Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba;
    Mühendisler ve mekanik elektronik arkadalar katkılarınız bekliyorum.
    Zannedersem oldukça zor bir düzenek fazla hesap gerekli ama en güzeli işe yarayan zorudur.
    Aşağıda kullanılan araç gereçler vardır ve gerçek değerleri verilmiştir.

    Yeni nesil elektrikli araçların uzun mesafe gidememe sorununu bir çözüm yolu olabileceğini düşünüyorum.
    Uzun zamandır üzerinde araştırma yapıyorum. Ve ben bu sitemin çalışacağını düşünüyorum. Ancak sizinde bu konuda fikirlerinizi almak isterim. Öncelikle konuyu anlamanız gereklidir.
    Kullanılacak araç gereç hakkında bir kaç bilgi vereyim.

    Caraskal:
    Kaldırma Kapasitesi : 1 ton
    Ağırlığı : 11 kg
    Kaldırma : 200 tur ile 1 mt kaldırma

    Kaldırmak için harcanan güç 18 Kilogramdır.
    Saatte ancak 600 metre hareket etmektedir.

    Yani ihtiyacımız olan 18 kg bir güç ile bu caraskalı çevirir isek 1 tonu hareket ettiririz.

    O halde saatte 600 metre kaldırmak için dönen caraskalın hızını dişliler ile artıra biliyoruz. Bize ihtiyacımız olan hız
    dakikada 300 rpm

    Jeneratörün özellikleri

    devir :300 rpm/dk
    Güç :25 Kva
    volt: 600
    Ağırlık :141 Kg
    Tam yük istediği güç :6 Hp

    Düşündüğüm çalışma prensibi şöyledir.
    Bu arada caraskal dediğime bakmayın aynı düzenek ama ben yineden caraskal diye adlandıracağım.

    Hareket eden araç önünde belli bir basınca maruz kalır. Ancak aurodinamik açısından basınç mümkün mertebe düşürülür. Ancak gerek araç radyatör ön ızgarası farları aynalar tampon sürekli basınca maruz kalır. Yine aynı şekilde basıncın kaçınılmaz olduğu bölgeye iyi tasarlanmış verimli bir dizayn ile hava toplanıp bir pervane veya türevi bir sistem ile 18 kg güç elde edile bilir.
    Bu güç araç belli bir hıza çıktığı zamanda kullanılabilir. Elbette ısınma soğuma vs sorunları vardır bunlar çözülebilir.
    Pervane küçük uçak pervanesi gibi arabanın önünde değil elbette. Elektrikli araç olduğu için motor bölümünde olacak . Ayrıca pervane havayı en iyi şekilde kullana bilecek pelton veya francis benzer bir yapıda.

    Buradan elde edilen kuvvet ile caraskal' a aktarılır calaskar sistemi bunu yavaş fakat güçlü hale getirir.
    Buradan elde edilen yavaşlık dişliler yardımı ile istediğimiz hıza ulaşıncaya kadar artırılır.
    Artırılan güçlü ile 6 Hp jenerator çalıştırılır ve akülerinin dolması sağlanır.
    Bu vesile ile araca fazladan 170 Kg fazla yük binecektir. Ancak ürettiği güç daha fazla olacaktır.

    Burada öğrenmek istediğim 1 ton luk güç 6 hp makine için çok mudur 1 ton 500 kg yada 250 düşe bilir mi.
    Dişli sistemi hesaplaması nasıl olmalı.
    Dışarıdan hava ile dönen pervanenin dönüş hızını caraskala aktarılması gereken döngü sayısını elde etmek için ne büyüklükte bir dişli kullanılmalı.
    Basınç ile dönen pervane belli bir hızda döneceği için bu hızın ihtiyacımız olan hıza yükseltilmesi gereken dişli çapı.

    Yukarıda yazdığım konu hakkında yorumlarınızı rica ediyorum.




    İmza: Yaratıcı olmayan beyinler sadece söyleneni yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erolgun08 -- 8 Mart 2016; 1:51:20 >







  • Hocam güzel düşünmüşsün ama teorinde birkaç yanlış var.

    Öncelikle eklediğin her ara eleman ve dönüşüm ile aracının verimi düşecektir. Her birnden %10 kaybetsen 4-5 dönüşümde verimin ciddi şekilde azalacaktır.

    Calaskal sisteminden örnek vermişsin ama arada hesaplamadığın birşey var. Calaskal duvara bağlı bir sistem sen bir uçtan 18 kg uyguluyorum oh ne güzel diye düşünüyosun ama duvara/tavana uygulanan gücü düşünmüyorsun. 1 ton yük kaldırmak için duvar ve senin toplamda 980kg kuvvet uygulaman lazım (yer çekimi ivmesinin 9.8 olmasından kaynaklanıyor) aradaki sürtünmelerden de eklenecek olursa yine toplamda 1 tondan fazla kuvvet gerekir. (Hesaplamaları net hatırlamıyorum birmlerde de sorun olabilir ancak temelde bu şekilde)

