Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Mesele şu: Araba zaten havaya çarparak gidiyor. Takalım bi fırıldak bari ona çarpsın enerji alalım?
    diye soruyor arkadaş. Rüzgarı bedava sanarak..
    El cevap;
    Eğer o hava çarptıktan sonra rahatlıkla sistemi terkedemezse; basınç farkına sebep olur ve çarpma enerjisi araç tarafından sağlanması gerekir. Yani bedava sanılan o havaya iş yaptırılmaya çalışılırsa aslında iş yapacak gücü sağlamak için ek enerji vermek gerektiği görülür.

    Zaten araç giderken hava duruyor. Hareket havada değil araçta. En iyisi rüzgar arkadan essin. Çok kıyak...
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Adam önce arabanın önüne pervane takıp ekonomi yapmaktan bahsediyor, biraz sıkıştırınca çaaat diye devridaim makinesi videosunu koyuveriyor.

    "Ben senin gibilerin ciğerini bilirim" deki kasıt oydu.

    Yani bahsedilen kişi öncelikle "değerli bir forumdaş" falan değil... Bu tarz davranışlara sahip kişiler Hem cahil, hem kendini beğenmiş, hem de dünyayı kendi etrafında dönen zavallı tipler olurlar. Sen o lafı kendine olarak algıladıysan merak etme sende o adamın mertebesine doğru hızla iniyorsun demektir.

    Madem modelin devirdaim modeli olduğunu anladın o zaman herhangi bir rüzgardan direnç ve basınç farkı olmaksızın enerji elde edilemiyeceğini de hiç kuşkuya yer bırakmadan rahatlıkla söyleyebilmen gerekiyordu. Hala bu konuda ayak sürüyorsun ondan sonra da beni "teknik açıklama yapamıyor" diye suçluyorsun ?

    Sen kendin temel prensipleri kafanda tam oturtamamışsın ki sana ne teknik açıklama yapacağım ? Ha keza o yüzden bu ErolGun08'e detaylı teknik açıklama yapmıyorum, anlamıyor anlamamakta ısrar ediyor çünkü onun problemi psikolojik, "Ben bunun çalışacağını düşünüyorum" deyip illa senden benden detaylı hesap istiyor. Halbuki bu tarz gerizekalı işlerde hesap mesap yapılmaz kişiye "Yani bu saçmasapan sistemi başka kimse düşünemedi bi senin aklına geldi öyle mi? " denilir direkt.

    "Eğer o hava çarptıktan sonra rahatlıkla sistemi terkedemezse; basınç farkına sebep olur"
    diye yazılmaz.

    Doğrusu şöyle olacaktı:
    "O Hava çarptıktan sonra sistemde muhakkak basınç farkına sebep olur" O sebep olduğu watt cinsinden direnç ise her durumda o sistemden watt cinsinden elde edilecek kazançdan bütük olmak zorunda.

    Fan-fırıldak sisteminin devridaim olduğunu tek iddia eden kişi olup anlamsız saçma sapan KVA basınç hesapları yapan bir değişik kişi de dünyada sensin galiba.
    Devridaim makinesi olduğu kişinin suyuna giderek hesap yaparak öyle anlatılmaz. O zaman o psikopatın ekmeğine yağ sürüyorsun.

    Çaat diye enerjinin korunumu kanunu, entropiden gireceksin işe. Sen ınısının nınısını hesaplayıp duruyorsun saçma sapan bir şekilde... Sen ona laf yetiştirip kendi bildiklerini anlatabildim diye sevmiş olmayasın yoksa o yüzden mi "değerli forumdaşımız?" diyorsun ...




  • quote:

    rahatlıkla söyleyebilmen gerekiyordu.
    Sayın @Buzz Lightyear okuman yazman muhakkak vardır, konu içindeki mesajları okuyabilirsin. İlk mesajımdan bu yana olmayacağını ifade ettim.
    ".............gerizekalı işlerde hesap mesap yapılmaz kişiye............." demişsin. Evvela yapabilmen lazım zaten.
    "Eğer o hava çarptıktan sonra rahatlıkla sistemi terkedemezse; basınç farkına sebep olur" dediğim gibi çarpan hava sistemi rahatlıkla terk edemezse basınç farkına sebep olur. Dünyayı bildiklerinden ibaret zannetme. Rahatlıkla terk ediyorsa bil ki sorun yoktur...
    "......... o yüzden bu ErolGun08'e detaylı teknik açıklama yapmıyorum, anlamıyor..............." ne açıkladın ki? Laf mı konuştuunu sanıyorsun? Arkanızı toparlamak zorunda kalıyoruz.
    "..........o psikopatın ekmeğine yağ sürüyorsun. ..........." diyosun. Aman Ya Rabbim... Değerli bir forumdaşımız merak etmiş kafasına takılmış sormuş. bahsettiğin problemleri kendinde ara.

