Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
585
Cevap
16
Favori
411.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb.arkadaşlar
    Önceki mesajımdada belirtiğim gibi aracımda bazı problemler başlamıştı egr den kaynaklandığını düşünürek kendi imkanlarımla egr yi iptal etmeye karar verdim ve işe başladım.
    Öyle bir yere koymuşlarki anlatamam sökmek için 2 saat uğraştım
    mazot pompası hava emiş hortumları turbo çıkıç hortumları vs derken nerdeyse bi motor kaldı yerinde:)
    Egr yi söktüm sökmesinede yerinden çıkaramıyom böyle tuhaf eyri büyrü boruları var ne mazot pompasının ordan çıkarabildim nede emme manifoldunun oralardan.hortumları çıkarınca suda boşaldı Neyse bu arada emiş tarafından manifolda parmağımı la bi bakim dedim o da ne parmağım balçık gibi bişeyin içine girdi :)) tahmin etmişsinizdir ne olduğunu (hala ellerim zenci eli gibi çıkmıyo... tiner bile çıkaramıyo :)))
    Başladım manifoldu sökmeye 9 tane vidası var 5 üstte 4 altta anahtar girmez,cırcır girmez ne diyim tam bir vahşet hele o egr nin tarafınd alttaki vida onu çıkarmak için 1 saat uğraştım bu arada başka parçalarda var manifolda tutturmuşlar havayla ilgili bişelerdi onlarıda sökmek zorunda kaldım.
    Güçte olsa söktüm tabi manifolt çıkınca egr ordan bana bakıyodu:)) onuda aldım dışarı
    Manifolt emiş tarafından başlayarak sona doğru %70 tıkalı öyle kurum falanda değil resmen zift gibi
    Çok zor temizledim içini oraları hiç anlatmayım
    Egr iki parça onuda açtım onda durum biraz iyiydi yani temizlemedim bile
    Sonra manifolt da egr nin borusunu taktıkları yerde L harfi gibi bi boru var manifoldun içinde onuda penseyle sıktım kapattım bide hava bastım baktım körlenmiş:))

    Bu arada bişey dikkatimi çekti egr emme manifolduna gönderdiklerini egzoz taraflarından falan almıyor direk motor bloğunda hava emiş deliklerinin yanında egzoz çıkışı gibi delik var oradan alıyor (sanırım son çıkan modellerde böyle)

    Ertesi gün aracı topladım su doldurdum marşa bastım tık çalıştı (ilk aldığımda da öyle idi) sonradan zamanla geç çalışmaya başlamıştı
    şöyle bir dolaştım her şey normal araç düzelmiş arıza ışığıda yanmadı
    Neyse 10 km falan kullandım derken o meşur ışık yandı vana gibi olan :))
    Anladım neden olduğunu çünkü manifoldun sol tarafında sensör vardı içerde fazla temiz hava görünce ışığı yaktı:)))
    Onada sanırım bi çözüm bulurum bulamasamda varsın yansın bakmam o tarafa Tek sorun başka bi arıza olursa onu anlayamamak
    Performansta artış var öyle abartılacak kadar fazla geğil 10 hp 20 hp falan yazıyolarya sanmıyorum.
    Eskiden kasislerde 1 alıyodum şimdi 2 ile devam ediyorum toparlıyo
    Son hız falanda denemiyecem zaten
    Yakıt içinde depoyu doldurdum bitmesini bekliyorum son zamanlarda 550 600 km yapıyodum ş.içi
    Şu an bana en mantıklı gelen o manifoldun bir daha o hale gelmeyeceği ve motorun içine atık egzoz gazlarınının girmeyeceği
    Yakıtında düşeceğini tahmin ediyorum tabi o ışık yaktıran sensör ecu nun kafasını karıştırmassa:)))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrokur

