Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
257.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Değerli bilgilendirmeleriniz doğrultusunda değer kaybına başvurmuş bulunmaktayım.

    6000 lira değer kaybı berlirledi Eksper.

    500 lira Eksper + 125 lira sigorta tahkim başvurusu sonucunda kabul edilise tutar 6.625 lira alacağım.

    50 lira dosya masrafı ve 50 lira vekalet ödeyeceğim bir tek bunların geri dönüşü yok.

    Evrakları göndereli 1 ay oldu ve hala sigorta şirketi dönüş sağlamadı.

    Pazartesi Sigorta Tahkim için para yatıracağım ve avukata vekalet vereceğim.

    Tekrar çok teşekkür diyorum.

    Gelişmeleri buraya yazacağım.

    Rica ederim, hakkınızı en kısa zamanda alabilirsiniz umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemin1

    Bugun park halindeki komsunun araca carpmis kardesim.
    Simdi tutanagi tuttuk fotograflari cektik kusur %100 bizde cunku duran arabaya carptik.
    Fakat komsu da bizde yabanciyiz bu islere.
    Simdi cektigimiz fotograflarin ciktisini almamiz gerekiyor mu?
    Tutanagi nereye teslim etmemiz gerekiyor? Arabalarin yururunde sorun yok yalniz onde catlaklar var. bizim arabayi tamir etmeyide dusunmuyoruz. Ama komsunun ne yapmasi gerek bilgi verirseniz sevinirim.

    Fotoğrafların ya çıktısını alın ya mail ortamında saklayın. Kardeşinizin ehliyet fotokopisi, sizin aracınızın ruhsat fotokopisi ve trafik sigorta poliçenizin fotokopisini karşı tarafa verin. O da tanıdığı, bildiği bir servise aracını bıraksın. Dosya açılır, hasarı sizin sigortanızdan giderilir. Eğer onarım tutarı azsa, cebinizden de karşılayabilirsiniz. Çünkü kaza yapınca sigorta primleri bazen çok fahiş derecede artabiliyor. Eğer ufak bir hasarsa tanıdık bir serviste de kendi aranızda halledebilirsiniz yani, geçmiş olsun.




  • Selamlar, öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Burada karşılık beklemeden insanlara yardım etmeye çalışmanız gerçekten çok kıymetli bir davranış.

    Ben de başıma gelen bir olayla ilgili size danışmak istiyorum. Yıllardır bir çok aracımızda kasko kullanmamıza rağmen ilk defa hasara maruz kaldım ve ilk defa sigorta şirketleri ile muhatap oluyorum.. Vay canına..Ne kurtlar sofrasıymış.. Kaskomuz var kafamız rahat diye düşünürken işin aslının öyle olmadığını anlamış bulunmaktayım..Başıma gelen tek taraflı kaza ile ilgili firmaya verdiğim beyan şöyle:


    ""28 Aralık Pazar sabahı saat 04:00–04:30 sıralarında kendime ait .................. plakalı .............. marka aracımla; ............................................ sokakta ilerlerken kimin tarafından veya nasıl konulduğunu bilmediğim, kaldırım taşı, beton parçası vs. olduğunu düşündüğüm, muhtemelen yolun hemen kenarında bulunan inşaattan gelen bir kütleyi; yağmurdan ıslanan yolun ışıklardan parlaması nedeniyle son anda fark edip fren yapmama rağmen, kütleye çarpmaktan kurtulamadım. Hemen ilerde sağa çekip aracımı kontrol ettiğimde radyatör suyunun akmakta olduğunu görünce, aracımı olduğu yerde kilitleyip, yaklaşık bir kilometre ileride bulunan evime yürüyerek gittim. Herhangi bir yaralanma durumu söz konusu olmadığından ve olaya karışan başka şahıs ta olmadığı için polis çağırma gereği duymadım. Başlamakta olan gün Pazar olduğu ve sanayinin kapalı olduğunu bildiğim için, ertesi gün yani pazartesi sabahı çekici çağırıp aracımı sanayiye taşıttım.

    Aracımda oluşan hasarın .................... poliçe numaralı kasko sigortam tarafından karşılanmasını talep ediyorum.""



