Şimdi Ara

EGR tecrübelerinizi paylaşırmısınız? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
3
Favori
90.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şimdilik egr tecrübem yok ama yakında oalcak gibi.

    2001 astra 1.6 16v kullanıyorum. araç 77000kmde.yakın zamanda yolda 90 km civarı giderken kırmızı ışıkta durmak için yavaşlayınca motor aniden stop etti. tabi panik halinde çok sıkıntı çekmeden tekrar çalıştırabildim ama o anki duygu anlatılmaz yaşanır. sevise götürmeden önce bi internette aratiyim dedim ve birçok kişinin bu sorunu yaşadığını gördüm. türkiyedeki forumlarda hep egr'den bahsediliyor ama yabancı forumlarda yakıt sistemiyle ilgili sorunlardan da bahsedliliyor. ve egryi iptal etmenin çok çeşitli yöntemlerinden bahsediliyor. servise gidince egr dahil birkaç yerine baktırıcam.
    şu ana kadar ufak tefek sorunları olmuştu ama opelden memnundum. bu olay beni arabadan soğuttu. sanırım bu sorunlardan kurtulmanın en iyi yolu bi an önce satıp başka markalara yönelmek...
  • bizim 2003 model merivada 2005 yılında egr valfi arızası çıkarmıştı.araç anormal şekilde benzin harcıyordu ve egzosttan çiğ benzin atıyordu...o zaman için 170ytl gibi bi fiyata değiştirmişlerdi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso2000 -- 22 Ekim 2007; 14:56:39 >
  • aracımı servise götürdüm. egr de dail olmak üzere birkaç sebepten stop edebileceğini söylediler. önce rölanti motoruna baktırdım bişey çıkmadı. yakıt sisteminde de birşey yoktu. hava borularını söktüler. gaz kelebeği ve borular temizlendi. bir de hava filtresinin olduğu yerin uzantısında bir sensör gibi bişey var o da temizlendi. bu saydığım yerlerin hepsinin oldukça kalın bir kir tabakasıyla kaplı olduğunu söylemeliyim. daha sonra zamanı gelen hava filtresi ve bujiler değişti. ondan sonra da tekrar stop edermi diye servisin yakınlarında arabayı denedim. yani 3bin devirlere 90-100kmye çıkıp frene asıldım. stop etmedi. bende sorunun şimdilik hallolduğunu düşünüp ayrıca birşey yaptırmadım. o günden beri de araba stop etmiyor çok şükür. ama servise de tembihledim noolur noolmaz yine gelirsem bana çıkma bi egr valfi bulmaya çalışın diye.

    astra 1.6 motor egr valfinin fiyatı 160 ytl arkadaşlar. bu parça sadece orjinal delphi marka bulunuyor daha yan sanayi olanını bulamadım.

    bu servis tecrübesinden edindiğim bilgiler: 1.hava filtresini kirlendikçe değiştirin. filtreye basıçlı hava üfletmeyle felan bi yere kadar iş görüyor. temiz filtre arabaya nefes aldırıyor. 2. arabanızın (özellikle opellerde) motorunu sakın yıkatmayın. temizlik spreyleri var onları kullanın 3. bilmediğiniz yerlerden benzin almayın. yarım depo kirli benzin dünyanın masrafını çıkarabiliyor.




