Şimdi Ara

Eksper Aracımı Perte Çıkarmadı, Yardımcı Olur musunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
7.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • FIESTA MY FIESTA 5K 1.25i 2012 Model aracım.

    Kusur Oranı: %100 karşı taraf suçlu olarak çıktı.

    Sanayi de kaportacı da aracım kaportacı liste hazırlamış 16 milyar olarak.

    Gün içerisinde eksper geldi bu kadar masrafı olmaz aracın demiş eksper de aracıma liste çıkartacakmış.

    Direksiyon ve ön torpido olmak üzere 2 airbag patladı. Emniyet kemerleri kendini kilitlemiş değişecek , kaput , ön cam, sol lastik , ön tampon, elektrik aksamı, aracımın içi ön göğüs bölümü torpido vs. hepsi değişecek kaportacı adamın işcilik masrafı vs. fakat gün içerisinde gelen eksper pert olarak çıkarmamış aracımı da biz bunları uygun fiyata buluruz ve bazı parçaları da çıkma olarak alırız fiyatını 16 milyardan aşağıya düşürürüz demiş bakalım kaportacı benim küçük de olsa ümidim var perte çıkarması için

    Eksper neden gün içerisinde aracımı perte çıkarmamış ve perte çıkarır mı eksperden gelecek sonuca göre sizlerin de fikirlerini almak istiyorum ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracı Perte Çıkarmama Yardımcı Olmayan Sigorta Şirketiyle İlgili Yapılabilecekler

    Arabanızın kaza sonrası ciddi şekilde hasar gördü ve "aracı perte çıkarmak istiyorsunuz". Ancak "sigorta şirketi aracı perte çıkarmıyor". Bu durumda yapabileceklerinizi ve bilmeniz gerekenleri öğrenmek önemlidir.

    Arabanın Perte Çıkması İyi midir?

    Arabanın perte çıkması, onarım maliyetinin aracın değerini aştığı durumlarda gerçekleşir. Bu durumda sigorta şirketi "aracı perte çıkarır" ve size aracın değerini öder. Perte çıkarma, aracın tamamen hurdaya çıkarılmasını veya onarılarak yeniden yollara çıkabilir hale getirilmesini içerir.

    Perte Çıkarma Şartları

    Arabanın perte çıkması için belirli şartların karşılanması gerekir. Bu şartlar sigorta poliçenize ve kazanın niteliğine bağlı olarak değişebilir. Genellikle aşağıdaki şartlar aranır:

    • Onarım maliyeti, aracın değerini %70 veya daha fazla aşmalıdır.
    • Araçta yapısal hasar veya ciddi güvenlik sorunları bulunmalıdır.
    • Yetkili makamlar aracı onarılamayacak kadar hasarlı bulmalıdır.

    Sigorta Şirketinin Aracı Perte Çıkarmaması Halinde Yapılabilecekler

    Sigorta şirketiniz aracı perte çıkarmayı reddediyorsa aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Poliçenizi dikkatlice inceleyerek perte çıkarma şartlarını kontrol et.
    • Hasar değerlendirme raporunu tekrar incele ve herhangi bir tutarsızlık olup olmadığını kontrol et.
    • Sigorta şirketinizle görüşerek durumu yeniden değerlendirmelerini iste.
    • Bağımsız bir hasar değerlendirmecisi tutarak aracın değerini tespit ettir.
    • Sigorta Şikayet Komisyonu'na veya Tüketici Hakem Heyeti'ne başvur.

