Şimdi Ara

El freni çekmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
1
Favori
38.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sürüş esnasında el frenini çekip dönen apaçilerden değilim ancak denemişliğim var, eminim bir çoğunuz da yapmışsınızdır.Bbazı merak ettiklerim var. Önden çekişli bir araba da bildiğim kadarıyla el freni arka tekerleri kilitliyor, bu yüzden elfreni çekik durumda gaza basmak arabanın saçmalamasına sebep oluyor..

    Arkadan itişli arabalarda motor hacmi ve beygir yeteri kadar fazlaysa zaten el frenini kullanmadan gazla yanlanılabiliyor ancak araba güçsüzse bu durum tam tersi mi? Yani el freni ön tekerleri mi kilitliyor?

    Son olarak 4x4 lerde hangi tekerler kiltleniyor?

    Cevaplarınız için teşekkürler.



  • uygun koşulda ve müsait yerlerde el frenini çekerek dönmek apaçilik deyildir.umuma açık ve diğer insanları tehlikeye düşürecek şekilde kullanmak elbetteki apaçiliktir.....el freni normal fren gücünde olmasada tekerlekleri(bağlı olduğu)durdurmaya yarar hiçbir zaman kilitleme işi yapmaz.
    el freni genelde arka tekere, bazende şafta bağlı olabilir.
    öntekerlere bağlı el frenini birtek araçta gördüm onada zannedersem sizin yaşınız yetmez.(fk ford 60 lı yıllar)4x4 araçlardada durum farklı deyildir.arka tekere bağlı(genelde).eski nesillerde şafta bağlı olanlarda var idi.
    benim bilebildiklerim bunlar.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    uygun koşulda ve müsait yerlerde el frenini çekerek dönmek apaçilik deyildir.umuma açık ve diğer insanları tehlikeye düşürecek şekilde kullanmak elbetteki apaçiliktir.....el freni normal fren gücünde olmasada tekerlekleri(bağlı olduğu)durdurmaya yarar hiçbir zaman kilitleme işi yapmaz.
    el freni genelde arka tekere, bazende şafta bağlı olabilir.
    öntekerlere bağlı el frenini birtek araçta gördüm onada zannedersem sizin yaşınız yetmez.(fk ford 60 lı yıllar)4x4 araçlardada durum farklı deyildir.arka tekere bağlı(genelde).eski nesillerde şafta bağlı olanlarda var idi.
    benim bilebildiklerim bunlar.......
    Hocam cevabın için çok teşekkür ederim, el freninin normal fren kadar kilitlemediğini biliyorum, direksiyon kırmadan düz yolda kaymıyor bile tekerler sadece yavaşlıyor araç. Ayrıca dediğin gibi arkadaş itiş araçlarda da el freninin yine arka tekerleri kilitlediğini duymuştum ancak, ben zıttıdır diye düşündüm. Burdan şu sonuca varabiliriz, arabamız gazlayarak yanlamıyorsa bırakalım olmasın, el freniyle dönmek ancak çektiğin andaki aracın hızının yettiğince olur. Gaza basıp devam etmek saçmalıktan ibaret. Bu kadar mesajımdan sonra kesin sen zırt pırt fren çekiyorsun diyenler olucaktır ama gerçekten öyle değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Hocam cevabın için çok teşekkür ederim, el freninin normal fren kadar kilitlemediğini biliyorum, direksiyon kırmadan düz yolda kaymıyor bile tekerler sadece yavaşlıyor araç. Ayrıca dediğin gibi arkadaş itiş araçlarda da el freninin yine arka tekerleri kilitlediğini duymuştum ancak, ben zıttıdır diye düşündüm. Burdan şu sonuca varabiliriz, arabamız gazlayarak yanlamıyorsa bırakalım olmasın, el freniyle dönmek ancak çektiğin andaki aracın hızının yettiğince olur. Gaza basıp devam etmek saçmalıktan ibaret. Bu kadar mesajımdan sonra kesin sen zırt pırt fren çekiyorsun diyenler olucaktır ama gerçekten öyle değil

