Şimdi Ara

Kapasitörlerin amacı ve görevi nedir ?Performansa etkisi nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
109.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kapasitörlerin amacı ve görevi nedir ?Performansa etkisi nedir?Normal bir ses düzeniğine 1 farat yeterlimidir ? ( anfi,30 cm subwoofer, 1 çift komponent)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kapasitörlerin Amacı ve Görevi

    Kapasitörler, elektrik enerjisini depolayan ve daha sonra ihtiyaç duyulduğunda salan önemli elektronik bileşenlerdir. Ses sistemlerinde, amplifikatörlerde ve çeşitli elektrikli cihazlarda yaygın olarak kullanılırlar.

    Ses Sistemlerinde Kapasitörlerin Rolü

    Ses sistemlerinde, kapasitörler aşağıdaki amaçlara hizmet eder:

    • Alçak Geçiren Filtreler: Ses sistemindeki yükselticiyi hoparlörlere bağlayan kabloların oluşturduğu indüktörleri nötralize ederek daha net ve hassas ses üretimi sağlarlar.
    • Yüksek Geçiren Filtreler: Hoparlörlerin bas tepkisini geliştirerek daha derin ve güçlü ses elde edilmesine yardımcı olurlar.
    • Besleme Gerilimini Düzenleme: Amplifikatörlerin güç kaynağını yumuşatır ve düzenler, böylece elektrik dalgalanmalarından kaynaklanan gürültüyü ve bozulmayı azaltırlar.

    Amplifikatörlerde Kapasitörlerin Rolü

    Amplifikatörlerde, kapasitörler aşağıdaki rolleri üstlenir:

    • Besleme Gerilimi Depolama: Amplifikatör devrelerinin düzgün çalışması için gereken sabit besleme gerilimini depolarlar.
    • Gürültü Azaltma: Devredeki gürültü ve paraziti azaltarak daha temiz bir ses çıkışına katkıda bulunurlar.
    • Frekans Tepkisi Kontrolü: Amplifikatörün frekans tepkisini ayarlayarak istenen ses özelliklerini elde etmeye yardımcı olurlar.

    Kapasitörlerin Performansa Etkisi

    Kapasitörlerin bir elektrik devresindeki performansı üzerinde önemli bir etkisi vardır:

    • Daha İyi Ses Kalitesi: Ses sistemlerinde, kapasitörler daha net ve güçlü ses çıkışına katkıda bulunur.
    • Artan Güvenilirlik: Amplifikatörlerde, kapasitörler gerilim dalgalanmalarını düzenleyerek cihazların güvenilirliğini artırır.
    • Daha Uzun Ömür: Kapasitörler, cihazların ömrünü uzatarak aşırı ısınmayı ve elektriksel arızaları önler.

    Sonuç olarak, kapasitörler, ses sistemlerinde ve amplifikatörlerde temel bileşenlerdir. Elektrik enerjisi depolayarak ve salarak, daha iyi ses kalitesi, daha yüksek güvenilirlik ve daha uzun ömür sağlarlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Akünün performansina göre değişe bilir öğle bir sistemde şart değil bnce. Ancak şöle 2 adet daytona veya spl serisi subwoofer 3-4 anfi 4 takim componet olsa sistemde 20 farad kapasitör kullanirsin 2. akü bağlarsin.Ama ölğle bir sisteme gereksiz olarak düşünüyorum.


    Kapasitörün amaci örn: Anfiye yüklendiğinde farlarda kesme varsa bunları engeller. Yüksek sesli müzik çalarken her yere ayni gücün dağilmasini sağlar.

    Kapasitörler, bu yük ve enerji depolama yeteneği nedeniyle; örneğin fotoğraf makinalarının flaşlarında olduğu gibi, kısa süreli ve fakat yüksek amperli akım gerektiren uygulamalarda kullanılır.

    İnş. anlatabilmişimdir :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan2

    Akünün performansina göre değişe bilir öğle bir sistemde şart değil bnce. Ancak şöle 2 adet daytona veya spl serisi subwoofer 3-4 anfi 4 takim componet olsa sistemde 20 farad kapasitör kullanirsin 2. akü bağlarsin.Ama ölğle bir sisteme gereksiz olarak düşünüyorum.


    Kapasitörün amaci örn: Anfiye yüklendiğinde farlarda kesme varsa bunları engeller. Yüksek sesli müzik çalarken her yere ayni gücün dağilmasini sağlar.