    Olayın gerçekleşmesinin üzerinden 16 gün geçmesine rağmen aracımın onarımı başlamadı..Kötü hava koşullarında araçsız kaldım..Sinir bozukluğu stres te cabası tabi..Firmayı arayıp sorduğumda dosyanız incelemede deniliyor..Eksper arkadaş geldi gördü hasar miktarını çıkardı hatta olay yerine bile gitmiş daha neyi inceliyorlar anlamıyorum. Araçsız kaldım ben yaptırayım diyorum, kabul etmiyorlar. Bu güne kadar yıllarca kasko primi ödemiş, tek bir kuruş bile almamış insanlarız. Benim ve ailemin 6 adet aracı aynı firmadan kaskolu hepsi de yıllardır hasarsız. Şimdi ihtiyacımız olduğu anda gördüğümüz muamele inanılmaz. Bu mudur hizmet? Bu mudur ödediğimiz meblağların karşılığı..İnsanın isyan edesi geliyor.. Göbeğini kaşıyan biri de değilim ( :) ) fakat insan bir durumu tecrübe etmeden, başına gelmeden bilemiyor..Ne yapmam gerekir, ne önerirsiniz? Bu durum ne kadar sürer, nasıl sonuçlanır?

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NoMind -- 13 Ocak 2015; 15:44:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Selamlar, öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Burada karşılık beklemeden insanlara yardım etmeye çalışmanız gerçekten çok kıymetli bir davranış.

    Ben de başıma gelen bir olayla ilgili size danışmak istiyorum. Yıllardır bir çok aracımızda kasko kullanmamıza rağmen ilk defa hasara maruz kaldım ve ilk defa sigorta şirketleri ile muhatap oluyorum.. Vay canına..Ne kurtlar sofrasıymış.. Kaskomuz var kafamız rahat diye düşünürken işin aslının öyle olmadığını anlamış bulunmaktayım..Başıma gelen tek taraflı kaza ile ilgili firmaya verdiğim beyan şöyle:


    ""28 Aralık Pazar sabahı saat 04:00–04:30 sıralarında kendime ait .................. plakalı .............. marka aracımla; ............................................ sokakta ilerlerken kimin tarafından veya nasıl konulduğunu bilmediğim, kaldırım taşı, beton parçası vs. olduğunu düşündüğüm, muhtemelen yolun hemen kenarında bulunan inşaattan gelen bir kütleyi; yağmurdan ıslanan yolun ışıklardan parlaması nedeniyle son anda fark edip fren yapmama rağmen, kütleye çarpmaktan kurtulamadım. Hemen ilerde sağa çekip aracımı kontrol ettiğimde radyatör suyunun akmakta olduğunu görünce, aracımı olduğu yerde kilitleyip, yaklaşık bir kilometre ileride bulunan evime yürüyerek gittim. Herhangi bir yaralanma durumu söz konusu olmadığından ve olaya karışan başka şahıs ta olmadığı için polis çağırma gereği duymadım. Başlamakta olan gün Pazar olduğu ve sanayinin kapalı olduğunu bildiğim için, ertesi gün yani pazartesi sabahı çekici çağırıp aracımı sanayiye taşıttım.

    Aracımda oluşan hasarın .................... poliçe numaralı kasko sigortam tarafından karşılanmasını talep ediyorum.""



    Olayın gerçekleşmesinin üzerinden 16 gün geçmesine rağmen aracımın onarımı başlamadı..Kötü hava koşullarında araçsız kaldım..Sinir bozukluğu stres te cabası tabi..Firmayı arayıp sorduğumda dosyanız incelemede deniliyor..Eksper arkadaş geldi gördü hasar miktarını çıkardı hatta olay yerine bile gitmiş daha neyi inceliyorlar anlamıyorum. Araçsız kaldım ben yaptırayım diyorum, kabul etmiyorlar. Bu güne kadar yıllarca kasko primi ödemiş, tek bir kuruş bile almamış insanlarız. Benim ve ailemin 6 adet aracı aynı firmadan kaskolu hepsi de yıllardır hasarsız. Şimdi ihtiyacımız olduğu anda gördüğümüz muamele inanılmaz. Bu mudur hizmet? Bu mudur ödediğimiz meblağların karşılığı..İnsanın isyan edesi geliyor.. Göbeğini kaşıyan biri de değilim ( :) ) fakat insan bir durumu tecrübe etmeden, başına gelmeden bilemiyor..Ne yapmam gerekir, ne önerirsiniz? Bu durum ne kadar sürer, nasıl sonuçlanır?

    Saygılarımla...


    Bu sektör böyledir. Az önce de biri telefonda aradı. Böyle hukuksuzluk olmaz, vs vs gibi serzenişlerde bulundur. Anlattığı olay benim için alelade bir olay halbuki. Sigorta gerçekten de öyle bir ürün ki, umarım kullanmak zorunda kalmazsınız.

    Konunuzla ilgili olarak, bir avukat desteğiyle sigorta şirketine ihtar çekmenizi öneririm.

    Avukatsız yaptığınızda işin ciddiyeti olmaz, cevap dahi vermezler. İhtar içeriği aşağıdaki gibi bir şey olabilir, ben bu ihtar örneğini şu an tamamen sallıyorum, bir avukat aracılığıyla hukuki teamüle uygun bir şekilde yazılabilir.

