Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
411.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence ülkemizdeki yakıt kalitesi oldukça iyi seviyelere ulaştı. Toplamda 8 yıl 175.000 km kullandığım 4 aracın hiçbirinde EGR valfi sorunu yaşamadım. Sadece bir kez Depollution System Faulty arızası aldım onun da sebebi yakıt basınç sensörü idi. Kullandığım yakıtta o gün bugündür OPET ya da TOTAL. Şu EGR mevzusu yıllardır tartışılır ama bir Allahın kulu da EGR iptali öncesi ve sonrası dinamometreye aracı sokup gücünü test ettirmez ya da uzun dönemli bir yakıt verisi paylaşmaz. Biz de böyle daha 50 sayfa tartışır dururuz. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan



    quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    Arkadaslar merhaba,bugun ustaya gittim egryi mekanik olarakta iptal ettirdim ve carbon clean yaptirdim.
    Usta aracin cekisten dusecegini soyledi,zaten dip gaz da egr devreden cikmiyormu? Neden performanstan dussun?



    Aynen öyle.Gaz pedalı potansiyometresi 3/4 ten itibaren ekü egr yi kapatıyor.Birçok araçta böyle.
    Daha önceleri uzun uzun yazdım egr iptalinin neler getirip neler götürdüğünü. Bu arada egr iptalinden sonra emme manifoldu basıncının düştüğü ile ilgili yazılar yazılmış.Egr tam zıttı basınç kaybı yaşatıyor.Motorun vakumunun belirli kısmı egrden atık gaz çekmeye gidiyor. Egr'nin emisyondaki katkısını tartışan yok. Tartışılan motora ne zararı var,çekişi arttırır mı vs vs... Yineliyorum önceki yorumlarımda fikirlerimi uzun uzun yazdım. Ülkemizdeki yakıt kalitesini göz önünde bulundurup bu şekilde düşünülmeli...

    Tesekkurler hocam bende bir fark goremedim zaten2 sorum olacak cevaplarsaniz sevinirim
    1-egr tamamen iptal edildi artık kurum oluşmaz degil mi ?
    2-egr iptal edilince partikul filtresi daha cabuk dolar diyorlar,dogrumu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurum zaten yakıtın yanması sonucu oluşur. Hatta eksik ifade etmeyelim çok azda olsa yağda yanar. Motor yağı üreticileri niçin sülfatlanmış kül içeriği daha düşük yağ üretiyorlar biliyor musunuz? Yanma sonucu daha az emisyon açığa çıksın diye. Aynı şey yakıt içinde geçerli.

    Yanma EGR.de gerçekleşmiyor ki kurumun tek sorumlusu EGR olsun. EGR.nin yol açtığı kurumlaşma arabı öldürecek derecede bir kurumlaşma değildir ancak kullandığınız yakıt ve yağın kalitesiz olması (uygun özellikle olmaması diyelim) bunu yapar. EGR olmadığında yanma sonucu daha büyük partiküller çıkar ve evet haklısınız bunlar partikül filtresi ve katalitik konvertörün ömründen yer. Ayrıca EGR olmadığında yanma odası sıcaklığı yükselir. Araba hararet yapacak değilya sonuçta mekanik çalışmıyor. Soğutma sistemi aracı soğutmak için daha fazla çalışacak.

    Çok açık ve net söylüyorum bu araçlar EGR.li üretildi ve yazılımlar ve sistemi buna göre dizayn edildi. Siz EGR.yi iptal ettiğinizde motorun ömrünü uzatmaz aksine kısaltırsınız. Elde edilen performansa değmez ki orası da zaten göreceli. Kimi değişmedi diyor kimisi süper falan diyor. Ben yukarıda yazdığım gibi somut verilerle ikna olurum. Birisi kalkar kalibre edilmiş bir dyno.da EGR öncesi ve sonrası gücü ölçtürürse ve yine dyno.da egzos emisyonları öncesinde ve sonrasında ölçülürse ikna olurum.
  • EGR temizliği ile ilgili iyi bir markanın kimyasal ve temizleme yöntemi hakkında video koyuyorum. Söküp iptal ettirmek daha masraflı ve zaman alan bir konudur. Öncleikle bu yöntemi deneyin eğer sonuç alamazsanız sonra diğer alternatif yöntemleri denersiniz. Artık ne yazsak nafile ama temizlemenin de zor bir konu olduğunu düşünmeyin. Yeter ki doğru kimyasal olsun.