    Bu devri daim herkesin aklına gelebilir. Araştırır. Hiçbir sorun yok bunda.
    Konuları kişiselleştirmeyelim. Yazın bildiğinizce ama tüm yazılanların ve bilinenlerin size ait olmasını sağlamaya çalışmayın. Konu içerisinde yeteri açıklama yapılmamıştır. Vaktimiz olmadığından fazla ilgilenemiyoruz. Ama teknik açıklama ile kahve konuşmaları ve ya bilmeyen öğretmenlerin öğrencilerine ödev verme duygusunu karıştırmayın.
    Değerli forumdaşım @erolgun08 muhatap olmaktan şeref duyduk yine bekleriz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 22 Mart 2016; 11:20:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    quote:

    rahatlıkla söyleyebilmen gerekiyordu.
    Sayın @Buzz Lightyear okuman yazman muhakkak vardır, konu içindeki mesajları okuyabilirsin. İlk mesajımdan bu yana olmayacağını ifade ettim.
    ".............gerizekalı işlerde hesap mesap yapılmaz kişiye............." demişsin. Evvela yapabilmen lazım zaten.
    "Eğer o hava çarptıktan sonra rahatlıkla sistemi terkedemezse; basınç farkına sebep olur" dediğim gibi çarpan hava sistemi rahatlıkla terk edemezse basınç farkına sebep olur. Dünyayı bildiklerinden ibaret zannetme. Rahatlıkla terk ediyorsa bil ki sorun yoktur...
    "......... o yüzden bu ErolGun08'e detaylı teknik açıklama yapmıyorum, anlamıyor..............." ne açıkladın ki? Laf mı konuştuunu sanıyorsun? Arkanızı toparlamak zorunda kalıyoruz.
    "..........o psikopatın ekmeğine yağ sürüyorsun. ..........." diyosun. Aman Ya Rabbim... Değerli bir forumdaşımız merak etmiş kafasına takılmış sormuş. bahsettiğin problemleri kendinde ara.

    Bu devri daim herkesin aklına gelebilir. Araştırır. Hiçbir sorun yok bunda.
    Konuları kişiselleştirmeyelim. Yazın bildiğinizce ama tüm yazılanların ve bilinenlerin size ait olmasını sağlamaya çalışmayın. Konu içerisinde yeteri açıklama yapılmamıştır. Vaktimiz olmadığından fazla ilgilenemiyoruz. Ama teknik açıklama ile kahve konuşmaları ve ya bilmeyen öğretmenlerin öğrencilerine ödev verme duygusunu karıştırmayın.
    Değerli forumdaşım @erolgun08 muhatap olmaktan şeref duyduk yine bekleriz....

    Hiçbir hesap yapamamışsın. Mühendislerin yüz karasısın.

    Eğer kendin bu işin olmayacağını kabul edip onun üstüne hayali hesaplar yapıyorsan vay senin meslek ahlakına ve yaptığın işlere.

    Literatürde tarif edildiği şekilde devridaimi içselleştirememişsin anlaşılan. Sen bi anlat bakalım hele devridaim makinesi ne demektir nasıl oluyor ?

    "Değerli forumdaş" dediğin kişi senden çok daha değerli fizikçiler tarafından psikopat sayılıyor bunu da bil.

    https://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/psych.htm

    Körler sağırlar birbirlerini ağırlar. Senin gibi tipler ancak böyle değersiz kişilere yalan yanlış hesaplar yapıp üstüne böbürlenip "Ben yaptım sen yapamadın" derler. Emaneti taşımaya yükümlü bir kişi değilsin. Ben tenezzül etmem. Ama şu yazıyı başkası okuyor diye sizin yanlışlarınızı bildiririm o ayrı.




  • quote:

    senden çok daha değerli fizikçiler


    """Körler sağırlar birbirlerini ağırlar."""" laf gelmiş seni bulmuş. Aşşağılık kompleksi ile yazdığın çok açık ama değerli bir forumdaşımıza sahip çıkacak kadar forumcuyuzdur.
    """psikopat """ Peki bu laf dönüp dolaşıp kimi buluyor? ,

    Devridaim herkesin aklına takılır. Ama şiddetle eleştirildiğinden mazide kafasına takılan bu kısmı yok sayar. Yani o hatayı hiç yapar mı? Halbuki çocukluktan öğrenerek büyüyoruz. Birşeyin olmadığını da ispatlayabilmek öğrenebilme yetisi ile alakalı...

    """Hiçbir hesap yapamamışsın. Mühendislerin yüz karasısın. """ mesleğimi sana söylemedim. O kompleksler sizlere aittir. Ama bu lafları bu kolay eebiliyor olabilmen o makamı asla hak etmediğinden olmasın? Diğer taraftan olayı hesaba çağıran da benim... Yani o hesaplar yapılana kadar hesap sorulacak. Çünkü hesap sadece devridaimi değil hesaplandığı alandaki tüm faaliyetleri kapsar. Hesabın da özü mantıksal analizdir. Sizler kendinizi yormayın. Ezberlemekten ibaretsiniz. Kısaca ezberlemek için bizi bekleyin. Çünkü ezberlediklerinizi biz yapıyoruz..... Ayrıca mühendis ezberi unutsa bakar hatırlar. Mühim olan usulüdür. Peki ezberden ibaret olanlar unutrusa n'olcak? Bu soruyu en iyisi sormamış olalım...