    Bir de enerjinin korunumu var. Diyelim ki arada dişli koydun ve dişli oranı 5:1 olsun. Yani kaba hesapla 1ton için 200 kg kuvvet uygulayalım.(sürtünmesiz ideal ortam diyelim) Ancak aynı zamanda 1ton yük 1 birim giderken 200kg kuvvet 5 birim yol kat edecek. Sonuçta sen yine aynı enerjiyi harcamış oluyorsun.(iş=enerji=güç x zaman)

    Rüzgar enerjisini kullanmak istiyorsun ama orda da Etki-Tepki kanunu var. Hesaplamasından tam emin değilim ancak rüzgarın pervanelere uyguladığı kuvvet nedeniyle araç üzerinde oluşacak ek yük çok büyük bir ihtimalle pervaneden üreteceğin elektrikten daha yüksek olacaktır. (yine arada verim kayıpları var)

    Sonuç olarak bu konuda "Basit Makineler" kullanmak bir çözüm değil. Elektrikli araçların iyileşmesinin çözümü aşağıdalikerle olabilir:
    1) motorların ve aktarmanın verimli olması
    2) enerji depolanmasının artması
    3) alternatif enerji üretim tekniklerinin geliştirilmesi.(mesela tekerin yere sürtmesi ile oluşan elektiriğin pil doldurmak için kullanılmasına yönelik bir teknoloji geliştiriliyor)
    4) kablosuz ve kayıpsız elektrik iletimi modellerinin gelişmesi yaygınlaşması


    Düzenleme: Formüllerde eksik ya da yanlışlık olabilir. En son ÖSS de kullanmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CarnageTR -- 9 Mart 2016; 0:47:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaşasın devr-i daim! Bir zamanlar devrimdi şimdi devr-i daim oldu....
    İyi de neden araba çalıştıralım ki o kuvvetle? Millet devlete elektrik satmanın peşinde sen üret elektriği bedavadan zengin ol?

    Arabaya rüzgar türbini eklemekten bahsetmişsin kısaca. Bu sistemle enerji kazanamazsın. Çünkü sen aracın önünde zaten hava basıncı var diyosun. Bu basınçtan kuvvet üretelim de enerji olsun diyosun. Enerji için sistem çalışmaya başlayınca işler sandığın gibi olmayacak ve enerji üretilirken üretilenden fazla harcayacaktır.
    Basınç tek başına enerji değildir, yer değiştirme ile enerjiye dönüştürülür. Senin o sistem çalışmaya başlayıp yer değişimine de sebep olurken anlarsın ki sistemin çalışmaya başlaması ile işin içine giren yerdeğişimi vb ortalığı karıştırıyor.

    Yapılabilecek tek şet aerodinamik tasarımdır. Çünkü aracın ilerlemesi için bir hava kaybı kaçınılmazdır. Zaten kayıp varken bu kaybı enerjiye dönüştüreyim kabulü, enerji üretiminin enerji için gerekenlerin işin içine girmesiyle kaynı ve toplam gücü arttıracaktır.

    Kuvvet*Yol iştir. İş/zaman ise güçtür. Uyarlanması düşünülen sistemlerin gücü birbirine uymalıdır.

    Bir de jeneratör 2.5 kva yazacaktın herhalde..




  • Sayın @CarnageTR senin mesajını görmeden yazdım. Önceden açmıştım mesajı ve yenilemeden yazdım mesajı.

    Yalnız o duvarın tepkisi denen kuvvet engel değil. Araç için yol kat etmekle dengelenir o tip kuvvet. Ve aracın stabilizesi(ağırlığı vb) yeteri denge elemanıdır. Denge değil fazlalığı lazım dengelenemediği için de araç yol alacaktır.

    Arkadaşımızın bahsi pek geçerli değil. Çünkü ne ile de olsa enerji üretecek elemanın aerodinamik kaybı olacaktır. Mesela rüzgar türbini enerji üretse, kayıpsız mı olucak? Onun da aerodinamik kaybı olur araç gibi. İçine oturmasak araçların çok aerodinamik tasarım çıkar ortaya da sonuçta araçlar bizim için...
  • Teşekkürler Sn.
    CarnageTR

    Öncelikle eleştirilerinizi anlıyorum. Ancak belkide doğrudur. Ancak emin olmam ve ikna olmam gerekiyor. Sürtünme ısınma ve diğer şeyler elbette olacaktır.

    Ancak teorinin ıspatı hesaplama ile mümkün olabilir kanısındayım.
    bunun için hesaplama olamadan imkansız denmesi doğru gelmiyor nedense.

    Şöyleki.
    Önce hesaplamaların yapılması şarttır.

    İkincisi dikkat çektiğiniz yerlere sıra ile cevap vereceğim.

    Arabanın hız hallerinde radyatör bölümü ön tarafı illaki basınca maruz kalmaktadır. Bu alan zaten zorunlu maruz kalınan alanın iyi bir tasarım ile kullanılması durumunda yine yaklaşık aynı basın kalacaktır. fazlaca bir direnç fazlalığı vermeyecektir. Siz basınç yapıyor diye radyatörün önüne ne gibi bir çözüm yapıyorsunuz. Radyatörünüz en az benim söylediğim kadar basınca maruz kalmaktadır. Demek ki basınçta fazlaca bir artış sağlamayacaktır.
    Aktarım elemanları:
    Aktarım elemanları
    mutlaka kayıp verilecektir. Unutmadan Normal araçlarda da vites ve şanzuman da ve motorda ki dişli ile kayıp vermektedir.
    Hesaplama öncelikli olarak şöyle hesaplanmalıdır.