    Kapasitörler, bu yük ve enerji depolama yeteneği nedeniyle; örneğin fotoğraf makinalarının flaşlarında olduğu gibi, kısa süreli ve fakat yüksek amperli akım gerektiren uygulamalarda kullanılır.

    İnş. anlatabilmişimdir :S
    kapasitörlerin diğer adı da kondansatördür peki nedir bu kondansatör ?

    hiç bir yerden alıntı yapmadan kendi bildiğim şekilde anlatacağım :

    bilindiği üzere elektrik akımı doğru akım (DC) ve alternatif akım [ yönü sürekli değişen (AC) ] olmak üzere ikiye ayrılır. AC kısmını geçicem kafanız karışmasın. akü doğru akım tekniğine dayanarak gerilim üreten ya da veren kimyasal ünitedir. yani sürekli, artsı eksisi belli olan 12 volt civarıdır bu genelde ( otomobiller v.s için geçerli). alternatör yani arabamız çalıştığı zaman aküyü şarj eder. ve araba çalışırkene yaklaşık 14.4 volt civarı bir gerilim üretilir. şimdi bizim tesisat diye tabir ettiğimiz olaya girince aküden çekilen akım sesin seviyesi ve gücüne göre bass bağlarsan daha da artar bir akım çekmektedir ve anlık (peak) olarak bass koyduğu zaman ( böyle diyorum çünkü mid ve tizler bass hoparlörü kıyaslandığında 10da 1 bile akım çekmeemktedir aküden) anlık gerilim düşmeleri olur aküde. örneğin 100 wattda kullanırsak 13 volta düşerse 200 watt olduğu zaman 10 volta düşer ve bu git gide çekilen akım arttıkça otomatik olarak gerilim düşmesi olur. bunu engellemek için aküye paralel kapasitör bağlarız ki bu gerilim düşmelerinde anlık depoladığı enerjiyi kullandığımız cihazlara transfer etsin diye . kapasitör bağlamasak nolur ? ahamda böle gerilimiz dalgalnaır, düşer duru ve dolayısıyla da verim düşer. ama bağlarsak gerilimi sabit tutarız (az bi süre için de olsa) ve sürekli verim sabit kalır.

    biraz ayrıntıya girdim, aslında girmedim aramızda elektronikçi arkadaşlar varsa anlarlar zaten

    yardımcı olabildiysem ne mutlu, bol basslı ve müzikli günlerle olmanız dileğiyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtelektro

    kapasitörlerin diğer adı da kondansatördür peki nedir bu kondansatör ?

    hiç bir yerden alıntı yapmadan kendi bildiğim şekilde anlatacağım :

    bilindiği üzere elektrik akımı doğru akım (DC) ve alternatif akım [ yönü sürekli değişen (AC) ] olmak üzere ikiye ayrılır. AC kısmını geçicem kafanız karışmasın. akü doğru akım tekniğine dayanarak gerilim üreten ya da veren kimyasal ünitedir. yani sürekli, artsı eksisi belli olan 12 volt civarıdır bu genelde ( otomobiller v.s için geçerli). alternatör yani arabamız çalıştığı zaman aküyü şarj eder. ve araba çalışırkene yaklaşık 14.4 volt civarı bir gerilim üretilir. şimdi bizim tesisat diye tabir ettiğimiz olaya girince aküden çekilen akım sesin seviyesi ve gücüne göre bass bağlarsan daha da artar bir akım çekmektedir ve anlık (peak) olarak bass koyduğu zaman ( böyle diyorum çünkü mid ve tizler bass hoparlörü kıyaslandığında 10da 1 bile akım çekmeemktedir aküden) anlık gerilim düşmeleri olur aküde. örneğin 100 wattda kullanırsak 13 volta düşerse 200 watt olduğu zaman 10 volta düşer ve bu git gide çekilen akım arttıkça otomatik olarak gerilim düşmesi olur. bunu engellemek için aküye paralel kapasitör bağlarız ki bu gerilim düşmelerinde anlık depoladığı enerjiyi kullandığımız cihazlara transfer etsin diye . kapasitör bağlamasak nolur ? ahamda böle gerilimiz dalgalnaır, düşer duru ve dolayısıyla da verim düşer. ama bağlarsak gerilimi sabit tutarız (az bi süre için de olsa) ve sürekli verim sabit kalır.

