Şimdi Ara

El freni çekmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
38.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    bundaki tam mantığı anlatabilirmisiniz? hiç denemedim boş bir alanda küçük bir tecrübe denemek isterim aracım 2010 1.3 cdti 6 ileri manuel astra.... araç vitestemi olmalı , zemin nasıl olmalı , freni çekince ne yapmalı.....


    Hocam paralel parkta öndeki araca paralel olarak yanaşıp geri geri önce kıçı sokarak gireriz ya hani, mesafe 3-4 kere ileri geri yapmayı gerektircek kadar darsa ( tabi öndeki araca arkadaki araca bir karış kalacak kadar dğil ) uğraşmamak için önce aracın kıçını sokarız, burnu dışarıda kalacak şekilde, sağ tarafa giriyorsak eğer direksiyonu tam sağ kırıp fren çekili haldeyken seri bir şekilde pati çektirip gaza yükleniriz aynı şekilde seri bir şekilde aracı durdurmak için frene basarız, böylece araç bir hamlede girmiş olur.

    Tabi bana sorarsan gereksiz bir iş. Nedeni ise zeminle alaklı, arka tekerin olduğu yerin sürtünmesi toprak vs. nedeniyle ön tekerin olduğu zeminden az olabilir. Böylece arka teker kilitli de olsa kayarak öndeki araca yapışma durumu var.

    o zaman en iyi park şekli kendi bildiğin diyebiliriz......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    bundaki tam mantığı anlatabilirmisiniz? hiç denemedim boş bir alanda küçük bir tecrübe denemek isterim aracım 2010 1.3 cdti 6 ileri manuel astra.... araç vitestemi olmalı , zemin nasıl olmalı , freni çekince ne yapmalı.....


    Hocam paralel parkta öndeki araca paralel olarak yanaşıp geri geri önce kıçı sokarak gireriz ya hani, mesafe 3-4 kere ileri geri yapmayı gerektircek kadar darsa ( tabi öndeki araca arkadaki araca bir karış kalacak kadar dğil ) uğraşmamak için önce aracın kıçını sokarız, burnu dışarıda kalacak şekilde, sağ tarafa giriyorsak eğer direksiyonu tam sağ kırıp fren çekili haldeyken seri bir şekilde pati çektirip gaza yükleniriz aynı şekilde seri bir şekilde aracı durdurmak için frene basarız, böylece araç bir hamlede girmiş olur.

    Tabi bana sorarsan gereksiz bir iş. Nedeni ise zeminle alaklı, arka tekerin olduğu yerin sürtünmesi toprak vs. nedeniyle ön tekerin olduğu zeminden az olabilir. Böylece arka teker kilitli de olsa kayarak öndeki araca yapışma durumu var.

    o zaman en iyi park şekli kendi bildiğin diyebiliriz......


    Kesinlikle, hem toz kaldırmamış oluruz, hem de nefret dolu bakışlara maruz kalmayız, yavaş yavaş sakince girmek en iyisi :)




  • @ALAK_

    kesinlikle haklısın tabi ultimate şeyler denemeye gerek yok zorda kalmadıkça
  • önden çekişli 90 beygirlik kapkalın lastiklerle yerden yüksekliği 170cm olan arabayla hiç bir *ok olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    önden çekişli 90 beygirlik kapkalın lastiklerle yerden yüksekliği 170cm olan arabayla hiç bir *ok olmaz.

    bu benim astrama ise zaten birşey olmasını istemiyorum..... devir ekonomi devri....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    önden çekişli 90 beygirlik kapkalın lastiklerle yerden yüksekliği 170cm olan arabayla hiç bir *ok olmaz.

    bu benim astrama ise zaten birşey olmasını istemiyorum..... devir ekonomi devri....

    adam kaza geçirmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    önden çekişli 90 beygirlik kapkalın lastiklerle yerden yüksekliği 170cm olan arabayla hiç bir *ok olmaz.


    3500 motor gücünde çipli 480 beygirli 3.35 coupe ile el freni çekmek de zaten komik olur be kardeş. Herneyse konu zaten amacından şaştı. Olay el freni çekip artislik taslamak değildi, ilk mesajımda anlattığım gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    önden çekişli 90 beygirlik kapkalın lastiklerle yerden yüksekliği 170cm olan arabayla hiç bir *ok olmaz.

    bu benim astrama ise zaten birşey olmasını istemiyorum..... devir ekonomi devri....

    adam kaza geçirmiş


    ????......
  • arkadaşlar lütfen el frenlerimizi sadece park hallerinde kullanalım caddelerle pistleri karıştırmayalım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    arkadaşlar lütfen el frenlerimizi sadece park hallerinde kullanalım caddelerle pistleri karıştırmayalım..


