Arkadaşlar sürüş esnasında el frenini çekip dönen apaçilerden değilim ancak denemişliğim var, eminim bir çoğunuz da yapmışsınızdır.Bbazı merak ettiklerim var. Önden çekişli bir araba da bildiğim kadarıyla el freni arka tekerleri kilitliyor, bu yüzden elfreni çekik durumda gaza basmak arabanın saçmalamasına sebep oluyor..
Arkadan itişli arabalarda motor hacmi ve beygir yeteri kadar fazlaysa zaten el frenini kullanmadan gazla yanlanılabiliyor ancak araba güçsüzse bu durum tam tersi mi? Yani el freni ön tekerleri mi kilitliyor?
Son olarak 4x4 lerde hangi tekerler kiltleniyor?
Cevaplarınız için teşekkürler.
Araç güçsüzse ve arkadan itişliyse baya çabalamak gerekiyor yanlamak için.
316larla pek yanlanmıyor mesela, kasaya göre güçsüz kalıyor motor. Ama çok fazla gaza gelirseniz, direksiyonu kırıp gaza aniden çok abanırsanız 316 ile bile spin atabiliyorsunuz.
Arkadan itişli arabalarda da arka tekeri kitler genelde.
Ayrıca bir arkadaş Suv sınıfı araçlarla drift yapılmaz demiş.
Ancak Dodge Nitro yu 4x4 ten 2x4 e alırsanız gayette guzel yanlarsınız. Hatta işinizi biliyorsanız 4x4 98 model bir jipin içindeyken bile drift yapabilirsiniz. Ama binek tip araclara gore tabı bıraz daha huzursuz olursunuz, ama drift yapılmaz diye bişey yok.
Ayrıca ESP'nin yol tutuşa çok bi katkısı yoktur, sadece arabanın savrulmaya ve kontrolden çıkmaya meyilli olduğu zamanlarda arabayı şeritte tutmaya yardımcı olur. Ama sizin istediğiniz zaten arabayı savurmak ESP olsa bile off konumuna alınması lazım. Yani ESP'li bir Auris , Espsiz ama spor yaylı, yerden yüksekliği 1 cm olan bir araca göre takla atmaya daha meyilli olabilir.
Hocam güzel cevap teşekkürler. 3 bin motor arkadan itişli bir araçla, işi bilen birisi dakikalarca drift yapabilir daha da önemlisi bu kontrollüdür. Kukaların arasından geçer, arabayı dans ettirir. Ancak 3 bin motor önden çekişli bir açata kim ne derse desin bu olay mümkün değildir.
önden çekişli bir araçla drift olmuyor malesef. araç önden güç aktardığı için araç yanlasa bile aracın arkası tekrar ön teker izine giriyor gaz verince :)
quote:
Orijinalden alıntı: ALAK_
quote:
Orijinalden alıntı: SieGeRRR
quote:
Orijinalden alıntı: ALAK_
Arkadaşlar sürüş esnasında el frenini çekip dönen apaçilerden değilim ancak denemişliğim var, eminim bir çoğunuz da yapmışsınızdır.Bbazı merak ettiklerim var. Önden çekişli bir araba da bildiğim kadarıyla el freni arka tekerleri kilitliyor, bu yüzden elfreni çekik durumda gaza basmak arabanın saçmalamasına sebep oluyor..
Arkadan itişli arabalarda motor hacmi ve beygir yeteri kadar fazlaysa zaten el frenini kullanmadan gazla yanlanılabiliyor ancak araba güçsüzse bu durum tam tersi mi? Yani el freni ön tekerleri mi kilitliyor?
Son olarak 4x4 lerde hangi tekerler kiltleniyor?
Cevaplarınız için teşekkürler.
Araç güçsüzse ve arkadan itişliyse baya çabalamak gerekiyor yanlamak için.
316larla pek yanlanmıyor mesela, kasaya göre güçsüz kalıyor motor. Ama çok fazla gaza gelirseniz, direksiyonu kırıp gaza aniden çok abanırsanız 316 ile bile spin atabiliyorsunuz.
Arkadan itişli arabalarda da arka tekeri kitler genelde.
Ayrıca bir arkadaş Suv sınıfı araçlarla drift yapılmaz demiş.
