Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
256.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Evet tampon ve far gibi parçaların hasar görmesi durumunda değer kaybı yazılmaz. Değer kaybı yazılabilmesi için dış kaporta aksamında onarım/değişim/boya gibi işlemler yapılmalıdır (çamurluk, kapılar, direkler, kaput, vs)

    Bu olay kanuni bir şey değil. Bilirkişiler arasında bir şekilde oluşturulmuş kurallar diyelim.

    Anladım hocam yani benim kazamda karşı tarafın aracının far tampon ve çamurluğu zarar gördü. Sadece çamurluktan dolayı değer kaybı miktarı oluşursa bu rakam düşük bir miktar olur diye düşünüyorum doğru mudur?

    Hem doğdudur hem değildir. Örneğin 3 bin lira değer kaybı tazminatı çıktı diyelim. Bu size yüksek gelecektir. Ama araç sahibi firmaya düşük gelecektir. Değer kaybını kafanıza göre ödemeyin. Sigorta şirketinizi, size açılan davadan dolayı ihtar edin. Önce ben ödeyeyim sonra sigortamdan alırım mantığı hatalıdır, tekrar uyarmakta fayda var, tabi son karar sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga0302

    Yardımlarınız için yürekten teşekkürler.. Sizin gibi tarafsız ve mesleğini ahlaklı bir şekilde yapan eksperler olduğunu bilmek bile bi nebze olsun yüreğimize su serpti..
    Soruma gelecek olursak.. 22.04.2015 tarihinde aracımda oluşan hırsızlık sonucu aracın sürücü airbag ve orjinal teybi çalındı.. Aracım 2011 model kia aksigortadan kaskolu. karakol tutanakları olay yeri inceleme raporları dahil tüm evrakları alarak aynı gün hasar dosyamı açtım.. eksper gelip aracımı gördü ve araştırmaya göndereceğini söylerek gitti ve ikame araç dahi vermedi.. aradan 15 gün geçti servisi arayarak parçaları sizde araştırın bende araştırayım demiş.. sonrasında kendi araştırmalarımda da olduğu gibi sadece orjinal teybin rakamının yurt dışında dahi 6000-7000 gibi rakamlarda olduğunu ve Türkiyeye yetkili servis dahi kimsenin getiremediğini bildirerek bana bi teyp beğenip faturasını kestir 1 ay oldu sigorta şirketi baskı yapıyor dosyayı kapatalım dedi.. Bende şu an için teyp alma şansımın ekonomik olarak imkansız olduğunu beyan ettim. kendisi sen kestir bi fatura o zaman dediği için bende 3000 tl lik teyp faturası ile servisin airbag faturasınıda ekleyip kendisine ulaştırdım. 2 gün sonra telefonda bana 500- 600 liralık teyp neyine yetmiyor gibilerinden çıkışınca telefonda restleştik ben bunu ödetmem ödetmek içinde teybi görücem dedi.. bunun akabinde bende ofisine gidip faturaların hepsini geri aldım.. Hazineye ve şirkete şikayet maili attım..

    Burada sormak istediğim her ne olursa olsun fatura bile vermesem bana teybimin parasını ödemek zorunda değilmi.. daha önceki torumlarınızda isterseniz hasarı gidermeyip nakden talep edebilirsiniz yazmıştınız. böyle bir yol için eksper ataması yapamalımıyım sizce...


    Geçmiş olsun. Yüzgöz olmanıza gerek yok. Sizin paranızı efendi gibi ödemeyecekleri ortada. Kendiniz bir eksper tayin edeceksiniz. Orijinal parçalar üzerinden raporunu yazacak. Sonrasında raporu bir avukata vereceksiniz. Avukat sigorta şirketine ihtar çekecek. Ödemeyi yine yapmazlarsa ya da sizin talebinizden daha düşük bir tazminat öderlerse, avukatınız dosyayı sigorta tahkim komisyonuna gönderecek ya da dava açacak. Tahkimi öneririm, daha kısa sürer ve masrafları daha azdır. Bence kazanma ihtimaliniz oldukça yüksek. Ben bu işlerle uğraşamam derseniz, size ödenen eksik tazminatı kabul edeceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Evet tampon ve far gibi parçaların hasar görmesi durumunda değer kaybı yazılmaz. Değer kaybı yazılabilmesi için dış kaporta aksamında onarım/değişim/boya gibi işlemler yapılmalıdır (çamurluk, kapılar, direkler, kaput, vs)

    Bu olay kanuni bir şey değil. Bilirkişiler arasında bir şekilde oluşturulmuş kurallar diyelim.

    Anladım hocam yani benim kazamda karşı tarafın aracının far tampon ve çamurluğu zarar gördü. Sadece çamurluktan dolayı değer kaybı miktarı oluşursa bu rakam düşük bir miktar olur diye düşünüyorum doğru mudur?

