Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
257.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler. Geçtiğimiz hafta kusurlu bulunduğum bir trafik kazası yaşadım. Sigortamdan ne kadar ücret alındığını nasıl öğrenebilirim?

    Ekspertiz Raporu Sorgulama

    Bu linkten ekspertiz raporunu sorgulayabilirsiniz. Eksper raporları KDV hariç düzenlenmektedir ve 01/01/2012 sonrası kazalar için eksper raporları sorgulanabilir.

    ---

    Nasıl sorgulayacaksınız?

    Plaka kısmına karşı aracın plakasını gireceksiniz.

    T.C kısmına da karşı aracın sahibinin kimlik numarasını, eğer şirket aracı ise vergi numarasını gireceksiniz.

    Hasar tarihini gireceksiniz. Sonra sorgulama yapabilirsiniz.

    ---

    Eksper raporunu SBM sisteminde bulamazsanız;

    Ya ekspertiz raporu henüz yazılmamıştır.

    Ya da raporda elektronik imza bulunmamaktadır. (2012 sonrası kazalarda eksper raporlarında elektronik imza olması zorunludur)

    Eğer raporda elektronik imza yoksa ve ben uğraşırım diyorsanız konuyu SBM'ye ya da Hazine Müsteşarlığına bildirebilirsiniz.

    ---

    Ya da hasar dosya numarasını temin ederek, direkt kendi trafik sigorta şirketinizi arayarak da hasar tazminat bedelini sorabilirsiniz.

    Merhaba hocam. 26 kasım 2014te kusurlu bulunduğum bir trafik kazasına karışmıştım ve sizden yardım istemiştim. Bana bu cevabı yazmıştınız. Neredeyse 3.ay oluyor kaza raporu halen yok. Ve 8 martta sigorta poliçem yenilenecek. Ben kazadan dolayı sigortamda uçuk bir artış beklerken sigortacım abi senin kazan görünmüyor hasar dosyası açılmamış dedi. Ve poliçemi 140 tlye yenileyeceğini söyledi. Birkaç hafta önce sigorta şirketim olan mapfre sigortayı aradığımda da dosya açılmamış demişlerdi. Hocam bu ne demek oluyor? Kazaya benimle birlikte 3 araç karıştı biri belediye otobüsü yani resmi tutanak tutuldu.( otobüsün bir şeyi yoktu sadece plaka takılan kısım yamuldu düzeltip takmış olabilirler uğraşmamak için) karşı taraf niçin dosya açmamış olabilir. Bu kadar süre içerisinde dosya açılmamış bi daha da açılmaz dedi sigortacım. Ben her türlü evrağımı karşı taraflara.eksiksiz verdim. Şimdi sigortamı yenilemem gerekiyor. Sonradan benim başıma davadır vesairedir bir iş açabilir mi karşı taraf merak ediyorum. Ayrıca yapmam gereken bir şey varsa bilgilendirirseniz çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler.

    Kazada hasar gören araçlardan otobüs dosya açtırmamıştır.

    Diğer araç da hasarını kendi kaskosundan yaptırmıştır. Bu aracın kaskosu da sizin sigortanızdan hasar bedelini bugüne kadar rücu etmemiştir. Rücu talebi olmayınca sizin sigortanızdan dosya açılmamıştır tabi. Ya da bu araç henüz aracının onarımı için dosya açtırmamış da olabilir. Ya da dosya açıldı ancak onarım süresi çok uzamış olabilir.

    Bu durumda sizin yapabileceğiniz bir şey yok. Siz sigortanızı normal yenileyin. Dava, vs gibi tatsız bir durum olmaz. Velev ki oldu, sizin herhangi bir beyanını yok ki, sizden ne talep edecekler? Siz bir şey mi sakladınız, yanlış beyan mı verdiniz, hayır. Bu durumda korkacak bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Olay hakkında net bilgiler olmadığı için hep varsayımlar üzerine yorum yapmak zorunda kaldım. Şu an aklıma gelen ihtimaller bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler. Geçtiğimiz hafta kusurlu bulunduğum bir trafik kazası yaşadım. Sigortamdan ne kadar ücret alındığını nasıl öğrenebilirim?

    Ekspertiz Raporu Sorgulama

    Bu linkten ekspertiz raporunu sorgulayabilirsiniz. Eksper raporları KDV hariç düzenlenmektedir ve 01/01/2012 sonrası kazalar için eksper raporları sorgulanabilir.

    ---

    Nasıl sorgulayacaksınız?

    Plaka kısmına karşı aracın plakasını gireceksiniz.

    T.C kısmına da karşı aracın sahibinin kimlik numarasını, eğer şirket aracı ise vergi numarasını gireceksiniz.

    Hasar tarihini gireceksiniz. Sonra sorgulama yapabilirsiniz.

    ---

    Eksper raporunu SBM sisteminde bulamazsanız;

    Ya ekspertiz raporu henüz yazılmamıştır.

    Ya da raporda elektronik imza bulunmamaktadır. (2012 sonrası kazalarda eksper raporlarında elektronik imza olması zorunludur)

    Eğer raporda elektronik imza yoksa ve ben uğraşırım diyorsanız konuyu SBM'ye ya da Hazine Müsteşarlığına bildirebilirsiniz.

    ---

    Ya da hasar dosya numarasını temin ederek, direkt kendi trafik sigorta şirketinizi arayarak da hasar tazminat bedelini sorabilirsiniz.

    Merhaba hocam. 26 kasım 2014te kusurlu bulunduğum bir trafik kazasına karışmıştım ve sizden yardım istemiştim. Bana bu cevabı yazmıştınız. Neredeyse 3.ay oluyor kaza raporu halen yok. Ve 8 martta sigorta poliçem yenilenecek. Ben kazadan dolayı sigortamda uçuk bir artış beklerken sigortacım abi senin kazan görünmüyor hasar dosyası açılmamış dedi. Ve poliçemi 140 tlye yenileyeceğini söyledi. Birkaç hafta önce sigorta şirketim olan mapfre sigortayı aradığımda da dosya açılmamış demişlerdi. Hocam bu ne demek oluyor? Kazaya benimle birlikte 3 araç karıştı biri belediye otobüsü yani resmi tutanak tutuldu.( otobüsün bir şeyi yoktu sadece plaka takılan kısım yamuldu düzeltip takmış olabilirler uğraşmamak için) karşı taraf niçin dosya açmamış olabilir. Bu kadar süre içerisinde dosya açılmamış bi daha da açılmaz dedi sigortacım. Ben her türlü evrağımı karşı taraflara.eksiksiz verdim. Şimdi sigortamı yenilemem gerekiyor. Sonradan benim başıma davadır vesairedir bir iş açabilir mi karşı taraf merak ediyorum. Ayrıca yapmam gereken bir şey varsa bilgilendirirseniz çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler.

