Şimdi Ara

Elektrikli motor Akü sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
27.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    2.5 yıl önce akülü motor aldık markası motoran xr1500 ve çok güzel bir motor gayet işimizi görüyordu hatta elimiz ayağımız gibiydi düne kadar.

    geçen gün kontağı bozuldu ve yolda giderken kendi kendine kapatmaya başladı. kendini kapatıp acıyordu sürekli bende yetkili servisine götürdüm.
    bununla uğraşma diyip direk koltuk altında ki şartelden aç kapa yap hem boşuna para verme dediler eyvallah dedim.

    1 gün kullandım çok sağlıklıydı şarjı hala neredeyse ilk günkü gibiydi.
    1 gün sonra motorun aküsü hiç gitmemeye başladı 200mt anca giti

    götürdüm servisine ve akülerin bittiğini söylediler! (tamam aküler zayıflamış dersin anlarımda bir anda bitti nedir?) ölçüm yapıyorlar gözümün önünde bitik aküyü 9.5wt cıktığını söylediler normali 11.5 filanmış
    ben inanmadım yine de hatta elektronik müh. arkadaşım vardı ona sordum oda ölçümü böyle yaparak anlayamazlar yani akünün bitip bitmediğini anlayamaz dedi.

    Evet arkadşlar başına gelmiş olan var mı? ya da sorunum ne olabilir neden kaynaklanıyordur bilgisi olan var mı? şimdiden teşekkürler

    EDİT: MOTOR DAHA 2800 KM civarındadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tam3535 -- 23 Ağustos 2016; 21:59:46 >







  • Şarj cihazından kaynaklı bir sorun olabilir. Orjinal değerlerinde olan başka bir şarj cihazıyla şarj edip tekrar deneyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tam3535

    Merhaba arkadaşlar

    2.5 yıl önce akülü motor aldık markası motoran xr1500 ve çok güzel bir motor gayet işimizi görüyordu hatta elimiz ayağımız gibiydi düne kadar.

    geçen gün kontağı bozuldu ve yolda giderken kendi kendine kapatmaya başladı. kendini kapatıp acıyordu sürekli bende yetkili servisine götürdüm.
    bununla uğraşma diyip direk koltuk altında ki şartelden aç kapa yap hem boşuna para verme dediler eyvallah dedim.

    1 gün kullandım çok sağlıklıydı şarjı hala neredeyse ilk günkü gibiydi.
    1 gün sonra motorun aküsü hiç gitmemeye başladı 200mt anca giti

    götürdüm servisine ve akülerin bittiğini söylediler! (tamam aküler zayıflamış dersin anlarımda bir anda bitti nedir?) ölçüm yapıyorlar gözümün önünde bitik aküyü 9.5wt cıktığını söylediler normali 11.5 filanmış
    ben inanmadım yine de hatta elektronik müh. arkadaşım vardı ona sordum oda ölçümü böyle yaparak anlayamazlar yani akünün bitip bitmediğini anlayamaz dedi.

    Evet arkadşlar başına gelmiş olan var mı? ya da sorunum ne olabilir neden kaynaklanıyordur bilgisi olan var mı? şimdiden teşekkürler

    EDİT: MOTOR DAHA 2800 KM civarındadır.

    Kontak sorunu yaşanmadan önce tam dolu bir şarjla kaç km gidiyordu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: tam3535

    Merhaba arkadaşlar

    2.5 yıl önce akülü motor aldık markası motoran xr1500 ve çok güzel bir motor gayet işimizi görüyordu hatta elimiz ayağımız gibiydi düne kadar.

    geçen gün kontağı bozuldu ve yolda giderken kendi kendine kapatmaya başladı. kendini kapatıp acıyordu sürekli bende yetkili servisine götürdüm.
    bununla uğraşma diyip direk koltuk altında ki şartelden aç kapa yap hem boşuna para verme dediler eyvallah dedim.

    1 gün kullandım çok sağlıklıydı şarjı hala neredeyse ilk günkü gibiydi.
    1 gün sonra motorun aküsü hiç gitmemeye başladı 200mt anca giti

    götürdüm servisine ve akülerin bittiğini söylediler! (tamam aküler zayıflamış dersin anlarımda bir anda bitti nedir?) ölçüm yapıyorlar gözümün önünde bitik aküyü 9.5wt cıktığını söylediler normali 11.5 filanmış
    ben inanmadım yine de hatta elektronik müh. arkadaşım vardı ona sordum oda ölçümü böyle yaparak anlayamazlar yani akünün bitip bitmediğini anlayamaz dedi.