    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZdJUvMFJPdY

    bu ürün bulunuyor mu bilmem ama valvoline ürünleri temsilcisini için internette verilen link aşağıda

    Valvoline sales office: Turkey
    Affiliate of Ashland Inc.
    Ruzgarlibahce Mah. Asas Pen Plaza Kat:1-2
    34810 Beykoz, Istanbul / Turkey

    Contact: Samet Erensoy
    E-mail: samet.erensoy@megaoil.com.tr

    34810 Turkey
    Telephone: +90 216 538 0830
    Fax: +90 216 5380880
    Website:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Mart 2013; 13:26:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EGR temizliği ile ilgili iyi bir markanın kimyasal ve temizleme yöntemi hakkında video koyuyorum. Söküp iptal ettirmek daha masraflı ve zaman alan bir konudur. Öncleikle bu yöntemi deneyin eğer sonuç alamazsanız sonra diğer alternatif yöntemleri denersiniz. Artık ne yazsak nafile ama temizlemenin de zor bir konu olduğunu düşünmeyin. Yeter ki doğru kimyasal olsun.


    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZdJUvMFJPdY

    bu ürün bulunuyor mu bilmem ama valvoline ürünleri temsilcisini için internette verilen link aşağıda

    Valvoline sales office: Turkey
    Affiliate of Ashland Inc.
    Ruzgarlibahce Mah. Asas Pen Plaza Kat:1-2
    34810 Beykoz, Istanbul / Turkey

    Contact: Samet Erensoy
    E-mail: samet.erensoy@megaoil.com.tr

    34810 Turkey
    Telephone: +90 216 538 0830
    Fax: +90 216 5380880
    Website:


    Hocam selamlar,
    Bende 2002 model Mercedes E270 CDI var, otomatik, W211 kasa, 177 hp. Bunda motor bazen 3000 deviri geçemiyor, bu durumdayken hızlı gaz verdiğimde araba sanki boğulacakmış gibi oluyor; yavaş yavaş gaz verdiğimde yine 3000 deviri geçemiyor ama gecikmeli de olsa hız 120-140 km/h değerlerine ulaşıyor.
    2 hafta önce özel mercedes servisine götürdüm, EGR arızalı dedi, çıkartıp ikinci el birtanesini taktı, araç 1 hafta boyunca düzgün gitti. Ama sonra tekrar aynı hatalar olmaya başladı: servisteki eleman hata tekrar olursa aracı stop et, kumandadan kapat aç, sonra çalıştır düzelir dedi; öyle yaptığımda düzeliyordu ama biraz gidince tekrar hata oluşuyordu. Neyse uzatmıyım servise götürdüm aracı tekrar eski EGR'mi takmalarını istedim, verdiğim parayı iade ettiler ama benim EGR ile de durum aynı zaten, arada bir durup stop-start ediyorum düzeliyor falan filan.
    Servis benim ilk EGR'yi söktüğünde parçayı almıştım, ama bu yazılanlardan sonra temizletmeden geri taktırdığıma üzüldüm yaw. Servistekiler geri vites yapıp ilk başta söylemedikleri şeyleri sanki söylemişler gibi ifade içine girerek "ama enjektörler de arızalı, onları temizlicektik, eksozu da temizlicektik, sonra daha iyi durumdaki başka bir EGR'yi takacaktık" filan dedilerse de şuan param yok sonra bakarız dedim. Adamlar temizlemeyle ilgili en ufak birşey söylemediler, direkt faturayı kabartma çabası gibi geldi bana bu. Benim EGR'yi takmadan hemen önce elimle biraz çalkaladım, yan tarafta plastik kapak olan bir yer var, yanında bir delik vardı oradan toz halinde kurum dökülmeye başladı. Adam araçtakini sökene kadar ben de baya bi çalkaladım aleti, az da olsa biraz kömür tozu gibi toz döküldü. İyi birşey mi yapmışım? Bu plastik parçayı (yanlarda sanki klipsleri var gibiydi) çıkartıp içindeki tozu boşaltsam zararlı olur mu?
    Benim EGR böyle birşey:
     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Yurtdışındayım, yakıt burada çok kötü durumda maalesef.

