Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
256.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 27 Şubat 2015; 17:42:19 >
  • Merhaba,konunuz icin tebrikler.

    Servis arabamiza ( Ford transit minibus) bugun arkadan bir tir duramayarak carpti ve tutanaklar tutuldu.tir surucusu kabul etti. Simdi benim sorum şu;

    Bizim bu aracimiz ticari arac oldugu icin yattigi gunleri parasini karsi tarafin sigortasi karsilar mi? Cok onemli bizim icin yoksa cok kotu olur bizim icin. Tesekkurler simdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam konuyu yanlış biyerde açmışım konunuzu gördükten sonra burdanda sormak istedim

    5 Ocak: karşı tarafın hatalı olduğu bi kaza yaptım Aynı gün servise çekildi
    6 Ocak: 7 günlük ikame araç verildi
    10 ocak: Eksper onarılabilir dedi Görünürde büyük bi hasar yok servis 11000 TL hasar çıkardı (Aracımın kasko bedeli 18000)

    Eksper indirim istedi Servis 7000 e düşürdü
    14 Ocakt: Eksper aracı Pert ihalesine çıkardığını söyledi (Benimde istediğim buydu zaten)
    24 Ocak: Hala Sonuçlanmadı (Bu arada eksper raporu hala sigorta şirketine gönderilmemiş sisteme de girilmemiş)

    Yasal olarak ne kadar daha bekletirler beni?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SERTKAN -- 24 Ocak 2015; 16:12:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Halil Bey,
    Forum konunuz çok faydalı olmuş. Ellerinize sağlık.

    Sormak istediğim, internetteki kaynaklardan da bulamadığım bir türlü öğrenemediğim bir bilgi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Yabancı plakalı bir aracım var (Gürcistan plakalı), aracımla Türkiye gümrüğünden girerken zorunlu trafik sigortası yaptırdım 6 ay süreyle, şu an trafikte bu sigorta ile kullanıyorum. (groupama), aracım bir trafik kazasına karışsa ve benim suçsuz olduğum bir pozisyon olsa. (mesela, kırmızı ışıkta dururken arkadan gelen kişinin benim aracıma çarpması).
    Aracımın pert olacak şekilde çok ağır hasar alması sonucu, benim ne gibi işlemler yapmam gerekir?
    bu soruyu groupama müşteri hizmetlerine sorduğumda, normal TR plakalı araçlarla aynı statüde aynı yöntemlerle işlemleriniz gerçekleştirilir denildi. Fakat eğer aracım pert olursa, aracımın piyasa değeri bana ödenecek diye biliyorum. ama aracımın hangi piyasa değeri ödenecek? TR piyasada değeri mi? Gürcistan piyasa değeri mi? birisi 120bin TL iken, diğeri 30bin TL çünkü.

    Ben bu konuda bilgi almak istiyorum, fakat hiç bilen bir kişiye denk gelemedim, size de sormak istedim.
    İsterseniz örnek vererek daha ayrıntılı da anlatabilirim özel mesaj yoluyla.

    Saygılarımla,

    Düzenleme : Konunun diğer mesajlarını daha dikkatli okuyunca, trafik sigortası olan araç için pert durumunun olmadığını öğrendim. Ben de pert derken, hasar kaydının çok olduğunu kasetmiştim, belirtmek istedim. Örneğin, aracımın TR değeri 120bin TL (2007 model E220 CDI), aracın hasar tamir ücreti ise 70bin TL çıktı. pert derken bunu demek istemiştim. Ayrıca trafik sigortası maksimum değerinin 26800 TL olduğunu da biliyorum ama aracıma çarpan aracın kaskosu varsa ben yine maksimum 26.800 TL mi maksimum hasar ödemesi alabilirim? Tekrardan teşekkkürler.

    Karşı tarafın kusurlu olduğu bir kazada size karşı tarafın trafik sigortasınca ödenecek azami tutar şu an 29.000 TL'dir. (2015 yılında limit arttı.)

    Ancak size çarpan kişinin, trafik sigortasının yanında kaskosu varsa, kaskosunda bulunan ihtiyati mali mesuliyet sigortasının limitlerine bakılır. (İMM teminatı, trafik sigortasının limitleri aşıldığında devreye girer.)

    Bu limitler aşıldığında, size çarpan araç sürücüsüne ve araç malikine dava açmak zorunda kalırsınız.

    Siz konuyu kendi trafik sigortanıza sormuşsunuz, onlar da size Türkiye şartlarında ödeme yapılır demişler. Ancak sizin sigortanız trafik sigortası. Yani sizin başkalarına vereceğiniz zararı karşılar, sizin aracınıza gelen zararı karşılamaz. Bu bakımdan, verilen bu şifahi bilgiye kanmayın.

    Bu tür bir olay hiç başıma gelmedi. Bildiğim kadarıyla bir mevzuat da yok. Varsa da ben bilmiyorum.

    Ama kendi görüşüme göre, eğer aracınız tamir olmayacak derecede hasar görür ve sonucunda pert edilmesine karar verilirse, sizin alacağınız tazminat bedeli, aracınızın plakasının bağlı olduğu ülke koşullarına göre belirlenmeli.

    Böyle bir olası kaza sonrası aracınızın onarımına karar verilirse, o zaman zaten sorun yok. Limitler dahilinde aracınız sigorta tarafından onarım masrafı karşılanır.

    Sigortanın ana fikirlerinden biri de, haksız zenginleşmeyi önlemektir. Siz 30 bin liraya aldığınız aracınızın Türkiye'de pert olması sonucunda ülkemizdeki piyasa rayiç değerini alamazsınız yani, plakasına kayıtlı ülkede ederi ne ise onu alırsınız. Yani siz bu aracı ne kadara almışsanız, üç aşağı beş yukarı aynı parayı alırsınız.