    mrb.arkadaşlar
    Önceki mesajımdada belirtiğim gibi aracımda bazı problemler başlamıştı egr den kaynaklandığını düşünürek kendi imkanlarımla egr yi iptal etmeye karar verdim ve işe başladım.
    Öyle bir yere koymuşlarki anlatamam sökmek için 2 saat uğraştım
    mazot pompası hava emiş hortumları turbo çıkıç hortumları vs derken nerdeyse bi motor kaldı yerinde:)
    Egr yi söktüm sökmesinede yerinden çıkaramıyom böyle tuhaf eyri büyrü boruları var ne mazot pompasının ordan çıkarabildim nede emme manifoldunun oralardan.hortumları çıkarınca suda boşaldı Neyse bu arada emiş tarafından manifolda parmağımı la bi bakim dedim o da ne parmağım balçık gibi bişeyin içine girdi :)) tahmin etmişsinizdir ne olduğunu (hala ellerim zenci eli gibi çıkmıyo... tiner bile çıkaramıyo :)))
    Başladım manifoldu sökmeye 9 tane vidası var 5 üstte 4 altta anahtar girmez,cırcır girmez ne diyim tam bir vahşet hele o egr nin tarafınd alttaki vida onu çıkarmak için 1 saat uğraştım bu arada başka parçalarda var manifolda tutturmuşlar havayla ilgili bişelerdi onlarıda sökmek zorunda kaldım.
    Güçte olsa söktüm tabi manifolt çıkınca egr ordan bana bakıyodu:)) onuda aldım dışarı
    Manifolt emiş tarafından başlayarak sona doğru %70 tıkalı öyle kurum falanda değil resmen zift gibi
    Çok zor temizledim içini oraları hiç anlatmayım
    Egr iki parça onuda açtım onda durum biraz iyiydi yani temizlemedim bile
    Sonra manifolt da egr nin borusunu taktıkları yerde L harfi gibi bi boru var manifoldun içinde onuda penseyle sıktım kapattım bide hava bastım baktım körlenmiş:))

    Bu arada bişey dikkatimi çekti egr emme manifolduna gönderdiklerini egzoz taraflarından falan almıyor direk motor bloğunda hava emiş deliklerinin yanında egzoz çıkışı gibi delik var oradan alıyor (sanırım son çıkan modellerde böyle)

    Ertesi gün aracı topladım su doldurdum marşa bastım tık çalıştı (ilk aldığımda da öyle idi) sonradan zamanla geç çalışmaya başlamıştı
    şöyle bir dolaştım her şey normal araç düzelmiş arıza ışığıda yanmadı
    Neyse 10 km falan kullandım derken o meşur ışık yandı vana gibi olan :))
    Anladım neden olduğunu çünkü manifoldun sol tarafında sensör vardı içerde fazla temiz hava görünce ışığı yaktı:)))
    Onada sanırım bi çözüm bulurum bulamasamda varsın yansın bakmam o tarafa Tek sorun başka bi arıza olursa onu anlayamamak
    Performansta artış var öyle abartılacak kadar fazla geğil 10 hp 20 hp falan yazıyolarya sanmıyorum.
    Eskiden kasislerde 1 alıyodum şimdi 2 ile devam ediyorum toparlıyo
    Son hız falanda denemiyecem zaten
    Yakıt içinde depoyu doldurdum bitmesini bekliyorum son zamanlarda 550 600 km yapıyodum ş.içi
    Şu an bana en mantıklı gelen o manifoldun bir daha o hale gelmeyeceği ve motorun içine atık egzoz gazlarınının girmeyeceği
    Yakıtında düşeceğini tahmin ediyorum tabi o ışık yaktıran sensör ecu nun kafasını karıştırmassa:)))))


    Şimdi nazar değecek ama yazacağım. 47.000 km.de bir aracın emme manifoldunun %70 tıkalı olması olacak iş değil. Bunun için sürekli normal dizel yakıt kullansanız o hale gelmez. Yapısal bir sorun var herhalde arabalarınızda.

    180.000 km oldu neredeyse. Daha EGR.den dolayı bir arıza aldığım yok. Sadece kendi aracımda da değil. 190.000 km.deki C4 1.6 110 hp.de de, daha önce 140.000 km.deki Megane 1.5 dci.de de.