    Alıntıları Göster
    El frenini çektikten sonra ve önceki direksiyon ve fren hareketlerin oluşacak reaksiyonu tamamen etkiler.Örneğin 100 ile giderken(eminim aranızda 100 le el freni çeken yoktur daha) direksiyonu sola kırıp hemen hiç vakit kaybetmeden araç arkasını bırakacak şekilde sert sağa kırarsanız ve hemen arkasını bırakırken el frenini sonuna kadar çeker ve frene basarsanız araç aynı şerit içerisinde hiçbir yere çarpmadan, yoldan çıkmadan birkaç spin attıktan sonra durur.Fakat 50 le bile giderken el frenini çektikten sonra hala zıt yönde olursa direksiyon veya şöyle diyim araç arkasını bıraktıktan sonra direksiyon düz konumda olmazsa ve frene basmazsanız mutlak surette çizgisinden biraz uzaklaşacaktır.Çok geniş yollarda düşük hızlarda(kaymak asfaltı tercih edin, araç çok rahat bırakır arkasını, lastikler çok aşınmaz) denemeler yaparak bir süre sonra ustalaşabilirsiniz.Tamamen tecrübe ve buna çok kafa yormakla ilgili birşey.Yol eğer hafif engebeli, çukurlu veya asfalt çok dişli ise sakın ola denemeyin bunları hem araca zarar hem de ciddi anlamda takla atma tehlikesi mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    El frenini çektikten sonra ve önceki direksiyon ve fren hareketlerin oluşacak reaksiyonu tamamen etkiler.Örneğin 100 ile giderken(eminim aranızda 100 le el freni çeken yoktur daha) direksiyonu sola kırıp hemen hiç vakit kaybetmeden araç arkasını bırakacak şekilde sert sağa kırarsanız ve hemen arkasını bırakırken el frenini sonuna kadar çeker ve frene basarsanız araç aynı şerit içerisinde hiçbir yere çarpmadan, yoldan çıkmadan birkaç spin attıktan sonra durur.Fakat 50 le bile giderken el frenini çektikten sonra hala zıt yönde olursa direksiyon veya şöyle diyim araç arkasını bıraktıktan sonra direksiyon düz konumda olmazsa ve frene basmazsanız mutlak surette çizgisinden biraz uzaklaşacaktır.Çok geniş yollarda düşük hızlarda(kaymak asfaltı tercih edin, araç çok rahat bırakır arkasını, lastikler çok aşınmaz) denemeler yaparak bir süre sonra ustalaşabilirsiniz.Tamamen tecrübe ve buna çok kafa yormakla ilgili birşey.Yol eğer hafif engebeli, çukurlu veya asfalt çok dişli ise sakın ola denemeyin bunları hem araca zarar hem de ciddi anlamda takla atma tehlikesi mevcut.


    Öncelikle cevabuın için teşekkürler.
    100 km/h ile giderken el freni çekmek için , yere yakın ve lastikleri asfaltı kavrayacak spor bir araba lazım. Öyle bir araba için de zaten el freni komik olur, gaza dokununca o dediğin şey basitçe yapılabilir. Düz yolda spin atmak için ya da kıç atarak aynı şçeritte devam etmek için değil de mesela güzel bir u dönüşü yapmak için. Ben en fazla 30-40km hızlarda denedim. Ya da herneyse konumuz zaten nasıl el freni çekilir değil Arkadan itiş arabalarda böyle bir olay için el freni kullanmak saçmalık, en azından feni çektikten sonra gaza basmak. Teker napıcağını şaşırır, durmak mı yoksa dönmek mi, dönerse zaten araba kendini toplar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    El frenini çektikten sonra ve önceki direksiyon ve fren hareketlerin oluşacak reaksiyonu tamamen etkiler.Örneğin 100 ile giderken(eminim aranızda 100 le el freni çeken yoktur daha) direksiyonu sola kırıp hemen hiç vakit kaybetmeden araç arkasını bırakacak şekilde sert sağa kırarsanız ve hemen arkasını bırakırken el frenini sonuna kadar çeker ve frene basarsanız araç aynı şerit içerisinde hiçbir yere çarpmadan, yoldan çıkmadan birkaç spin attıktan sonra durur.Fakat 50 le bile giderken el frenini çektikten sonra hala zıt yönde olursa direksiyon veya şöyle diyim araç arkasını bıraktıktan sonra direksiyon düz konumda olmazsa ve frene basmazsanız mutlak surette çizgisinden biraz uzaklaşacaktır.Çok geniş yollarda düşük hızlarda(kaymak asfaltı tercih edin, araç çok rahat bırakır arkasını, lastikler çok aşınmaz) denemeler yaparak bir süre sonra ustalaşabilirsiniz.Tamamen tecrübe ve buna çok kafa yormakla ilgili birşey.Yol eğer hafif engebeli, çukurlu veya asfalt çok dişli ise sakın ola denemeyin bunları hem araca zarar hem de ciddi anlamda takla atma tehlikesi mevcut.


