Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
410.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emme manifolduna birşey olmaz demiştiniz.Olduğunu gösterdim. Hemde baya dolduğunu... Bende biliyorum manifoldu temizlemek iiçn sökmediğini.Ama hali malum. Egr'nin katkısı %90 ! Yağ buharının kurum yapabileceğini zannetmiyorum. Geri kalanıda zaten temiz hava egr haricinde.

    Egr kirlenir temizlenir istenildiği zaman.Ya egr den sonrası? Yanma odası?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Emme manifolduna birşey olmaz demiştiniz.Olduğunu gösterdim. Hemde baya dolduğunu... Bende biliyorum manifoldu temizlemek iiçn sökmediğini.Ama hali malum. Egr'nin katkısı %90 ! Yağ buharının kurum yapabileceğini zannetmiyorum. Geri kalanıda zaten temiz hava egr haricinde.

    Egr kirlenir temizlenir istenildiği zaman.Ya egr den sonrası? Yanma odası?

    Yavuz Beyin önerdiğihttp://shop.wurth.com.tr/motor-ic-temizleme-400ml ürünü yardımcı olur mu acaba? Daha ucuz markalar da var "LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml" gibi. Bu iki ürün arasında baya fiyat farkı var: ucuz etin yahnisi olmaz felsefesiyle mi düşünelim yoksa ucuzu da işe yarar mı acaba?
    Ek olarak burada ve bazı başka forumlarda okuduğum kadarıyla kurumların bir kısmı motor için faydalı olabiliyormuş; fayda görelim derken zarar veriyor olabilir miyiz? Acaba bu yukarıdaki temizleyici ürünleri kullanmak için aracın kilometresinin bir önemi var mı? Mesela çok yüksek kilometrelerde bir mercedes için bunlar yararlı mı yoksa zararlı mı(mercedes'lerin 1 milyon km gideceğini varsayarsak)?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricorn79 -- 27 Mart 2013; 9:35:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capricorn79


    Yavuz Beyin önerdiğihttp://shop.wurth.com.tr/motor-ic-temizleme-400ml ürünü yardımcı olur mu acaba? Daha ucuz markalar da var "LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml" gibi. Bu iki ürün arasında baya fiyat farkı var: ucuz etin yahnisi olmaz felsefesiyle mi düşünelim yoksa ucuzu da işe yarar mı acaba?
    Ek olarak burada ve bazı başka forumlarda okuduğum kadarıyla kurumların bir kısmı motor için faydalı olabiliyormuş; fayda görelim derken zarar veriyor olabilir miyiz? Acaba bu yukarıdaki temizleyici ürünleri kullanmak için aracın kilometresinin bir önemi var mı? Mesela çok yüksek kilometrelerde bir mercedes için bunlar yararlı mı yoksa zararlı mı(mercedes'lerin 1 milyon km gideceğini varsayarsak)?

    LIQUI MOLY markasıda hiçte kötü değildir.Ucuz etin yahnisi olmaz mantığıyla gitmeyin. Würth pahalı bir marka.Ve kendi e-shop sitesinde pahalı satıyor ürünlerini. Ben şehiriçindeki parçacıdan balata spreyini 7,5 tlye alırken sitesinde 11 liraya geliyor. Yakıt katkılarıda %20 daha ucuz piyasadaki esnafta..

    Ben yerinizde olsam, söktürürdüm emme manifoldunu komple temizletirdim.Turbo hortumları,sensörler,egr valfi,hava filtre kutusu,gaz kelebeğine kadar herşeyi temizletirdim.Arkasından araca carbon clean uygulatırdım. Sonrasındaki farkı göreceksiniz. Bu arada otomatik şanzımana sahipsiniz. Şanzıman yağınızı kaliteli uygun bir yağ ile değiştirmeyi ihmal etmeyiniz.