    Kazada hasar gören araçlardan otobüs dosya açtırmamıştır.

    Diğer araç da hasarını kendi kaskosundan yaptırmıştır. Bu aracın kaskosu da sizin sigortanızdan hasar bedelini bugüne kadar rücu etmemiştir. Rücu talebi olmayınca sizin sigortanızdan dosya açılmamıştır tabi. Ya da bu araç henüz aracının onarımı için dosya açtırmamış da olabilir. Ya da dosya açıldı ancak onarım süresi çok uzamış olabilir.

    Bu durumda sizin yapabileceğiniz bir şey yok. Siz sigortanızı normal yenileyin. Dava, vs gibi tatsız bir durum olmaz. Velev ki oldu, sizin herhangi bir beyanını yok ki, sizden ne talep edecekler? Siz bir şey mi sakladınız, yanlış beyan mı verdiniz, hayır. Bu durumda korkacak bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Olay hakkında net bilgiler olmadığı için hep varsayımlar üzerine yorum yapmak zorunda kaldım. Şu an aklıma gelen ihtimaller bunlar.

    Teşekkürler hocam. Kaza oldu taraflar birbirlerine gerekli belgeleri verip olay yerinden ayrıldı. Sonra kimse kimseyi arayıp sormadı bile. Yani kaza sonrası hakkında benim de bilgim yok. Peki hocam bir şey daha soracağım şimdi benim poliçem 8 martta bitiyor. Ben hazır 140 lira çıkarmışlarken şimdi yenileteyim diyorum poliçeyi. Sonradan dosya açılırsa da seneyeki poliçem artsın şu anki maddi imkanlarım doğrultusunda bu benim işime gelecek doğrusu. Erkenden poliçe yeniletmem de sıkıntı olmaz herhalde değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler. Geçtiğimiz hafta kusurlu bulunduğum bir trafik kazası yaşadım. Sigortamdan ne kadar ücret alındığını nasıl öğrenebilirim?

    Ekspertiz Raporu Sorgulama

    Bu linkten ekspertiz raporunu sorgulayabilirsiniz. Eksper raporları KDV hariç düzenlenmektedir ve 01/01/2012 sonrası kazalar için eksper raporları sorgulanabilir.

    ---

    Nasıl sorgulayacaksınız?

    Plaka kısmına karşı aracın plakasını gireceksiniz.

    T.C kısmına da karşı aracın sahibinin kimlik numarasını, eğer şirket aracı ise vergi numarasını gireceksiniz.

    Hasar tarihini gireceksiniz. Sonra sorgulama yapabilirsiniz.

    ---

    Eksper raporunu SBM sisteminde bulamazsanız;

    Ya ekspertiz raporu henüz yazılmamıştır.

    Ya da raporda elektronik imza bulunmamaktadır. (2012 sonrası kazalarda eksper raporlarında elektronik imza olması zorunludur)

    Eğer raporda elektronik imza yoksa ve ben uğraşırım diyorsanız konuyu SBM'ye ya da Hazine Müsteşarlığına bildirebilirsiniz.

    ---

    Ya da hasar dosya numarasını temin ederek, direkt kendi trafik sigorta şirketinizi arayarak da hasar tazminat bedelini sorabilirsiniz.

    Merhaba hocam. 26 kasım 2014te kusurlu bulunduğum bir trafik kazasına karışmıştım ve sizden yardım istemiştim. Bana bu cevabı yazmıştınız. Neredeyse 3.ay oluyor kaza raporu halen yok. Ve 8 martta sigorta poliçem yenilenecek. Ben kazadan dolayı sigortamda uçuk bir artış beklerken sigortacım abi senin kazan görünmüyor hasar dosyası açılmamış dedi. Ve poliçemi 140 tlye yenileyeceğini söyledi. Birkaç hafta önce sigorta şirketim olan mapfre sigortayı aradığımda da dosya açılmamış demişlerdi. Hocam bu ne demek oluyor? Kazaya benimle birlikte 3 araç karıştı biri belediye otobüsü yani resmi tutanak tutuldu.( otobüsün bir şeyi yoktu sadece plaka takılan kısım yamuldu düzeltip takmış olabilirler uğraşmamak için) karşı taraf niçin dosya açmamış olabilir. Bu kadar süre içerisinde dosya açılmamış bi daha da açılmaz dedi sigortacım. Ben her türlü evrağımı karşı taraflara.eksiksiz verdim. Şimdi sigortamı yenilemem gerekiyor. Sonradan benim başıma davadır vesairedir bir iş açabilir mi karşı taraf merak ediyorum. Ayrıca yapmam gereken bir şey varsa bilgilendirirseniz çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler.

    Kazada hasar gören araçlardan otobüs dosya açtırmamıştır.

    Diğer araç da hasarını kendi kaskosundan yaptırmıştır. Bu aracın kaskosu da sizin sigortanızdan hasar bedelini bugüne kadar rücu etmemiştir. Rücu talebi olmayınca sizin sigortanızdan dosya açılmamıştır tabi. Ya da bu araç henüz aracının onarımı için dosya açtırmamış da olabilir. Ya da dosya açıldı ancak onarım süresi çok uzamış olabilir.

    Bu durumda sizin yapabileceğiniz bir şey yok. Siz sigortanızı normal yenileyin. Dava, vs gibi tatsız bir durum olmaz. Velev ki oldu, sizin herhangi bir beyanını yok ki, sizden ne talep edecekler? Siz bir şey mi sakladınız, yanlış beyan mı verdiniz, hayır. Bu durumda korkacak bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Olay hakkında net bilgiler olmadığı için hep varsayımlar üzerine yorum yapmak zorunda kaldım. Şu an aklıma gelen ihtimaller bunlar.

    Teşekkürler hocam. Kaza oldu taraflar birbirlerine gerekli belgeleri verip olay yerinden ayrıldı. Sonra kimse kimseyi arayıp sormadı bile. Yani kaza sonrası hakkında benim de bilgim yok. Peki hocam bir şey daha soracağım şimdi benim poliçem 8 martta bitiyor. Ben hazır 140 lira çıkarmışlarken şimdi yenileteyim diyorum poliçeyi. Sonradan dosya açılırsa da seneyeki poliçem artsın şu anki maddi imkanlarım doğrultusunda bu benim işime gelecek doğrusu. Erkenden poliçe yeniletmem de sıkıntı olmaz herhalde değil mi?

    İşin bu kısmı hakkında pek bir bilgim yok, acenteniz en doğru yanıtı verecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler. Geçtiğimiz hafta kusurlu bulunduğum bir trafik kazası yaşadım. Sigortamdan ne kadar ücret alındığını nasıl öğrenebilirim?