    ----

    ... tarihinde ... plakalı aracımla ... mahallinde tek taraflı maddi kaza meydana gelmiştir. Aracım ... numaralı poliçe ile sigorta şirketinize kasko sigortalıdır. Hasar ihbarı ... tarihinde şirketinize yapılmıştır. Bugüne kadar geçen ...... gün süre içinde aracımın onarım işlemlerinde herhangi bir gelişme gerçekleşmemiştir.

    Kasko sigortası genel şartlarına göre hasarım 10 iş günü içinde tarafınızca tazmin edilmek zorundadır. Ancak bu süre zarfında hasarım tazmin edilmemiştir.

    Eksperiniz gerçekleşen hasarın miktarını tespit etmiş ve olay yeri araştırmalarını gerçekleştirmiştir.

    Aracımın onarımına ivedilikle onay verilmemesi/onarıma başlanmaması/yedek parça tedariki yapılmaması durumunda, aracımı bir an önce kendi imkanlarımla tamir ettireceğimi, doğabilecek vekalet ücreti, yargılama masrafları ve aracımı keyfi uygulamalarınız sebebiyle kullanamama sebep olduğunuz günlerle ilgili ikame araç tazminatı gibi doğabilecek her türlü direkt/dolaylı/maddi/manevi her türlü tazminat haklarımı sigorta şirketinizden talep ve tahsil için yasal işlemleri başlatacağımı ihtar ederim.

    ---

    10 iş günü de genel şartlarda şu şekilde geçmektedir;

    3.3.4. Tazminatın Ödenmesi
    3.3.4.1. Sigortacı hasar ihbarı üzerine talep ettiği belgelerin kendisine eksiksiz olarak
    verilmesi ve zararın eksper vasıtasıyla tespiti kararlaştırılmış ise eksper raporunun tesliminden
    itibaren en geç 10 işgünü içinde Genel ve Özel Şartlar kapsamında gerekli incelemeleri
    tamamlamak ve ödemeye engel bir durumun bulunmaması halinde tazminat miktarını tespit
    edip sigortalıya ödemek zorundadır. Tazminat ödeme borcu her halde hasarın ihbarından
    itibaren 45 gün sonra muaccel olur.
    İncelemeler hasar ihbarı üzerine üç ay içinde tamamlanamamışsa; sigortacı, tazminattan veya
    bedelden mahsup edilmek üzere, tarafların mutabakatı veya anlaşmazlık hâlinde mahkemece
    yaptırılacak ön ekspertiz sonucuna göre süratle tespit edilecek hasar miktarının en az yüzde
    ellisini avans olarak öder.
    Sigortalanan menfaatler üzerinde birden çok sigorta varsa, sigortacı payına düşen tazminatı
    Türk Ticaret Kanunu ve bu sözleşme hükümlerine göre öder.




  • Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NoMind -- 14 Ocak 2015; 16:36:08 >
  • iyi günler tramer kayıtlarında arabamda devrilme hasar bedeli:500 tl diyo ama benim aracım devrilmedi, alköllü bir gecenin sonunda basit bir adli olaya karıştı, trafik polisi tarafından çekildi. benim cebimden böyle bir çekici ücreti çıkmadı sadece mahkeme masraflarını ödedim.

    olayıda anlatıyım: yazlık yerde geçmekte olay, gece komşum olan arkadaşımla içmeye merkeze indik, yazlığa dönerken hacet gidermek yolunda sağında durmamızla başladı her şey. arkadaş işerken dengesini kaybedip asfaltın yanında yağmur suyunun gitmesi için açılan eğimli beton gidere kafa üstü düştü, ( V ) şeklinde yatay olan giderlerden bahsediyorum, bilinci kapandı uyandıramadım, kilosu fazla olduğu için tek başımada kaldıramadım olduğu yerden. inanın alnında yumurta büyüklüğünde bir şiş oluştu, geçen arabalardan yardım istemek geldi aklıma ve ilk geçen arabayı durdura bildim. aile reisiyle birlikte anca kaldırıp yukarı alabildik. benim haberim olmadan adamın karısı ambulansa haber vermiş 10 dk içinde ambulans ve polis beraber geldi.

    polise verdiğim ifade de arabayı benim kullanmadığımı söyledim gerçekte ben kullanıyodum ama alköllü araç kullanmaktan zaten ehliyetim emniyetteydi korktum arkadaşa attım topu. ifadem ayak üstü alındıktan sonra alköllü olduğum için arabayı kullanmama izin verilmedi yağmur giderine yanaşıp ekip otosuyla hastaneye arkadaşımın yanına geçtik. hastaneye ulaştığımda acil serviste arkadaşım uyanmıştı ve ben onu ikaz edemeden ifadesinin alındığını gördüm, olayın geçtiği bölge jandarma bölgesiymiş, jandarmanın aldığı ifade de arabayı benim kullandığım ve en son işemek için arabadan indiğini belirtmiş. birbirimizin ifadeleri tutmadı çok büyük rezil olduk.