    En son ihtiyaç gücü :6 Hp /300 rpm

    En son ihtiyaç duyulan gücü ve hızı elde etmek için kayıplar ile birlikte ihtiyaç duyulan miktar hesaplanmalıdır.
    Saatte 600 m dönen çark için hangi hıza çıkmalı ve hızı ne olmalıdır bunu tam olarak tespiti gereklidir. Bunu için gereken dişli şekli ve sayısı
    belki büyük bir dişli gurubu ile iki tane arka arkaya sorunun çözülecektir ve kayıp aza indirilecektir.
    Buradan çıkan sonuca göre ihtiyaç duyulan caraskal sisteminin gücü hesaplanıp kullanılabilir. Belkide 250 yada 500 kg bir caraskal sistemi kullanılması yeterli olacaktır.

    Kayıplar,
    yer çekimi,
     Transmisyon direnci
     Yuvarlanma direnci
     Hava direnci
     ivme direnci
    vs eklenerek ihtiyaçlar belirlenir.

    Bence öyle hesap kitap yapmadan olmaz mantığı ile gidilmemelidir. ıspat edilmesi gerekir. dişlilerin ağırlığı boyutu,dişli sayısı, dişli şekilleri vs.
    ayrıntılı bir şekilde ele almalı ilk kazanç ile son kazanç hesaplanmalıdır.

    belkide beklemediğiniz bir sonuç elde edilecek; yada caraskal sisteminden çıkan güç bir dişli ile çözülür o halde sadece kayıp %10 da kalır.

    İnsanların teknik ve bilimsel yaklaşımları beni ziyadesi ile memnun ediyor. Yurt dışında ki forumlarda vs baktığım zaman insanlar hesaplar ile tezini çürütüyor veya destekliyor. Bizde de pekala bu mümkün.
    iyi çalışmalar




  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    hayır 25 kva doğrudur.
  • yani yazdığın güçle verdiğin kva değeri uymuyor. Kontrol et lütfen
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Sn. karafetva

    Lütfen ön yargı ile cevaplamayın elbette bende biiliyorum aurodinak etkiyi. Peki siz radyatörü arabanın arkasındamı taşıyorsunuz. Yada tampon yok mu. Buraya elbette var. Ancak biz zaten masınca maruz kalınan ve hala hesaplarken aracın önünde ızgarası tamponunun direnci hesaba katılıyor değil mi o halde aynı alanı kullanarak yapılacak bu iş.
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=2I1yvD8xRGI

    pardon 30 kva imiş
  • Transmisyon kaybı dediğin mekanik kayıp %1 bile değil. Ama termodinamik olarak elde edilemeyen güç 560 Yani yaktıın %60 ı küresel ısınmaya gidiyor... Diğer saydıklarından ivme direnç değil. İvme ile enerji depolanır.
    Yalnız kaçırdığın yer basınç var diye enerji üretilebileceğini sanman. Basınç var evet ama güç üretmeye başlarsan o basınca yapman gereken yer değiştirme sistemin enerji vermesine sebep olur. Radyatörlere bırak direnci fan bile ekleniyor. Mesela o fanı yok etsen enerji tasarrufu olur. Sen enerji üretirsen yani duran bir pervaneyi döndürürsen ek enerji vermen gerekir. Aynı arabanın daha zor gitmesidir bu
  • 25kva ve 6 hp birbirini tutmuyor.
  • Videoda da göreceğiniz üzere yeni bir tasarım.
    30 kva 660 volt güç üretiyor.

    Arabanın ön radyatör kısmına uygulanan basınç kullanılması en doğrusudur. Bu kayıp zaten tüm araçlarda vardır. Ha radyatöre ha pervaneye fark etrmez belki biraz fazla biraz az ama sonuçta çıkan işin verimine bakılması gerekir.
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Sn .karafetva

    sanırım sizinle anlaşacağız öyle görünüyor.
    Burada pervaneye ne güz verirseniz verin alacağınız iş aynıdır. Onu anlatmaya çalışıyorum.

    Diyelimki aracın ön tampon ve radyator alanı toplamda 20 Kg/m2 bir basınca maruz kalıyor. Tamam
    Bizim pervanede aynı yerde aynı şartlarda yine aynı basınca maruz kalır ise ne değişir.
    Örneğin caraskal dan bir şeyi kaldırırken zinciri ilk çektiğinizde ilkinde 18 kg sonraki çekişinizde 19 kg mı oluyor hayır.
    Ağırlık hemen hemen aynı güç ile kalkıyor.
    caraskal kullanmadaki amaç şudur.

    Caraskal ne amaç için düşünülmüş ise amaç aynıdır. Yani kullanıcı az güç ile çok iş yaparak, çok iş ile yavaş ve güçlü iş elde etmek.

    O zaman 18 kg aurodinamic sorununu çözdüğümüze göre geriye iş elde etmek kalıyor.

    Bana birisi bunu hesaplaya bilir mi.