    Ekspertiz Raporu Sorgulama

    Bu linkten ekspertiz raporunu sorgulayabilirsiniz. Eksper raporları KDV hariç düzenlenmektedir ve 01/01/2012 sonrası kazalar için eksper raporları sorgulanabilir.

    ---

    Nasıl sorgulayacaksınız?

    Plaka kısmına karşı aracın plakasını gireceksiniz.

    T.C kısmına da karşı aracın sahibinin kimlik numarasını, eğer şirket aracı ise vergi numarasını gireceksiniz.

    Hasar tarihini gireceksiniz. Sonra sorgulama yapabilirsiniz.

    ---

    Eksper raporunu SBM sisteminde bulamazsanız;

    Ya ekspertiz raporu henüz yazılmamıştır.

    Ya da raporda elektronik imza bulunmamaktadır. (2012 sonrası kazalarda eksper raporlarında elektronik imza olması zorunludur)

    Eğer raporda elektronik imza yoksa ve ben uğraşırım diyorsanız konuyu SBM'ye ya da Hazine Müsteşarlığına bildirebilirsiniz.

    ---

    Ya da hasar dosya numarasını temin ederek, direkt kendi trafik sigorta şirketinizi arayarak da hasar tazminat bedelini sorabilirsiniz.

    Merhaba hocam. 26 kasım 2014te kusurlu bulunduğum bir trafik kazasına karışmıştım ve sizden yardım istemiştim. Bana bu cevabı yazmıştınız. Neredeyse 3.ay oluyor kaza raporu halen yok. Ve 8 martta sigorta poliçem yenilenecek. Ben kazadan dolayı sigortamda uçuk bir artış beklerken sigortacım abi senin kazan görünmüyor hasar dosyası açılmamış dedi. Ve poliçemi 140 tlye yenileyeceğini söyledi. Birkaç hafta önce sigorta şirketim olan mapfre sigortayı aradığımda da dosya açılmamış demişlerdi. Hocam bu ne demek oluyor? Kazaya benimle birlikte 3 araç karıştı biri belediye otobüsü yani resmi tutanak tutuldu.( otobüsün bir şeyi yoktu sadece plaka takılan kısım yamuldu düzeltip takmış olabilirler uğraşmamak için) karşı taraf niçin dosya açmamış olabilir. Bu kadar süre içerisinde dosya açılmamış bi daha da açılmaz dedi sigortacım. Ben her türlü evrağımı karşı taraflara.eksiksiz verdim. Şimdi sigortamı yenilemem gerekiyor. Sonradan benim başıma davadır vesairedir bir iş açabilir mi karşı taraf merak ediyorum. Ayrıca yapmam gereken bir şey varsa bilgilendirirseniz çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler.

    Kazada hasar gören araçlardan otobüs dosya açtırmamıştır.

    Diğer araç da hasarını kendi kaskosundan yaptırmıştır. Bu aracın kaskosu da sizin sigortanızdan hasar bedelini bugüne kadar rücu etmemiştir. Rücu talebi olmayınca sizin sigortanızdan dosya açılmamıştır tabi. Ya da bu araç henüz aracının onarımı için dosya açtırmamış da olabilir. Ya da dosya açıldı ancak onarım süresi çok uzamış olabilir.

    Bu durumda sizin yapabileceğiniz bir şey yok. Siz sigortanızı normal yenileyin. Dava, vs gibi tatsız bir durum olmaz. Velev ki oldu, sizin herhangi bir beyanını yok ki, sizden ne talep edecekler? Siz bir şey mi sakladınız, yanlış beyan mı verdiniz, hayır. Bu durumda korkacak bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Olay hakkında net bilgiler olmadığı için hep varsayımlar üzerine yorum yapmak zorunda kaldım. Şu an aklıma gelen ihtimaller bunlar.

    Teşekkürler hocam. Kaza oldu taraflar birbirlerine gerekli belgeleri verip olay yerinden ayrıldı. Sonra kimse kimseyi arayıp sormadı bile. Yani kaza sonrası hakkında benim de bilgim yok. Peki hocam bir şey daha soracağım şimdi benim poliçem 8 martta bitiyor. Ben hazır 140 lira çıkarmışlarken şimdi yenileteyim diyorum poliçeyi. Sonradan dosya açılırsa da seneyeki poliçem artsın şu anki maddi imkanlarım doğrultusunda bu benim işime gelecek doğrusu. Erkenden poliçe yeniletmem de sıkıntı olmaz herhalde değil mi?

    İşin bu kısmı hakkında pek bir bilgim yok, acenteniz en doğru yanıtı verecektir.

    Anladım hocam çok teşekkürler yardımcı olduğunuz için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba hocam,
    Benim sıkıntım nasıl bir yol izleyeceğimi bilmemem bu yüzden yanlış birşey yapıp elimdeki hakkı kaybetmek istemiyorum. Yaklaşık 2 ay önce bi kaza yaptım ve kaldırıma çıktım.Alt salıncak kırıldı sadece önemsemedim ve kaskoya haber vermedim cebimden yaptırdım .2 ay sonra araçta sıkıntı oldugundan servise gittim ve bana krank mili yamulduğunu söylediler.Krank milinin yamulmasının darbe olmadan olmayacağını söylediler.Motorun tamiri olmadığından komple değişmesi gerekiyor ve ücreti çok yüksek.20-000tl civarı.bende öyle olunca aracımı garaja çektirdim.
    Ayrıca kasko şirketimin yaşadığım şehirdeki yetkili bayiyle anlaşması yok sanayideki dükkanlarında yapabileceği birşey yok araca araç spor araç ve farklı bir araç.
    Şimdi 2 ay geçti bu kazadan dolayı aracıma gelen olayı kaskodan yaptırmak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim?

    teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.aslann -- 22 Şubat 2015; 20:27:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a.aslann

    Merhaba hocam,
    Benim sıkıntım nasıl bir yol izleyeceğimi bilmemem bu yüzden yanlış birşey yapıp elimdeki hakkı kaybetmek istemiyorum. Yaklaşık 2 ay önce bi kaza yaptım ve kaldırıma çıktım.Alt salıncak kırıldı sadece önemsemedim ve kaskoya haber vermedim cebimden yaptırdım .2 ay sonra araçta sıkıntı oldugundan servise gittim ve bana krank mili yamulduğunu söylediler.Krank milinin yamulmasının darbe olmadan olmayacağını söylediler.Motorun tamiri olmadığından komple değişmesi gerekiyor ve ücreti çok yüksek.20-000tl civarı.bende öyle olunca aracımı garaja çektirdim.
    Ayrıca kasko şirketimin yaşadığım şehirdeki yetkili bayiyle anlaşması yok sanayideki dükkanlarında yapabileceği birşey yok araca araç spor araç ve farklı bir araç.
    Şimdi 2 ay geçti bu kazadan dolayı aracıma gelen olayı kaskodan yaptırmak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim?

    teşekkür ederim.


