim 7LT lerde mi hala?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    buradaki önemli nokta, dsg nin üretiminden piyasaya çıkışına kadar geçen sürenin %3ü mekanik, %97 sinin yazılımı olduğudur.

    edc de de yazılım zamanla güncellenecektir. ama tabiki öncelikle servislerin şikaetleri göz ardı etmeden, şikayet formu açıp, fabrikaya bildirmesi gerekiyor. arkadaşlar kızmasın. ancak bir arkadaşım call center firmasında çalışıyor. reno edc lerle ilgili bir çalışma yapmışlar. çoğu kişi çok yaktığından şikayetçi ve reno bizi reklamlarla kandırdı diyorlarmış.

    bu diğer markalar içinde geçerli. ama reno tüketime ağırlık verdiğinden beklentide yüksek oluyor sanırım. bu arada tgezer tüketim 7LT lerde mi hala?

    Alıntıları Göster
    1 - Megane 3 hb ve Fluence Donanımı farketmeksizin ilk 2 3 depoda yogun trafikte diye konusmak yerine daha teknik olan ortalama hızı : 20 ve altı olan arkadaslarda yakıt tüketimi ilk aldıklarında kac ortalamaya sahipti ?

    2 - ortalama hızı 20-25 arasında olan arkadaslar 3.4 depolarında yaklasık 3500 km civarlarında iken yakıt tüketimleri ne alemdeydi ortalaması ve gittiği kaç km idi ?

    3 - YOL BİLGİSAYARI GERCEKTEN DOGR DEĞERLER VERMİYOR DÜŞÜNCEM VAR AMA BU DOGRU DEGER VERMEMESİ EN FAZLA 50 60 KM OYNATIYOR DİYE DÜŞÜNÜYORUM BU DÜŞÜNCEME NE DERsenİZ ?

    4 - ARABASI 7000 KM VE ÜZERİ OLMUS SENESİ DOLDURMUS BELKİDE OLAN ARKADASLAR İLK ALDIGINIZDAKİ YAKIT TÜKETİMİ ORTALAMA HIZINI KAC OLURSA İSTER İLK ALDIGIMDADA 20 İDİ HALEN YİRMİ YADA ŞİMDİ 25 OLMUS FARKETMİYOR MOTOR ACILDIKCA 8.0 LT 9 .0 LT MİSAL ONDAN KACA DÜŞTÜ YADA DÜŞTÜMÜ ORTALAMA YAKIT VE KAC KM OLARAK YANSIDI SİZE

    ÖRNEK : ARABAMI İLK ALDIM İLK 2 3 DEPOSUNDA HIZIM 20 BAZEN 22 BAZEN ORTALAMA 18 CİVARLARINDA VE 6.8 İLE 8.3 ARASINDA DÖNÜYORDU BUNA BAGLI OLARAK BİR FULL DEPO YAKLASIK OLARAK 820 KM İLE 950 KM ARASINDA YOLCULUK YAPIYORDUM DİYE SÖYLE BİR BABA YİĞİT ARKADASIMIZ YOKMU GÖNÜLLERİMİZ FERAHLATACAK .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag
    buradaki önemli nokta, dsg nin üretiminden piyasaya çıkışına kadar geçen sürenin %3ü mekanik, %97 sinin yazılımı olduğudur.

    edc de de yazılım zamanla güncellenecektir. ama tabiki öncelikle servislerin şikaetleri göz ardı etmeden, şikayet formu açıp, fabrikaya bildirmesi gerekiyor. arkadaşlar kızmasın. ancak bir arkadaşım call center firmasında çalışıyor. reno edc lerle ilgili bir çalışma yapmışlar. çoğu kişi çok yaktığından şikayetçi ve reno bizi reklamlarla kandırdı diyorlarmış.

    bu diğer markalar içinde geçerli. ama reno tüketime ağırlık verdiğinden beklentide yüksek oluyor sanırım. bu arada tgezer tüketim 7LT lerde mi hala?

    aynen 7 de devam
  • EDC sahipleri lütfen kullanım ve tüketim bilgilerinizi paylaşın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    EDC sahipleri lütfen kullanım ve tüketim bilgilerinizi paylaşın
    alın size taze taze fluence EDC testi..

    http://www.arabam.com/test/Renault-Fluence-15-dCi-Privilege-EDC/Detay-292116
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vsoner
    alın size taze taze fluence EDC testi..

    http://www.arabam.com/test/Renault-Fluence-15-dCi-Privilege-EDC/Detay-292116

    Alıntılar

    EDC hızlı vites geçişleriyle ve sürüklenme özelliğiyle çok başarılı ancak bazen düşük viteslerde ısrar edebiliyor.Sanırım yazılım güncellemesiyle bu sorun ortadan kaldırılacaktır.

    Düşük hızlarda vites artırmakta geç kalan şanzıman bu nedenle motorun hem sesli çalışmasına sebep oluyor hem de bir nebze olsun sürüş konforunu düşürüyor.

    EDC şanzımanın vites kolu kötü bir tasarıma sahip.


    Bu arada salı günü servise çağırdılar test sürüşü için . Değişen bir şey olmayacak ama bakalım ..




