Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
585
Cevap
16
Favori
411.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S.A. merhabalar.
    Yavuz, Vezir ve OBK hocalarım, tekrar Sizlere saygılarımı sunarım (OBK Hocamla irtibat kuramadım).
    4 Sene ara ile ihtiyaca binaen bayağıda borçlanarak dizel bir araç aldım. Eski yeni defterleri tekrar karıştırdım.

    Hocalarıma sormak isterim.

    EGR sisteminin yapısı gereği , motorun alt ve en çok güç istenen devirlerinde çalışması istenmez. Alt devirlerde; moturun çalışmasına-ısınmasına engel olduğu güç istenen devirlerde de verimi düşürdüğü için yine devrede olması intenmez, öylemidir?

    Hocam bir de EĞR görev yapmazsa çalışmadığı nasıl anlaşılır? Bu arıza nasıl giderilir?EGR yi kontrol eden sensörler kaç tanedir ve nerede bulunur?


    Hocalarıma hürmetle hayırlı günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cana-cana -- 16 Nisan 2013; 16:27:05 >
  • Bu cevabımı siliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cana-cana -- 17 Nisan 2013; 10:21:50 >
  • Hocam Merhaba, güzellik Siz de, bir çok konuyu bize iletiyorsunuz,

    Tekraren teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Merhaba pargalı kardeşim,

    EGR görevi amacı toplam getirisi olarak faydalı bir sistem olduğu kanaatindeyim (Yakıt vs giderlerini artıran fakat doğayı koruyan bir sistem). Tabi bakışınıza bağlı olarak bu sistem beş para etmez veya çok faydalıdır da diyebilirsiniz. Bildiğim kadarı ile bu sisteme iki bakış var.

    Ben her şeye yakıt giderlerinin artmasına razıyım emisyon değerleri az olsun doğaya saygım olsun diyorsanız faydalı.

    Yok ben bütçeme bakarım yakıt vs. giderlerimi kısmam lazım hava kirlensin, derseniz bu sistemi iptal etmeniz gerekir.

    Hocalarım gibi teknik konuşamıyacam fakat Yavuz Hocam lada bu konuyu konuşmuştuk,
    Her şey para değil doğaya-insanlığa zararım az olsun diyorsanız bu sistem onun için vardır.

    Anlattığınızın tam tersine aracın yakıtını vs. iyileştirmek-düşürmekten ziyade, yakıtı artırır mortorun verimini düşürür. Özellikle yanmamış gazları yeniden çevrime sokar, hiç öyle değil. (Yanmamış gazlardan bir miktar emişe verilerek yanma odasında kimyasal birleşim elde edilir, sonuçta çıkan gazın yapısı doğaya daha az zararlı hale getirilir)

    Ülke yönetimlerinin aldığı kararla Uluslararası anlaşmalar gereği araçların emisyon değerlerini düşürmek için kullanılan bu sistem otomobilin hertürlü verimini düşürdüğü halde, bu sistemler aracın, emisyon değerlerini düşürme tekniğidir, bu nedenle otolar için için zorunluluk koydular. ve otomobil firmalarınada bu sistemleri kullanma mecburiyeti getirdiler. Yoksa araçlara imalat izni vs vermiyorlar. Muhtemelen EGR si iptal edilmiş aracada muyane izni verilmiyor.

    İnternetten biraz incelersen (Çok kafa yoruyor) üniversite hocaları EGR sisteminin aracın verimini düşürdüğünü buna karşı özellikle dizel arabalarda zararlı gaz oranını bayağı azalttığını kimyasal analizlerle teyyit ediyorlar. Özellikle benzinli araçlarda verimli (Yakıt cinsinden olmalı)
    olmadığı dizel araçlarda ise zararlı gazları büyük ölçüde zararsız hale dönüştürdüğü anlatılıyor.

    Hayırlı günler.

