Şimdi Ara

EKSOZLAR NEDEN ÇABUK DELİNİR ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
8.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün aracımı yag değiştirmeye götürdüm daha 2004 model bi araba olmasına ragmen araç kaldırıldıgında eksozun susturucu kısmından dipten biraz delinmiş oldugunu gördüm. Bu beni oldukça saşırttı.Her 2 sene de bir 100-150 ytl masrafla eksozun deyiştirilmesi gerektiği. Anlam veremediğim bu parçaların bu kadar kısa ömürlü olamayacagıdır.
    Eksozların bu kadar cabuk delinmemesi için yapılan uygulamalar varmıdır? Yada orjinal eksozlar boyanarak veya başka bir yöntemle ömrü uzatılabilirmi daha ucuz yöntemlerle? Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımcı olacagını umuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falconbir -- 7 Ekim 2006; 3:46:23 >



  • araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması
    infinite arkadaşın dediği doğru.

    egzosların çabuk çürümesi genelde anadolu şehirlerinde olmakta. araç en az 10 km çalışmalı ve egzos sistemindeki suyu dışarı atmalı. yoksa bu su içerdeki kimyasallarla birleşip bir çeşit asit oluşturuyor ve bu da egzosu deliyor. ben mesela ortalama 5 yılda bir değiştiriyorum ama günde 50 km yapıyorum. o bakımdan anadoluda isen veya büyük şehirlerde olupta mesafe kısa ise egzoz çürümesi kaçınılmaz oluyor.

    işleyen demir as tutmaz demişler ya bu egzozlara aynen uyuyor.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması
    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması



    Benden önceki kullanıcıda günde 25-30 km yol yapmış ve 2 senede bu meydana gelmiş bense ankarada 3 aydır kullanıyorum. Yagışlı havanın etkisini düşünmüştüm önce ama dedigin gibi ilk etmen galiba aracın az km yapmasından kaynaklanıyor, acıklaman gayet mantıklı sagolasın

    Demek iki senede bir tertemiz bir masraf daha...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    infinite arkadaşın dediği doğru.

    egzosların çabuk çürümesi genelde anadolu şehirlerinde olmakta. araç en az 10 km çalışmalı ve egzos sistemindeki suyu dışarı atmalı. yoksa bu su içerdeki kimyasallarla birleşip bir çeşit asit oluşturuyor ve bu da egzosu deliyor. ben mesela ortalama 5 yılda bir değiştiriyorum ama günde 50 km yapıyorum. o bakımdan anadoluda isen veya büyük şehirlerde olupta mesafe kısa ise egzoz çürümesi kaçınılmaz oluyor.

    işleyen demir as tutmaz demişler ya bu egzozlara aynen uyuyor.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Yukarıda cevaplar verilmiş.Boyama ile vs. çözülebilecek birşey değil.Zira olan içerde oluyor.Ancak patladıktan sonra eğer çok büyük bir çatlak değilse kaynak yapıyorlar.O da çok gitmez ancak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodii123

    Yukarıda cevaplar verilmiş.Boyama ile vs. çözülebilecek birşey değil.Zira olan içerde oluyor.Ancak patladıktan sonra eğer çok büyük bir çatlak değilse kaynak yapıyorlar.O da çok gitmez ancak.

    Alıntıları Göster
    fabrikalarda egzos üretirken tahmini bir ömürle üretiyorlar bunun nedeni ise belli bir km yi geçen araç eğer egzos değişmemiş ise bu araç hem çok yakıt yakar hemde üretici firmayı piyasaya reklam eder
    hatta bu konu ile birine denk düştük araç 600,000km egzos fabrika pas dahi yok egzosta
    adam gitmiş ustaya bu araç gitmiyor usta demiş pompa ölmüş aracın sahibi pompayı yaptırmış gene yok usta bu sefer motor bitik demiş motorda yapılmış sonra difransiyel demişler o tamam yapılmış biride şanzımanı söktürmüş gene araç gitmiyor aracın sahibi yanımda ki boyacıya geldi aracı boyaytıp kakacak vatandaşa neyse muhabbet koyu adam olayı anlattı adama dediğim tel bir kelime egzosu değiştir oda gitti değiştirdi araç satılmaktan kurtuldu gerçi bana sadece bi çay ısmarladı başka bişi yok

    oğul bu devir usta olacan marka olacan parayı koymaya 5 6 tane küp bulucan olay bundan ibaret