    ben hastaneye polisle birlikte gidince gerçekten zor bir durumla karşı karşıya kaldım, yalan ifadeden ve olayın kaza olup olmadığı kesinlik kazanmadığı için geceyi nezarette birlikte geçirdik.bütün masrafları karşılama sözüm neticesinde aynı ifadeleri savcıya vermek zor olmadı ama bizi yinede mahkemeye sevk ettiler , 3. duruşmada beraat ettik.

    olay bundan ibaret devrilme filan söz konusu değil acaba tramer kayıtlarından devrilme ibaresini nasıl kaldıra bilirim yada bu devrilme ifadesi çekilen araçlar için standart ifademidir. elimde servis expertiz raporu var sadece ön tamponun işlen gördüğü ortada.

    yardımcı olursanız çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RitueL -- 14 Ocak 2015; 18:35:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RitueL

    iyi günler tramer kayıtlarında arabamda devrilme hasar bedeli:500 tl diyo ama benim aracım devrilmedi, alköllü bir gecenin sonunda basit bir adli olaya karıştı, trafik polisi tarafından çekildi. benim cebimden böyle bir çekici ücreti çıkmadı sadece mahkeme masraflarını ödedim.

    olayıda anlatıyım: yazlık yerde geçmekte olay, gece komşum olan arkadaşımla içmeye merkeze indik, yazlığa dönerken hacet gidermek yolunda sağında durmamızla başladı her şey. arkadaş işerken dengesini kaybedip asfaltın yanında yağmur suyunun gitmesi için açılan eğimli beton gidere kafa üstü düştü, ( V ) şeklinde yatay olan giderlerden bahsediyorum, bilinci kapandı uyandıramadım, kilosu fazla olduğu için tek başımada kaldıramadım olduğu yerden. inanın alnında yumurta büyüklüğünde bir şiş oluştu, geçen arabalardan yardım istemek geldi aklıma ve ilk geçen arabayı durdura bildim. aile reisiyle birlikte anca kaldırıp yukarı alabildik. benim haberim olmadan adamın karısı ambulansa haber vermiş 10 dk içinde ambulans ve polis beraber geldi.

    polise verdiğim ifade de arabayı benim kullanmadığımı söyledim gerçekte ben kullanıyodum ama alköllü araç kullanmaktan zaten ehliyetim emniyetteydi korktum arkadaşa attım topu. ifadem ayak üstü alındıktan sonra alköllü olduğum için arabayı kullanmama izin verilmedi yağmur giderine yanaşıp ekip otosuyla hastaneye arkadaşımın yanına geçtik. hastaneye ulaştığımda acil serviste arkadaşım uyanmıştı ve ben onu ikaz edemeden ifadesinin alındığını gördüm, olayın geçtiği bölge jandarma bölgesiymiş, jandarmanın aldığı ifade de arabayı benim kullandığım ve en son işemek için arabadan indiğini belirtmiş. birbirimizin ifadeleri tutmadı çok büyük rezil olduk.

    ben hastaneye polisle birlikte gidince gerçekten zor bir durumla karşı karşıya kaldım, yalan ifadeden ve olayın kaza olup olmadığı kesinlik kazanmadığı için geceyi nezarette birlikte geçirdik.bütün masrafları karşılama sözüm neticesinde aynı ifadeleri savcıya vermek zor olmadı ama bizi yinede mahkemeye sevk ettiler , 3. duruşmada beraat ettik.

    olay bundan ibaret devrilme filan söz konusu değil acaba tramer kayıtlarından devrilme ibaresini nasıl kaldıra bilirim yada bu devrilme ifadesi çekilen araçlar için standart ifademidir. elimde servis expertiz raporu var sadece ön tamponun işlen gördüğü ortada.

    yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Bunu sigorta şirketiyle görüşün. Böyle bir hasar ihbarı yapılmadıysa, herhangi bir hasar ödemesi de yapılmadıysa kayıtlarda bir sorun var demektir. Sigorta şirketi bir şey yapamıyoruz derse konuyu SBM'ye aktarın. SBM'nin internet sitesinde de düzeltme talebi yapılabiliyor. Linki aşağıda.

    Hasar Kaydı Düzeltme Talebi


    Alkollü araç kullanmaktan da artık vazgeçin. Biraz bilinçli olun. İyi akşamlar.




