Şimdi Ara

Elektrikli Bisiklet Tüketimi Ne Kadar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
47.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben Yakında Motorlu Bİsikletimi Satıp Elektrkli Bsklet Almak İstiyorum Ama Biliyoruz Ki Elektrk Çok Pahalandı Zamlandı Yani

    Elektrikli Bisiklette 1 Depo Dolum Kaç Tl Dir ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Elektrikli Bisiklet Tüketimi: Ne Kadar Elektrik Harcarlar?

    Elektrikli bisikletler, daha çevre dostu ve ekonomik bir ulaşım seçeneği sunar. Peki, elektrikli bisikletler ne kadar elektrik harcar? Bu yazı, bu soruyu ve ilgili diğer hususları aydınlatacaktır.

    Elektrikli bisikletlerin elektrik tüketimi, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir. Bunlar arasında şunlar yer alır:

    • Batarya kapasitesi: Daha büyük batarya kapasiteleri daha uzun sürüş menzili sağlar, ancak daha fazla elektrik tüketir.
    • Sürüş hızı: Daha yüksek hızlarda sürmek daha fazla elektrik tüketir.
    • Arazi koşulları: Yokuş yukarı sürmek veya rüzgarda sürmek daha fazla elektrik tüketir.
    • Yük: Bisiklete bindiğiniz yükün ağırlığı da elektrik tüketimini etkiler.

    Genel olarak, 36V 7,8 Ah bir bataryaya sahip elektrikli bir bisiklet, yaklaşık 30-60 kilometre menzil sağlayabilir. Bu, elektrikli motorun yaklaşık 100-200 watt elektrik harcadığı anlamına gelir.

    Elektrikli bisikletlerin şarj maliyeti, bölgesel elektrik fiyatlarına bağlı olarak değişir. Ancak, tipik olarak bir elektrikli bisikleti tamamen şarj etmek 1-2 TL'den daha azına mal olur.

    Elektrikli bisikletlerin yakıt tüketimi, içten yanmalı motorlu araçlarla karşılaştırıldığında önemli ölçüde daha azdır. Elektrikli bir bisiklet, benzinle çalışan bir arabadan yaklaşık 100 kat daha az enerji tüketir.

    Bu nedenle, elektrikli bisikletler yakıt tüketimini azaltmak ve çevresel etkiyi en aza indirmek isteyenler için mükemmel bir seçimdir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yokmu Yardım Etcekkkkk
  • dostum tüketim bisikletin kaç kw olduğuna bağlı yaklaşık olarak 2 3 liraya dolar belki daha da az olabilir 60 70 km menzili vardır
  • motor 250 W Yazıyor
  • Asıl mesleğim elektronikçilik şöyle bir hesap yapabilirim

    1 kw 30 kr.


    25 km/s hızla gitsen motor 250w/s

    4 saatte 1 kw harcar.

    100 km de 30 kr yakar.

    şarj aleti verimi akü depolama verimi hava soğukluğu

    100km/50kr denebilir.


    Ek olarak akü masrafı mevcut kışın binersen öteki kış aküler götürmez.
  • kardeş yani neden kullanmıyım kışın ?

    bide yani depo fullemek 30 kurusmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    Asıl mesleğim elektronikçilik şöyle bir hesap yapabilirim

    1 kw 30 kr.


    25 km/s hızla gitsen motor 250w/s

    4 saatte 1 kw harcar.

    100 km de 30 kr yakar.

    şarj aleti verimi akü depolama verimi hava soğukluğu

    100km/50kr denebilir.


    Ek olarak akü masrafı mevcut kışın binersen öteki kış aküler götürmez.



    yanlış olmasın abi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnr.kh

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    Asıl mesleğim elektronikçilik şöyle bir hesap yapabilirim

    1 kw 30 kr.


    25 km/s hızla gitsen motor 250w/s

    4 saatte 1 kw harcar.

    100 km de 30 kr yakar.

