Şimdi Ara

EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
15
Favori
286.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Enterasan bir beklenti var edc sorun çıkaracak mı, ne sorun çıkaracak, ne zaman çıkaracak, kaça malolacak :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73
    Enterasan bir beklenti var edc sorun çıkaracak mı, ne sorun çıkaracak, ne zaman çıkaracak, kaça malolacak :)

    O aşamaya gelmeden elden çıkarırım ben :)
  • Artık rahat rahat EDC ve DSG karşılaştırması yapabilecek pozisyondayım :)
    EDC ile 5.000 DSG ile 1.000 km sınırını aştım.

    EDC nin şehir içi trafiğinde nispeten sıkıntı yarattığı artık herkes tarafından malum.
    DSG nin bu tarz bir sorunu kesinlikle yok her türlü yol koşulunda daha konforlu çalışıyor.
    Ayrıca 7 ileri olması ile müthiş bir ortalama yakalanabiliyor.
    300 km lik araç ile 4,3 ortalamam var :)
  • Arkadaşlar herkese selam,

    2 ay önce megane hb edc privilage - için siraya girdim.. aracımı da 20 gün önce aldım.. yaklaşık 20 gündür kullanıyorum.. genelde megane 3 için açılmış forumdan takip etmeye çalışıyordum kullanıcı yorumları için.. ancak o forum malesef cok uzun (280. sayfalardaydı bi ara) aradığım birçok cevabı okuma fırsatım olmadı... bu forum çok daha makul en azından bu araçlara ilgisi olanlar için... 3 sayfayı okumak sonuçta 10-15 dak. alıyor...

    bu aracı almadan önce yaklaşık 1 sene araştırdım, farklı farklı birçok araçla ilgilendim.. örnegin ben eski bir alfacıyım, yııllarca 145 ve 156 kullandım.. guilletta'yı görür görmez alıyordum (1.4 170 bg'lik), eşim engelledi, arka koltukta oturunca sıkıntı yaratıyor diye.. yine kia sportage (benzinli düz) alıyorduk, onu da eşim engelledi... aslında piyasa da bakmadığım araç nerdeyse kalmadı... en sonunda hem kullandığım mesafeler, hemde trafikte yasadığım sıkıntıları da gözönünde bulundurunca hem otomatik hemde dizel olsun diye kararlaştırdık... zaten bu kararı verince seçenekleriniz epey azalıyor.. ve bütçenizi de artırmak durumunda kalıyorsunuz.. bizim gibi bu şekilde düşünen arkadaşlar varsa belki onlara yardımcı olur yazdıklarım...

    öncelikle aracım beyaz renkli ve iç döşemeleri krem rengi.. donanımını yazmıyorum nerdeyse herşey var.. sadece sunroof eklettim.. düşünenler varsa sunroof u tavsiye ederim.. epey ferahlık veriyor (cam tavan degil, klasik sunroof).. edc viteste burda bahsedilen sorunlarla açıkçası ben karşılaşmadım.. kullanması çok rahat, vites geçişleri sorunsuz, kickdown ları hızlı kavrıyor.. manuelde de bir kere denedim.. şehir içinde pek manuele alacagımı düşünmüyorum.. manuel vites muhtemelen uzun yolda zaman zaman eglenceli olabilir.. zaten hız, sürat meraklısı degilim bu arada, 2,5 yaşında kızım var, çocuktan sonra bu konuda epey degiştim, belirtmekte fayda var.. aracın donanımı oldukça üst düzey.. kataloglarına bakabilirsiniz.. modern ve yeni teknoloji araçlarda ne varsa bunda da var mutlaka... ayrıca konforu da renault'tan beklenmeyecek kadar iyi bence.. ben şu ana kadar inanın çok memnunum.. bluetooth u hiç kullanmadım, iphoneum var aslında ama su ana kadar gerek gormedim.. müzik sistemi de vasatın üstünde.. süper degil belki ama iyi sayılabilir.. hands free özelliği harika.. özellikle market alışverişleri sonrasında artı değer yaratıyor.. forumlarda çok net bulamadığım bir konuya gelince... yakıt tüketimi... aracım şu anda 1400 km de.. henüz rodaj süresi dolmadı... ancak şu ana kadarki yol bilgisayarı verilerini paylaşim: (bu arada istanbul trafigini bilenler için veriyorum) sarıyer-levent hattındayım... sabah işe gidiyorum ve akşam da dönüyorum.. genelde trafigin en yogun dönemlerinde kullanıyorum.. istanbul trafigini bilenler bilir.. ilk seferinde tüketim 6,9 ortalamadaydı - ortalama hız 28 km idi... ikinci ve şu anki ortalamam 6.4 - ortalama hız ise 34 km.. rodajdan sonra tüketimin benim hattımda 6 nın altına düşeceğini tahmin ediyorum... trafigi daha rahat yerlerde kullanırsanız rahatlıkla 5 li seviyelere düşebilirsiniz..