    Ayrıca bu sistem ile arabayı yürütmüyoruz yada devri daim yapmıyoruz
    Bu sistem ile aracın hareketinden bir kısım gücü tekrar araç bataryasını şarj ederek mesafeyi uzatmaya çalışıyoruz.
    Burada çalışan alternatörün tam yük hesapları vardır. Yani aracın ağırlığı veya başka şeyin ilave bir yük getirmeyecektir.
    Aşağıdaki resimdeki işaretli herler basınca maruz kalmıyor mu

    Bu mesaja eklenen görseller:

     ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ.




  • O caraskalı hurdacıya verecez şimdi. Bırak caraskalı dişli ile devir değiştirme vb den bahsediyorsun. Büyük kuvvetler oluştuğundan çok iş var sanıyorsun.

    Mekanik sistemlerin çalışırken ve durukenki halleri aynı olmaz. Mesela hidrolik basınca sebep olan hidro pomp. Hattı basınçlandırmak için küçücük oynasa yeter. Yani daha dönemeden tüm hat basınçlanmış olur. Çünkü malum sıvılar sıkıştırılamaz. Ama hattan basınçlı akışkan çekilerek kullanılıyorsa aynı hidropomp aynı basınç için çok çalışır.

    Diğer taraftan radyatör kısmında havanın soğutma kısmından akarak geçebilmesi için uygun bir tasarım bulunmakta. Bu kısım tamamen havaya açık yapılırsa direnç kalmaz ve büyük kazanç olur. Ama soğutma için gerekli ve gerekli bi şey terk edilemez. Eğer radyatör önüne pervane konursa direnç eklenmiştir ve radyatörün soğuma için hava akışını bozmuştur. Üretilebilecek ufacık bi şey için mecburi soğuma ihtiyacı zaafa uğramış olur. Soğuyamayınca araç devre dışı kalması gerekir. Bu takdirde enerji tasarrufu için radyatörü iptal etmektir çözüm. Madem ısınınca çekip bekleyecek kullanan kişi, o zaman takmasın radyatörü.

    Radyatör önündeki bir türbin hem ön alanı bozduğundan hem de döndüğünde havayı dağıttığından zararlıdır.

    Güç vb tanımları iyi öğren. Çok gerekli. Evvela watt joule N sonra psi bar MPa herşeyi öğren.
    O bahsettiğin alet 1 e 10 veriyor demek oluyor verdiğin değerler.

    20kg/metrekare çok düşük basınç. Atmosfer 1 bar ve santimetrekareye 1kg.
    Başarılar...




  • Sevgili @erolgun08 arkadaşım. Heves edip düşünmüşsün kendince bir çözüm üretmeye çalışmışsın. Çabandan ötürü seni bir kez daha kutlarım. Ancak keşke düşünürken ve kurgularken bir fizik kitabına açıp baksaydın da hesaplamalarını ona göre yapsaydın. Önceki mesajımda da belirttiğim birkaç basit ve temel fizik kuralını sana bir kez daha detaylıca açıklayacağım. Hesaplamaları ile birlikte teorindeki yanlışları ispatlayacağım. Yapacağım işlemlerde sürtünme, rüzgar direnci vs etkenleri göz ardı ederek ideal bir ortamdaymış gibi açıklayacağım.

    Teorindeki yanlış nokta tüm sistemin fizikte "Basit Makineler" olarak geçen düzeneklere dayanmasıdır. Basit Makineler tarihte hiçbir zaman daha az enerji harcamak ya da daha az iş yapmak için kullanılmamıştır. Basit Makine bir işi daha "KOLAY" yoldan yapmak demektir. Peki bu ne demektir? Mesela kestiğin kurbanlık koyunu çengele asmak için yukarı doğru çekmeye çalıştığını düşünelim. 100kg koyunu 100kg kuvvet uygulayarak çekmeye çalışırsın. Muhtemelen belini incitirsin. Ama araya 20:1 calaskal(fizikteki ismiyle palanga) koyarsan 100kg/20=5kg kuvvet uygulayarak koyunu yukarı asabilirsin. Ama ipi 20 kez uzağa çekmen gerekir. Şimdi diyeceksin ki "e ben de onu diyorum zaten bak az enerji harcadık". Hayır efendim az enerji harcamadın. Sana öyle geliyor. Neden? sen ipi 20 kat uzağa çekmeye çalışırken bunu 20 kat daha yavaş yaptın ve 5kg lik kuvveti 20 kat uzun süre kullandın. Yani toplamda yine aynı enerjiyi harcadın.

    Madem aynı enerjiyi harcıyoruz o zaman neden kullanıyoruz bu basit makineleri? Düşün şimdi koyunu kaldıran elektrikli vinç olsun. Bu vinç senin ilk yaptığın gibi direk kaldırmaya çalışsa muhtemelen motoru yetmeyecek. Bu durumuda senin devasa bir elektrikli motor alman gerekecek. Araya calaskal koyunca noolacak dersin? Motor küçülecekvinç daha portatif bir hale gelecek. Sen de onu arabana atıp öteki köydeki kuzeninin yanına görütebilecek ve onun koyununu da kaldırabileceksin. Ne kadar güzel değil mi. Belki bir araba boyunda olması gereken motor bir bucağa sığacak hale geldi.