    Tabi umarım böyle bir olay başınıza gelmez de düşünmek zorunda kalmazsınız, iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Predatör.

    Merhaba,konunuz icin tebrikler.

    Servis arabamiza ( Ford transit minibus) bugun arkadan bir tir duramayarak carpti ve tutanaklar tutuldu.tir surucusu kabul etti. Simdi benim sorum şu;

    Bizim bu aracimiz ticari arac oldugu icin yattigi gunleri parasini karsi tarafin sigortasi karsilar mi? Cok onemli bizim icin yoksa cok kotu olur bizim icin. Tesekkurler simdiden.

    Geçmiş olsun.

    Sigorta aracınızda eğer bir değer kaybı meydana gelmişse, bunu karşılar.

    Kazanç kaybı trafik sigortası kapsamı dışındandır.

    Ancak, araç onarımı sigorta şirketinin keyfi uygulamaları yüzünden gecikmişse, sigortadan tazminat talep edebilirsiniz görüşündeyim. Alınabilir mi derseniz, orasını bilemem.

    Kazanç kaybını aracınıza çarpana kişiden talep edebilirsiniz.

    Burada da temel mantık şudur, aracınız normal şartlarda kaç günde onarılır? Bu süre normalde 7 günse, ama sigorta şirketinin uygulamasından ötürü 15 gün olmuşsa, aradaki 8 günü sigortadan alma ihtimaliniz olabilir. Ama bunun nihai kararını Hakim verecektir. Sigorta şirketinden böyle bir talepte bulunsanız zaten alacağınız cevap, ödemiyoruz, git dava aç, olacaktır.

    Çünkü ödemek zorunda oldukları değer kaybı tazminatlarını bile ödemiyorlar. Ki kazanç kaybını ödesinler. İyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SERTKAN

    Hocam konuyu yanlış biyerde açmışım konunuzu gördükten sonra burdanda sormak istedim

    5 Ocak: karşı tarafın hatalı olduğu bi kaza yaptım Aynı gün servise çekildi
    6 Ocak: 7 günlük ikame araç verildi
    10 ocak: Eksper onarılabilir dedi Görünürde büyük bi hasar yok servis 11000 TL hasar çıkardı (Aracımın kasko bedeli 18000)

    Eksper indirim istedi Servis 7000 e düşürdü
    14 Ocakt: Eksper aracı Pert ihalesine çıkardığını söyledi (Benimde istediğim buydu zaten)
    24 Ocak: Hala Sonuçlanmadı (Bu arada eksper raporu hala sigorta şirketine gönderilmemiş sisteme de girilmemiş)

    Yasal olarak ne kadar daha bekletirler beni?




    Yasa ya da yönetmelikte eksper raporunun tanzim edilmesine dair bir süre verilmemiştir. Mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır, denmektedir.

    Olayı hazine müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Ya da sigorta şirketini, acentenizi ve görevlendirilen eksperi arayıp işlemlerin hızlandırılmasını talep edebilirsiniz.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: .Predatör.

    Merhaba,konunuz icin tebrikler.

    Servis arabamiza ( Ford transit minibus) bugun arkadan bir tir duramayarak carpti ve tutanaklar tutuldu.tir surucusu kabul etti. Simdi benim sorum şu;

    Bizim bu aracimiz ticari arac oldugu icin yattigi gunleri parasini karsi tarafin sigortasi karsilar mi? Cok onemli bizim icin yoksa cok kotu olur bizim icin. Tesekkurler simdiden.

    Geçmiş olsun.

    Sigorta aracınızda eğer bir değer kaybı meydana gelmişse, bunu karşılar.

    Kazanç kaybı trafik sigortası kapsamı dışındandır.

    Ancak, araç onarımı sigorta şirketinin keyfi uygulamaları yüzünden gecikmişse, sigortadan tazminat talep edebilirsiniz görüşündeyim. Alınabilir mi derseniz, orasını bilemem.

    Kazanç kaybını aracınıza çarpana kişiden talep edebilirsiniz.

    Burada da temel mantık şudur, aracınız normal şartlarda kaç günde onarılır? Bu süre normalde 7 günse, ama sigorta şirketinin uygulamasından ötürü 15 gün olmuşsa, aradaki 8 günü sigortadan alma ihtimaliniz olabilir. Ama bunun nihai kararını Hakim verecektir. Sigorta şirketinden böyle bir talepte bulunsanız zaten alacağınız cevap, ödemiyoruz, git dava aç, olacaktır.

    Çünkü ödemek zorunda oldukları değer kaybı tazminatlarını bile ödemiyorlar. Ki kazanç kaybını ödesinler. İyi günler.

    Anladim hocam. Cok tesekkur ederim.deger kaybindan ziyade kazanc kaybi daha onemli idi.ayrintili cevabiniz icin tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: SERTKAN

    Hocam konuyu yanlış biyerde açmışım konunuzu gördükten sonra burdanda sormak istedim

    5 Ocak: karşı tarafın hatalı olduğu bi kaza yaptım Aynı gün servise çekildi
    6 Ocak: 7 günlük ikame araç verildi
    10 ocak: Eksper onarılabilir dedi Görünürde büyük bi hasar yok servis 11000 TL hasar çıkardı (Aracımın kasko bedeli 18000)

    Eksper indirim istedi Servis 7000 e düşürdü
    14 Ocakt: Eksper aracı Pert ihalesine çıkardığını söyledi (Benimde istediğim buydu zaten)
    24 Ocak: Hala Sonuçlanmadı (Bu arada eksper raporu hala sigorta şirketine gönderilmemiş sisteme de girilmemiş)

    Yasal olarak ne kadar daha bekletirler beni?