    Öncelikle cevabuın için teşekkürler.
    100 km/h ile giderken el freni çekmek için , yere yakın ve lastikleri asfaltı kavrayacak spor bir araba lazım. Öyle bir araba için de zaten el freni komik olur, gaza dokununca o dediğin şey basitçe yapılabilir. Düz yolda spin atmak için ya da kıç atarak aynı şçeritte devam etmek için değil de mesela güzel bir u dönüşü yapmak için. Ben en fazla 30-40km hızlarda denedim. Ya da herneyse konumuz zaten nasıl el freni çekilir değil Arkadan itiş arabalarda böyle bir olay için el freni kullanmak saçmalık, en azından feni çektikten sonra gaza basmak. Teker napıcağını şaşırır, durmak mı yoksa dönmek mi, dönerse zaten araba kendini toplar.


    Hocam el frenini çektikten sonra gaza basmak büyük hüner isteyen birşey.Nedenine gelince aracın spin atmasını önlemek drift yaparak virajı dönmesini istemek demek oluyor bu.Allah korusun eğerki araç dilediğiniz gibi virajı alamaz ise maalesef kaza yapmak çok olası.Dizel araçlarla hiç ama hiç denenmemesi gerekiyor gaza bastıktan 1 saniye sonra tepki geldiği için zaten bir işe yaramıyor.Herkes frene basmanın kaza yaptıracağını aracı yoldan çıkarıp takla attıracağını felan düşünüyor ama kesinlikle yanlış.Araç spin atar ama aynı şerit içerisinde döner döner durur.Gaz olayı bir seviye yukarısı.Kendime dahil kimseye tavsiye etmiyorum:) Hatta mümkün oldukça el freni çekmemek daha iyi.Bütün araçlarda el freni arka tekerlekleri kitler.Yüksek araçlarla denenmez.Bir suvla denerseniz esp de yoksa takla atmak son derece muhtemel.Benim size tavsiyem eğlenmek istiyorsanız yağmurlu havalarda kaymak asfaltta havası biraz fazla şişik lastiklerle 30 km hız civarında el frenini çekin ama spin atmak için çekin.Çok eğlencelidir araca da hiç ama hiç zarar vereceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    El frenini çektikten sonra ve önceki direksiyon ve fren hareketlerin oluşacak reaksiyonu tamamen etkiler.Örneğin 100 ile giderken(eminim aranızda 100 le el freni çeken yoktur daha) direksiyonu sola kırıp hemen hiç vakit kaybetmeden araç arkasını bırakacak şekilde sert sağa kırarsanız ve hemen arkasını bırakırken el frenini sonuna kadar çeker ve frene basarsanız araç aynı şerit içerisinde hiçbir yere çarpmadan, yoldan çıkmadan birkaç spin attıktan sonra durur.Fakat 50 le bile giderken el frenini çektikten sonra hala zıt yönde olursa direksiyon veya şöyle diyim araç arkasını bıraktıktan sonra direksiyon düz konumda olmazsa ve frene basmazsanız mutlak surette çizgisinden biraz uzaklaşacaktır.Çok geniş yollarda düşük hızlarda(kaymak asfaltı tercih edin, araç çok rahat bırakır arkasını, lastikler çok aşınmaz) denemeler yaparak bir süre sonra ustalaşabilirsiniz.Tamamen tecrübe ve buna çok kafa yormakla ilgili birşey.Yol eğer hafif engebeli, çukurlu veya asfalt çok dişli ise sakın ola denemeyin bunları hem araca zarar hem de ciddi anlamda takla atma tehlikesi mevcut.


    Öncelikle cevabuın için teşekkürler.
    100 km/h ile giderken el freni çekmek için , yere yakın ve lastikleri asfaltı kavrayacak spor bir araba lazım. Öyle bir araba için de zaten el freni komik olur, gaza dokununca o dediğin şey basitçe yapılabilir. Düz yolda spin atmak için ya da kıç atarak aynı şçeritte devam etmek için değil de mesela güzel bir u dönüşü yapmak için. Ben en fazla 30-40km hızlarda denedim. Ya da herneyse konumuz zaten nasıl el freni çekilir değil Arkadan itiş arabalarda böyle bir olay için el freni kullanmak saçmalık, en azından feni çektikten sonra gaza basmak. Teker napıcağını şaşırır, durmak mı yoksa dönmek mi, dönerse zaten araba kendini toplar.


