Şimdi Ara

EIBACH YAY TAKTIRMA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
3
Favori
52.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yay taktıran arkadaşlarım genelde hr kullanıyor ve memnunlar tek sıkıntıları aracın amortisörleri zamanla çok sesli çalışmaya başlıyor ve rahatsız edici oluyor.
  • Spor araçların çoğunda bu tarz yaylar var. Pek sorun oluşturmuyor galiba.
  • Sadece Eibach pro kit taktıranların yorumlarını bekliyorum.
  • Üstad orjinal her zaman orjinaldir. Bu işe bir başlarsan sonunu getiremezsin bence illaki başka birşey çıkar.......
  • Önceki araçlarımda 3,5 cm'lik yay vardı..

    Konfordan pek ödün vermez lafları yalan :) Bir kere mantıken arabanın esneme payını düşürüyoruz, girdiğimiz her çukur kötü yol vs. orjinal halinden daha fazla hissedeceğimiz garanti.

    Yol tutuş, görünüm gibi sebeplerden dolayı tavsiye ederim.. Fakat bir yeri iyileştireyim derken bir yerden de ödün vermek gerekiyor.

    Üstte denildiği gibi kapı açarken, tümseklerden geçerken ve çukurlarda özellikle çok dikkatli olmak lazım.

    Benim 3,5cm yaylı aracım ;


     EIBACH YAY TAKTIRMA


     EIBACH YAY TAKTIRMA




  • Şu anki konfigürasyonda araç tam olarak bozuk yolda giderken bir türlü oturaklı olmuyor.

    Hep tık tık tık gidiyor.

    Sanki araç olduğundan daha hafifmiş gibi.

    Fazla sallantılı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Toplamda 4 senedir H&R(3.5cm) ve Eibach(3cm Prokit) yaylı araç kullanıyorum daha sonra yzacağım toparlayıp sorularının cevaplarını.

    Hocam yazıcam demiştiniz bilgilenmek isteyen birisi olarak meraklandım ben de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Şu anki konfigürasyonda araç tam olarak bozuk yolda giderken bir türlü oturaklı olmuyor.

    Hep tık tık tık gidiyor.

    Sanki araç olduğundan daha hafifmiş gibi.

    Fazla sallantılı.

    amortisorlerin patlak olup olmadigini kontrol ettirdin mi, eger bu sekilde sallantili bir yolculuk sozkonusu ise yaptiginiz tarif bu izlenimi yaratiyor, speedy servislerde ozel bir cihazla amortisor sokulmeden arac ustunde bakiliyor, birde spor helezon yerine aracin mevcut yaylarini soguk pres yaparak istediginiz kadar ayarlayabiliyorlar - uzatabiliyorlarda yumusakligini sertligini ayarlayabiliyorlar, amortisorlerin boylarinida uygun sekilde ayarliyorlar, piyasaa bu isleri yapan yerler var arastirmak lazim...
  • Hala taktıramadım. Piyasada az bulunuyor sanırım. Birileri gelecek dedi ama henüz gelmemiş.
  • Benimde kafama girmeye başladı bu iş. Getz için de virajlarda kötü diyorlar ve Getz alacağım kesinleşti ama jant-lastik-yay kombinasyonunu yapıp yapmayacağıma bir türlü karar veremedim. En kötü 175/65/14 olan lastikleri 195/50/15 olarak değiştireceğim bir de spoon jant takacağım sanırım. Ah şu istediğim aracı bir bulsam kafamı toplayıp bir şeyler yapacağım ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Önceki araçlarımda 3,5 cm'lik yay vardı..

    Konfordan pek ödün vermez lafları yalan :) Bir kere mantıken arabanın esneme payını düşürüyoruz, girdiğimiz her çukur kötü yol vs. orjinal halinden daha fazla hissedeceğimiz garanti.

    Yol tutuş, görünüm gibi sebeplerden dolayı tavsiye ederim.. Fakat bir yeri iyileştireyim derken bir yerden de ödün vermek gerekiyor.

    Üstte denildiği gibi kapı açarken, tümseklerden geçerken ve çukurlarda özellikle çok dikkatli olmak lazım.

    Benim 3,5cm yaylı aracım ;




    Hocam bu GP sanki çok fazla düşmüş, yayların markası nedir? Ben de GP arıyorum bu aralar ve aldığımda 5Cm düşürmeyi planlıyorum. Fotoğrafta araç yüklü falan mı?
    Edit: Mavi GP'den bahsediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DenizSupra -- 14 Ağustos 2012; 13:54:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DenizBaransel!

    Hocam bu GP sanki çok fazla düşmüş, yayların markası nedir? Ben de GP arıyorum bu aralar ve aldığımda 5Cm düşürmeyi planlıyorum. Fotoğrafta araç yüklü falan mı?
    Edit: Mavi GP'den bahsediyorum.