    Hem doğdudur hem değildir. Örneğin 3 bin lira değer kaybı tazminatı çıktı diyelim. Bu size yüksek gelecektir. Ama araç sahibi firmaya düşük gelecektir. Değer kaybını kafanıza göre ödemeyin. Sigorta şirketinizi, size açılan davadan dolayı ihtar edin. Önce ben ödeyeyim sonra sigortamdan alırım mantığı hatalıdır, tekrar uyarmakta fayda var, tabi son karar sizin.

    O konuyu cevap olarak yazdık hocam. Değer kaybının sigortaya açılmasını belirttik ve poliçe numaramızı vs gönderdik. Tüm cevaplarınız için teşekkür ederim. Bekleyip göreceğiz artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    İyi günler kolay gelsin. Öncelikle içten cevaplar için teşekkür ederim kendi adıma.

    Bir yakınımın aracı bir kazaya karıştı. Aracı kaskolu. Araç aynı gece yetkili servise çekildi. Ertesi gün gereken evraklar servise teslim edildi. Ve aracın bir mani olmazsa 2 haftada teslim edileceği söylendi servis tarafından.


    İki güne bir servisle yapılan konuşmada meblağ biraz yüksek olduğu için sanırım (30.000tl kadar) eksperin ve sigorta şirketinin servis tarafından belirtilen parçaları incelemeye aldığı ve tutarı yüksek bir parçaya itiraz ettiği (direksiyon kutusu-5000tl) bu parçanın onayını almadan servisin onarıma yanaşmadığı ve diğer parçaların da tedarik edilmediği ortaya çıktı.

    Ve son durumda boşuna geçen bir 2 hafta var elimizde. Sigorta şirketiyle ve servisle yapılan son konuşmada bu işi hızlandırmalarını müşterinin bu durumdam rahatsız olduğu bildirildi acente tarafından.



    -Şu durumda sadece bir parça yüzünden diğer parçalar servis tarafından tedarik edilmiyor bu yüzden araç onarılmıyor. Söylenene göre diğer parçalara itiraz yok.
    -Sigorta şirketi yetkili servisten direksiyon kutusunu verin biz dışarıda inceletelim demiş servis önce itiraz etmiş ama iki şirket arasında sanırım parça dışarı çıkarılıp inceletilebilir diye bir anlaşma varmış buyüzden sanırım yarın parça sigortaya teslim edilecek.
    -Sadece direksiyon kutusu olmadan diğer parçalara onay verilemez mi sigorta tarafından. Servis de buna uygun şekilde direksiyon kutusunun durumu netleşene kadar en azından diğer parçaları tedarik eder ve onarıma başlardı.
    -Arkadaşımın uzayan bu süreç (2 hafta geçti onarıma başlanmadı) yapabileceği herhangi birşey varmıdır. Servise baskı yapmak ekspere acente vasıtasıyla baskı yapmak dışında. Yasal haklar nelerdir. Atıyorum bir hafta daha sürerse bu onay süreci tam 3 hafta olucak 1 hafta da aracın tamiri sürse 1 ay olucak. Araç 1 ayda yapılmazsa yasal hakkımız var mıdır. Neler yapabiliriz.

    Direksiyon kutusu problemini nasıl çözmemizi önerirsiniz. Alternatifler aklınıza gelen nelerdir. Sigorta dışarıda yaptıralım diyor servis komple değişim diyor.

    Tekrar teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaybedenlerden

    Öcelikle tüm yardımlarınız için candan teşekkür ederim.

    Şimdi Sbm sonucuna göre sigorta firması tüm hatayı kabul etti. Ben karşı sigorta firmasına aracın hasarı nedeniyle değer kaybı için tazmini için dava açabilir miyim?
    bunun için nasıl bir yol izlemem gerekli?

    Aracınızın plakasını bana özelden yazabilirseniz, geçmişine bir bakalım, değer kaybı alınabilir mi, alınamaz mı, alınırsa ne kadar alınır, vs tecrübelerimize göre size bilgi verelim. Mağduriyetinizin kısa sürede giderilmesine sevindim, geçmiş olsun.

    aracın plakası 06 ez 6720 , dilerseniz şase no da yazabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    İyi günler kolay gelsin. Öncelikle içten cevaplar için teşekkür ederim kendi adıma.

    Bir yakınımın aracı bir kazaya karıştı. Aracı kaskolu. Araç aynı gece yetkili servise çekildi. Ertesi gün gereken evraklar servise teslim edildi. Ve aracın bir mani olmazsa 2 haftada teslim edileceği söylendi servis tarafından.


    İki güne bir servisle yapılan konuşmada meblağ biraz yüksek olduğu için sanırım (30.000tl kadar) eksperin ve sigorta şirketinin servis tarafından belirtilen parçaları incelemeye aldığı ve tutarı yüksek bir parçaya itiraz ettiği (direksiyon kutusu-5000tl) bu parçanın onayını almadan servisin onarıma yanaşmadığı ve diğer parçaların da tedarik edilmediği ortaya çıktı.