    Hocam el frenini çektikten sonra gaza basmak büyük hüner isteyen birşey.Nedenine gelince aracın spin atmasını önlemek drift yaparak virajı dönmesini istemek demek oluyor bu.Allah korusun eğerki araç dilediğiniz gibi virajı alamaz ise maalesef kaza yapmak çok olası.Dizel araçlarla hiç ama hiç denenmemesi gerekiyor gaza bastıktan 1 saniye sonra tepki geldiği için zaten bir işe yaramıyor.Herkes frene basmanın kaza yaptıracağını aracı yoldan çıkarıp takla attıracağını felan düşünüyor ama kesinlikle yanlış.Araç spin atar ama aynı şerit içerisinde döner döner durur.Gaz olayı bir seviye yukarısı.Kendime dahil kimseye tavsiye etmiyorum:) Hatta mümkün oldukça el freni çekmemek daha iyi.Bütün araçlarda el freni arka tekerlekleri kitler.Yüksek araçlarla denenmez.Bir suvla denerseniz esp de yoksa takla atmak son derece muhtemel.Benim size tavsiyem eğlenmek istiyorsanız yağmurlu havalarda kaymak asfaltta havası biraz fazla şişik lastiklerle 30 km hız civarında el frenini çekin ama spin atmak için çekin.Çok eğlencelidir araca da hiç ama hiç zarar vereceğini sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Ostimde bolca bulabilirsiniz ama onlar el freni çekmiyor gaza basıp direksiyon kırıyorlar..Ne zaman önlerinden geçsem bir ağız dolusu söverim..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Elektronik el freni
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovitecRosso

    Ostimde bolca bulabilirsiniz ama onlar el freni çekmiyor gaza basıp direksiyon kırıyorlar..Ne zaman önlerinden geçsem bir ağız dolusu söverim..

    Alıntıları Göster
    araç dinamikleri farklıdır. sıfır çizmek için arka tekerlerin yolla sürtünmesini azaltmak gerekir, arkadan itişli araçlarda diferansiyel kilidi var ise arka iki teker sürekli patinaj atacağından, sürtünme azalır ve aracın arkası asfalt üzerinde kayar hale gelir. küçük bir itme gücüyle araç olduğu yerde dönmeye başlar.
    normal diferansiyelde boştaki teker dönmez, sıfır çizmeye çalışıldığında arka tekerlerden birisi patinaj atarken birisi dönmez, ve sürtünme azalmadığı için araç tam sıfır çizemez.
    diferansiyel kilidinin sağladığı iki tekerin eşit dönmesi durumunu, diferansiyel kilitsiz bazı araçlarda bazı şartlarda el freni hafif çekilerekte sağlanabilir. bu şekilde tam sıfır çizilebilir. ama el frenine zarar verir, çünkü el freni dönen bir tekeri yavaşlatmak için , yani hareketi durdurmak için değil, hareketi engellemek, hareketsizliği korumak için tasarlanmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    araç dinamikleri farklıdır. sıfır çizmek için arka tekerlerin yolla sürtünmesini azaltmak gerekir, arkadan itişli araçlarda diferansiyel kilidi var ise arka iki teker sürekli patinaj atacağından, sürtünme azalır ve aracın arkası asfalt üzerinde kayar hale gelir. küçük bir itme gücüyle araç olduğu yerde dönmeye başlar.
    normal diferansiyelde boştaki teker dönmez, sıfır çizmeye çalışıldığında arka tekerlerden birisi patinaj atarken birisi dönmez, ve sürtünme azalmadığı için araç tam sıfır çizemez.
    diferansiyel kilidinin sağladığı iki tekerin eşit dönmesi durumunu, diferansiyel kilitsiz bazı araçlarda bazı şartlarda el freni hafif çekilerekte sağlanabilir. bu şekilde tam sıfır çizilebilir. ama el frenine zarar verir, çünkü el freni dönen bir tekeri yavaşlatmak için , yani hareketi durdurmak için değil, hareketi engellemek, hareketsizliği korumak için tasarlanmıştır.