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maktastur

    fabrikalarda egzos üretirken tahmini bir ömürle üretiyorlar bunun nedeni ise belli bir km yi geçen araç eğer egzos değişmemiş ise bu araç hem çok yakıt yakar hemde üretici firmayı piyasaya reklam eder
    hatta bu konu ile birine denk düştük araç 600,000km egzos fabrika pas dahi yok egzosta
    adam gitmiş ustaya bu araç gitmiyor usta demiş pompa ölmüş aracın sahibi pompayı yaptırmış gene yok usta bu sefer motor bitik demiş motorda yapılmış sonra difransiyel demişler o tamam yapılmış biride şanzımanı söktürmüş gene araç gitmiyor aracın sahibi yanımda ki boyacıya geldi aracı boyaytıp kakacak vatandaşa neyse muhabbet koyu adam olayı anlattı adama dediğim tel bir kelime egzosu değiştir oda gitti değiştirdi araç satılmaktan kurtuldu gerçi bana sadece bi çay ısmarladı başka bişi yok

    oğul bu devir usta olacan marka olacan parayı koymaya 5 6 tane küp bulucan olay bundan ibaret

    Alıntıları Göster
    Demekki o firma baya saglam araba üretmiş bizim fiestanın eksozuda 2. senesinde lütfen bir koc bayisine ugrayın ve bize biraz daha maddi olarak yardım edin derler Herşeyden kısa kısa bir hal oldular




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falconbir

    Demekki o firma baya saglam araba üretmiş bizim fiestanın eksozuda 2. senesinde lütfen bir koc bayisine ugrayın ve bize biraz daha maddi olarak yardım edin derler Herşeyden kısa kısa bir hal oldular

    Alıntıları Göster
    clio hb almıştık 3 arkadaş 2001 de.. kullanım koşulları aynı iş ev arası zaten ufak bi şehir araç hiç ısınmadan varılabiliyor işyerlerimize..

    bunlardan 2 tanesi 6 yılda olmalarına rağmen egsozda en ufak bir sorun yok ama bir tanesinin egsozu çürüdü.(4.yılda) bence üretilen sacın kalitesinden kaynaklanıyor yok sudan geçme filan hikaye... adam gibi yapsalar hiçbişe olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    clio hb almıştık 3 arkadaş 2001 de.. kullanım koşulları aynı iş ev arası zaten ufak bi şehir araç hiç ısınmadan varılabiliyor işyerlerimize..

    bunlardan 2 tanesi 6 yılda olmalarına rağmen egsozda en ufak bir sorun yok ama bir tanesinin egsozu çürüdü.(4.yılda) bence üretilen sacın kalitesinden kaynaklanıyor yok sudan geçme filan hikaye... adam gibi yapsalar hiçbişe olmaz..

    Alıntıları Göster
    bende önceden 98 hilux vardı hala egzosta tık yok pas yok paslanma ihtimali yok paslanana kadar yenisini değiştirmek gerekecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maktastur

    bende önceden 98 hilux vardı hala egzosta tık yok pas yok paslanma ihtimali yok paslanana kadar yenisini değiştirmek gerekecek

    Alıntıları Göster
    Benim focusun orta susturucusu değişmesi gerekiyor dediler, ümraniye sanayide özel ford servisine gidiyorum, orda bir egsoscu tavsiye etti, adam 75 ytl istedi, 1 yıl garantili dedi ama orjinal değil tabi... Takacağı parça nasıl birşey bilemediğim için kararsızım...

    bildiğiniz iyi bir egsos ve egsoscu varmı?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spolat34

    Benim focusun orta susturucusu değişmesi gerekiyor dediler, ümraniye sanayide özel ford servisine gidiyorum, orda bir egsoscu tavsiye etti, adam 75 ytl istedi, 1 yıl garantili dedi ama orjinal değil tabi... Takacağı parça nasıl birşey bilemediğim için kararsızım...

    bildiğiniz iyi bir egsos ve egsoscu varmı?...