    öncelikle hocam dediklerin de hoca değil bende kardeşin değilim bu 1

    amacım kabalık yapmak değil ama egr ve kk konusunu son derece basit son derece anlaşılır ve özet şekilde yazmışım. yani arabayla alakası olmayan bir adam bile anlasın amacında bir yazı bu 2

    bu budur şu şudur derken neyi anlatmaya veya neyi bana anlatmaya çalıştın bunuda anlamadım. farkındaysan ben soru sormuyorum. yazdığım şey tamamen neyi ne olduğunu bilmeyen kişilere basitçe özet geçmek
    sen neden bana bişeyler anlatma ihtiyacı duydun bunu anlayamadım bu 3

    çok fazla egr ve kk problemleri ile uğraştım o yuzden ''hocaların'' dahil bana ifade edilecek yeni bişey olduğunu zannetmiyorum buda 4

    iyigünler !
  • Egr NOx emisyonlarını düşürmek için görevlendirilmiştir.Euro4 ile Euro5 normaları arasındaki farkta NOx emisyonunun azalmasıdır. Yanma sonu sıcaklığa bağlı olarak yani işin özeti verimli yanma sonucu ortaya çıkan NOx emisyonlarını düşürmek için egr kullanılmıştır ve kullanılıyor.Ki verim arttıran bir sistem olsaydı bahsedildiği gibi gaz kelebeği konum bilgisinden yararlanmazdı bu valf.Defalarca yazdım defalarca çizdim burda. Belirli bir gaz pedalı konumundan itibaren egr kapanır. Yanmayan gazları manifoldtan nasıl seçiliyor hala anlamış değilim :) Ki evveldende burdan yazdığım gibi yeni nesil araçlarda çiğ atık yok denilecek düzeyde.

    Tekrar tekrar yazmaktan usandım.Termodinamiği,emisyon kontrol sistemlerini,fiziği,kimyayı,Euro normlarını bile bilmeyenler ahkam kesmesin lütfen...

    Konuyu seviyeli tartışan saygıdeğer Vezir'e saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum her ne kadar ortak noktada buluşamasakta.

    Saygılarımla..
  • Pargalı İbrahim arkadaşım,

    Sürçü lisan ettiysek af ola,

    Niçin sertleştiniz anlıyamadım, kaç gündür EGR konusunda araştırma yapıyorum.Yazdıklarımı Sizin yazdıklarınıza ilave açıklama olarak algılayabilirsiniz. Yok ilave etme derseniz hay hay. Bu dünya Siz den ve Benden ibaaret değil.

    Eğer Yazılanları ve Sahiplerini tahlil ederken kaşlarınızı çatıyorsanız bir yerde yanlışlık var. Bu yanlışlık yazdıklarınıza ilave etmek veya farklı görüş bildirmek olmamalı zira Sizin de eksik olduğunuz konular da başkaları Sizin tarzınızı kullansa!.......

    Bilgi veren sabır gösteren benim için manevide olsa Hocam atfettiğim kişiler arasında olanlara benim nazarımdaki değerini Siz tespit edemezsiniz ve Siz bu kişiler arasına şimdilik giremediniz,

    Yanlış yaptım Sizin cevabınıza yorum yapmakla. iyi günler.........
  • Egr konusu her açıldığında bu tip tartışmalar oluyor ve konu polemiğe dönüşüyor. Bu sebeple en güzeli artık tartışmamak. En üst seviyede de tartışıldı konu ama halen ortak bir noktada buluşulamadı.

    %100 kesin olan birşey var o da egzos muayenelerinde sabittir isteyen test edebilir. EGR.yi araçtan sökerseniz emisyonunuz artar. Yakıt tüketimi ve performans konusu muallak. Çünkü kimi yakıt düşüyor performans artıyor derken kimi de performansla birlikte yakıt da artıyor diyor. Ben performansın artabileceğine inanıyorum hatta bunu destekleyen uygulamada var ama yakıt ?

