Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
256.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler hocam. Daha önce yaptığım ve kusurlu bulunduğum bir kazadan bahsetmiştim. 6.ay sonra değer kaybı davası açmışlar. 1000 tl+ belirsiz tazminat isteniyor. Henüz tutar tam değil. Dava açılmış. Ben far ve tampon için değer kaybı alınamıyor diye biliyordum. Avukatım alınabilir dedi. Bu parçalar dışında karşı tarafın aracının çamurluğu hasar almıştı. Sadece çamurluk için değer kaybı açılabilir sanıyorum. Bu durumun aslı nedir acil bilgiye ihtiyacım var. Özelden numaranızı atarsanız danışmak istediğim birkaç konu daha var. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Aracima carpildi,far degisecek,yanliz far saglam ancak ayaklari kırılmış.

    Ben servisten saglam olan fari isteyebiliyormuyum,böyle bir hakkim var mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Makkoyun -- 6 Mayıs 2015; 0:39:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öcelikle tüm yardımlarınız için candan teşekkür ederim.

    Şimdi Sbm sonucuna göre sigorta firması tüm hatayı kabul etti. Ben karşı sigorta firmasına aracın hasarı nedeniyle değer kaybı için tazmini için dava açabilir miyim?
    bunun için nasıl bir yol izlemem gerekli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler hocam. Daha önce yaptığım ve kusurlu bulunduğum bir kazadan bahsetmiştim. 6.ay sonra değer kaybı davası açmışlar. 1000 tl+ belirsiz tazminat isteniyor. Henüz tutar tam değil. Dava açılmış. Ben far ve tampon için değer kaybı alınamıyor diye biliyordum. Avukatım alınabilir dedi. Bu parçalar dışında karşı tarafın aracının çamurluğu hasar almıştı. Sadece çamurluk için değer kaybı açılabilir sanıyorum. Bu durumun aslı nedir acil bilgiye ihtiyacım var. Özelden numaranızı atarsanız danışmak istediğim birkaç konu daha var. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum.

    Davaya sigorta şirketinizi de müdahil edin. Değer kaybından sigorta şirketiniz (trafik sigortası) sorumludur. Aracın kullanılamadığı günler için kazanç kaybı davası da açılmışsa, kazanç kaybından siz sorumlusunuz. Kazanç kaybı için anlaşma yoluna gidebilirsiniz. Değer kaybı için de dediğim gibi sigortanıza yönlendirin, geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Makkoyun

    Merhaba
    Aracima carpildi,far degisecek,yanliz far saglam ancak ayaklari kırılmış.

    Ben servisten saglam olan fari isteyebiliyormuyum,böyle bir hakkim var mi

    İsteyebilirsiniz. Ancak onlar da istediğinizi reddedebilir. Yani istiyorsunuz diye ödenecek gibi bir durum söz konusu değil. Eğer talebinizi olumlu karşılamazlarsa ve haklı olduğunuza inanıyorsanız, haklılığınızı ispat edebilecek delillerle Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurabilirsiniz. Haklı da çıkabilirsiniz, haksız da, geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaybedenlerden

    Öcelikle tüm yardımlarınız için candan teşekkür ederim.

    Şimdi Sbm sonucuna göre sigorta firması tüm hatayı kabul etti. Ben karşı sigorta firmasına aracın hasarı nedeniyle değer kaybı için tazmini için dava açabilir miyim?
    bunun için nasıl bir yol izlemem gerekli?

    Aracınızın plakasını bana özelden yazabilirseniz, geçmişine bir bakalım, değer kaybı alınabilir mi, alınamaz mı, alınırsa ne kadar alınır, vs tecrübelerimize göre size bilgi verelim. Mağduriyetinizin kısa sürede giderilmesine sevindim, geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler hocam. Daha önce yaptığım ve kusurlu bulunduğum bir kazadan bahsetmiştim. 6.ay sonra değer kaybı davası açmışlar. 1000 tl+ belirsiz tazminat isteniyor. Henüz tutar tam değil. Dava açılmış. Ben far ve tampon için değer kaybı alınamıyor diye biliyordum. Avukatım alınabilir dedi. Bu parçalar dışında karşı tarafın aracının çamurluğu hasar almıştı. Sadece çamurluk için değer kaybı açılabilir sanıyorum. Bu durumun aslı nedir acil bilgiye ihtiyacım var. Özelden numaranızı atarsanız danışmak istediğim birkaç konu daha var. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum.