Ancak Dodge Nitro yu 4x4 ten 2x4 e alırsanız gayette guzel yanlarsınız. Hatta işinizi biliyorsanız 4x4 98 model bir jipin içindeyken bile drift yapabilirsiniz. Ama binek tip araclara gore tabı bıraz daha huzursuz olursunuz, ama drift yapılmaz diye bişey yok.
Ayrıca ESP'nin yol tutuşa çok bi katkısı yoktur, sadece arabanın savrulmaya ve kontrolden çıkmaya meyilli olduğu zamanlarda arabayı şeritte tutmaya yardımcı olur. Ama sizin istediğiniz zaten arabayı savurmak ESP olsa bile off konumuna alınması lazım. Yani ESP'li bir Auris , Espsiz ama spor yaylı, yerden yüksekliği 1 cm olan bir araca göre takla atmaya daha meyilli olabilir.
Hocam güzel cevap teşekkürler. 3 bin motor arkadan itişli bir araçla, işi bilen birisi dakikalarca drift yapabilir daha da önemlisi bu kontrollüdür. Kukaların arasından geçer, arabayı dans ettirir. Ancak 3 bin motor önden çekişli bir açata kim ne derse desin bu olay mümkün değildir.
Eğer arabanız önden çekişse ve yanlama zevkini yaşamak istiyorsanız ilk kar yağdığı zaman çıkın boş bir otopark ya da benzeri bir alan bulun, yerler buz tutmuş olur. Basarsınız gaza 90km/h gibi hızlara çıktığınızda sol sağ yaparsınız önce k*ç atarsınız sonra el frenini çekersiniz yanlarsınız zevkli de olur. veya ufak bir yuvarlak etrafında dakikalarca dönebilirsiniz tıpkı arkadan itiş bir araba gibi. Ya da geri vites- el freni ve dip gaz ile terste olsa sıfır çizebilirsiniz
Buz tutmuş zeminde 90km hızla giderken el freni çektikten sonra o aracı durdurabileceğine inanıyormusun ?
Yok zaten el freni çekmek istediğimden değil, hevesim yok. Merak etmiştim arkadan itişlerde ve 4x4 lerde el freninin hangi tekerleri kilitlediğini.
İyi şöförsen durdurursun :)
Benim arabamla değil ancak arkadaşın arabasında denedik. Bir ara burada çok kar yağmıştı, boş bir alana girdik yaklaşık 5-10 cm kar vardı. 80km/h ile önce arkayı attırdık sonra el freni çekip yan şekilde durduk :)
Kontrolu kaybetmemek onemlı. kaybedersen eger , haklısın bir daha toparlamak imkansız gibi ama bence de deneme zaten boşver
quote:
Orijinalden alıntı: ALAK_
Buz tutmuş zeminde 90km hızla giderken el freni çektikten sonra o aracı durdurabileceğine inanıyormusun ?
Yok zaten el freni çekmek istediğimden değil, hevesim yok. Merak etmiştim arkadan itişlerde ve 4x4 lerde el freninin hangi tekerleri kilitlediğini.
ben 60la sadece ıslak yolda denedim. malesef durmuyo tecrübe ettim
quote:
Orijinalden alıntı: SieGeRRR
İyi şöförsen durdurursun :)
Benim arabamla değil ancak arkadaşın arabasında denedik. Bir ara burada çok kar yağmıştı, boş bir alana girdik yaklaşık 5-10 cm kar vardı. 80km/h ile önce arkayı attırdık sonra el freni çekip yan şekilde durduk :)
Kontrolu kaybetmemek onemlı. kaybedersen eger , haklısın bir daha toparlamak imkansız gibi ama bence de deneme zaten boşver
Yok zaten denemem de, karlı - buzlu yol + olarak 80 - 90 km/h hız el freni ve kontrolü kaybetmemekten bahsediyorsun. Sen ciddimisin? Dostum araba elbet durur ama 200 - 300 metre kontrolsüz bir şekilde kaydıktan sonra.
quote:
Orijinalden alıntı: ALAK_
quote:
Orijinalden alıntı: SieGeRRR
İyi şöförsen durdurursun :)
Benim arabamla değil ancak arkadaşın arabasında denedik. Bir ara burada çok kar yağmıştı, boş bir alana girdik yaklaşık 5-10 cm kar vardı. 80km/h ile önce arkayı attırdık sonra el freni çekip yan şekilde durduk :)
Kontrolu kaybetmemek onemlı. kaybedersen eger , haklısın bir daha toparlamak imkansız gibi ama bence de deneme zaten boşver
Yok zaten denemem de, karlı - buzlu yol + olarak 80 - 90 km/h hız el freni ve kontrolü kaybetmemekten bahsediyorsun. Sen ciddimisin? Dostum araba elbet durur ama 200 - 300 metre kontrolsüz bir şekilde kaydıktan sonra.