    Alıntıları Göster
    belirtilen hususlar dışında eksozdaki yıpranmanın önemli bir nedeni ise nem dir

    zamanla bu parçada oksitlenme yapar ve aşınmasına neden olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    belirtilen hususlar dışında eksozdaki yıpranmanın önemli bir nedeni ise nem dir

    zamanla bu parçada oksitlenme yapar ve aşınmasına neden olur

    Alıntıları Göster
    Şimdi işimiz ustalara kaldıysa gelip bakıyorlar oooo bu eksoz ölmüş deyişmesi lazım diyorlar, sonra motora dogru gidip diger parçalarında deyişmesi gerkir deyip cıkıyorlar. Eksoza 110 ytl der , manifoltun o yakınlarında bir aparatı daha varmış eksozun motorla birleşen cısmında harekettli bi aparat ismini bilmiyorum. Hemen elini oraya atar usta sallar ve buda kırılmış der, o nekadar dersin 80ytl de ona ceker.

    Halbuki o aparat kırık olsa bile sadece ses yapar o da dizel motorun yanında duyulmaz bile.Ustaya kaldıysak sök at yenisini takalım derrrr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falconbir

    Şimdi işimiz ustalara kaldıysa gelip bakıyorlar oooo bu eksoz ölmüş deyişmesi lazım diyorlar, sonra motora dogru gidip diger parçalarında deyişmesi gerkir deyip cıkıyorlar. Eksoza 110 ytl der , manifoltun o yakınlarında bir aparatı daha varmış eksozun motorla birleşen cısmında harekettli bi aparat ismini bilmiyorum. Hemen elini oraya atar usta sallar ve buda kırılmış der, o nekadar dersin 80ytl de ona ceker.

    Halbuki o aparat kırık olsa bile sadece ses yapar o da dizel motorun yanında duyulmaz bile.Ustaya kaldıysak sök at yenisini takalım derrrr

    Alıntıları Göster
    öncelikle bu parçaların imal edildigi malzemeler malesef yüksek korozyon direncine sahip olmayan carbon içerikli malzemelerden imal ediliyor.dış etkenlere ve egzozdan atılan sıvıların oluşturdugu elektron alışverişini saglayan elektrolikit ortamda egzozun baglantı elemanları ve kaynak noktalarında kullanılan metalik malzemerin elektro motor kuvvet serisindeki sıralarına göre eger bunlar bu emk serisinde bir birlerinden uzak malzemeler ise anot katot olarak eşlenirler ve anot olarak elektron alışverişine maruz kalan egzoz malzemesi bu hassas noktalardan zayıflamaya başlar ayrıca bazı bölgelerde yüksek sıcaklık oksidasyonu dediğimiz başka bir korozyon çeşitine de maruz kalır.
    peki bu olay önlenebilir mi?
    evet önlenebilir
    1.bir yüksek korozyon dirençine sahip malzeme seçimi
    2.düşük empürite içeriği
    3.benzer kaynak ve baglantı elemanı seçimi
    4.korozyon dirençini artıran boyama seçimi
    5. '' '' '' kaplama seçimi örnegin;galvaniz kaplama.

    tabii bu özelliklere sahip bir egzoza 1000ytl ve belki üzeri bir para vermek ister misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    öncelikle bu parçaların imal edildigi malzemeler malesef yüksek korozyon direncine sahip olmayan carbon içerikli malzemelerden imal ediliyor.dış etkenlere ve egzozdan atılan sıvıların oluşturdugu elektron alışverişini saglayan elektrolikit ortamda egzozun baglantı elemanları ve kaynak noktalarında kullanılan metalik malzemerin elektro motor kuvvet serisindeki sıralarına göre eger bunlar bu emk serisinde bir birlerinden uzak malzemeler ise anot katot olarak eşlenirler ve anot olarak elektron alışverişine maruz kalan egzoz malzemesi bu hassas noktalardan zayıflamaya başlar ayrıca bazı bölgelerde yüksek sıcaklık oksidasyonu dediğimiz başka bir korozyon çeşitine de maruz kalır.
    peki bu olay önlenebilir mi?
    evet önlenebilir
    1.bir yüksek korozyon dirençine sahip malzeme seçimi
    2.düşük empürite içeriği
    3.benzer kaynak ve baglantı elemanı seçimi
    4.korozyon dirençini artıran boyama seçimi
    5. '' '' '' kaplama seçimi örnegin;galvaniz kaplama.

