Çocuk yolcu güvenliği 60, Sürücü güvenliği 80. Güvenlik paketi ile %25 olan güvenlik asistanı %52'ye çıkıyor o kadar. Diğer hiçbir yere katkı sağlamıyor. Siz çocuğunuzu bu aracın arka koltuğuna oturtabiliyorsanız tamam sıkıntı yok demektir. |
EGEA'yı eleştirme ( Ana Konu) (11. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: willyyyyybence sıkıntı egea sahiplerinin arabayı alırken tek sebeplerinin ucuz olması gerçeğini gizlemeye çalışmaları. hep bir evet ucuz ama aynı zamanda diğer arabalardan şu yönleriyle daha iyi diye araya bi şeyler sıkıştırıyolar. kimse demiyo ki "evet diğer arabalardan kötü ama ucuz"
2020 model dolu paket aldım ama senin bahsettiğin "kimse demiyor ki" kısmını gayette söylüyorum diğer arabalardan gayette kötü çoğu konuda ama fiyatı ucuz olduğu için o paraya güzel özellikleri var. Hız sabitleme, mercek farlar, led gündüz farları, 6 hava yastığı, apple car play gibi gibi.
Edit: Ha benim bu araçta en sevdiğim şey bu saydığım özelliklerin hiçbiri değil sadece tipini çok seviyorum çok yakışıklı duruyor sert ve kızgın gibi hoş yani.. onun dışında
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EzoBride -- 14 Ocak 2021; 14:29:30 >
-
ilk seri malzeme kalitesi olarak iyiydi.
sonra bozdu
-
Fd6 nın arka koltuğundan güvenli olacağı aşikardır. Asıl soruyu size sormak lazım. -
quote:
Orijinalden alıntı: UmutBG
Fd6 nın arka koltuğundan güvenli olacağı aşikardır. Asıl soruyu size sormak lazım.FD6 şart değil.
Gider Clio alırım son kasa daha iyi. 5 Yıldız, yılın aracı.
-
Tamam
-
Yok artık manuel vitesine bile bunu demezsiniz ya.
aracın en iyi olduğu noktalardan biri belki de vites geçişleridir.
Neyse Fiat bu modeli olurda 2024ten sonra bitirirse çok beklersiniz Türkiye’ye yeni modeller vermesini.
PSA ile birleşme de tuzu birberi olacak.
(Başka arkadaşa itafen)Adam gelmiş clio alırım diyor,Egeadaki konforu,yalıtımı sunuyorsa git al.
Yok öyle herşeyden olsun fiyatı da az olsun.
Ha parası olan adam da gidip Ford alsın Vw alsın Pejo alsın.
Araçlarına istediği fiyatta verdikleri arasında dağlar olan renonun modelini de Egeya karşı Everest tepesine çıkarmazsın ya.
Şuan piyasada ederinden fazla fiyatları reno çekiyor.
vw,ford,pejo vs zaten kalitesi yüksek markalar şuan ki modelleri Türkiye fiyatları çerçevesinde normal
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer böyle derseniz size hak veririm, fakat orta paket egeada perde hava yastığı varken clionun en dolusunda dahi 4 airbag olması nedeniyle acaba teste böyle girseydi sonuç şu ankine göre ne kadar kötü çıkardı düşündürmüyor değil. Ayrıca egeanın boşunda 2 airbag olması daha vahim bir durum fakat bildiğim kadarıyla clionun boşuyla orta paket egea benzer fiyatlara satılıyor. Ayrıca clionun egeadan daha güvenli olması egeanın güvensiz olduğu anlamına çıkmıyor, trafikteki 2010-2012 modellerinde ülkemizdeki bir çok insanın tank olarak gördüğü araçlarla benzer ve hatta daha iyi düzeyde güvenlik sağlayabiliyor. -