    araçla ilgili olarak sadece birkaç noktayı garipsedim: 1.si araçla yokuş aşağı inerken frene bastıgınızda vites küçültüyor.. ilk başlarda bunu biraz garipsedim, herhalde güvenlik açısından böyle bişey var diye düşünüyorum.. şu anda alıştım artık.. bir diğer konu da D'de giderken (otomatik viteste) ekranda sadece D yi gösteriyor, kaçıncı viteste olduğunuzu göstermiyor.. manuel e alırsanız o zaman D yazısı yerine kaçıncı viteste gittiginizi gösteriyor..

    almakta tereddütü olanlara umarım yardımım olmuştur.. alırken tabiki de hepimiz önce bütçemizi ve ilerde bize aracın sorun çıkarıp çıkarmayacağı, 2. el vs.. birçok konuyu düşünüyoruz.. ben bu aracı alırken muadil olarak kıyasladığım araçlar, jetta veya golftü (hem otomatik hem dizel).. daha önce ikisini de kullandım, onlarda çok güzel araçlar.. ancak arada yaklaşık 10.000 tl ye yaklaşan fiyat farkı var ve de maintenance dedigimiz aracı aldıktan sonraki bakım masrafı, yakıt sarfiyatı vs.. gibi kalemler.. bunların hepsini düşünüp hesap yaparsanız daha doğru sonuca ulaşabilirsiniz..

    herkese selamlar..




  • coyote_tr,
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler
    maintenance konusunda söyledikleriniz çok önemli, araçları karşılaştırırken bunu çok gözönünde bulundurmamız gerekiyor
  • coyote_tr

    Aracın hayırlı olsun iyi günlerde bin. Benim sürüş stilim de eşimin hamileliği ile çok değişti. Çok daha sakin kullanıyorum ve eskisi kadar sağın solun gazına gelmiyorum artık :) Ancak yine de bu performansın elinin altında olması hem keyif hem güven veriyor insana.

    Yakıt konusu diğer başlıkta defalarca konuşuldu. Benim araç 6000 km yi geçti. 7 küsurlardan 6,5 e indim. Bakımdan sonra 6 nın altına iner diyorlar ama bakalım ne kadar düşecek. Yokuş inerken vites küçültmesini ise motor freni yaratıp frenaja destek amaçlı olduğunu düşünüyorum.
  • Ben de Megane HB dci EDC dynamiq aldım. Aracı henüz teslim almadım. 2 sefer test sürüşü yaptım ama çok ayrıntılı denemeler değildi.

    Kafama takılan soru ara hızlanmalarla ilgili. Genelde bu güçte otomatik vitesli araçlarda beklenen 60-100 ve 80-120 km hızlanması yaklaşık 6 ve 8 sn ler civarında.

    Auto show dergisinin testlerinde ara hızlanmaların bariz kötü olduğu söyleniyor ve değerler yaklaşık 8 ve 11 sn olarak veriliyor. Ki bu değerler atmosferik benzinlilerde bile bu kadar kötü değil. (e-oto dergi sitesinin incelemesinde ara hızlanmalar yaklaşık 6 ve 8 sn olarak ölçülmüş)

    Manuel vitesli formunda ara hızlanmalarıyla hep övgü alan bu motorun EDC ile bu performansı bu kadar kötü mü?
  • Erkan bey size de hayırlı olsun iyi günlerde binin.

