Benim 2005 2.0 FSİ Passat arabam var ve egr hatası veriyor bir kere temizlettik ama sonra tekrar yandı. Şimdi yenisini alacağım ama yan sanayiside yok neyse konuya gelelim bazı forumlarda motor tarafı bazılaında egzos tarafı bazılarında ise her iki tarafı kapalı olacak diyor bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
lacetti motorunun resimli anlatımını paylaşıyorum no 12 egr valfi
nerede olduğunu buldum. yakında temizliycem. yeni resimler ekliyor olucam umarım faydalı olur.
slmlar 3 ay once 2005 model astra h aldım.Bir hafta oncesıne kadar gayet memnundum.Fakat gecen gun sehır dısından gelırken aracı bıraz sıkıstırdım.Arac 2-3 dakka yuksek devir kullanımında kesılmeye basladı.Soyle anlatıyım duz yolda 200 le giderken gaz kesip tekrar hızlanmaya calsısınca 120 yi geçmez oldu.Ve (elektronık arıza) egzoz emisyon lambası gaza basınca yanıp gaz kesınce soner hale geldi.Kontak kapatıp acınca sorun duzelıyor.Ama sıkıstırınca tekrar aynı hale gelıyor sorun ne olabilir ?Arac su an sogukken yokus falan cıkamıyor yani Aracı su an belli bi süre hariç hiç bi şekilde yokuslarda zorlayarak kullanamıyorum.Düz yoldada 120-130 u gecip gidince ozellıkle sogukken 20-30 saniye içinde gaz yemez hale geliyor.Aracı servise soktum.Ateşleme bobini dediler.Onu değiştirdim ama hala aynı problemi yasıyorum.Varmı bu durumu yasıyan EGR den mı kaynaklanıyor sizce ?
Aracı arada bir yüksek devirli kullanırsanız çok sorun olmaz kurumları atar demişti ustanın biri. 97 model 1.6 16v astram var 13 yaşında araba henüz öyle bir arıza görmedim.
merhaba,
2000 model opel corsa kullanıyorum.Aracın ilk sahibiyım ve araç 70.00 km'de.8 ay once araçte tekleme sorunu olmaya başladı. özellikle ilk çalıştığında, yokuş cıkarken stop edecek gibi oluyordu. 1-2 ay bu şekilde kullandıktan sonra sorun yoğunlaştı ve bir gun arıza lambası yanıp araç stop etti. Güc bela calıstırıp özel opel servisine gittim EGR kirlenmiş temizleyeceğiz dediler. Temizlik sonrası araba rahatladı fakat 3-4 ay sonra tekleme-sarsılma sorunu tekrar basladı.
Bu sefer buji kabloları durmaktan sertleşmış onları değiştireceğiz dediler. Bu işlem sonrası da biraz düzelme oldu ama 3-4 ay surdu.
Geçenlerde yine tekleme, ilk kalkışta ve park etmeye çalısırken stop etme sorunları olunca Yine EGR problemı olduğunu ve bu defa değiştireceklerini soylediler( aynı zamanda bujiler de değişti) 280TL+işcilik ile işlemi yaptılar. araba bu sefer gercekten iyi gibi ama bakalım?* Bu arada fiyat konusunda fikri olan var mı? pahalı mı ? piyasası nasıl? tşkl.
O EGR valfinden kazanılan paraların haddi hesabı yok. Benim 2000 model Astra CD'de 4 kere değişti. Tam 4 dile kolay. Tatile gidiyorsun araba abuk sabuk bir yerde motor arızası ikazı veriyor. Sonra sönüyor yanmıyor. Gaza basıyorsun yağ yakıyor. Devirli falan kullanman için arkada benim yaptığım gibi 1 lt yağ bulundurman lazım. Öyle şehir içi falan yokuşlarda devirli kullanmak ... Nerde o günler. Yağ yakmasın diye basmazdım. Tabi satınca sorun falan kalmadı. Şükürler olsun şimdi yeni arabamla aklımda dert tasa olmadan yol yapıyorum. Gerçekten ya o kadar sevdiğim arabadan ne çektiğimi ben biliyorum.
