Şimdi Ara

Elektrikli araçlar için yol kenarı hızlı 'şarj ağaçları' geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar için yol kenarı hızlı 'şarj ağaçları' geliştirildi
    ABD'li girişim Gravity, kaldırımlarda daha az yer kaplayan "ağaç" şeklindeki yüksek hızlı şarj ünitelerini duyurdu. 500 kW'a kadar şarj hızı sunan yenilikçi sistem, sokaklarda daha az yer kaplayarak kablo karmaşasını ortadan kaldırıyor.



    Elektrikli araçlar için şarj altyapısı geliştiren New York merkezli Gravity, ilk olarak Manhattan'da bir otoparkta uyguladığı sistemini kaldırımlara uygulayarak, elektrikli araçların hızlı şarj istasyonlarına ihtiyaç duyulmadan yol kenarında hızlı ve rahat bir şekilde şarj edilebilmesini hedefliyor.



    Hareketli kola sahip direkler kullanılıyor



    Elektrikli araçlar için yol kenarı hızlı 'şarj ağaçları' geliştirildi
    Üst tarafı hareket eden bir direk ve direğin üst tarafına yerleştirilen şarj ünitesinden oluşan sistem, bu sayede aşağıda çok az yer kaplıyor, ayrıca kablo üstten verildiği için kablo karmaşası yaratmıyor. Şarj sırasında aşağı hareket eden kol, şarj işleminden sonra eski konumuna geri dönüyor ve şarj konektörü insanların takılıp düşmeyeceği şekilde direğe tekrar kilitleniyor. Sistemde yer alan direkler dağıtıcı görevi üstlenirken, enerjisini merkezi bir güç kabininden alıyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araçların bataryası ne sıklıkla değişiyor? İşte araştırmanın sonuçları



    200 kW ve 500 kW'lik ünitelere sahip sistem, 1000 V'a kadar destek sunuyor. Sistemin çift yönlü kullanıma hazır olduğu belirtiliyor, dolayısıyla elektrikli araçlardan şebekeyi beslemek de mümkün olabiliyor.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/05/22/gravity-500-kw-ev-charger-trees-us-streets-network-larger-than-tesla/







  • 800 v.mimari de iyi iş görür,bilmem yanılıyormuyum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bunun yavaş şarjlısıda gerek zira insanlar gece bırakıp gidecek sabah şarj etmiş olarak alacak.

    İstanbul’a döşemesi gerek belediyenin. Kendi kurması gerek şarj ağı ve kendi işletmeli. Her şey çok güzel olacaksa olur sadece seçim sloganı ise olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 27 Mayıs 2024; 9:52:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yahu bu kadar altyapı harcamasının ve sisteminin neresi çevrecilik, şaka gibi bir hal aldı dünya

  • Trafikte beklerken camları aç bakalım nefes alınıyor mu ?

    Otoyol’lara yakın büyüyen çocuklar diğerlerine göre daha düşük iq’lu oluyorlar diğer sorunları bahsetmiyorum bile.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • istanbul özelinde konuşuyorum...

    siteler yaygınlaştı ancak çarpık kentleşme 1950'lerden başladı ve günümüzde nirvanaya ulaştı...


    örnek şu yapılanma işinde ağacı geçtim...altyapı nasık kurulacak...


    20milyon+ insan... 5milyon küsür araç... çok zor...



    büyük bir deprem söylentisi var...şehirde taş taş üstünde kalmayacak geride kalanlar şehri tekrar inşa edecek...


    2035-2040'a bir bakalım diyeceğim ama biz zor görürüz...


    bizden sonrakilerin başına birşey gelmez ise ...ihtimaller ihtimaller...


    Elektrikli araçlar için yol kenarı hızlı 'şarj ağaçları' geliştirildi




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yeni yapılacak olan konutların otoparklarına yavaş şarj istasyonları yapılmayı zorunlu tutmak lazım. bu gibi çözümler çözümden çok uzak. Ölene kadar aracımı değiştirmeyi düşünmüyorum ama bir elektrikli araç alacak isem park sorunu yaşamadığımı görmem lazım. şuan her sokakta 10 tane şarj soketi bile olsa bir anlamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 27 Mayıs 2024; 11:32:09 >
  • Bu pilli araba işi daha oturmadan ki oturması mümkün görünmüyor, başka teknolojilerle yola devam edilecek.

  • gun kullanıcısına yanıt
    belediyenin işi araçlarımıza enerji sağlamak mıdır?
    3-5 kent lokantası açmaya benzemez, büyük yatırım gerektirir.
    yaparsa tabiki desteklenir ama özellikle istanbul için önce trafik ve toplu taşıma sorununa çözüm üretsinler.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Büyük ihtimal elektrikli araç sahibi değilsiniz zira benim gibi olsanız oturduğununa inanırdınız.

    Almayanların çekinceleri var. Alanların çoğu memnun. Ben şu an İstanbul’dan Mersin’e geldim hiç yorulmadım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Çekincelere değil bu konuda işim gereği birçok bilgiye sahibim. O nedenle pilli araba almam. Ancak macera arayan veya illaki alacam diyene de dur, ne yapıyon kardişim dimem. Sadece, çok acil değilse acele edilmemesi ve mevcut araçlardan faydalanmaya devam edilmesini önerimi söylerim. Sonuçta herkese default olarak beyin verilmiş :).

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Nedir oturmayan şey merak ettim varsa bir şey satayım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Non-Disclosure Agreement. Ancak Google üzerinde görülmesi istenmediği için henüz silinmemiş bazı bilgilere ulaşmak mümkün.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Arkadaşın yerine ben kendi çekincelerimi yazmak isterim. ben 10-15 yıl içinde elektrikli araçların bu güne göre çok ucuz hale geleceğini düşünüyorum ve batarya teknolojisinin çok daha iyi noktalara geleceğini düşünüyorum. bu yüzden aracınız var ise almakta acele edilmemesi gerektiğini düşünüyorum. hiç aracınız yoksa ve evde şarj imkanı varsa tabi ki alınabilir.

  • Köyler de tarımı ve hayvancılığı bitirip insanları büyükşehirlere taşınmaya zorlayan, ülkeye milyonlarca din kardeşi sokup kalabalığa sebep olanlara söyle. Yerse :)

  • BursaliEfsane B kullanıcısına yanıt

    o hükümetin işi, belediyeden bahsediyoruz. trafiğin sorumlusudur demiyorum, sorunun kendi yetkisi altında çözmesinden bahsediyorum.


    istanbul nüfusunun kısa sürede bu hale gelmesinin suçlusu belediye değil tabiki, ama çözüm üretmek için bu göreve talip oluyolarsa bizde çözüm bekleriz.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    10-15 yıl önceki araçlara göre şimdinin teknolojiside öyle. Yakıt performansı o kadar farklı ki keza arabalar eskidiği zaman yaşlanıyorlar mecbur değiştirmek gerekiyor.

    Devamlı tamir edilip kullanılan Toroslar dışında arabalar değiştiriliyor devamlı.

    Ayrıca hiç bir teknoloji için 10-15 yıl beklenmez. iPad mesela 10-15 yıl önce kullanmayan o dönem için kaybetti bu dönem elektrikli kullanmayan yine kaybediyor.

    Hükümet bu kadar destekleyip teşvik sağlarken içten yanmalı kullanmak çok zor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.