    Son olarak; hesap? O kadar konuştuğun hesap nerede? Bende var demedim ama mesajlarımızı ve forumculuğumuzu inceleyerek görebilirsin. Kısaca hesap yap görelim???




  • @erolgun08http://forum.donanimhaber.com/m_115066179/f_//tm.htm konusunda beklenmektesiniz. Hayat kaçmak için değil!
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Offf off

    Yazsam tartırşmıyorsunuz.
    Yazmasam içim içimi kemiriyor.

    Sonra duruyorum Fizik kurallarına göre Eşek arıları uçmamalı ama uçuyorlar diye düşünüyorum.
    Sonra duruyorum.
    Düşünüyorum işin ustaları ile tartışmak istiyorum.
    Kendini beğenmişlik hissediyorum aşağılanmak hissediyorum.
    Düne kadar ışık hızı aşılamazdı ama aşıldı , ama imkansızdı
    Kalıplardan çıkmak mühim olan
    Neyse,

    Arkadaşlar sizin söyledikleriniz arasıda okumaya değer emek verenler ve ciddi olarak çalışmayacağına ikna etmeye çalışanlarda var
    onlara teşekkür ediyorum. Emek sarfetmişler
    Çinde adamın birisi kaytrırıktan bir araç rokete benzer bir aracın önüne pervane koyarak hızından belli bir hıza ulaşınca pervane çalışıyordu ve uzun zamandırda bu şekilde kullandığını okudum. videosunu izledim.

    Neyse;
    bazı sorunlar tartışılarak çözülür, birinin fikri diğerinin üzerini örtebilir.
    Birinizin lafı diğerinizin aşağılayacak değerde olmasın bence hepiniz değerli insanlarsınız.

    Bu arada söylediğim ağırlık savrulma ile desteklenmektedir. ve bu savrulma ile tahrik edilmekte ve dişli kayıf farkı ile güç artırılmaktadır.

    Bu çalışan bir sistemdir ve benzeri ve muadilleri yüzlerce bulunmaktadır.
    ilk hareketini şebekeden alıp belli bir hıza ulaştıktan sonra kendi kendini tahrik etmektedir.
    Sizin söylediğinize katılmak ile birlikte 20 kg bir gücü 4 eşit parça şeklinde alınıp buda 5 kg yapar 4 farklı noktada.
    aurodinamik yapısı ile biraz daha tepki düşürülebilir.
    çizim gönedereceğim




  • Bence siz elektrikli bir model araba alıp 1/100-200 ölçek denemeler yapın.. kasasını ek mekanizmalar icin büyütmelisiniz..ama sonuc olumsuz olacaktır.. bu süreç içinde tecrübeniz epey artar..belki farklı çözümler
    ortaya çıkar.. bu aşamada forumlarda tartışarak bir sonuç alamazsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben biraz farklı bir yorum yapayım. Elektrikli araçların fiyasko olacağını düşünüyorum.Şu an bir çok şirket bana göre çok yanlış yatırımlar yaptı.Bu konuda elbette Tesla başı çekiyor fakat tamamen ilk olmasından dolayı şu an varlıklarını sürdürüyorlar.

    Arkadaşlar günümüzde pil teknolojisi gelişmiş düzeyde değil hatta rahatlıkla "vasat" diyebilirim.Evet 2016 yılındayız fakat malesef pil teknolojisinde böyle bir projeye geçmek için yeterli bir gelişme olmadı.Piller çok verimsizler ve ömürleri kısa.Şöyle düşünün en basitinden 3000 TL'YE aldığınız kaliteli telefonların pilleri 5. aydan sonra her dakika ömründen milim milim atmaya başlıyor bile.Şu an bu durumun aynısının o araçlarda da olduğunu bile bile insan aldıktan 1 yıl sonra arabanın artık giderek performans düşüklüğü yaşayacağını bilerek binmesi biraz acı verici olur.

    Bir diğer faktör istasyon.Bu konuyu araştırdığımda açıkçası şok oldum ve Tesla alanlara bile hayret ettim.Tam şardayken çok çok optimum düzeyde kullanırsanız menzil iyi gibi gözüküyor fakat yüksek hızlara çıktığınızda bir videodan izleyip kendiminde ölçerek şok olduğum bir sonuca vardım ki.Ani hızlanmalarda ve yüksek devire çıktığınızda telefonunuzdan bile 10 kat daha hızlı tükeniyor pil. Yüksek devirde yaklaşık 6 saniyede %1 azaldığını gördüm

    Benim görüşüm ne peki? Bana kalırsa şu an bilinen petrol kaynakların günümüzdeki hızla devam ederse tükenmesine 32 yıl var.Bunu 50 olarak düşünelim. Evet şu an için elektrikli otomobiller birer alternatif olarak halka sunuluyor fakat yakın bir dönemde firmaların bu durumu farkedip.Başka bir enerji üretim yöntemine ya da kaynağına yöneleceğini düşünüyorum.