    Kaza anında polise tutanak tutturdunuz mu?

    Kaza anında fotoğraf çektiniz mi?

    Değiştirilen salıncağın faturası mevcut mu?

    Üzerine çıktığınız kaldırımı tespit etme imkanınız var mı?

    Kaldırım üzerinde hasara ait iz var mı?

    Bu sorulara ne kadar çok evet cevabı verebiliyorsanız, o kadar şanslısınız.

    Kasko genel şartlarına göre hasar bildirim süresi 5 iş günüdür. Bunu da hatırlatayım. Uygulamada bu süreye dikkat edilmiyor bildiğim kadarıyla ama ben size mevzuatta yazılı olanı hatırlatmalıyım.

    Yukarıdaki soruların hepsine evet cevabı verdiğinizi farz edelim, yine de kimse sizin hasarınızın hepsinin kaskodan karşılanacağı taahhüt edemez. Çünkü olayınız hem çok karmaşık hem de emsalsiz diye tabir edilebilecek nitelikte.




  • Merak ettiğim bir konu var ve bunun için yeni konu açmak istemedim yeri değilse affola

    Sahibinden araç satanlarda görüyoruz değerinden düşük araç satan kişileri nedeni aracın hasar kaydı olması. 140bin liraya satılan bir aracın 23bin hasar kaydı varmış ve çamurluk ve tampon değişmiş yazıyor.Bu aracı alsak bizim için bir sıkıntısı olurmu.Ve biz satarken bir sıkıntı yaşarmıyız? Örneğin aldığımızdan çok aşağıya satmak gibi..

    Sadece merak ettiğim için soruyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßyİsMaİLCaN

    Merak ettiğim bir konu var ve bunun için yeni konu açmak istemedim yeri değilse affola

    Sahibinden araç satanlarda görüyoruz değerinden düşük araç satan kişileri nedeni aracın hasar kaydı olması. 140bin liraya satılan bir aracın 23bin hasar kaydı varmış ve çamurluk ve tampon değişmiş yazıyor.Bu aracı alsak bizim için bir sıkıntısı olurmu.Ve biz satarken bir sıkıntı yaşarmıyız? Örneğin aldığımızdan çok aşağıya satmak gibi..

    Sadece merak ettiğim için soruyorum

    Siz bu şekilde 23 bin liralık hasar kaydı olan bir aracı piyasa değerinden zaten daha düşüğe alırsınız. Bu nedenle satarken zarar etseniz bile sizi çok fazla etkilemeyecektir.

    Burada önemli olan aracın değer için verdiğiniz 140.000 TL bedelin ortalama fiyat mı olduğu, yoksa minimum fiyat mı, yoksa en üst fiyat mı olduğudur. Yani bahsettiğiniz aracın ortalama piyasa değeri 120.000 TL ise, araç sahibinin istediği 140.000 TL bedel fahiş olacaktır. Ancak aracın ortalama piyasa değeri 150.000 TL ise, araç sahibinin istediği 140.000 TL bedel normaldir.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    2 adet aracıma evimin önünde park halindeyken çarptılar ve araçları yetkili servislerinde yaptırdık. araçlarımın 2 el değeri kaybının belirlemek ve karşı tarafın sigortasından bunu talep etmek istiyorum.ben fethiyede oturuyorum bu raporu
    kim verir ve bu kişilere nereden ulaşabilirim?
  • Merhabalar,
    Tazminatların ödenme süresi hakkında bir bilgi isteyecektim, yardımcı olabilen varsa çok memnun olurum.

    https://www.sigortadukkanim.com/merak-ettiklerin/sikca-sorulan-sorular/trafik-sigortasi-sss

    quote:


    - Trafik sigortasında tazminat kaç gün içerisinde ödenir?
    + Trafik Sigortasında tazminat, gerekli belgeleri sigorta şirketinin merkez veya kuruluşlarından birine iletildiği tarihten itibaren sekiz iş günü içerisinde ödenir.


    Bu konu hakkında kanun maddesi de vardı ama hangi kanun maddesi olduğunu bulamadım, daha doğrusu kanunun adını bulamadım. Madde 99 idi.
    Bu bahsedilen sekiz iş günü ne zaman başlıyor?
    - Kaza tespit tutanağının sisteme girilişinden mi?
    - Eksperin araç başına gelip, ilk ziyaretinden itibaren mi?
    - Eksperin raporunu hazırlayıp, sigorta firmasına belgeleri gönderdiği zamandan itibaren mi?

    Başka da bir dönüm noktası yok sanırım, sekiz iş gününü saymak için hangi durumdan itibaren girmek lazım? Aylardır tazminatımı alamadım diye dünya kadar şikayet var platformlarda, madem sekiz iş günü sonrasında ödemek zorunda, bu mağdur olan kişiler ne oluyor, neyi eksik yapıyor da böyle ödemelerini alamıyorlar?

    bir de eksper şirketinin veya eksperin "ön rapor" uygulaması var, bu "ön rapor" nedir? nerelerde kullanılır? ne gibi durumlarda verilir, bu ön rapor verilmesi demek, eksperin "ben bu işi beceremedim, işin içinden çıkamadım, buyurun siz uğraşın" diye sigorta şirketine bir iadesi midir?

    sorularıma cevap alabilir miyim bilmiyorum lakin, önemli bir husus olduğunu düşünmekteyim.

    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 3 Mart 2015; 18:01:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Merhabalar,
    Tazminatların ödenme süresi hakkında bir bilgi isteyecektim, yardımcı olabilen varsa çok memnun olurum.

    https://www.sigortadukkanim.com/merak-ettiklerin/sikca-sorulan-sorular/trafik-sigortasi-sss

    quote:


    - Trafik sigortasında tazminat kaç gün içerisinde ödenir?
    + Trafik Sigortasında tazminat, gerekli belgeleri sigorta şirketinin merkez veya kuruluşlarından birine iletildiği tarihten itibaren sekiz iş günü içerisinde ödenir.


    Bu konu hakkında kanun maddesi de vardı ama hangi kanun maddesi olduğunu bulamadım, daha doğrusu kanunun adını bulamadım. Madde 99 idi.
    Bu bahsedilen sekiz iş günü ne zaman başlıyor?
    - Kaza tespit tutanağının sisteme girilişinden mi?
    - Eksperin araç başına gelip, ilk ziyaretinden itibaren mi?
    - Eksperin raporunu hazırlayıp, sigorta firmasına belgeleri gönderdiği zamandan itibaren mi?