    Yasa ya da yönetmelikte eksper raporunun tanzim edilmesine dair bir süre verilmemiştir. Mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır, denmektedir.

    Olayı hazine müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Ya da sigorta şirketini, acentenizi ve görevlendirilen eksperi arayıp işlemlerin hızlandırılmasını talep edebilirsiniz.

    Geçmiş olsun.

    Beklemeye devam
    Cevabınız için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Bugün araştırma şirketinden geldiler, olay yerini gösterdim, detaylarıyla anlattım vs..Hatta olay yerinde benim daha önce fark edemediğim tampon parçası falan buldular.. Ardından aracın olduğu servise gitmişler, tekrar beni aradılar.. Biz aracı gördük, arabanın altından başka ön kaputta, panjurda falan da çizikler falan var dediler. Ben de 30-40 cm boyunda kocaman kaldırım taşına vurdum tabii olur dedim..Her neyse uzatmayayım..En son bana şöyle söylendi: Bu aracı siz çıkma parçayla falan fazla masraf etmeden tamir ettirirsiniz, biz olumsuz rapor vereceğiz, hem zararınız karşılanmayacak, hem uzun bir süreç başlayacak hem de siciliniz bozulacak falan dediler. Siz iyi niyetli bir insansınız, sizi sevdik, herkese böyle açıklama yapmayız teklif etmeyiz, gelin bu dosyayı kapatalım, hiç uğraşmayın...

    Öncelikle kendimi tehdit edilmiş hissettim, bir tür bezdirme siyaseti ile karşı karşıya olduğumu düşünüyorum. Haklı iken haksız gibi muamele görmek kötü gerçekten..Bunların böyle olacağını bilseydim polis çağırır tutanak tuttururdum ama önceden de dediğim gibi ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kalıyorum. Çevremdeki insanlar başka bir gün olayı canlandırıp tutanak tuturabilirsin dediler..İçime sindiremedim. 20 gündür araçsızım, hakkımı arayayım desem, kim bilir ne zaman aracım çıkacak, ve daha ne bahaneler ortaya konacak. Lanet olsun deyip dosyayı kapattırsam haksızlığa uğramış olmanın verdiği moral bozukluğu ile uğraşacağım.

    Durum böyle, daha karar veremedim açıkcası, ne yapsam bilmiyorum..

    1 liralık bir hasar bile olsa hakkınızı aramanızı tavsiye ederim. Çünkü böyle durumlarda genel tepki "aman, boş ver" olduğu için sigorta şirketleri bu tür uygulamalarda bulunuyorlar. Ki çoğunluk hak aramadığı için karlı oluyorlar. Herkes hakkını arasa, bu şekilde davranamazlar. Benim tavsiyem bu olu, tekrardan geçmiş olsun.

    Tekrar Selamlar..

    Bugün sigorta şirketinin dosyamı reddettiğini öğrendim..Daha önce tavsiye ettiğiniz gibi hakkımı arama yoluna gittim, dosyadan vaz geçmedim, yine sizin önerdiğiniz gibi avukat aracılığı ile firmaya ihtar çektim..Şimdi şu anki durumda ne yapmalıyım, aracımı kendi imkanlarımla yaptırıp faturalandırarak hukuki sürece başlayayım diye düşünüyorum, ne önerirsiniz. Sigorta tahkim kuruluna mı başvurayım yoksa direk mahkeme yoluna mı.. Tahkim kuruluna verilecek bir delilim yok, polis raporu tutturmamıştım, beyan yolu ile hasar dosyasını açtırmıştım.Bu süreç boyunca araç sanayide yatamayacağı için yaptırayım diyorum.Önerilerinizi merakla bekliyorum..Saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Bugün araştırma şirketinden geldiler, olay yerini gösterdim, detaylarıyla anlattım vs..Hatta olay yerinde benim daha önce fark edemediğim tampon parçası falan buldular.. Ardından aracın olduğu servise gitmişler, tekrar beni aradılar.. Biz aracı gördük, arabanın altından başka ön kaputta, panjurda falan da çizikler falan var dediler. Ben de 30-40 cm boyunda kocaman kaldırım taşına vurdum tabii olur dedim..Her neyse uzatmayayım..En son bana şöyle söylendi: Bu aracı siz çıkma parçayla falan fazla masraf etmeden tamir ettirirsiniz, biz olumsuz rapor vereceğiz, hem zararınız karşılanmayacak, hem uzun bir süreç başlayacak hem de siciliniz bozulacak falan dediler. Siz iyi niyetli bir insansınız, sizi sevdik, herkese böyle açıklama yapmayız teklif etmeyiz, gelin bu dosyayı kapatalım, hiç uğraşmayın...

    Öncelikle kendimi tehdit edilmiş hissettim, bir tür bezdirme siyaseti ile karşı karşıya olduğumu düşünüyorum. Haklı iken haksız gibi muamele görmek kötü gerçekten..Bunların böyle olacağını bilseydim polis çağırır tutanak tuttururdum ama önceden de dediğim gibi ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kalıyorum. Çevremdeki insanlar başka bir gün olayı canlandırıp tutanak tuturabilirsin dediler..İçime sindiremedim. 20 gündür araçsızım, hakkımı arayayım desem, kim bilir ne zaman aracım çıkacak, ve daha ne bahaneler ortaya konacak. Lanet olsun deyip dosyayı kapattırsam haksızlığa uğramış olmanın verdiği moral bozukluğu ile uğraşacağım.

    Durum böyle, daha karar veremedim açıkcası, ne yapsam bilmiyorum..

    1 liralık bir hasar bile olsa hakkınızı aramanızı tavsiye ederim. Çünkü böyle durumlarda genel tepki "aman, boş ver" olduğu için sigorta şirketleri bu tür uygulamalarda bulunuyorlar. Ki çoğunluk hak aramadığı için karlı oluyorlar. Herkes hakkını arasa, bu şekilde davranamazlar. Benim tavsiyem bu olu, tekrardan geçmiş olsun.