    Biraz iddialı olacak ama artık EGR.ye falan suç bulacağınıza kullandığınız yakıtlara, motor yağlarına birde sürüş stilinize göz atın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektrokur

    mrb.arkadaşlar
    Önceki mesajımdada belirtiğim gibi aracımda bazı problemler başlamıştı egr den kaynaklandığını düşünürek kendi imkanlarımla egr yi iptal etmeye karar verdim ve işe başladım.
    Öyle bir yere koymuşlarki anlatamam sökmek için 2 saat uğraştım
    mazot pompası hava emiş hortumları turbo çıkıç hortumları vs derken nerdeyse bi motor kaldı yerinde:)
    Egr yi söktüm sökmesinede yerinden çıkaramıyom böyle tuhaf eyri büyrü boruları var ne mazot pompasının ordan çıkarabildim nede emme manifoldunun oralardan.hortumları çıkarınca suda boşaldı Neyse bu arada emiş tarafından manifolda parmağımı la bi bakim dedim o da ne parmağım balçık gibi bişeyin içine girdi :)) tahmin etmişsinizdir ne olduğunu (hala ellerim zenci eli gibi çıkmıyo... tiner bile çıkaramıyo :)))
    Başladım manifoldu sökmeye 9 tane vidası var 5 üstte 4 altta anahtar girmez,cırcır girmez ne diyim tam bir vahşet hele o egr nin tarafınd alttaki vida onu çıkarmak için 1 saat uğraştım bu arada başka parçalarda var manifolda tutturmuşlar havayla ilgili bişelerdi onlarıda sökmek zorunda kaldım.
    Güçte olsa söktüm tabi manifolt çıkınca egr ordan bana bakıyodu:)) onuda aldım dışarı
    Manifolt emiş tarafından başlayarak sona doğru %70 tıkalı öyle kurum falanda değil resmen zift gibi
    Çok zor temizledim içini oraları hiç anlatmayım
    Egr iki parça onuda açtım onda durum biraz iyiydi yani temizlemedim bile
    Sonra manifolt da egr nin borusunu taktıkları yerde L harfi gibi bi boru var manifoldun içinde onuda penseyle sıktım kapattım bide hava bastım baktım körlenmiş:))

    Bu arada bişey dikkatimi çekti egr emme manifolduna gönderdiklerini egzoz taraflarından falan almıyor direk motor bloğunda hava emiş deliklerinin yanında egzoz çıkışı gibi delik var oradan alıyor (sanırım son çıkan modellerde böyle)

    Ertesi gün aracı topladım su doldurdum marşa bastım tık çalıştı (ilk aldığımda da öyle idi) sonradan zamanla geç çalışmaya başlamıştı
    şöyle bir dolaştım her şey normal araç düzelmiş arıza ışığıda yanmadı
    Neyse 10 km falan kullandım derken o meşur ışık yandı vana gibi olan :))
    Anladım neden olduğunu çünkü manifoldun sol tarafında sensör vardı içerde fazla temiz hava görünce ışığı yaktı:)))
    Onada sanırım bi çözüm bulurum bulamasamda varsın yansın bakmam o tarafa Tek sorun başka bi arıza olursa onu anlayamamak
    Performansta artış var öyle abartılacak kadar fazla geğil 10 hp 20 hp falan yazıyolarya sanmıyorum.
    Eskiden kasislerde 1 alıyodum şimdi 2 ile devam ediyorum toparlıyo
    Son hız falanda denemiyecem zaten
    Yakıt içinde depoyu doldurdum bitmesini bekliyorum son zamanlarda 550 600 km yapıyodum ş.içi
    Şu an bana en mantıklı gelen o manifoldun bir daha o hale gelmeyeceği ve motorun içine atık egzoz gazlarınının girmeyeceği
    Yakıtında düşeceğini tahmin ediyorum tabi o ışık yaktıran sensör ecu nun kafasını karıştırmassa:)))))


    Şimdi nazar değecek ama yazacağım. 47.000 km.de bir aracın emme manifoldunun %70 tıkalı olması olacak iş değil. Bunun için sürekli normal dizel yakıt kullansanız o hale gelmez. Yapısal bir sorun var herhalde arabalarınızda.