    Araç maksimum tork değerini 2000 devir civarında verdiğinden EDC şanzıman o civarda vites büyütüyor dolayısıyla vites atınca devir 1500-1750 lere düşüyor. Yakıt ekonomisi ön planda tutulduğundan zaten araç genelde düşük devirde seyretmeye meyilli. Çabucak 6. vitese çıkıyor..

    Dolayısıyla düşük devirde seyrederken ara hızlanmalarda yeterli ivmelenmeyi sağlamakta sıkıntı yaşanması beklenebilir ancak benim bu konuda pek şikayetim olmadı.. Ama tgezer nickli arkadaş Fluence ile bu konuda cidden sıkıntı yaşıyor yazmaktan yorulmadıysa yine yazar :)

    Araç ani hızlanmalarda bir an yığılıp sonra fırlayabiliyor ancak 4,5 aylık kullanımımda pek sık ve rahatsız edecek düzeyde yaşamadım bu sıkıntıyı.. Genel anlamda çok memnunum hatta sollamalarda önceki 110 bg benzinli ve tiptronik pejo 307 aracımla çıkmaya cesaret edemediğim aralardan bu aracım ile daha rahat çıkıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T1973 -- 12 Mayıs 2011; 15:56:57 >




  • Yazmıyorum artık işte yazmıyorum . :)
    Oğuz u vazgeçirmiştim almaktan . Ama döndü dolaştı yine flu alacak .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer
    Yazmıyorum artık işte yazmıyorum . :)
    Oğuz u vazgeçirmiştim almaktan . Ama döndü dolaştı yine flu alacak .

    Ya bu flu nasıl biseyse ilk çıktıgında çirkin, kurbaga gibi gelmisti ama gördükçe alısılıyor sanırım cidden güzel geiyor artık gözüme :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    Erkan bey size de hayırlı olsun iyi günlerde binin.

    Araç maksimum tork değerini 2000 devir civarında verdiğinden EDC şanzıman o civarda vites büyütüyor dolayısıyla vites atınca devir 1500-1750 lere düşüyor. Yakıt ekonomisi ön planda tutulduğundan zaten araç genelde düşük devirde seyretmeye meyilli. Çabucak 6. vitese çıkıyor..

    Dolayısıyla düşük devirde seyrederken ara hızlanmalarda yeterli ivmelenmeyi sağlamakta sıkıntı yaşanması beklenebilir ancak benim bu konuda pek şikayetim olmadı.. Ama tgezer nickli arkadaş Fluence ile bu konuda cidden sıkıntı yaşıyor yazmaktan yorulmadıysa yine yazar :)

    Araç ani hızlanmalarda bir an yığılıp sonra fırlayabiliyor ancak 4,5 aylık kullanımımda pek sık ve rahatsız edecek düzeyde yaşamadım bu sıkıntıyı.. Genel anlamda çok memnunum hatta sollamalarda önceki 110 bg benzinli ve tiptronik pejo 307 aracımla çıkmaya cesaret edemediğim aralardan bu aracım ile daha rahat çıkıyorum..


    Teşekkür ederim, umarım ben de sıkıntı yaşamam.

    Bir de resmi sitede 110 bg lik motorun 240 nm lik maksimum tork değerinin 2000 d/dkk da olduğu yazıyor. Ancak bazı yerlerde maksimum devrin 1750 d/dkk da olduğu yazıyor.

    Hatta resmi broşürdeki devir/güç-tork eğrilerinde de 105 bg lik motordan farklı olarak maksimum tork devri 1750 olarak verilmiş. Bilgisi olan var mı acaba?