    Tekrar Selamlar..

    Bugün sigorta şirketinin dosyamı reddettiğini öğrendim..Daha önce tavsiye ettiğiniz gibi hakkımı arama yoluna gittim, dosyadan vaz geçmedim, yine sizin önerdiğiniz gibi avukat aracılığı ile firmaya ihtar çektim..Şimdi şu anki durumda ne yapmalıyım, aracımı kendi imkanlarımla yaptırıp faturalandırarak hukuki sürece başlayayım diye düşünüyorum, ne önerirsiniz. Sigorta tahkim kuruluna mı başvurayım yoksa direk mahkeme yoluna mı.. Tahkim kuruluna verilecek bir delilim yok, polis raporu tutturmamıştım, beyan yolu ile hasar dosyasını açtırmıştım.Bu süreç boyunca araç sanayide yatamayacağı için yaptırayım diyorum.Önerilerinizi merakla bekliyorum..Saygılarımla..

    Ben yerinizde olsam tahkim komisyonuna giderdim. Çünkü daha kısa sürer, masrafları daha düşüktür. En az masrafla en hızlı sonucu alırsınız. Polis raporu olmaması bir şey ifade etmez. Sigorta şirketi hasarın sizin iddia ettiğiniz gibi gerçekleşmediği hususunu kesin delillerle ispat etmelidir. Yanlış anlamadıysam sizin durumunuzda sigorta şirketi hasar ödemenizi zanna dayalı olarak reddediyor. Bence tazminatınızı tahkimden kısa sürede alırsınız. Ayrıca bir eksper raporu alarak tahkime gitmenizi öneririm. Sadece fatura da kafi ancak hasarınızın bir de eksper raporuyla delillendirilmesi işinize yarar. Eğer davayı kazanırsanız ekspertiz ücretini de iade alırsınız zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoMind

    Hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..

    Şimdi sigorta şirketi dosyayı özel bir firmaya araştırmaya vermiş. Yarın gelecekler bakalım ne diyecekler, o sonuca göre hareket edeceğim.

    Kafama takılan bir konu da şu: Ayın 29 unda hasar ihbarı yapıldı, bu güne kadar 16-17 gün geçti, eksperin rapor vermemiş olması mümkün mü? Dosya açıldıktan sonra eksper şu kadar gün içerisinde raporunu teslim etmek zorundadır gibi bir husus var mı? Çünkü bahsettiğiniz klozda "eksper raporu teslim edildikten sonra 10 gün içinde tazmin edilir" diye geçiyor. Ayrıca "ödemeye engel bir husus bulunmaması durumunda" diyor. Firmanın kafasına göre duyduğu şüphe ödemeye engel bir durum mudur? İnsanın kafası karışıyor doğrusu..

    Eksper raporunun tanzim süresi diye bir süre yok, mümkün olan en kısa sürede rapor yazılır deniyor yönetmelikte.

    Sigorta şirketlerinin özel araştırma firmalarıyla anlaşmaları olur. Dosyanızı araştırmaya vermişler.

    Araştırmanın sonucunu bekleyin bakalım.

    Bugün araştırma şirketinden geldiler, olay yerini gösterdim, detaylarıyla anlattım vs..Hatta olay yerinde benim daha önce fark edemediğim tampon parçası falan buldular.. Ardından aracın olduğu servise gitmişler, tekrar beni aradılar.. Biz aracı gördük, arabanın altından başka ön kaputta, panjurda falan da çizikler falan var dediler. Ben de 30-40 cm boyunda kocaman kaldırım taşına vurdum tabii olur dedim..Her neyse uzatmayayım..En son bana şöyle söylendi: Bu aracı siz çıkma parçayla falan fazla masraf etmeden tamir ettirirsiniz, biz olumsuz rapor vereceğiz, hem zararınız karşılanmayacak, hem uzun bir süreç başlayacak hem de siciliniz bozulacak falan dediler. Siz iyi niyetli bir insansınız, sizi sevdik, herkese böyle açıklama yapmayız teklif etmeyiz, gelin bu dosyayı kapatalım, hiç uğraşmayın...

    Öncelikle kendimi tehdit edilmiş hissettim, bir tür bezdirme siyaseti ile karşı karşıya olduğumu düşünüyorum. Haklı iken haksız gibi muamele görmek kötü gerçekten..Bunların böyle olacağını bilseydim polis çağırır tutanak tuttururdum ama önceden de dediğim gibi ilk kez böyle bir olayla karşı karşıya kalıyorum. Çevremdeki insanlar başka bir gün olayı canlandırıp tutanak tuturabilirsin dediler..İçime sindiremedim. 20 gündür araçsızım, hakkımı arayayım desem, kim bilir ne zaman aracım çıkacak, ve daha ne bahaneler ortaya konacak. Lanet olsun deyip dosyayı kapattırsam haksızlığa uğramış olmanın verdiği moral bozukluğu ile uğraşacağım.

    Durum böyle, daha karar veremedim açıkcası, ne yapsam bilmiyorum..

    1 liralık bir hasar bile olsa hakkınızı aramanızı tavsiye ederim. Çünkü böyle durumlarda genel tepki "aman, boş ver" olduğu için sigorta şirketleri bu tür uygulamalarda bulunuyorlar. Ki çoğunluk hak aramadığı için karlı oluyorlar. Herkes hakkını arasa, bu şekilde davranamazlar. Benim tavsiyem bu olu, tekrardan geçmiş olsun.

    Tekrar Selamlar..