2015ten beri leon kullanıyorum , geçen yıl yaptığım kazadan sonra başka bir araç alayım dedim civicten tutunda astrasına , meganından tutun egeasına kadar birsürü aracı gerek test ettim gerekse kiraladım hiçbirinden keyif alamadım c suv araçlara bakmaya başladım onları da gereksiz fiyat artışları yüzünden rafa kaldırıp tekrar leon aldım . Fakat test ettiğim araçlar içerisinde kullanış zevki açısından leondan sonra ilginç bir şekilde egea diğerlerinden daha iyi geldi. Malzeme kalitesi kötü ona bişey demiyorum ama motor ve otomatik şanzımanı gayet iyiydi. Ayrıca benim araçta aradığım en olmazsa olmaz özellik klostrofobik olmamasıdır. Sırf bu nedenle civic ve megane ı ön ve arka koltuklarına oturduktan sonra eledim. Egea bu konuda da gayet başarılıydı. Bence tek eksiği özellikle iç malzeme kalitesi doğan slx'ten hallice olması. 1.6 multijet ve otomatik şanzımanı dsg den sonra en beğendiğim motor-şanzıman ikilisi oldu
-
2019 ocak'ta sıfır 1.4 Hatchback Mirror'u 92 bin tl'ye aldığımız zaman dükkanın önünde "egea mı alınır yav ehehe .d" diye dalga geçen zımbolar, şimdi "abi kapıyı aç da içini bi inceleyelim biz de egea düşünüyoruz" diyorlar..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ir10 -- 14 Ocak 2021; 15:40:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Iki sene önce hepsiburada'da 70e satıliyordu bu araba. Piyasa ne kadar pahalandı işte kanıtı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi dedin diye Euroncap sitesine baktım.
clioda perde hava yastığı yok iken Egeada varmış.
Egeada arka kemer gerdirici yokken clioda varmış.
Zaten Egeanın %62 koruma almasının nedeni arka gerdirici
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea candır hele o kapısı kapanırken çıkan tok ses..Anlayamazsınız. Nerde mercedes bmw görsem solluyorum direk.
-
Aynı paralara 10 yaşında araba almak yerine sıfır araba almak istedim ama kimi övmüş kimi sövmüş
2005 ten beri fiat serilerine biniyorum. Alışkınım. Yani açıkçasık ardeşim paramız buna yetiyor ne yapalım
Gönül ister bmw ye mercedese binmek ama bütçe bu kadar ne yapalım
Şimdi alalım mı bir 2021 ? Almayalım mı
-
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/12/16/ithal-ikamesi-fiat-egea-multijet2-356// sitesinden alıntıdır. Ncap testine laf edenler okusun. Bugün eksik olan çoğu şey egea da var. Girse 5 yıldızı gözü kapalı alır.
Fiat Egea (Avrupa pazarındaki ismi ile Fiat Tipo) da bu 2 farklı teste tabi tutulmuş. Standart donanımlı Egea 3 yıldız alırken, opsiyonel güvenlik donanımlarıyla safety pack versiyon Egea 4 yıldıza ulaşmış. Egea yetişkin yolcu koruma için yapılan (yukarıda açıkladığımız) 5 çarpışma testinden 31.3 puan almış bu da %82 yapıyor (31.3 / 38) ve 5 yıldız elde ediyor. C segmentindeki Nissan Pulsar’ın 32 puan (2014), Opel Astra’nın 32.9 puan (2015), Ford Focus’un 33.1 puan (2012), Volkswagen Jetta’nın 33.7 puan (2011), Mazda 3’ün 33.8 puan (2013), Toyota Corolla’nın 34 puan (2013) aldığı bu testlerden Egea 31.3 puan almış.
Egea’ya benzer fiyat politikası ile satılan low cost modellerden Dacia Logan 21.9 puan alabilmiş (2014), Peugeot 301 27.3 puan alabilmiş (2014), aynı şasiyi kullanan Citroen C-Elysee de 27.3 puan elde etmiş (2014).