    Yazı uzun oldu biraz ama okuyana helal olsun :)




  • quote:

    ustaları ile tartışmak istiyorum.

    Sayın @erolgun08 biz de... Lütfen tartışalım hem de dobra dobra... Hatalarımızı birlikte düzeltelim.
    Sayın @Buzz Lightyear ın da dediği gibi devri daim imkansız. Var diyorsan projesini yolla ispatlayalım imkansızlığını. O roket benzeri araca pervane takmak farklı bir olay. Roket uçuşlarında verimliliğin çok değiştiği esnalarda pervane kombinasyonu düşünülebilir. Yani roket jettir. Jet ve pervaneli uçuşun özellikleri var. Her zaman jet ve ya her zaman prop değil.. Bahsettiğin pervane kombinasyonu ancak verimliliğin azalmasından dolayı bir ek olarak düşünülebilir. Turnoprop motorları incele lütfen.
    Şimdi jette aslında pervane kullanılırken pervaneye enerji veriliyor. Sen pervaneden almak istiyorsun. Bu halde dahi verimlilik namına düşünülür ama sorunlu...

    Araca pervane takarsan pervaneden doğan geri itma araca biner. Rüzgar türbinini rüzgar döndürür di mi? Bunun yanında rüzgar türbinini sen koşturursan rüzgar olmasa da enerji üretir aynı biçimde. Ama bu sefer duran rüzgara karşı koşan sen varsın...

    Sayın @TheDenier elektrikli araçlarda esas sorun şarz. Yani depoya benzin doldurmakla 1-2 saat şarz beklemek aynı şey değil. Yolda giderken kablosuz elektrik transferi ile akü şarzı mevzu.
    Ama aklıma geliyor, araba aküsünün şarz olayı akü içi asiddeki iyonlaşma. Şimdi elektrikli araba akütopluluğu da şarz edilirken direk iyonlu asidle asidi değiştirilebilir. Yani akünün boş olması asidin de iyonizasyonu ise iyonize aaitle akü asidi değiştirilir?
    Bakanlığa bile verilir proje di mi? İşte bu tip şeylerin forumlarda noter onaylı konuşulmasını düşünüyorum hep. Yani sadece internetten survivor sonuçlarını onaylamasın noterler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    quote:

    ustaları ile tartışmak istiyorum.

    Sayın @erolgun08 biz de... Lütfen tartışalım hem de dobra dobra... Hatalarımızı birlikte düzeltelim.
    Sayın @Buzz Lightyear ın da dediği gibi devri daim imkansız. Var diyorsan projesini yolla ispatlayalım imkansızlığını. O roket benzeri araca pervane takmak farklı bir olay. Roket uçuşlarında verimliliğin çok değiştiği esnalarda pervane kombinasyonu düşünülebilir. Yani roket jettir. Jet ve pervaneli uçuşun özellikleri var. Her zaman jet ve ya her zaman prop değil.. Bahsettiğin pervane kombinasyonu ancak verimliliğin azalmasından dolayı bir ek olarak düşünülebilir. Turnoprop motorları incele lütfen.
    Şimdi jette aslında pervane kullanılırken pervaneye enerji veriliyor. Sen pervaneden almak istiyorsun. Bu halde dahi verimlilik namına düşünülür ama sorunlu...

    Araca pervane takarsan pervaneden doğan geri itma araca biner. Rüzgar türbinini rüzgar döndürür di mi? Bunun yanında rüzgar türbinini sen koşturursan rüzgar olmasa da enerji üretir aynı biçimde. Ama bu sefer duran rüzgara karşı koşan sen varsın...

    Sayın @TheDenier elektrikli araçlarda esas sorun şarz. Yani depoya benzin doldurmakla 1-2 saat şarz beklemek aynı şey değil. Yolda giderken kablosuz elektrik transferi ile akü şarzı mevzu.
    Ama aklıma geliyor, araba aküsünün şarz olayı akü içi asiddeki iyonlaşma. Şimdi elektrikli araba akütopluluğu da şarz edilirken direk iyonlu asidle asidi değiştirilebilir. Yani akünün boş olması asidin de iyonizasyonu ise iyonize aaitle akü asidi değiştirilir?
    Bakanlığa bile verilir proje di mi? İşte bu tip şeylerin forumlarda noter onaylı konuşulmasını düşünüyorum hep. Yani sadece internetten survivor sonuçlarını onaylamasın noterler.


    Hocam ben elektrikçi değilim daha çok makine mühendisi adayıyım :) Ben elektrikten çok anlamam bilgiçlik taslamak istemiyorum o yüzden.Ama benim gördüğüm elektrikli araçlar daha gün yüzüne çıkmadan ortadan kalkacaklar.Şu an için dünyaya yayacak bir teknoloji gelişmesi olmadı pil üzerine.