    Dediklerim aslında büyük işler değil emin olun hepsi bir günde halledilebilir şeyler. İllaki mercedes servisi olmasına gerekte yok. Bosch diesel service gittiğinizde uygun fiyatlara bu işlemleri yapaiblirler. Özel mercedes servisleri müşteri bize bağımlı,adamlar mercedese biniyorlar yolalım ! mantığı ile hareket edebilirler. Bu yüzden bana sorarsanız güvenilir uygun fiyata işçilik yapan bir mercedes servisi bilmiyorsanız yaklaşmayın..

    Bu dediklerimi yaptıktan sonra yetkili bir serviste aracınıza güncel yazılımlar varsa onları yükletiniz. Fark olacağına eminim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Emme manifolduna birşey olmaz demiştiniz.Olduğunu gösterdim. Hemde baya dolduğunu... Bende biliyorum manifoldu temizlemek iiçn sökmediğini.Ama hali malum. Egr'nin katkısı %90 ! Yağ buharının kurum yapabileceğini zannetmiyorum. Geri kalanıda zaten temiz hava egr haricinde.

    Egr kirlenir temizlenir istenildiği zaman.Ya egr den sonrası? Yanma odası?

    Hocam sizin mantığınızla gidersek şu piyasadaki tüm araçların bu kurum yüzünden 200.000 km.de haşat olması gibi bir durum ortaya çıkıyor. Bende gördüğüm tecrübe ettiğim kadarıyla diyorum ki durum o kadar da vahim değil. 400.000 km motor kapağı sökülmemiş araçlar var. Taksiler, dolmuşlar. Kendi kullandığım araçlarda gördüklerime dayanarak yazıyorum. O fotoğraflarda görülen emme manifoldunun hali hiçte abartılacak kadar vahim değil. Öyle olsa temizledikten sonra performansta ciddi artış olurdu. Birde o arkadaşımız işlemler yapıldıktan sonra aracın daha sessiz çalıştığını yazmış. Haliyle sessiz çalışır. Ses yapan zincir ve gergisini değişmişler. O kadar temizlik yapmışlar. Herhalde boşuna değildi yapılan işlemler.

    Wurth.ün sitesinden direk alışveriş yapmayı bende önermiyorum. Orada telefon bilgisi var. Aradığınızda güzel indirim yapıyorlar. Bir iki ürün alırsanız kargo da bedavaya geliyor. Kapıda da ödeme avantajınız var (peşin olarak). Liqui Molly.de işe yarar düşüncesindeyim yukarıda eften püften bir marka olmadığını yazmıştım. Motor yağı da üreten ciddi bir firma. Adı Türkiye.de pek duyulmasa da yurt dışında daha aktif ve tanınan bir firma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 27 Mart 2013; 12:17:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Hocam sizin mantığınızla gidersek şu piyasadaki tüm araçların bu kurum yüzünden 200.000 km.de haşat olması gibi bir durum ortaya çıkıyor. Bende gördüğüm tecrübe ettiğim kadarıyla diyorum ki durum o kadar da vahim değil. 400.000 km motor kapağı sökülmemiş araçlar var. Taksiler, dolmuşlar. Kendi kullandığım araçlarda gördüklerime dayanarak yazıyorum. O fotoğraflarda görülen emme manifoldunun hali hiçte abartılacak kadar vahim değil. Öyle olsa temizledikten sonra performansta ciddi artış olurdu. Birde o arkadaşımız işlemler yapıldıktan sonra aracın daha sessiz çalıştığını yazmış. Haliyle sessiz çalışır. Ses yapan zincir ve gergisini değişmişler. O kadar temizlik yapmışlar. Herhalde boşuna değildi yapılan işlemler.

