< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Eğitimde Sadeleşme : Evrim Teorisinin ardından, İntegral - Türev ve Limit Müfredattan Kalkıyor (4. sayfa)
-
-
Bir mühendis olarak belirtmeliyim, eğer kişi lisede integral eğitimi almazsa, mühendislikte temel dersleri aldığında daha çok zorlanır. Çok kompleks olarak anlatılmasın, daha yalın hale getirilsin ama yine de integral müfredatta olmalı, aynı türev gibi.
Üniversitede mühendislik bölümünü seçen bir kişinin, temel dersler için de altyapısı olması gerekir.
-
Alıntı
metni:Zaten olması gereken de o değil mi? Değil.
Alıntı
metni:Bildiğim kadarıyla amerikada ki üniversite de bile matematik bizim lisede gördüğümüz seviyede değilmiş bunu direkt Profesörden duydum. Burada ABD'deki liselerde bu konuların gösterilmediğine dair iddialar vardı. Yukarıda ABD'deki matematik eğitime dair Wiki linkini paylaştım. O sayfada liselerde Basic Calculus eğitimi olduğu yazıyor. İsterseniz siz de açıp bakabilirsiniz. Siz ise ABD'deki üniversitelerde bu seviyede matematik olmadığını iddia ederek mevzuyu 100 adım öteye taşımış, çığır açmışsınız. Hiç düşünmez misiniz, ABD'de bu seviyede üniversitede bile bu seviyede matematik eğitimi yoksa nasıl teknoloji merkezi oluyor diye? Lockheed Martin F-35'i nasıl üretiyor diye? NASA uzaya gönderdiği araçların uzay mekikleri her an değişen koşullara rağmen nasıl oluyor da hep olması gereken açıda ve hızda oluyor diye? Kimi insanlar böyle iddialara kulağına hoş geldiği için inanıyor. Bırak gerçekliğini araştırmayı, mantıksal sorgulama bile yapmıyor. çünkü matematik derslerinin "zor"luğunu başarısızlığına bahane olarak sunuyor.
Alıntı
metni:İlgisi olan yapsın ama matematik bu ülkenin kanayan yarası, aslında bu kadar ileri seviye konuların küçücük çocuklara gösterilmesi kanayan yarası. Bırak üni de ilgili bölümler görsün onları. Sadece matematik değil bütün eğitim sistemi ülkenin kanayan yarası. Dersleri basitleştirerek, konuları azaltarak, içini boşaltarak kanayan yarayı iyileştirmeyi bırak, daha da kanatırsınız. Limit-türev-integral ileri seviye değil, matematiğin en temel konularıdır. Lisede anlatıldığı haliyle zaten oldukça basitti. Matematiğin diğer konularında başarılı olup da bu konularda çuvallayan hiçbir öğrenci görmedim. Temel konu olduğu için lisede anlatılması gerekir, lise dediğimiz şey budur zaten. Üniversitede 1. sınıf matematik dersinde bile nasıl türev - integral alınacağı anlatılmaz, bunları zaten senin bildiğin varsayılarak daha ileri konular anlatılır. Sadece matematikte değil, lisedeki müfredatta lisans ana bilim konularının çok basit hali anlatılır. Mesela fizikteki eğik atış konusu lisans eğitimindeki dinamik dersinin bir bölümünün çok çok basitleştirilmiş halidir. Moment konusu statik ve mukavemetin basit halidir. Keza lisede elektrik alanlar konusu bir kaç basit kural ve denklemle anlatılır, Maxwell denklemleriyle anlatılmaz. Biyoloji dersinde organların işleyişlerini kısaca görürsün, organik kimyada basit moleküller üzerinde çalışırsın. Sizin mantığınızla bütün liseyi kaldırmamız, bütün bunların üni de göstermemiz gerekiyor. Küçücük dediğiniz çocuklar ileri seviye dediğiniz konuların sadece birkaç ay sonra kat kat daha ilerisini göreceğini biliyor musunuz?
-
quote:
Orijinalden alıntı: DarkTechnoAlıntı
metni:Zaten olması gereken de o değil mi? Değil.