    Erzurum.da Berlingo kullanıcıları (90 bg olanlar) performanstan şikayet edince (rakım dolayısıyla atmosferik araçlar kadar olmasa da turbolu araçlarda da bir performans kaybı söz konusudur) konu Fransaya danışılmış ve tüm bu araçların EGR.leri garantili olarak iptal edilmiş. Memnuniyet sağlanmış mı sağlanmamışmı bunu bilemem ancak yapılan uygulama bu. Eğriye eğri, doğruya doğru.

    Ben %100 katı bir şekilde EGR.yi savunmuyorum ancak halen emisyonları düşürmek için bu sistem kullanılıyorsa bizde buna tabiyiz. Dizel partikül filtreleri bile çıktı ama o araçlarda bile EGR mevcut. EGR bu kadar kötü, bu kadar verimsiz olmfğyr tüm otomobil üreticileri muhakkak bundan vazgeçmek için ellerinden geleni yaparlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 17 Nisan 2013; 12:37:49 >
  • Ben tartışmak niyeti ile cevap vermedim. Arkadaşımızın kıymetli bilgileri varmış geçmiş sayfalarda gördüm.

    Fakat ben böyle diyorsam öyledir polemiğine girmek elbette doğru değil. Kaç gündür bu konuyu inceliyorum,
    forumdaki bilgilerle örtüşen-örtüşmeyen bilgiler edindim ve başkalarına kolaylık olsun kastı ile cevap verdim,
    aman ne yanlış yapmışım!.......

    Hocam, EGR sisteminin çalışaması konusunu bir türlü kavrayamadım.
    EGR yi neye duyarlı olarak çalışır ve EĞR yi denetleyen elemanlar nelerdir?
    Partikül filtresi ile katalizör aynı şeymidir?

    Hayırlı günler...
  • Cevabım size değildi. Tartışmak hepimiz için faydalı. Zıt görüşleri de savunsak saygı çerçevesinde bir sorun çıkacağına inanmıyorum. Size yukarıda verilen cevabı bende hoş karşılamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Pargalı İbrahim arkadaşım,

    Sürçü lisan ettiysek af ola,

    Niçin sertleştiniz anlıyamadım, kaç gündür EGR konusunda araştırma yapıyorum.Yazdıklarımı Sizin yazdıklarınıza ilave açıklama olarak algılayabilirsiniz. Yok ilave etme derseniz hay hay. Bu dünya Siz den ve Benden ibaaret değil.

    Eğer Yazılanları ve Sahiplerini tahlil ederken kaşlarınızı çatıyorsanız bir yerde yanlışlık var. Bu yanlışlık yazdıklarınıza ilave etmek veya farklı görüş bildirmek olmamalı zira Sizin de eksik olduğunuz konular da başkaları Sizin tarzınızı kullansa!.......

    Bilgi veren sabır gösteren benim için manevide olsa Hocam atfettiğim kişiler arasında olanlara benim nazarımdaki değerini Siz tespit edemezsiniz ve Siz bu kişiler arasına şimdilik giremediniz,

    Yanlış yaptım Sizin cevabınıza yorum yapmakla. iyi günler.........




    Affedilcek bisey yok
    Kabalikta etmiyorum

    İsin en ince detayina hakim olabilirim ama teknik terimler kullanmam anlatirken
    Karsimdakinin kafasini karistirmam
    Ama bu tarzim sizin tabirle '' hoca '' olmadigim veya bilmedigim anlamina gelmesin

    Sayfalarca ve copy-paste yapmadan herkonuyu size anlatirim ama vaktim yok malesef

    Ben burda ihtiyaci olan her konuda en sade ve basit dille tecrube paylasimi yaparim ve yapacagimda

    Varsin kaba desinler varsin kotu desinler

    Ben bildigimi anlatayim 100 bin kisiden biri faydalansin eyvallah desin buda bana yeter

    Hayirli geceler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size ne söyleyim. madem vaktiniz yok madem detaylar side bu ne hal, başlamadan sözümü kestiniz! Muhabbet bitti,

    Benim Hocam diye hitap ettiğim kişilerle aramdaki diyaloğu bilmeden ileri- geri yorum yaptınız! Ben Sizin gibi bilgili olmayabilirim, fakat gizli saklı hiç bir şey yok hatta ulaşılmayacak bilgi de yok! Sizin bildiklerinizi red etmek veya teyyit etmek gibi bir ortam-teknik imkan var.
    Biz sohbet ortamında hem yakınlaşma hemde teşvik olsun zihniyeti ile konuşuyorduk (Kanımca).

