Şimdi Ara

en güzel amblem hangi markaya ait

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
4.664
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dünya üzerinde üretilen onlarca marka araçtan sizce en güzel amblem hangi markaya ait.



  • bence pug' un aslanı
    jaguar
    ve maserati (şeytanın kılıcı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    bence pug' un aslanı
    jaguar
    ve maserati (şeytanın kılıcı)
    quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD

    bence pug' un aslanı
    jaguar
    ve maserati (şeytanın kılıcı)

    pugun amblemi fena diil ama kendi bi işe yaramayınca doğal olarak amblemide bi işe yaramıo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    quote:

    Orjinalden alıntı: LONELY UNDERGRAD

    bence pug' un aslanı
    jaguar
    ve maserati (şeytanın kılıcı)

    pugun amblemi fena diil ama kendi bi işe yaramayınca doğal olarak amblemide bi işe yaramıo

    Alıntıları Göster
    kedi-ciğer masalı yine
    yazmadan önce bir pug kullan istersen (ehliyetin warsa)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    kedi-ciğer masalı yine
    yazmadan önce bir pug kullan istersen (ehliyetin warsa)

    Alıntıları Göster
    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım

    Alıntıları Göster
    masteng .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım


    kendi şoförlüğün yüzünden kalmışsındır yine arabada bişey yoktur. istersen tek başına uzaklara gitme seni kaybetmeyelim kardeş.................







  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım


    kendi şoförlüğün yüzünden kalmışsındır yine arabada bişey yoktur. istersen tek başına uzaklara gitme seni kaybetmeyelim kardeş.................





    Alıntıları Göster
    jaguarın amblemini tek geçerim ama artık 0 jaguarlarda amblem kabartmalı deilmiş nerede o eskş jaguar amblemleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım


    kendi şoförlüğün yüzünden kalmışsındır yine arabada bişey yoktur. istersen tek başına uzaklara gitme seni kaybetmeyelim kardeş.................





    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avcı_33


    quote:

    Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım


    kendi şoförlüğün yüzünden kalmışsındır yine arabada bişey yoktur. istersen tek başına uzaklara gitme seni kaybetmeyelim kardeş.................









    1-altındaki volvo da hangi arabanın motoru olduğunu bi araştır istersen (bir ipucu vereyim psa)
    2-@avcı33 arkadaşıma sonuna kdr katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    quote:

    Orjinalden alıntı: avcı_33


    quote:

    Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı

    ehliyetim var ki altımda volvo s60 var ayrıca o lanet olası 307 nin beni köroğlu belinde yolda bırakmasınıda unutmadım


    kendi şoförlüğün yüzünden kalmışsındır yine arabada bişey yoktur. istersen tek başına uzaklara gitme seni kaybetmeyelim kardeş.................









    1-altındaki volvo da hangi arabanın motoru olduğunu bi araştır istersen (bir ipucu vereyim psa)
    2-@avcı33 arkadaşıma sonuna kdr katılıyorum

    Alıntıları Göster
    ford olmadan psa o motoru zor yapardı. zaten psa bütün motorlarını zaten onunla bununla yapmıyomu. 207 gt diye bmw motoru koy. 107 diye toyota. 307 407 diye ford. zaten pejot arıza yaparsa hep sürücülük yoktur kullananda. o zaman bütün giden pejotları sürücüsü götürüyosa ne iş yapar bu pejot. neyse. konu anblm. devam. aslanı güzel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deli_mi_ne

    ford olmadan psa o motoru zor yapardı. zaten psa bütün motorlarını zaten onunla bununla yapmıyomu. 207 gt diye bmw motoru koy. 107 diye toyota. 307 407 diye ford. zaten pejot arıza yaparsa hep sürücülük yoktur kullananda. o zaman bütün giden pejotları sürücüsü götürüyosa ne iş yapar bu pejot. neyse. konu anblm. devam. aslanı güzel

    Alıntıları Göster
    evet arkadaşlar amblem üzerine odaklanalım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomisus

    evet arkadaşlar amblem üzerine odaklanalım..

    Alıntıları Göster
    OPEL: kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir.
    Opel, öncelerisadece dikiş makinaları üretiyordu... 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızzı simgeliyor.

    SUBARU:Japon yıldızı
    Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.

    BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
    Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.

    BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

    AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

    FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
    Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

    WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

    TOYOTA:Müşterilere sevgiler
    Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

    VOLVO:isveç'in savaş tanrıçasıVolvo arabalarını, Isveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

    SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
    90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle Ispanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.

    RENAULT: Kübist baklava şekli
    Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.

    MAZDA:Mahkeme kararıyla yeni amblem
    Renault'a büyük benzerliği nedeniyl, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.

