Herkese merhaba, Egr mevzusu kafami kurcaliyor, net bir bilgiye ihtiyacim var. Egr valfi dusuk devirlerde aciliyor, yanma odasina eksozu basiyor. Gaza basinca kapaniyor, yanma odasi sicakligini dusuruyor, erken isinma sagliyor, azot oksit salinmasinin onune geciyor , tamam. 1)Kucuk hacimli dizel alt devirlerde cekmedigi icin gaza asiliyorum, gaza asildigimda egr kapanmiyor mu? E hani azot oksiti azaltacakti, egr valfi yine kapali kaldi, yine azot oksiti basti? 2)Fakir karisim saglayip yanma odasi sicakligini dusuk tutacak ancak yanma odasi sicakligini zaten biz radyator ve sogutma suyuyla dengede tutmuyor muyuz? E o zaman yanma odasinin sicakliginin biraz daha yuksek olmasi ihmal edilebilir bir artis olmuyor mu? Alt devirde oksijen az oldugu icin biz gazi arttirinca zaten icerisi yine o sicakliga ulasiyor , alt devirde o gucu alsaydim o kadar basmayacaktim??? Rampada kalkista oksijen az oldugu icin daha cok bayildi arac, pistona/biyele/kranka fazladan yuk bindirmedik mi? 3)Eksoz gazini soguk motorda iceri verdigi icin erken isiniyor desek ki gercekten soguk havalarda bariz benzinliler bendeki dizel motordan cabuk isiniyor, verimli yanma olan motor zaten egrli kadar olmayabilir ancak iceri giren oksijen fazla oldugu icin yinede isinmasi o kadar farketmiyor olmali??? Bilgi ve tecrubelerinizi paylasirsaniz sevinirim. Duzenleme:Kelime duzeltme. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korsallar -- 15 Aralık 2024; 17:28:51 > |
Bildirim