    Başka da bir dönüm noktası yok sanırım, sekiz iş gününü saymak için hangi durumdan itibaren girmek lazım? Aylardır tazminatımı alamadım diye dünya kadar şikayet var platformlarda, madem sekiz iş günü sonrasında ödemek zorunda, bu mağdur olan kişiler ne oluyor, neyi eksik yapıyor da böyle ödemelerini alamıyorlar?

    bir de eksper şirketinin veya eksperin "ön rapor" uygulaması var, bu "ön rapor" nedir? nerelerde kullanılır? ne gibi durumlarda verilir, bu ön rapor verilmesi demek, eksperin "ben bu işi beceremedim, işin içinden çıkamadım, buyurun siz uğraşın" diye sigorta şirketine bir iadesi midir?

    sorularıma cevap alabilir miyim bilmiyorum lakin, önemli bir husus olduğunu düşünmekteyim.

    teşekkürler.

    8 iş günü tanımı Karayolları Trafik Kanununun "Sigorta" bölümü altında madde 99'da yapılmıştır.

    Kanun maddesi şu şekildedir;

    " Madde 99 – Sigortacılar, hak sahibinin kaza veya zarara ilişkin tespit tutanağını veya bilirkişi raporunu, sigortacının merkez veya kuruluşlarından birine ilettiği tarihten itibaren sekiz iş günü içinde zorunlu mali sorumluluk sigortası sınırları içinde kalan miktarları hak sahibine ödemek zorundadırlar."

    En net şekilde konuşmak gerekirse; tazminat tutarının belirlendiği evrak (eksper ya da bilirkişi raporu) sigorta şirketine ulaştığı günden itibaren sekiz iş günü içinde hasar ödenmek zorundadır.

    Aylardır ödemelerini alamayanlarda genelde bahane şudur;

    Eksper raporu gelmedi, araştırma yapıyoruz, evrak eksik, vs vs.

    Ön rapor da genelde ağır ve büyük hasarlarda yazılır. Durum hakkında sigorta şirketini bilgilendirme amaçlı yazılır. Eksperin esasen "işin içinden çıkmak" gibi bir derdi olmamalıdır. Eksper hasarı tespit eder. Örnek vererek gidelim.

    100 bin liralık bir araç kaza yaptı. Araç servise çekildi, 60 bin liralık hasar çıktı. Sigorta eksperi dedi ki bunu araştıralım, perte ayrılabilir. Sigorta eksperi pertçi diye tabir edilen kişilere ve sigorta şirketinin anlaşmalı servislerine araç fotoğraflarını gönderir. (Anlaşmalı servise fotoğraf her sigorta şirketinin hasarında gönderilmez. Buna alternatif onarım teklifi diyorlar. Yani sen bu aracı kaça yaparsın diye soruyorlar. En düşük fiyatı veren servisin fiyatını baz alarak rapor yazıyorlar) En yüksek sovtaj teklifi de 70 bin lira geldi diyelim.

    Bu durumda eksper ön rapor yazıyor;
    Araç ağır hasarlıdır, ikinci el değeri 100 bin liradır, servis 60 bin lira hasar çıkardı, en yüksek sovtaj teklifi 70 bin lira olarak belirlendi. (Anlaşmalı servise de sorduğunu ve anlaşmalı servisin aracı 40 bin liraya aracı tamir ederim dediğini varsayalım)

    Aracın bırakıldığı serviste onarım olursa hasar bedeli: 60.000 TL
    Anlaşmalı tamirhanede onarım yapılırsa hasar bedeli: 40.000 TL
    Araç pert edilecekse (100bin - 70bin) hasar bedeli: 30.000 TL

    Diye araştırmalarını belirtir.

    Aracın pert edilmesi kanaatimizdir, vs vs yazarak ön raporunu tamamlar. Araç sahibinin kendinden talepleri olmuşsa bunları da yazar. Olayla ilgili bilgi, belge ve bulguları kağıda döker. Ön rapor olarak sigorta şirketine sunar.

    Bundan sonra sigorta şirketi kendisi de araştırma yapar. En son sigorta şirketi ne belirlerse o olur.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.

    Tamamdır çok teşekkürler.
    Araştırmanın belirli bir süre olmaması zaten çok mantıklı, uzayabilir, uzaması da eksperin işine gelmiyor zaten, parasını daha geç alıyor sonuçta emeğinin.

    Bir hasar dosyası için iki farklı eksper atanabiliyor mu? Sigorta eksperini atıyor, mağdur kişi de atayabiliyor mu? yoksa birisinin araştırması bitmeden, diğeri başlayamıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.

    Tamamdır çok teşekkürler.
    Araştırmanın belirli bir süre olmaması zaten çok mantıklı, uzayabilir, uzaması da eksperin işine gelmiyor zaten, parasını daha geç alıyor sonuçta emeğinin.

    Bir hasar dosyası için iki farklı eksper atanabiliyor mu? Sigorta eksperini atıyor, mağdur kişi de atayabiliyor mu? yoksa birisinin araştırması bitmeden, diğeri başlayamıyor mu?

    Evet farklı eksper atanabilir. Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz.

    Hasar ihbarını illaki sigorta şirketine yapmanıza da gerek yok. Kendiniz direkt bir ekspere gidip hasarı tespit etmesini isteyebilirsiniz. Ya da önce sigorta şirketine bildirimde bulundunuz diyelim. Sigorta şirketince görevlendirilen eksperle anlaşamadınız. Bu durumda kendiniz başka bir eksper tayin edebilirsiniz. Bu işlem için sigorta şirketinden izin ya da onay almanıza gerek yoktur.

    Türk Ticaret Kanunu gereğince kendiniz eksper tayin ederseniz, ekspertiz ücretini ilgili sigorta şirketi karşılamak zorunda kalır. Her sigorta şirketinin bu bağımsız eksper tayininde farklı uygulaması var. Kimi, araç sahibi ile düzenlediğimiz temlik sözleşmesine istinaden ekspertiz ücretini direkt bize yatırıyor, kimi araç sahibine öderim diyor, kimi de ne ekspere ne araç sahibine öderim diyor. Ücret konusunu bu nedenle tayin edeceğiniz eksperle ilk etapta halletmelisiniz. Şu an bu sistem yeni çıktı denebilir. Bu nedenle problemleri çok. Ama ömür boyu böyle gitmeyecek tabi bu iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.

    Tamamdır çok teşekkürler.
    Araştırmanın belirli bir süre olmaması zaten çok mantıklı, uzayabilir, uzaması da eksperin işine gelmiyor zaten, parasını daha geç alıyor sonuçta emeğinin.