    biraz ayrıntıya girdim, aslında girmedim aramızda elektronikçi arkadaşlar varsa anlarlar zaten

    yardımcı olabildiysem ne mutlu, bol basslı ve müzikli günlerle olmanız dileğiyle

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar gerekni bilgileri vermiş, bir cümlede ben ekleyeyim. capasitör, güçlü bir tesisatta voltaj göçmelerini önlemek amacıyla kullanılır. büyük bir bas ses geldiği anda elektrik tesisatından anlık olarak yani kısa bir süreliğine voltaj göçmeleri olur. voltajlar normal esnada şarj olmuş içinde gerlim barındıran capasitör ise işte tam burada , voltajın göçtüğü anda devreye girer ve elektrik tesisatına kendi içindeki akımı verir (deşarj olur). capasitör bittiği anda elektrik tesisatından gelen gerilimle tekrar şarj olur. Bu hep bu şekilde devir daim eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan2

    Akünün performansina göre değişe bilir öğle bir sistemde şart değil bnce. Ancak şöle 2 adet daytona veya spl serisi subwoofer 3-4 anfi 4 takim componet olsa sistemde 20 farad kapasitör kullanirsin 2. akü bağlarsin.Ama ölğle bir sisteme gereksiz olarak düşünüyorum.


    Kapasitörün amaci örn: Anfiye yüklendiğinde farlarda kesme varsa bunları engeller. Yüksek sesli müzik çalarken her yere ayni gücün dağilmasini sağlar.

    Kapasitörler, bu yük ve enerji depolama yeteneği nedeniyle; örneğin fotoğraf makinalarının flaşlarında olduğu gibi, kısa süreli ve fakat yüksek amperli akım gerektiren uygulamalarda kullanılır.

    İnş. anlatabilmişimdir :S
    quote:

    Orjinalden alıntı: gokhan2

    Akünün performansina göre değişe bilir öğle bir sistemde şart değil bnce. Ancak şöle 2 adet daytona veya spl serisi subwoofer 3-4 anfi 4 takim componet olsa sistemde 20 farad kapasitör kullanirsin 2. akü bağlarsin.Ama ölğle bir sisteme gereksiz olarak düşünüyorum.


    Kapasitörün amaci örn: Anfiye yüklendiğinde farlarda kesme varsa bunları engeller. Yüksek sesli müzik çalarken her yere ayni gücün dağilmasini sağlar.

    Kapasitörler, bu yük ve enerji depolama yeteneği nedeniyle; örneğin fotoğraf makinalarının flaşlarında olduğu gibi, kısa süreli ve fakat yüksek amperli akım gerektiren uygulamalarda kullanılır.

    İnş. anlatabilmişimdir :S



    Daha guzel nasıl anlatılı ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    quote:

    Orjinalden alıntı: gokhan2

    Akünün performansina göre değişe bilir öğle bir sistemde şart değil bnce. Ancak şöle 2 adet daytona veya spl serisi subwoofer 3-4 anfi 4 takim componet olsa sistemde 20 farad kapasitör kullanirsin 2. akü bağlarsin.Ama ölğle bir sisteme gereksiz olarak düşünüyorum.


    Kapasitörün amaci örn: Anfiye yüklendiğinde farlarda kesme varsa bunları engeller. Yüksek sesli müzik çalarken her yere ayni gücün dağilmasini sağlar.

    Kapasitörler, bu yük ve enerji depolama yeteneği nedeniyle; örneğin fotoğraf makinalarının flaşlarında olduğu gibi, kısa süreli ve fakat yüksek amperli akım gerektiren uygulamalarda kullanılır.

    İnş. anlatabilmişimdir :S



    Daha guzel nasıl anlatılı ki

    Alıntıları Göster
    Yani tesisatın küçük büyük olması önemli değil.Her yönden faydası var değilmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    Yani tesisatın küçük büyük olması önemli değil.Her yönden faydası var değilmi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Yani tesisatın küçük büyük olması önemli değil.Her yönden faydası var değilmi?


    küçük büyük olamsı önemli. büyük tesisatlarda daha yüksek kapasiteli kapasitörler gererkir, buna nazaran düşük güçlü tesisatlarda da (1000 watt rms civarındaki sistemlerde) daha düşük kapasiteli olanları gerekir. Her yönden faydası vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: audiocu

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Yani tesisatın küçük büyük olması önemli değil.Her yönden faydası var değilmi?


    küçük büyük olamsı önemli. büyük tesisatlarda daha yüksek kapasiteli kapasitörler gererkir, buna nazaran düşük güçlü tesisatlarda da (1000 watt rms civarındaki sistemlerde) daha düşük kapasiteli olanları gerekir. Her yönden faydası vardır.