    Ben kusur yapmadığım halde saydırdınız değil mi (Sadece otolarda yakıtın ikinci kez yakıldığı diye bir şey yok ve emme manifoltuna verilen yanmış gaz miktarında da bunun böyle olduğu görülür, demeye çalışıyordum)?

    Hekes kendine şekil şemal verebilir!...
    Fakat içinde bulunduğu toplumunda, kendine şekil-şemal verenin hakkında ne düşündüğü önemlidir. Hocalık nezaketen hitap şeklidir, mukabil olarak nezaketin yanında bilgi paylaşan-veren kişiler bence "Hocam" niteliğine yakındır.

    Sizin davranışınızın, bilgi paylaşımınızın "bilgili ve nitelikli kişi" tanımına uygun olmadığını kendiniz hareketlerinizle gösterdiniz ben ne deyim, yolunuz açık olsun...........

    @Pargalı İbrahim Paşa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cana-cana

    Size ne söyleyim. madem vaktiniz yok madem detaylar side bu ne hal, başlamadan sözümü kestiniz! Muhabbet bitti,

    Benim Hocam diye hitap ettiğim kişilerle aramdaki diyaloğu bilmeden ileri- geri yorum yaptınız! Ben Sizin gibi bilgili olmayabilirim, fakat gizli saklı hiç bir şey yok hatta ulaşılmayacak bilgi de yok! Sizin bildiklerinizi red etmek veya teyyit etmek gibi bir ortam-teknik imkan var.
    Biz sohbet ortamında hem yakınlaşma hemde teşvik olsun zihniyeti ile konuşuyorduk (Kanımca).

    Ben kusur yapmadığım halde saydırdınız değil mi (Sadece otolarda yakıtın ikinci kez yakıldığı diye bir şey yok ve emme manifoltuna verilen yanmış gaz miktarında da bunun böyle olduğu görülür, demeye çalışıyordum)?

    Hekes kendine şekil şemal verebilir!...
    Fakat içinde bulunduğu toplumunda, kendine şekil-şemal verenin hakkında ne düşündüğü önemlidir. Hocalık nezaketen hitap şeklidir, mukabil olarak nezaketin yanında bilgi paylaşan-veren kişiler bence "Hocam" niteliğine yakındır.

    Sizin davranışınızın, bilgi paylaşımınızın "bilgili ve nitelikli kişi" tanımına uygun olmadığını kendiniz hareketlerinizle gösterdiniz ben ne deyim, yolunuz açık olsun...........

    @Pargalı İbrahim Paşa

    beyefendi, siz yazdıkça bende yazıyorum uzuyor farkındaysanız

    olayı tartışma niyetinde değilim. istediğiniz bilgi istediğiniz kişi istediğiniz kaynak hepsi size amade.

    sizin kimle ne diyaloğunuz var onuda pek merak etmiyorum.

    benim bildiğim yanlışsa da bırakın o benim yanlış bilgim olarak kalsın. siz kendiniz doğrusunu yapmaya yazmaya devam edin.

    en başta da dedim ya ben soru sormuyorum. ortaya bir yorum yapmışım. kabul eden eder. etmeyen etmez.

    ben sizin nezdinizde bilgi kişi mahşyetinde olamadıysam olamam. bu şekild ebir çabam yok zaten.

    olay en başta benim eskiden yazdıklarımı alıntı yapmanızla başladı bende size özetle alıntı yapmanıza tepki koydum. kendimce bu konuda tecrübeli olduğum için bu tepkiyi koymuş olabilirim.