    Wurth.ün sitesinden direk alışveriş yapmayı bende önermiyorum. Orada telefon bilgisi var. Aradığınızda güzel indirim yapıyorlar. Bir iki ürün alırsanız kargo da bedavaya geliyor. Kapıda da ödeme avantajınız var (peşin olarak). Liqui Molly.de işe yarar düşüncesindeyim yukarıda eften püften bir marka olmadığını yazmıştım. Motor yağı da üreten ciddi bir firma. Adı Türkiye.de pek duyulmasa da yurt dışında daha aktif ve tanınan bir firma.

    Siz deneyimlerinizden paylaşıyorsunuz ama bende kafamdan atmıyorum veya olabilecekleri söylemiyorum.Gördüğüm bildiğim şeyler,içinde olduğu şeyler. Dolmuşlar taksiler dediğiniz araçların birçoğunda ya egr yok yada iptal edilmiş.Adamlar pompadaki regülatörü bile söküyorlar :) Linki görsellerine bkaın diye paylaştım.

    Evet egr sine dokunulmamış psa motorlarını,dci motorlarını 200.000 kmde sökün bakın ne halde manifoldları. 140.000 kmde o halde işte siz düşünün.Ki kaliteli yakıt kullandığını savunan bir kullanıcının aracı o.

    Neyse gelelim egr konusuna. Bir yandan verimli yanma olsun diye commonrail sistemlerini kuralım bir yandanda yanma sonu sıcaklığı düşsün (tamamen emisyon) için egr takalım.Egr emisyonu düşürmez diye kimse çıkıp birşeyler söylemiyor zaten. Konuşulan konu iptalinde ne zarar olur ne fayda olur hangisi ağır basar vs vs.. Geçmişte yazmıştım birçok araçta denendi diye. Tecrübe ile sabittir. Halkın belirli kesimi var sıfır araç alır 3-5 yıl biner 100.000 e kadar sonra satar yenisini alır.Bu sınıftaki vatandaşlar için egr önemsizdir. Ama aracına kız gibi bakıp,uzun yıllar boyunca az sorunla binmek isteyen vatandaşlar için egr iptali kaçınılmazdır. Binlerce kirli egr resmi var. Çıkışında ne kurum varsa manifolda da yanma odasınada o kurum gitmiştir. Kurumu bir yana bırakırsak egzoztan atılan atık gazları içeri vermenin mantığı yanma sonu sıcaklığı düşürüp daha az emisyon yaratmaktır. Yanma sonu sıcaklığı nasıl oluyorda sıcak gazı verince düşüyor? verimsiz yanma ile. Antalya'ya gelirseniz sıfırdan itibaren egr si sökülmüş bir araç ile sıfırdan beri egr li bir aracın tüketim değerlerini kıyaslamasını yaparız. Farklı araçlar değil ikiside yakın tarihte alınma aynı marka aynı model aynı kmde araçlar.Kurum için emme manifoldunu sökmemiz gerekir mümkün olursa onuda yaparız. Fotoğrafları verileride burdan paylaşırız kimsenin aklında soru işareti kalmaz.
  • Hocam siz zannediyor musunuz ki EGR.ye giren sıcak gaz direkt emme manifolduna basılıyor. EGR birçok araçta (benimkinde radyatör suyu ile) soğutmalı bir sistemdir. Yani EGR.ye giren gazlar soğuyarak emme manifolduna girer. Bir nevi intercooler düzeni diyebilirsiniz. Siz buna yanmayı verimsizleştirme diyorsunuz ben de çevreye saygı diyorum. Varsa başka yöntemi onu deneyelim. Dizel aracımıza tüp takabilmemiz mümkün değil. Doğal Gaz çevrimi de çok mantıklı değil.