    Alıntıları Göster
    Otomobillerde kullandığımız oto aküleri anlık 250A gibi bir akımı sorunsuz verebilir,ama bu akımı verirken voltaj düşmeleri olur,ayrıca otomobilin alternatörü de belli bir güçten sonra voltaj düşümü yapar.

    Amplilerde giriş voltajı,çıkış gücünü doğrudan etkiler.Giriş voltajı düştükçe çıkıştan alınabilecek güç de düşer.
    Bu yüzden voltaj düşümleri amplinin gücünü kısıtlar,ani baslarda amplinin yüksek akım çekmesi nedeniyle voltaj düşer,voltaj düşerse amplinin çıkış gücü düşer,dolayısıyla tam bas anında bi güç kaybı olur,yani en lazım olan yerde.

    Kondansatörler,yani kapasitörler de içlerinde anlık olarak yük depolarlar.Batarya veya akü gibi iyi bi depolayıcı değildir.Amaçları çok hızlı bir şekilde dolup boşalabilmektir.Otomobil çalışırken alternatör çıkış voltajı 14.5V civarında olur,kapasitör de kendi kapasitans değerine göre elektriği depolar.

    Ampli ani olarak güç çektiğinde voltaj düşünce,mesela 13V'a düşünce kapasitörde depolanmış olan 14.5V sayısal olarak daha yüksek bi değer olduğu için,akımın büyük kısmı o an kapasitör üzerinden çekişmiş olur.Dolayısıyla çok kısa bir süreliğine aküden veya alternatörden çekilen yük azalır,bu sayede akü veya alternatör voltajı tekrar normal seviyeye yükselir,o arada tabii kapasitör biraz boşalmıştır hem o dolar biraz daha hem de ampliye tekrar destek çıkılır.

    Her bass anında bu böyle devam edip gider.Zaten voltmetreli kapasitörlerden sürekli voltajları okursanız ne demek istediğimi anlarsınız.

    Standart bir otomobilde 2 x 38cm JBL GT-4 ve 2 adet de mid tiz kitleri referans alırsak,bu sisteme kapasitörsüz besleme yapılabilir.Ama daha yüksek sistemlerde 1Farad ve üstü kapasitör seçilmelidir.
    Yalnız şu da vardır ki,belli bir güçten sonra sadece kapasitör artırmak fayda etmez,2. bir akü ile destekleme yapılır ve hatta imkan varsa alternatör bile değiştirilebilir.

    0.5Farad bir kapasitörün ise pek de bi katkısı yoktur.Ve hatta bence 1Farad'ın bile ciddi katkısı olduğu söylenemez.

    1 tane 30cm standart woofer ve bir çift hoparlör için kapasitöre gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Otomobillerde kullandığımız oto aküleri anlık 250A gibi bir akımı sorunsuz verebilir,ama bu akımı verirken voltaj düşmeleri olur,ayrıca otomobilin alternatörü de belli bir güçten sonra voltaj düşümü yapar.

    Amplilerde giriş voltajı,çıkış gücünü doğrudan etkiler.Giriş voltajı düştükçe çıkıştan alınabilecek güç de düşer.
    Bu yüzden voltaj düşümleri amplinin gücünü kısıtlar,ani baslarda amplinin yüksek akım çekmesi nedeniyle voltaj düşer,voltaj düşerse amplinin çıkış gücü düşer,dolayısıyla tam bas anında bi güç kaybı olur,yani en lazım olan yerde.

    Kondansatörler,yani kapasitörler de içlerinde anlık olarak yük depolarlar.Batarya veya akü gibi iyi bi depolayıcı değildir.Amaçları çok hızlı bir şekilde dolup boşalabilmektir.Otomobil çalışırken alternatör çıkış voltajı 14.5V civarında olur,kapasitör de kendi kapasitans değerine göre elektriği depolar.

    Ampli ani olarak güç çektiğinde voltaj düşünce,mesela 13V'a düşünce kapasitörde depolanmış olan 14.5V sayısal olarak daha yüksek bi değer olduğu için,akımın büyük kısmı o an kapasitör üzerinden çekişmiş olur.Dolayısıyla çok kısa bir süreliğine aküden veya alternatörden çekilen yük azalır,bu sayede akü veya alternatör voltajı tekrar normal seviyeye yükselir,o arada tabii kapasitör biraz boşalmıştır hem o dolar biraz daha hem de ampliye tekrar destek çıkılır.

