|
Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



-
-
Şarj altyapısı olsaydı ülkede, gayet de güzel bir araç. Ama bu araçla güvenilip de uzun yola çıkılmaz bu ülkede. Fiyatına gelince sunduğu donanıma göre iyi ama 1 milyon çok ama çok para yine de.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arabanın ABD'de başlangıç fiyatı 67000$ civarı. Türkiye'de ise 122.000$ civarı.
-
İstanbul ankara izmir üçgeni haricide şarj istasyonu yok gibi birşey. Bu araçları almaya daha çok uzun yolumuz var.
-
Şimdi bu konuyla ilgili kafama takılan bir soru var yanıtlayan olursa çok sevineceğim.
Elektrikli otomobiller içten yanmalı motora sahip araçlara göre daha agresif 0 - 100 ve tork değeriyle geliyor. Bunun nedeni tam olarak nedir ve bu özellikler biraz kısılsa ve dizel motorların seviyesine gelse daha yüksek menzil elde edilmez mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TOGG çıkana kadar şarj altyapısı oturmaz bu ülkede.3 sene sonra her yerde görürüz şarj istasyonlarını.
-
Elektrikli motorlarda yanma diye bir şey olmadığından verimli noktada yok enerji anında tam güç verilebiliyor o yüzden çok seri olabiliyorlar.
Kısılsada bir şey değişmez çünkü elektrikli araçlar km başına kaç kW/saat harcadıkları ile bataryalarını boşaltırlar. Koşa süreli hızlanma bataryayı çok ısıtmayacağı için bir sorun oluşturmaz ısınırsa batarya yıpranır o yüzden aktif soğutma olmayanlar daha yavaş şarj olur ve daha yavaş hızlanır çok fazla güç bir seferde çekemez. -
Gücü direk akatarabiliyorsun tekere,arada vasıta yok,olanlar da çok yakın.O yüzden elk.motorlarını direk aksa koyuyorlar tasarımda.Menzil konusunda herşey sana bağlı,pedala az basarsan normal kalkarsın.
-
Aynen o zaman bile çok laf eden olacaktır ama elektrikli araç devamlı şehirler arası seyehat içinde kullanılmaz halen benzin gibi dolmuyorlar hızlı. -
Togg çıkar mı çıkmaz mı bilemem (inşallah çıkar ama makul fiyata) ancak altyapının şimdiden çoktan kurulmaya başlanmış olması gerekirdi. Diyelim togg çıktı, düzgün alt yapı yoksa kime satacaksınız? İnsanlar o kadar para verdikten sonra nasıl güvenecekler yolda kalmayacaklarına? Bunların baştan düşünülmesi gerekliydi. Sitelerde avmlerde belli sayıda şarj istasyonu zorunluluğu gelmeliydi çoktan ama nerde! Akşamdan sabaha olacak iş değil bu çünkü...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Maksimum 125 kWh ile şarj oluyor bence böyle bir araç için çok yavaş ben olsam 250 kW/saat dışında araç almam.
80 kW/saat batarya var ama menzilde çok değil. -
Almanya başlangıç fiyatı da 69000€ -
Meslekten ve sektörden olduğum için rahatlıkla cevaplayabilirim bu sorunuzu.. O kadar kolay ki bu altyapının kurulması,işi direk bana verseler 1 senede tüm Türkiye'yi donatırım şarj istasyonlarıyla :) Şehirler arasından bahsediyorum tabii.Bildiğim kadarıyla hazırlıklar da var,hepsi düşünülmüştür merak etmeyin.Yeter ki çoğalsın elektrikli arabalar,TOGG çıksın bunlar kolay iş.
-
O konu halledilir hocam,girersin molaya ihtiyacını görene kadar yarım saatte %70 ini şarj etmiş olursun.Mola yerlerini,yoğunluğunu,altyapısını iyi hesap etmek gerekecektir.Her türlü kazançlıyız,belki de çift araç kullanacağız bir süre,şehir içi elektrikli kullansak bile bir başlangıç.
Asıl önemli konu karar alıp elektrik altyapı seferberliği başlatmakta,geç bile kalıyoruz.
-Yeni binalarda çatılarda güneş enerjisi zorunlu olmalı.
-Yenilenebilir enerjide bürokrasi ve gereksiz engellemeler tamamen kalkmalı.
-Duble yollar gibi seferberlik yapıp,iletim hatları çeşitlenmeli,daha stabil hale getirmeli yani altyapı yatırıma uygun hale gelmeli.
Ah bir görseler bu dediklerimi daha ne fikirler var bende.
-
İçten yanmalı motorlar sahip oldukları azami tork ve beygir gücünü belli devir aralığında verebilirler. Elektrikli motorların gücü ise çalıştırdığın anda emrine amadedir. Menzili dizeller seviyesine yükseltmek için elektrik motorunun gücünü düşürmen gerekir ancak o kadar para verdikten sonra insanlar hantal bir araca binmek istemeyecektir.
-
2019 dan beri satiliyor zaten.
Magaraya selamlar.
-
devlet bu işe el atmalı. bayiler galerilerle anlaşmış piyasayı manipüle(aldatma) ediyorlar. sarı sitede 140 adet eqc ilan var, bayiye soruyorsun elimde yok/hepsi satıldı/onlar özel ithalat diyor(10 aydır).
bayiler kullanıcıya satmıyor, elimde yok diyerek kullanıcıyı galeriden araç almaya itekliyor. devlet vergiden kaybediyor. kimse aptala yatmasın, devlet de uyumasın.
-
Hatta bayiler direk aradan kalkmalı,Tesla gibi internetten alabilmeliyiz.TOGG bunu yapmalı mesela,belli başlı yerlerde showroom açsın,isteyenler model belli,donanım belli internetten alsın aracını.Bayiler taş yemesin tabii,uygun olanlar da servis hizmeti verebilir.
-
Ülkedeki her benzin istasyonuna en az 5 tane de hızlı şarj istasyonu koymadan olmaz bu iş. Bunu 1 yıl içinde yapabileceksen bravo.
-
Aynen şimdi baktım siteye. En ucuzu 1 milyon 60 bin, en pahalısı 1.4 milyon. Tamamına yakını istanbulda galerilerde satılık 147 tane var. Yazık bu millete, devletin umrunda bile değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

![]() https://zes.net/sarj-noktalari.html Farklı şirketlerin farklı sayılarda ve şehirlerde noktalarını da eklersek düşünülen gibi türkiye de 3-5 şehirde 3-5 sarj istasyonu yok. Aracın menzili içerisinde(400km civarı) sarj istasyonu bulamama imkanınız yok, tabi daha yaygınlaşması gerekiyor kesinlikle o ayrı ancak kullanılamaz durumda değiller bu tarz elektrikli araçlar. |
Baktım 1 milyonluk Van’da 1 tane var, o da reno bayisinde. Buna var diyebilir miyiz sence? |
Aslında elektrik araç 2018 yılına kadar teşvikliydi.. ÖTV hiç yok, MTV’de uygun bir ücretti diye hatırlıyorum. Ancak araç satışı hafif hafif artmaya başlayınca, Devletimiz sağolsun elektrikli araçlara teşviği artıracağına ÖTV ve MTV’yi yükseltmeyi tercih etti 3 kuruş vergi almak için..
|
Benzer içerikler
- instagram konum atma
- whatsapp silinen mesajları geri getirme
- yüksek çözünürlüklü uydu görüntüsü
- hileli whatsapp
- netflix oyunları ücretli mi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X