Şimdi Ara

Egzantrik Mili Sarmış (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
1
Favori
5.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cestova C kullanıcısına yanıt
    Yatak sardıracak büyük arıza verdirecek bi durum olmaz belki kısa vadede ama ses değişir hocam. Kaldı ki kullanılması gereken yağı kullanmamak uzun vadede çok farklı şeylere neden olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Yatak sardıracak büyük arıza verdirecek bi durum olmaz belki kısa vadede ama ses değişir hocam. Kaldı ki kullanılması gereken yağı kullanmamak uzun vadede çok farklı şeylere neden olabilir

    Ne gibi büyük sorun oluştursun ki benim arkadaşım 2013te aldığı 1.4 Tsi leon una aldığı günden beri 10 60 yağ koyduruyor daha bi sorun yaşadığını görmedim aracın motor sesi de gayet sessiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cestova


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cestova

    10-60 yağ yağ yakan arabalara koyulur falan demiş bazı arkadaşlar onlara kulak asma arkadaşım eğer senin aracında daha önce subap vuruntu sesi falan olduysa o yağı ondan onermislersir sana vede o gerizekalı ustanın dediğine bakma egzantrik mili sarması demek arabanın bi nevi yatak sarması demek yatak saran arabada 1 km bile gitmez ki sen bayağı km yaptığını söylüyorsun

    Madem bize kulak asmamali , neden 15 li yaslara gelmis lpg li bir araca katologundaki yagdan daha kalin bi yag konulur bunu bize aciklarmisin super zeka arkadasim ? Kaldiki ben bunu soyledikten sonra arabanin sahibinin arabanin yag eksilttigini soylemisken .. Ayrica subap vuruntu sesi diye kalin yag oneriyolarsa o ustanin ben ..



    Ses muhtemelen egzantrikdeki kupardan geliyor ustada sana her an hersey olabilir gibi ucu acik bi mantikla yaklasip degistirelim demiski cokta haksiz degil acinca ne oldugu ortaya cikar o acilmisken sadece acilmayla kalmaz dolayisi ile masraf artar , hesabi o yuzden tuzlu cikarmislar . kritik bi parca oldugu icin 1 2 kisiye daha gostermekte fayda var ..

    Bırakın saçmalamayı adamında kafasını karıştırmayın ustalar yeterince karıştırmış zaten 10 60 yağdan dolayı araba yatak sarmaz

    Asil sacmalayan sensin , yukardaki mesajimda yazdim yatak sarmasi cok basit bi aciklama olur zaten dedim .. Zaten surucude dediklerimi dogruluyor neyin kafasindasin anlanadim ayrica Aa nasil yatak sarar dememek lazim bir suru etken var ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    İlginçmiş hocam şaşırdım açıkcası. Yağların kalınlıkları farklı olduğu için motorun çalışmasını etkiler, aslında motorun fabrika dan çıkarken çevireceği devir e garanti verirler o şekilde garantiyi söylemeyecekleri için km ye çevirir söylerler. Siz eğer farklı yağ kullanırsanız o decir çevirirken oluşan kuvvetleri de değiştirirsiniz hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel

    Benim anlamadığım araba hiç yağsız kalmadı yağını haftada 1 kontrol ederdim zaten çok gezen biriside değilim ama ustanın söylediği bu kalın yağdan dolayı araç yatak sarmış diyor

    Aynı olayı geçen yıl ben de yaşadım ve yolda kalınca 8000 TL verip motor yaptırmak zorunda kaldım. 750 TL çekici parası da tuz biber oldu.

    Benim LPG' li araç hiçbir amare vermeden yolda kaldı, ustanın dediğine göre motor çalıştığında bile ysğ kartarden çıkmamış, yağ pompası arızası olabilirmiş.

    Ama ben kendimce şehirlerarası izbe bir yerden aldığım kalitesiz lpg den, mobil 1 5-30 ince yağa kadar suçlu buldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    İlginçmiş hocam şaşırdım açıkcası. Yağların kalınlıkları farklı olduğu için motorun çalışmasını etkiler, aslında motorun fabrika dan çıkarken çevireceği devir e garanti verirler o şekilde garantiyi söylemeyecekleri için km ye çevirir söylerler. Siz eğer farklı yağ kullanırsanız o decir çevirirken oluşan kuvvetleri de değiştirirsiniz hocam