    Sadede gelirsek, paylaştığınız linkteki ürünü denemeyi düşünüyorum ama acaba benimkinin sorunu doğrudan bu EGR ile mi ilgilidir ? Bu EGR temizliği dışında eksoz filan temizliği nasıl yapılıyor acaba, soba borusu temizler gibi yapmıyorlardır heralde; EGR ile ilgili temizlik şart ise başka neler temizlenmeli, nasıl (youtube videolu önerileriniz olursa memnun olurum) ?
    Saygılar,

    Not: ilk başlarda araç sabah ilk çalıştırdığımda çok fazla beyaz duman atıyordu: bu servis 2 numaralı enjektör off durumda, 3 ile 4. enjektörler de sallantıda, değişirse iyi olur demişlerdi. Ben de dışardan başka bir tamirciden çıkma enjektör alıp 2 numaralı bozuk olanı değiştirdim, diğerlerini de söktürüp temizlettirip taktırdım, beyaz duman atma olayı bariz azaldı. Ama bu servis takmış enjektörlere illa da değiştirecem diyor başka birşey demiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricorn79 -- 20 Mart 2013; 17:32:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capricorn79

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EGR temizliği ile ilgili iyi bir markanın kimyasal ve temizleme yöntemi hakkında video koyuyorum. Söküp iptal ettirmek daha masraflı ve zaman alan bir konudur. Öncleikle bu yöntemi deneyin eğer sonuç alamazsanız sonra diğer alternatif yöntemleri denersiniz. Artık ne yazsak nafile ama temizlemenin de zor bir konu olduğunu düşünmeyin. Yeter ki doğru kimyasal olsun.




    bu ürün bulunuyor mu bilmem ama valvoline ürünleri temsilcisini için internette verilen link aşağıda

    Valvoline sales office: Turkey
    Affiliate of Ashland Inc.
    Ruzgarlibahce Mah. Asas Pen Plaza Kat:1-2
    34810 Beykoz, Istanbul / Turkey

    Contact: Samet Erensoy
    E-mail: samet.erensoy@megaoil.com.tr

    34810 Turkey
    Telephone: +90 216 538 0830
    Fax: +90 216 5380880
    Website:


    Hocam selamlar,
    Bende 2002 model Mercedes E270 CDI var, otomatik, W211 kasa, 177 hp. Bunda motor bazen 3000 deviri geçemiyor, bu durumdayken hızlı gaz verdiğimde araba sanki boğulacakmış gibi oluyor; yavaş yavaş gaz verdiğimde yine 3000 deviri geçemiyor ama gecikmeli de olsa hız 120-140 km/h değerlerine ulaşıyor.
    2 hafta önce özel mercedes servisine götürdüm, EGR arızalı dedi, çıkartıp ikinci el birtanesini taktı, araç 1 hafta boyunca düzgün gitti. Ama sonra tekrar aynı hatalar olmaya başladı: servisteki eleman hata tekrar olursa aracı stop et, kumandadan kapat aç, sonra çalıştır düzelir dedi; öyle yaptığımda düzeliyordu ama biraz gidince tekrar hata oluşuyordu. Neyse uzatmıyım servise götürdüm aracı tekrar eski EGR'mi takmalarını istedim, verdiğim parayı iade ettiler ama benim EGR ile de durum aynı zaten, arada bir durup stop-start ediyorum düzeliyor falan filan.
    Servis benim ilk EGR'yi söktüğünde parçayı almıştım, ama bu yazılanlardan sonra temizletmeden geri taktırdığıma üzüldüm yaw. Servistekiler geri vites yapıp ilk başta söylemedikleri şeyleri sanki söylemişler gibi ifade içine girerek "ama enjektörler de arızalı, onları temizlicektik, eksozu da temizlicektik, sonra daha iyi durumdaki başka bir EGR'yi takacaktık" filan dedilerse de şuan param yok sonra bakarız dedim. Adamlar temizlemeyle ilgili en ufak birşey söylemediler, direkt faturayı kabartma çabası gibi geldi bana bu. Benim EGR'yi takmadan hemen önce elimle biraz çalkaladım, yan tarafta plastik kapak olan bir yer var, yanında bir delik vardı oradan toz halinde kurum dökülmeye başladı. Adam araçtakini sökene kadar ben de baya bi çalkaladım aleti, az da olsa biraz kömür tozu gibi toz döküldü. İyi birşey mi yapmışım? Bu plastik parçayı (yanlarda sanki klipsleri var gibiydi) çıkartıp içindeki tozu boşaltsam zararlı olur mu?
    Benim EGR böyle birşey:
     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Yurtdışındayım, yakıt burada çok kötü durumda maalesef.