    Alıntıları Göster
    Araçların çoğunda el frenin bağlı olduğu tekerler değişe biliyor mesela citroen c5 serisinde (araç önden çekişli)olmasına rağmen el frenide önden tutuyor.Yani el freni çekmek için çok uygun bir araç değil ayrıca önden çekişli araçlar (el freni arkadan tutanlar için)araç saçmalamaz dağılmaz tabi çekmeyi bilmeklede alakalı bir durum eğer çekmesini bilirseniz çekdikden sonra araca biraz yüklenildiği takdirde aracın 4 tekeri birden kilitlenir ve aracın lastiklerinden duman çıkarak devam eder.Denenmiştir bizzat şahsım tarafından fakat tabi ben toyota Corolla'da denemiştim atik bir arabaydı o birde yokuş başından başladım ve sonuna kadar böyle gittim yani kısacası çekilmek bilindikden sonra arabanın ne yapcağı iyi kestirildikden sonra insanlara ve diğer araçlarada zarar verilmedikden sonra mümkündür ve aksiyondur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Araçların çoğunda el frenin bağlı olduğu tekerler değişe biliyor mesela citroen c5 serisinde (araç önden çekişli)olmasına rağmen el frenide önden tutuyor.Yani el freni çekmek için çok uygun bir araç değil ayrıca önden çekişli araçlar (el freni arkadan tutanlar için)araç saçmalamaz dağılmaz tabi çekmeyi bilmeklede alakalı bir durum eğer çekmesini bilirseniz çekdikden sonra araca biraz yüklenildiği takdirde aracın 4 tekeri birden kilitlenir ve aracın lastiklerinden duman çıkarak devam eder.Denenmiştir bizzat şahsım tarafından fakat tabi ben toyota Corolla'da denemiştim atik bir arabaydı o birde yokuş başından başladım ve sonuna kadar böyle gittim yani kısacası çekilmek bilindikden sonra arabanın ne yapcağı iyi kestirildikden sonra insanlara ve diğer araçlarada zarar verilmedikden sonra mümkündür ve aksiyondur.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ramazan bayramında el freni yüzünden kaza yaptım ve inanın anlatılanları çok iyi anlıyorum :) u dönüşü yapmak istemiştim yol bomboştu trafiği tehlikeye atıcak bi hareket değildi ve dönmek istemiştim. fakat biraz fazla hızlanmışım ve o bölgedede yol ıslakmış sulamadan dolayı el frenini %70 civarında cektim ve gerisini hatırlamıyorum aracın içinde açılan airbaglerden dolayı duman vardı :) sağ arka teker refüjdeki kaldırıma vurmuş aslında büyük bir darbe değildi ama sağ teker bağlantı kollarını yamultmuştu fren diskin kırılmıştı sağ yan 3 hava yastığım açıldı. hala da öyle yaptırmadm dicem o ki el freni şakaya gelmez lütfen ama lütfen cok dikkatli kullanın. hatta kullanmayın yavas yavas dönün hiç gerek yok :) güzel bir tecrübe oldu bana artık hayatta yapmam öyle bir hata... Bunlarda fotoğraflar
     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    arkadaşlar ramazan bayramında el freni yüzünden kaza yaptım ve inanın anlatılanları çok iyi anlıyorum :) u dönüşü yapmak istemiştim yol bomboştu trafiği tehlikeye atıcak bi hareket değildi ve dönmek istemiştim. fakat biraz fazla hızlanmışım ve o bölgedede yol ıslakmış sulamadan dolayı el frenini %70 civarında cektim ve gerisini hatırlamıyorum aracın içinde açılan airbaglerden dolayı duman vardı :) sağ arka teker refüjdeki kaldırıma vurmuş aslında büyük bir darbe değildi ama sağ teker bağlantı kollarını yamultmuştu fren diskin kırılmıştı sağ yan 3 hava yastığım açıldı. hala da öyle yaptırmadm dicem o ki el freni şakaya gelmez lütfen ama lütfen cok dikkatli kullanın. hatta kullanmayın yavas yavas dönün hiç gerek yok :) güzel bir tecrübe oldu bana artık hayatta yapmam öyle bir hata... Bunlarda fotoğraflar
     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek

     El freni çekmek


    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun, cana gelmesinde tek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    geçmiş olsun, cana gelmesinde tek.


    tesekkur ederim. evet önemli olanda bu aslında. en az hasarla en büyük dersi aldık. daha kötüsü olmadan akıllandık :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    geçmiş olsun, cana gelmesinde tek.


    tesekkur ederim. evet önemli olanda bu aslında. en az hasarla en büyük dersi aldık. daha kötüsü olmadan akıllandık :)

    Alıntıları Göster
    Önden çekişli arabayla el freni çekmez düpedüz saçmalık başta zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyrtocaramoorii

    Önden çekişli arabayla el freni çekmez düpedüz saçmalık başta zaten.