  • özel servise gitmiştim bundan 5 ay önce kadar. adam bilgisayara soktu arabayı egr de problem var dedi. bende yaptırmadım yetkile servise gittim orda soktular bilgisayara hiç bişey yok arabanız taş gibi dediler. genel bi kontrol için gitmiştim.
    sanırım özel servis egr değiştirmeyecekti ve beni yolacaktı resmen. oyuna gelmeyin arkadaşlar. sırf bu yüzden artık özel servislere gitmiyorum. parça olsun işçilik olsun özel servislerde o kadarda ucuz değil yaaa. zaten indirim falan oluyor mutlaka yetkili serviste. hiç değilse garantili yapıyorlar.
  • Arkadaşlar aracım vectra b kasa.Aracımda ( genellikle benzin azken yapıyordu,depo pisliğinden şüphelenmişdik) hareket halindeyken bir anda gaz kesme oluyor,ayağım gazda iken 3-4 saniye gaz almıyor stop ediyor,bazen ise kendi kendine yiyor gazı atıo kendini.Egr valfindemi sorun,deponun dibi pislik tutmuş olabilirmi ? Yakıt pompasında problem olabilirmi ? Henüz herhangi bir yere gitmedim sadece bikaç yere sormuşdum.Bu aralar hiç yapmıyor.Bazen yaptığı zaman aynı gün aralıklarla yapıyor.Sorunu bilenler yaşayanlar yada bu egr diyorsanız ne yapmalıyım arkadaşlar,şimdiden teşekkürler..
  • iyi günler herkese...
    bende malesef opel astra 98 sedan sahibiyim. ( iki ay önce aldım , daha önce corolla kullandığımdan çok memnun değilim açıkça ) bu egr valfi benimde canımı sıktı. ancak olay katalizörün içini boşalttırdıktan yaklaşık 300 km sonra oldu. yolda bir anda arıza ışığı belirdi ve sanki motor gaz yemiyordu. hemen sağa çekip biraz bekledim. 2-3 dakika sonra çalıştırdım ve sorun yoktu. yani arıza ışığı söndü. o zamana kadar egr den olduğunu bilmiyordum özel servise gidip aracı bilgisayara bağlattırdım. ve egr selenoid valfi enerji kesilmesi olarak arıza kaydedilmiş. ustalar temizleyelim veya yenisini takalım dediler ben de masraf olmasın diye şimdilik arıza yok gösteriyor bu şekilde devam edelim dedim. onlarda arızayı resetlerdiler.
    katalizörle alakası varmı bu valfin bilenler cevap verirse iyi olur.

    bir de bu motor arıza lambası hangi durumlarda yanar. direksiyon çok sert ustalara servise gösterdim. alttan direksiyon mili aşındığından sıkmışlar, gevşetiriz ancak bu seferde ses yapar dediler.bu konu da bilgilendirebilirseniz sevinirim. teşekkürler.




  • aynen kardeş ya bendede direksiyon sertlği var lastiklerin basınç durumu iyiyken bile böle yapıo.Bazen yumuşak oluo ama bazende gerçekden sertlik oluo yoldan diyecem alakası olmaması gerekir.Tecrübeleri olanlar paylaşırsa sevinirz..
  • Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.

    Ayrıca iptal ettirdikten sonra deneyimlerimi de yazayım.Evet araçın performansı arttı.Bir rahatlama oldu.Ama gene de çok büyük performans değil.%5-%8 arasındadır.Tahmin de bulunuyorum.Evet bir süre arıza ışığı devamlı yanıyor.Ve sönmüyor.Ancak kontağı kapatıp açtığında sönüyor.Onun dışında ilerde tekrar taktırabilirm egr valfi fiyatları 200 altına düştü.Yenisi taktırmayı düşünebilirim.Ayrıca egr valfi bulunduğu yerden pis bir konu geliyor.Ama geçiçi.Şimdilik bunlar.

    Bu yazımdan sonra 2 arkadaşın bana cevabı:Bilgi açısından yazıyorum.

    quote:

    VEZİR:yok neden yanlış anlayayım, bilgilenmek adına yapılan yazılar ,soru cevap şeklinde olduğu sürece en doğru sonucu verir.

    pis yakıt konusu dolayı ile eğer fabrikasyon olarak egr valfi sökülerek gönderiliyor ise bu tamamen arıza çıkarıp garantiden zırt pırt değiştirmemeleri için.yani biraz da Türk uyanıklığı oluyor. Birde IQ yüksek çok kişi var iş hayatında , ne yapsınlar onlar da bunu değişik şekilde değerlendirip , kendilerince doğru bir yapmış oluyorlar.ama kullanıcı açısından durum böyle değildir.

    Şunun ilk önce akıllarda kalmasını istiyorum, yanmamış yakıt demek içinde vermiş olduğunuz paranın havaya atılmasıdır. Olayı çok teknik olarak anlatmanın herkezin ilgisini çekeceğini sanmıyorum.Yoksa fazlasıyla yazacak şeyler var ancak evinizde bir soba olduğunu düşünün ve kömür yaktığınızı hayal edin veya hala kullanıyorsanız düşünün.Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur. Sobanız daha sıcak olacağı için , almış olduğunuz kömürün içinde yakılabilecek olanları ayıklamak ve tekrar kazanım sağlamak bir verim göstergesidir.Dolayısıyla böçyle bir düzenek ne kadar problem çıkarırsa çıkarsın sökülüp atılmamalıdır , bozulmasına buna neden olan şeyleri bertaraf etmek gerekir.Sonuçta bu EGr nin sizde sağlam çalışıyor olması nedeniyle aracın hher devirde ve yükte verimi yükselecek ve görece olarak daha az yakıt kullanmış olacaksınız.