    Bir hasar dosyası için iki farklı eksper atanabiliyor mu? Sigorta eksperini atıyor, mağdur kişi de atayabiliyor mu? yoksa birisinin araştırması bitmeden, diğeri başlayamıyor mu?

    Evet farklı eksper atanabilir. Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz.

    Hasar ihbarını illaki sigorta şirketine yapmanıza da gerek yok. Kendiniz direkt bir ekspere gidip hasarı tespit etmesini isteyebilirsiniz. Ya da önce sigorta şirketine bildirimde bulundunuz diyelim. Sigorta şirketince görevlendirilen eksperle anlaşamadınız. Bu durumda kendiniz başka bir eksper tayin edebilirsiniz. Bu işlem için sigorta şirketinden izin ya da onay almanıza gerek yoktur.

    Türk Ticaret Kanunu gereğince kendiniz eksper tayin ederseniz, ekspertiz ücretini ilgili sigorta şirketi karşılamak zorunda kalır. Her sigorta şirketinin bu bağımsız eksper tayininde farklı uygulaması var. Kimi, araç sahibi ile düzenlediğimiz temlik sözleşmesine istinaden ekspertiz ücretini direkt bize yatırıyor, kimi araç sahibine öderim diyor, kimi de ne ekspere ne araç sahibine öderim diyor. Ücret konusunu bu nedenle tayin edeceğiniz eksperle ilk etapta halletmelisiniz. Şu an bu sistem yeni çıktı denebilir. Bu nedenle problemleri çok. Ama ömür boyu böyle gitmeyecek tabi bu iş.

    Üstad konu konuyu açıyor, ben de susmak durmak bilmiyorum ama her cevap yeni soruları doğuruyor, müsadenle devam etmek istiyorum.

    "Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz." diyorsun ya, diyelim kaza oldu, araç servise çekildi, normalde servise evraklar veriliyor, servis evrakları sisteme giriyor ve sigrota şirketi eksperi atıyor eksper geliyor hasar incelemelerinde bulunuyor, raporunu hazırlıyor ve sigorta şirketine sunuyor. Doğru mudur? Kendimiz eksper tayin ederken, sigorta şirketinden gelecek olan eksperin işlemlerini beklemek zorunda değilsek eğer, araç servise çekilip, evraklar sisteme girildikten sonra ben kendim eksper tayin edip hasar başına gönderebiliyorum sanırım, ha bunu neden yaparım? işlemlerim daha hızlı yürüsün diye. sigorta şirketi veya ben, eksper raporuna itiraz ettiğimizde, hakem eksper atanıyor diye biliyorum, olayın oraya kayması ayrı bir konu zaten.

    Şu an sigorta şirketlerine bağlı eksperler gerçekten işlemlerini sigorta şirketlerine yakın hallediyorlar (maalesef), bağımsız eksperlerle çalışılsa ne evrak eksikliği olur ne de hatalardan dolayı ödeme gecikmesi yaşanır.

    Özetle diyeceğim şu ki, servise araba çekilir çekilmez ben bağımsız bir eksper ile anlaşıp, arabam hakkında ilgilenmenizi istiyorum deyip onun hazırladığı raporu sigorta şirketine iletebiliyorum. (ücreti kimin ödediği önemli değil, ha ben ha sigorta şirketi). doğru mudur?

    Teşekkürler.




  • Merhaba.Annem 2 hafta önce kaza yaptı araç pert oldu.2008 Fiat Punto.Allah kimsenin başına vermesin.Bikaç sorum vardı?

    1.Bi ay önce kasko yaptık.Kredi kartından peşin çekip her ay karta taksitlerini ödüyoruz?Kalan taksitleri geri alma hakkımız varmı?
    2.İki ay önce sigortası yapılmıştı.Kredi kartından peşin çekip her ay karta taksitlerini ödüyoruz?Kalan taksitleri geri alma hakkımız varmı?
    3.Aracı jandarma başka bi çekiciyle sanayiye çekmiş.Çekiciye 150 tl ücret verdik.Daha sonra kaskonun çekicisi sanayiye gelip aldı aracı.Bu ücreti kaskodan talep edebilirmiyiz?
    4.Aracın piyasa değeri 22-23.Kasko daha alt bi fiyat verirse itiraz etmelimiyiz?Kaskoda rayiç bedel yazıyor.

    Kazayı kısaca anlatayım aracın önüne köpek çıkıyor çarpmamak için annem direksiyonu kırıp 2 direğe çarpıyo ve şarampole yuvarlanıp anca durabiliyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.

    Tamamdır çok teşekkürler.
    Araştırmanın belirli bir süre olmaması zaten çok mantıklı, uzayabilir, uzaması da eksperin işine gelmiyor zaten, parasını daha geç alıyor sonuçta emeğinin.

    Bir hasar dosyası için iki farklı eksper atanabiliyor mu? Sigorta eksperini atıyor, mağdur kişi de atayabiliyor mu? yoksa birisinin araştırması bitmeden, diğeri başlayamıyor mu?

    Evet farklı eksper atanabilir. Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz.

    Hasar ihbarını illaki sigorta şirketine yapmanıza da gerek yok. Kendiniz direkt bir ekspere gidip hasarı tespit etmesini isteyebilirsiniz. Ya da önce sigorta şirketine bildirimde bulundunuz diyelim. Sigorta şirketince görevlendirilen eksperle anlaşamadınız. Bu durumda kendiniz başka bir eksper tayin edebilirsiniz. Bu işlem için sigorta şirketinden izin ya da onay almanıza gerek yoktur.

    Türk Ticaret Kanunu gereğince kendiniz eksper tayin ederseniz, ekspertiz ücretini ilgili sigorta şirketi karşılamak zorunda kalır. Her sigorta şirketinin bu bağımsız eksper tayininde farklı uygulaması var. Kimi, araç sahibi ile düzenlediğimiz temlik sözleşmesine istinaden ekspertiz ücretini direkt bize yatırıyor, kimi araç sahibine öderim diyor, kimi de ne ekspere ne araç sahibine öderim diyor. Ücret konusunu bu nedenle tayin edeceğiniz eksperle ilk etapta halletmelisiniz. Şu an bu sistem yeni çıktı denebilir. Bu nedenle problemleri çok. Ama ömür boyu böyle gitmeyecek tabi bu iş.

    Üstad konu konuyu açıyor, ben de susmak durmak bilmiyorum ama her cevap yeni soruları doğuruyor, müsadenle devam etmek istiyorum.