    İşin matematiğine girersek. İlk seneryoyu düşünelim. 100kg bir koyunu 1 saniyede 1m yukarı kaldırmaya çalışıyoruz. Ne kadar enerji harcarız?

    Kütleye Potansiyel enerji kazandırma(https://tr.wikipedia.org/wiki/Potansiyel_enerji):
    İş(W) = Enerji(E) = Kuvvet(F) x Yükseklik(h)

    Burda cisme uygulanacak kuvvet cismin ağırlığına eşit olacaktır.
    Kuvvet(F) = Cismin Ağırlığı = Kütle(m) x Yerçekimi İvmesi(g)
    F = 100 kg x 10 m/s2 = 1000 kgm/s2(metre bölü saniye kare demek) = 1000N(Newton)

    W = E = 1000 N x 1m = 1000 Nm = 1000 J (Joule) Enerji harcanır.

    Bu iş için ne kadar güç gerekir dersek(https://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BC%C3%A7_(fizik)):
    Güç birim zamanda yapılan İŞ'tir.
    Güç(P) = İş(W) / Zaman(t)
    P = 1000J / 1 sn = 1000 Watt.saniye güç gerekir.


    Şimdi aynı koyunu 20:1 palanga ile kaldırmayı deneyelim. Bu sefer ip 20 kat uzun olduğu için süre de 20 saniye olacaktır.
    Formüller aynı olduğu için hesaplamaya geçiyorum.

    Koyunu 1 metre yukarı kaldırmak için gereken enerji önceki hesaptaki gibi 1000J olacaktır.
    İpi çekmek için gereken KUVVET palanga oranından dolayı 1000N / 20 = 50N olacaktır.
    İpin hareket mesafesi palanga oranından ötürü 20 x 1m = 20m olacaktır.
    İpi çekmek için gereken ENERJİ(İŞ): F x h = 50N x 20m = 1000Nm = 1000J olacaktır.
    İpi çekmek için gereken GÜÇ: E / t = 1000J / 20sn = 50Watt.saniye güç gerekir.

    Bu örnek bize neyi açıkladı? Koyuna verilmesi gereken enerji her iki durumda da 1000J'dür. Bu enerji direk verilmeye kalkılırsa bir anda büyük miktarda enerji verebilen bir kaynak gerekecektir. Ancak araya palanga koyduğumuzda birim zamanda uygulanması gereken enerji düşecektir. Enerji yavaş ve dengeli bir biçimde koyuna aktarılır. Bu arada da yoldan kaybedilir. Unutulmaması gereken şey ENERJİ'nin değişmediğidir.

    Şimdi sistemi tersine çevirelim. Bu sefer koyun aşağı inerken ipi çeksin. Bu durumda ya 1 saniyede 1000J enerji verecek üretilecek ya da 20 saniyede 50'şer julden toplamda 1000J enerji elde edilecek. Her iki durumda da üretilecek enerji 1000J dür. Ne eksik ne fazla.

    Şimdi sen demişsin ki calaskal ile güç arttıralım sonra bu yavaş calaskalı dişli ile hızlandırıp 300rpm ile jeneratörü çalıştıralım. Bu sistem ÇALIŞMAZ. Çünkü sen önce gücü arttırıp hızı azarttın sonra hızı azaltın sonra hızı arttırırsan ne olacak? Tabiki de güç azalacak. Yani işin özeti sen pervaneyi motora direk bağlayınca jeneratörü 1 döndürüyorsan araya palanga da atsan dişli de çeksen yıkama yağlama da yapsan sonuçta o jeneratör yine 1 döner. Dolayısıyla bu işte "Basit Makineler" kullanılarak üretilen enerjiyi/elektriği arttırmanın yolu yoktur. Bu fizik kurallarına aykırıdır.

    Bir diğer sıkıntılı nokta şudur. HP ve kVa birer GÜÇ birimidir. Yani birim zamanda yapılan işin birimidir. 1HP = 4.47kW güç yapar. 6 x 4.47 = 28.44kW yapar. Yani senin önerdiğin jeneratör 1 saat çalışmak için 28.44kWh benzin/gaz/rüzgar/su enerjisine ihtiyaç duyar. 1kVa = 0,8kW'dir. 25 x 0,8 = 20kW yapar. Yani senin jeneratörün 1 saat çalışırsa 20kWh enerji üretir. 20/28.44x100 = 70. Yani senin jeneratörün %70 verimle çalışıyor demektir.

    Şimdi senin dediğin gibi önünde pervaneler olan bir araç düşünelim. Hatta olayı abartayım asfalttan cam hizasına kadar olan kısımda pervaneler olduğunu düşünelim. Hatta bununla da yetinmeyelim özel ağızlık tasarlayıp ön tarafa gelen havanın tamamını pervanelere aktaralım. Hava toplamak için kullanılan alan 2m x 1m olsun. Tasarım resimdeki gibi olsun:
     ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ.


    http://www.raeng.org.uk/publications/other/23-wind-turbine 'teki bilgilere göre 90km/h (25m/s) hızla giden bir arabada rüzgardan elde edebileceğimiz toplam enerjiyi hesaplayalım.
    Güç(P) = Hava yoğunluğu(ρ) x Pervane alanı (A) x Rüzgar Hızının küpü(VxVxV) x Güç Katsayısı(Betz Limit diye googlede aratabilirsiniz) / 2
    Sitedeki örnek üzerinden gidiyorum:
    P = 1,23(yoğunluk) x 2 m2(hunilerle beraber olan alan) x 25x25x25 (hızın kübü) x 0,4 (teorik limit gerçekte daha da az) / 2 = 7,68 kW güç yapar. 1 bu şekilde enerji üretse 7,68kWh ENERJİ rüzgardan toplanır.
    Senin jeneratöre bu enerjiyi aktarırsak 7,68 x 0,7 = 5,76 kWh elektrik enerjisi üretebiliriz. Ki bu da teoride böyledir.