    Az yakıt kullanmanın yanında yanma tam olacağı için artık kurumlaşma da olması azalacaktır.Unutmayın ki kurum da yanma ısının istenilen seviyeye ulaşmamasından da kaynaklanmaktadır.başka kimyasal nedenler de vardır ama ısı yükseltiği an yanmamış bir şey kalmaz .geri dönüşümlerin tmel sebeci içinde tekli atomlar buluna NO dan biraz daha miktarda kurtularak kimyasal bağ enerjisinden yararlanmaktır


    quote:

    eaglesss:Egzoz gazlarının tekrar kullanımı için EGR sistemleri kullanılmaktadır.Bu sistemin fonksiyonu,karbürator hava/yakıt karışımını artık egzoz gazlarıyla karıştıtarak azaltmak ve silindir gazlarının ısı kapasitesini yükselterek maksimum gaz sıcaklığını azaltmaktır.Böylelikle NOx olusumu azalmaktadır.

    Emme manifoldunun her bir koluna yerleştirilen kalibre edilmiş sabit orifisler veya yüklü,vakum kontrollü,
    sıcaklık yardımlı EGR valfleriyle sıcak noktadaki daha yüksek basınçlı egzoz gazları,emme manifoldundaki düşük basınçlı karışıma sızdırlmaktadır.EGR valfi uygulmasında düzgün rölanti,düşük hız yeteneği iyileşmekte ve normal supap bindirmesine dönülmektedir.

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.




  • arkadaşlar egr yi iptal edenler nasıl iptal etmiş yada ettirmiş bilgilerini paylaşabilirlemi bende iptal ettirecegim
  • opel tvinport motorlardada bu egr varmı varsa tvinport olmayan ecotec motorlar gibi sorun yaşatıyormu?
  • aracım Corsa D 1.3 CDTI
    Dün motor ikaz lambası yandı, bugün özel serviste tech-2 cihazı ile baktığımızda EGR sıkışması gibi bir hata ile karşılaştık EGR hk. az çok bilgi sahibi oldugum için değiştirmedim hata kodunu sildirdim devam ettim.
    Servisteki Arkadaş EGR nin yazılım ile iptal edilmesinin mümkün olmadığını söyledi.
    Aramızda yazılım ile iptal eden varmı? Bende iptal ettirmek istiyorum.
  • EGR den 2 defa sorun yaşadım. Yetkili servisin dediğine göre EGR iptali CDTI llarda mümkün değil. Ama sağda solda ettirenlerin olduğunu duyuyorum.

    İlk kez sorunu yaşadığımda yetkili servis muhakkak değişmeli dedi, ben de eski ustama gidip temizlettim, boğazlarda vs nasılş kurum birikmiş inanamazsınız. Neyse sorun halloldu. Bunun üzerinden 9 ya geçmişti ki tam da dün aynı sorunu yaşadım. Yine yetkili serive gittim, bu sefer onlar da değişmeden bi temizleyip deneyelim dediler. Onlara temizlettim ve şimdi yine bir sorun yok.

    Zaten temizlettikten sonra aracın gidişinden hemen anlıyorsunuz. Sanki daha rahatlamış yağ gibi gidiyor. 30bin de bir carbon clean yaptırmama rağmen artık sanırım 5-6bin de bir komple söktürüp EGR yi boğazları vs temizleteceğim. TÜm bu arızalar maalesef ülkemizdeki yakıtın kalitesizliğinden oluşmakta
  • Ek olarak EGR arabnızı ilk çalıştırdığınızda motor sıcaklığını yükseltmede ve mevcut emisyon değerlerini korumada büyük rol sahibi bence iptal en son seçenek olmalı
  • 3 ay önce ben de aynı sorunu yaşadım. Arıza lambası yandı, 10 dk filan yandıktan sonra yanıp sönmeye başladı, daha sonra söndü. O olaydan sonra da 100 km filan yaptıktan sonra ertesi gün servise gittim. Tech 2 den baktılar ve egr dediler, değişecek dediler. Hemen mi dedim, tekrar sorun çıkar dediler. Arızayı sildiler galiba yada silmediler çünkü lamba yanmıyodu zaten sadece kaydetmiş sanırım hatayı. Neyse ben de 1-2 hafta sonra değiştireyim diye düşündüm ama o gün bugün ne arıza lambası yandı, ne sorun oldu. E bunun anlamı ne peki? Bana sorun çıkaracak mı çıkarmayacak mı? Hata anlık mı oldu yoksa sorun var mı?
  • Arıza lambası yandığında eğer sorun egr ise motoru hemen kapatıp biraz bekleyip açtığında arıza lambası sönecektir. Bir daha yanmaya bilir. ama bu sorunun devam etmediği anlamına gelmez. En mantıklısı temizlettirmek. Yukarıda da anlattığım gibi temizlettikten sonra aracın gidişi değişiyor, sanki araç rahatlıyor. Bunu şuna benzetiyorum ben hani grip olursunuz ciğerleriniz dolar doğru dürüst nefes alamazsınız, ama iyileşince sanki ciğerleriniz genişlemiş gibi gelir ya aynen ı hesap.