    Evet arkadşlar başına gelmiş olan var mı? ya da sorunum ne olabilir neden kaynaklanıyordur bilgisi olan var mı? şimdiden teşekkürler

    EDİT: MOTOR DAHA 2800 KM civarındadır.

    Kontak sorunu yaşanmadan önce tam dolu bir şarjla kaç km gidiyordu?
    Otomobillerde bir aküden beklenen ömür, ortalama 5 yıldır. Gerçekten de, otomobilimin aküsü birkaç kere 5. yılın kışında iflas etti.

    Motosiklet akülerinin çok daha kötü şartlar altında çalıştığı dikkate alınacak olursa, 2,5 yıl pek de fena sayılmaz.

    "1 gün kullandım çok sağlıklıydı..." derken, neden sonra 1 gün kullandınız? Bir müdahale, bir değişiklik mi yapıldı?

    Ayrıca benim oto akülerimden biri, ortalama ömrü dolmadan bir gün birdenbire ölüverdi. Akücünün söylediğine göre akünün içindeki hücre bağlantıları nadiren de olsa çatlayıp açık devre olabiliyormuş. Mantıklı geliyor. Voltaj ölçünce görülüyor, ama akım çekmeye kalkınca neredeyse sıfıra düşüveriyor. Sizde de buna benzer bir şey olabilir. Sonuç: akülerden en az biri değişecek.

    Kontağı değiştirme... diyen ustanızı değiştirin bence. Kaç paradan bahsediyoruz ki? Koltuk altındaki şalter (doğru yazılışı budur) bu amaç için yapılmamıştır, zırt pırt açıp kapamaya gelmez, bozuluverir.

    Motorun elektrik devresini bilmiyorum, ama "ilk gün" kullandıktan sonra mesela şalter kapalı iken şarj etmeye kalkıştıysanız devre kapalı olduğu için şarj etmemiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: entarhan

    Otomobillerde bir aküden beklenen ömür, ortalama 5 yıldır. Gerçekten de, otomobilimin aküsü birkaç kere 5. yılın kışında iflas etti.

    Motosiklet akülerinin çok daha kötü şartlar altında çalıştığı dikkate alınacak olursa, 2,5 yıl pek de fena sayılmaz.

    "1 gün kullandım çok sağlıklıydı..." derken, neden sonra 1 gün kullandınız? Bir müdahale, bir değişiklik mi yapıldı?

    Ayrıca benim oto akülerimden biri, ortalama ömrü dolmadan bir gün birdenbire ölüverdi. Akücünün söylediğine göre akünün içindeki hücre bağlantıları nadiren de olsa çatlayıp açık devre olabiliyormuş. Mantıklı geliyor. Voltaj ölçünce görülüyor, ama akım çekmeye kalkınca neredeyse sıfıra düşüveriyor. Sizde de buna benzer bir şey olabilir. Sonuç: akülerden en az biri değişecek.

    Kontağı değiştirme... diyen ustanızı değiştirin bence. Kaç paradan bahsediyoruz ki? Koltuk altındaki şalter (doğru yazılışı budur) bu amaç için yapılmamıştır, zırt pırt açıp kapamaya gelmez, bozuluverir.

    Motorun elektrik devresini bilmiyorum, ama "ilk gün" kullandıktan sonra mesela şalter kapalı iken şarj etmeye kalkıştıysanız devre kapalı olduğu için şarj etmemiş olabilir.

    Alıntıları Göster
    Akün bitmiş bu kadar net. Sebebi de çok kullanmamış olman ve 2.5 yıl. Aküler düzenli şarj - deşarj edilmediğinde ömrü kısalır.




  • medvet M kullanıcısına yanıt
    kontak sorunu olmadan 1 şarj ile 30km gidyordu tek kişi.
  • çok kullanmamış olmam derken? ben her gün motoru kullanıyorum şarjı bittiğinde de şarja takıyorum bu ne alaka anlayamadım?
  • entarhan E kullanıcısına yanıt
    Bu yazdıklarınızı okudum aklıma bir şey takıldı şartel kapalı iken aküler şarj edilmiyor olabilir mi? böyle bir ihtimal var mı? çünkü biz şalteri kapatıyoruz şarja taktığımızda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tam3535

    çok kullanmamış olmam derken? ben her gün motoru kullanıyorum şarjı bittiğinde de şarja takıyorum bu ne alaka anlayamadım?