    180.000 km oldu neredeyse. Daha EGR.den dolayı bir arıza aldığım yok. Sadece kendi aracımda da değil. 190.000 km.deki C4 1.6 110 hp.de de, daha önce 140.000 km.deki Megane 1.5 dci.de de.

    Biraz iddialı olacak ama artık EGR.ye falan suç bulacağınıza kullandığınız yakıtlara, motor yağlarına birde sürüş stilinize göz atın.

    Alıntıları Göster

    Şimdi nazar değecek ama yazacağım. 47.000 km.de bir aracın emme manifoldunun %70 tıkalı olması olacak iş değil. Bunun için sürekli normal dizel yakıt kullansanız o hale gelmez. Yapısal bir sorun var herhalde arabalarınızda.

    180.000 km oldu neredeyse. Daha EGR.den dolayı bir arıza aldığım yok. Sadece kendi aracımda da değil. 190.000 km.deki C4 1.6 110 hp.de de, daha önce 140.000 km.deki Megane 1.5 dci.de de.

    Biraz iddialı olacak ama artık EGR.ye falan suç bulacağınıza kullandığınız yakıtlara, motor yağlarına birde sürüş stilinize göz atın.







    1: Kullandığım yakıt euro dizel (aldığım yerde güvenilir bir istasyon)
    2: Motor yağım mobil super 3000, 5w-30 fully synthetic
    3: Sürüş stilim hava yol şartları nasıl gerektiriyosa öyle olmak şartıyla devir aralığım 2500 civarlarında

    Yavuz bey bunlar yanlış sanırım. yazdıklarınızı dikkate alarak artık suçu egr de aramıyorum bu 3 maddeyi değiştiriyorum
    Rica etsem öneride bulunurmusunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elektrokur -- 26 Mayıs 2013; 18:36:17 >
  • aracının eski bir opelse 10 60 mobil öneririm.eksiltme olmaz.
  • Orijinalden alıntı: elektrokur



    Şimdi nazar değecek ama yazacağım. 47.000 km.de bir aracın emme manifoldunun %70 tıkalı olması olacak iş değil. Bunun için sürekli normal dizel yakıt kullansanız o hale gelmez. Yapısal bir sorun var herhalde arabalarınızda.

    180.000 km oldu neredeyse. Daha EGR.den dolayı bir arıza aldığım yok. Sadece kendi aracımda da değil. 190.000 km.deki C4 1.6 110 hp.de de, daha önce 140.000 km.deki Megane 1.5 dci.de de.

    Biraz iddialı olacak ama artık EGR.ye falan suç bulacağınıza kullandığınız yakıtlara, motor yağlarına birde sürüş stilinize göz atın.







    1: Kullandığım yakıt euro dizel (aldığım yerde güvenilir bir istasyon)
    2: Motor yağım mobil super 3000, 5w-30 fully synthetic
    3: Sürüş stilim hava yol şartları nasıl gerektiriyosa öyle olmak şartıyla devir aralığım 2500 civarlarında

    Yavuz bey bunlar yanlış sanırım. yazdıklarınızı dikkate alarak artık suçu egr de aramıyorum bu 3 maddeyi değiştiriyorum
    Rica etsem öneride bulunurmusunuz ?


    Arabanızı değiştirin Citroen alın o zaman. :)

    Birde super3000 ucuz bir 5w30 yağdır ve tam sentetik değildir. mobil1 esp 5w30 öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 1 Haziran 2013; 21:14:44 >
  • bir kişi de fiesta tdci lerde egr iptalini resimle anlatsa ne olurdu?
  • egr neyse de maf ın üzerindeki o klipsi nasıl açıcaz fiesta da gösterebilecek var mı bi türlü beceremedim
  • Bu Valfi neden iptal ediyorsunuz ki ? Bu Arabayı yapan Mühendis o parçayı takmışsa elbet bir bildiği vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari S.p.A.

