Şimdi Ara

Elektrikli Turbo :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
12.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 5 Hp kadar arttırmayı başarıyorlar. Adamlar hayalimin mesleğini yapıyor




  • Damlaya damlaya göl olur. Twin charge yavrum benim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknik bi açıklaması varmı bu işin
  • Güzel paylaşım tebrikler
  • çinler bunun ucuzunu yapıp satarlarsa şahincilerin hepsi alır bakıngörün.


    adamın bi tanesi h100 turbosu takmış şahine ya
  • kaput bir şeye benzemedikten sonra 5 hp için yazık günah ya neyse adamlar dağıttılar arabayı falan ama güzel paylaşım olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForumcuKolik

    Teknik bi açıklaması varmı bu işin

    Teknik açıklama videonun içinde aslında.

    Charge işlemini nasıl yaparsan yap performans artar. Önemli olan iyi şarj yapabilmek ve transfer edilecek enerjiyi en optimal kaynaktan seçmek. Elektrikli motorlar Turbo şarj kadar yüksek devir ve basıncı oluşturamaz. Oluşursa bile harcadığı enerji bize ürettiği verimden daha fazla olacaktır. Örneğin bir turbo ile atmosferik motoru patlatacak kadar basınç oluşturabilirsiniz, hatta çoğu araçlarda turbonun oluşturduğu basınç özel valfler ile kontrol altına alınır. Ama bu videodaki sistemle intake içinde basınç oluşturamazsınız sadece hastaya oksijen maskesi ile nefes almasına yardımcı olmak gibi bu videoda yapılan.

    Kısaca videoda bilinen bir şeyi yani Amerikayı yeniden keşfetmeye çıkmışlar, bataryaları bitene kadar da bunu bir nebze başarmışlar :) Atmosferik motor daha rahat nefes aldığından az da olsa daha iyi performans vermiş. Eğer turbo kullansalardı intake içinde çok daha iyi basınç oluşturacaklarından 40+ hp civarında güç alabilirlerdi.

    Amaçları motorun bir şekilde şarj edilmesinin faydasını anlatmak, ama malesef turbo ve Supercharge (kompressor) haricinde iş gören bir şarj sistemi henüz icat edilemedi. Elektrikli motorlar bu iş için yetersiz. Benim başka bir projem var bu konuyla ilgili ama onunda farklı sıkıntıları var. Ağırlık ve kapladığı alan gibi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Elektrikli motor önerisi
    2 yıl önce açıldı
    Elektrikli motor Akü sorunu
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bunu gören bizim oralardan karadenizli bir mucit 1 hafta 10 güne kalmadan aracını fırın turbosu ile yürütür arkadaş demedi demeyin
  • Aliexpress de birton çeşidi var. 20-30$ dan başlıyor. 500 $ a kadar gidiyor. Acaba gerçekten işe yarayabilir mi?
  • Supercharger istiyoruz.
  • BMW patentini almamış mıydı bu işin?
  • sanırım videoyu ne yukleyen arkadaşlar nede yorum yapanlar dikkatli izlememiş :)
    yahu ilk denemede 31 hp çıkıyor 2. denemede cihaz bağlı iken 34,9 çıkıyor

    3. denemede cihaz bağlı değil iken 35,9 çıkıyor arkadaşlar :)

    4. denemelerinde dışarıdan aküye bağlıyorlar sonuç değişmiyor
    son denemelerinde ise 2 adet çok güçlü cihaz balıyorlar aracın kaputu deliyorlar ve cihazların kendi pilleri var yani dışarıdan elektrik girişi yapmış oluyorlar ki bu hiç mantıklı değil ancak yine sonuç değişmiyor 1 hp yukarı çıkıyor araç 37 hp oluyor.

    YANİ SONUÇ KOCA BİR SIFIR !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 26 Aralık 2012; 13:26:06 >
  • Neden bütün turbolu araçlarda direk enjeksiyon kullanılıyor.
    Normal çok noktadan enjeksiyonlu araçlara turbo olmuyor mu?
  • vw Tsi, Ford ecoboost, renault yeni 0.9 turbo v.b
    bu tür turbolu motorlarda bildiğim kadarıyla hep direk enjeksiyon kullanılıyor, nedeni ne acaba?
    normal çok noktadan enjeksiyon yapsalar lpg de sorun olmaz ve bu tür motorlar çok avantajlı olur.
    bunun sebebi ne acaba?
  • Demekki neymiş küçük hacimli turbolu araçlarda turbo LAG yaşayamaya devam
  • Adamlar çok sağlam dalga geçmiş. Helal.