    Social Message
  • onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dj_jackalll -- 28 Aralık 2010; 3:35:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj_jackalll

    onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related

    Öf !




  • bu arada ben sadece eglence icin yapıyorum bunu yanlıs anlasılmasın lutfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    arkadaşlar lütfen el frenlerimizi sadece park hallerinde kullanalım caddelerle pistleri karıştırmayalım..


    Social Message


  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj_jackalll

    onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related



    Eeee? Bu mu yani drift :)) Tamam güzel, herkes yapamaz kabul ama bu şekilde kukaların arasında 2 dk oynayabilir misin? Hayır. Çünkü araç arkadan kontrollü değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: dj_jackalll

    onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related



    Eeee? Bu mu yani drift :)) Tamam güzel, herkes yapamaz kabul ama bu şekilde kukaların arasında 2 dk oynayabilir misin? Hayır. Çünkü araç arkadan kontrollü değil.


    adam zaten belirtmiş eğlence amaçlı diye. önden çeker bir arabadan (ki söz konusu olan araba clio) ne bekliyorsun ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj_jackalll

    onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related


    drift yazmışlar




  • trafiğe kapalı yerde de olsa denemem. neden? çünkü frenlerin ve lastiklerin anasını ağlatmak istemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 28 Aralık 2010; 19:16:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: dj_jackalll

    onden ceker arabayla elfreni cekilmez diyen arkadaslara

    bir kac videomu koyayım, yorumlarınızı sorularınızı alabilirim

    http://www.youtube.com/watch?v=WOyRKYvR9dc
    http://www.youtube.com/watch?v=RYmLJx-JgC4&feature=related



    Eeee? Bu mu yani drift :)) Tamam güzel, herkes yapamaz kabul ama bu şekilde kukaların arasında 2 dk oynayabilir misin? Hayır. Çünkü araç arkadan kontrollü değil.


    adam zaten belirtmiş eğlence amaçlı diye. önden çeker bir arabadan (ki söz konusu olan araba clio) ne bekliyorsun ki


    Birşey beklediğimizden değil, aksine önden çekişli araçlarda zaten el freni saçmalığı kullanılır. yoksa araba 5 bin cc 400 beygir de olsa, önden çekiş bir araba da gaz vererek kontrollü drift yapılamaz. Ayrıca bu video drift filan değil, yanlamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Arkadaşlar sürüş esnasında el frenini çekip dönen apaçilerden değilim ancak denemişliğim var, eminim bir çoğunuz da yapmışsınızdır.Bbazı merak ettiklerim var. Önden çekişli bir araba da bildiğim kadarıyla el freni arka tekerleri kilitliyor, bu yüzden elfreni çekik durumda gaza basmak arabanın saçmalamasına sebep oluyor..

    Arkadan itişli arabalarda motor hacmi ve beygir yeteri kadar fazlaysa zaten el frenini kullanmadan gazla yanlanılabiliyor ancak araba güçsüzse bu durum tam tersi mi? Yani el freni ön tekerleri mi kilitliyor?

    Son olarak 4x4 lerde hangi tekerler kiltleniyor?

    Cevaplarınız için teşekkürler.



    Araç güçsüzse ve arkadan itişliyse baya çabalamak gerekiyor yanlamak için.

    316larla pek yanlanmıyor mesela, kasaya göre güçsüz kalıyor motor. Ama çok fazla gaza gelirseniz, direksiyonu kırıp gaza aniden çok abanırsanız 316 ile bile spin atabiliyorsunuz.

    Arkadan itişli arabalarda da arka tekeri kitler genelde.

    Ayrıca bir arkadaş Suv sınıfı araçlarla drift yapılmaz demiş.

    Ancak Dodge Nitro yu 4x4 ten 2x4 e alırsanız gayette guzel yanlarsınız. Hatta işinizi biliyorsanız 4x4 98 model bir jipin içindeyken bile drift yapabilirsiniz. Ama binek tip araclara gore tabı bıraz daha huzursuz olursunuz, ama drift yapılmaz diye bişey yok.

    Ayrıca ESP'nin yol tutuşa çok bi katkısı yoktur, sadece arabanın savrulmaya ve kontrolden çıkmaya meyilli olduğu zamanlarda arabayı şeritte tutmaya yardımcı olur. Ama sizin istediğiniz zaten arabayı savurmak ESP olsa bile off konumuna alınması lazım. Yani ESP'li bir Auris , Espsiz ama spor yaylı, yerden yüksekliği 1 cm olan bir araca göre takla atmaya daha meyilli olabilir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.