  • Arkadaşlar katkı amaçlı ;ani fren sonrası araç motor freni yapıyor ve bu kesinlikle güvenlik amaçlı. Eğer sizde benim gibi Manisa-İzmir yolunu çok sık kullansanız (meşhur Sabuncubeli...) bunun ne kadar önemli olduğunu anlarsınız. Bu arada belki diğer başlıklarda yazılmıştır bilmiyorum ama daha önce corolla hb dizel trip. ve honda jazz trip. kullandım başka birçok araca bindim. Bu sınıfta böyle bir ses yalıtımı ,yol sesi, motor sesi yalıtımı görmedim.
    Özellikle bu aracı jetta dizel dsg ile karşılaştırıyoruz haklı olarak ama testlerdeki genel tavsiye bir önceki jettayı alın!!! oluyor. Malzeme kalitesi ve yalıtımının hayal kırıklığı yarattığı söyleniyor. Benim gibi uzun yol yapan kişiler için yalıtım konusu en önemli özellik olabiliyor. yani araç zamanla kendini daha çok sevdiriyor. (Umarım fluence in bagajına da bi çare bulunur.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zbawn -- 20 Mayıs 2011; 19:13:31 >
  • selamlar
    10 gün önce HB Privilege dizel 110HP EDC + sunroof aldım.
    KOnforu güzel, motoru atak, motoru bence oldukça sessiz, tüketimi 6,3lt ortalama (daha 450kmde), torku oldukça yüksek ki çok keyif verici, ara hızlanmalar çok iyi, şanzıman geçişleri bence çok iyi

    bende bluetooth yok, sanırım ses sistemi de arkasys değil ama kötü değil, sunroof aracı refahlatıyro, handsfree çok süper (keşke açık kalan camı da kapasaydı),
    bagaj yeterli, iç mlz. kalitesi yüksek (muadillerine göre), aracın içi açık renk kumaş ve deri karışımı - çok şık, far sensörü ve yağmur sensörü kullanışlı, dijital göstergeli

    araç güzel, ilk 10 günlük gözlemim
    İYİ ve TAVSİYE EDERİM.

    HOŞÇAKALIN
  • Hayırlı olsun aracınız.. İyi günlerde mutlulukla binin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    selamlar
    10 gün önce HB Privilege dizel 110HP EDC + sunroof aldım.
    KOnforu güzel, motoru atak, motoru bence oldukça sessiz, tüketimi 6,3lt ortalama (daha 450kmde), torku oldukça yüksek ki çok keyif verici, ara hızlanmalar çok iyi, şanzıman geçişleri bence çok iyi

    bende bluetooth yok, sanırım ses sistemi de arkasys değil ama kötü değil, sunroof aracı refahlatıyro, handsfree çok süper (keşke açık kalan camı da kapasaydı),
    bagaj yeterli, iç mlz. kalitesi yüksek (muadillerine göre), aracın içi açık renk kumaş ve deri karışımı - çok şık, far sensörü ve yağmur sensörü kullanışlı, dijital göstergeli

    araç güzel, ilk 10 günlük gözlemim
    İYİ ve TAVSİYE EDERİM.

    HOŞÇAKALIN

    hayırlı olsun aracınız.kaça aldınız sakıncası yoksa ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyote_tr

    Arkadaşlar herkese selam,

    2 ay önce megane hb edc privilage - için siraya girdim.. aracımı da 20 gün önce aldım.. yaklaşık 20 gündür kullanıyorum.. genelde megane 3 için açılmış forumdan takip etmeye çalışıyordum kullanıcı yorumları için.. ancak o forum malesef cok uzun (280. sayfalardaydı bi ara) aradığım birçok cevabı okuma fırsatım olmadı... bu forum çok daha makul en azından bu araçlara ilgisi olanlar için... 3 sayfayı okumak sonuçta 10-15 dak. alıyor...

    bu aracı almadan önce yaklaşık 1 sene araştırdım, farklı farklı birçok araçla ilgilendim.. örnegin ben eski bir alfacıyım, yııllarca 145 ve 156 kullandım.. guilletta'yı görür görmez alıyordum (1.4 170 bg'lik), eşim engelledi, arka koltukta oturunca sıkıntı yaratıyor diye.. yine kia sportage (benzinli düz) alıyorduk, onu da eşim engelledi... aslında piyasa da bakmadığım araç nerdeyse kalmadı... en sonunda hem kullandığım mesafeler, hemde trafikte yasadığım sıkıntıları da gözönünde bulundurunca hem otomatik hemde dizel olsun diye kararlaştırdık... zaten bu kararı verince seçenekleriniz epey azalıyor.. ve bütçenizi de artırmak durumunda kalıyorsunuz.. bizim gibi bu şekilde düşünen arkadaşlar varsa belki onlara yardımcı olur yazdıklarım...