    Hayır yüklü falan değil bomboş :)

    Vogtland marka..


     EIBACH YAY TAKTIRMA


     EIBACH YAY TAKTIRMA


     EIBACH YAY TAKTIRMA


    Bu benim olduğum resimde bagaj dolu ve arka koltukta koli var :)

     EIBACH YAY TAKTIRMA




  • forumun sonunu çok merak ettim getz alacak arkadaş ile yay taktırmak isteyeni ama sonu gelmemiş.merak ettim arkadaş taktırdı mı diye, bende de Getz var.siz rüzgardan etkileniyorum diyorsanız biz yandık o zaman :)
    Benim getz start modeli, aldığımda 165 taban lastik vardı, diğerlerinde 175... bende 195/50/15 michelin ile değiştim.yay düşünüyorum + koni sarılardan.ama kararsızım verdiğim paraya değer mi diye ? ...
  • 3,5mm eibach marka yay takıyorsunuz, gidip sanayide orjinal yaylara işlem yaptırtmıyorsunuz.

    Konfor elbet negatif anlamda etkilenecek fakat, amortisörlerin %50 oranında ömrünün azalacağı diye birşey söz konusu değil. Elbette ömrü azalacaktır daha kısa yay ile ama %50 gibi can sıkacak bir oranda olmaz.

    Öte yandan aracınızın yol tutuşu artar, viraj kabiliyeti ve yüksek hızlardaki yol istikrarı artar. Fakat bunların artması demek elbette konfordan ödün verileceği demek.

    5 mm yaylı / 17"jantlı bir punto evo'su vardı arkadaşımın. 2 km biryere gidecek olsam midem allak bullak olurdu, arabada esneme diye birşey söz konusu değildi.

    Ancak 3,5yay ve orjinal jantlar ile (geniş yanaklı lastiği de hesaba katıyorum) çok can sıkan bir konfor kaybınızın olacağını düşünmüyorum
  • Hocam yere yakın araba herzaman göze daha hoş gözükür ki bu benim görüşüm :) Şimdi siz yaylarınızı kestirmek yada ısıtarak arabayı yere basma işlemi uygulamıyorsunuz bu sizin konforunuz içn oldukça etkisi olacaktır iyi yönde . Taktırdıgınız yay markası bana göre su an en iyi markalardan biri fk falan var sahibinden.com da ama onlar hiçbir şekilde söledikleri ölçüde rahatlıgı ve cm sel olarak istenilen düşürmeyi sağlamıyor ( denendi ) benim aracımın sadece önü basık ve yaylar kesik neden kesik derseniz zaten kararında kestirdim hiçbir sıkıntısı yok konfor derseniz konforun k si yok ama sizin taktıracagınız yayla benim kesik yaylarım arasındaki konfor farkı azınsanmayacak kadar fazla olacaktır. zaten türkiye yolları oldukça bozuk hertürlü sekeceksiniz. Şimdi söle bişi de olacak eğer sen daha önce basık araba kullanmadıysan ilk bi kaç hafta alışman çok zor olacak ancak daha sonra gördüğün cukurlara normalden daha dikkatli gireceğin için ki bu da benim görüşüm bana göre alt takım vs daha az zarar görmüş olacak ki görünmez çukurları hesaba katmazsak :) :) yorumu göndermeden önce aklıma geldi bunuda belirteyim bu yayları takınca baskı balataya uygulanan yük arttıgından olsa gerek 2 arkadaşımın zaten değiştirilme vakti gelmiş olan baskı balatası bitmişti :) benimde ilk bastıgımda kavraması biraz değişmişti




  • @salikocan güzel açılmamış. Yay takıldığında da, ince yanak lastik takıldığında da çukurlara aşırı dikkat etmek gerekiyor. Ben aracımdan jantlarını çıkartıp kalın yanaklı lastik taktığımda kendimi jip kullanıyor zannediyorum :))
  • 3 luk eiback var siyah olan
    Tek sıkıntım sert olması
    takozla desteklenmis lastik davlumbaza yaklasmasın diye
    Amaortisor dusunuyorum
    ama gazlı amortisorde bu sertlik gidermi gitmezmi bunu arastırıyorum
  • sadece orjinal amortisörlerle uyumlu olan sarı koni taktırsam nasıl olur acaba ?
  • Accent yumurta kasa aracıma spor yay sipariş verdim yalnız 5 cm olarak söyledim,sizce yol yakınken bu sevdadan dönülmeli mi yoksa spor duruş,yol tutuş açısından çok iyi mi olur dersiniz.

    13 inch jantlar var aracın üzerinde,aşşağıdaki resim temsili,altı sürtmesin yeter.


     EIBACH YAY TAKTIRMA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı araçlarda 3.5cm iyiyken, bazısında 5cm ideal görüntü sağlıyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.