    JAGUAR:Hızlı kedi
    araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

    FERRARI: Hediyelik beygir
    Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

    PORSCHE:Suebyalı'nın gururu
    Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgartşehrinin armasından. Geyik boynuzu ilekırmızı-siyah çizgiler ise almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

    NISSAN: Güneş ve dürüstlük
    Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.

    MITSUBISHI:Samurai erdemi
    Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.

    ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı verildi.

    CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarım
    Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

    ALFA ROMEO: asaletin simgesi
    Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Viscontietrafına dönüyor... Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.

    FIAT:özüne dönüş
    Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka ambleminioluşturdu. basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzn geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.

    SAAB:Anka kafası
    Isveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Amblemde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor.

    LANCIA:Mızraklı amblem
    Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anlamına geliyor.

    SUZUKI:Logosu için yarışma düzenlendi.

    Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi öğrencisini katıldığı bir tasarım yarışmasıyla ortaya çıktı.Firma yetkilileri, "Uzlaştırıcı" buldukları büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasından seçti. Amblem, 1961 yılından bu yana Suzuki markasını temsil ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezerbaris

    OPEL: kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir.
    Opel, öncelerisadece dikiş makinaları üretiyordu... 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızzı simgeliyor.

    SUBARU:Japon yıldızı
    Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.

    BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
    Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.

    BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

    AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

    FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
    Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

    WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

    TOYOTA:Müşterilere sevgiler
    Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

    VOLVO:isveç'in savaş tanrıçasıVolvo arabalarını, Isveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

    SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
    90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle Ispanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.

    RENAULT: Kübist baklava şekli
    Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.

    MAZDA:Mahkeme kararıyla yeni amblem
    Renault'a büyük benzerliği nedeniyl, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.

    JAGUAR:Hızlı kedi
    araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

    FERRARI: Hediyelik beygir
    Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

    PORSCHE:Suebyalı'nın gururu
    Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgartşehrinin armasından. Geyik boynuzu ilekırmızı-siyah çizgiler ise almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

    NISSAN: Güneş ve dürüstlük
    Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.

    MITSUBISHI:Samurai erdemi
    Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.

    ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı verildi.

    CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarım
    Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

    ALFA ROMEO: asaletin simgesi
    Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Viscontietrafına dönüyor... Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.

    FIAT:özüne dönüş
    Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka ambleminioluşturdu. basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzn geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.

    SAAB:Anka kafası
    Isveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Amblemde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor.

    LANCIA:Mızraklı amblem
    Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anlamına geliyor.

    SUZUKI:Logosu için yarışma düzenlendi.

    Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi öğrencisini katıldığı bir tasarım yarışmasıyla ortaya çıktı.Firma yetkilileri, "Uzlaştırıcı" buldukları büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasından seçti. Amblem, 1961 yılından bu yana Suzuki markasını temsil ediyor.

    Alıntıları Göster
    @sezerbaris
    eline sağlık


    Peugeot otomobillerinin amblemi olan aslan ilk olarak1850 yılında kullanılmıştır. Peugeot otomobillerinin ön panjurunda yer alan "bal peteği üzerine yerleştirilmiş aslan" amblemindeki bal peteği, teknoloji ve öncülüğü; aslan ise güç ve dayanıklılığı sembolize etmektedir.

    Aslanın gücü. Peugeot’un asli işi testere ve testere levhaları. Bir aslan gibi "güçlü" sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BySerkan -- 29 Nisan 2007; 14:52:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    @sezerbaris
    eline sağlık


    Peugeot otomobillerinin amblemi olan aslan ilk olarak1850 yılında kullanılmıştır. Peugeot otomobillerinin ön panjurunda yer alan "bal peteği üzerine yerleştirilmiş aslan" amblemindeki bal peteği, teknoloji ve öncülüğü; aslan ise güç ve dayanıklılığı sembolize etmektedir.

    Aslanın gücü. Peugeot’un asli işi testere ve testere levhaları. Bir aslan gibi "güçlü" sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başaldı.

    Alıntıları Göster
    Maserati'nin amblemindeki 3 uçlu mızrak şeytanın kılıcı değil deniz tanrısı Poseidon'un mızrağıdır.
    Ama en güzel arma tabiki ALFA ROMEO.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 147BLACK

    Maserati'nin amblemindeki 3 uçlu mızrak şeytanın kılıcı değil deniz tanrısı Poseidon'un mızrağıdır.
    Ama en güzel arma tabiki ALFA ROMEO.