    Davaya sigorta şirketinizi de müdahil edin. Değer kaybından sigorta şirketiniz (trafik sigortası) sorumludur. Aracın kullanılamadığı günler için kazanç kaybı davası da açılmışsa, kazanç kaybından siz sorumlusunuz. Kazanç kaybı için anlaşma yoluna gidebilirsiniz. Değer kaybı için de dediğim gibi sigortanıza yönlendirin, geçmiş olsun.

    Hocam avukat parayı önce sizden alacaklar sonra biz sigorta şirketinden alacağız dedi. Karşı tarafın aracında tampon far ve çamurluk hasarı var ancak hasar küçük. Yine de servise götürüldüğü için 8500 lira tutmuş. Araç 2013 s60 değer kaybı ne kadar olur sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rubelhizb -- 13 Mayıs 2015; 11:39:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler hocam. Daha önce yaptığım ve kusurlu bulunduğum bir kazadan bahsetmiştim. 6.ay sonra değer kaybı davası açmışlar. 1000 tl+ belirsiz tazminat isteniyor. Henüz tutar tam değil. Dava açılmış. Ben far ve tampon için değer kaybı alınamıyor diye biliyordum. Avukatım alınabilir dedi. Bu parçalar dışında karşı tarafın aracının çamurluğu hasar almıştı. Sadece çamurluk için değer kaybı açılabilir sanıyorum. Bu durumun aslı nedir acil bilgiye ihtiyacım var. Özelden numaranızı atarsanız danışmak istediğim birkaç konu daha var. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum.

    Davaya sigorta şirketinizi de müdahil edin. Değer kaybından sigorta şirketiniz (trafik sigortası) sorumludur. Aracın kullanılamadığı günler için kazanç kaybı davası da açılmışsa, kazanç kaybından siz sorumlusunuz. Kazanç kaybı için anlaşma yoluna gidebilirsiniz. Değer kaybı için de dediğim gibi sigortanıza yönlendirin, geçmiş olsun.

    Hocam avukat parayı önce sizden alacaklar sonra biz sigorta şirketinden alacağız dedi. Karşı tarafın aracında tampon far ve çamurluk hasarı var ancak hasar küçük. Yine de servise götürüldüğü için 8500 lira tutmuş. Araç 2012 s60 değer kaybı ne kadar olur sizce?

    Aracın hasar geçmişi, kilometresi, hasar detayı, onarıldığı yer, vs vs. Değer kaybı bunlara göre belirlenir. Ben şimdi size 5.000 lira desem de yalan olur 1.000 lira desem de yalan olur. Sonuçta davada atanan bilirkişi ne derse o çıkacak.

    Benim size tavsiyem, değer kaybını hiç ödemeyin. Google'a yazın, örnek bir dünya değer kaybı yargıtay kararı var; değer kaybı gerçek zarardır, sigorta şirketi karşılamalıdır yönünde karar verilmiş. Aynı normal hasar gibi, hiçbir farkı yok. Değer kaybı dolaylı bir hasar değildir, doğrudan zarardır. Bu nedenle trafik sigortası poliçeniz kapsamında karşılanmak zorunluluğu vardır.

    Ama avukatınıza güveniyorsanız, ne diyorsa onu yapın. Ya da bir başka avukata danışın. Hukuki bir konu sonuçta. Ben size değer kaybından sigortanızın sorumlu olduğunu, sizin de eğer talep edilmişse kazanç kaybı zararından sorumlu olduğunuzu söylüyorum.

    Yerinizde olsam ne yapacağımı söyleyeyim;

    Davada örnek yargıtay kararlarını sunun, değer kaybından trafik sigortasının sorumlu olduğunu söyleyin. Davanın tarafınıza haksız yere açıldığını bildirin. EĞER, kazanç kaybı talepleri varsa (yoksa önemli değil zaten) bunu karşılayacağınızı, iyi niyetli olduğunuzu göstermek maksadıyla söyleyin.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    İyi günler hocam. Daha önce yaptığım ve kusurlu bulunduğum bir kazadan bahsetmiştim. 6.ay sonra değer kaybı davası açmışlar. 1000 tl+ belirsiz tazminat isteniyor. Henüz tutar tam değil. Dava açılmış. Ben far ve tampon için değer kaybı alınamıyor diye biliyordum. Avukatım alınabilir dedi. Bu parçalar dışında karşı tarafın aracının çamurluğu hasar almıştı. Sadece çamurluk için değer kaybı açılabilir sanıyorum. Bu durumun aslı nedir acil bilgiye ihtiyacım var. Özelden numaranızı atarsanız danışmak istediğim birkaç konu daha var. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum.