    Bu Valfi neden iptal ediyorsunuz ki ? Bu Arabayı yapan Mühendis o parçayı takmışsa elbet bir bildiği vardır.

    O işlemi yapan mühendis seni ve motorun ömrünü düşündüğü için değil şirket yöneticileri ona böyle olması gerekiyor yoksa onay vermiyorlar dediği için o egr yi takıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
    türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Burada kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki gardiyanın görevine son verilmiş olacaktır çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması dmektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar.Diğer aksamlar yeni ise belki durum kurtarılabilir ama EGR bozuldu ise araç zaten hırpalanmış gözüyle gördüğüm için soğutma sistemin elden geçirilmesi öenrilir , özellkle yaz sıcaklarında dikkat edilmesi zaruridir.

    Çok bilgilendirici bir mesaj olmuş olayı özetlemişsin eline sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-978DD658B -- 14 Ağustos 2013; 12:08:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari S.p.A.

    Bu Valfi neden iptal ediyorsunuz ki ? Bu Arabayı yapan Mühendis o parçayı takmışsa elbet bir bildiği vardır.

    Nox emisyonları için takıyorlar.Sayfalarca bahsedildi bundan :)

    Kimisi Nox emisyonlarının yanında yanma verimini arttırdığını,daha verimli yanma olduğunu savundu.Bende o atık gazladaki oksijen yoğunluğunun çok az olduğunu ve yanmayı kötü etkileceğini ve aynı zamanda tüm markalarda tam gaz yapıldığında egr valfinin kapandığını çünkü tam gaz durumunda emisyonlar dikkate alınmayıp,amacın güç olduğunu,amacın ivmelenme olduğunu;mühendislerinde beyine işledikleri haritalarda bunu işlediklerini yani yanma verimini arttırmadığını bunada dayalı olarak savundum. Vezir Hocamla savunmalarımızı yaptık.Fikirleri tartıştık.

    Geçmiş sayfaları okursanız,daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 12 Ağustos 2013; 14:55:38 >
  • bu konuda nacizane bir ekleme yapmak istiyorum bazı arkadaşlar egr yi sadece emisyondan konulduğunu yazmış yada öyle söylüyor onada çevresindekiler öyle söylüyor.. Egr sadece tek başına zaten ciddi bir emisyon düşüşü sağlamaz esas emisyon düşüşünü sağlayan katalizatör ve yeni nesil araçlardaki dpf türevi sistemlerdir..

    konuyu başdan sonra okuyamadım ama eminim egr nin ne görev yapdığı arabadaki amacı faydaları yazılmışdır.. kabaca egr egzosdan çıkmış atık yanmaya potansiyeli olan arbon molekülllerini yada yanmamış yakıtta diyebiliriz motora geri yollar motorun yakmasını sağlar.. yani sizin cebinizi düşünür ve aslende faydalı bir şeydir.. çıkartırsanız belki aracınız biraz daha rahat eder ama uzun vadede bence araca zararıda olur fikrindeyim.. bir mühendis bir parçayı araca boşuna koymaz illa havayı düşünseler başka şeylerde koyarlardı.. kaldıki işi bilen bilgili uzman profesyönel ustalar ve servislerde egr yi iptal etmeye karşıdırlar temizler geri takarlar ve çoğuda temizlemeye para bile almaz..