    Ve son durumda boşuna geçen bir 2 hafta var elimizde. Sigorta şirketiyle ve servisle yapılan son konuşmada bu işi hızlandırmalarını müşterinin bu durumdam rahatsız olduğu bildirildi acente tarafından.



    -Şu durumda sadece bir parça yüzünden diğer parçalar servis tarafından tedarik edilmiyor bu yüzden araç onarılmıyor. Söylenene göre diğer parçalara itiraz yok.
    -Sigorta şirketi yetkili servisten direksiyon kutusunu verin biz dışarıda inceletelim demiş servis önce itiraz etmiş ama iki şirket arasında sanırım parça dışarı çıkarılıp inceletilebilir diye bir anlaşma varmış buyüzden sanırım yarın parça sigortaya teslim edilecek.
    -Sadece direksiyon kutusu olmadan diğer parçalara onay verilemez mi sigorta tarafından. Servis de buna uygun şekilde direksiyon kutusunun durumu netleşene kadar en azından diğer parçaları tedarik eder ve onarıma başlardı.
    -Arkadaşımın uzayan bu süreç (2 hafta geçti onarıma başlanmadı) yapabileceği herhangi birşey varmıdır. Servise baskı yapmak ekspere acente vasıtasıyla baskı yapmak dışında. Yasal haklar nelerdir. Atıyorum bir hafta daha sürerse bu onay süreci tam 3 hafta olucak 1 hafta da aracın tamiri sürse 1 ay olucak. Araç 1 ayda yapılmazsa yasal hakkımız var mıdır. Neler yapabiliriz.

    Direksiyon kutusu problemini nasıl çözmemizi önerirsiniz. Alternatifler aklınıza gelen nelerdir. Sigorta dışarıda yaptıralım diyor servis komple değişim diyor.

    Tekrar teşekkür ederim.

    Geçmiş olsun.

    Anladığım kadarıyla direksiyon kutusu değişecek olursa onarım masrafı çok artıyor. Bu durumda aracın pert edilmesi daha ekonomik olabileceğinden, direksiyon kutusunun değişimi ya da onarımı konusunda mutabakat sağlanamadığı için onarıma başlanamıyor.

    Bu durumda eğer araç sahibi direksiyon kutusunun değişiminde ısrarcıysa, sigorta şirketi de onarımda ısrar ediyorsa, araç da pert edilmeyecekse, araç sahibi onarıma onay verir. Sonrasında eksik ödenen direksiyon kutusu parçasının bedeli için ya dava açılır ya da sigorta tahkim komisyonuna başvuru yapılır. Yasal olarak 2 hafta bekletildiği için herhangi bir yaptırım maalesef söz konusu değil. Tekrar geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: aSKRaLL

    Hocam iyi günler yaklaşık 1 ay önce ağır hasarlı trafik kazası geçirdim. Aracımın kaskosu yoktu piyasa fiyatı 35.500 kasko değeride 39.500. Karşı taraf kusurlu bulunduğu için onun trafik sigortası karşılaması gerekiyor. Buraya kadar sorun yok fakat 1 ay geçmesine rağmen araç tamirmi olacak yoksa pertmi hala belirlenmedi. Hergün arıyorum yarın kesinleşecek diyerek sallıyorlar. Bugün aradığımda biraz hakaret boyutunda bir konuşma oldu sinirden ve bana araca 19.750 lira onarım ücreti çıkarıldığını eksperin bunu sigorta şirketine gönderdiğini ve sigorta şirketininde 1 haftalık bekleyişten sonra alternatif onarım için tekrar expere talimat verdiği bilgisini aldım. Muhtemelen 1 hafta daha bekleyeceğiz . Sormak istediğim şunlar;
    Alternatif onarım nedir?
    Aracım tamir edilirse 35.500 liraya aldığım aracı 26.000-27.000 ancak satarım bu zararı nasıl karşılayabilirim. (Değer kaybı için avukat mı tutmam gerekiyor)
    ve son olarak perte çıkarsa aracın piyasa fiyatı olan 35.000 lirayı hemen alabiliyormuyum?
    Nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz.
    Aracım 2013 Fiat linea
    Teşekkürler.



    Geçmiş olsun. Alternatif onarım yasal bir uygulama değil (şu an için yasal değil ama yukarıda bir kullanıcının yazdığı yeni yayınlanmış genel şartlarda alternatif onarımın yasal olarak önünü açmak istiyorlar) Anahtar teslim onarım uygulamasında aracınızın onarımında her türlü yedek parça kullanılabilir. Onarım eksper kontrolünde yapılmaz. Tamirhane değişmesi gereken parçayı düzeltebilir, değişecek parçalarda çıkma parça kullanabilir. Tabi burada sizin onayınızı almak zorundalar.