    Davaya sigorta şirketinizi de müdahil edin. Değer kaybından sigorta şirketiniz (trafik sigortası) sorumludur. Aracın kullanılamadığı günler için kazanç kaybı davası da açılmışsa, kazanç kaybından siz sorumlusunuz. Kazanç kaybı için anlaşma yoluna gidebilirsiniz. Değer kaybı için de dediğim gibi sigortanıza yönlendirin, geçmiş olsun.

    Hocam avukat parayı önce sizden alacaklar sonra biz sigorta şirketinden alacağız dedi. Karşı tarafın aracında tampon far ve çamurluk hasarı var ancak hasar küçük. Yine de servise götürüldüğü için 8500 lira tutmuş. Araç 2012 s60 değer kaybı ne kadar olur sizce?

    Aracın hasar geçmişi, kilometresi, hasar detayı, onarıldığı yer, vs vs. Değer kaybı bunlara göre belirlenir. Ben şimdi size 5.000 lira desem de yalan olur 1.000 lira desem de yalan olur. Sonuçta davada atanan bilirkişi ne derse o çıkacak.

    Benim size tavsiyem, değer kaybını hiç ödemeyin. Google'a yazın, örnek bir dünya değer kaybı yargıtay kararı var; değer kaybı gerçek zarardır, sigorta şirketi karşılamalıdır yönünde karar verilmiş. Aynı normal hasar gibi, hiçbir farkı yok. Değer kaybı dolaylı bir hasar değildir, doğrudan zarardır. Bu nedenle trafik sigortası poliçeniz kapsamında karşılanmak zorunluluğu vardır.

    Ama avukatınıza güveniyorsanız, ne diyorsa onu yapın. Ya da bir başka avukata danışın. Hukuki bir konu sonuçta. Ben size değer kaybından sigortanızın sorumlu olduğunu, sizin de eğer talep edilmişse kazanç kaybı zararından sorumlu olduğunuzu söylüyorum.

    Yerinizde olsam ne yapacağımı söyleyeyim;

    Davada örnek yargıtay kararlarını sunun, değer kaybından trafik sigortasının sorumlu olduğunu söyleyin. Davanın tarafınıza haksız yere açıldığını bildirin. EĞER, kazanç kaybı talepleri varsa (yoksa önemli değil zaten) bunu karşılayacağınızı, iyi niyetli olduğunuzu göstermek maksadıyla söyleyin.

    Geçmiş olsun.

    Sağolun hocam dediklerinizi avukata da söyleyeceğim. Peki ilk sorumda tampon ve fardan değer kaybı alınıp alınamayacağını sormuştum atlamışsınız sanırım. Kimi alınır diyor kimi alınmaz diyor bunun aslı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet tampon ve far gibi parçaların hasar görmesi durumunda değer kaybı yazılmaz. Değer kaybı yazılabilmesi için dış kaporta aksamında onarım/değişim/boya gibi işlemler yapılmalıdır (çamurluk, kapılar, direkler, kaput, vs)

    Bu olay kanuni bir şey değil. Bilirkişiler arasında bir şekilde oluşturulmuş kurallar diyelim.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim,
  • Merhaba,

    Pertle sonuçlanan bir kazada tamamen karşı taraf suçluysa, trafik sigortası ve kasko primleri belirlenirken bunun negatif bir etkisi olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: davshan

    Merhaba,

    Pertle sonuçlanan bir kazada tamamen karşı taraf suçluysa, trafik sigortası ve kasko primleri belirlenirken bunun negatif bir etkisi olur mu?

    Olmaz. Kaskoda hasarsızlığınız da bozulmaz, trafik priminiz de artmaz.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim.
  • Hazine Müsteşarlığı, zorunlu trafik sigortasına ilişkin genel şartları yeniden düzenledi, sigorta teminat türlerine standart getirdi.

    Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları, Resmi Gazete'de yayımlandı. Zorunlu trafik sigortasına yönelik esasları düzenleyen genel şartlar, 1 Haziran 2015'te yürürlüğe girecek.

    Düzenlemeye göre, sigortacı, poliçede tanımlanan motorlu aracın işletilmesi sırasında üçüncü şahısların ölümüne veya yaralanmasına veya bir şeyin zarara uğramasına sebebiyet vermiş olmasından dolayı, sigortalıya düşen hukuki sorumluluk çerçevesinde genel şartlarda içeriği belirlenmiş tazminatlara ilişkin talepleri, kaza tarihi itibariyle geçerli zorunlu sigorta limitleri dahilinde karşılayacak.

    Sigortanın kapsamı, üçüncü şahısların, sigortalının Karayolları Trafik Kanunu çerçevesinde sorumluluk riski kapsamında, isteyebilecekleri tazminat talepleri ile sınırlı olacak.

    TEMİNAT TÜRLERİNE STANDART

    Genel şartlar kapsamında sigorta teminat türleri, "maddi zararlar teminatı", "sağlık giderleri teminatı", "sürekli sakatlık teminatı" ve "destekten yoksun kalma (ölüm) teminatı" olarak belirlendi.

    "Maddi zararlar teminatı", hak sahibinin bu genel şartta tanımlanan ve zarar gören araçta meydana gelen değer kaybı dahil doğrudan malları üzerindeki azalma olarak tanımlandı.

    "Sağlık giderleri teminatı", üçüncü kişinin trafik kazası dolayısıyla bedenen eski haline dönmesini teminen protez organ bedelleri de dahil olmak üzere yapılan tüm tedavi giderlerini içeren teminat olarak nitelendi. Kaza nedeniyle mağdurun tedavisine başlanmasından itibaren mağdurun sürekli sakatlık raporu alana kadar tedavi süresince ortaya çıkan bakıcı giderleri, tedaviyle ilgili diğer giderler ile trafik kazası nedeniyle çalışma gücünün kısmen veya tamamen azalmasına bağlı giderler sağlık gideri teminatı kapsamında olacak. Sağlık giderleri teminatı, Sosyal Güvenlik Kurumunun sorumluluğunda olacak ve ilgili teminat dolayısıyla sigorta şirketinin ve güvence hesabının sorumluluğu 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 98. maddesi hükmü gereğince sona erecek.

    "Sürekli sakatlık teminatı", üçüncü kişinin sürekli sakatlığı dolayısıyla ileride ekonomik olarak uğrayacağı maddi zararları karşılamak üzere, genel şartlardaki esaslara göre belirlenecek teminat olarak tanımlandı. Kaza nedeniyle mağdurun sürekli sakatlık oranının raporla belirlenmesinden sonra ortaya çıkan bakıcı giderleri bu teminat limitleri ile sınırlı olmak koşuluyla sürekli sakatlık teminatı kapsamında değerlendirilecek.

    "Destekten yoksun kalma (ölüm) teminatı", üçüncü kişinin ölümü dolayısıyla ölenin desteğinden yoksun kalanların destek zararlarını karşılamak üzere genel şartın ekinde yer alan esaslara göre belirlenecek tazminat olarak tanımlanırken, söz konusu tazminat miktarının tespitinde ölen kişi esas alınacak.

    "YENİSİ" YERİNE "ORİJİNAL PARÇA" İFADESİ

    Genel şartlarda, "eşdeğer parça", "orijinal parça" tanımları da yapıldı.

    Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğer parça veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişimine imkan yoksa orijinali ile değiştirilecek. Kaza tarihine göre model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçlarda hasar gören parça, onarımı mümkün değilse öncelikle orijinaliyle, orijinal parçanın bulunmaması durumunda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değiştirilecek. Ancak model yılından itibaren 3 yılı geçmeyen motorlu araçta hasar gören parçanın orijinal olmadığı durumda eşdeğer veya ömrünü tamamlamış araçlar mevzuatı kapsamındaki araçlardan elde edilen orijinal parça ile değişim yapılacak. Bu uygulama sonucu araçta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemeyecek.