    Sigorta şirketinin kararına itiraz etmeden önce tüm seçeneklerinizi iyice değerlendirmek önemlidir. Aracın perte çıkması "sizin isteğinize" bağlı değildir. Sigorta şirketi, yasal gereklilikleri ve poliçe şartlarını dikkate alarak karar verir. Dolayısıyla, tüm adımları dikkatlice izleyerek haklarınızı koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 16 k lık masraf perte çıkmaz yaparlar aracı size verirler geçmiş olsun.16 binlik hasar kayıtlı çok araç var ilanlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın değeri yanlış bilmiyorsam ortalama 35 civarı,belki bir iki üstü olabilir.Yaklaşık %40 ı gitmiş.Bence eksper firması ile konuş direk çıkarmazsa anlaşmalı çıkar.Kasko danışmanın ile konuyu konuş o yol gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam perte çıkması için bir aracın, çok ciddi bir kaza, hayati noktadan darbeli kaza yada iyi bir prodüksiyon yada torpil gibi durumların olması lazım. Demek ki sizin olayınız bunlara uzak kalmış, geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • "araçta bir parça boya var, eksper şişirmesinden dolayı ağır hasar kayıtlıdır" diye araç satmaya çalışan usta satıcıları acill konuya bekliyorum.
  • neden aracinizi yetkili servise birakmadiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu tarz buyuk kazalar da en iyisi yetkili servis bence en azindan maliyet daha fazla olucagindan dolayı perte cikma orani sanayi ye gore daha yuksek bu gelen eksper kaskonun eksperi mi yoksa suclu olan tarafın eksperi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cebinizden para çıkmayacak hasarlarda yetkili servisi kullanmaya özen gösterin.
  • Genel görüş; aracın ikinci el değerinin %70’i kadar bir masraf varsa o zaman perte çıkarıyorlar.



    2 sene önce aracı Pert olmuş birisi olarak söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla aracınızda kasko sigortası yok ve siz %100 kusurlu olarak belirttiğiniz karşı tarafın trafik sigortasından dosya açtırmışsınız.

    Sigortalar aracı ne şekilde pert eder. Bunun çok basit yanıtı işine geldiğinde pert eder olacaktır. Her ne kadarpert için belirli şartlar olsa da, sigortalar aracı yaptırmaktansa perte çıkardığında cebinden daha az para çıkacaksa aracı perte ayırıyor. Diyelim 50.000 TL piyasa değeri olan bir aracınız var ve bu araçta yetkili serviste 20.000 TL hasar çıktı, sigorta aracın hasarlı haline teklif (sovtaj bedeli) toplar. Teklifin 36.000 TL geldiğini varsayalım, sigorta aracı 36.000'e hasarlı halde satar size 50.000 öder cebinden 14.000 TL çıkar, ama aracı yaptırsa onarım anında çıkabilecek başta tespit edilmesi mümkün olmayan arıza ve hasarla birlikte 20.000 ve daha üstü bir bedel sigortanın kasasından çıkacaktı.

    Trafik siortalarında orjinal parça ancak yan sanayi yani muadil veya çıkma parça bulunamaması durumunda verilir. Maalesef bu durum tamamen yasal, sigorta şirketlerinin "Muadil parça kullanımına izin verin sigorta primleri düşsün" talebi karşısında, orjinal parçayla kalite ve iş görebilirlik açısından alakası olmayan dandik taklit parça kullanımına veya kazalı başka rabadan sökülmüş sizinkine göre daha az hasarlı çıkma parça kullanımına bu hükümet kanun değişikliğiyle izin verdi.
    Bundan dolayı da trafik sigortasından aracınız onarılırken çıkma parça yada taklit parça kullanılmasına itiraz hakkınız yok. Aracınızı yetkili servise de bıraksanız bu durum değişmezdi, sigorta size "Aracınızın trafik sigortası genel şartları dahilinde yetkili serviste onarımı mümkün değil" derdi. Bu durumda iki seçeneğiniz kalırdı ya aracınızın onarımında kullanılacak orjinal parça bedelleriyle sigortanın tespit ettiği yan sanayi ve çıkma parça rakamları arasındaki farkı cebinizden ödemek yada aracınızı sigortanın verdiği parçalarla dışarıda onarttırmak.

    Sizim aracı onarım için bıraktığınız kaportacı büyük ihtimalle siz de aracı perte çıkarmak istediğinizden parçaların orjinallerinin fiyatlarıyla liste oluşturup ekspere vermiştir. Eksper gidecek listedeki parçaların taklit parça ve çıkma parça fiyatlarıyla yeniden maliyet çıkarak. Eksperin çıkardığı toplam parça maliyeti kaportacının çıkardığının çok altında kalacaktır. Yüksek ihtimalle sizin kaportacının 16.000 TL olarak çıkardığı listenin 12.000 TL'si parça olsa, eksperin çıkardığı listede o rakam en fazla 8000 TL olacaktır.

    Aracınızı perte çıkarmak istiyorsanız eksperle konuşun aracınızın hasarlı hali için fiyat araştırsın (sovtaj bedeli) teklif toplasın. Çıkan rakama göre oturur eksperle değerlendirirsiniz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.