  • selam eksperim 1 ay önce kaza yaptım karşı taraf 8/8 suçlu bulundu ve aracımı servise çektim(karşı tarafın sigortası sampo japon).Ne yazıkki aracımın hala tedarikçi firma tarafından değişecek parcaların yarısı gönderilmedi bende ekspere baskı yapıyorum eksperimde elimden gelen bişey yok ben aracıyım diyor ne yapmamı önerirsiniz bu gidişle aracım 1 ay daha sanayide kalacak teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nivo

    selam eksperim 1 ay önce kaza yaptım karşı taraf 8/8 suçlu bulundu ve aracımı servise çektim(karşı tarafın sigortası sampo japon).Ne yazıkki aracımın hala tedarikçi firma tarafından değişecek parcaların yarısı gönderilmedi bende ekspere baskı yapıyorum eksperimde elimden gelen bişey yok ben aracıyım diyor ne yapmamı önerirsiniz bu gidişle aracım 1 ay daha sanayide kalacak teşekkürler.

    Hazineye konuyla ilgili acilen bir şikayet yazısı düzenleyebilirsiniz. Ayrıca görüşmeleri yazılı yapın. Sigorta şirketiyle de eksperiyle de.

    Yani bu parça tedariki çok saçma bir uygulama, esasen kanuni de değil, ama... Piyasa böyle oluşmuş. Parçaları kendiniz alsanız eksik ödeme yapıyorlar.

    Eğer canınıza tak ederse de parçaları kendiniz temin ederek onarımı tamamlatabilirsiniz. Bütün bu şikayetleri, yazılı mailleşmeleri de saklarsınız, delil olarak. Geçmiş olsun.



    Hazine Şikayet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NoMind -- 15 Ocak 2015; 18:58:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Bugün araştırma şirketinden geldiler, olay yerini gösterdim, detaylarıyla anlattım vs..Hatta olay yerinde benim daha önce fark edemediğim tampon parçası falan buldular.. Ardından aracın olduğu servise gitmişler, tekrar beni aradılar.. Biz aracı gördük, arabanın altından başka ön kaputta, panjurda falan da çizikler falan var dediler. Ben de 30-40 cm boyunda kocaman kaldırım taşına vurdum tabii olur dedim..Her neyse uzatmayayım..En son bana şöyle söylendi: Bu aracı siz çıkma parçayla falan fazla masraf etmeden tamir ettirirsiniz, biz olumsuz rapor vereceğiz, hem zararınız karşılanmayacak, hem uzun bir süreç başlayacak hem de siciliniz bozulacak falan dediler. Siz iyi niyetli bir insansınız, sizi sevdik, herkese böyle açıklama yapmayız teklif etmeyiz, gelin bu dosyayı kapatalım, hiç uğraşmayın...

    Öncelikle kendimi tehdit edilmiş hissettim, bir tür bezdirme siyaseti ile karşı karşıya olduğumu düşünüyorum. Haklı iken haksız gibi muamele görmek kötü gerçekten..Bunların böyle olacağını bilseydim polis çağırır tutanak tuttururdum ama önceden de dediğim gibi ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kalıyorum. Çevremdeki insanlar başka bir gün olayı canlandırıp tutanak tuturabilirsin dediler..İçime sindiremedim. 20 gündür araçsızım, hakkımı arayayım desem, kim bilir ne zaman aracım çıkacak, ve daha ne bahaneler ortaya konacak. Lanet olsun deyip dosyayı kapattırsam haksızlığa uğramış olmanın verdiği moral bozukluğu ile uğraşacağım.

    Durum böyle, daha karar veremedim açıkcası, ne yapsam bilmiyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Bugün araştırma şirketinden geldiler, olay yerini gösterdim, detaylarıyla anlattım vs..Hatta olay yerinde benim daha önce fark edemediğim tampon parçası falan buldular.. Ardından aracın olduğu servise gitmişler, tekrar beni aradılar.. Biz aracı gördük, arabanın altından başka ön kaputta, panjurda falan da çizikler falan var dediler. Ben de 30-40 cm boyunda kocaman kaldırım taşına vurdum tabii olur dedim..Her neyse uzatmayayım..En son bana şöyle söylendi: Bu aracı siz çıkma parçayla falan fazla masraf etmeden tamir ettirirsiniz, biz olumsuz rapor vereceğiz, hem zararınız karşılanmayacak, hem uzun bir süreç başlayacak hem de siciliniz bozulacak falan dediler. Siz iyi niyetli bir insansınız, sizi sevdik, herkese böyle açıklama yapmayız teklif etmeyiz, gelin bu dosyayı kapatalım, hiç uğraşmayın...