    "Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz." diyorsun ya, diyelim kaza oldu, araç servise çekildi, normalde servise evraklar veriliyor, servis evrakları sisteme giriyor ve sigrota şirketi eksperi atıyor eksper geliyor hasar incelemelerinde bulunuyor, raporunu hazırlıyor ve sigorta şirketine sunuyor. Doğru mudur? Kendimiz eksper tayin ederken, sigorta şirketinden gelecek olan eksperin işlemlerini beklemek zorunda değilsek eğer, araç servise çekilip, evraklar sisteme girildikten sonra ben kendim eksper tayin edip hasar başına gönderebiliyorum sanırım, ha bunu neden yaparım? işlemlerim daha hızlı yürüsün diye. sigorta şirketi veya ben, eksper raporuna itiraz ettiğimizde, hakem eksper atanıyor diye biliyorum, olayın oraya kayması ayrı bir konu zaten.

    Şu an sigorta şirketlerine bağlı eksperler gerçekten işlemlerini sigorta şirketlerine yakın hallediyorlar (maalesef), bağımsız eksperlerle çalışılsa ne evrak eksikliği olur ne de hatalardan dolayı ödeme gecikmesi yaşanır.

    Özetle diyeceğim şu ki, servise araba çekilir çekilmez ben bağımsız bir eksper ile anlaşıp, arabam hakkında ilgilenmenizi istiyorum deyip onun hazırladığı raporu sigorta şirketine iletebiliyorum. (ücreti kimin ödediği önemli değil, ha ben ha sigorta şirketi). doğru mudur?

    Teşekkürler.

    Evet olması gereken aynen dedikleriniz gibi. Ama her durumda bu şekilde yürümüyor işler. Özellikle kasko hasarlarında sigorta şirketleri (hepsi değil tabi) araç sahibini, servisi hatta acenteyi arayarak, bağımsız eksper atamasının geri çekilmesini talep ediyorlar. Servislerle anlaşma iptalinden tutun acenteliğin iptaline kadar işi götürebiliyorlar. Maksatları bu işin yayılmasını önlemek. Çünkü ortada bir hasar olduğu zaman, birileri bu işten ekmek yiyecek. Sigorta şirketi istiyor ki, sadece benim istediğim kişi ve kuruluşlar ekmek yesin. Benimle iyi geçinmeyen ekmek yemesin. Ayrıca yedek parçayı benim eksperim göndersin, benim tedarikçim kazansın, benim anlaşmalı servisim kazansın, benim eksperim kazansın, vs vs.

    Bu arada Hakem Eksper uygulaması kalktı. Şimdi eksper raporları arasında uyuşmazlık varsa uyuşmazlık Sigorta Tahkim Komisyonunda ya da dava açarak çözülebiliyor. Tekrar bir mevzuat düzenlemesi gündemde. Ama ne olur, bu iş nereye gider, hiçbir fikrim yok. Beklemedeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unbastik

    Merhaba.Annem 2 hafta önce kaza yaptı araç pert oldu.2008 Fiat Punto.Allah kimsenin başına vermesin.Bikaç sorum vardı?

    1.Bi ay önce kasko yaptık.Kredi kartından peşin çekip her ay karta taksitlerini ödüyoruz?Kalan taksitleri geri alma hakkımız varmı?
    2.İki ay önce sigortası yapılmıştı.Kredi kartından peşin çekip her ay karta taksitlerini ödüyoruz?Kalan taksitleri geri alma hakkımız varmı?
    3.Aracı jandarma başka bi çekiciyle sanayiye çekmiş.Çekiciye 150 tl ücret verdik.Daha sonra kaskonun çekicisi sanayiye gelip aldı aracı.Bu ücreti kaskodan talep edebilirmiyiz?
    4.Aracın piyasa değeri 22-23.Kasko daha alt bi fiyat verirse itiraz etmelimiyiz?Kaskoda rayiç bedel yazıyor.

    Kazayı kısaca anlatayım aracın önüne köpek çıkıyor çarpmamak için annem direksiyonu kırıp 2 direğe çarpıyo ve şarampole yuvarlanıp anca durabiliyo.

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Tüm bu soruların en doğru cevabını acenteniz verecektir. Öncelikle kendisine danışın. Ben bildiğim kadarıyla cevap vereceğim.

    Kasko sigortası özel bir sigortadır. Taraflar arasında karşılıklı anlaşma ile düzenlenir.

    1) Eğer araç pert olursa prim iadesi alınmıyor. Kasko Genel Şartları bu şekilde düzenlenmiştir.

    2) Trafik sigortası prim iadesi alınabilir. Ama bunun şartlarını en iyi acenteniz bilir. Trafikten çekme belgesi acenteye ibraz edildiğinde primlerin iade edilmesi gerekir düşüncesindeyim.

    3) Bu da kasko özel şartlarında yazılıdır, acenteniz bilir. Sigorta şirketlerinin çekici hizmetleriyle ilgili farklı farklı uygulamaları var. Kimi diyor ki hepsini öderim. Kimi diyor ki sadece benim anlaşmalı çekicimi çağıracaksınız, diğerlerini ödemem, vs vs.

    4) 2013 Nisan ayında kasko genel şartları değişti. En önemli değişiklik de pert durumunda araç rayiç değerinin belirlenmesiyle ilgili. Pert durumunda aracın kaza anındaki rayiç değeri baz alınır. Yani kasko değer listesinde yazılı tutarın bir önemi yoktur. Bu rayiç değerin belirlenmesi şekil ve şartı da sözleşmede belirlenmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Üstad, süper bilgiler için çok teşekkürler. Sorumun cevabı sanırım net şekilde söylenmiş. Eksper (yani bilirkişi), raporu sunduğunda (ya da merkeze ulaştığından) itibaren 8 iş günü içerisinde ödenmesi gerekir, yoksa adli yollar gözükür.

    Bahsettiğiniz ön rapor olayı da çok güzel açıklamışsınız, peki bu ön rapor olayı yukarıda bahsettiğimiz 8 iş gününün başlanması için yeterli bir süreç midir? Sonuçta eksper yapacağını yapmış, şigorta şirketine hasar tespitinde bulunmuştur. Bunun normal rapor olması ile, önrapor olması açısından fark var mıdır?

    Son olarak, eksperlerin bu araştırmaları, yapması için bir yasal süre var mıdır? Elbette eksper bir an önce bitirip, bir sonraki işi için yoğunlaşmak ister ama bunun bir günle sınırlaması yok sanırım. Olmaz ya, örnek vererek söylüyorum, eksper isterse 40 gün boyunca araştırabilir mi?

    Teşekkürler.

    Ön raporun sigorta şirketine ulaşması 8 iş günü süresini başlatmaz. Nihai raporun ulaştığı süre baz alınmalıdır.