    Onarım bedeli 19.750 TL olarak belirlenmiş. Aracınız pert edilse demek ki ödeyecekleri tutarı 19.750 TL'den daha fazla. Bu durumda, sigorta şirketinin anlaşmalı servislerinden onarım fiyat teklifi alınır. Eğer 19.750 TL'den daha az tutarlı bir teklif gelirse, bu teklifi veren serviste aracınızı yaptırmak isteyeceklerdir.

    Somur örnek verelim, sigorta şirketinin anlaşmalı servislerinden biri aracınızı anahtar teslim 15.000 TL bedelle onarmayı kabul etti.

    Böyle bir teklifle karşılarşırsanız kabul etmek gibi bir zorunluluğunuz yok. Ama sigorta şirketinin de sizin teklifinizi kabul etme zorunluluğu yok. Bu onarım teklifi kabul edilmezse 15.000 TL bedel araç sahibine ödenir. Sonrasında araç sahibi kendi bir eksper tayin edebilir, tekrardan alacağı ekspertiz raporuyla tahkim komisyonuna başvurabilir. Ya da direkt dava açabilir. Tahkim komisyonu daha kısa sürer ve masrafları daha azdır. Dava hem uzun sürer hem masrafları çok daha fazladır.

    Değer kaybı için de yine alacağınız bir eksper raporuyla tahkim komisyonuna başvurabilirsiniz. Değer kaybını da trafik sigortası kapsamında karşılanmak zorunda olan bir gerçek zarar kalemidir.




    Şirket bugün mail attı perte çıkarmışlar aracımın şuan piyasa değeri 36.000 iken bana 33.000 verelim diyorlar bakalım en az zararla kapatmaya çalışacağız.
    Yorum ve yardımınız için teşekkürler sayın eksper




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Cevap için çok teşekkür ederim. Bugün sevindirici haberi arkadaşa vermişler biraz ses yükseltilince.. tüm parçaların değişimi için onay çıkmış sigorta şirketinden servise. Servis parça tedariğine başlamış. Direksiyon kutusu da dahil tüm parçalar değişiyor. Aracın fiyatı 200.000tl civarında perte ayrılma gibi bir durum yok. Aslında ufak bir kaza ama araç markadan dolayı fiyat şişiyor malesef.

    Aslında devletin bu kasko şirketlerinin, servisle parça tedariğine başlamak için geçen süreyi bir standarta bağlaması lazım. Mesela servise müşteriye ve sigorta şirketine demeliki;

    araç servise çekilir çekilmez 1 hafta süre içerisinde eksper-sigorta şirketi-servis mutabakata varmakta zorunludur bir haftayı geçen her gün başına müşteriye ödeme (tazminat) yapılması gerekir. Bu durumda böylesine rahat böylesine sorumsuz bir şekilde vatandaşın aracı haftalarca serviste yatmak zorunda kalmaz. Bir parça tedariğine bile başlanmasının haftalar sürdüğü bir durum bu zamanda bence kabul edilemez birşey. Hadi diyelim parçada da sorun çıktı yurtdışı falan 1 ayı geçen bir tamir süresi ufacık bir hasar için kabul edilemez birşey..

    Artık araçların fiyatları çok arttı malesef ufak kazalarda bile bir far tesisatı 8000-9000tl ön tampon 4000tl yürüyenin 10.000tl tuttuğu bir ortamda kasko şirketlerinin böylesine kazalar için daha hazırlıklı olması daha anlayışlı olması daha müşteri odaklı çalışması gerekiyor. Boşuna vermiyor vatandaş senelik 4000-5000tl kasko parasını. Gel de anlat bunu tabi.. Tekrar teşekkürler.

    Bu arada anlaşma yaptığınız kasko şirketlerini iyi incelemenizi öneririm arkadaşlar. Özellikle aracınızın yetkili servisine sorun hangi markalarla daha sorunsuz çalışıyorsunuz, bir de sigorta acentanızla da aranız iyi olsun derim baya bir sözleri geçiyor kasko şirketine özellikle bölgelerinde sözü geçen arkadaşlar ise. En önemlisi de hakkımızı savunabilmek tabiki.