    sizden ricam bu mesajıma bir alıntı yapmayın da uzamasın :)

    ayrıca egr katalitik enjeksiyon subap egzantrik piston yatak egzos turbo ve benzeri motorla ilgili konularınızdada sorunuz varsa sorabilirsiniz.

    mesela şu konuyu biraz daha detaylı anlatayım
    *benzinli motorda verim %30 dur yani 10 birim benzin aslında 3 birimin yaratacağı patlamayı yapar
    *dolayısyla kalan 7 birim yanamayan benzin vardır.
    *amaç o yanamayan benzinin bir kısmını yanmaya müsait gaz olarak silindire yollamaktır.
    *bu sayede motorun yakıta ihtiyacı azalmaktadır. emisyonda düşmektedir.
    *egr sistemi %30 verimin düşmesiyle bozulmaya başlar
    *bu durumda daha fazla oksijene ihtiyaç duyulur buda daha fazla yanamayan gaz daha fazla yakıt daha fazla co2 talebi meydana getirir
    *motorun verimi düşer ama yakıt tüketimi artar.
    *doğru çalışan bir egr ile motor çok daha rahat çalışır
    *sizinde düştüğünüz yanılgı budur. diyorsunuzki egr verimi azaltır. yakıtı arttırır.
    *yazdıklarımı dikkatle okursanız yakıtın artması verimin düşmesi düzgün çalışan bir egr sisteminde MÜMKÜN değildir.

    vezir kardeşimi bende okuyorum ayrıca çeşitli konularda da bişeyler yeri geldi paylaşmışız konuşmuşuz. kimsenin yazdığı ile falan bir derdim tasam da olmaz bunuda tekrar belirteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Del Boske -- 19 Nisan 2013; 14:22:08 >
  • Menfi yönde, kişiler hedef şeçilerek cevap verilmez (Veremem iş zıtlığa dönüşür), verdiğim cevap demiyelim Fakat yaptığım yorumla kimseyi hedef alma niyetim olmadı olamaz ve arkadaşların da böyle davranması gerekli. Her zat için hüsnüzan beslerim çünki, aksin de İNSANLIK değerleri aşınır, ben ve hepimiz zarar görürüz.

    Benim yazdıklarımı, ben diyorum da; O bilgileri ilk ortaya koyan bu konuları ilk çıkaran deneylerini yapan ben değilim. Sonuçta otomobil bilimi diye bir DAL/BRANŞ var. Oralardan derleyip topladığım bilgilerle bir şey söylemeye çalıştım ve kaynak göstermek kaydıyla yazdıklarımın da arkasında dururum (Bilgi aktarımında hatam olabilir).Fakat Siz, ancak daha sağlam kaynakla beni ikna edebilirsiniz ki şu an kaynaklarınız "bana göre" eksik. Ve yapılan bu forumda da okuyanlar bir şeyler alır. Biz de gibi forumlarda ise eksik anlamadığımız kısımları dillendirip-tamamlayarak ve uygulamada ki tecrübelerle mesnetli bilgi oluşturmaya çalışıyorum ki, yardımlaşma olsun.

    "Yanmış gazların, emilen gazlara silindir içindeki oranı %5 geçmemektedir" (Emişe verilen atık gaz oranını net söyleyin, bahsettiğiniz oranlarda bu yok, verdiğiniz oranlar doğru fakat başka şeylerin oranları)( Üstelik görsel olarakta EGR vanası hatırı sayılır oranda gaz geçmesine uygun bir vana değil ve her zaman devrede olmuyor)
    Sizin bahsetmediniz ve bu oranı da çeşitli verileri kullanarak EGR ayarlar.