    Öncelikle kendimi tehdit edilmiş hissettim, bir tür bezdirme siyaseti ile karşı karşıya olduğumu düşünüyorum. Haklı iken haksız gibi muamele görmek kötü gerçekten..Bunların böyle olacağını bilseydim polis çağırır tutanak tuttururdum ama önceden de dediğim gibi ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kalıyorum. Çevremdeki insanlar başka bir gün olayı canlandırıp tutanak tuturabilirsin dediler..İçime sindiremedim. 20 gündür araçsızım, hakkımı arayayım desem, kim bilir ne zaman aracım çıkacak, ve daha ne bahaneler ortaya konacak. Lanet olsun deyip dosyayı kapattırsam haksızlığa uğramış olmanın verdiği moral bozukluğu ile uğraşacağım.

    Durum böyle, daha karar veremedim açıkcası, ne yapsam bilmiyorum..

    1 liralık bir hasar bile olsa hakkınızı aramanızı tavsiye ederim. Çünkü böyle durumlarda genel tepki "aman, boş ver" olduğu için sigorta şirketleri bu tür uygulamalarda bulunuyorlar. Ki çoğunluk hak aramadığı için karlı oluyorlar. Herkes hakkını arasa, bu şekilde davranamazlar. Benim tavsiyem bu olu, tekrardan geçmiş olsun.




  • bir arkadaşımın başına gelen olay ve sorusu

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. kaza yaptım. yukarıdan aşağıya doğru dört yol kavşağına (iki sokağın kesişimi bir yer)girdim.

    sağ yoldan gelen ticari taksi bana çarptı. sağdan gelen araç o olduğundan geçiş üstünlüğü var.

    ancak o taksiye ''DUR''ikaz levhası var. kusuru % 100 bana buldular.


    soru 1) ben %100 kusurlu muyum
    soru 2) taksici benden çalışmadığı günlerin parasını talep eder mi?

    cevap yazarsanız mutlu olacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    bir arkadaşımın başına gelen olay ve sorusu

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. kaza yaptım. yukarıdan aşağıya doğru dört yol kavşağına (iki sokağın kesişimi bir yer)girdim.

    sağ yoldan gelen ticari taksi bana çarptı. sağdan gelen araç o olduğundan geçiş üstünlüğü var.

    ancak o taksiye ''DUR''ikaz levhası var. kusuru % 100 bana buldular.


    soru 1) ben %100 kusurlu muyum
    soru 2) taksici benden çalışmadığı günlerin parasını talep eder mi?

    cevap yazarsanız mutlu olacağım

    Dur levhası tutanakta belirtilmeliydi. Belirtilmemişse de yine kusurun tekrar değerlendirilmesi için mahkeme tespiti isteyebilir ya da sigorta tahkim komisyonuna başvurabilir. Tabi iddialarını kanıtlayarak. Bu tür yargılamalar sonarsı kusur oranı değişebilir de, değişmeyebilir de.

    Evet taksici kazanç kaybını talep edebilir.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    bir arkadaşımın başına gelen olay ve sorusu

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. kaza yaptım. yukarıdan aşağıya doğru dört yol kavşağına (iki sokağın kesişimi bir yer)girdim.

    sağ yoldan gelen ticari taksi bana çarptı. sağdan gelen araç o olduğundan geçiş üstünlüğü var.

    ancak o taksiye ''DUR''ikaz levhası var. kusuru % 100 bana buldular.


    soru 1) ben %100 kusurlu muyum
    soru 2) taksici benden çalışmadığı günlerin parasını talep eder mi?

    cevap yazarsanız mutlu olacağım

    Dur levhası tutanakta belirtilmeliydi. Belirtilmemişse de yine kusurun tekrar değerlendirilmesi için mahkeme tespiti isteyebilir ya da sigorta tahkim komisyonuna başvurabilir. Tabi iddialarını kanıtlayarak. Bu tür yargılamalar sonarsı kusur oranı değişebilir de, değişmeyebilir de.

    Evet taksici kazanç kaybını talep edebilir.

    Geçmiş olsun.

    teşekkürler

    direkt tahkime başvurabilirmi

    tahkimin siteye baktımda sigorta firmanızdan rddeildiğinize dair yazı felan diyor

    başvuru ücretide anlaşmazlık rakamına göre değişiyor

    şuan ortada bi rakam yoktur sanırım

    süreç nasıl olacak acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 18 Ocak 2015; 11:39:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    bir arkadaşımın başına gelen olay ve sorusu

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. kaza yaptım. yukarıdan aşağıya doğru dört yol kavşağına (iki sokağın kesişimi bir yer)girdim.

    sağ yoldan gelen ticari taksi bana çarptı. sağdan gelen araç o olduğundan geçiş üstünlüğü var.

    ancak o taksiye ''DUR''ikaz levhası var. kusuru % 100 bana buldular.


    soru 1) ben %100 kusurlu muyum
    soru 2) taksici benden çalışmadığı günlerin parasını talep eder mi?

    cevap yazarsanız mutlu olacağım

    Dur levhası tutanakta belirtilmeliydi. Belirtilmemişse de yine kusurun tekrar değerlendirilmesi için mahkeme tespiti isteyebilir ya da sigorta tahkim komisyonuna başvurabilir. Tabi iddialarını kanıtlayarak. Bu tür yargılamalar sonarsı kusur oranı değişebilir de, değişmeyebilir de.