    Siz diyorsunuz ki aracını uzun süre kullanacak biri için EGR iptali şart. Siz EGR.yi iptal edip daha büyük bir intercooler kullanmazsanız silindirlerde daha verimli yandığını düşündüğünüz yakıtın yanması sonucu çıkan partiküller katalitik konvertörü daha kısa sürede tıkar. Bu birincisi. İkincisi soğutma sistemi aracı bu süper yanmayı telafi edebilmek için daha fazla çalışır başta devirdaim olmak üzere. Bunlarda çok kısa sürede haşat olur. Blok vs. gibi parçalar EGR sisteminin varlığı dahilinde imal edilmiştir. Tabiki tölerans seviyeleri söz konusu ama daha kısada bu tölerans seviyelerine ulaşmış olursunuz. Tabi bunlar EGR.sini iptal edenler için hiç sorun değil. Nasılsa bunun akabinde katalitik konvertörü de iptal ederler. Bu da zaten gereksiz zararlı parça.

    Bu EGR mevzusu çok tartışıldı. EGR.nin faydasını bir tek yakıt tüketimi ile emme manifoldunun temizliğine bağlarsanız. EGR.nin iptali deyim yerindeyse zararlı yan etkileri faydasından çok daha fazla olan bir ilaç gibidir bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Hocam siz zannediyor musunuz ki EGR.ye giren sıcak gaz direkt emme manifolduna basılıyor. EGR birçok araçta (benimkinde radyatör suyu ile) soğutmalı bir sistemdir. Yani EGR.ye giren gazlar soğuyarak emme manifolduna girer. Bir nevi intercooler düzeni diyebilirsiniz. Siz buna yanmayı verimsizleştirme diyorsunuz ben de çevreye saygı diyorum. Varsa başka yöntemi onu deneyelim. Dizel aracımıza tüp takabilmemiz mümkün değil. Doğal Gaz çevrimi de çok mantıklı değil.

    Siz diyorsunuz ki aracını uzun süre kullanacak biri için EGR iptali şart. Siz EGR.yi iptal edip daha büyük bir intercooler kullanmazsanız silindirlerde daha verimli yandığını düşündüğünüz yakıtın yanması sonucu çıkan partiküller katalitik konvertörü daha kısa sürede tıkar. Bu birincisi. İkincisi soğutma sistemi aracı bu süper yanmayı telafi edebilmek için daha fazla çalışır başta devirdaim olmak üzere. Bunlarda çok kısa sürede haşat olur. Blok vs. gibi parçalar EGR sisteminin varlığı dahilinde imal edilmiştir. Tabiki tölerans seviyeleri söz konusu ama daha kısada bu tölerans seviyelerine ulaşmış olursunuz. Tabi bunlar EGR.sini iptal edenler için hiç sorun değil. Nasılsa bunun akabinde katalitik konvertörü de iptal ederler. Bu da zaten gereksiz zararlı parça.

    Bu EGR mevzusu çok tartışıldı. EGR.nin faydasını bir tek yakıt tüketimi ile emme manifoldunun temizliğine bağlarsanız. EGR.nin iptali deyim yerindeyse zararlı yan etkileri faydasından çok daha fazla olan bir ilaç gibidir bana göre.

    Egr soğutucudan geçer ve öyle emme manifolduna gelir. Bunu bende biliyorum. İyi bir yanma sonucu ortaya çıkan CO ve HC gazları verimsiz yanmaya göre daha az orandadır fakat verimli yanma sonucu NOx emisyonları yüksektir.Euro4 ile Euro5 normlarını inceleyiniz.Euro4 3.5 NOx (g/kWh) Euro5 2.0 NOx (g/kWh).

    Dolayısıyla yanmış gazın bir miktarını tekrar yakarak NOx emisyonlarında iyileştirme sağlanmıştır.Fakat bu işlem verimlidir diyemeyiz.Çünkü verimsizdir :) Atık gazın yanması sadece çiğ yakıt atma durumunda verimli kılınabilir.Ki buda günümüz araçlarında pek mümkün değildir.Olsa bile egzozdan çiğ gazları seçmek imkansızdır. Egzos gazları yanmayı kötü etkileyecek gazlardır.Bundan dolayı verimsiz yanma gerçekleştirilir.Bu sayede NOx emisyonlarında iyileşme görülür. Çevreye saygı konusunda egr iptalinin yanlışlığını çoğu mesajımda söylemişimdir. Emisyonları iyileştirmek için NOx atılımını düşürmek için egr şarttır.