    Motor daha 2800kmde yazmışsınız. 2.5 yılda 2800 km yapmışsanız fazla kullanılmamış olmuyor mu?
  • tam3535 T kullanıcısına yanıt
    Böyle bir ihtimal var elbette. Ama dediğim gibi motorun elektrik devresini bilmiyorum, hiç bir iddiada bulunamam. Kullanma kılavuzunun arkasında devre şeması olabilir. Kılavuzda şarj işleminin ne şekilde yapılacağı anlatılıyor olabilir. Hiç biri yoksa, anlayan biri şarj sırasında bir-iki ölçüm yaparak şalterin kapalı veya açık olması gerektiğini söyleyebilir.

    İlave: Eğer yıllardır şalter kapalı şarj ediyor idiyseniz, şalterin kapalı olması gerekli demektir, yoksa yıllardır şarj edemezdiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi entarhan -- 24 Ağustos 2016; 13:19:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Motor daha 2800kmde yazmışsınız. 2.5 yılda 2800 km yapmışsanız fazla kullanılmamış olmuyor mu?

    Biraz da matematik:

    Varsayımlar: Bir şarjda 1 kişi 30 kilometre gidiyorsa, şarjın 4-5 saat sürdüğünü varsayarak günde bir kere kullanıldığını (günde 30 km yaptığını) düşünebilir miyiz?

    2,5 yıl = yaklaşık 1050 gün. Pazar günleri çalışmıyoruz dersek 2,5 yıl = yaklaşık 925 gün

    2800 km / 30 km/gün = yaklaşık 900 gün

    Yani kısacası, mevcut 925 günün 900'ünde bu motor kullanılmış, 2,5 senede 25 gün tatil yapmış. Şimdi buna fazla kullanılmamış diyelim mi, demeyelim mi?
  • entarhan E kullanıcısına yanıt
    Dostum matematiğinde hata var yahu;
    900gün x30km = 27000km eder ya da senin hesapla 2800 /30 = 93gün. (yakalarım az yapmadık bu hesapları benzinli mi dizel otomobil mi olsun derken)

    Kabaca bu hesapla 1 ayda 3 gün kullanılmış 27 gün yatmış oluyor.. ne diyelim çok mu az mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 24 Ağustos 2016; 13:42:53 >
  • tam3535 T kullanıcısına yanıt
    Akü ne kadar dediler
    Bende elektrikli motor alasım var
    Şarj olayı nasıl oluyor aku çıkarılipmi yoksa motordanmi?
  • Şarj için soketi var aküyü sökmüyosun tabi ki. Ama yeni alırken bu akü değişim masrafı hiç düşünülmüyor. Belki 100cc benzinli bir motor almak daha iyidir. Hesabınızı iyi yapın. max hızın çok düşük olması da iyi değil. Yazlıkta küçük şehirde kullanım için ideal ama büyükşehirde iseniz bunları bisiklet yerine bile koymuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entarhan

    Böyle bir ihtimal var elbette. Ama dediğim gibi motorun elektrik devresini bilmiyorum, hiç bir iddiada bulunamam. Kullanma kılavuzunun arkasında devre şeması olabilir. Kılavuzda şarj işleminin ne şekilde yapılacağı anlatılıyor olabilir. Hiç biri yoksa, anlayan biri şarj sırasında bir-iki ölçüm yaparak şalterin kapalı veya açık olması gerektiğini söyleyebilir.

    İlave: Eğer yıllardır şalter kapalı şarj ediyor idiyseniz, şalterin kapalı olması gerekli demektir, yoksa yıllardır şarj edemezdiniz.

    Öncelikle şöyle söyleyeyim. forumda elektrikli motor konusu var adamlar 7000kmlerden bahsediyorlar
    az önce kafama soru takıldı ve kafama takılan soru doğru çıktı.

    motorun şartelini biz hiç kapatmıyorduk, kontağı kapatıyoruz zaten o zaman gücü kesiyor bizde şarja bağlıyoruz.

    ee şimd kontak arıza yapınca şalter kapatıp şarja takmak gerekiyor demi? yoksa motor açık kalır biri gelip motoru alıp götürse ruhumuz duymaz

    bende götürdüm servisine ve bir gece öncesi şalter kapatmadan şarja koydum ( bu sefer motor gitmeye başladı şarjı az göstersede bildiğin hızlı gidiyor )
    servise durumu izah ettim ve ee sen neden şalter kapatıyorsun diyor bana ulan ben nereden bileyim? söylesene bana şalter açık kalacak diye.