    Tesla vs. araçlar zaten kötü. Evet kötü yukarıda bahsettiğim gibi 6 saniye içinde %1 azaldığını gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier
    ...
    Bir diğer faktör istasyon.Bu konuyu araştırdığımda açıkçası şok oldum ve Tesla alanlara bile hayret ettim.Tam şardayken çok çok optimum düzeyde kullanırsanız menzil iyi gibi gözüküyor fakat yüksek hızlara çıktığınızda bir videodan izleyip kendiminde ölçerek şok olduğum bir sonuca vardım ki.Ani hızlanmalarda ve yüksek devire çıktığınızda telefonunuzdan bile 10 kat daha hızlı tükeniyor pil. Yüksek devirde yaklaşık 6 saniyede %1 azaldığını gördüm
    ...

    Dostum iyi demişsin güzel demişsin de sanki benzinli arabalar yüksek devir ve hızlarda koklayarak gidiyor. Tesla Model S in muadilleri BMW 7 serisi ve Mercedes-Benz S Class gibi araçlar. (https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle). Bu sınıfta araçlardan birine binip yüksek hızdaki yakıt tüketimi değerlerini incelersen ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Kaldı ki Tesla hiçbir zaman yüksek hızda uzun yol gitmeyi öne çıkartmıyor. Hesaparını hep 60mph üzerinden yapıyor. Adamların amacı şehir içinde trafikte az enerji ile çalışan, çevre yoluna girince de keyfine basmak isteyen sürücüleri pohpohlayıp egolarını tatmin eden araçlar üretmek. Bu işte de gayet başarılılar. Uzun yol yapanlar için de Supercharge istasyonları var. Giriyorsun istasyona bedavadan 20 dk de %80 dolum yapıyor. Beklemem dersen 90sn içinde pil ünitesini komple değiştirebiliyor.(ki benzin almaktan daha hızlı) Sen Türkiye'den bakıyorsun olaya ben burda nerde şarz etçem diyosun. Adam seni düşünerek üretmiyor ki kendi ülkesinde sistemi kurmuş olan göre üretiyor. yarın öbür gün büyüyüp TR'de de istasyonlar açtığında farkını göreceksin.

    Pil konusunda haklı olabilirsin teknoloji henüz çok gelişmiş değil. Her gün yeni bir şey çıkıyor. Benim öngörüm insanoğlu bir kez elektrik motoruna alışınca geri dönmek istemeyecek. Belki pil teknolojisi gelişecek belki arabanın içinde elektrik üretmenin alternatif yolları keşvedilecek. Ama sonuçta tekerleri çeviren yine elektrik motoru olacak. Ta ki tekerleği bırakana kadar.




  • CarnageTR C kullanıcısına yanıt
    Şimdi hocam biliyorum evet istasyon alt yapısını kendi ülkelerinde kurdu adamlar.Ama bunu dünyaya yayarsan insandan fazla istasyon gerekir. Bir de benim yukarıda bahsettiğim yakıt olayı çok çok abartılı bir durumda.Siz benzinlilerle karşılaştırma yapmışsınız.

    Biraz hesaba dökelim 180 km/h saat hızla giderken teslanın 6 saniyede %1 şarj yediğini gördüğümü söylemiştim. 180/3,6 = 50 m/s yapar. 60 saniyede %1 azalıyorsa 600 saniye sonra pil tükenecektir ve bu süreçte 600x50=30000 m -> 30 km Yani otomobili 10 dakika performansa yükleyip pili tüketirseniz 30 km yol yapmış olursunuz.

    Fakat sizin için en lüksünü seçtim Bugatti veyron şehirdışında 100 km'de 24 litre tüketiyor. yuvarlayıp 30 km de 7,5 litre tükettiğini düşünelim. Bugatti veyronun depo hacmi 100 litre.

    Şimdi karşılaştırmaya bakarsak. Aynı yolu gitmelerine rağmen Tesla tüm yakıt kaynağını bitirmesine rağmen 8 Litrelik motor hacmine sahip Bugatti deposunun %7,5 luk bir kısmını harcıyor.

    Hocam yani gördüğünüz gibi sonuç ortada.Ha şey ben elektrikli araca kesinlikle karşı değilim tabi ki söylediğim şey şu an övülerek alternatif olarak görülen bu araçların şu an için aslında yolun %1 lik kısmında olmaları çok çok gerideler burada ilerleme kaydedilinceye kadar tahminimce daha iyi bir enerji üretim yöntemi bulunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDenier

    Şimdi hocam biliyorum evet istasyon alt yapısını kendi ülkelerinde kurdu adamlar.Ama bunu dünyaya yayarsan insandan fazla istasyon gerekir. Bir de benim yukarıda bahsettiğim yakıt olayı çok çok abartılı bir durumda.Siz benzinlilerle karşılaştırma yapmışsınız.