    Hesaplamada işe yarar gibi görünmesine rağmen yapılan hesaplamada sürtünme değerleri yok sayılmış fan boyutları abartılmıştır. Gerçek hayatta öne konulan fanların üzerine gelen rüzgarın fanın arkasında bulunacak bir boşluktan çıkması gerekecektir. Bu çıkış en az giriş kadar geniş olmalıdır ki huniler paraşüt etkisi yapıp arabayı yavaşlatmasın. Bu genişlikte bir boşluğun oluşturulabilmesi için aracın alt kısmının tamamen boş olması gerekir. Yolcu kısmı çok yüksekte olacaktır. Araca iniş biniş işkence haline gelecektir. Ayrıca ağırlık merkezinin yüksekte olması nedeniyle araç dengesiz olacak belki hiçbir zaman 90kmh yapamayacaktır.

    Genel sonuca varırsak calaskalı at çöpe. Fan sistemi teoride mümkün ancak pratik değil. Bununla uğraşana kadar aracın tamamını kaplayarak güneşten elektirik üretme, aerodinamiği geliştirme vb yolların çok daha verimli ve akılcı olacağını söylemek gerekir. Umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir. Aklına takılan birşey olursa Google'ye yaz.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ.




  • @CarnageTR
    quote:

    rüzgar direnci vs etkenleri göz ardı ederek ideal bir ortamdaymış gibi açıklayacağım.
    Olay zaten aerodinami üzerine? Neyi ihmal ediyoruz?
    quote:

    calaskal(fizikteki ismiyle palanga)
    palanga ipli sistemler, caraskal dişli vb.
    quote:

    şimdi koyunu
    caraskal gitti koyun geldi Hayırlı olsun.. Bari kuzu çevirin. Yapamadık bi kuzu fantezisi..
    quote:

    P = 1000J / 1 sn = 1000 Watt.saniye
    Watt.saniye değil sadece Watt. Güç birimi Watt: Jolule/sn = Watt
    quote:

    sonra hızı arttırırsan ne olacak? Tabiki de güç azalacak.
    anlam kargaşası olmuş.Güç hız ve kuvvet değişkenlerinin bağımlı değişmesiyle değişmez. Güç sabit, hız değişirse kuvvet de değişir.
    quote:

    1HP = 4.47kW
    1 hp = 745 Watt = 0.75kW

    quote:

    Fan sistemi teoride mümkün
    Mümkün değil, eklenen her sistem ürettiği enerji miktarından fazla direnç ekleyecektir. Yani fanın üreteceği enerji içindeki kuvvet direnç ile arabaya uygulanandan daha ufak. Pervaneye uygulanan kuvveti ile oluşturulan enerji pervanenin arabaya sebep olduğundan yani zarar verdiğinden daha az. Sonuç zarar.

    Arkadaş radyatör önünden yani zaten havanın aktığını düşündüğü bir yerden enerji üretmek istemiş. Boşa gideceğine enerji üreteyim demiş. Bu ek dirence sebep olduğundan enerji kaybı olacaktır. Ayrıca bu fan üzerine kuvvet uygulandığından bu kuvveti araç dengelemiş oluyor. Yani enerji üreten fan kuvvete rüzgara direniyor. Ne demek? Arabaya kuvvet uyguluyor, arabaya yaslanıyor.
    Radyatör önündeki hava akışını bozuyor olması bile çok şeylere sebep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    @CarnageTR
    quote:

    rüzgar direnci vs etkenleri göz ardı ederek ideal bir ortamdaymış gibi açıklayacağım.
    Olay zaten aerodinami üzerine? Neyi ihmal ediyoruz?
    quote:

    calaskal(fizikteki ismiyle palanga)
    palanga ipli sistemler, caraskal dişli vb.
    quote:

    şimdi koyunu
    caraskal gitti koyun geldi Hayırlı olsun.. Bari kuzu çevirin. Yapamadık bi kuzu fantezisi..
    quote:

    P = 1000J / 1 sn = 1000 Watt.saniye
    Watt.saniye değil sadece Watt. Güç birimi Watt: Jolule/sn = Watt
    quote:

    sonra hızı arttırırsan ne olacak? Tabiki de güç azalacak.
    anlam kargaşası olmuş.Güç hız ve kuvvet değişkenlerinin bağımlı değişmesiyle değişmez. Güç sabit, hız değişirse kuvvet de değişir.
    quote:

    1HP = 4.47kW
    1 hp = 745 Watt = 0.75kW

    quote:

    Fan sistemi teoride mümkün
    Mümkün değil, eklenen her sistem ürettiği enerji miktarından fazla direnç ekleyecektir. Yani fanın üreteceği enerji içindeki kuvvet direnç ile arabaya uygulanandan daha ufak. Pervaneye uygulanan kuvveti ile oluşturulan enerji pervanenin arabaya sebep olduğundan yani zarar verdiğinden daha az. Sonuç zarar.