    öncelikle aracım beyaz renkli ve iç döşemeleri krem rengi.. donanımını yazmıyorum nerdeyse herşey var.. sadece sunroof eklettim.. düşünenler varsa sunroof u tavsiye ederim.. epey ferahlık veriyor (cam tavan degil, klasik sunroof).. edc viteste burda bahsedilen sorunlarla açıkçası ben karşılaşmadım.. kullanması çok rahat, vites geçişleri sorunsuz, kickdown ları hızlı kavrıyor.. manuelde de bir kere denedim.. şehir içinde pek manuele alacagımı düşünmüyorum.. manuel vites muhtemelen uzun yolda zaman zaman eglenceli olabilir.. zaten hız, sürat meraklısı degilim bu arada, 2,5 yaşında kızım var, çocuktan sonra bu konuda epey degiştim, belirtmekte fayda var.. aracın donanımı oldukça üst düzey.. kataloglarına bakabilirsiniz.. modern ve yeni teknoloji araçlarda ne varsa bunda da var mutlaka... ayrıca konforu da renault'tan beklenmeyecek kadar iyi bence.. ben şu ana kadar inanın çok memnunum.. bluetooth u hiç kullanmadım, iphoneum var aslında ama su ana kadar gerek gormedim.. müzik sistemi de vasatın üstünde.. süper degil belki ama iyi sayılabilir.. hands free özelliği harika.. özellikle market alışverişleri sonrasında artı değer yaratıyor.. forumlarda çok net bulamadığım bir konuya gelince... yakıt tüketimi... aracım şu anda 1400 km de.. henüz rodaj süresi dolmadı... ancak şu ana kadarki yol bilgisayarı verilerini paylaşim: (bu arada istanbul trafigini bilenler için veriyorum) sarıyer-levent hattındayım... sabah işe gidiyorum ve akşam da dönüyorum.. genelde trafigin en yogun dönemlerinde kullanıyorum.. istanbul trafigini bilenler bilir.. ilk seferinde tüketim 6,9 ortalamadaydı - ortalama hız 28 km idi... ikinci ve şu anki ortalamam 6.4 - ortalama hız ise 34 km.. rodajdan sonra tüketimin benim hattımda 6 nın altına düşeceğini tahmin ediyorum... trafigi daha rahat yerlerde kullanırsanız rahatlıkla 5 li seviyelere düşebilirsiniz..

    araçla ilgili olarak sadece birkaç noktayı garipsedim: 1.si araçla yokuş aşağı inerken frene bastıgınızda vites küçültüyor.. ilk başlarda bunu biraz garipsedim, herhalde güvenlik açısından böyle bişey var diye düşünüyorum.. şu anda alıştım artık.. bir diğer konu da D'de giderken (otomatik viteste) ekranda sadece D yi gösteriyor, kaçıncı viteste olduğunuzu göstermiyor.. manuel e alırsanız o zaman D yazısı yerine kaçıncı viteste gittiginizi gösteriyor..

    almakta tereddütü olanlara umarım yardımım olmuştur.. alırken tabiki de hepimiz önce bütçemizi ve ilerde bize aracın sorun çıkarıp çıkarmayacağı, 2. el vs.. birçok konuyu düşünüyoruz.. ben bu aracı alırken muadil olarak kıyasladığım araçlar, jetta veya golftü (hem otomatik hem dizel).. daha önce ikisini de kullandım, onlarda çok güzel araçlar.. ancak arada yaklaşık 10.000 tl ye yaklaşan fiyat farkı var ve de maintenance dedigimiz aracı aldıktan sonraki bakım masrafı, yakıt sarfiyatı vs.. gibi kalemler.. bunların hepsini düşünüp hesap yaparsanız daha doğru sonuca ulaşabilirsiniz..

    herkese selamlar..




    Güzel paylaşım, eline sağlık.




  • teşekkür ederim
    51750 ye aldım
    daha iyileri size inşallah
  • Klima açıkken yokuşta aracı stop eden oldu mu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga
    Klima açıkken yokuşta aracı stop eden oldu mu.

    EDC de o sorunun olmaması lazım ama. hangi koşullarda stop etti araç .??
    benim manuel megane da olmuştu bir kaç kere . gaz yememişti .
  • Forumda yazmış arkadaş stop etti diye.Bende megane hb edc almak istiyorum o yüzden sordum.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.