    Bence arabaya işkence etmeye gerek yok, ben yetkili serviste temizletmeme rağmen temizleme işlemi + benim özel istediğim enjöktör ve yakıt temizleyici katkılar ile toplam 100 TL tuttu. Eminim özel servise veya kendi ustama gitsem daha da az tutardı. Sonrasında aldığım sonuç bu paraya kat kat değdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: viperking

    Arıza lambası yandığında eğer sorun egr ise motoru hemen kapatıp biraz bekleyip açtığında arıza lambası sönecektir. Bir daha yanmaya bilir. ama bu sorunun devam etmediği anlamına gelmez. En mantıklısı temizlettirmek. Yukarıda da anlattığım gibi temizlettikten sonra aracın gidişi değişiyor, sanki araç rahatlıyor. Bunu şuna benzetiyorum ben hani grip olursunuz ciğerleriniz dolar doğru dürüst nefes alamazsınız, ama iyileşince sanki ciğerleriniz genişlemiş gibi gelir ya aynen ı hesap.

    Bence arabaya işkence etmeye gerek yok, ben yetkili serviste temizletmeme rağmen temizleme işlemi + benim özel istediğim enjöktör ve yakıt temizleyici katkılar ile toplam 100 TL tuttu. Eminim özel servise veya kendi ustama gitsem daha da az tutardı. Sonrasında aldığım sonuç bu paraya kat kat değdi.


    İyi de arıza devam etseydi yine yanması gerekmez miydi?




  • Demeki ki EGR tamamen işlev dışı değil. Sensörler tıkanıklığı hissettiği zaman arıza ışığı yanıyor, hissemediği zaman yanmıyor.
  • ya kardeşim allah aşkına bana bi yardımcı ol servise götürüyorum bobin dio deiştirio kitlio biri bişey diyo digeri başka bişey arabam 2004 model opl astra h 1.6 twinpor sıralı sistem lpg var landi renzo marka.1bucuk yıl oldu taktıralı araba sıcak havalarda genellikle olmak üzere çok ısındıgında pır pır edioyor ve genelde 1000ve 2500 lü devirlerde yapıo bunu artık buna tekleme mi dersiniz ne dersiniz bilmiorum bunu ne yapcaz nasıl etcez kafayı yicem aldıgm güne nalet olsun bu arabayı hiç keyif bırakmadı yaa
  • Bu ne arkadaşlar yahu? Opeli olup da egr sorunu yaşamayan yok. Bende 97-99 yılları arasında 14 i astra hatcback 1993 model kullanmıştım. Araba resmen dökülmüştü. Ben egr arızası falan yaşamadım otarihde ama yeni astra yı falan bekliyordum biraz,çok sıcak bakmıyorum şu an açıkçası. Bir de anlamadığım bir arkadaşım uzun uğraşlardan sonra bir bayiiede bulup o km corsa alabildi geçenlerde. Hem bu kadar sıkıntılı bu opel hem de altın gibi yaw. 2. el sıfırından bile pahalıydı falan ötv ilk indiğinde. Gene millet olarak gereğinden fazla değer durumları falan diycem ortalık karışacak. Ben bişey demiyim bakıp çıktım...
  • benim de opel corsa 98 var. dün, önce motor ışığı yandı sonra birden stop etti. tam otobana çıkıyordum ayrıca yokuş biyerdi. neyseki hızım yeterli geldi sağa çekebildim. bugun ankara iskitler opel servisinde 340TLye yenisini taktılar. ustaya nerden yakıt alırsam daha uygun olur diye sordum. nerden alırsan al hepsinden sorun çıkartır dedi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.