    tabii bu özelliklere sahip bir egzoza 1000ytl ve belki üzeri bir para vermek ister misiniz?

    Alıntıları Göster
    böyle arabalara memur arabası denir. bütün memur arabalarında görülen bir özelliktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    öncelikle bu parçaların imal edildigi malzemeler malesef yüksek korozyon direncine sahip olmayan carbon içerikli malzemelerden imal ediliyor.dış etkenlere ve egzozdan atılan sıvıların oluşturdugu elektron alışverişini saglayan elektrolikit ortamda egzozun baglantı elemanları ve kaynak noktalarında kullanılan metalik malzemerin elektro motor kuvvet serisindeki sıralarına göre eger bunlar bu emk serisinde bir birlerinden uzak malzemeler ise anot katot olarak eşlenirler ve anot olarak elektron alışverişine maruz kalan egzoz malzemesi bu hassas noktalardan zayıflamaya başlar ayrıca bazı bölgelerde yüksek sıcaklık oksidasyonu dediğimiz başka bir korozyon çeşitine de maruz kalır.
    peki bu olay önlenebilir mi?
    evet önlenebilir
    1.bir yüksek korozyon dirençine sahip malzeme seçimi
    2.düşük empürite içeriği
    3.benzer kaynak ve baglantı elemanı seçimi
    4.korozyon dirençini artıran boyama seçimi
    5. '' '' '' kaplama seçimi örnegin;galvaniz kaplama.

    tabii bu özelliklere sahip bir egzoza 1000ytl ve belki üzeri bir para vermek ister misiniz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    öncelikle bu parçaların imal edildigi malzemeler malesef yüksek korozyon direncine sahip olmayan carbon içerikli malzemelerden imal ediliyor.dış etkenlere ve egzozdan atılan sıvıların oluşturdugu elektron alışverişini saglayan elektrolikit ortamda egzozun baglantı elemanları ve kaynak noktalarında kullanılan metalik malzemerin elektro motor kuvvet serisindeki sıralarına göre eger bunlar bu emk serisinde bir birlerinden uzak malzemeler ise anot katot olarak eşlenirler ve anot olarak elektron alışverişine maruz kalan egzoz malzemesi bu hassas noktalardan zayıflamaya başlar ayrıca bazı bölgelerde yüksek sıcaklık oksidasyonu dediğimiz başka bir korozyon çeşitine de maruz kalır.
    peki bu olay önlenebilir mi?
    evet önlenebilir
    1.bir yüksek korozyon dirençine sahip malzeme seçimi
    2.düşük empürite içeriği
    3.benzer kaynak ve baglantı elemanı seçimi
    4.korozyon dirençini artıran boyama seçimi
    5. '' '' '' kaplama seçimi örnegin;galvaniz kaplama.

    tabii bu özelliklere sahip bir egzoza 1000ytl ve belki üzeri bir para vermek ister misiniz?



    Haklısın 1000 ytl yi bir eksoza bağlamam ama şartlar ne olursa olsun kullanım ne kadar kötü olursa olsun yıpranma süresi çok kısa geldi bana.. Tabi yerli malı olur deyip deyiştirecegiz koçlar kazansın ne yapalım.