    Nasıl çekilmez arkadaşım??
    Önden çekişli araçla el freni çekilir vites 2 ye alınır dreksiyon hafif kırılır diriftin kralı yapılır
    Fakat el freni çekildiği anda kızaklıyacak şekilde gergin olması gerekir.güzel tutması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: cyrtocaramoorii

    Önden çekişli arabayla el freni çekmez düpedüz saçmalık başta zaten.

    Nasıl çekilmez arkadaşım??
    Önden çekişli araçla el freni çekilir vites 2 ye alınır dreksiyon hafif kırılır diriftin kralı yapılır
    Fakat el freni çekildiği anda kızaklıyacak şekilde gergin olması gerekir.güzel tutması lazım

    Amaçsız bir davranış olduğunu kastetmiştim,senin yanlamaktan anladığın yukarıda anlattığınsa birşey diyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    quote:

    Orijinalden alıntı: voltura


    quote:

    Orijinalden alıntı: cyrtocaramoorii

    Önden çekişli arabayla el freni çekmez düpedüz saçmalık başta zaten.

    Nasıl çekilmez arkadaşım??
    Önden çekişli araçla el freni çekilir vites 2 ye alınır dreksiyon hafif kırılır diriftin kralı yapılır
    Fakat el freni çekildiği anda kızaklıyacak şekilde gergin olması gerekir.güzel tutması lazım

    Amaçsız bir davranış olduğunu kastetmiştim,senin yanlamaktan anladığın yukarıda anlattığınsa birşey diyemem.

    Alıntıları Göster
    önden çeker arabalarda el freni, dar park alanlarında çok işe yarıyor :D el freni çekip tam sağ ya da sol yapıp bir an için gaza yüklenmek ciddi anlamda kolaylıkla sağlayabiliyor bazen :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    önden çeker arabalarda el freni, dar park alanlarında çok işe yarıyor :D el freni çekip tam sağ ya da sol yapıp bir an için gaza yüklenmek ciddi anlamda kolaylıkla sağlayabiliyor bazen :D


    Usta bu olayı denemek istiyorum da, el freni tutmaz da öndeki araca yapışırım diye yemiyor :) boş bir alanda denemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    önden çeker arabalarda el freni, dar park alanlarında çok işe yarıyor :D el freni çekip tam sağ ya da sol yapıp bir an için gaza yüklenmek ciddi anlamda kolaylıkla sağlayabiliyor bazen :D


    Usta bu olayı denemek istiyorum da, el freni tutmaz da öndeki araca yapışırım diye yemiyor :) boş bir alanda denemek lazım


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ata_4

    önden çeker arabalarda el freni, dar park alanlarında çok işe yarıyor :D el freni çekip tam sağ ya da sol yapıp bir an için gaza yüklenmek ciddi anlamda kolaylıkla sağlayabiliyor bazen :D


    Usta bu olayı denemek istiyorum da, el freni tutmaz da öndeki araca yapışırım diye yemiyor :) boş bir alanda denemek lazım




    Alıntıları Göster
    bundaki tam mantığı anlatabilirmisiniz? hiç denemedim boş bir alanda küçük bir tecrübe denemek isterim aracım 2010 1.3 cdti 6 ileri manuel astra.... araç vitestemi olmalı , zemin nasıl olmalı , freni çekince ne yapmalı.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    bundaki tam mantığı anlatabilirmisiniz? hiç denemedim boş bir alanda küçük bir tecrübe denemek isterim aracım 2010 1.3 cdti 6 ileri manuel astra.... araç vitestemi olmalı , zemin nasıl olmalı , freni çekince ne yapmalı.....


    Hocam paralel parkta öndeki araca paralel olarak yanaşıp geri geri önce kıçı sokarak gireriz ya hani, mesafe 3-4 kere ileri geri yapmayı gerektircek kadar darsa ( tabi öndeki araca arkadaki araca bir karış kalacak kadar dğil ) uğraşmamak için önce aracın kıçını sokarız, burnu dışarıda kalacak şekilde, sağ tarafa giriyorsak eğer direksiyonu tam sağ kırıp fren çekili haldeyken seri bir şekilde pati çektirip gaza yükleniriz aynı şekilde seri bir şekilde aracı durdurmak için frene basarız, böylece araç bir hamlede girmiş olur.

    Tabi bana sorarsan gereksiz bir iş. Nedeni ise zeminle alaklı, arka tekerin olduğu yerin sürtünmesi toprak vs. nedeniyle ön tekerin olduğu zeminden az olabilir. Böylece arka teker kilitli de olsa kayarak öndeki araca yapışma durumu var.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.