    şarj aleti verimi akü depolama verimi hava soğukluğu

    100km/50kr denebilir.


    Ek olarak akü masrafı mevcut kışın binersen öteki kış aküler götürmez.



    yanlış olmasın abi

    Tabi bu teorik tüketim

    en son vergiler dahil 30.5 kr/kw civarındaydı tabi bunun içinde kaçak kullanım bedeli dahil değil ilden ile fark ediyor ıspartada bu fiyatta en son.
    bunların motorları 250w yani 1 saat çalışma ile 250w tüketiyor 20-25 km hızla gitse 1 saatte 25 km yol alır 250w harcar 4 saatte 100 km yol alır 250x4 1000w tüketim olur oda 30 kr yani sırf motor 30 kr harcama yapar bunların şarj aletleri smps tipte yani bizim laptop adaptörünün büyüğü denebilir %80 verimle çalışsa havalar soğuk bu aralar akü kapasitesi ve verimi düşük işte ortalama kışın 60 kr yazın 40 kr civarı tüketimi olur tabi bu ideal şartlarda çinliler uyanıklık yapmış olabilir 250w max hızda mı harcıyor yoksa 15 km gibi düşük hızlarda mı mesela yokuşlarda 250w harcamaz ısınmaya başlar verim düşer mil gücü düşerken aküden çektiği güç artar doğal olarak verim düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 14 Ocak 2014; 13:02:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert96961

    kardeş yani neden kullanmıyım kışın ?

    bide yani depo fullemek 30 kurusmu

    Akü kapasitesine göre değişir.

    48v 10 amper akü olsa yarım kw yapar oda ortalama tam verimle 15 kr gibi bir rakama dolar tam verim olmadığından 20-25 kr gibi bir rakama dolar ortalama menzilleri zaten 40-50 km.

    Kışın aküler zora gelmez kapasiteleri düşer yıpranırlar o yüzden kışın motoru çalıştırırken marşı kullanmıyorum zaten kışın aküsü biten takviye yapılan araba görürsün aynı şekilde kış aylarında takviye kablosu takviye aküsü vs satılır sebebi soğuktur soğuk hava akü içindeki kimyasal tepkimeyi yavaşlatır.
  • Yani Bi Depo Fullemek 1 Tl Yi Geçemz Öylemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert96961

    Yani Bi Depo Fullemek 1 Tl Yi Geçemz Öylemi

    Tabi geçmez ama bu sadece elektrik tüketimi aynı zamanda akü tüketimide var bunun içinde üst komşunun çocuğu yaz kış hergün kullanır her kışa girerken 700 liraya akü alır kömürlüğü aküyle doldurdu 365/700= 2 tl yapar günde 2 tl akü parası 10 kr elektrik parası veriyor bende 100 cc motor var az yakıyor vergisiz aynı hesaba geliyor yokuşlarda çeker mi diye düşünmüyorum farı açınca menzilim düşmüyor eve kadar şarj dayanır mı diye düşünmüyorum. 2.5 liraya elektrikli aldı ben 1.8 liraya motor aldım çok dedim motor al diye elektrikli az yakıyor az yakıyor dedi dinlemedi

    Yaşın tutuyorsa motor al.
  • Akü parası 400 lira ondan basseden olmamış 250 w ise yokuş bile cıkmaz akü 6 ay sonra biter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben 1 liraya dolacağını düşünmüyorum.250w zaten çok düşük bir güç 0.4hp kadar.o yüzden zorlanacak ve fazla yakacak.bir de şarj azaldıkça çekiş de düşüyor.şarj olurken bir kayıp olacak.motora aktarımda da yine kayıp olacak.akü ömrü kısaldıkça verim düşeceğinden yine fazla yakacak.
    ama işin komik tarafınormal bir motosiklet bugün kmde 15 kr yakarken bir elektrikli bisikletin kmde 0.05 kr yakmasının az mı yada çok mu olduğunu tartışmak biraz garip. kullanacağın yer düz ise en mantıklı seçim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.