  • Merhaba Sayın exper ben bir kaç gün önce tek Taraflı bir kaza geçirdim virajda bir araçla karşı karşıya geldim panikleyip direksiyonu sağa kırınca tarlaya girdim aracım daha Sıfır 1 ay önce aldım Volkswogen kaskosuda var. Kaza anında hiç ses gelmedi bende araçta birşey yoktur diye düşündüm inip baktığımda tamponda hasar OLDUĞUNU gördüm. Aracı aldığımda satış elemanı bana herhangi bir kaza olursa torpido gözündeki numarayı arayın dedi bende Aradım hemen ismimle hitap edip çekici göndereceklerini söylediler tutanak falan tutmadım Yanımda iki arkadaşımda vardı ilk defa Başıma kaza geldiği için bilmiyordum sonra araç servise Çekildi bir kaç gün sonra hasar dosyası açıldı bir beyan yazdım imzaladım experde bugün araca bakmış kendisinide Aradım tutanak tutmamışsınız beyan yazmışsınız ben ön rapor yazdım yarın şirkete göndereceğim dedi sonra telefonu kapattım ve Volkswogen sigorta Bölümü'nü arayıp mağdur olduğumu bana ikame araç verilmediğini söyledim benden çekicinin faturasını istedi bende durumu anlattım sonra doğuş otomotiv i Aradım kendileri fatura gondereceklerini söylediler aracım neden hala onarılmıyor dediğimde tutanak ve alkol raporu eksik denildi bana fakat çekicinin çektiği Detaylı resimleri kendilerine gönderdim 19.000 tl masraf çıkmış Aracın Yakıt deposu delinmiş klima birde tampon Kaportada bir sorun yok sadece alt bölümde hasar var şimdi öğrenmem istediğim kasko bunu ödermi ben daha önce kaza yapmadığım için bir bilgim yok zaten aracı aldığım bayiyede söyledim kasko Yaptığınızda bana bilgide vermediniz hatta poliçede vermediniz dedim şimdi bu masraf ödenirmi Öğrenmek istiyorum yalnız değildim kaza anında iki arkadaşım da vardı köylülerde kazadan sonra gelip geçmiş olsun dediler alkollü değildik yoldan geçip duranlarda oldu ne yapacağımı bilmiyorum bana bilgi verirseniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eksper bey cevaplarsaniz sevinirim.

    Aracimi kaza sonrasi kasko sirketimin anlasmali oldugu servise biraktim ve su anda tamirat islemleri devam ediyor, tamir sonucunda degisen eski parcalarin mulkiyeti kime aittir, ornegin sirf tirnagi kirildi diye far degistirilecek ama ben arac sahibi olarak eski farimi kirik da olsa almak istiyorum bu ve benzeri parcalari alabilir miyim ?

    Yani belirttigim eski parcalar uzerindeki tasarruf hakki kime aittir. Servis mi sigorta mi arac sahibi mi ? tesekkur ederim .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamün aleyküm... Öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler... Bütün cevaplarınızı okudum ama sorunuma bi çözüm bulamadım. Akıl danıştığım herkes farklı bi şey söylüyor. 26 mayıs salı günü seyir halindeyken ön lastik patlaması sonucu bahçeye girdim. Araçta çok büyük bi hasar yok. Kaza sonrası her şey olması gerektiği gibi yapıldı. Astra 2008 model aracım Opel yetkili servisine çekildi. Aracı alalı daha 4 ay olmuştu ve kaskosu var. Exper gelip bakmış, aracın daha önceden kazası olduğunu ve uyduruk bi şekilde toplandığını üzerindeki çoğu parçanın orijinal olmadığını (bu parçaların tam olarak ne olduğunu da söylemiyor) bu nedenle kasko şirketinin orijinal parçaya onay vermeyeceğini serviste yapılırsa orijinal parça farkını benim ödeyeceğimi ve aracı bi kaportacıya çekip yaptırmamız gerektiğini söylüyor. Bu söylediklerinin doğruluk payı nedir? Sizce ne yapmalıyım serviste yaptıramaz mıyım?
    Değişmesi gereken parçalar servisteki ustanın söylediğine göre, her iki taraftaki marşpiyeller, sağ ayna, ön tampon, belki radyatör, farlarda bi sorun olmamasına rağmen önceki kazadan sonra yapıştırılarak tutturulduğu için farlar da değişmeli diyor, bi de emniyet kemeri gergileri bozukmuş. Bu parçaların hangisi orijinal değil onu da bilemiyorum.
    Orijinal parça, yerine gerektiği gibi tutturulmadı diye orijinallikten çıkar mı?
    Benim bunlardan haberim yoktu arabandan anlamam etmem kasko yapıldığına göre neden sigorta şirketi orijinal parçaya onay vermiyor? Böyle bir hakları var mı?
    Şimdiden çok teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucentx

    Merhaba Sayın exper ben bir kaç gün önce tek Taraflı bir kaza geçirdim virajda bir araçla karşı karşıya geldim panikleyip direksiyonu sağa kırınca tarlaya girdim aracım daha Sıfır 1 ay önce aldım Volkswogen kaskosuda var. Kaza anında hiç ses gelmedi bende araçta birşey yoktur diye düşündüm inip baktığımda tamponda hasar OLDUĞUNU gördüm. Aracı aldığımda satış elemanı bana herhangi bir kaza olursa torpido gözündeki numarayı arayın dedi bende Aradım hemen ismimle hitap edip çekici göndereceklerini söylediler tutanak falan tutmadım Yanımda iki arkadaşımda vardı ilk defa Başıma kaza geldiği için bilmiyordum sonra araç servise Çekildi bir kaç gün sonra hasar dosyası açıldı bir beyan yazdım imzaladım experde bugün araca bakmış kendisinide Aradım tutanak tutmamışsınız beyan yazmışsınız ben ön rapor yazdım yarın şirkete göndereceğim dedi sonra telefonu kapattım ve Volkswogen sigorta Bölümü'nü arayıp mağdur olduğumu bana ikame araç verilmediğini söyledim benden çekicinin faturasını istedi bende durumu anlattım sonra doğuş otomotiv i Aradım kendileri fatura gondereceklerini söylediler aracım neden hala onarılmıyor dediğimde tutanak ve alkol raporu eksik denildi bana fakat çekicinin çektiği Detaylı resimleri kendilerine gönderdim 19.000 tl masraf çıkmış Aracın Yakıt deposu delinmiş klima birde tampon Kaportada bir sorun yok sadece alt bölümde hasar var şimdi öğrenmem istediğim kasko bunu ödermi ben daha önce kaza yapmadığım için bir bilgim yok zaten aracı aldığım bayiyede söyledim kasko Yaptığınızda bana bilgide vermediniz hatta poliçede vermediniz dedim şimdi bu masraf ödenirmi Öğrenmek istiyorum yalnız değildim kaza anında iki arkadaşım da vardı köylülerde kazadan sonra gelip geçmiş olsun dediler alkollü değildik yoldan geçip duranlarda oldu ne yapacağımı bilmiyorum bana bilgi verirseniz sevinirim

    Hasarınızın ödenmesi gerekir. Alkollü olduğunuzu iddia ediyorlarsa, bunu ispat etmeliler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lehonour

    Eksper bey cevaplarsaniz sevinirim.

    Aracimi kaza sonrasi kasko sirketimin anlasmali oldugu servise biraktim ve su anda tamirat islemleri devam ediyor, tamir sonucunda degisen eski parcalarin mulkiyeti kime aittir, ornegin sirf tirnagi kirildi diye far degistirilecek ama ben arac sahibi olarak eski farimi kirik da olsa almak istiyorum bu ve benzeri parcalari alabilir miyim ?

    Yani belirttigim eski parcalar uzerindeki tasarruf hakki kime aittir. Servis mi sigorta mi arac sahibi mi ? tesekkur ederim .

    Araç üzerinden çıkarılan hasarlı parçaların tasarrufu, talep ettiği takdirde, sigorta şirketine aittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen1052

    Selamün aleyküm... Öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler... Bütün cevaplarınızı okudum ama sorunuma bi çözüm bulamadım. Akıl danıştığım herkes farklı bi şey söylüyor. 26 mayıs salı günü seyir halindeyken ön lastik patlaması sonucu bahçeye girdim. Araçta çok büyük bi hasar yok. Kaza sonrası her şey olması gerektiği gibi yapıldı. Astra 2008 model aracım Opel yetkili servisine çekildi. Aracı alalı daha 4 ay olmuştu ve kaskosu var. Exper gelip bakmış, aracın daha önceden kazası olduğunu ve uyduruk bi şekilde toplandığını üzerindeki çoğu parçanın orijinal olmadığını (bu parçaların tam olarak ne olduğunu da söylemiyor) bu nedenle kasko şirketinin orijinal parçaya onay vermeyeceğini serviste yapılırsa orijinal parça farkını benim ödeyeceğimi ve aracı bi kaportacıya çekip yaptırmamız gerektiğini söylüyor. Bu söylediklerinin doğruluk payı nedir? Sizce ne yapmalıyım serviste yaptıramaz mıyım?
    Değişmesi gereken parçalar servisteki ustanın söylediğine göre, her iki taraftaki marşpiyeller, sağ ayna, ön tampon, belki radyatör, farlarda bi sorun olmamasına rağmen önceki kazadan sonra yapıştırılarak tutturulduğu için farlar da değişmeli diyor, bi de emniyet kemeri gergileri bozukmuş. Bu parçaların hangisi orijinal değil onu da bilemiyorum.
    Orijinal parça, yerine gerektiği gibi tutturulmadı diye orijinallikten çıkar mı?
    Benim bunlardan haberim yoktu arabandan anlamam etmem kasko yapıldığına göre neden sigorta şirketi orijinal parçaya onay vermiyor? Böyle bir hakları var mı?
    Şimdiden çok teşekkürler...

    Kasko sigortası özel bir sigortadır. Dolayısıyla yapılan poliçenin özel şartlarına bakmak gerekir.