    Arkadaş radyatör önünden yani zaten havanın aktığını düşündüğü bir yerden enerji üretmek istemiş. Boşa gideceğine enerji üreteyim demiş. Bu ek dirence sebep olduğundan enerji kaybı olacaktır. Ayrıca bu fan üzerine kuvvet uygulandığından bu kuvveti araç dengelemiş oluyor. Yani enerji üreten fan kuvvete rüzgara direniyor. Ne demek? Arabaya kuvvet uyguluyor, arabaya yaslanıyor.
    Radyatör önündeki hava akışını bozuyor olması bile çok şeylere sebep.



    HP watt dönüşümü bir birim çeviriciden yaptım yanlış olabilir.

    Dirençler ihmal etmemdeki amaç arabadan üretilebilecek maksimum enerjiyi hesaplayabilmek. Sadece üretim için bakarsak uygulanabilir gibi duran proje. Ancak senin de dediğin gibi tüm değişkenler hesaplandığında çok da verimli olmayacak bir proje.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Esasen bu uygulamalar katiyyen kayıptır. Sanki bedavadan bi şey gelecek snırsın ama sonuç kayıptır. Yani rüzgar esiyor döndürsün bizim rüzgar gülünü di mi? İşte o rüzgar gülü rüzgarla buluşur buluşmaz rüzgardan yediği şamarı araba ile destekleyecek..
  • Cevap veren Arkadaşlara çok Teşekkür ediyorum.
    Özellikle karafetva arkadaşım özellikle ilgilenmiş mutlu etti beni.

    Söylem ve söylediklerinizde haklı olduğunuz kabul ediyorum. Ayrıca fizikten an çok anlarım en azından yabancı değilim. Ben anlatmak ile ilgili bir problem yaşıyorum. O konuyuda anlattıktan sonra artık rafamı kaldıracağım karar vereceğim..


    Arabaların iz düşüm ile Cw değerleri 0,20 -0,50 arasındadır. Buna aracın aurodinamic tasarımına göre değişmektedir.

    Cw değerini artıran etkenlerden bazı alanlarını kullanacağımızı size aktarmıştım.

    Aracın radyatörüne yönlendirilen hava basıncı (Bu hava basıncı radyatöre doğrudan yönlendirilmekte ve soğumada kullanılmaktadır.Ölçüleri oratalama 55 cm /30 cm)

    Aracın sis farları ve alanı

    Yaptığım hesaplara göre

    Alternatör Ağırlığı :141 Kg
    Tam yük çalışma 43 Hp
    Devir sayısı : 300 Rpm /dk

    Caraskal ağırlığı :11 Kg
    Caraskal kaldırma :500 Kg
    Tam yük ihtiyaç duyulan ağırlık :22 Kg
    1 Mt kaldırmak için gereken tur sayısı :190
    1 metre kaldırmak için 3,3 Tur dönmektedir.

    Dişliler:
    2 Adet 23 cm paçlı dişli
    1 adet 12,5 cm çaplı dişli
    Dişli Toplam ağılrlığı modül olarak 11 KG

    caraskalın ilk giriş dönme sayısı dakikada 68 tur dönemsi gereklidir.

    Doğrudan güç ile çevirdiğimizde 290 Kg lık bir güce denk gelen 43 Hp ihtiyaç duyuluyordu. Ancak kayıplar ile birlikte bu 500 kg fazlası ile karşılayacaktır.

    Gelelim çalışma

    Arabanın içerisinde motor radyatör olmayacağı için bu alan kullanılacak.

    Pervaneler Uygun derinlikte ve genişlikte radyatör alanına 2 adet
    sis farları alanına da 2 adet daha küçük olmak kaydı ile 4 e bölünüp aurodinamic etkiyi şu haliyle azaltmak ayrıca hava çıkış kanallarını da da etkiyi azaltacak şekilde tasarlamak.

    Aracın önünden 4 farklı noktadan elde edilen 22 Kg eş değer güç Yarıçapı 12,5 Cm olan dişli ile caraskala aktarıp döngü hızı artırılır.

    Aslında ihtiyaç duyulan güç 18 Kg dır.
    caraskal girişinde yeterli devir ve güçte verilen devir ile güçlü ve yavaş bir döngü elde edilir.
    Söylemeden geçmeyeyim çok iş buradan elde edilerek yavaş ve güçlü bir döngüye aktarılır.
    Buraya kadar anlattıklarımda aracın diren göstermesi fs çok fazla olacağı kanantinde değilim. çünkü Zaten aracın ön tarafında her hangi bir değişim yapılmıyor. kaputun altında radyatörün olduğu yerde radyatöre çarpan hava aynı miktarda kullanılacak yada az bir artış göstere bilir ancak çok önem arzetmez.
    Yukarıda verdiğim devir sayıları ve gücü baz alarak Dakikada 3,3 tur dönen bir güç 2 adet yarıçapı 23 cm olan iki dişli ile dakikada 360 rpm/dakika hıza ulaştırılabiliyor.