    Her bass anında bu böyle devam edip gider.Zaten voltmetreli kapasitörlerden sürekli voltajları okursanız ne demek istediğimi anlarsınız.

    Standart bir otomobilde 2 x 38cm JBL GT-4 ve 2 adet de mid tiz kitleri referans alırsak,bu sisteme kapasitörsüz besleme yapılabilir.Ama daha yüksek sistemlerde 1Farad ve üstü kapasitör seçilmelidir.
    Yalnız şu da vardır ki,belli bir güçten sonra sadece kapasitör artırmak fayda etmez,2. bir akü ile destekleme yapılır ve hatta imkan varsa alternatör bile değiştirilebilir.

    0.5Farad bir kapasitörün ise pek de bi katkısı yoktur.Ve hatta bence 1Farad'ın bile ciddi katkısı olduğu söylenemez.

    1 tane 30cm standart woofer ve bir çift hoparlör için kapasitöre gerek yoktur.

    Alıntıları Göster
    USTALAR İYİ ANLATMIŞ anfili oto tesisatlarında kullanılmalı . zararı olmaz faydası olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: süper cüp

    USTALAR İYİ ANLATMIŞ anfili oto tesisatlarında kullanılmalı . zararı olmaz faydası olur

    Alıntıları Göster
    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihace

    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alihace

    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...


    gerek yok, ancak 1 farat takarsan çok iyi olur hatta 1 farat bile gereksiz, daha düşüğünü bulabilrsen tak bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihace

    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alihace

    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...


    Mutlaka bir katkısı olur,çünkü 75.4 güç ihtiyacı yüksek olan bir amfi,özellikle araba çalışmadığında 1 farad kesinlikle işe yarar.Yalnız benim bişey aklıma takıldı,75.4 kanal başına 75 watt veren bir amfi değil,kanal başına 4 ohm'da 104 watt rms veren bir amfi,köprüde de subwoofer'a tam 290 watt veriyor.Takacağınız hoparlörler,özellikle de komponentler bu gücü kaldırabilecek hoparlörler mi?Bu amfi genelde 75 watt'mış gibi algılanıp hoparlörün toleransının üstünde güç veriliyor çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    quote:

    Orjinalden alıntı: alihace

    ben 1 takım komp,30 woofer ile 75.4 çalıştıracağım ama yinede kapasitor taksak hiç mi artısı olmaz..akünün eksikliklerini kapatması açısından...


    Mutlaka bir katkısı olur,çünkü 75.4 güç ihtiyacı yüksek olan bir amfi,özellikle araba çalışmadığında 1 farad kesinlikle işe yarar.Yalnız benim bişey aklıma takıldı,75.4 kanal başına 75 watt veren bir amfi değil,kanal başına 4 ohm'da 104 watt rms veren bir amfi,köprüde de subwoofer'a tam 290 watt veriyor.Takacağınız hoparlörler,özellikle de komponentler bu gücü kaldırabilecek hoparlörler mi?Bu amfi genelde 75 watt'mış gibi algılanıp hoparlörün toleransının üstünde güç veriliyor çünkü.

    Alıntıları Göster
    arkadaslar gerekli bilgileri vermis faydası mutlaka olur en basiti geceleri araba kullandıgın zaman bass vurdugunda farlarında kısılma olmaz tesisatın aküyü öldürmesini engeller en azından bunları yapar yani yararlı bisey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bygolge07

    arkadaslar gerekli bilgileri vermis faydası mutlaka olur en basiti geceleri araba kullandıgın zaman bass vurdugunda farlarında kısılma olmaz tesisatın aküyü öldürmesini engeller en azından bunları yapar yani yararlı bisey

    Alıntıları Göster
    Merhabalar arkadaşlar
    Bu konu hakkında fazla bilgim olmadığı için resimlerle bir şey öğrenmeye çalışacağım sizlerden...

    Şimdi aşşağıda resimlerini verdiğim hoparlör ve tweeter lara 2.5 farat denilen cadence capasitor önerdiler yeterlimidir değilmidir bilde resimdeki sub woofer için diğer resimdeki gibi bir kabin kullanmak istiyorum bunun ölçüleri ne olmalıdır saygılar...








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sotsuz -- 2 Ağustos 2012; 3:28:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sotsuz

    Merhabalar arkadaşlar
    Bu konu hakkında fazla bilgim olmadığı için resimlerle bir şey öğrenmeye çalışacağım sizlerden...