    Kasko sigortası genel şartlarına göre, poliçede hasar durumunda onarım orijinal parça ile yapılacak denmişse, aracınızın onarımı orijinal parça ile yapılmalıdır. Eşdeğer parça yazılmışsa, onarımda eşdeğer parça kullanılır.

    Poliçenizde "araç üzerindeki parçanın eşdeğer parça olduğu tespit edildiğinde, onarımda eşdeğer parça kullanılır" gibi bir ibare varsa, sigorta şirketi haklıdır. Ancak poliçeniz orijinal parça üzerinden yapılmış ve bu ya da buna benzer bir ibare yoksa, onarımda orijinal parça kullanılmalıdır.




  • Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Kasko sigortası özel bir sigortadır. Dolayısıyla yapılan poliçenin özel şartlarına bakmak gerekir.

    Kasko sigortası genel şartlarına göre, poliçede hasar durumunda onarım orijinal parça ile yapılacak denmişse, aracınızın onarımı orijinal parça ile yapılmalıdır. Eşdeğer parça yazılmışsa, onarımda eşdeğer parça kullanılır.

    Poliçenizde "araç üzerindeki parçanın eşdeğer parça olduğu tespit edildiğinde, onarımda eşdeğer parça kullanılır" gibi bir ibare varsa, sigorta şirketi haklıdır. Ancak poliçeniz orijinal parça üzerinden yapılmış ve bu ya da buna benzer bir ibare yoksa, onarımda orijinal parça kullanılmalıdır.
    Çok teşekkür ederim Allah sizden razı olsun... Kaç gündür boşu boşuna bekliyodum.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    çok sağolun exper bey iyiki varsınız...
  • exper amca? Selemün aleyküm abilerim kardeşlerim. Bir sorunum var yardımcı olursanız çok sevinirim.Ben (Yamaha bws 100)Motorumla kaza yaptım maddi hasar mevcut. kaza raporunualdım ben haklıyım diyer taraf suçlu çıktı buraya kadar tamam. bana motorsikletciye götür yaptır exper gelcek dedi sigortacım sonra exper rapor çıkaracak.neyse motoru bıraktım parçalar bekleniyor.Ekper gelmiş gitmiş benim haberim yok ve bazı parçaları elemiş yapmam demiş yani o kazada olmaz demiş. neyse bugun motorcuya gittim eksik parça var dedi etrafa göz ucuyla baktım bi kaç parçam vardı ve renklerinde ton farkı var bir parçası orjinal değil fln fln sinirlendim adama birşey demedim ondan da mahrum olmayayım die. 900 tl masraf cıkarmış ben 900 tl ye internetten motorun tüm granjlarını alıp takardım hatta para artar yapılmayan her yeri de yapardım orjinal olmayan paraça ton farkı olan parçalarda cabası. en baştan o motorcuyu seçmem hataydı tamam. benim şimdi napmam lazım experin numarası flan da yok bende.18 yaşındayım ailemde yok die boleadamı yontmaya mı çalışıyorlar. bi yardım edin exper tanıdıgı olan flan varsa çok iyi olur.




  • Merhaba,

    Öncelikle vaktinizi ayırarak içtenlikle herkese yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkür etmek isterim.

    Bu gün, E-5'te sol şeritte yeni aldığım motorsikletimle ilerlerken sağ şeritteki iki otomobilin arasından aniden önüme fırlayan başka bir motorsiklete çarptım. Kazanın şokunu üstümden attıktan sonra olay yerinin bir kaç fotoğrafını çektim. Daha önüme çıkan arkadşın tüm hatasını kabul etmesi sonrası nasıl olsa fotoğrafları çektik diye E-5'den ataşehire geçip orada tutanağı tutmaya başladık.

    Ben tutanakta "A aracı ile sol şeritte ilerlerken sağ iki aracın arasında çıkan B aracı aniden önüme çıkmış ve kaza olmuştur." dedim. Karşı tarafta "B aracı ile sol şeritten sol taraftan iki aracın arasından geçerken sol arkadan gelen A aracını görmedim ve kaza meydana geldi." şeklinde yazdı.

    Tutanağı doldurduktan sonra, sıra ruhsat, ehliyet ve trafik sigortasının fotokopilerini almaya geldi. Bu aşamada Ehliyetine alkollü araç kullanmak sebebiyle el konduğunu, fakat alıkoyma süresinin dolduğunu ama cezayı ödemediği için ehliyetini emniyetten alamadığını, trafik sigortasının ise evde olduğunu söyledi. Fakat bilgilerinin bulunduğunu ve tutanağı buna göre doldurduğunu söyledi.

    Sigortacım ile görüştüm ve önerisi üzerine trafik polisini çağırdım. Polis geldiğinde olay yerinden ayrılmış olmamız ve kendi görev bölgesi dışında olması sebebi ile tutanak tutamayacağını fakat bana yardımcı olmak için hatalı tarafın ehliyet bilgilerini ve durumunu sorgulayabileceğini belirtti. Sorgulama sonrası karşı tarafın ehliyetinde bir problem olmadığını belirtti ve ehliyet bilgilerini bana verdi.