    Biraz hesaba dökelim 180 km/h saat hızla giderken teslanın 6 saniyede %1 şarj yediğini gördüğümü söylemiştim. 180/3,6 = 50 m/s yapar. 60 saniyede %1 azalıyorsa 600 saniye sonra pil tükenecektir ve bu süreçte 600x50=30000 m -> 30 km Yani otomobili 10 dakika performansa yükleyip pili tüketirseniz 30 km yol yapmış olursunuz.

    Fakat sizin için en lüksünü seçtim Bugatti veyron şehirdışında 100 km'de 24 litre tüketiyor. yuvarlayıp 30 km de 7,5 litre tükettiğini düşünelim. Bugatti veyronun depo hacmi 100 litre.

    Şimdi karşılaştırmaya bakarsak. Aynı yolu gitmelerine rağmen Tesla tüm yakıt kaynağını bitirmesine rağmen 8 Litrelik motor hacmine sahip Bugatti deposunun %7,5 luk bir kısmını harcıyor.

    Hocam yani gördüğünüz gibi sonuç ortada.Ha şey ben elektrikli araca kesinlikle karşı değilim tabi ki söylediğim şey şu an övülerek alternatif olarak görülen bu araçların şu an için aslında yolun %1 lik kısmında olmaları çok çok gerideler burada ilerleme kaydedilinceye kadar tahminimce daha iyi bir enerji üretim yöntemi bulunur.
    quote:

    Orijinalden alynty: TheDenier

    ?imdi hocam biliyorum evet istasyon alt yapysyny kendi ülkelerinde kurdu adamlar.Ama bunu dünyaya yayarsan insandan fazla istasyon gerekir. Bir de benim yukaryda bahsetti?im yakyt olayy çok çok abartyly bir durumda.Siz benzinlilerle kar?yla?tyrma yapmy?synyz.

    Biraz hesaba dökelim 180 km/h saat hyzla giderken teslanyn 6 saniyede %1 ?arj yedi?ini gördü?ümü söylemi?tim. 180/3,6 = 50 m/s yapar. 60 saniyede %1 azalyyorsa 600 saniye sonra pil tükenecektir ve bu süreçte 600x50=30000 m -> 30 km Yani otomobili 10 dakika performansa yükleyip pili tüketirseniz 30 km yol yapmy? olursunuz.

    Fakat sizin için en lüksünü seçtim Bugatti veyron ?ehirdy?ynda 100 km'de 24 litre tüketiyor. yuvarlayyp 30 km de 7,5 litre tüketti?ini dü?ünelim. Bugatti veyronun depo hacmi 100 litre.

    ?imdi kar?yla?tyrmaya bakarsak. Ayny yolu gitmelerine ra?men Tesla tüm yakyt kayna?yny bitirmesine ra?men 8 Litrelik motor hacmine sahip Bugatti deposunun %7,5 luk bir kysmyny harcyyor.

    Hocam yani gördü?ünüz gibi sonuç ortada.Ha ?ey ben elektrikli araca kesinlikle kar?y de?ilim tabi ki söyledi?im ?ey ?u an övülerek alternatif olarak görülen bu araçlaryn ?u an için aslynda yolun %1 lik kysmynda olmalary çok çok gerideler burada ilerleme kaydedilinceye kadar tahminimce daha iyi bir enerji üretim yöntemi bulunur.

    Dostum güzel demi?sin de yine fabrika verisine göre hesap yapyyorsun. Ancak o veriler gerçek hayatla örtü?mez. Hele yüksek hyzlarla hiç örtü?mez. O verileri alyrken arabada gereksiz ne kadar a?yrlyk varsa çykartylyr, lastikler kabak yapylyr, depoya enjektörle benzin konulup deneme yapylyr. Gerçek hayatta bunlaryn hiçbiri olmaz.

    Linkteki videoda(https://www.youtube.com/watch?v=LO0PgyPWE3o) Top Gear programynda Bugatti Veyron incelemesi var. Videonun 6:30 dakikasynda anlatycy ?öyle bir?ey söylüyor "Bu hyzdaykenlastiklerim 15 dk içinde erir. Ancak sorun de?il çünkü depodaki benzin 12 dakika içinde bitecek" yani 12 dk de 80Lt benzin yakyyor. 400kmh ile 720 saniyede kabaca 80km yol gider. Yani tüketimi 100lt/100km olur. Haklysyn, Tesla'dan daha uzun dayanyyor ama senin dedi?in gibi %7.5 ini yakarak de?il depoyu içerek gidiyor o da. Mercedes ve BMW için bu ?ekilde reel kullanym verisine ula?amadym. Ancak denesek, 250kmh hyzda 30-40 lt yakacaklardyr.

    Önceki mesajda da söyledim elektrikli araçlar ?ehir içi trafikte ekonomi yapsyn diye üretiliyor. Tesla ise belli ?artlarda ve synyrlarda, hem güzel görünen hem hyzly giden hem de uzun menzile sahip olabilen araçlaryn üretilebilece?ini kanytlady. Adamlar resmen yeni bir soluk getirdiler piyasaya. O nedenle taktir etmek lazym diye dü?ünüyorum.