    Sadede gelirsek, paylaştığınız linkteki ürünü denemeyi düşünüyorum ama acaba benimkinin sorunu doğrudan bu EGR ile mi ilgilidir ? Bu EGR temizliği dışında eksoz filan temizliği nasıl yapılıyor acaba, soba borusu temizler gibi yapmıyorlardır heralde; EGR ile ilgili temizlik şart ise başka neler temizlenmeli, nasıl (youtube videolu önerileriniz olursa memnun olurum) ?
    Saygılar,

    Not: ilk başlarda araç sabah ilk çalıştırdığımda çok fazla beyaz duman atıyordu: bu servis 2 numaralı enjektör off durumda, 3 ile 4. enjektörler de sallantıda, değişirse iyi olur demişlerdi. Ben de dışardan başka bir tamirciden çıkma enjektör alıp 2 numaralı bozuk olanı değiştirdim, diğerlerini de söktürüp temizlettirip taktırdım, beyaz duman atma olayı bariz azaldı. Ama bu servis takmış enjektörlere illa da değiştirecem diyor başka birşey demiyor.

    yurt dışında bu ürünü bulabilirsiniz.kimyaal temizlik gerekli .üfleyerek su tutarak temizlik başarılı olması güç .kimyasal için verdiğim kutunıun yarısını sıkın bütün kir akar egr tertemiz olur.
  • Bu durumda acaba sadece EGR parçasını temizlemek yeterli olacak mı yoksa başka neleri temizlemek gerekecek?
    Ek olarak bu EGR parçasını sadece EGR temizleyici spreyle mi temizleyebiliyoruz yoksa başka temizleyici maddeler kullanabilir miyiz?
  • Temizlik önlem amaçlı yapılan bir uygulama. Kapakçık bozulmuşsa temizlemek bir işe yaramaz. Birde çıkma enjektör takmışsınız bunun için kodlama/tanıtma yapıldı mı çünkü bizim Citroenlerde yeni bir enjektör takıldığında kodlama yapmazsanız çalışmıyor yani off durumda oluyor.
  • iyi akşamlar

    konuyu komple inceledim. kafamda bazı sorular oluştu.

    EGR ile yanmış gazlar emme manifolduna gönderilerek tekrar yakılıyor. bu yanma odasına giren karışım veya dizelde temiz hava miktarını azaltmaz mı? sonuçta günümüz araçlarında turbo besleme intercooler gibi sistemlerle daha fazla temiz ve soğuk hava girişi istenmiyor mu? egzoz gazı kurum oluşumuna sebep olduğu için zamanla motor verimine etkisi ne olabilir?

    motor mapleri EGR ye göre ayarlı ise EGR iptali ve yeni bir map ile düzenli hale gelmez mi?

    üreticiler EURO4 EURO5 gibi emisyon standartlarını tutturmak için bu sistemi kullanıyor diye düşünüyorum. performans çalışmalarında katalitik konvertör iptali direk manifold çıkışı ilave aşırı besleme intercool gibi sistem ilavelerinin amacı yanma odasına giren temiz hava miktarını artırmak değilmidir?

    iyi akşamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Temizlik önlem amaçlı yapılan bir uygulama. Kapakçık bozulmuşsa temizlemek bir işe yaramaz. Birde çıkma enjektör takmışsınız bunun için kodlama/tanıtma yapıldı mı çünkü bizim Citroenlerde yeni bir enjektör takıldığında kodlama yapmazsanız çalışmıyor yani off durumda oluyor.