    1. Çekilen fotoğrafları evde incelediğimde plakaların gözükmediğini gördüm. Bu sorun yaratır mı?

    2. Yukarıdaki ifadelere göre, trafik sigortası %100 beni haklı bulur mu?

    3. Tutanakta yazan ehliyet bilgileri doğru olmasına rağmen, başvuru sırasında ehliyet fotokopisi zorunlu mudur?

    4. Ehliyet fotokopisi olmadığı için kimlik fotokopisini aldım, yardımcı olur mu?

    5. Trafik sigorta bilgilerini sorguladım ve doğru gözükmekte. Yinede Trafik sigortası fotokopisi zorunlu mudur?

    6. Kırık olan yerlerin haricinde grenajlarda ve aynalarda ciddi cizikler var. Servis ile görüştüğümde karşı tarafın sigortasından gelecek ekspertizin büyük ihtimalle grenajların değişimi yerine boyanmasına karar vereceği söylendi. Ben ise motorsikletin yeni olması sebebi ile değişmesini istiyorum. Nasıl bir yol izleyebilirim?

    7. Tüm bu işlemler sonucu aracımda ciddi bir değer kaybı olacak. Bunun telafisi için nasıl bir yol izlemeliyim?

    8. Bağımsız ekspertiz için siz İstanbulda hizmet verebiliyor musunuz? Yada İstanbulda önerebileceğiniz bağımsız ekspertiz hizmeti alabileceğim bir yer var mıdır? Gerekirse buna göre bağımsız ekspertiz isteğinde bulunacağım.

    9. Kaza sırasında eldiven, kask ve botumda da zarar oluştu ve bu ekipmanların değeri yaklaşı 2.000 TL değerinde. Bunları karşı tarafın trafik sigortasına ait mali mesuliyetinden yada başka bir şekilde nasıl karşılatabiliriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tbeyazit -- 3 Haziran 2015; 22:42:54 >




  • panthera52 ADLI ARKADAŞIN SORUSUNA BİNAEN
    FORUMDA KONUYU AÇAN ARKADAŞTAN BULUNDUĞUNUZ İLDE BAĞIMSIZ ÇALIŞAN EKSPER İÇİN BİLGİ ALIN. İŞİNİ BİLEN EXPER HERŞEYİ HALLEDER... KONUYLA İLGİLİ CVP'I GENELEDE ATIYOM... AMA SIKINTILI BİR SÜREÇ. İŞİ BİLMEYEN BİR EXPER İLE ÇALIŞMAYIN. BİZ BİR ARKADAŞ İÇİNDE AYNI YOLLA İSTEDİĞİMİZ PARAYI;; TAM OLARAK İSTEDİĞİMİZ PARAYI;; HATTA EXPER ARKADAŞINDA REKLAMINI YAPAYIM. MURAT MOTOR SAYESİNDE;; O PİSLİK SİGORTA ŞİRKETLERİNDEN VE RUHUNU PARAYA SATAN EXPERLERE MAHAL BIRAKMADAN ALDIK...
  • Merhaba,

    Bu sabah TEM'de zincirleme bir kazaya karıştım. 4 araç karıştı kazaya. Ben 2. araçtım. Ben ve önümdeki araç durur vaziyetteyken en arkadaki minibüs benim arkamdaki hareket halindeki(durmak üzere olan) araca (3.araç) çarptı. 3. araç bana, ben de 1. araca çarptım. Benim aracın ön ve arka tamponu yırtıldı, kaput ve bagaj kapısında çok hafif göçük ve eğilme oldu. Benim aracın çalışmasında bir problem yok, herhangi bir can kaybı ya da yaralanmada yok çok şükür. Tutanaklar tutuldu, en arkadaki araç kusurunu kabul etti.

    Ben aracı her gün 200 km işe gidiş geliş için kullanıyorum ve önümüzdeki 1 ay boyunca araç bana sürekli lazım. Dolayısıyla şu anda aracı servise bırakamam.
    Benim size sormak istediğim kaza tespit tutanaklarının bir zaman aşımı var mıdır?
    Sonuçta hasarlı araçla gezmem gerekecek bir ay boyunca, bu süre içerisinde başka bir kaza yapma ihtimalim yok diyemeyiz. Mesela 1 hafta sonra yine bir kaza yapsam, %100 kusurlu ben olsam ve bugünkü kaza tutanağı ile servise gidip "Tüm hasarlar 4 Haziran'daki kazadan kaynaklandı." desem, bu durum bugünkü kusurlu taraf için bir haksızlık olur.

    Bu durumda izlemem gereken yol nedir sizce?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_gazi -- 4 Haziran 2015; 22:03:02 >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.