    Detaylı acıklaman için sagol, bunlardan sadece galveniz secenegini yaptıracagım galiba!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falconbir

    quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    öncelikle bu parçaların imal edildigi malzemeler malesef yüksek korozyon direncine sahip olmayan carbon içerikli malzemelerden imal ediliyor.dış etkenlere ve egzozdan atılan sıvıların oluşturdugu elektron alışverişini saglayan elektrolikit ortamda egzozun baglantı elemanları ve kaynak noktalarında kullanılan metalik malzemerin elektro motor kuvvet serisindeki sıralarına göre eger bunlar bu emk serisinde bir birlerinden uzak malzemeler ise anot katot olarak eşlenirler ve anot olarak elektron alışverişine maruz kalan egzoz malzemesi bu hassas noktalardan zayıflamaya başlar ayrıca bazı bölgelerde yüksek sıcaklık oksidasyonu dediğimiz başka bir korozyon çeşitine de maruz kalır.
    peki bu olay önlenebilir mi?
    evet önlenebilir
    1.bir yüksek korozyon dirençine sahip malzeme seçimi
    2.düşük empürite içeriği
    3.benzer kaynak ve baglantı elemanı seçimi
    4.korozyon dirençini artıran boyama seçimi
    5. '' '' '' kaplama seçimi örnegin;galvaniz kaplama.

    tabii bu özelliklere sahip bir egzoza 1000ytl ve belki üzeri bir para vermek ister misiniz?



    Haklısın 1000 ytl yi bir eksoza bağlamam ama şartlar ne olursa olsun kullanım ne kadar kötü olursa olsun yıpranma süresi çok kısa geldi bana.. Tabi yerli malı olur deyip deyiştirecegiz koçlar kazansın ne yapalım.

    Detaylı acıklaman için sagol, bunlardan sadece galveniz secenegini yaptıracagım galiba!!!

    Alıntıları Göster
    yalnız şunu belirtmeliyim mevcut egzozu alıp bunu galvanizle kaplayın diye bir olayın oldugunu sanmıyorum.ben galvanizin korozyon dirençini artıran bir faktör oldugunu söylemeye çalıştım belki yanlış anlaşılabilir.belki galvaniz kaplamalı yada nikelaj kaplı egzoz vardır ben sadece olayın mekanizmasını bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    yalnız şunu belirtmeliyim mevcut egzozu alıp bunu galvanizle kaplayın diye bir olayın oldugunu sanmıyorum.ben galvanizin korozyon dirençini artıran bir faktör oldugunu söylemeye çalıştım belki yanlış anlaşılabilir.belki galvaniz kaplamalı yada nikelaj kaplı egzoz vardır ben sadece olayın mekanizmasını bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım.

    Alıntıları Göster
    _ricardozonta_

    Eyvallah bilgiler için, yanlış anlamadıysam olay eksozunun yapıldıgı metal kalitesinden kaynaklanıyor. Galveniz ve kromaj sadece dıştan gelen etmenleri bertaraf edebilir diye düşünüyorum. Yani yagmurlu havalarda dıştan gelebilen sıvılara karşı bir önlem olark düşünüle bilir. Çünkü sıvı teması olan metaller zamanla oksitlenir.Aksozlarıda bizim sac diye telaffuz ettigimiz bir elementlerden imal ettiklerine göre...
    Bilmiyorum yanılıyormuyum!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falconbir

    _ricardozonta_

    Eyvallah bilgiler için, yanlış anlamadıysam olay eksozunun yapıldıgı metal kalitesinden kaynaklanıyor. Galveniz ve kromaj sadece dıştan gelen etmenleri bertaraf edebilir diye düşünüyorum. Yani yagmurlu havalarda dıştan gelebilen sıvılara karşı bir önlem olark düşünüle bilir. Çünkü sıvı teması olan metaller zamanla oksitlenir.Aksozlarıda bizim sac diye telaffuz ettigimiz bir elementlerden imal ettiklerine göre...
    Bilmiyorum yanılıyormuyum!!!