  • Ya takdir ediyorum tabi ki. Satış rakamlarını bilmiyorum ama pek kimsenin alacağını sanmıyorum o arabaları alanların yarısı koleksiyoncu.Güven veren arabalar değil yani.Hybrid'ler güzel yine 2 sini bir arada kullanıyor.Ama tam elektrikli otomobiller halka kitlesel olarak yayılacağına inanmıyorum dediğim gibi.

    Ha hocam bir de Bugatti'nin 15 dk lastik yanar olayı efsane, onu daha önce bir çok yerde okumuştum.Zaten lastik yanması gibi bir şey hesaplanamaz.Top Gear'da ne amaçla söylenmiş olabilir onu bilmiyorum.Ben yukarıda zaten iki aracı 180 km/h olarak hesaplamıştım.400 km/h 80 lt harcayabilir.
  • Sayın @CarnageTR benzin ve elektrik bataryası kıyasında benzin Sayın @TheDenier ın bahsettiği gibi çok çok uzun dayanır. Sıvı fazdaki organik yakıtın üstünlüğüdür. Ayrıca benzin için depo büyütülse? Benzinle şu halde elektrik bataryası baş edemez.

    Burada elektrik neden daha ucuz? Çünkü barajlarda bedavaya üretiliyor. Ve ekonomik değeri bu şu anda. Yoksa araç içinde elektrik üretilmesi çok daha fazla yakıt tüketimi demektir.

    Peki bu asit olayına ne dersiniz? Akü boşaldığında asidi iyonize asitle değiştirilse. %18 civarında oranlı sülfürik asit akü asidi. Bu asit oranı incelenirse akü içinin %18 i asit. Akü şarz olması asidin iyonize olması. O zaman akü boşalınca (yani deiyonize olunca) iyonize asidle akü asidi değiştirilse? Benzin alır gibi asid alınsa istasyonlardan. Hem de eski asid iade edilerek.

    Bu sıvı olan iyonize asit karışımı (yani şarz edilmiş haldeki) bir biçimde suda taklit edilirse akü içine alınacak asit normalin %18 ine düşer ve iyonize su da tehlikeden uzak rahatlıkla doldurulabilir. Bu asit çok tehlikeli. Su ile karıştırılırken suya asit konur. Aside su konmaz. Çünkü koyarken su 0 hacimden girmeye başlayacağından, bu aside küçük bir su miktarı girmesi demek ortalığın karışması demek.

    Ayrıca makina mühendisliğinden bahsetme cesaretini gösterenler (aday bile olsalar);http://forum.donanimhaber.com/m_114752834/f_//tm.htm#115448552 konusuna girmek zorundalar. Tabi sadece girmek değil içeriğine bişeyler yazmak. Sitede bir düzenleme imkanı var ama hızlandıran yok...

    Başarılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Sayın @CarnageTR benzin ve elektrik bataryası kıyasında benzin Sayın @TheDenier ın bahsettiği gibi çok çok uzun dayanır. Sıvı fazdaki organik yakıtın üstünlüğüdür. Ayrıca benzin için depo büyütülse? Benzinle şu halde elektrik bataryası baş edemez.

    Burada elektrik neden daha ucuz? Çünkü barajlarda bedavaya üretiliyor. Ve ekonomik değeri bu şu anda. Yoksa araç içinde elektrik üretilmesi çok daha fazla yakıt tüketimi demektir.

    Peki bu asit olayına ne dersiniz? Akü boşaldığında asidi iyonize asitle değiştirilse. %18 civarında oranlı sülfürik asit akü asidi. Bu asit oranı incelenirse akü içinin %18 i asit. Akü şarz olması asidin iyonize olması. O zaman akü boşalınca (yani deiyonize olunca) iyonize asidle akü asidi değiştirilse? Benzin alır gibi asid alınsa istasyonlardan. Hem de eski asid iade edilerek.

    Bu sıvı olan iyonize asit karışımı (yani şarz edilmiş haldeki) bir biçimde suda taklit edilirse akü içine alınacak asit normalin %18 ine düşer ve iyonize su da tehlikeden uzak rahatlıkla doldurulabilir. Bu asit çok tehlikeli. Su ile karıştırılırken suya asit konur. Aside su konmaz. Çünkü koyarken su 0 hacimden girmeye başlayacağından, bu aside küçük bir su miktarı girmesi demek ortalığın karışması demek.

    Ayrıca makina mühendisliğinden bahsetme cesaretini gösterenler (aday bile olsalar);http://forum.donanimhaber.com/m_114752834/f_//tm.htm#115448552 konusuna girmek zorundalar. Tabi sadece girmek değil içeriğine bişeyler yazmak. Sitede bir düzenleme imkanı var ama hızlandıran yok...

    Başarılar...

    benzinli araçla elektrikliyi karşılaştımaktaki amacım elektrik motoruna vurgu yapmak. Bahsettiğin gibi içten yanmalı bir motorun deposunu kolaylıkla büyütebilirsin anka bu motorun verimliliğini yükseltmez. Elektrikli motor her zaman benzinliden daha verimli olacaktır.