Alıntı
metni:Bildiğim kadarıyla amerikada ki üniversite de bile matematik bizim lisede gördüğümüz seviyede değilmiş bunu direkt Profesörden duydum. Burada ABD'deki liselerde bu konuların gösterilmediğine dair iddialar vardı. Yukarıda ABD'deki matematik eğitime dair Wiki linkini paylaştım. O sayfada liselerde Basic Calculus eğitimi olduğu yazıyor. İsterseniz siz de açıp bakabilirsiniz. Siz ise ABD'deki üniversitelerde bu seviyede matematik olmadığını iddia ederek mevzuyu 100 adım öteye taşımış, çığır açmışsınız. Hiç düşünmez misiniz, ABD'de bu seviyede üniversitede bile bu seviyede matematik eğitimi yoksa nasıl teknoloji merkezi oluyor diye? Lockheed Martin F-35'i nasıl üretiyor diye? NASA uzaya gönderdiği araçların uzay mekikleri her an değişen koşullara rağmen nasıl oluyor da hep olması gereken açıda ve hızda oluyor diye? Kimi insanlar böyle iddialara kulağına hoş geldiği için inanıyor. Bırak gerçekliğini araştırmayı, mantıksal sorgulama bile yapmıyor. çünkü matematik derslerinin "zor"luğunu başarısızlığına bahane olarak sunuyor.
Alıntı
metni:İlgisi olan yapsın ama matematik bu ülkenin kanayan yarası, aslında bu kadar ileri seviye konuların küçücük çocuklara gösterilmesi kanayan yarası. Bırak üni de ilgili bölümler görsün onları. Sadece matematik değil bütün eğitim sistemi ülkenin kanayan yarası. Dersleri basitleştirerek, konuları azaltarak, içini boşaltarak kanayan yarayı iyileştirmeyi bırak, daha da kanatırsınız. Limit-türev-integral ileri seviye değil, matematiğin en temel konularıdır. Lisede anlatıldığı haliyle zaten oldukça basitti. Matematiğin diğer konularında başarılı olup da bu konularda çuvallayan hiçbir öğrenci görmedim. Temel konu olduğu için lisede anlatılması gerekir, lise dediğimiz şey budur zaten. Üniversitede 1. sınıf matematik dersinde bile nasıl türev - integral alınacağı anlatılmaz, bunları zaten senin bildiğin varsayılarak daha ileri konular anlatılır. Sadece matematikte değil, lisedeki müfredatta lisans ana bilim konularının çok basit hali anlatılır. Mesela fizikteki eğik atış konusu lisans eğitimindeki dinamik dersinin bir bölümünün çok çok basitleştirilmiş halidir. Moment konusu statik ve mukavemetin basit halidir. Keza lisede elektrik alanlar konusu bir kaç basit kural ve denklemle anlatılır, Maxwell denklemleriyle anlatılmaz. Biyoloji dersinde organların işleyişlerini kısaca görürsün, organik kimyada basit moleküller üzerinde çalışırsın. Sizin mantığınızla bütün liseyi kaldırmamız, bütün bunların üni de göstermemiz gerekiyor. Küçücük dediğiniz çocuklar ileri seviye dediğiniz konuların sadece birkaç ay sonra kat kat daha ilerisini göreceğini biliyor musunuz?
Yav he he
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ancak "yav he he" diye cevap verebilecek kapasiten var ise eğitim konusunda, hele ki matematik eğitimi konusunda neden fikir sahibisin?
-
Hocam o konular bolum icin gerekliyse uni ilk sinifta gorecek zaten. Kim kullanacaksa o gorecek. Lisede ana sinifi ogretmeni olacak kisi turev integral niye ezberlesin mantiksiz olan oydu zaten
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aramızda integral türev vs bunları dört dörtlük anlatabilecek var mı?
Eğitmek de bir sanattır, kompleks konuları öğrenmek sadece dinlemeyle olmaz, sürekli pratik yapmak
farklı sorular çözmek lazım, öğreten ve öğrenenin belli bir sürece hazır olması gerekir.
Khan Akademi'de bazı çözümlere baktığım zaman ezberci eğitim sistemimizden tiksindim.
Bugün imkanlar da çok fazla, ben lisedeyken arkadaşlarda en iyi 3310 telefon vardı.
Şimdi teknolojiye rağmen hiçbir hoca bu matematiksel işlemlerin ezbere anlatımı dışında insan aklını açacak
bir görsel verdi mi?
-
O zaman matematik eğitimini ona göre verirsin. Biz lisede Fen-Matematik ya da Türkçe Matematik olarak ayrılırdık, ona göre ağırlığı ayarlanırdı derslerin.
O zaman türevi de çıkartsınlar ya da Polinomları da çıkartsınlar, hiç Matematik görmesin ana sınıfı öğretmeni.