    Alıntıları Göster
    dediğiniz gibi kaplamalar dış etmenlere karşı bir mukavemet sağlar.elektor-kimyasal reaksiyonlar ise heryerinde olabilir.saç dediğimiz ise fe-c bileşiminden oluşan bir malzemedir eger bu bileşime ni-cr-mo-vd gibi alaşım elementleri katarsak ve aynı sekili verirsek alaşımlı saç yada yassı ürün adını alır ,tabi bu ilaveler mekanik özelliklerin hepsini degiştirdiği gibi kimyasal olarakta yukarıda bahsettiğim gibi artılar saglar.

    istersek hiç korozyon yada pas yada ismine ne derseniz deyin bu reaksiyonları önleyebiliriz.örnegin egzozu bio medikal malzemerin imal edildigi bileşimlerden yapabiliriz tabi heralde 5000 euro ya mal olur yada uzay mekiklerinde kullanılan seramik bazlı kompozit malzemelerden.ama bunların hiçbiri bu ucuz saçtan yapılmış egzoz kadar optimal noktalarda örtüşmüyecektir en azında maliyet olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    dediğiniz gibi kaplamalar dış etmenlere karşı bir mukavemet sağlar.elektor-kimyasal reaksiyonlar ise heryerinde olabilir.saç dediğimiz ise fe-c bileşiminden oluşan bir malzemedir eger bu bileşime ni-cr-mo-vd gibi alaşım elementleri katarsak ve aynı sekili verirsek alaşımlı saç yada yassı ürün adını alır ,tabi bu ilaveler mekanik özelliklerin hepsini degiştirdiği gibi kimyasal olarakta yukarıda bahsettiğim gibi artılar saglar.

    istersek hiç korozyon yada pas yada ismine ne derseniz deyin bu reaksiyonları önleyebiliriz.örnegin egzozu bio medikal malzemerin imal edildigi bileşimlerden yapabiliriz tabi heralde 5000 euro ya mal olur yada uzay mekiklerinde kullanılan seramik bazlı kompozit malzemelerden.ama bunların hiçbiri bu ucuz saçtan yapılmış egzoz kadar optimal noktalarda örtüşmüyecektir en azında maliyet olarak.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    dediğiniz gibi kaplamalar dış etmenlere karşı bir mukavemet sağlar.elektor-kimyasal reaksiyonlar ise heryerinde olabilir.saç dediğimiz ise fe-c bileşiminden oluşan bir malzemedir eger bu bileşime ni-cr-mo-vd gibi alaşım elementleri katarsak ve aynı sekili verirsek alaşımlı saç yada yassı ürün adını alır ,tabi bu ilaveler mekanik özelliklerin hepsini degiştirdiği gibi kimyasal olarakta yukarıda bahsettiğim gibi artılar saglar.

    istersek hiç korozyon yada pas yada ismine ne derseniz deyin bu reaksiyonları önleyebiliriz.örnegin egzozu bio medikal malzemerin imal edildigi bileşimlerden yapabiliriz tabi heralde 5000 euro ya mal olur yada uzay mekiklerinde kullanılan seramik bazlı kompozit malzemelerden.ama bunların hiçbiri bu ucuz saçtan yapılmış egzoz kadar optimal noktalarda örtüşmüyecektir en azında maliyet olarak.




    Detaylı acıklaman için teşekkürler.
    Ülkemizde seri üretim anlayışı nikeli, kromu, molibdeni ve vanadyumu eser miktara kullancakta demir-karbon bileşimine alaşım olarak ekleyip de kalite sunacak... Biraz daha kaliteli malzeme kullansalar yeter diyecegim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması
    arkdaşım doğru açıklamayı yapmış. bunu herkes bilmez tebrikler arkdaşım
    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    araçtaki egzost ömrü tamamen kullanıma bağlıdır...

    şayet kullanım alanın kısa sürüşler ise kibu bahsettiğim 5-10 km lik bir yol egzost içerisinde oluşan suyun buharlaşamadan egzost içersinde kalmasını ve çürümesini sağlar...bunun önüne geçmek için egzostun ısınması ve biriken suyun buharlaşması gerekir ev iş arası 35-40km olduğu için egzost ömrü seninkinin tam 2 misli durumunda ama ev iş arası 3-5km olan kullanıcı arkadaşlarım aynı problemle karşılaştılar ve servisin açıklaması




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.