    Kalın yağın arabaya hiçbir zararı yok bırakın boş laf yapmayı yeterki yağ tam seviyede olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    Tamam kardeş açıkla o zaman zararını ben şahidim aracı otomatik lifter sistemiyle çalışıpta 10 60 yağ kullananlara ve gayet sorunsuz kullanıyorlar araçlarını

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    Gres önerelim arkadaşa en temizi

    Alıntı

    Yağ motorda sadece segman gömlek arasında işlev görmez. Yağın dolaştığı birçok kılcal kanallar vardır. Daha kalın yağ, özellikle subap ayarını yağla otomatik yapan fincanlı araçlarda ve turbo araçlarda sorun çıkarır



    yağ yakma durumu varsa kalın yağ koymak eksiltmeyi azaltabilir ama bu sadece kısa vadeli çözümdür. Kalın yağ yeterli kayganlığa ulaşamayacağı için aşınma daha fazla olacak ve motor daha fazla zarar görecek daha fazla yağ yakacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myz1453 -- 3 Temmuz 2017; 1:24:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    Açıkladım zaten. Ama gerek yok siz gözünüzle her şeyi gördüğünüz için gerek yok nasıl olsa gelecrği de geçmişi de görüyorsunuz. En kalını koyun bundan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    Gres önerelim arkadaşa en temizi

    Alıntı

    Yağ motorda sadece segman gömlek arasında işlev görmez. Yağın dolaştığı birçok kılcal kanallar vardır. Daha kalın yağ, özellikle subap ayarını yağla otomatik yapan fincanlı araçlarda ve turbo araçlarda sorun çıkarır



    yağ yakma durumu varsa kalın yağ koymak eksiltmeyi azaltabilir ama bu sadece kısa vadeli çözümdür. Kalın yağ yeterli kayganlığa ulaşamayacağı için aşınma daha fazla olacak ve motor daha fazla zarar görecek daha fazla yağ yakacaktır.



    Konunun basindan beri diyorum o otomatik lifterli , egzantrik ustundeki fincanlara kupada denir ses ordan geliyor ozellikle yagsiz kaldiginda veya yag ozelligini yitirdiginde ses ve sikinti cikarmaya misayitilk parcalar bunlardir hatta bu aractaki yagi minimuma indirin araba sikir sikir calismaya baslar ustaniza sorun bu ses ne diye size lifter sesi diyecektir ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EFAE9B29C -- 3 Temmuz 2017; 1:44:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    Gres önerelim arkadaşa en temizi

    Alıntı

    Yağ motorda sadece segman gömlek arasında işlev görmez. Yağın dolaştığı birçok kılcal kanallar vardır. Daha kalın yağ, özellikle subap ayarını yağla otomatik yapan fincanlı araçlarda ve turbo araçlarda sorun çıkarır



    yağ yakma durumu varsa kalın yağ koymak eksiltmeyi azaltabilir ama bu sadece kısa vadeli çözümdür. Kalın yağ yeterli kayganlığa ulaşamayacağı için aşınma daha fazla olacak ve motor daha fazla zarar görecek daha fazla yağ yakacaktır.



    Konunun basindan beri diyorum o otomatik lifterli , egzantrik ustundeki fincanlara kupada denir ses ordan geliyor ozellikle yagsiz kaldiginda veya yag ozelligini yitirdiginde ses ve sikinti cikarmaya misayitilk parcalar bunlardir hatta bu aractaki yagi minimuma indirin araba sikir sikir calismaya baslar ustaniza sorun bu ses ne diye size lifter sesi diyecektir ..

    Ama saçma değilmi kalın yağdan dolayı araba yatak sarar mı önemli olan arabanın yağsız kalmaması değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    He yok evet. Koyun bulduğunuz en kalını koyun çok faydalı olur emin olun.

    Gres önerelim arkadaşa en temizi

    Alıntı

    Yağ motorda sadece segman gömlek arasında işlev görmez. Yağın dolaştığı birçok kılcal kanallar vardır. Daha kalın yağ, özellikle subap ayarını yağla otomatik yapan fincanlı araçlarda ve turbo araçlarda sorun çıkarır



    yağ yakma durumu varsa kalın yağ koymak eksiltmeyi azaltabilir ama bu sadece kısa vadeli çözümdür. Kalın yağ yeterli kayganlığa ulaşamayacağı için aşınma daha fazla olacak ve motor daha fazla zarar görecek daha fazla yağ yakacaktır.



