Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN UZUN MESAFE SORUNU ÇÖZÜMÜ. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Kast ettiğin eğer verimse; elektrikli araç enerji üretmediğinden benzinli ile direk verim kıyası olamaz. Zira elektrik bazı yerlerde içten yanmalı motorlarda üretilmekte?? Yani evlerde kullanılan(satın alınan) elektrik... %25 diye bahsedilen çevrim verimliliğidir. Carnot çevriminden yüksek bir verimlilik zaten mümkün değil. Dediğimiz gibi, elektrik yeri gelince içten yanmalı motorlarda üretilmekte. Yani %20 lerde görülen değer küçümsenmesin, bizim kıyasımıza referans değil.

    Mevzu olan efektifliktir. Elektriklinin kolayca tekerden tekrar enerji depolayabilmesi(frenlemede akülmülasyon) efektifliğindendir veriminden değil.


    Mesajı yanlışlıkla erken gönderdim telefondan yazdığım için. Son düzenlenmiş halini tekrar okuyabilirsiniz.

    Elektrk illa fosil yakıttan üretilecek diye bir durum yok güneş, rüzgar ya da nükleer üretildiğinde verim daha da artıyor.

    Bir diğer konu da içten yanmalı motorlar bazı devirlerde daha vermili çalışır. Benzinli bir jeneratörle elektrik üterip o şekilde arabayı ilerletirken benzinden en yüksek verim alınır. Aynı şekilde firenleme ile kaybedilen enerjiden kazanç artar. Dolayısıyla elektrik yine öne geçti.

    Eğer dediğim gibi olmasaydı bugün dizel lokomotifler elektrik motorları ile gidiyor olmazdı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 13x0.3=3.9kWh Benzinden bu kadar enerji üretilmiyor. Benzin enerjisinin tamamı üretiliyor. Ama motor çalışma malzemesi (metalurjik mesele) yüksek sıcaklığa dayanamadığından enerjinin çoğu ısı transferi ile dışarı atılıyor.
    quote:

    Hem üretilen hem tüketilen enerji yönünden bakıldığında

    Enerji üretmeyen bir elektrikli araca nasıl enerji üretim yönünden bakacağız? Sizler benzinli(/ve ya dizel) araçların enerji üretimini yargılıyorsunuz. Enerji üretimi çevrimlerle sabittir. Termodinamik çevrimi ne ise o. Fazlası olmaz. Onun için üretim namına elektrikli ile kıyas olamaz. Zira dediğimiz gibi; dizel elektrik üretim santralleri bulunmakta.
    ""güneş, rüzgar ya da nükleer üretildiğinde verim daha da artıyor."" böyle bi şey de mevzu değil. Verim değil kapasite ve maliyet meselesi. Güneş bedava dolayısıyla rüzgar da. Peki nükleer neden? O da yüksek kapasiteye imkan verdiğinden ve aynı zamanda nükleer yakıtın ucuzluğundan.
    ""dizel lokomotifler"" konusunu ele almıştık. Araya elektrik girmesi verimliliği arttırmaz. Ama senin de bahsettiğin gibi; frenlemede enerji kazançları, sabit devir çalışma vb sebeplerle "efektiflik" artar. Bu efektiflik artışı ve enerjinin kolay kontrolü cezbediyorsa dizel-elektrik tercih edilebilir. Yoksa verimliliği arttıran değil azaltan bir sebeptir araya elektriğin girmesi. Çünkü bahsedilen efektiflikler mekanik olarak da sağlanabilir ve tren zaten uzun mesafede seyrettiğinden sabit devir sorun değil.

    Verim bilimsel bir terimdir. Ekonomik değil formülatif olarak incelenir. Sink sıcaklığı ambient sıcaklığı tipi bakışla termodinamik olarak çevrim incelenir. Sistemler kıyaslanıyorsa aynı işi yapan(enerji dönüşümü vb) kısımlar çıkış/giriş bakışıyla verimlilik analizine tabi tutulur.

    Elektrikli araçlar ideal olabilir ama elektriği ucuz üretmeleri bir tarafa üretmeleri bile mevzu değil. Eğer enerji kaynağı yani enerji üretimi sistem dışına alınırsa tabi çok faydaları olur. Yalnız efektiflik yönünden incelenmeli ve de elektrikli araçların şarz sorununa çare bulunmalı.

    Bu arada Yunus Çengel Termodinamikte; nükleer yakıtlı araçtan bahsetmişti. Yakıtı koyuyosun yıllarca yakıta ihtiyaç yok. Tek kullanımlık kaşık gibi olurdu herhalde arabalar...




  • Öncelikler şu konuyu açıklamam gerekli anlaşılamıyor sanırım..

    Enerjiden fazlasını talep etmiyor.

    Sadece biraz farklı tekniklerle enerji üretip mesafe uzatmaya yaramaktadır.

    Güç sonsuz olmuyor yani.

    Akülerin gücünü 3/1 uzatsa bile bir artıdır nihayetinde.
  • Sayın @erolgun08 anlaşılmayan şey; güç üretilirken ek bir güç üreteci eklemek adı altında aslında ek bir tüketici eklemek üretim değil tüketimdir. Senin için en iyisi rüzgar arkadan essin...
    Bi şe üretmek için güneş düşünülür. Araçlara hidrolik vb akülmülatörler eklenerek fren enerjisi yokuş aşşağı enerjiler depolanıp kulanılabilir. Kullanım dışı iken alternatör devreden alınabilir ve bilumum techizat gereksizken devre dışı bırakılır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.