    Soğutma sistemini yorduğundan bahsetmişsiniz. Soğutma sistemini çoğu araçta egr varken daha fazla yorulur. Neden mi? Atılan gazları egrden alarak soğutma sistemi,aracın motor suyu soğutma sistemi ile gerçekleşir. Buda soğutma sistemini yoracak faktördür. EGR iptalinden sonra soğutma sistemi daha verimli olacaktır demek tam doğruda değildir çünkü egr devredeyken atık gazları tekrar yakarak verimsiz bir yanma gerçekleşip yanma sonu sıcaklığı düşmektedir.Dolayısıyla motor soğutma sistemi daha geç ısınmaktadır.Fakat çoğu araçta deminde söylediğim gibi egzoz gazını egrden geçirdikten sonra soğutma suyu ile soğuttuğu için egr iptali sonrası denge olacağı kanısındayım.Yani daha verimli yanma sonucu daha yüksek sıcaklık fakat egr soğutulmadığı için bir miktarda düşüş... Devirdaimin daha çok çalışması gibi birşey söz konusu değildir.Dahalık elektrikli devirdaim görmedim.Yeni nesil araçlarda devirdaim kranktan alınan gücün kayışla iletilmesi ile olur. Dolayıısıyla devirdaime daha fazla çalışır gibi bir söz yanlıştır. Soğutma sistemi arızası yeni araçlarda pek karşılaşılan birşey değildir. Fan motoru bozulması,müşür arızası olur olsada.İlerleyen km lerde kullanıma bağlı devirdaim arızası sık karşılaşılan bir arızadır.Daha doğrusu bir balata değişmek gibidir.Zamanla aşıntı çalışma şartlarından dolayı bilyasından ses gelir keçesinden su kaçırır...

    Ben hep diyorum egr iptali emisyonları yükseltir diye. Hepte kendimi yargılıyorum acaba kötü birşey mi yapıyorum egr iptali ile? Çevreye bende bir tekme mi atıyorum diye. Evet atıyorum.Bunuda üzülerek memnun olmayarak söylüyorum...
  • tartışmaya tekrar girmek istemiyorum çok fazlaca bu konuda yazdım,

    ama yanlış bir noktaya gitmemesi için şunu da belirtmem gerekiyor,

    yanma sıcaklığını düşürmek yanmayı daha verimli kılar , tersini kim yazıyorsa önce konuyu detaylıca araştırması gerekli. yoksa bu konu işin tam göbeğinde kalır diğerleri yan konulardır. YANMA nedir ne zaman verimli olur , bu iş EGR neden gereklidir zaten bir ilsile içinde olayı açıklar . Mutlaka gerekli midir , hayır tabiiki elektronik olarak yanma verimini denetleyebilirseniz ,zaten bu tür cihazlara gerek kalmaz. Sistemlerimiz halen mekanik isviçre saati mekanizmaları gibidir , biraz ilerlemeler olsa da valve kontrolü ve diğer ekipmanlar tamamen elektronik kontrollü olarak yapılmadıkça bir değişim olmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Mart 2013; 9:15:46 >
  • gerçekten çok uzatmaya gerek yok. isteyen söksün egr.sini. o şekilde mutluysa ve rahat ediyorsa öyle davransın.

    ben egr yüzünden ne motor indirdim ne de arabanın bir taraflarını söküp temizlettim. her 60.000 km.de egr.yi temizliyorum. amacım egr.nin bozulmasını engellemek. manifolda, silindirlere giden kurumu temizlemenin, önlemini almanın başka yolları var. illa söküp sıfır yapmaya gerek yok. ne zamanki prblem yapar o zaman değişiriz.
  • Yavuz Hocam Merhaba,

    Beni hatırladınız mı? 3-4 sene önce dizel araç konusunda bana yardımcı oluyordunuz, sonra ben aracı satınca
    forumdan uzak kaldım. Şimdi yine dizel aldım ve tecrübelerinizi yine istesem olur mu?