    Bilemedim valla eleman çıkma parçayı takarken bilgisayara bağlıydı, sistemi kontrol ediyordu başka bir hata filan var mı diye. Ama 1 hafta sonrasında benim eski parçayı tekrar takarken bilgisayara filan bağlamadı. Yarın sabah başka bir servise gidip temizletecektim. Onlara sorarım bilgisayar konfigürasyonu gerek mi filan diye. Yeni servisi arayıp sordum EGR temizliği yapıyormusunuz diye, evet dedi, önce bir solüsyona yatırıyoruz sonra EGR carbon temizleyici spreyle temizliyoruz dedi. Güvenilir gibi geldi bana adamlar, işlerini biliyorlarmış gibi sanki. Ama benim endişem bu solüsyon cihazdaki elektronik devrelere zarar vermez mi?.. Bir de araçtaki bazen 3000 deviri aşamama, çekiş gücü kayıbı, soğuk havalarda ilk çalıştırmada yoğun beyaz duman çıkması, aracın sesinin düşük devirlerde sanki traktör gibi çıkması filan EGR tmizliği ile düzelir mi acaba? Çıkma EGR'yi takan eleman bu hataları gidereceğini söylemişti, eksoza kadar temizlicem diyordu ama nerdeyse 1000$ para istiyordu. Bozuk EGR taktığı için güvenimi kaybetti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • EGR bu kadar sıkıntı yaratmaz. Aracın sesine falan etkisi olmaz. Traktör gibi çalışıyor demişsiniz. Subaplardan ses geliyor mu? Genelde sesin çoğu sübaplardan gelir. Enjektörde sesli çalışmaya sebep olur ancak EGR.nin bu sesle ya da beyaz dumanla bir ilgisi olacağını düşünmüyorum.
  • Bu sabah gittim başka bir tamirciye. Adam benzin ve fırçayla sildi, üzerine benzin döktü filan. Baktım temizleniyor ama yukarıdaki youtube'ta geçen videodaki gibi parlamadı, gittim Valvoline EGR+ Turbo Cleaner aldım onla da az biraz kiri gitti filan ama youtube'ta adamların reklamındaki gibi olmadı maalesef (reklam aldatmacası sanki, gerçekte öyle temizlenmiyor). Cihazın mekanik kısmı sübap gibi, yuvasına oturuyor ama kenarlarının bir kısmı tam kapanmıyor, saç teli kalınlığında açıklık var. Buraya bir pul koysak olur mu diye düşündük ama o haliyle yerine taktık; aracı sürdüm, sadece ilk denemede "license plate lamp, right" hatası ekranda göründü onun da alakası yoktur herhalde:)
    Velhasıl araba şuan için iyi gidiyor, biraz agresif kullandım yine de gaz yememe sorunu tekrarlanmadı şükür (tabi şimdilik).
    Bu arada motorun çalışma sesini kaydettim, bana traktör sesi gibi geliyor ama:(
    Videomda da göreceğiniz gibi sol taraftaki hava filtresi bölümü baya bir kıvırıyor. Gerçi videoda öyle yılan gibi süzülüyor sanki ama cep telden video çektiğim için çözünürlük düşük diye öyle çıkmış, yoksa tirtir titriyor mübarek. Buna bir çözüm var mıdır?

    http://www.youtube.com/watch?v=R--7g-tcDjc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricorn79 -- 23 Mart 2013; 18:09:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hata mesajına göre sağ plaka aydınlatma lambanız arızalı.

    Motorun sesine gelince bana sanki rölantide yağ basıncının düşük oluşundan mütevellit sübaplar tıkırtılı çalışıyor gibi geldi. Mercedes dizel motorları biraz agresif çalışır ki bu motor 2.700cc. Aracın km.sini bilmiyorum ancak bir sonraki yağ değişiminde şu ürünü kullanmanızı tavsiye ederim.

    http://shop.wurth.com.tr/motor-ic-temizleme-400ml

    Daha önce kullanıp memnun kalmış arkadaşlarım var. Bende aldım bir tane bakımı bekliyorum kullanmak için. Talimat üzerinde yazıyor ama basitçe anlatmam gerekirse bakım geldiğinde motor yağını boşaltmadan önce bu ürünü motor yağına döküp aracı 10 dk. rölantide çalıştırıyorsunuz. Akabinde bekletmeden bakımı yapıyorsunuz.
  • 215binde filtreler ve yağ değişimi yapıldı, şuan 218bin civarı. Ürün bilgisi için teşekkürler, birdahaki değişimde kullanmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Hata mesajına göre sağ plaka aydınlatma lambanız arızalı.