    Bugün sigorta şirketinin dosyamı reddettiğini öğrendim..Daha önce tavsiye ettiğiniz gibi hakkımı arama yoluna gittim, dosyadan vaz geçmedim, yine sizin önerdiğiniz gibi avukat aracılığı ile firmaya ihtar çektim..Şimdi şu anki durumda ne yapmalıyım, aracımı kendi imkanlarımla yaptırıp faturalandırarak hukuki sürece başlayayım diye düşünüyorum, ne önerirsiniz. Sigorta tahkim kuruluna mı başvurayım yoksa direk mahkeme yoluna mı.. Tahkim kuruluna verilecek bir delilim yok, polis raporu tutturmamıştım, beyan yolu ile hasar dosyasını açtırmıştım.Bu süreç boyunca araç sanayide yatamayacağı için yaptırayım diyorum.Önerilerinizi merakla bekliyorum..Saygılarımla..

    Ben yerinizde olsam tahkim komisyonuna giderdim. Çünkü daha kısa sürer, masrafları daha düşüktür. En az masrafla en hızlı sonucu alırsınız. Polis raporu olmaması bir şey ifade etmez. Sigorta şirketi hasarın sizin iddia ettiğiniz gibi gerçekleşmediği hususunu kesin delillerle ispat etmelidir. Yanlış anlamadıysam sizin durumunuzda sigorta şirketi hasar ödemenizi zanna dayalı olarak reddediyor. Bence tazminatınızı tahkimden kısa sürede alırsınız. Ayrıca bir eksper raporu alarak tahkime gitmenizi öneririm. Sadece fatura da kafi ancak hasarınızın bir de eksper raporuyla delillendirilmesi işinize yarar. Eğer davayı kazanırsanız ekspertiz ücretini de iade alırsınız zaten.

    Evet düşündüğünüz gibi, eksper olsun ,araştırma görevlileri olsun, olay yerini görmelerine, hatta bazı tampon parçaları bulmalarına rağmen, aracın hasarının beyanımda belirttiğim gibi olmadığı şeklinde rapor yazmışlar.Beyanımda kaldırım taşına çarptığımı belirttim ve hasarı gören acemi bir göz bile hasarın aracın altında olduğunu, olayın bahsettiğim gibi gerçekleştiğini fark edebilir. Kazanın gerçekleştiği tarihlerde aracın yürür durumda olduğu benzinlik kayıtlarından bulunabilir mesela..Maalesef, araştırma şirketinin çalışanları doğruyu ortaya çıkarmaktan çok "nasıl ödemeyiz" zihniyetindeler. Benim beyanıma rağmen, arabanın başına geçip "bu hasar beyan edildiği gibi olmamış yav" demişler.Herhangi bir karşı delil de sunmuyorlar sadece arkadaşların görüşleri(!) böyle.. Sanayide arabayı gören emekli bir ihtiyar amca bile, "Taşa falan mı çarptın oğlum?" diye soruyor düşünün artık :)

    Şimdi, zaten halihazırda bir eksper raporu mevcut, hasar dosyasını açtırdığımda gelip gören eksper arkadaşın hazırladığı rapora ulaşamıyor muyum? Değişmesi gereken parçalar, hasar miktarı vs. belirlendi zaten ..Eksper arkadaştan bu raporu talep edemez miyim? Yeniden mi ekspertiz yaptırmam gerek?

    Aracımın onarımına başlayabilir miyim artık? Onarım sırasında sanırım, her parçayı faturalandırmam gerek ilerisi için.Bu süreçte bilmem gerekenler var mı? Kahrolası kasko sigortası yüzünden bir aydır yatıyor araç sanayide. Şimdiye kadar 3 kez tamir ettirirdim ben onu :)

    Son olarak, yardımlarınız için teşekkürler, bu olayın gidişatını değiştirdiğinizi söylemeliyim. İnanın aracın masrafı umurumda değil. Burada karşılıksız olarak vatandaşın derdine yardım ettiğinizi görünce "bu sektörde böyle adamlar da varmış demek ki" dedim kendi kendime.. Hem sektörde çalışan arkadaşların sorunlarının, hem de vatandaşın yaşadığı mağduriyetin azalması adına sonuna kadar gitmeye karar verdim. Tahkim kanalı ile çözülmezse dava açacağım.. Konuları takip eden arkadaşlara yol göstermesi adına süreci ve sonucu buradan paylaşacağım.

    Sadece bu konularda değil, içinde yaşadığımız sistemde uğradığımız her türlü haksızlığa karşı, hakkını arama yoluna gidilmesini tavsiye ederim. Siz bana ilham oldunuz, biz de başkalarına ilham oluruz inşallah..

    Herkese sorunsuz günler dilerim..




  • Merhaba hocam ben 1 ocakta kaza yaptim ve suc 100de 100 karsi tarafta aracim 94 escort eksper bakti pert dedi aradan 20 gun gecti ustama geldi bu araci 4500 yap dedi ustata olmaz o paraya zaten parcasi 3,5 4000 tutuyo deyince bbaska bi usta yapacak o fiyata demis ve ustayi getirmis araca bakmis diger usta sonra benu aradi baska bir yere yaptiracaz arabyi diye bende diger ustayi arastirdim kimse tavsiye etmedi bu arada eskperle konustum aracin cekici masrafini sordum bu ne olacak diye cekici masrafinin cok fazla oldugunu o kadar tutmayacagini ve sigortanin bukadar bana odemeyecegini soyledi benle ters ters konustu sonra telefonu yuzume kapatti ben kabul etmeyince ben simdi ne yapmaliyim lutfen en kisa zamanda cevaplarsaniz cok tsk ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenab2603 -- 5 Şubat 2015; 15:23:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenab2603