    Konunun basindan beri diyorum o otomatik lifterli , egzantrik ustundeki fincanlara kupada denir ses ordan geliyor ozellikle yagsiz kaldiginda veya yag ozelligini yitirdiginde ses ve sikinti cikarmaya misayitilk parcalar bunlardir hatta bu aractaki yagi minimuma indirin araba sikir sikir calismaya baslar ustaniza sorun bu ses ne diye size lifter sesi diyecektir ..

    Ama saçma değilmi kalın yağdan dolayı araba yatak sarar mı önemli olan arabanın yağsız kalmaması değil mi

    13 14 yasinda lpg li bi motordan bahsediyoruz malzeme oldukca yorgun o yuzden olabilir daha once bu tarz bi olayi hic duymamistim onuda belirtmek isterim.. Belkide daha once bu sistemi zorlayan bi olay oldu kayis degisirken sikinti oldu sente tam oturamadi ama bunlarda otomatik oluyor gerci , lpg subaplara fazla baski yapar dolayisi ile egzantrikte de bundan etkilenebilir motor acildiktan sonra subap yuvalarinin durumundan belli olur buda yani acilmadan birsey soylemek gercekten zor , araclar ozellikle rolantide cogu seyi belli eder aslinda hafif bi alttan alttan vurma yada hafif bi rolanti ayarlayamama sallama yani olay birde komple yatak sarma noktasina geldiyse tabi bunlari hissetmekte gercekten cok zor tamamen farazi konular ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim araçta da var clio 1.2 benzinli (lpg yok) bunun için servise gittim motorun sesli çalıştığını söyledim açıp baktılar hiçbir sorun yok dediler.İçim rahat etmedi gittim sanayide ustaya gösterdim aracın sesli araç gibi çalıştığını sanki dizel araç gibi motorundan ses geldiğini söyledim.Usta baktı sorunun kayış ve rulmanların değişmesiyle düzeleceğini sesin ordan geldigini söylemişti ve fiyat olarakta orjinal parca ve işçilik 300 lira demişti.Yalnız hangi bilyelerden ses geldiğini hatırlamıyorum triger mi yoksa alternatör kayışı mı emin değilim.Acele değişmesi gerekli mi diye sordum yoo böyle kullanabilirsin ama değişsen iyi olur dedi bende yaptırmadan çıktım ve hayla 2 yıldır kullanıyorum.Geçen sessiz sakin bir yerde arabayı çalıştırdım önümdeki araç sahibi araba dizel mi diye sorunca tekrar servise gittim durumu anlattım normal motor sesi böyle deyip geçiştirdiler.Kayış değişimi için fiyat sordum tüm kayış sistemini 1000 lira indirimle 800 lira fiyat verdiler.Sadece periyodik bakımını yaptım çıktım ve butçemi ayarlarsam tüm kayış sistemini serviste değişeceğim ve özellikle sağlam temiz yapılmasını tembihleyecem.Çünkü triger kayışı değiştirirken onların bellli açısı var o açıyı bozunca bilyeler bozulabiliyor ses yapıyor.Sonra bunun için sanayide en az triger parası kadar verip zamanı parası giden insanlar var.
    Senin sorun belki benimle benzer yada aynı olabilir başka ustalara da göster derim.




  • Tahminimce subaplar vuruyor yada triger sente atladı özel servise göstermenizi tavsiye ederim.
  • 10-60 yağı viskoziteden dolayı yağ pompası basamadıysa eğer, motorun üst kapağına yağ gitmemiştir, veya yetersiz yağ basıncı nedeniyle gerekenden az yağ gitmiştir.
    Üst kapakta da egzantrik ve sübaplar mevcut.
  • Ben bugün volkswagen yetkili servise gittim durumu anlattım araçta olan yağıda söyledim hatta yağdan dolayı araba subap vururvururmu dedim adam enjeksiyonlu hidrolik iticili arabalarda 250000 kmye kadar subap ayarı gerekmez dedi bu ses subaplardan gelmiyor dedi manifold contası gidik bunun değişmesi gerekiyor dedi ister değiştir ister değiştirme dedi ama değiştiremezsen bu sesi yapar ve araba biraz daha fazla yakar dedi şaşırdım doğrusu egsoz manifoldu bu kadar ses yapar mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap değildir o kardeşim enjeksiyonlu araba subap vurmaz bakma saçmalayanlara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı kullanmaya devam et bişey olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Calisiyoken sat kurtul

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.