    Sizin söylediklerinizden; Atık gazın %30/40/50 ne kadarı emişe verilir söylememişsiniz?
    (Otomobil eksoz çıkışlarında yanmayan gazlar vs. var) Fakat emişe verilen eksoz gazı hatırı sayılır oran da olmayınca, "yanmayan gazlar tekrar yanması için silindire gönderilir" olabilir mi? kaldıki yanma için en ucuz en doğal soluduğumuz hava varken "eksoz gazı soluduğumuz havadan dahamı gereklidir". Eğer böyle ise silindire cüzzi mktar da normal atmosferik hava versek daha iyi olur ki TURBO denen alete hiç ihtiyaç olmaz!..

    Yavuz Hocam da bahsettiği üzere ve benim şahsi tahminim, Erzurum gibi rakımı yüksek olan yerlerde silindire
    giren hava miktarı az olacağından motor verimi berbat olur. Bu işin üstüne bir EGR yi eklerseniz otomobilde kayıp çok olur. Bu kayıplarda otomobili kağnıya çevirir. Otomobil verilerinde-çekişinde bir miktar iyileştirme yapmak için EGR leri iptal etmeleri mantıklı.

    Sizin tezlere göre, Erzurumdaki araçlara birer tane daha EGR sistemi ilave edilmeliki veya silindirdeki yanmış gazların miktarı artırılsınki aracın çekişi performansı iyileştirilsin, olabilir mi?

    Emisyon değerlerinin düşürülmesi konusunda bir kaç kaz dikkat etmeden okuduğum ve önemli olduğunu düşündüğüm; Manifolttan çıkan gazların eksoz borusundan geçerken soğutulmasıda emisyon düşürme tekniklerinden bir tanesi imiş.

    Herkesin bildiği fakat dillendirmediği; Otomobil yakıt/ beygir gücü oranıda emisyon gazlarının düşürülmesinde etkisi varmış.

    Şimdi uygulamaları sökme , takma ve EGR yapısında bulunan ilgili birimleri tanımaya arıza sebepleri ni ve tamirini anlamaya çalışıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cana-cana -- 19 Nisan 2013; 16:14:27 >
  • "doğru çalışan bir egr ile motor çok daha rahat çalışır"

    Yukardaki cümle çok doğru.
    Bir doğru da; çalışmayan bir egr ile motor rahat çalışmaz,
    Motorun çalışmasını EGR ye bağlamışlar. Algılayıcı sensörler egr deki en ufak bir arızadan dolayı moturun teknik anlamda çalışmasını kötüleştiriyor-stop ettiriyoki; kullanıcı egr yi mutlaka tamir ettirsin yoksa egr si arızalı aracı kullanamasın, diye firmalar böyle bir önlem almışlar. Uygun şekilde EGR nin iptal edilmesin den motorun çalışmayacağını kimse bu güne kadar söylemedi kimse şikayet etmedi bilakis, EGR yi iptal edenler yakıt artsada otomobilin daha fazla güç kazandığını belirttiler...


    Ancak baştan egr si olmayan araçların verimi, egr li araçlara göre daha iyidir.

    EGR emisyonu düşürme tekniğidir ve bunun kullanıcıya maliyeti vardır giderleri artırır. EGR nin olmadığı bir otoda
    yakıt-tamir vs. giderleri azalır fakat doğada erimeyen-yok olmayan sera gazları artar ve insanlığın-çevrenin zarar görmeside bu orana bağlı olarak artar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cana-cana -- 19 Nisan 2013; 16:46:16 >
  • EGR araçtan araca göre değişmekle birlikte zaten düşük rölanti devirlerinde ve yanma sıcaklığı belirli bir derecenin üstüne çıkmadığında çalışmaz. Çalışmamasının sebebi de zaten verimsiz olan bu devir ve sıcaklıklarda düşük olan emisyonu daha da düşürmenin gereksizliğidir. Bu devirlerde EGR bir şekilde devreye girdiğinde motorda sarsıntılı ve düzensiz çalışma eğilimi görülür. Buna bizzat şahit oldum. EGR kapakçığı açık kalmış takılmış bir citroen jumpy hdi.de rölantide araç akciğerleri rahatsız bir insan gibi düzensiz nefes alıp verme eğilimindeydi.