  • Aracim 4 bin oldu. Son zamanlarda düsük viteslerdeki kararsizligi daha net ve sık hissetmeye basladım.İlk zamanlar hic olmuyordu. Kullandıkca eskiyor gibi bir his veriyor.. Bir ara İstanbula gelebilirsem test etmek icin en yogun trafige girecegim bakalim ne olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T1973 -- 23 Mart 2011; 0:04:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73
    Aracim 4 bin oldu. Son zamanlarda düsük viteslerdeki kararsizligi daha net ve sık hissetmeye basladım.İlk zamanlar hic olmuyordu. Kullandıkca eskiyor gibi bir his veriyor.. Bir ara İstanbula gelebilirsem test etmek icin en yogun trafige girecegim bakalim ne olacak

    senin adına üzüldüm hocam .. geldiğinde haberleşelim müsait olursan .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 23 Mart 2011; 2:05:58 >
  • benim arabamda 1500 civarında full şehir içi kullanım Beşiktaş, nişantaşı, esentepe üçgeninde ortalamam 5,7 açıkçası tgezer'in yaşadığı sıkıntıyı henüz yaşamadım.
    yada beceremedim. meslek körlüğü denen şeye de kapılmış olabilirim çünkü. 6 yıldır megane hb otomatik kullanıyorum. onda da yığılma yaşadığım için bu bana çok daha konforlu geldi. ama dikkat ettiğim başka bir nokta var. araba yokuş aşağıya giderken ayağınızı gazdan çekip tekrar gaza basarsanız kendi kendine ara gazı veriyor bana çok anlamsız geldi bu hareket.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koroglunuray
    benim arabamda 1500 civarında full şehir içi kullanım Beşiktaş, nişantaşı, esentepe üçgeninde ortalamam 5,7 açıkçası tgezer'in yaşadığı sıkıntıyı henüz yaşamadım.
    yada beceremedim. meslek körlüğü denen şeye de kapılmış olabilirim çünkü. 6 yıldır megane hb otomatik kullanıyorum. onda da yığılma yaşadığım için bu bana çok daha konforlu geldi. ama dikkat ettiğim başka bir nokta var. araba yokuş aşağıya giderken ayağınızı gazdan çekip tekrar gaza basarsanız kendi kendine ara gazı veriyor bana çok anlamsız geldi bu hareket.


    Benim dediklerimi er geç herkes yaşayacak dostlar .Sıkışık veya ağır akan trafikte..
    Bugün tekrar servise gittim . Ustayla birebir yeşadık olayı . Daha sonra test aracını aldık. Aynen o araçta da yaşandı olay . zaten kendisi manuele alıp 1-2 2-1 yapınca anladı . Şanzımanlar Alman yapımı imiş . Bu kimisi için sorun olmayabilir ama reno için bir sorun bence . Açıkçası içim rahatladı . Paranoya olmuştu bende .




  • sana özgü bir sorun olmamasına sevindim :)
    araç en fazla bir ay daha bende kalacak sonra dsg li jetta gelecek :))
    bu bir ay içerisinde bu arabayı almak isteyenlere yardımcı olmak adına her türlü deneyimimi paylaşacağım :))
    çünkü benim için forumlar hayati derecede önem taşıyor birşeyi satın alma kararında ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koroglunuray
    sana özgü bir sorun olmamasına sevindim :)
    araç en fazla bir ay daha bende kalacak sonra dsg li jetta gelecek :))
    bu bir ay içerisinde bu arabayı almak isteyenlere yardımcı olmak adına her türlü deneyimimi paylaşacağım :))
    çünkü benim için forumlar hayati derecede önem taşıyor birşeyi satın alma kararında ;)

    Jetta her zaman listemde en üst sıralarda ama gelgelelim 46 ya aldığım donanımı jetta da 60 a alabiliyorsunuz . Zurnanın zırt dediği yer orası . o paraya hyundai sonata full+full :)) alınıyor .
  • benim durumu biliyorsun :) her iki araca da para vermiyorum yoksa bende kesinlikle fiyat donanım performansı olarak tercihimi Reanult'tan yana kullanırdım :)
    ama şu anda kendimi şanslı hissediyorum araç konusunda :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koroglunuray

    benim durumu biliyorsun :) her iki araca da para vermiyorum yoksa bende kesinlikle fiyat donanım performansı olarak tercihimi Reanult'tan yana kullanırdım :)
    ama şu anda kendimi şanslı hissediyorum araç konusunda :)
    Tgezer ben de sana özgü bir sorun olmamasına hem sevindim hem üzüldüm :) Demek ki biz de yaşayacağız bunları.. İstanbulda yaşamıyor olmak şans yine de.. Burda pek trafik olmuyor.. 100 kere kırmızıda dursam 3 veya 4 ünde ikinci yeşile kalıyorum.. Dolayısıyla bahsedilen sorunla karşılaşma sıklığımda o oranda az.. Tabi böyle olması sorunu halletmiyor.. Dediğim gibi bu yakında niyetim var gelmeye, geldiğimde fırsat olursa haber veririm mutlaka..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73
    Tgezer ben de sana özgü bir sorun olmamasına hem sevindim hem üzüldüm :) Demek ki biz de yaşayacağız bunları.. İstanbulda yaşamıyor olmak şans yine de.. Burda pek trafik olmuyor.. 100 kere kırmızıda dursam 3 veya 4 ünde ikinci yeşile kalıyorum.. Dolayısıyla bahsedilen sorunla karşılaşma sıklığımda o oranda az.. Tabi böyle olması sorunu halletmiyor.. Dediğim gibi bu yakında niyetim var gelmeye, geldiğimde fırsat olursa haber veririm mutlaka..

    Şu an geri dönüş yok dedi usta . Ama zamanla artacağını düşünüyorum . Neticede mekanik sesler geliyor alttan . İleride büyük sorunlara yol açabilir .
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.