    Yasal bir süre yok. Mevzuatta bu konuyla ilgili sadece en kısa sürede tamamlar deniyor. 40 günü geçen araştırmalar da olabilir. Ama bu sürenin uzaması her durumda sadece eksperden kaynaklanmaz. Parça kodu bulunamayabilir, servisle anlaşmazlık yaşanabilir, sahte hasar şüphesinden dolayı olay detaylı araştırılabilir ya da araştırma şirketine yönlendirilebilir, vs vs.

    Tamamdır çok teşekkürler.
    Araştırmanın belirli bir süre olmaması zaten çok mantıklı, uzayabilir, uzaması da eksperin işine gelmiyor zaten, parasını daha geç alıyor sonuçta emeğinin.

    Bir hasar dosyası için iki farklı eksper atanabiliyor mu? Sigorta eksperini atıyor, mağdur kişi de atayabiliyor mu? yoksa birisinin araştırması bitmeden, diğeri başlayamıyor mu?

    Evet farklı eksper atanabilir. Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz.

    Hasar ihbarını illaki sigorta şirketine yapmanıza da gerek yok. Kendiniz direkt bir ekspere gidip hasarı tespit etmesini isteyebilirsiniz. Ya da önce sigorta şirketine bildirimde bulundunuz diyelim. Sigorta şirketince görevlendirilen eksperle anlaşamadınız. Bu durumda kendiniz başka bir eksper tayin edebilirsiniz. Bu işlem için sigorta şirketinden izin ya da onay almanıza gerek yoktur.

    Türk Ticaret Kanunu gereğince kendiniz eksper tayin ederseniz, ekspertiz ücretini ilgili sigorta şirketi karşılamak zorunda kalır. Her sigorta şirketinin bu bağımsız eksper tayininde farklı uygulaması var. Kimi, araç sahibi ile düzenlediğimiz temlik sözleşmesine istinaden ekspertiz ücretini direkt bize yatırıyor, kimi araç sahibine öderim diyor, kimi de ne ekspere ne araç sahibine öderim diyor. Ücret konusunu bu nedenle tayin edeceğiniz eksperle ilk etapta halletmelisiniz. Şu an bu sistem yeni çıktı denebilir. Bu nedenle problemleri çok. Ama ömür boyu böyle gitmeyecek tabi bu iş.

    Üstad konu konuyu açıyor, ben de susmak durmak bilmiyorum ama her cevap yeni soruları doğuruyor, müsadenle devam etmek istiyorum.

    "Siz sigorta şirketinin tayin ettiği ekspere kesinlikle bağımlı değilsiniz. Kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz." diyorsun ya, diyelim kaza oldu, araç servise çekildi, normalde servise evraklar veriliyor, servis evrakları sisteme giriyor ve sigrota şirketi eksperi atıyor eksper geliyor hasar incelemelerinde bulunuyor, raporunu hazırlıyor ve sigorta şirketine sunuyor. Doğru mudur? Kendimiz eksper tayin ederken, sigorta şirketinden gelecek olan eksperin işlemlerini beklemek zorunda değilsek eğer, araç servise çekilip, evraklar sisteme girildikten sonra ben kendim eksper tayin edip hasar başına gönderebiliyorum sanırım, ha bunu neden yaparım? işlemlerim daha hızlı yürüsün diye. sigorta şirketi veya ben, eksper raporuna itiraz ettiğimizde, hakem eksper atanıyor diye biliyorum, olayın oraya kayması ayrı bir konu zaten.

    Şu an sigorta şirketlerine bağlı eksperler gerçekten işlemlerini sigorta şirketlerine yakın hallediyorlar (maalesef), bağımsız eksperlerle çalışılsa ne evrak eksikliği olur ne de hatalardan dolayı ödeme gecikmesi yaşanır.

    Özetle diyeceğim şu ki, servise araba çekilir çekilmez ben bağımsız bir eksper ile anlaşıp, arabam hakkında ilgilenmenizi istiyorum deyip onun hazırladığı raporu sigorta şirketine iletebiliyorum. (ücreti kimin ödediği önemli değil, ha ben ha sigorta şirketi). doğru mudur?

    Teşekkürler.

    Evet olması gereken aynen dedikleriniz gibi. Ama her durumda bu şekilde yürümüyor işler. Özellikle kasko hasarlarında sigorta şirketleri (hepsi değil tabi) araç sahibini, servisi hatta acenteyi arayarak, bağımsız eksper atamasının geri çekilmesini talep ediyorlar. Servislerle anlaşma iptalinden tutun acenteliğin iptaline kadar işi götürebiliyorlar. Maksatları bu işin yayılmasını önlemek. Çünkü ortada bir hasar olduğu zaman, birileri bu işten ekmek yiyecek. Sigorta şirketi istiyor ki, sadece benim istediğim kişi ve kuruluşlar ekmek yesin. Benimle iyi geçinmeyen ekmek yemesin. Ayrıca yedek parçayı benim eksperim göndersin, benim tedarikçim kazansın, benim anlaşmalı servisim kazansın, benim eksperim kazansın, vs vs.

    Bu arada Hakem Eksper uygulaması kalktı. Şimdi eksper raporları arasında uyuşmazlık varsa uyuşmazlık Sigorta Tahkim Komisyonunda ya da dava açarak çözülebiliyor. Tekrar bir mevzuat düzenlemesi gündemde. Ama ne olur, bu iş nereye gider, hiçbir fikrim yok. Beklemedeyiz.

    "Özellikle kasko hasarlarında sigorta şirketleri (hepsi değil tabi) araç sahibini, servisi hatta acenteyi arayarak, bağımsız eksper atamasının geri çekilmesini talep ediyorlar. Servislerle anlaşma iptalinden tutun acenteliğin iptaline kadar işi götürebiliyorlar." demişsiniz, bunun müşteri daha doğrusu mağdur için bağlayıcılığı yok, sonuçta ben kendim eksper atadığım zaman eksper gelir işini yapar gider, raporunu sigorta şirketine sunar. Sigorta şirketi kimi tehdit ediyorsa etsin sorun yok o konuda, sonuçta iş güzelce yürüyor.

    Ama hakem eksper uygulamasının kalkması ve anlaşmazlıkta Sigorta Tahkim Komisyonu'na gidilmesi, süreçleri uzatan bir durum olmuş. Benim eksperim 5000 TL hesaplayacak, onun eksperi 4000 TL hespalayacak ve anlaşmazlığa düşünce olay tahkim komisyonuna gidecek onların da maksimum dönüş tarihi 4 ay zaten. büyük hasarlarda mantıklı ama ufakları için değmeyeceğini düşünmekteyim.

    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

    Bu arada ilk mesajınızı Sıkça Sorulan Sorular şeklinde güncellerseniz, indeks formatında çok güzel olur.

    Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.