    Böylece benim bahsettiğim sistem çalışmaya başlıyacak (Umarım)

    şimdi sizin aktardığınızdan yola çıkarak

    Standart araçların radyatörüne çarpan hava miktarı ile benim kullanmak istediğim miktar aynı olursa ayrıca pervane döndükten sonra akıllı bir dizayn ile ile dışarı atılırsa bunun Ne kadar etki vereceğini düşünüyorsunuz. Solidworkte bir kaç şekilde dizayn ettiğinizde göreceksiniz ki sadece 0,01- 0,04 Cw kuvvetine etki etmektedir )Not: Bu değerler doğru çıkış kanalı dizayn edilmeden alınmıştır)
    Bu hava zaten radyatöre giriyor.
    2. Olarak Sis farlarının olduğu yer sürekli araca paraşüt etkisi zaten yapmaktadır. Aynı değrlerde bu alan kullanılırsa araç ta ne değişecek.
    Son olarak Aracın denge vs konuların da sorun çıkarır derseniz doğrudur.
    Ve kullanışlı olmaz diyenler için dişli ve pervane takımı komple bir modül hale getirilebilir.
    Verimli olduktan sonra her şey mümkün kullanışsız olduğunu idda edenler marketten alıp takmayı düşünmüyorlar sanırım.
    Yeni bir araç tasarladığı zaman bu sistemide entegre edersen gayet kullanışlı olacaktır.
    Son söz.
    Arabanın da rüzgar analizi, aurodinamic analizi yapmadan kayıp veya verim hesabı yapmadan anlaşılması mümkün değildir..
    Ayrıca rüzgar hariç dişliler ve diğer kayıpları hesaplamadım ancak en fazla kayıp 150 Kg lık güçten fazla kayıp vereceğini düşünmüyorum.

    Sizlerin herhangi bir analize veya denemeye dayanmayan, ayrıca arabanın önüne kocaman bir pervane belki verimli olacaktır olmuyor mu başka yere oda olmazsaa bölünerek kullanılır oda olmaz ise uygun bir şey tasarlanır sonuçlarına bakılır oda olmaz ise bu artık eminsinizdir olmayacağından.
    Bir not: Boing uçak kanatları için bir fikri olan bir mühendisine gülmüştür. Mühendisin fikri şudur. Uçak kanatlarının uçağa bağlanan yerin daha geniş olması ve kanatların gövdeye doğru olması hem yakıt hem güç avantajı sağlar boingin cevabı şudur hesaplarımıza göre daha fazla ağırlık ve kaldırma kuvvetinden düşüş sağlar. Sonuç Çolye çok uzun testlerden sonra denemeye karar verilmiş ve şu anda o tarz kanatlar ile uçmaktasınız.

    Kağıt üstünde yukarıda gördüğünüz gibi fazlası olduğu kesinleşmiş fazlasını da hava direncine bağlamıştınız.


    Bu mesaja eklenen görseller:

     ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ.




  • Rica ederiz Sayın @erolgun08

    quote:

    Alternatör Ağırlığı :141 Kg
    neredeymiş bu? Usta eliyle alır takar o aleti..Eski reno19 tip motorun kendisi bile 100kg civarı..
    ---............caraskala aktarıp döngü hızı artırılır. ------ Hayat devr-i daimde..! Tam olarak yazını okuyamadım ama sen bu havadan güç elde edip bu güçle arabayı hızlandırıp arabanın artan hızı ile daha da fazla rüzgar etkisi olacağından daha çok güç derken frenlenemez bi şeyden bahsediyorsun anlaşılan...
    Radyatör önündeki bu amaçlı bir fanın yapacağı tek şey, radyatörü etkisizleştirmektir. Ayrıca havadan güç elde etmeye başlanırsa fan(aslında rüzgar türbinin)dan kaynaklanan tepki kuvveti arabaya ters yönde etiyerek daha büyük bir güç kaybına sebep olacaktır.
    ---Solidworkte bir kaç şekilde dizayn ettiğinizde göreceksiniz ki ...--- Biz solidden değil solid bizden görecek. Solid bizden gördükleri ile solid oldu. Bildiklerimizin programa aktarılmasıdır o çizim araçları.

    Arabanın yukarıdan aşşağı ölçüsü insan konforu için gerektiğinden bu ölçü fazla değişmez. Ama uygun hava akımı vb için aerodynami konuşturabilirsin.
    Diğer taraftan caraskal deme mecburiyetin nereden kaynaklanıyor? Caraskalın havayla alakası yok ve senin bahsinin karşılığı bilinen şanzuman dişli devir muhabbeti.

    Evet araç önünde bir basınç var. Ama sen bunu kullanırsan basınç+senin kullandığın olur. Yani teker gücünü arttırman gerekir. Mesela pervane taktın öne. Pervaneden çıkan hava? O havanın yana atılması?
    Sana soracak çok sorumuz olur ama yılların forumcusu olarak bizi derinliğe sürükle lütfen. bu sözleri çok duyduk. Evvela mantıksal analizini kuvvetli yapman lazım.
    Başarılar....




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.