    Şimdi aşşağıda resimlerini verdiğim hoparlör ve tweeter lara 2.5 farat denilen cadence capasitor önerdiler yeterlimidir değilmidir bilde resimdeki sub woofer için diğer resimdeki gibi bir kabin kullanmak istiyorum bunun ölçüleri ne olmalıdır saygılar...







    Alıntıları Göster
    Peki şunu diyebilirmiyiz? Madem kapasitör akü ile birlikte kendini şarj etmekte ve subwoofer'ın güçlü bir bas sesini dışarı vermesi gerektiğinde aküden ani bir akım çekmesi gerekmekte ve kapasitör bu gücü subwoofer'a sağlayarak bas'ın güçlü ve net çıkmasını sağlamakta, o halde araç yürür halde değilken ses sisteminin aktif olarak çalışması durumunda kapasitör bir süre sonra işe yaramayacak çünkü içerisinde depoladığı enerji tükenmiş olacak. Doğru mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknoemin

    Peki şunu diyebilirmiyiz? Madem kapasitör akü ile birlikte kendini şarj etmekte ve subwoofer'ın güçlü bir bas sesini dışarı vermesi gerektiğinde aküden ani bir akım çekmesi gerekmekte ve kapasitör bu gücü subwoofer'a sağlayarak bas'ın güçlü ve net çıkmasını sağlamakta, o halde araç yürür halde değilken ses sisteminin aktif olarak çalışması durumunda kapasitör bir süre sonra işe yaramayacak çünkü içerisinde depoladığı enerji tükenmiş olacak. Doğru mu?

    Alıntıları Göster
    arakadaşlar bir konuyuda merak ediyorum aslında mantıklı olarak da dogrulugunun altını cizerim araçınıza yüklemiş oldugunu amfiler kapasitörsüz çalışarak bir süre güç kaybı yaşayan akü voltajı düşerek amfileri beslemeye yeterli kaldıgında sizin zarar görecek malzemeniz direk şarj dinamonuz oluyor ve normal olarak taksilerde 60 65 amperlik şarj dinamoları bulunmakta ortalama kapasitör buradaki faktör aslında gercekten sistemli (setli)araçlara şart oluyor. cunku amfiler şarj dinamosunun 60 yada 65 amperlik gücünü aşan amfiler ise diyot ilerliyen safada sargısını yakmasına sebeb oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunalan01

    arakadaşlar bir konuyuda merak ediyorum aslında mantıklı olarak da dogrulugunun altını cizerim araçınıza yüklemiş oldugunu amfiler kapasitörsüz çalışarak bir süre güç kaybı yaşayan akü voltajı düşerek amfileri beslemeye yeterli kaldıgında sizin zarar görecek malzemeniz direk şarj dinamonuz oluyor ve normal olarak taksilerde 60 65 amperlik şarj dinamoları bulunmakta ortalama kapasitör buradaki faktör aslında gercekten sistemli (setli)araçlara şart oluyor. cunku amfiler şarj dinamosunun 60 yada 65 amperlik gücünü aşan amfiler ise diyot ilerliyen safada sargısını yakmasına sebeb oluyor...

    Alıntıları Göster
    1. ikinci bir akü aynı işi görür mü?
    2. ikinci akü ile birlikte kullanımı nasıl olur?
    3. Akü gibi patlma riski var mı?
    4. Akününün patlama riskini arttır mı? azaltır mı?
    5. kuru akü ile mi jel akü ile mi kullanılması daha iyi olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesif35

    1. ikinci bir akü aynı işi görür mü?
    2. ikinci akü ile birlikte kullanımı nasıl olur?
    3. Akü gibi patlma riski var mı?
    4. Akününün patlama riskini arttır mı? azaltır mı?
    5. kuru akü ile mi jel akü ile mi kullanılması daha iyi olur?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar montajı kolaymıdır araçta farlarda hafif kısılma oluyor
    1 takım audison apk 13 cm comp var
    jameson amfi
    250 rms de sub mevcut
    buna uygun bi capasitör önerirmisiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

    arkadaşlar montajı kolaymıdır araçta farlarda hafif kısılma oluyor
    1 takım audison apk 13 cm comp var
    jameson amfi
    250 rms de sub mevcut
    buna uygun bi capasitör önerirmisiniz

    Sık kullanilan Cadence 2.5 farad alabilirsiniz.. Kolay gelsin.
  • akyurt kullanıcısına yanıt
    150 tl civarı bende ondan düşünüyorum hocam teşekkürler sipariş geçeyim ben :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.