    EGR.nin belki de en kötü yanı kullanım şekline bağlı olarak kurumlaşmaya sebep olmasıdır ancak aracı yanlış kullanım bu kurumlaşmayı arttırır. Şöyle ki sürekli aynı ve düşük devirlerde aracı süre kullanmak kurumların oldukları yere yapışmalarına, yanmamalarına sebep olur. Bu da EGR.den başlayarak emme manifolduna, oradan aşağıya doğru motorun tüm aksamlarında kurumun birikmesine sebep olur. Bazen motorun ideal sıcaklığının üstünde çalışmasına imkan vermek gerekir.

    Size bir örnek vereyim. Trabzondan - Ankaraya gidiyorum ve aracı 90.a sabitlediğimde ve bu şekilde 1 saat sürdüğümde hararet ibresi neredeyse çeyreğin altına düşüyor. İdeal olanı ortaya yakın olması. Bu sıcaklığın bu kadar düşmesinin sebebi soğutma suyunun özelliği ve EGR.nin sürekli olarak emisyonu düşürmek için motorun yanma sıcaklığını düşürmesi. 700 km.yi bu şekilde sürüp gitsem bu kurumlar hiçbir zaman yakılacak ve egzosdan atılacak hale gelmezler oldukları yerde sürekli ikamet ederler. :) Bu yüzden kullanım kitapçıklarında bile (partikül filtreli olsun ya da olmasın) belirli aralıklarla aracın belirli bir süre yüksek devirli kullanılması istenir. Özellikle de motora katkı koyduğunuzda.

    Araç doğru kullanıldığında EGR.nin uzun dönemde bile araçta bir sıkıntı yapacağını zannetmiyorum. Bunun çok örneklerine rastladım. 400.000 km.de motor kapağı açılmamış nice araçlar var. Çoğu da ticari araç. Kim bilir belki onların bu kadar uzun süre problemsiz olmasının sebebi ister istemez sürekli değişken devirlerde araçlarını sürmeleridir. Eğriye eğri doğruya doğru bizler az tüketmek için çoğu zaman 2.000 devirlerde arabalarımızı sürüyoruz hem de şehir içinde bile. Düşük devirlerde vites atıyoruz ve ideal yanma sıcaklığına çoğu zaman ulaşmıyoruz.
  • Yavuz Hocam,
    Kaç gündür veya bayağı süredir dizel konusunu arıyorum, sistemler biribirine ilintili olduğu için sürekli kafam karışıyor. Fakat bu egr konusunu okulların ders notlarından inceleme imkanı da buldum.

    Olumsuzluklarından ziyade çok faydalı bir sistem, faydalarından biri de Sizin de bahsettiğiniz gibi motorun randıman sıcaklığına çok faydası oluyor.

    Hocam, Siz dediniz ki; Bir süre sabit hızla gidttğimde motor sıcaklığı bayağı düşüyor. Anladığım kadarı ile sıcaklığın düşmesinden egr nin devrede olduğunu anladınız. Peki Hocam, EGR; düşük devir ve tork-güç istenen zamanlarda motor verimini düşüreceğinden, EGR nin bu devirlerde açılması istenmez.
    Siz ce EGR hangi üst devirlerde tork devirlerindemi yoksa daha üst devirlerdemi açıktır (Sıcaklıkların devirlerle bağlantılı olduğunu düşünüyorum)
    Sizin aracınızı, EGR nin devrede olmayacağı şekilde kullandığınızı düşünüyorum. O halde motor ısısının düşmesinin sebebi başka olamaz mı?

    Ve başından beri anlamaya çalışıyorum, EGR çalışma aralığını sadece hava-ölçer vanası konumunamı göre belirler yoksa ihbar aldığı başka yerlerde varmıdır?

    Çalışma şekillerine göre 3 tip EGR bulunan otolarda bir de "elektrikli EGR" var., bu elektrikli egr yapısı hakkında bilginiz var mı?