    Hayırlı işler...
  • Merhaba Vezir hocam, geçmişte dizel otolarla ilgili yazılarınız var, fakat konular dağınık olduğu için Sizin
    konular hakkındaki bilgilerinizi bulmak güç.

    Hatta geçmişte Sizin lede sohbet ettiğimizi hatırlıyorum.

    Öncden dizel aracım vardı, 4 sene aradan sonra yine dizel aldım, Yavuz Hocamdan istirham ettiğim gibi Sizden de
    dizel araçlar konusunda bilgi almak ve sohbet etmek isterim.

    hayırlı işler...
  • 8 mayıs 2009 da sizlerle vedaşamışım, hatta o zaman O.B.K. uzmanı bir hocam daha varmış,
    ne güzelki Siz hala burdasınız..

    quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Muhterem ustadlar ve site üyeleri özellikle O.B.K. otomobil uzmanı, Yavuz ve Vezir hocalarım.
    çok sevdiğim ve sizler sayesinde yapısını-sistemlerini amatörce öğrendiğim dizel aracımı iktisadi sebepler
    gereği ile sattım. sohbet ortamlarına bir daha gelebilirmiyim bilmiyorum. haklarınızı helal etmenizi istirham
    eder, bu sitede tanıştığım nezaket ve bilgi hazinesi olarak gördüğüm sizlere çok teşekkür ederim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    8 mayıs 2009 da sizlerle vedaşamışım, hatta o zaman O.B.K. uzmanı bir hocam daha varmış,
    ne güzelki Siz hala burdasınız..

    quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Muhterem ustadlar ve site üyeleri özellikle O.B.K. otomobil uzmanı, Yavuz ve Vezir hocalarım.
    çok sevdiğim ve sizler sayesinde yapısını-sistemlerini amatörce öğrendiğim dizel aracımı iktisadi sebepler
    gereği ile sattım. sohbet ortamlarına bir daha gelebilirmiyim bilmiyorum. haklarınızı helal etmenizi istirham
    eder, bu sitede tanıştığım nezaket ve bilgi hazinesi olarak gördüğüm sizlere çok teşekkür ederim.




    Tekrar hoş geldiniz diyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,
    Benim araç şu hata kodunu veriyor:
    "0105-001 Check component B5/1 (Charge pressure sensor). The signal voltage is too high"
    EGR temizlettim,
    Enjektörlerden teki off idi temizlettim, iç takımını değiştirttim,
    Küçük akü, memory battery değiştirildi..
    Araba motor soğukken atik kullandığımda ekranda herhangi bir uyarı vermiyor ama 3000 devirden yukarı çıkmıyor. Internette araştırıp gördüğüm kadarıyla Sistem kendini otomatik korumaya alıyormuş, limp moduna giriyormuş. Arabayı kenara çekip söndürüp sonra tekrar çalıştırınca sorun geçici olarak çözülüyor; taaki yine agresif kullanana kadar. Aracı bilgisayara takınca da yukarıdaki hata kodu görünüyor. Nedir bunun hikmeti ve nasıl çözüm bulurum acaba?
    Selamlar,
    M.Kemal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricorn79 -- 14 Nisan 2013; 1:25:48 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Merhaba Vezir hocam, geçmişte dizel otolarla ilgili yazılarınız var, fakat konular dağınık olduğu için Sizin
    konular hakkındaki bilgilerinizi bulmak güç.

    Hatta geçmişte Sizin lede sohbet ettiğimizi hatırlıyorum.