80 le direk el freni çekmedik zaten yukarıda arkadaşın anlattığı şeyi buzlu zeminde yaptık sadece.
Direksiyonu sola kırıp arabanın arkasını sağa savurduk hemen ardından sağa kırdık araç arkasını sola verirken el frenine asıldık, sonrasında gaz vererek capraz bır sekılde (kontrolu kaybetmeden) gıttık ve en sonunda tamamen yan cevırdık arabayı sol tarafından karı buzu fışkırta fışkırta durdu
Acıkcası ben yapamazdım böyle bişey kontrolü kaybederdim. Ama direksiyonda arkadaşım vardı, tecrübeliyseniz yapmak hiçte zor değil. Ki arkadaşımın şöförlüğü baya iyidir sağlı sollu araba olan, kar yağınca buzdan aracların inemediği çıkamadığı yokuşlarda el freni çekip arka tarafı ata ata kaç defa gittiğini bilirim
Dediğim gibi bana yap deseniz yapamam, cesaret bile edemem buzlu zeminde ama işte yapan yapıyor
konu nerden nereye uzamış yanlama derslerine kadar Dizel araçlada oluyor benzinli arçlada gazı vs.zamanında ve güzel bir şekilde ayarmalak gerekiyor. Birde her araçta arka tekerlerden kitlemiyor Passat larda mesela 4 tekerlekten kitliyor .
Benimmde denemişliğim vardı arkadan itişli arabada çektim tık yok aynı devam ama viteste .gine boşta yaptım zaten el frenı fazla tutmuyo hissetdilmiyo.
Öndn çekişli arbada denedim arkası aşağı çöküyo tek tekerlek kitleniyo ama asfaltta edense bizim el freni tutmuyo bu el freninin tutması için ne lazım
quote:
Orijinalden alıntı: aydin96
Benimmde denemişliğim vardı arkadan itişli arabada çektim tık yok aynı devam ama viteste .gine boşta yaptım zaten el frenı fazla tutmuyo hissetdilmiyo.
Öndn çekişli arbada denedim arkası aşağı çöküyo tek tekerlek kitleniyo ama asfaltta edense bizim el freni tutmuyo bu el freninin tutması için ne lazım
Telini gerdircen. ben 10 liraya yaptırmıştım.
Hyundai Motor Company Teşekkür ederim benimde aklıma geldi ama bizim balatalarda bitmiş galiba el freni 9 diş çekiliyodu şimdi 11 telmi gevşedi balatamı bitti ?
quote:
Orijinalden alıntı: aydin96
Hyundai Motor Company Teşekkür ederim benimde aklıma geldi ama bizim balatalarda bitmiş galiba el freni 9 diş çekiliyodu şimdi 11 telmi gevşedi balatamı bitti ?
Siz telini gerdirmeye gidin. Zaten kampanaları sökücek usta o zaman bakar balatalara. Eskiyse değiştirtirsiniz ama kolay kolay bitmez arka fren balataları
En çeker arabayla El Freni çekmek ............... hiç iyi birşey değil
Abi 12 diş oldu valla telde problem var herhade .bizim araba hurda abiya busefer hararet sorunu vardı amcam garajda bilrek 95c. çıkaröış hararet yaptırmış fan açmamış içerde düğme var oda açmamış müşür bozuk diyo ama hayırlısı
pek denemedim deneyecek bir araçda yok altımda (ford ka ) 50 60yla giderken el freni çekersem takla atarım diye düşünüyorum.ki altımda bmwde olsa subaruda olsa porschede olsa çekmem takla atma riski var sonuçda canımı sokakta bulmadım
yolda el freni çekmek yanlamak makas atmak;
bkz:http://www.youtube.com/watch?v=y3DPye9tnJs&NR=1 bunlara şimdi sövülmezmi allahınız aşkına :) bunları bi beyzbol sopasıyla öldürüceksin.
Yok be bu kadar korkmayın.. Ben 80 km hızla çektimde hiç birşey olmadı (konu açmıştım) Hemde dandik arabalarla çektim. korkucak bişi yok yeri ve zamanı önemli.