    Motorun sesine gelince bana sanki rölantide yağ basıncının düşük oluşundan mütevellit sübaplar tıkırtılı çalışıyor gibi geldi. Mercedes dizel motorları biraz agresif çalışır ki bu motor 2.700cc. Aracın km.sini bilmiyorum ancak bir sonraki yağ değişiminde şu ürünü kullanmanızı tavsiye ederim.

    http://shop.wurth.com.tr/motor-ic-temizleme-400ml

    Daha önce kullanıp memnun kalmış arkadaşlarım var. Bende aldım bir tane bakımı bekliyorum kullanmak için. Talimat üzerinde yazıyor ama basitçe anlatmam gerekirse bakım geldiğinde motor yağını boşaltmadan önce bu ürünü motor yağına döküp aracı 10 dk. rölantide çalıştırıyorsunuz. Akabinde bekletmeden bakımı yapıyorsunuz.

    Acaba bu ürün için ne dersiniz: LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
    Bunu bulmak daha kolay olacak, fiyatı da daha uygun görünüyor ama etki alanları filan aynı mı acaba?

    LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
  • Egr valfi o kadar dolmuşsa aynı doluluğun emme manifoldunda da olma ihtimalini kimse düşünmüyor galiba. Egrnin çıkışında ne kadar kurum varsa emme manifolduda aynı şekilde kurum doludur.Sübaplara kadar temizlemek en temiz yöntem.Egryi temizlediğiniz eyvallah ya egr'den sonrası ? Bu yüzden burda yazılar yazdım kurum doluyor her taraf diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Egr valfi o kadar dolmuşsa aynı doluluğun emme manifoldunda da olma ihtimalini kimse düşünmüyor galiba. Egrnin çıkışında ne kadar kurum varsa emme manifolduda aynı şekilde kurum doludur.Sübaplara kadar temizlemek en temiz yöntem.Egryi temizlediğiniz eyvallah ya egr'den sonrası ? Bu yüzden burda yazılar yazdım kurum doluyor her taraf diye.

    evet doğru bir yaklaşım.

    ancak işin doğrusu EGR bu doluluğa gelmeden temizliğin yapılarak sistemin aşırı yüklenmesinin engellenmesidir. Bu yapılmamış artık araç arıza moduna geçmiş ise sadece eger temizlemesi yeterli olmayacaktır. YAni bakış açısına göre EGR bir açıdan sigortadır , sigorta atmıi ise aksayan konuyu bulmak ve yok etmek gerekir.
    Temizleme işi periodik yapılmmaış ve yüzbin ve katları devrilmişse EGR temziliği sadece kısmi çözüm olur . Sıfır takılsa da benzer konu aynen geçerlidir.

    Buradaki ince nokta sıfır EGR takılması ve temizlik konusunda araç içinde sizlerden motorun beklediği şey aynıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Egr valfi o kadar dolmuşsa aynı doluluğun emme manifoldunda da olma ihtimalini kimse düşünmüyor galiba. Egrnin çıkışında ne kadar kurum varsa emme manifolduda aynı şekilde kurum doludur.Sübaplara kadar temizlemek en temiz yöntem.Egryi temizlediğiniz eyvallah ya egr'den sonrası ? Bu yüzden burda yazılar yazdım kurum doluyor her taraf diye.

    Buna katılmıyorum en azından kendi aracım için katılmıyorum çünkü EGR.yi temizlerken bizzat emme manifoldununun girişen kadar olan boruyu da (yaklaşık 70 cm) söktük. EGR.de kurum olmasına rağmen boruda neredeyse yok denecek kadar az kurum vardı. Bunun tam olarak sebebini bilmiyorum doğrusu.