    MOTORAN yetkili servisini aradık kontrak üretimi yok ve hiç bir yerde bulunmuyor şuan motoru serviste bıraktım adamlar tamir etmeye çalışacak...

    KESİNLİKLE MOTORAN ALMAYIN! yedek parçaşını bulamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Şarj için soketi var aküyü sökmüyosun tabi ki. Ama yeni alırken bu akü değişim masrafı hiç düşünülmüyor. Belki 100cc benzinli bir motor almak daha iyidir. Hesabınızı iyi yapın. max hızın çok düşük olması da iyi değil. Yazlıkta küçük şehirde kullanım için ideal ama büyükşehirde iseniz bunları bisiklet yerine bile koymuyorlar.

    Şöyle söyliyim ben elektrikli motorla trafikte çok rahat 2 kişi gidebiliyorum.
    izmir de yaşıyorum tek kişi seferihisar a götürüyor burdan 60km
    tabi bu ilk zamanlardı ++

    diyelim motora yüklenmeden yani tam gaz vermeden giderseniz bu km daha da artıyor daha az şarj yiyor.

    50cc bir motor da ehliyet istemiyor ama fiyatları 4000-5000tl civarında oda olabilir.

    ve şuan yeni çıkan elektrikli motorlar var 5000wt lık bunlar 100-120 km civarında gidiyor ve 60 km gibi bir hız yapabiliyor.

    EN GÜZELİ de bir telefonu 6 saat şarj etmişsin ne kadar elektrik yediyse motorda o gibi. şehir içi kullanım için çok ideal ve kullanışlı diyebilirim. (Ehliyet istemiyor, plaka istemiyor, vergisi yok, vizesi yok)

    (Enterhan) evet başkalarına göre ben motoru az kullanmışım. kitapçığında 30000km ye kadar bakım seçeneği var mesela 3000km olunca gidip gösterebilirim. ama gider mi? meçhul. He akü değişimi yaparsın gider götürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tam3535

    quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Şarj için soketi var aküyü sökmüyosun tabi ki. Ama yeni alırken bu akü değişim masrafı hiç düşünülmüyor. Belki 100cc benzinli bir motor almak daha iyidir. Hesabınızı iyi yapın. max hızın çok düşük olması da iyi değil. Yazlıkta küçük şehirde kullanım için ideal ama büyükşehirde iseniz bunları bisiklet yerine bile koymuyorlar.

    Şöyle söyliyim ben elektrikli motorla trafikte çok rahat 2 kişi gidebiliyorum.
    izmir de yaşıyorum tek kişi seferihisar a götürüyor burdan 60km
    tabi bu ilk zamanlardı ++

    diyelim motora yüklenmeden yani tam gaz vermeden giderseniz bu km daha da artıyor daha az şarj yiyor.

    50cc bir motor da ehliyet istemiyor ama fiyatları 4000-5000tl civarında oda olabilir.

    ve şuan yeni çıkan elektrikli motorlar var 5000wt lık bunlar 100-120 km civarında gidiyor ve 60 km gibi bir hız yapabiliyor.

    EN GÜZELİ de bir telefonu 6 saat şarj etmişsin ne kadar elektrik yediyse motorda o gibi. şehir içi kullanım için çok ideal ve kullanışlı diyebilirim. (Ehliyet istemiyor, plaka istemiyor, vergisi yok, vizesi yok)

    (Enterhan) evet başkalarına göre ben motoru az kullanmışım. kitapçığında 30000km ye kadar bakım seçeneği var mesela 3000km olunca gidip gösterebilirim. ama gider mi? meçhul. He akü değişimi yaparsın gider götürür.
    Şartel kapalı şarj almaz, zaten dikkat edin direk takınca dolu gösterir açıkken şarj alır ama beyin yanma riski vardır.




  • Bir sıfır için kalbimi fena kırdın arkadaş!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tam3535

    50cc bir motor da ehliyet istemiyor ama fiyatları 4000-5000tl civarında oda olabilir.




    Benim favorim:
    www.mondialmotor.com.tr
    Mondial Motor | Motosiklet, Touring, Scooter, Cup, Atv
    http://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/100-loyal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Şartel kapalı şarj almaz, zaten dikkat edin direk takınca dolu gösterir açıkken şarj alır ama beyin yanma riski vardır.

    Tamir edilecek bugün işte hocam düzelir inşallah
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.