    Elektrik motorun bir diğer avantajı da frenleme sırasında enerjinin geri kazanılması. Benzinli araçta bu enerji tamamen kayboluyor. Elektriklide ise bir miktar da olsa geri kazanılabiliyor. Al sana bir verim daha.

    Elektrikli motorlar benzinlilere göre çok daha küçük alana sığabiliyor. Dolayısıyla daha hafif araçlar üretmek mümkün. Hatta her tekeri ayrı bir motorla idare etmek de mümkün. Özellikle virajlarda çok iyi performans gösterebilir. Üretilen tork her devirde sabit ya da birbirne çok yakın olduğu için özellikle kaygan zeminlerde çok daha iyi sürüş dengesi sağlamak mümkün.

    Bu gibi nedenlerle gelecekteki araçların elektrik motorlu olacağına inanıyorum.

    Gelelim depo işine. Bu konuda hala sıkıntılar olduğu bir gerçek. Pil teknolojisinde önemli deneysel adımlar atılmış olsa da pratikte hala gelişme yok. Belki daha iyi bir kuru pil üretilecek ya da belki asit değiştirme ile olacak. Belki de içten yanmalı motor jeneratör olarak kullanılacak (Chevrolet Volt taki gibi). Ya da belki yeni bir enerji üretim tekniği geliştirerek araç içinde yüksek miktarlarda enerji üretebileceğiz vs. Depolama yöntemi ne olursa olsun aracın sevk ve idaresi elektrik motoruna geçecek. Kanımca içten yanmalı motorun günler sayılı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Al sana bir verim daha.
    Sayın @CarnageTR mevzu bahis verim değil "efektif" liktir. Verim değil mevzu. Ve aynı efektiflikler bildiğimiz benzinli araçlara da uygulanabilir. Elektriklinin katkısı çoktur. Ama depo yönünden yani enerji deposu yönünden benzinle ölçülemeyecek halde.

    Özellikle araç motoruna jeneratör bağlamak ve sonra elektriğe çevirmek ultra erim kaybıdır. Buna rağmen kullanılması başka fayda ve efektifliklerindendir.
    """""benzinlilere göre çok daha küçük alana"""" alan kıyası gerekli ekipmanların tümüyle yapılabilir. Elektriklinin sırf batarya hacmi çok yüksek kalır benzinlinin menzillerinde....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    quote:

    Al sana bir verim daha.
    Sayın @CarnageTR mevzu bahis verim değil "efektif" liktir. Verim değil mevzu. Ve aynı efektiflikler bildiğimiz benzinli araçlara da uygulanabilir. Elektriklinin katkısı çoktur. Ama depo yönünden yani enerji deposu yönünden benzinle ölçülemeyecek halde.

    Özellikle araç motoruna jeneratör bağlamak ve sonra elektriğe çevirmek ultra erim kaybıdır. Buna rağmen kullanılması başka fayda ve efektifliklerindendir.
    """""benzinlilere göre çok daha küçük alana"""" alan kıyası gerekli ekipmanların tümüyle yapılabilir. Elektriklinin sırf batarya hacmi çok yüksek kalır benzinlinin menzillerinde....

    Kastettiğim şey efektif değil verimdi.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Energy_density
    1 kg benzin 46.4MJ = 13kWh enerji içerir.

    Modern benzinli motorlar %25-30 verimliliğe sahiptir. (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency)
    1kg benzinden 13x0.3=3.9kWh enerji üretir ve arabayı bu enerji ile hızlandırır.

    1litre benzin = 0.75kg dir.

    BMW 7 serisi bir araç 80 lt deposu ve 10lt/100 km reel verisi ile hesaplanırsa 80x0.75x4=240kwh enerji tüketir bu enerjiyi üretmek için de 80x0.75x13=780kwh ye eşdeğer petrol yakar.

    Tesla ise 90kWh pili ile 400km gider. 800km için 180kWh lik enerji tüketir. Şarz aleri %80 verimle çalışırken 180x100/80= 225 kWh enerjiyi elektrik şebekesinden çeker.

    Hem ğretilen hem tüketilen enerji yönünden bakıldığında elektrikli motor daha VERİMLİdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CarnageTR -- 28 Mart 2016; 16:03:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kast ettiğin eğer verimse; elektrikli araç enerji üretmediğinden benzinli ile direk verim kıyası olamaz. Zira elektrik bazı yerlerde içten yanmalı motorlarda üretilmekte?? Yani evlerde kullanılan(satın alınan) elektrik... %25 diye bahsedilen çevrim verimliliğidir. Carnot çevriminden yüksek bir verimlilik zaten mümkün değil. Dediğimiz gibi, elektrik yeri gelince içten yanmalı motorlarda üretilmekte. Yani %20 lerde görülen değer küçümsenmesin, bizim kıyasımıza referans değil.

    Mevzu olan efektifliktir. Elektriklinin kolayca tekerden tekrar enerji depolayabilmesi(frenlemede akülmülasyon) efektifliğindendir veriminden değil.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.