    yani yapılması gereken şey aslında ara sıra temizlik bakımdan ibaret eğer motorun km si çok olmuşsa bir defalık egr ile manifolt ve yolunuda temizlemeniz olucakdır ondan sonrakilerde sadece egr yi temizlerseniz zaten manifolt ve yolu çok ciddi bir kurum yapmaz.. tabi aldığınız yakıt kullandığınız yağ kullanma şeklinizde etkili..
  • Benim aracım Hyundai santa fe 2.2 crdi 2007 model.Aracım yolda tekleme yapıyor kara duman atıyordu,enjektörleri sökülüp temizlendi ayarlandı bir müddet çok güzel yol aldım.Ardından carbon clear yaptırdım araç saat gibi oldu.Ancak 10.000 km ya oldu ya olmadı düşük devirlerde teklemeye ara ara kara duman atmaya başladı.Serviste turbosu şanzumanı daha önce elden geçmişti,fakat teklemeye sebep olanın yine enjektörlerden kaynaklandığı söylendi.Aynı Enjektörcüye tekrar gittim,bosh orijinal yetkili servis arkadaşlarımız şöyle bir kaç tur attı geldi cihaza bağladı ve kesinlikle bu teklemenin sebebi enjektör değil dediler.Ne olabilir dediğimde önceleri ustanız iyice baksın yakıt sistemine ve elektrik sistemine dediler.ustama gelip sıkıntı bundan bundan kardeşim yap arabamı dedim,ustam gülerek yok abi kesinlikle alakası yok istersen bana itimadın yoksa falanca ustama gidelim gösterelim dedi.O usta sürdü enjktör değil bu iş aracın hava akım arızası veriyor EGR yi iptal edelim hatta katalitik konvektörüde iptal edelim bak gör sorumluluk benim dedi.Dediği gibi yaptık ,inandım itimat ettim usta iyisini bilir dedim.Neticede 2 ay oluyor arabamda hiç bir anormallik yok, ne kara duman ne arıza ışığı aksine araçta ataklık iyi hızlanma iyi yokuş tırmanma ,yakıt ise hiç ölçmedim ama düşmediğine aksine çıkmadığınada kanatim var şehir içi en ağır kullanımda bile 10 litre temizi var.Ben yinede aynı enjektörcüme gittim tekrardan değerlerine bakıldı hiç bir sıkıntı olmadığını söylesede başka bir enjektörcüye gidip tekrar baktırdım oda sıkıntı olmadığını hatta EGR ve diğer konvektörü iptal ettirmemin sıkıntıdan ziyade daha iyi olacağını söyledi.Ben ustaların yalancısıyım.Bakıyorum arabama sıkıntı yok ilerde olur mu? sıkıntı olur illa ki.Ama EGR mi yapar şüpheli? Keyfime bakıyorum şimdilik.Ben ustaların ağzından konuşuyorum kendimin bir bildiği yok ama arabamda da bir sıkıntı yok
  • EGR ve Katalitik konvertörde problem varsa, arızalıysa normalde değiştirilmesi gerekir iptal edilmesi değil. Sizin parçalarınız iptal edilerek araçtaki sıkıntılardan kurtuldunuz ancak emisyon değerlerinizi ölçtürmediniz muhtemelen. Şu anda %100 garanti veriyorum aracınız egzos emisyon ölçümünden geçmeyecek derecede yüksek sonuçlar verecektir. Tabi bunu da çözüyorlar sanayide. Adam yetki almış nasılsa. Aracın ölçümünü yapmadan etiketi basıyor iş bitiyor.
  • Sn; Yavuz muhtemelen dedikleriniz çok doğru,ama kime güvenelim.Her kez her işin uzmanı değil de olamaz da.Şu an motorum da bir sıkıntı gözükmüyor gözükmesini de istemem. Piyasada fabrika gibi gezen otobüsler , kamyonlar , iş makinaları varken bunlarda muayeneden geçiyorken benim aracımın çıkarttığı gazlar bu araçların yanında hava gazı kalır. Ne yapıyım çözüm istedik üç beş ustadan PARA PARA PARA olmuş yüzleri astarları. Çözüm?!! bunları temizletelim diyen çıktı da biz yok mu dedik, parasını da hazırladım yenisini alayım bu malzemelerin diye , boş veerrr bişey olmuyor abi egzozdan da geçer muayeneden de dediler eyvallah dedik. Bozulursa aracım ondan bundan bahanesi çok, laf mı yetişir ustaya, işten de anlamıyorsan. Bende fotokopi cihazları tamir ediyorum nadir kişiler haricin de hiç kimseye orijinal mal satamıyorum, olacak sıkıntıları da söylüyorum. İşcilikten de malzemenin sırf kalitesi düşmesin diye kısıyorum, neden müşterim kaçmasın diye memnun olsun diye.Ama kime anlatalım derdimizi . Şimdi otomotivciler de bir sürü dert yanacaklar tabii olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    EGR ve Katalitik konvertörde problem varsa, arızalıysa normalde değiştirilmesi gerekir iptal edilmesi değil. Sizin parçalarınız iptal edilerek araçtaki sıkıntılardan kurtuldunuz ancak emisyon değerlerinizi ölçtürmediniz muhtemelen. Şu anda %100 garanti veriyorum aracınız egzos emisyon ölçümünden geçmeyecek derecede yüksek sonuçlar verecektir. Tabi bunu da çözüyorlar sanayide. Adam yetki almış nasılsa. Aracın ölçümünü yapmadan etiketi basıyor iş bitiyor.

