Şimdi Ara

efsane: hararet göstergesindeki yükselme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.. bende 95 xli var.. geçenlerde arabanın devirdaim ini değiştirdim antifiriz koyduktan sonra kaçırmaya başlamıştı ve bu değişimden bi kaç gün sonra da orda yaklaşık 6-7 cm kadar bi lastik boru var onda da meydana gelen deformeler sonunca su kaçırdığı için onu da değiştirdim ve tekrar antifiriz konuldu..

    ancak bu değişikliklerden sonra daha önce ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırıyım normal seviyesinin bir gram üstüne çıkmayan hararet göstergesi (kullananlar biliyodur bu kasalarda normal -tam 90 dereceye kadar yükselip dersem anlaşılır herhalde- seviyeye çıktıktan sonra bi gram ne aşağı yönde ne de yukarı yönde oynama olmaz hararet göstergesinde) yukarı çıkmaya başladı.. bu yukarı çıkış arabayı "hararet yaptıracak" boyutta olmamakla birlikte sadece en fazla o normal değerinden iki diş yukarı çıkıyo ve bir müddet sonra tekrar eski normal seviyesine iniyo.. bu durum her çeşit kullanımda, normal devirsiz ve devirli (özellikle denedim) oluyo.. nedeni hakkında bi fikri olupta paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler..







  • garip, bizim araçlarda senin dediğin gibi hararet yükselmez ama başka bi ustaya göster istersen
  • resul bey arabayı en kısa zamanda bi ustaya gösterin derim..
    termostat değiştimi bu arada..
  • termostat değişmedi.. değişmesi yönünde bişey de söylenmedi.. kış gelince değişemsi mi gerekiyo?

    Not: birde dikkatimi çekti sadece meraktan soruyorum yanlış anlamayın 98 modellerde 114 beygir var mı) ben 105 die biliyorum..

    quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    resul bey arabayı en kısa zamanda bi ustaya gösterin derim..
    termostat değiştimi bu arada..

  • Orjinalden alıntı: ReSuLL

    termostat değişmedi.. değişmesi yönünde bişey de söylenmedi.. kış gelince değişemsi mi gerekiyo?

    Not: birde dikkatimi çekti sadece meraktan soruyorum yanlış anlamayın 98 modellerde 114 beygir var mı) ben 105 die biliyorum..
    bazı termostatlar yaşadığımız memlekete göre değişiyo da yani farklı sıcaklıkta fanı devreye sokuyo o yüsden sordum..
    birde 114 beygir 105 beygir bende tam olarak bilmiyorum fakat ruhsatta 114 yazıo.
    bir kaç arkadaş ta 114 olduğunu söledi..
    bu konuda çeşitli söylenti de yok değil..
    bide bu listeye bak ama hangi yılda çıkmış bu liste bilmiyorum. yıldan yıla bi değişikliğe uğramış motorların işletim sistemi..

     efsane: hararet göstergesindeki yükselme


     efsane: hararet göstergesindeki yükselme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berqo_01 -- 5 Ocak 2008; 16:59:56 >




  • farklı zamanlarda termostatın fanı devreye soktuğu doğru olabilir ama ben aracta yukarıda dediğim değişiklikleri yapamadan önce de sonra da aynı termostatı kullanıyorum.. öncesindede bu sorun olsa doğru olabilir dediğiniz..

    (beygir olayına gelince 96 yılında -95 de olabilir dünya çapında eksoz emisyonlarını düşürmek için imzalanan bir anlaşma gereği üretilen araçların beygirleri bu modelden sonra düşürülmüş anca torkları artırılarak bu güç kaybı dengelenmiştir die biliyorum.. bu arada bunun gereksiz bir polemiğe dönüşmesini de istemiyorum bu forum sonuçta insanların birbirlerine yararlı olması için kurulmuş.. ama yine de verdiğin resim faydalı oldu teknik özellikleri öğrenmek bakımından teşekkür ederim..)
  • güncell
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fluence Hararet Göstergesi Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    merhaba arkadaşlar.. bende 95 xli var.. geçenlerde arabanın devirdaim ini değiştirdim antifiriz koyduktan sonra kaçırmaya başlamıştı ve bu değişimden bi kaç gün sonra da orda yaklaşık 6-7 cm kadar bi lastik boru var onda da meydana gelen deformeler sonunca su kaçırdığı için onu da değiştirdim ve tekrar antifiriz konuldu..