    Öncden dizel aracım vardı, 4 sene aradan sonra yine dizel aldım, Yavuz Hocamdan istirham ettiğim gibi Sizden de
    dizel araçlar konusunda bilgi almak ve sohbet etmek isterim.

    hayırlı işler...

    ne güzel bir şey bunca yıl sonra bile hatırlamanız . Görüşmek dileğiyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capricorn79

    Arkadaşlar,
    Benim araç şu hata kodunu veriyor:
    "0105-001 Check component B5/1 (Charge pressure sensor). The signal voltage is too high"
    EGR temizlettim,
    Enjektörlerden teki off idi temizlettim, iç takımını değiştirttim,
    Küçük akü, memory battery değiştirildi..
    Araba motor soğukken atik kullandığımda ekranda herhangi bir uyarı vermiyor ama 3000 devirden yukarı çıkmıyor. Internette araştırıp gördüğüm kadarıyla Sistem kendini otomatik korumaya alıyormuş, limp moduna giriyormuş. Arabayı kenara çekip söndürüp sonra tekrar çalıştırınca sorun geçici olarak çözülüyor; taaki yine agresif kullanana kadar. Aracı bilgisayara takınca da yukarıdaki hata kodu görünüyor. Nedir bunun hikmeti ve nasıl çözüm bulurum acaba?
    Selamlar,
    M.Kemal

    Daha önce başıma gelmişti. Ben yakıt basınç sensörünü değiştirerek halletmiştim.
  • Acaba yakıt basınç sensörü pahalı mıdır? Fiyat hangi aralıklarda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    egr ve konvektör... motorla ilgilenenleri 2 ye bölen parçalar...

    bende naçizane öneri ve fikirlerimi yazayım. esas bilgim benzinli araçlar içindir onuda söyleyeyim...

    şunu büyük harflerle yazmalıyım öncelikle;
    ***EGR VE KK ECUYA BAĞLI PARÇALAR OLUP SÖKÜLMELERİ VEYA İPTAL EDİLMELERİ ECU TARAFINDAN UZUN VADEDE MOTORU HAŞAT ETMENİZE SEBEP OLACAKTIR.
    ***AYRICA BU PARÇALAR EMİSYONU AZALTMAK İÇİNDİR, DOĞRUDUR... AMA EMİSYONU AZALTMANIN EN KESİN YOLU YAKIT TUKETİMİNİ AZALTARAK OLUR. DÜZGÜN VE SIKINTISIZ ÇALIŞAN EGR VE KK YAKIT EKONOMİSİNİN BEL KEMİĞİDİR...

    gelelim detaya;

    1-bu parçalar gereklimidir?
    evet kesinlikle, emisyon gazları ve yakıt tüketimi çok ama çok önemlidir.

    2-egr faydalı bir esermidir?
    özellikle benzinlilerde evet, şöyleki bu kısmı çok basit olarak anlatacağım kusura bakmayın.
    ilk önce benzin, emme anında pulverize ve düşük basınçla silindire girer ve patlama olur. oluşan egzosta pulverize olan ancak yanamayan bir miktar yakıt gaz halinde atılmak üzeredir. lpg gibi hayal edin bunu. işte egr bunu tekrar emme manifolduna yollamalıdır.
    egrnin artısı halk arasında çiğ atıyor denen olayın önlenmesi. bu olunca otomatikman emisyon da düşer zaten.
    kulağa hoş geliyor ama uygulama bu kadar başarılımıdır? hayır tabi. çünkü egr çok sistematik bişey değil maalesef. fiziksel olarak çalışan bir valf aslında. bu sebeple gaz haline gelmiş olan yanabilecek yakıtı geri yollar motora ama yanında co2 de yollar... ama motor ne yapsın co2 yi? motora o2 lazım... bu sebeple motorda gaz yeme isteksizliği de oluşur haliyle... e bu sebeple yakıt tuketimi de tuketimde performansta düşer normal olarak...

    dizellerde ise çig yakıt yani egr ile döndürülmesi lazım gelen yanmamış gaz o kadar azdırki... o yuzden dizelde egr pek bir işe yaramaz maalesef...