egr sorunu bendede var.2004 astra G kasa.kronik bi sorunmuş ztn. uzun zamndır vardı gerçi anca bugun yaptırabıldım.hareket halındeyken gaz kesınce sirkeleme yapıodu. bugun periyodik bakıma goturdum aracımı.egr yide temizlemelerini istedim,kolay bi işlem ztn temizlediler hemn. periyedik bakıma ilave olarak 20 tl daha odedım.yaklasık 100km yol yaptım.normalde sirkelemesi gereken yerlerde hıcbısey olmadı.yani şimdilik işe yaradı.egr nın kurum baglaması nekadar surer artık bılemıorum. fakat artık lpg lı oldugu ıcın daha geç kurum baglıcagını dusunuyorum yağsız yakıt oluşundan dolayı
quote:
Orijinalden alıntı: ozyy54
egr sorunu bendede var.2004 astra G kasa.kronik bi sorunmuş ztn. uzun zamndır vardı gerçi anca bugun yaptırabıldım.hareket halındeyken gaz kesınce sirkeleme yapıodu. bugun periyodik bakıma goturdum aracımı.egr yide temizlemelerini istedim,kolay bi işlem ztn temizlediler hemn. periyedik bakıma ilave olarak 20 tl daha odedım.yaklasık 100km yol yaptım.normalde sirkelemesi gereken yerlerde hıcbısey olmadı.yani şimdilik işe yaradı.egr nın kurum baglaması nekadar surer artık bılemıorum. fakat artık lpg lı oldugu ıcın daha geç kurum baglıcagını dusunuyorum yağsız yakıt oluşundan dolayı
araç yavaştan yine sirkelemeye başladı gazı kesince.eskisi gibi değil tabi ama ilk temizlettiğim gibi de değil.yani anlaşılan eski haline kısa sürede gelecek.
EGR'yi temizletmek işe yaramıyor benim kanaatimce...
arkadaşlar benim 2004 vectram var, 1,6 benzinli.acaba benbim aracımda da EGR var mıdır, yoksa sadece dizeller demi, eğer varsa ipğtal ettirmek issterim..bir arkadaş 5-8 HP güç artrışı oluyor dedi doğru mu siz ne dersiniz..
quote:
Orijinalden alıntı: peugeot-406
arkadaşlar benim 2004 vectram var, 1,6 benzinli.acaba benbim aracımda da EGR var mıdır, yoksa sadece dizeller demi, eğer varsa ipğtal ettirmek issterim..bir arkadaş 5-8 HP güç artrışı oluyor dedi doğru mu siz ne dersiniz..
2004 model Vectranızda EGR valfi sorununuz yoksa zaten mesele de yok. Sorun olunca araba bunu size anlatır zaten. EGR valfi sorunu yaşayan Astra sahiplerine 10 yıl EGR valfli bir Astra kullanan, ilk sahibi olup o kadar adam gibi kullanmama rağmen artık sayısını hatırlamadığım kadar EGR sorunu yaşamış birisi olarak naçizane tavsiyem:
imkan varsa arabayı satın arkadaşlar. Ben gittim dizel i30 aldım. Eğer reklam olsun diye söylüyorsam Allah beni taş etsin; arabayla ilgili sorunlarımdan kurtuldum. Dünya varmış. Evet, boyası kesinlikle çabuk çiziliyor. Emin olun o dert değil. Lazım değil ama çok gerekse 5 sene sonra gerekirse kaplatırım; 1.000-1500 lira birşey. Yepyeni olur.
Ben artık arabayla trafiğe girmekten korkmaya başlamıştım. Motora birşey olacak, elektrik kontağı olacak yanacak diye... LPG falan da yoktu aslında. Ama zart zurt yağ yakıyordu. Verin kurtulun bari yeni araba taksidi ödüyorum diye derdiniz olsun. Dangalak bir EGR valfiyle uğraşamam ya.
corsa B model araç kullanıyorum, ilk sahibiyim, bugüne kadar iki kere EGR sorunu yaşadım, birincisinde acemiliğime geldi, yenisini takın dedim.. ama sonradan öğrendim ki sadece temizletince de sorun kalmıyormuş.. 3 yıl sonra yine EGR kirlendi araba titremeye başladı.. bu ikinci olayımda temizleyin dedim, yenisine 250lira fiyat vermişlerdi ama çıkan parçaya baktım hiç bir yıpranma yok, içini de temizlettim pırıl pırıl oldu, sorun kalmadı..