    Evet taksici kazanç kaybını talep edebilir.

    Geçmiş olsun.

    teşekkürler

    direkt tahkime başvurabilirmi

    tahkimin siteye baktımda sigorta firmanızdan rddeildiğinize dair yazı felan diyor

    başvuru ücretide anlaşmazlık rakamına göre değişiyor

    şuan ortada bi rakam yoktur sanırım

    süreç nasıl olacak acaba

    Tutanağa iki gün içinde itiraz hakkı var aslında ama işlevselliğinin pek olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Sadece vatandaşın iki gün içinde itiraz etmesi lazım deniyor ama nereye nasıl itiraz edecek, prosedür nedir, bilen yok.

    Tahkime başvuru şöyle yapılacak.

    Karşı tarafın sigortasına bir dilekçe ya da maille (ikisini de yapmak en garantisi) olay anlatılacak. Kusursuz olduğunun kabulü ile şu kadar onarım tazminatı talep ediyorum diyecek. Sigorta şirketi de ya cevap vermeyecek ya da diyecek ki, tramerden kusurlu çıkmışsınız, yapacak bir şey yok.

    15 iş günü cevap gelmezse başvuru ücreti yatırılarak tahkime başvuru yapılacak. Ya da sigorta şirketi ödemiyoruz diye yazılı cevap verdiğinde 15 iş günü beklemeden direkt başvuru yapılacak.

    Başvuru detayı tahkimin sitesinde var. Ancak hasar eksperitizi yaptırmasını tavsiye ederim. Tahkime ne kadarlık bir başvuru olacak belirlenmesi açısından. Ayrıca değer kaybı da eklenebilir taleplere, bilginize, geçmiş olsun tekrardan.




  • Selamlar. 13 ocak salı günü kaza yapan aracımı çekici çağırttırarak yetkili servise bıraktım aracım 2004 model hyundai elantra.şeridimde giderken karşıdan gelen aracın hatalı sollaması nedeni ile sol taraftan araç arabama çarptı. her ikimizin arabasında da iki hava yastığı açıldı. polisin tuttuğu tutanakta karşı tarafın hatalı olduğu ve benim suçum görülmediği yazıldı. karşı taraf itiraz etmedi ve hatasını kabul etti. trafik raporu - alkol testi - benim ve karşı tarafın sigorta,ehliyet,ruhsat fotokopileri ile olayın fotoğraflarını servise teslim ettim. benim ergo sigortadan hem kaskom hem de trafik sigortam var. karşı tarafın ise sigortası axa sigorta. 1 haftadır ne arayan var ne de soran. sonunda bugün servise telefon ettim. 13000 tl masraf çıktığını ( aracın rayiç değeri 18150 tl , piyasa fiyatı 20000 ile 26000 arası gözüküyor ) ve büyük ihtimal aracın perte çıkartılabileceğini belirtti. experin fiyat araştırması yaptığını ve işin sonucunda bana sigorta şirketi tarafından haber verileceği söylendi. sigortamı yaptırdığım acenteyi aradığımda ise işlemlere müdahil olmadıklarını ama işi soruşturacaklarını söylediler. daha önceki yaptırdığım ufak tamiratlarda servise teslimden 1 gün sonra sigorta şirketinden dosyanız açılmıştır şeklinde mesaj geliyordu. benim sorularım ;
    1 ) ne zaman bana geri bildirim yapılmalı.
    2 ) kimle muhatap olmalıyım.
    3 ) pert kararı çıkarsa, ödemeyi iki sigorta şirketi ortak fiyatta anlaşıp mı yaparlar. yoksa karşı tarafın teklif ettiği fiyat mı göz önüne alınır?
    aklıma gelenler bunlar. yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkafkas

    Selamlar. 13 ocak salı günü kaza yapan aracımı çekici çağırttırarak yetkili servise bıraktım aracım 2004 model hyundai elantra.şeridimde giderken karşıdan gelen aracın hatalı sollaması nedeni ile sol taraftan araç arabama çarptı. her ikimizin arabasında da iki hava yastığı açıldı. polisin tuttuğu tutanakta karşı tarafın hatalı olduğu ve benim suçum görülmediği yazıldı. karşı taraf itiraz etmedi ve hatasını kabul etti. trafik raporu - alkol testi - benim ve karşı tarafın sigorta,ehliyet,ruhsat fotokopileri ile olayın fotoğraflarını servise teslim ettim. benim ergo sigortadan hem kaskom hem de trafik sigortam var. karşı tarafın ise sigortası axa sigorta. 1 haftadır ne arayan var ne de soran. sonunda bugün servise telefon ettim. 13000 tl masraf çıktığını ( aracın rayiç değeri 18150 tl , piyasa fiyatı 20000 ile 26000 arası gözüküyor ) ve büyük ihtimal aracın perte çıkartılabileceğini belirtti. experin fiyat araştırması yaptığını ve işin sonucunda bana sigorta şirketi tarafından haber verileceği söylendi. sigortamı yaptırdığım acenteyi aradığımda ise işlemlere müdahil olmadıklarını ama işi soruşturacaklarını söylediler. daha önceki yaptırdığım ufak tamiratlarda servise teslimden 1 gün sonra sigorta şirketinden dosyanız açılmıştır şeklinde mesaj geliyordu. benim sorularım ;
    1 ) ne zaman bana geri bildirim yapılmalı.
    2 ) kimle muhatap olmalıyım.
    3 ) pert kararı çıkarsa, ödemeyi iki sigorta şirketi ortak fiyatta anlaşıp mı yaparlar. yoksa karşı tarafın teklif ettiği fiyat mı göz önüne alınır?
    aklıma gelenler bunlar. yardımcı olursanız sevinirim.



    Geçmiş olsun. Hasar ihbarı muhtemelen sizin kaskonuzdan yapılmıştır. Bu nedenle şu an karşı tarafın trafik sigortasıyla hiçbir işiniz yok. Ortak ödeme gibi bir durum söz konusu değil. Servisten dosya numarası bilgisini temin edin. Kaskonuzdan mı açılmış, onu da sorun. Sigorta şirketini direkt arayarak bilgi alın. Şu an yapabilecekleriniz bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: tkafkas

    Selamlar. 13 ocak salı günü kaza yapan aracımı çekici çağırttırarak yetkili servise bıraktım aracım 2004 model hyundai elantra.şeridimde giderken karşıdan gelen aracın hatalı sollaması nedeni ile sol taraftan araç arabama çarptı. her ikimizin arabasında da iki hava yastığı açıldı. polisin tuttuğu tutanakta karşı tarafın hatalı olduğu ve benim suçum görülmediği yazıldı. karşı taraf itiraz etmedi ve hatasını kabul etti. trafik raporu - alkol testi - benim ve karşı tarafın sigorta,ehliyet,ruhsat fotokopileri ile olayın fotoğraflarını servise teslim ettim. benim ergo sigortadan hem kaskom hem de trafik sigortam var. karşı tarafın ise sigortası axa sigorta. 1 haftadır ne arayan var ne de soran. sonunda bugün servise telefon ettim. 13000 tl masraf çıktığını ( aracın rayiç değeri 18150 tl , piyasa fiyatı 20000 ile 26000 arası gözüküyor ) ve büyük ihtimal aracın perte çıkartılabileceğini belirtti. experin fiyat araştırması yaptığını ve işin sonucunda bana sigorta şirketi tarafından haber verileceği söylendi. sigortamı yaptırdığım acenteyi aradığımda ise işlemlere müdahil olmadıklarını ama işi soruşturacaklarını söylediler. daha önceki yaptırdığım ufak tamiratlarda servise teslimden 1 gün sonra sigorta şirketinden dosyanız açılmıştır şeklinde mesaj geliyordu. benim sorularım ;
    1 ) ne zaman bana geri bildirim yapılmalı.
    2 ) kimle muhatap olmalıyım.
    3 ) pert kararı çıkarsa, ödemeyi iki sigorta şirketi ortak fiyatta anlaşıp mı yaparlar. yoksa karşı tarafın teklif ettiği fiyat mı göz önüne alınır?
    aklıma gelenler bunlar. yardımcı olursanız sevinirim.



    Geçmiş olsun. Hasar ihbarı muhtemelen sizin kaskonuzdan yapılmıştır. Bu nedenle şu an karşı tarafın trafik sigortasıyla hiçbir işiniz yok. Ortak ödeme gibi bir durum söz konusu değil. Servisten dosya numarası bilgisini temin edin. Kaskonuzdan mı açılmış, onu da sorun. Sigorta şirketini direkt arayarak bilgi alın. Şu an yapabilecekleriniz bunlar.

    Teşekkürler. bugün sigortayı aradım. daha fiyat araştırmasına devam ediyorlarmış. iş sonuçlandığında haber verilecekmiş.artık işin yoksa bekle dur.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.