-
Lisede bolum diye bisey yok aslinda ders secme var. Hangi bolume gidecegin belli degilki. Muhendisligede gidebilirsin cocuk gelisiminede. Sondk karar da verebilirsin. İhtimal var diye herkese niye zor bilgileri yuklesinler. Lazim olan unide gorsun
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Anaokul öğretmenliği sözel puandan alıyor. Sözel bölüm mat - 2 konularının hiçbirini görmüyor zaten. Ayrıca lisede bir çok konudan ders görürsün ama sonraki yaşamında bunların büyük çoğunluğuna ihtiyacın olmaz.
-
Mühendislik isteyen biri son dakikada çocuk gelişimine de dönmez yahu Artık lise sonda ne istediğine dair bir karar verirsin.
Seçeceğin bölüme göre dersler ve derslerin ağırlıkları ayarlanır. Bunlar zor şeyler değil ama bizim müfredat yaz-boz tahtası olduğu için artık.
-
Zaten anlatamıyorlar ki. Lise matematiği baştan sona ezber. Hipotenüsü üniversitede öğrendim. Öğrenmekten ezberlemeyi kastetmiyorum.
Daha önemli olan, yerine ne konulduğu. Mantık, retorik, semiyotik, felsefe, müzik konulacaksa kaldırsınlar. Hiç bir şey koymuyorlarsa yukarıdaki mühendis arakadaş gibi düşünüyorum, hiç olmazsa kavram olarak öğrensin, adını bilsin, böyle bir şey var ama öğrenemedim demek de önemli. Kavramın adını bile bilmemek, başka bir hiçlik.
Aslında bunları 70-80 öncesi nesil de almadı. Lise eğitiminde matematikleşme Amerikan ekolüydü (matemetiği gerçketen öğretemedikleri için artimetikleşme demek daha doğru olur). Doktor olacak kişiye biyoloji değil matematik sormak bunun sonucu. Yüksek öğrenimde branşlaşma artarken bir dönem pragmatik şekilde işe de yaradı. Artık yaramıyor (sebeplerini tartışırız) daha eskiden bildiğimiz Avrupa okuluna geri dönüyorlar. Sadece Türkiye'de değil ABD ve Avrupa'da da yaklaşım bu yönde. Analitik geometride 18-22 yaş arasında bir haftada öğrenilecek şeyleri 13-16 yaş zekasına anlatmak için çocukların aylarını harcıyorlar. Öğretmen öğretmiş gibi yapıyor, öğrenci de anlamış gibi yapıyor, sınav zaten ezberlediği formülleri sorguluyor, yazılı bir ispat sormak yok. Bu zamanlar çok daha verimli kullanılabilir. Bir orkestrada çalsalar o müzikte daha çok matematik vardır.
ODTÜ'deki ilk sene derslerde lisedeki bütün boşlukları gösteren, çoğu kişiyi düşüren sorular sormuşlardı önce. Herhalde biraz, lisenin aynısı sandığımız ilk dersleri ciddiye alalım diye, biraz da kazandığı ÖSYM sırasıyla yanlış bir güven kazanmışları kendilerine getirmek için. Ezberle en yüksek puanları alıp kendilerine en çok güvenenler, en çok F'leyenler oluyordu. Neticede bu lise eğitimi pek de işe yaramadı. Fizik 101, analitik geometriyi sil baştan öğrenmiştik. Sebep-sonuç içinde öğrenilmemiş ezberlerle meslek sahibi olunabileceğine güvenmiyordu akademi. Ne kadar hızlı öğrendiğimizi fark edince de lisede kaybettiğimiz zamana acıdım.
-
Alanım ile ilgili konuşmam gerekirse türev , integral ve limit konuları kaldırılması bir şey ifade etmez. Zaten üniversitede öğretiliyor. Üniversite hocalarının işi daha zor olacak o kadar.
İlk önce okuma ve yazmayı öğrensinler. Daha sonra 4 işlemi öğrensinler. Bu temel şeyleri iyice öğrendikten sonra gerisi kolay.
-
matematik mi okudunuz
-
önceki yazımda da söylediğim gibi bu 3 konu kaldırılması bir şey ifade etmez ama polinomları kaldırmak çok şey ifade eder. yanılmıyorsam trigonometri yi kaldırmışlardı bunlar
-
ünlü eğitim bilimci özkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnkkkkk'ı dinlediniz. şimdi trt ankara stüdyolarına bağlanıyoruz...
-
Herif ilk defa doğru bir şey söyledi.
-
Fikrim değişmedi lakin edebiyat yapma konusunda kimse elinize su dökemez bundan dolayı sizi tebrik etmem lazım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X