    3-egryi sökersem ne olur? yada iptal ettirirsem?
    evet performans artışı olur. yakıttta artar... egzostan burar buram benzin kokusuda artar...

    4-ya katalitk konvektör nedir? ne işe yarar?
    oda yararlıdır tabi... sessiz, duman atmayan, kurum bağlamayan bir egzostu kim istemezki? neden araçlar bu kadar sessizleşti son 15 yılda sizce?

    bu parça bir labirenttir aslında. labirentin içinde çok sayıda kurum tutucu malzeme vardır. amaç egsoztu sıcakken zorlayarak kurumların labirente yapışmasıdır...
    zorlanan egszot çıkışı performansı ve hızlanma isteğini ve dolayısyla yakıtı düşürecektir. buda buraya kadar ok.
    ama ya konvektör aşırı dolarsa? o zaman iş tersine dönmeye başlar...
    gaza asılan bir şöför... yanamayan benzinler... gitmeyen bir araba... ama yakıt artışı ortalama %25... bide egr de tıkanmaya yüz tutmuşsa... işte o zaman araba at arabası gibi olur... dikiş makinesi gib çalışır... gaza basmak istemezsiniz... ayrıca egzos manifoldu da tıkanacak noktaya gelebilir... yakıt tuketimi ise artık 3.000 cc v6 seviyelerine ulaşmaktadır...

    5- e sökeyim ben bu konvektörü?
    hayır sökme... amaç emisyonu düşürmektir. emisyon düşerse yakıtın da düşecek... niye söküyorsun?

    e ne yapçaz peki sonuca gel...
    eğer benzinli ise aracın;
    1- düzgün yakıt kullanacaksın
    2- belirli aralıklarda 40 bin km gibi egrni temizleteceksin. baktınki temizlenmiyor yada bozulmuş değiştireceksin
    3- konvektörün temizliği maalesef olmaz... ama ortalama 100 bin km gider... onu da değiştirmek mantıklıdır...

    ya dizelde...
    aslında burada kararsızım ama dizellerde iki parçada çok gerekli değil bence... zaten egr mantıksız dizellerde... dizellerde çiğ yakıt olmaz gibidir...
    konvektör ise çok hızlı dolar...

    benden bu kadar...

    tekrar ve dikkatle okumanız gereği var diye düşünüyorum

    oldukça basitçe ve anlaşılır halde yazmışım 3 yıl önce :)
  • Sorun benden kaynaklanıyor: Geçen haftalarda EGR ile ilgili sorun yaşamıştım. Internette arattığımda beni buralara kadar sürükledi; eski bir konuyu canlandırmış bulundum. Ama bunun sayesinde EGR ile ilgili de birçok şey öğrendim; bu şekilde yaklaşık 180$ EGR tamirinden kurtulup 20$'a temizletmiş oldum. Allah sizlerden razı olsun.
    Son günlerde de yeni hatalarla karşılaşınca bu başlık altında sormaya devam ettim. Sağolsun büyüklerimiz sorularıma yanıt vermeye devam ettiler. Hepsine ayrı ayrı teşekkürlerimi iletirim, saygılar selamlar.

    Şimdi yeni bir başlık açtım, oradan takip edeceğim. : E270 CDi W211 - 3000 deviri geçememe sorunu(limp modu)


    Selamlar,
    M.Kemal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricorn79 -- 15 Nisan 2013; 16:37:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capricorn79

    Acaba yakıt basınç sensörü pahalı mıdır? Fiyat hangi aralıklarda?

    Her aracınki farklıdır. Ben garantiden değiştirmiştim. 170 TL küsür civarı ama mesela Peugeot.da daha uygun oluyor genelde. Mercedeste çok daha farklıdır.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.