Çarpışma güvenliği konusunda Fiat Egea, kıyaslandığı low cost sedanlara değil, C segmentinin pahalı otomobillerine denk bir otomobil. Egea yanal çarpma testinde ve B sütununa darbe aldığı direk testinde 16 yani tam puan almış. Önden %40 temas ile gerçekleşen “offset” çarpışmalarda da otomobil çok iyi, 8 üzerinden 7 puan almış. Tam önden tam genişlik ile gerçekleşen “full overlap” çarpışmalarda ise sürücünün ve yolcunun göğüs bölgesinde yeterli korumaya ulaşamamış, buradan da birkaç puan gitmiş, 8 üzerinden 6 almış, bu olmasa otomobil yolcu güvenliğinde diğer C segmenti araçların önünde geçecekti. Şehir içerisinde otomatik fren yapan bir sistemi olmadığından da 3 puan daha gitmiş.
Peki Egea 3 yıldızda kalırken alamadığı 2 yıldızı nerede kaybediyor:
Egea çocuk yolcu güvenliğinde ve yaya güvenliğinde puan kaybetmiş. 6 yaşındaki çocuğu temsil eden dummy mankenin göğüs bölgesinde koruma zayıf kalmış (yetişkin korumada olduğu gibi). Egea ayrıca ön yolcu koltuğunda ISOFIX ve i-size çocuk koltuğu bağlantısı bulunmadığı için de puan kaybetmiş. Yaya güvenliğinde ise yumuşak tampondan çok iyi puan alırken, kaputun kenar bölgelerinden puanlar kaybetmiş. Güvenlik için yardımcı elektronik sistemleri olmadığından da en kötü sonuçlar asistan sistemlerden gelmiş, sadece 3 puan alabilmiş; burada Egea’ya puan kazandıran tek donanım emniyet kemerini hatırlatan uyarı ışığının ve ikaz sesinin standart olması, ancak şerit takip asistanı gibi donanımları olmadığından puan kaybetmiş (Egea’nın bu elektronik donanımları taşıyan safety pack versiyonu bu sayede 4 yıldız almış)
Kısaca, Egea, karoserinin ve platformunun darbe dayanımı / darbe emiciliği ve pasif güvenlik donanımları ile C segmentinin en iyilerinden geride değil, hatta çok iyi durumda. Ancak otomobil, güvenliğe hizmet eden elektronik yardımcısı sistemleri eksik olduğu için ve yayalara zarar veren kaput tasarımı nedeniyle 3 yıldızda kalmış. Bu elektronik donanımların Egea’da neden bulunmadığını da otomobil için talep edilen fiyat açıklıyor. Çocuk koltuğu montajı ve yayalar için kaput üzerinde yapılabilecek geliştirmeler ise maliyetlere ve fiyat politikasına takılabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: orcnd1.4 motoru yağ yakıyor ama çözüm üretilmiyor. avrupada böyle olduğunu düşünmüyorum ama bence türkiyedeki fiat müşteriye gereken değeri göstermiyor.
Avrupada 1.4 satılmıyor artık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ntquartex
B sedanı zorla C kategorisine sokturup sonra da diğer C segmentlerde güya yarıştırıyorlar. İtiraz eden olacaktır ama maalesef gerçek bu, özellikle sedanı b sedanlarla karşılaştırın, gerçek C sınıfının yanına bile yaklaşamaz. Ucuz mu ucuz evet, o açıdan mantıklı bir araç.Hocam araba B ve C segmenti arası bir konumda bana göre. ama fiyat/performans olarak olaya baktığın zaman istersen D segmenti ile kıyasla, burdaki kıyas kıstası önemli.
-
2012 model passatım var satılıkta şuan, 170'e. 165'e falan arayanı soranı da var hani. Araba kazasız tertemiz, dynotest %95, hiç bir sıkıntısı yok ama 200.000 km'de. Yakın zamanda sorun çıkartmayacagının bir garantisi yok.
Evet passat tabi ki egea ile kıyaslanmayacak bir araba ama kardeşim daha ucuza sıfır araba almak varken neden 2012 passata girersin ki.
Ben alacak olsam kendi sattıgım arabayı almam net söyliyim. Arayan abi 150 160 bütcem var diyenlere kardeş sıfır egea al arkana yaslan diye tavsiye veriyorum.
Egea çok muhteşem bir araba oldugu için degil, piyasanın suyu çıktıgı için o paraya sıfır egea alınır ikinci el kumarına girmeden.
-
Passata biniyor olmuş olmak için alıyorlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X