    Ölçüm yapmadan etiketi basanlar,hırsızlık yapıyorlar.Bilincinde değiller olayın. Ama bende şunu belirtmeden geçemeyeceğim remap+egr iptali+katalizör iptali+dpf iptali yapan araçlar bile geçiyor muayeneden.Türkiye'nin eşik değerleri maalesef çok yüksek.

    edit: yapmıyorlar-yapıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 2 Ekim 2013; 1:12:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    bu konuda nacizane bir ekleme yapmak istiyorum bazı arkadaşlar egr yi sadece emisyondan konulduğunu yazmış yada öyle söylüyor onada çevresindekiler öyle söylüyor.. Egr sadece tek başına zaten ciddi bir emisyon düşüşü sağlamaz esas emisyon düşüşünü sağlayan katalizatör ve yeni nesil araçlardaki dpf türevi sistemlerdir..

    konuyu başdan sonra okuyamadım ama eminim egr nin ne görev yapdığı arabadaki amacı faydaları yazılmışdır.. kabaca egr egzosdan çıkmış atık yanmaya potansiyeli olan arbon molekülllerini yada yanmamış yakıtta diyebiliriz motora geri yollar motorun yakmasını sağlar.. yani sizin cebinizi düşünür ve aslende faydalı bir şeydir..çıkartırsanız belki aracınız biraz daha rahat eder ama uzun vadede bence araca zararıda olur fikrindeyim.. bir mühendis bir parçayı araca boşuna koymaz illa havayı düşünseler başka şeylerde koyarlardı.. kaldıki işi bilen bilgili uzman profesyönel ustalar ve servislerde egr yi iptal etmeye karşıdırlar temizler geri takarlar ve çoğuda temizlemeye para bile almaz..

    yani yapılması gereken şey aslında ara sıra temizlik bakımdan ibaret eğer motorun km si çok olmuşsa bir defalık egr ile manifolt ve yolunuda temizlemeniz olucakdır ondan sonrakilerde sadece egr yi temizlerseniz zaten manifolt ve yolu çok ciddi bir kurum yapmaz.. tabi aldığınız yakıt kullandığınız yağ kullanma şeklinizde etkili..



    Merhaba,

    Egr tüm emisyonları azaltır demiyoruz zaten. Nox emisyonlarını azaltır diyoruz.


    quote:

    kabaca egr egzosdan çıkmış atık yanmaya potansiyeli olan arbon molekülllerini yada yanmamış yakıtta diyebiliriz motora geri yollar motorun yakmasını sağlar.. yani sizin cebinizi düşünür ve aslende faydalı bir şeydir


    Egzostdan çıkmış atık gazlarda günümüzdeki araçlarda hidrokarbon molekülleri oldukça azdır hatta yoktur demek yeridir. Hadi diyelim iyi yanma gerçekleşmedi ve hidrokarbon yani yanmamış yakıt oluştu. Bu durumda bu hidrokaronları çekip alma gibi bir sistem yoktur.Komple egzost gazını alıyor. Bunun içinde de bol miktarda pm,co,co2 ve nox bulunmaktadır. Buda yanma verimini düşürecektir ve geçtiği yollara birçok kullanıcının başını ağrıtan kurum ile dolduracaktır.