    ancak bu değişikliklerden sonra daha önce ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırıyım normal seviyesinin bir gram üstüne çıkmayan hararet göstergesi (kullananlar biliyodur bu kasalarda normal -tam 90 dereceye kadar yükselip dersem anlaşılır herhalde- seviyeye çıktıktan sonra bi gram ne aşağı yönde ne de yukarı yönde oynama olmaz hararet göstergesinde) yukarı çıkmaya başladı.. bu yukarı çıkış arabayı "hararet yaptıracak" boyutta olmamakla birlikte sadece en fazla o normal değerinden iki diş yukarı çıkıyo ve bir müddet sonra tekrar eski normal seviyesine iniyo.. bu durum her çeşit kullanımda, normal devirsiz ve devirli (özellikle denedim) oluyo.. nedeni hakkında bi fikri olupta paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
    Kardeş sanıyorum suyun havasını almadınız bu yönde bi çalışma yaparsanız sonuç alma ihtimaliniz yüksek




  • ben de içinde hava kalmış olabilir mi die sordum ustaya.. ilk aklıma gelen oydu.. ama hava olsa hiç çalışmaz araba dedi.. ama yine de içinde hava kalmış olabilme durumunda bu havanın nasıl alınacağını bilen arkadaş varsa bi tarif etsin denemekte yarar var..
  • güncell
  • derdime dermanı bulamadım henüz arkadaşlar...
  • büyük bir ihtimalla bende hava diyorum.. havası nasıl alınacak meselesine gelince bence o diğer işlemleri yaptırdığın yere git orda yapsınlar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    derdime dermanı bulamadım henüz arkadaşlar...
    Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.
    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.
  • güzel bir tarif bence bunu denemelisin saygıdeğer arkadaşım
  • dostum biraz tuzlu olsada yetkili servise git sanayide yaptırdında ne oldu iki gün sonra sorun
  • çok teşekkür ederim.. önce devirdaimi değiştirdiklerinde böyle yaptılar yani arabayı çalıştırdılar radyatör kapağı açık çalıştı biraz su eksildikçe yani motor içine gittikçe eklediler ankarada sonra kayseriye geldiğimde hortumu değiştirmek zorunda kaldım orda bu uygulamayı yapmadılar yani bi kere doldurdular ondan sonra yarın sabah çalıştırmadan eksilen suyu tamamla dediler.. şimdi bu tarifin üzerine niye böyle bi durum olduğu biraz daha netlik kazandı.. ben bunu ilk fırsatta deneyim.. (arabayla pek ilgilenemiyorum da)
    valla tekrar tekrar teşekkür ediyorum.. ustaya sonra gittim olur normal filan gibi şeyler söylediler ama normal bi durum olsa zaten şikayet etmem yaw.. tekrar tşk ederim kardeş.. Allah razı olsun..

    quote:

    Orjinalden alıntı: toyota2


    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    derdime dermanı bulamadım henüz arkadaşlar...
    Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.
    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    çok teşekkür ederim.. önce devirdaimi değiştirdiklerinde böyle yaptılar yani arabayı çalıştırdılar radyatör kapağı açık çalıştı biraz su eksildikçe yani motor içine gittikçe eklediler ankarada sonra kayseriye geldiğimde hortumu değiştirmek zorunda kaldım orda bu uygulamayı yapmadılar yani bi kere doldurdular ondan sonra yarın sabah çalıştırmadan eksilen suyu tamamla dediler.. şimdi bu tarifin üzerine niye böyle bi durum olduğu biraz daha netlik kazandı.. ben bunu ilk fırsatta deneyim.. (arabayla pek ilgilenemiyorum da)
    valla tekrar tekrar teşekkür ediyorum.. ustaya sonra gittim olur normal filan gibi şeyler söylediler ama normal bi durum olsa zaten şikayet etmem yaw.. tekrar tşk ederim kardeş.. Allah razı olsun..

    quote:

    Orjinalden alıntı: toyota2


    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    derdime dermanı bulamadım henüz arkadaşlar...
    Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.
    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.




    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim Allah hepimizden Razı olur inşallah dedikten sonra umud ediyorum ki sorunun da inşallah çözümlenmiş olur kolay gelsin..




  • gecenlerde aynı sorun bende de oldu yazın sıcak aylarda bile 1 mm yükselmeyen hareret cubuğu gecen sondan 2 kademe kalana kadar çıktı pek anlamam ama fan müşürü felan olabilr
    ben orda bi 5amperlik sigorta var onu değiştrdim problem çözüldü seninki nedendir bilemem antifiriz koymak için biraz geç kalmışın kış gelmeden kışlık bakımı yaptırsaydın keşke neyse umarım durumu halledersin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.