    Merhaba hocam ben 1 ocakta kaza yaptim ve suc 100de 100 karsi tarafta aracim 94 escort eksper bakti pert dedi aradan 20 gun gecti ustama geldi bu araci 4500 yap dedi ustata olmaz o paraya zaten parcasi 3,5 4000 tutuyo deyince bbaska bi usta yapacak o fiyata demis ve ustayi getirmis araca bakmis diger usta sonra benu aradi baska bir yere yaptiracaz arabyi diye bende diger ustayi arastirdim kimse tavsiye etmedi bu arada eskperle konustum aracin cekici masrafini sordum bu ne olacak diye cekici masrafinin cok fazla oldugunu o kadar tutmayacagini ve sigortanin bukadar bana odemeyecegini soyledi benle ters ters konustu sonra telefonu yuzume kapatti ben kabul etmeyince ben simdi ne yapmaliyim lutfen en kisa zamanda cevaplarsaniz cok tsk ederim


    Geçmiş olsun. Bu durumdan birçok araç sahibi şikayetçi. Bu tür onarım şekline "alternatif onarım" diyorlar. Sizin aracınızın fotoğraflarını sigorta şirketi kendi anlaşmalı tamirhanelerine gönderiyor, hepsinden teklif alıyor. En düşük fiyatı baz alarak, aracı bıraktığınız tamirhaneye "bu aracı bu fiyata yapan var, sen de bu fiyata yapacaksın" diyorlar. Kanuni değil kesinlikle. Ama maalesef bu sıkça yaşanan bir durum.

    Ne yapabilirsiniz? Eğer aracı 4.500'e tamir ettirecek kişiye güvenmiyorsanız, aracınızı kendi ustanıza yaptırmak istiyorsanız kendiniz bir eksper tayin edecek, bu eksperden bir rapor alacaksınız. Sigorta şirketi size yine 4.500 TL ödeyecek. Misal veriyorum kendi eksperiniz araç üzerinde 7.500 TL hasar bedeli çıkardı diyelim. Geriye kalan 3.000 TL için sigorta tahkim komisyonuna başvuru yapacaksınız. Ya da dava açacaksınız.

    Sonucun ne çıkacağını kimse kestiremez. 4.500 TL'den fazla para alamayabilirsiniz. Talebinizin tümünü alabilirsiniz. Ya da üçüncü bir bilirkişi tayin edilir, onun yazdığı hasar bedelini alırsınız. Sonuçta yargılama işleri bir çeşit kumardır, her türlü karara hazırlıklı olmak gerekir.




  • Merhaba,
    Kaza yaptıktan sonra tutulan "Kaza Tespit Tutanağı" sonrasında işlemleri kendimiz nasıl yapabiliriz.
    Hemen hemen herkes aracını servise veya sanayide ki ustasına bırakır, servis dosyasını açar eksperi çağırır.
    Araç onarılır, para bizim hesaba yatar bizde servise veya sanayide yaptırdığımız şirkete parayı veririz.

    Yani ben 500tlye yaptıracakken servis ekspere 1000tl ye yaparım diyor. Aslında bu onarımın bedeli 500tl tutuyor. Yani hem haksız kazanç, hemde plakamda tramer yüksek çıkıyor.

    Bütün bu işlemleri ben kendim yaptırmak istiyorum.
    Dosyasını nasıl açtırabilirim ve sonrasındaki işlemleri nasıl yaptırabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Merhaba,
    Kaza yaptıktan sonra tutulan "Kaza Tespit Tutanağı" sonrasında işlemleri kendimiz nasıl yapabiliriz.
    Hemen hemen herkes aracını servise veya sanayide ki ustasına bırakır, servis dosyasını açar eksperi çağırır.
    Araç onarılır, para bizim hesaba yatar bizde servise veya sanayide yaptırdığımız şirkete parayı veririz.

    Yani ben 500tlye yaptıracakken servis ekspere 1000tl ye yaparım diyor. Aslında bu onarımın bedeli 500tl tutuyor. Yani hem haksız kazanç, hemde plakamda tramer yüksek çıkıyor.

    Bütün bu işlemleri ben kendim yaptırmak istiyorum.
    Dosyasını nasıl açtırabilirim ve sonrasındaki işlemleri nasıl yaptırabilirim.

    Çok güzel bir soru sordunuz, gerçekten teşekkür ediyorum. Neden derseniz, bu konu üzerine bir şeyler yazmak istiyordum. Şimdi sizin vesilenizle ayrıntılı anlatma imkanı buldum.

    İlk etapta piyasada zorunda olduğunuzu söyledikleri yanlışları maddeler halinde yazayım;

    1) Aracınızı servise bırakma zorunluluğunuz yok.

    2) Hasar ihbarını direkt sigorta şirketine yapma zorunluluğunuz yok.

    3) Aracınızı tamir ettirme zorunluluğunuz yok.

    4) Sigorta şirketinden tedarik parça bekleme zorunluluğunuz yok.

    Yasal haklarınız ise şu şekilde;

    1) Aracınızın ekspertizini evinizde ya da iş yerinizin önünde yaptırabilirsiniz.

    2) Hasar ekspertizini kendi seçeceğiniz bir ekspere yapabilirsiniz. (SBM internet sitesi üzerinden Online İşlemler/Eksper Atama üzerinden)

    ** Kendi atayacağınız eksperin ücretini sigorta şirketi karşılamak zorundadır. Bu konuda her eksperin farklı tutumu var. Kimi ücretini baştan ister, kimi sizinle temlik sözleşmesi yaparak ücretini sigorta şirketinden kendi takip eder.

    3) Aracınızı hasarlı hali ile kullanabilirsiniz. Ya da hasarlı hali ile satabilirsiniz. Önemli olan, sizin ekonomik durumunuzun, kaza öncesi haline geri gelmesidir.