    Birde şu var bu manifoldları falan sökmek kolay ama yerine takarken orjinal oring ve contalar kullanılmıyor çünkü neredeyse manifoldun kendisi kadar para tutuyorlar. Manifold üst kapağa sıcak presle monte edildiğinden (benimki öyle en azından) çıkarmak istediğinizde hemen hem tüm conta ve oringler kullanılmaz duruma geliyor. Yan sanayi oring ve contalarıda kim takmak ister arabasına bilmem artık. Ayrıca emme manifoldunu sökmeksizin manifoldu temizlemeye yarayan kimyasallar mevcut. Mesela WYNNS firmasının EGR3 cleaner ürününü tavsiye ederim.

    Özetle emme manifoldunu temizleyeceğim diye manifoldu durduk yere sökmeyin. Bana göre manifoldu sökmenin tek bir sebebi olabilir o da değiştirmek için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Egr valfi o kadar dolmuşsa aynı doluluğun emme manifoldunda da olma ihtimalini kimse düşünmüyor galiba. Egrnin çıkışında ne kadar kurum varsa emme manifolduda aynı şekilde kurum doludur.Sübaplara kadar temizlemek en temiz yöntem.Egryi temizlediğiniz eyvallah ya egr'den sonrası ? Bu yüzden burda yazılar yazdım kurum doluyor her taraf diye.

    Buna katılmıyorum en azından kendi aracım için katılmıyorum çünkü EGR.yi temizlerken bizzat emme manifoldununun girişen kadar olan boruyu da (yaklaşık 70 cm) söktük. EGR.de kurum olmasına rağmen boruda neredeyse yok denecek kadar az kurum vardı. Bunun tam olarak sebebini bilmiyorum doğrusu.

    Birde şu var bu manifoldları falan sökmek kolay ama yerine takarken orjinal oring ve contalar kullanılmıyor çünkü neredeyse manifoldun kendisi kadar para tutuyorlar. Manifold üst kapağa sıcak presle monte edildiğinden (benimki öyle en azından) çıkarmak istediğinizde hemen hem tüm conta ve oringler kullanılmaz duruma geliyor. Yan sanayi oring ve contalarıda kim takmak ister arabasına bilmem artık. Ayrıca emme manifoldunu sökmeksizin manifoldu temizlemeye yarayan kimyasallar mevcut. Mesela WYNNS firmasının EGR3 cleaner ürününü tavsiye ederim.

    Özetle emme manifoldunu temizleyeceğim diye manifoldu durduk yere sökmeyin. Bana göre manifoldu sökmenin tek bir sebebi olabilir o da değiştirmek için.

    www.forumpeugeot.com
    DV6 - 1.6 HDI 110Hp Bakım detaylı fotoğraflarıyla - Sayfa 2
    http://www.forumpeugeot.com/showthread.php?818-DV6-1-6-HDI-110Hp-Bak%FDm-detayl%FD-foto%F0raflar%FDyla/page2


    Linki incelerseniz mennun olurum. O manifold 150.000 kmde. Eurodizel kullanmış bir aracın emme manifoldu ne durumda bakınız.
  • Hocam o arkadaşın bu kadar işlemi yapmasının sebebi egzantrik millerini birbirine bağlayan zincir ve gergisindeki problem. Zaten bu problem PSA.nın tüm araçlarında zamanla oluşur. Sökmüşken manifolduda temizlemişler ve sonucunda aracın performansında bir değişiklik hissetmemiş.

    Manifoldun tertemiz çıkmasını mı bekliyordunuz ben anlamadım. Manifolttaki katranlaşmış o yağlar hava emiş tarafından gelen yağ buharının kurumlarla tepkimesi sonucu ortaya çıkar. Karter havalandırmasından turboya oradan intercoolera oradan da tekrar emme manifolduna kadar gelir. Bunlar aracın performansını çok fazla etkileyen şeyler değil. Araçlarımızda EGR olduğu sürece bu kadar kurumlaşma olması gayet normal. İş yokken iş çıkarmaya bence gerek yok. EGR.nin sökülmemesi gereken bir parça olduğunu zaten her zaman savundum. Gerek emisyon gerekse de uzun dönemde soğutma sisteminin haşat olmaması için. Böyle yapmışlar katlanacağız artık. Yapmamız gereken kalitesinden emin olduğumuz yakıt kullanmak ve üreticinin önerdiği özellikteki yağı kullanmak. Hatta mümkünse düşük emisyonlu araçlar için üretilmiş yağları kullanmak.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.