EGR iptali ile ilgili forumda bir sürü yazı var. (Arama özelliğini kullanının) Ayrıca egr iptali sonrasında sıcak havalarda dur-kalk trafiğe girerseniz motor hararet yapar.
benim kia riom var egr yi açıp kapatan bi vana var hava ile çalışan onu açtım içinde bi çük var yukarı aşşağı hareket ediyordu ben nezaman devrede olduğuna bakmak için kaza basıp takip ettim genellikle düşük devirde açıyodu bende o çükü kestim ışık yanıyo arıza ışığı dışarıya pis gaz attığıma dair ama ben sorunun ne olduğunu bildiğim için okadar önemsemiyorum 2 sene oldu hala sürüyorum yakıtım ortalama 2 litre azaldı ve aracımın 0-100 ü 1 sn daha iyi oldu
EGR valfinin avrupa normlarına uyum için kullanıldığı ve NOx gazlarını azaltmak, çevreye daha az gaz salınımı yapmak için kullanıldığını hep okuyoruz. Olay sadece bize özel değil, aynı valfi kullanan Corsa'nın İngiliz kardeşi Vauxhall kullanıcıları da tıkanan, sürekli arızalanan ve performansı kısıtlayan EGR'den şikayetçi...
Demek ki oradaki temiz olduğunu düşündüğümüz benzinlerde de kurum yapıp arıza çıkarıyormuş ve adamlar bizim tahmin ettiğimiz gibi çevreci falan değil. Kutu kola kutusundan bi yuvarlak kesip EGR'den motora geri dönen havayı bloke ediyorlarmış. "Baya farkediyor" diyorlar...
Bilginize,
Benim basima geldi. Her gittigim yerde " EGR Valfi degismesi lazim. Valf 400 Lira, isciligifde zor yerde oldugu icin 200 Lira" diyerek surekli enayi gibi tamam dememi beklediler. Sonrasinda sorunun EGR'den degil silindir kapaginin sicakligini olcen sensorden oldugu bizzat kendim buldum. Degistirdim ve bir daha "HOCAM SENIN EGR VALFIN BITIK" gibi bir kelime duyamadim? Bu arada sensorun fiyati yan sanayi olarak 60 TL. Aracim 2005 G Kasa 1.6 TP Astra Enjoy EasyTronic SW idi.
quote:
Orijinalden alıntı: axiadam
Benim basima geldi. Her gittigim yerde " EGR Valfi degismesi lazim. Valf 400 Lira, isciligifde zor yerde oldugu icin 200 Lira" diyerek surekli enayi gibi tamam dememi beklediler. Sonrasinda sorunun EGR'den degil silindir kapaginin sicakligini olcen sensorden oldugu bizzat kendim buldum. Degistirdim ve bir daha "HOCAM SENIN EGR VALFIN BITIK" gibi bir kelime duyamadim? Bu arada sensorun fiyati yan sanayi olarak 60 TL. Aracim 2005 G Kasa 1.6 TP Astra Enjoy EasyTronic SW idi.
egr nasıl bi etki yapıodu sizin aracınıza.bende gaz kesince sirkelemeye baslıyordu.sizdeki de oyleyse bende bu yontemı deneyım .kiminde stop ettiriyormuş egr sorunu,bende öle bısey olmadı sımdıye kadar. 2 kez temızlettım ama 1-2 hafta gıbı surdu eskı halıne gelmesı.
aracımda ne zamandır sebebini bulamadığım anlık gaz kesilmeleri oluyordu.boğaz kelebeğini temizlettim,bobini değiştirdim düzelmedi. en son ustama EGR nin fişini çekmesini söyledim şu anda bahsettiğim sorun çözüldü araba kendine geldi diyebilirim. araç 2005 astra h 1.6. yalnız şimdi de arıza lambası yanıyor.bunu söndürebilen arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirlermi? conta kesip kapatma işlemi nasıl yapılıyor? teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: cüneyttan
aracımda ne zamandır sebebini bulamadığım anlık gaz kesilmeleri oluyordu.boğaz kelebeğini temizlettim,bobini değiştirdim düzelmedi. en son ustama EGR nin fişini çekmesini söyledim şu anda bahsettiğim sorun çözüldü araba kendine geldi diyebilirim. araç 2005 astra h 1.6. yalnız şimdi de arıza lambası yanıyor.bunu söndürebilen arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirlermi? conta kesip kapatma işlemi nasıl yapılıyor? teşekkürler.
Benim araba da H 2004,ben de sizin gibi yaptım,EGR'nin fişini çektim nadiren de olsa anlık teklemeden dolayı ve ben de aynen sizin gibi H kasalarda EGR iptalini araştırıyorum ama sonuca varamadım.Araba bilhassa benzinde atikleşti.Bu arada ben de arıza lambası yanık geziyorum.
bugün Opel servisinden ayrılmış tecrübeli bir ustayla görüştüm EGR konusunu,bana conta kesip arıza lambasını söndürebileceğimi fakat bu durumda seyir halindeyken aracın stop edebileceğini söyledi. arıza lambasıyla gezmeye alışmalıyız galiba