    4) Onarımda değişmesi gereken yedek parça varsa, bunu değiştirmek zorunda değilsiniz. Mevzuata uygun şekilde belirlenen yedek parça ücretini (iskontosuz olarak) alabilirsiniz. Ya da mevzuatta eşdeğer parça varsa, siz üzerine para verip orijinal parça alabilirsiniz ya da mevzuata göre orijinal parça kullanılmak zorundaysa da siz yan sanayi parça kullanabilirsiniz. Araç sizin, tasarruf sizin.

    ---

    Bu 4 maddeyi, daha açıklayıcı olabileceğini düşünerek karşılıklı olarak yazmak istedim.

    Doğru bilinen her şey aslında yanlış.

    Bu maddeler hangi kanun maddelerine dayanıyor peki?

    Türk Ticaret Kanunu 1427. madde :

    "1) Aynen tazmine ilişkin sözleşme yoksa sigorta tazminatı nakden ödenir."

    Yani, özellikle trafik sigortası hasarlarında karşılıklı sözleşme yoktur. Biri sizin aracınıza kusurlu olarak gelip çarpmış ve bu kişinin sigortası hasarınızı tazmin etmek zorundadır. Bir sözleşme bulunmamaktadır. Bu durumda tazminatı "nakden" alabilirsiniz. Ki aslında olması gereken budur. Yani aracı sanayiye bırakmak aslında tamamı ile hatalı. Sigorta şirketi size hasar tazminat bedelini nakden ödemek zorundadır.

    Eksper ücreti maddesi ise, Türk Ticaret Kanunu 1426. madde :

    "d) Giderleri ödeme borcu
    MADDE 1426- (1) Sigortacı, sigorta ettiren, sigortalı ve lehtar tarafından, rizikonun, tazminatın veya bedel ödeme borcunun kapsamının belirlenmesi amacıyla yapılan makul giderleri, bunlar faydasız kalmış olsalar bile, ödemek zorundadır."

    Bu madde ile amaçlanan; güçlü olan sigorta şirketine karşı, güçsüz olan sigortalı vatandaşın korunabilmesidir.

    ---

    Toparlamak gerekirse;

    Hasar durumunda kendiniz eksper tayin edebilirsiniz. Ekspertizi istediğiniz yerde yaptırabilirsiniz. Eksperi kendiniz seçerseniz, ücretini sigorta şirketi karşılar. Aracın onarımını istediğiniz serviste yaptırabilirsiniz. İsterseniz yaptırmazsınız. Mal sizin, tasarruf da doğal olarak sizin.

    ---

    E benim anlattıklarım süper, değil mi? Peki uygulama nasıl?

    Sigorta şirketi, sigortalı ya da mağdur vatandaş tarafından atanan eksperin ücretini ödemem der. Ödemez de. Konuyu ilgili birimlere yıllardır iletmekteyiz, bize gösterilen istikamet => Mahkemeye gidin.

    Yedek parçayı ben istediğim yerden alacağım dersiniz, tamam derler. Yedek parçayı ben tedarik etmiş olsaydım, misal veriyorum, %30 iskontolu ödeyecektim. Sana da eşdeğer ya da yan sanayi parça üzerinden %30 öderim, fazlasını ödemem, derler.

    Siz eksper tayin ettiğinizde, sigorta şirketine de bir eksper tayini hakkı verilir. Bu durumda size ödenecek para, sigorta şirketinin eksperinin belirlediği rakamdır. İki eksper aynı rapor üzerinde anlaşmışsa zaten sorun yok. Ama anlaşamamışlarsa, bu durumda eksik ödeme alırsınız. Uyuşmazlık için ya sigorta tahkim komisyonuna gidilir ya dava açılır.

    Eksperler genelde anlaşarak rapor yazmaya gayret ederler. Ancak anlaşılamayan durumlar da sıklıkla yaşanmaktadır.

    Elimden geldiğince izah etmeye çalıştım. Benim atladığım hususlar olabilir, sormaktan çekinmeyin lütfen.

    Kazasız günler dilerim.




  • Merhaba,
    Aracımın park halindeyken çatıdan düşen kar kütlesi sonucu tavanı göçtü ve ön camı patladı. Polise tutaanak tutturduktan sonra aracı çekici ile yetkili servise çektirdim.
    Servis onarım mı olur pert kararı mı çıkar konusunda bir yorum yapmadı şimdilik. Yalnız onarıma gidilirse ve parça Türkiye stoklarında yoksa onarımın 31 Mart'a kadar sürebileceğini belirtti.
    Hem uzun onarım süresi hem de aracı satarken yaşayacağım takla atmış muamelesi nedeniyle oluşacak değer kaybından aracın perte ayrılması tercihim.
    Sigorta acentesi ile görüştüğümde eksperin önce serviste aracıma bakacağı değişecek parça listesi çıkaracağı sonra 4-5 yerden daha parça fiyatı alıp aracın hurda değerine de fiyat aldıktan sonra perte ayırıp ayırmama kararı vereceği ve perte ayırma kararı sınırda bir rakam çıkarsa sigorta şirketinin müşteri memnuniyeti amacıyla pert kararına gidebileceği söylendi. Kaskom Anadolu Sigorta'dan yaptırılmış durumda.
    Perşembe günü eksper servise uğrayarak incelemesini yapmış. Raporunu bekliyoruz.
    Pert kararı çıkması yönünde yapabileceğim birşey var mıdır? Eksperle direkt irtibata geçmem gerekir mi yoksa acente aracılığıyla devam etmem uygun mudur? Bu konuda fikir verebilirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoadRR

    Merhaba,
    Aracımın park halindeyken çatıdan düşen kar kütlesi sonucu tavanı göçtü ve ön camı patladı. Polise tutaanak tutturduktan sonra aracı çekici ile yetkili servise çektirdim.
    Servis onarım mı olur pert kararı mı çıkar konusunda bir yorum yapmadı şimdilik. Yalnız onarıma gidilirse ve parça Türkiye stoklarında yoksa onarımın 31 Mart'a kadar sürebileceğini belirtti.
    Hem uzun onarım süresi hem de aracı satarken yaşayacağım takla atmış muamelesi nedeniyle oluşacak değer kaybından aracın perte ayrılması tercihim.
    Sigorta acentesi ile görüştüğümde eksperin önce serviste aracıma bakacağı değişecek parça listesi çıkaracağı sonra 4-5 yerden daha parça fiyatı alıp aracın hurda değerine de fiyat aldıktan sonra perte ayırıp ayırmama kararı vereceği ve perte ayırma kararı sınırda bir rakam çıkarsa sigorta şirketinin müşteri memnuniyeti amacıyla pert kararına gidebileceği söylendi. Kaskom Anadolu Sigorta'dan yaptırılmış durumda.
    Perşembe günü eksper servise uğrayarak incelemesini yapmış. Raporunu bekliyoruz.
    Pert kararı çıkması yönünde yapabileceğim birşey var mıdır? Eksperle direkt irtibata geçmem gerekir mi yoksa acente aracılığıyla devam etmem uygun mudur? Bu konuda fikir verebilirseniz sevinirim.

    Eksperle irtibata geçmeniz daha doğru. Aynı zamanda acentenizle de bağlantıyı koparmamanız gerek tabi.

    Bu olayda iki taraf var, biri sigorta şirketi, diğeri sizsiniz. Eksper de ortada tarafsız ve bağımsız olan kişidir.

    Sigorta şirketi nasıl ki hasarın ekonomik olarak kapatılmasını istiyorsa, sizin de kendi ekonominizi düşünmeniz en doğal hakkınız.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Eksperin pert kararı alırken yaptığı değerlendirme sadece maddi onarım ve hurda bedeli kıyaslaması mıdır? Yoksa serviste geçecek onarım süresinin uzunluğunu da göz önünde bulundurur mu?
    Bir de aracımın marka modelini sigortalar birliği kasko değer listesi sayfasından arattığımda bedel 31.800TL olarak görünmekte. E-devlet üzerinden kasko poliçe sorgulama yaptığımda da teminat bedeli 31.800TL olarak görünüyor. Sahibinden.com üzerinden aynı model/yıl bilgilerinde ve yaklaşık olarak yakın km'lerdeki araç fiyatları da 32.000-36.000TL arasında değişiyor.
    Pert kararı alınacak olursa bana ödenecek bedel 31.800TL mi olacaktır?
  • Onarım ve pert arasındaki fiyat kıyaslanarak kararını verecektir.

    Aracınızın değeri, piyasa araştırmasına göre belirlenir. Kasko değer listesindeki bedeller sadece gösterge niteliğindedir, piyasa değerinin altında ya da üstünde olması bir şey değiştirmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler. Geçtiğimiz hafta kusurlu bulunduğum bir trafik kazası yaşadım. Sigortamdan ne kadar ücret alındığını nasıl öğrenebilirim?

    Ekspertiz Raporu Sorgulama

    Bu linkten ekspertiz raporunu sorgulayabilirsiniz. Eksper raporları KDV hariç düzenlenmektedir ve 01/01/2012 sonrası kazalar için eksper raporları sorgulanabilir.

    ---

    Nasıl sorgulayacaksınız?

    Plaka kısmına karşı aracın plakasını gireceksiniz.

    T.C kısmına da karşı aracın sahibinin kimlik numarasını, eğer şirket aracı ise vergi numarasını gireceksiniz.

    Hasar tarihini gireceksiniz. Sonra sorgulama yapabilirsiniz.

    ---

    Eksper raporunu SBM sisteminde bulamazsanız;

    Ya ekspertiz raporu henüz yazılmamıştır.

    Ya da raporda elektronik imza bulunmamaktadır. (2012 sonrası kazalarda eksper raporlarında elektronik imza olması zorunludur)

    Eğer raporda elektronik imza yoksa ve ben uğraşırım diyorsanız konuyu SBM'ye ya da Hazine Müsteşarlığına bildirebilirsiniz.

    ---

    Ya da hasar dosya numarasını temin ederek, direkt kendi trafik sigorta şirketinizi arayarak da hasar tazminat bedelini sorabilirsiniz.

    Merhaba hocam. 26 kasım 2014te kusurlu bulunduğum bir trafik kazasına karışmıştım ve sizden yardım istemiştim. Bana bu cevabı yazmıştınız. Neredeyse 3.ay oluyor kaza raporu halen yok. Ve 8 martta sigorta poliçem yenilenecek. Ben kazadan dolayı sigortamda uçuk bir artış beklerken sigortacım abi senin kazan görünmüyor hasar dosyası açılmamış dedi. Ve poliçemi 140 tlye yenileyeceğini söyledi. Birkaç hafta önce sigorta şirketim olan mapfre sigortayı aradığımda da dosya açılmamış demişlerdi. Hocam bu ne demek oluyor? Kazaya benimle birlikte 3 araç karıştı biri belediye otobüsü yani resmi tutanak tutuldu.( otobüsün bir şeyi yoktu sadece plaka takılan kısım yamuldu düzeltip takmış olabilirler uğraşmamak için) karşı taraf niçin dosya açmamış olabilir. Bu kadar süre içerisinde dosya açılmamış bi daha da açılmaz dedi sigortacım. Ben her türlü evrağımı karşı taraflara.eksiksiz verdim. Şimdi sigortamı yenilemem gerekiyor. Sonradan benim başıma davadır vesairedir bir iş açabilir mi karşı taraf merak ediyorum. Ayrıca yapmam gereken bir şey varsa bilgilendirirseniz çok sevineceğim. Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.