    Zaten egr nin amacı azotoksit emisyonlarını düşürmektir.Azotoksit emisyonları ise yakıtın yanmasıyla ortaya çıkar yani verimli yanmasıyla.Egr valfide co ve co2 emisyonlarınca zengin ve pm ve nox bulunan atık gazı tekrar yanma odasına yollayarak yanma verimini düşürür.Böylece o seferki yanmadan ortaya çıkan nox emisyonlarıda düşmüş olur verimli yanma olmadığı için.

    Birde işe şu yönden bakmak lazım. Gaz pedalına belirli bir oranda basmadan sonra motor devri ne olursa olsun motor sıcaklığı ne olursa olsun egr valfi kapanır.Çünkü ecuda maplanan veriye göre belirli bir gaz pedalına basma oranından sonra kullanıcının güç isteği haritalanmıştır. Bu durumda egzostdaki oksijen sensörü yani lambda bilgisi göz ardı edilir.Çünkü amaç düşük tüketim ve emisyonlar değil tam anlamıyla güçtür.Egr kapanır,bazı araçlarda alternatör şarjı keser,çoğu araçta klima kompresörü devre dışı kalır,lambda bilgisi göz önüne alınmaz ve maximum güç için olan map uygulanır.

    Kimse egr boşuna konulmuş demiyor zaten. Kimsede yararlarını pas geçmiyor. Dünyayı kuraklaştıran,asit yağmurlarına sebep olan nox emisyonlarını ciddi ölçüde düşürüyor.
    Bizim konuştuğumuz konu egr iptalinden sonra güç artar mı aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    EGR ve Katalitik konvertörde problem varsa, arızalıysa normalde değiştirilmesi gerekir iptal edilmesi değil. Sizin parçalarınız iptal edilerek araçtaki sıkıntılardan kurtuldunuz ancak emisyon değerlerinizi ölçtürmediniz muhtemelen. Şu anda %100 garanti veriyorum aracınız egzos emisyon ölçümünden geçmeyecek derecede yüksek sonuçlar verecektir. Tabi bunu da çözüyorlar sanayide. Adam yetki almış nasılsa. Aracın ölçümünü yapmadan etiketi basıyor iş bitiyor.

    Ölçüm yapmadan etiketi basanlar,hırsızlık yapmıyorlar.Bilincinde değiller olayın. Ama bende şunu belirtmeden geçemeyeceğim remap+egr iptali+katalizör iptali+dpf iptali yapan araçlar bile geçiyor muayeneden.Türkiye'nin eşik değerleri maalesef çok yüksek.


    Maalesef öyle.
  • yazıları epeyce okudum
    okumayı severim
    de netleşmedi kafamda şu soru

    biri bana şu sorunun cevabını verebilir mi?

    egr yi sökmek vb. gibi yöntemle devre dışı bırakmak DİZELDE yakıtı azaltır mı?
    araç 1.3 multijet
    dizel


    egr gaz oluşumunu önleyip bu gazın (sanırım bir çeşit asit)
    motora zarar vermesini önlüyor mu?

    egr yi sökmek tasarruf sağlar mı?
    genelde düşük devir sürerim
  • Düşük devirlerde egr açık kalıyor. Fakat bazı multijetlerde egr fabrikasyon iptal.

    Sayfalardır aslında yarar&zarar tartışılıyor.

    Ben manifolda kurum doldurduğunu ve tüketimi arttırdığını savunanlardanım.

    Kimisi ise düşürdüğünü savunuyor yanma verimini arttırarak.

    Halbuki ben onlarca kez söyledim belirli bir gaza basma oranından sonra egrnin kapanıp kesinlikle egzost gazının manifolda alınmadığını.Bunun nedenide güç istendiği durumlarda verimi düşürdüğü için egryi kapatmaktır.
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.