    Bir de önceki açıklamalarımda teknik veri kullanamadım biraz ağır geliyor. Forumlar hariç yazılı kaynaklar ve özellikle okullardaki ders notlarında "EGR, yakıtın yeniden yakılması mantığı değil; emisyon gazlarının düşürülmesi sistemidir" şeklinde anlatılıyor ve biraz daha araştırdığımda egr; yakıt-bakım maliyetine olumsuzluk katarken, motora ve çevreye bir çok faydası olduğu anlatılıyor. Üstelik EGR devreye girdiğinde atık gazın %5 ni yanma odasına göndermesi gerekiyor ve bu sayede istenilen gaz bileşiminin oluşmasın sağlanıyor. Anladığım kadarı ile yanmayan gazların yeniden yakılması işini yapmıyor. Yukarki forumlarda üstadlardan bir arkadaş teknik verilerle-açıklamalarla; yanmayan yakıt olmadığını doyurucu bir şekilde açıklıyor. Fakat araçlar da kullanılan yakıttan alınan enerjinin hepsinin işe çevrilemediği özellikle %70 varan kayıpların ısı yoluyla olduğu bir çok kaynakda yazılmaktadır. Bu bilgileride önceki açıklamalarıma ilave etmek istedim.

    Hayırlı akşamlar dilerim.
  • quote:

    Çalışma şekillerine göre 3 tip EGR bulunan otolarda bir de "elektrikli EGR" var., bu elektrikli egr yapısı hakkında bilginiz var mı?


    ekteki videoların izlenmesi EGR çalışma prensibi olarak faydasının olacağını düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=xmxls1x0qC0

    http://www.youtube.com/watch?v=8Ge-yXnq8Hk

    http://www.youtube.com/watch?v=3k6cOC81OvQ

    http://www.youtube.com/watch?v=JtTXvNwguhU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Nisan 2013; 0:57:22 >
  • Ben oncelikle ilk yazmis oldugum 2010 tarihli yzun cevabimi tekrar tekrar tekrar tekrar okumanizi tavsiye ediyorum

    Ayrica egr dedigin bir kapak
    Sistem degil valf degil makine degil bilgisayar hic degil

    Baktinki motorda verim azaldi
    Sokturup temizleteceksin

    Bu kadar uzun uzun yazmaya derinlemesine arastirmalar yapmaya
    Duygusal triplere
    Atismalara hic gerek yok

    Gerek olan yag ve kurum sokucu sprey o kadar
    Onlarda yoksa selulozik tiner halleder

    Bitsin artik bu cile :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vezir hacam, videolardan animasyonca bir şeyler anladım açıklamaları anlıyamadım. Fakat biraz olsun egr nin çalışamsını düzenleyen mantığı şeklen olsun biraz anladım,
    Teşekkür ederim.

    Hocam Yavuz bey de sordum; EGR ler otomobillerin ideal tork devrinde devredemidir? Eğer öyle ise "otomollerde güç istenen devirlede EGR nin çalışması istenmez" açabilirmisiniz?

    Teşekkür ederim
  • Pargalı beye genel olarak itirazım yok. Otomobile ilave edilen özellik-sistemlerin detaylarını bilmek güzel.

    Ben başından beri internet ortamındaki yazılı kaynaklardan; Uluslar arası anlaşmalar-zorunluluk gereği emisyon düşürme amacı tekniklerinden biri olarak EGR nin otolara monte edildiğinden ve ilave edilen sistemlerin genellikle motora-yakıta yük getireceği mantığı ile yakıtı olumsuz etkilediğini söylüyorum.

    Fakat; Buğunkü aramalarımda EGR sisteminin yakıta etki etmediği görüşünü de bulabildim.

    Artık Ben Pargalı beyin söylediklerini RED veya KABUL etme durumunda değilim.

    Tabi bu kişilerin insafına kalmışta değil, ben bu ve diğer sistemlerin şeklen-pratik çalışmalarını öğrenme durumundayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cana-cana -- 22 Nisan 2013; 15:59:46 >
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.