    ONARIM MASRAFLARI

    Onarım masraflarının zarar gören aracın rizikonun gerçekleştiği tarihteki değerini aşması ve aynı zamanda eksper raporu ile aracın onarım kabul etmez bir hale geldiğinin tespit edilmesi durumunda, araç tam hasara uğramış sayılacak. Bu durumda, aracın ilgili mevzuat doğrultusunda hurdaya ayrıldığına dair hurda tescil belgesi sigortacıya ibraz edilmeden tazminat ödenmeyecek.




  • Hocam iyi günler yaklaşık 1 ay önce ağır hasarlı trafik kazası geçirdim. Aracımın kaskosu yoktu piyasa fiyatı 35.500 kasko değeride 39.500. Karşı taraf kusurlu bulunduğu için onun trafik sigortası karşılaması gerekiyor. Buraya kadar sorun yok fakat 1 ay geçmesine rağmen araç tamirmi olacak yoksa pertmi hala belirlenmedi. Hergün arıyorum yarın kesinleşecek diyerek sallıyorlar. Bugün aradığımda biraz hakaret boyutunda bir konuşma oldu sinirden ve bana araca 19.750 lira onarım ücreti çıkarıldığını eksperin bunu sigorta şirketine gönderdiğini ve sigorta şirketininde 1 haftalık bekleyişten sonra alternatif onarım için tekrar expere talimat verdiği bilgisini aldım. Muhtemelen 1 hafta daha bekleyeceğiz . Sormak istediğim şunlar;
    Alternatif onarım nedir?
    Aracım tamir edilirse 35.500 liraya aldığım aracı 26.000-27.000 ancak satarım bu zararı nasıl karşılayabilirim. (Değer kaybı için avukat mı tutmam gerekiyor)
    ve son olarak perte çıkarsa aracın piyasa fiyatı olan 35.000 lirayı hemen alabiliyormuyum?
    Nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz.
    Aracım 2013 Fiat linea
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sportal -- 14 Mayıs 2015; 20:00:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Evet tampon ve far gibi parçaların hasar görmesi durumunda değer kaybı yazılmaz. Değer kaybı yazılabilmesi için dış kaporta aksamında onarım/değişim/boya gibi işlemler yapılmalıdır (çamurluk, kapılar, direkler, kaput, vs)

    Bu olay kanuni bir şey değil. Bilirkişiler arasında bir şekilde oluşturulmuş kurallar diyelim.

    Anladım hocam yani benim kazamda karşı tarafın aracının far tampon ve çamurluğu zarar gördü. Sadece çamurluktan dolayı değer kaybı miktarı oluşursa bu rakam düşük bir miktar olur diye düşünüyorum doğru mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iptal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkcu -- 18 Mayıs 2015; 22:12:17 >
  • Yardımlarınız için yürekten teşekkürler.. Sizin gibi tarafsız ve mesleğini ahlaklı bir şekilde yapan eksperler olduğunu bilmek bile bi nebze olsun yüreğimize su serpti..
    Soruma gelecek olursak.. 22.04.2015 tarihinde aracımda oluşan hırsızlık sonucu aracın sürücü airbag ve orjinal teybi çalındı.. Aracım 2011 model kia aksigortadan kaskolu. karakol tutanakları olay yeri inceleme raporları dahil tüm evrakları alarak aynı gün hasar dosyamı açtım.. eksper gelip aracımı gördü ve araştırmaya göndereceğini söylerek gitti ve ikame araç dahi vermedi.. aradan 15 gün geçti servisi arayarak parçaları sizde araştırın bende araştırayım demiş.. sonrasında kendi araştırmalarımda da olduğu gibi sadece orjinal teybin rakamının yurt dışında dahi 6000-7000 gibi rakamlarda olduğunu ve Türkiyeye yetkili servis dahi kimsenin getiremediğini bildirerek bana bi teyp beğenip faturasını kestir 1 ay oldu sigorta şirketi baskı yapıyor dosyayı kapatalım dedi.. Bende şu an için teyp alma şansımın ekonomik olarak imkansız olduğunu beyan ettim. kendisi sen kestir bi fatura o zaman dediği için bende 3000 tl lik teyp faturası ile servisin airbag faturasınıda ekleyip kendisine ulaştırdım. 2 gün sonra telefonda bana 500- 600 liralık teyp neyine yetmiyor gibilerinden çıkışınca telefonda restleştik ben bunu ödetmem ödetmek içinde teybi görücem dedi.. bunun akabinde bende ofisine gidip faturaların hepsini geri aldım.. Hazineye ve şirkete şikayet maili attım..