    300$'a fan satıyorlar ya... Palleri karşılaştırmaları da süperdi: "Bakın ikisi de dönüyor! Aslen aynı şey!"

    Yarıldım gülmekten!
  • egzos ile çalışmadığından ilk gaz tepkisinde çok daha etkili olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    sanırım videoyu ne yukleyen arkadaşlar nede yorum yapanlar dikkatli izlememiş :)
    yahu ilk denemede 31 hp çıkıyor 2. denemede cihaz bağlı iken 34,9 çıkıyor

    3. denemede cihaz bağlı değil iken 35,9 çıkıyor arkadaşlar :)

    4. denemelerinde dışarıdan aküye bağlıyorlar sonuç değişmiyor
    son denemelerinde ise 2 adet çok güçlü cihaz balıyorlar aracın kaputu deliyorlar ve cihazların kendi pilleri var yani dışarıdan elektrik girişi yapmış oluyorlar ki bu hiç mantıklı değil ancak yine sonuç değişmiyor 1 hp yukarı çıkıyor araç 37 hp oluyor.

    YANİ SONUÇ KOCA BİR SIFIR !

    ben de ona dikkat ettim. ilk denemede araç default yani hava filtresi ile deneniyor. 2. denemede hava filtresi çıkıyor yerine bu cihaz bağlanıyor. 3. denemede zaten direkt hortumla yani hava filtresiz denediklerinde 35.9 çıkıyor yani performans artıyor. zaten akü bağlayıp denediklerinde de durum aynı yani herhangi bir katkısı olmuyor. hatta hava filtresinin önüne bunu bağlasalar tahmini 29 hp ye düşer araç.




  • Bu işlere meraklı adamlar, özellikle modcular, bu tarz ürünleri kendilerine yapılmış bir hakaret olarak azleder. Haklıdırlar da. Adam da elindeki Turbo'yu gösterirken aslında aynı şeyi diyor: "Bu Turbo'yu 800 dolardan aşağıya alamazsınız (Tahminen ikinci elini). Üstüne bir de Turbo'nun arabaya adaptasyonu için alacağınız parçalar ve işçiliği düşünürsek masrafınız 10.000$'lara kadar çıkacaktır. Ancak elimde gördüğünüz bu cihazın spec.lerine göre 8 PSI basınç verebilen, bildiğiniz küçük bir Turbo gücünde bu fan." diyor ve "Güya bizim yaptığımız onca uğraş boşunaymış lan!?" demeye getiriyor.

    Fan ile kompresör arasında şöyle bir fark var, kompresör havayı o kadar büyük bir kuvvetle ittirir ki, hava karşılaştığı direçlere rağmen basıldığı noktadan geri çıkamaz. Bu da basınç oluşturur. Bunu herhangi bir fan yapamaz. Turbo da aslen bir kompresördür. Amacı havayı basınçla bir noktaya basmaktır. Sadece bu gücü egzos gazından alırsa Turbo, kayış/kasnakla motorun kendisinden alırsa Kompresör diyoruz. Dikkat edin, sadece hava üflemez. Havayı sıkıştırır. Basınç yaratır. Teoride bir fanla bu iş yapılabilir; ancak böyle bir fanın da çelik kasalı, kapalı, yağ soğutmalı olması lazım. Taktir edersiniz ki, kaputa sığdırılacak kadar küçük ve ucuz bir ürün olmayacaktır. Zaten Turbo ve Komp. kullanılmasının sebebi budur.

    Adamlar çok sağlam dalga geçmiş. Sakallı abimin heyecanlı bir ses tonu ile aletin özelliklerini anlatması falan süper.

    Bu arada aracı kaç paraya aldılar gördünüz değil mi? Bence konunun o tarafı çok daha mühim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.