    Burada sormak istediğim her ne olursa olsun fatura bile vermesem bana teybimin parasını ödemek zorunda değilmi.. daha önceki torumlarınızda isterseniz hasarı gidermeyip nakden talep edebilirsiniz yazmıştınız. böyle bir yol için eksper ataması yapamalımıyım sizce...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga0302 -- 19 Mayıs 2015; 16:25:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aSKRaLL

    Hocam iyi günler yaklaşık 1 ay önce ağır hasarlı trafik kazası geçirdim. Aracımın kaskosu yoktu piyasa fiyatı 35.500 kasko değeride 39.500. Karşı taraf kusurlu bulunduğu için onun trafik sigortası karşılaması gerekiyor. Buraya kadar sorun yok fakat 1 ay geçmesine rağmen araç tamirmi olacak yoksa pertmi hala belirlenmedi. Hergün arıyorum yarın kesinleşecek diyerek sallıyorlar. Bugün aradığımda biraz hakaret boyutunda bir konuşma oldu sinirden ve bana araca 19.750 lira onarım ücreti çıkarıldığını eksperin bunu sigorta şirketine gönderdiğini ve sigorta şirketininde 1 haftalık bekleyişten sonra alternatif onarım için tekrar expere talimat verdiği bilgisini aldım. Muhtemelen 1 hafta daha bekleyeceğiz . Sormak istediğim şunlar;
    Alternatif onarım nedir?
    Aracım tamir edilirse 35.500 liraya aldığım aracı 26.000-27.000 ancak satarım bu zararı nasıl karşılayabilirim. (Değer kaybı için avukat mı tutmam gerekiyor)
    ve son olarak perte çıkarsa aracın piyasa fiyatı olan 35.000 lirayı hemen alabiliyormuyum?
    Nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz.
    Aracım 2013 Fiat linea
    Teşekkürler.



    Geçmiş olsun. Alternatif onarım yasal bir uygulama değil (şu an için yasal değil ama yukarıda bir kullanıcının yazdığı yeni yayınlanmış genel şartlarda alternatif onarımın yasal olarak önünü açmak istiyorlar) Anahtar teslim onarım uygulamasında aracınızın onarımında her türlü yedek parça kullanılabilir. Onarım eksper kontrolünde yapılmaz. Tamirhane değişmesi gereken parçayı düzeltebilir, değişecek parçalarda çıkma parça kullanabilir. Tabi burada sizin onayınızı almak zorundalar.

    Onarım bedeli 19.750 TL olarak belirlenmiş. Aracınız pert edilse demek ki ödeyecekleri tutarı 19.750 TL'den daha fazla. Bu durumda, sigorta şirketinin anlaşmalı servislerinden onarım fiyat teklifi alınır. Eğer 19.750 TL'den daha az tutarlı bir teklif gelirse, bu teklifi veren serviste aracınızı yaptırmak isteyeceklerdir.

    Somur örnek verelim, sigorta şirketinin anlaşmalı servislerinden biri aracınızı anahtar teslim 15.000 TL bedelle onarmayı kabul etti.

    Böyle bir teklifle karşılarşırsanız kabul etmek gibi bir zorunluluğunuz yok. Ama sigorta şirketinin de sizin teklifinizi kabul etme zorunluluğu yok. Bu onarım teklifi kabul edilmezse 15.000 TL bedel araç sahibine ödenir. Sonrasında araç sahibi kendi bir eksper tayin edebilir, tekrardan alacağı ekspertiz raporuyla tahkim komisyonuna başvurabilir. Ya da direkt dava açabilir. Tahkim komisyonu daha kısa sürer ve masrafları daha azdır. Dava hem uzun sürer hem masrafları çok daha fazladır.

    Değer kaybı için de yine alacağınız bir eksper raporuyla tahkim komisyonuna başvurabilirsiniz. Değer kaybını da trafik sigortası kapsamında karşılanmak zorunda olan bir gerçek zarar kalemidir.




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.