    Alıntıları Göster
    bence en güzel arma renault ve opel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft_fatalrhymer

    bence en güzel arma renault ve opel

    Alıntıları Göster
    tofaş arması çok güzel durmasada bir türk imzası taşıyor
    bende TOFAŞ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    tofaş arması çok güzel durmasada bir türk imzası taşıyor
    bende TOFAŞ

    Alıntıları Göster
    En begendigim amblem Renault'nun guncel ambleminden bir onceki amblemi olan cizgili logo.(1973-1992 arasinda kullanildi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deli_mi_ne

    ford olmadan psa o motoru zor yapardı. zaten psa bütün motorlarını zaten onunla bununla yapmıyomu. 207 gt diye bmw motoru koy. 107 diye toyota. 307 407 diye ford. zaten pejot arıza yaparsa hep sürücülük yoktur kullananda. o zaman bütün giden pejotları sürücüsü götürüyosa ne iş yapar bu pejot. neyse. konu anblm. devam. aslanı güzel

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Deli_mi_ne

    ford olmadan psa o motoru zor yapardı. zaten psa bütün motorlarını zaten onunla bununla yapmıyomu. 207 gt diye bmw motoru koy. 107 diye toyota. 307 407 diye ford. zaten pejot arıza yaparsa hep sürücülük yoktur kullananda. o zaman bütün giden pejotları sürücüsü götürüyosa ne iş yapar bu pejot. neyse. konu anblm. devam. aslanı güzel


    en güzel amblemler

    />


    />


    ingiliz kraliyet armasını kullanan tek marka



    arkadaşım çok iddialı ama boş yere. nerden biliyon bilader ford olmadan bişey yapılamayacağını. psa o motoru yaparken yanlarındamıydın son vidayı sen mi sıktın. bana belge göster kardeşim. dünyanın ilk seri dizel üretimi bile peugeota ait sen neyden bahsediyon??????????

    Kaynak:http://www.otomax.com/HaberGor1.aspx?HaberID=16244



    Peugeot ve Dizel Teknolojisi


    Bundan yaklaşık 40 yıl önce Peugeot, 1959 Paris Otomobil Fuarında 403 Dizel otomobilini sergiledi ve Peugeot 403 seri üretimi yapılan ilk dizel otomobil olarak tarihe geçti.



    Peugeot, dizel motorların sadece ticari araçlara yönelik olduğu önyargısına meydan okuyarak dizel motorlarla ilgili çalışmalarını yıllardır durmaksızın sürdürüyor. 1967 yılında üretilen dünyanın en küçük dizel motoruna sahip otomobili Peugeot 204, 1979 yılında Avrupa’nın ilk turbo dizel otomobili olan Peugeot 607, bu yoğun çalışmaların ve emeğin bir sonucu.



    Sonuç olarak Peugeot’nun 1998 yılında, 4 silindirli, 2.0 lt. hacminde ve 110 beygir gücündeki yeni bir dizel motor yaratması bir sürpriz değil. Yüksek basınçlı direk enjeksiyon kısa adıyla HDi teknolojisinde yakıt, yüksek basınç altında doğrudan yanma odasına püskürtülür. HDi kısaltması hem bu yeni teknolojiyi kullanan motorları hem de Peugeot ürün gamında bu tip motorlarla donatılmış dizel modelleri tanımlamak için kullanılıyor.



    HDi teknoljisinin sunduğu üç önemli fayda şöyle özetlenebilir;

    Düşük devirlerde bile fazla çekiş gücü üretimi, bunun sonucunda artan kullanım zevki, gürültü ve titreşim seviyesinde önemli bir azalma
    Yakıt tasarrufu
    Çevreye saygı


    % 20 Yakıt Tasarrufu

    Düşük devirlerde % 50 daha fazla tork, % 25 daha fazla güç

    Partikül emisyonunda % 60 azalma





    1.4 lt. HDi

    Çığır açan HDi teknolojisinin yaratılmasından sonra Peugeot, yılların kazandırdığı tecrübe ve birikimini yeni bir dizel motor geliştirmek için kullandı. Ve bunun sonucunda 1.4 lt. hacminde yeni bir dizel motor yaratıldı.



    İlk olarak, 26 Nisan 2001 tarihinde basına tanıtılan DV4 TD adı verilen bu motor, PSA ve Ford gruplarının işbirliğinden doğan ilk motor olma özelliğini taşıyor. İki grubun amacı, kompakt ve hafif bir motorla, aynı zamanda bu silindir seviyesinde görülmemiş bir performans ve diğer özellikleri barındıracak bir dizel motor yaratmaktı. Uygulanan “boyut küçültme” politikası her iki grubu da küçük ve orta boyutlu araçlarında kullanılmak üzere bu performanslı motorun yaratılmasına yöneltti.

    İlk olarak Peugeot 206’da kullanılmaya başlanan bu motor daha sonra, Peugeot 307’de de kullanılmaya başlandı.



    1.6 lt. HDi

    1.4 lt’lik DV4 motordan esinlenerek yaratılan 1.6 lt’lik HDi motor ile Peugeot, dizel teknolojisinde bir başka dönemi başlattı.. İlk kez 2003 yılı Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda lansmanı gerçekleştirilen bu 4 silindirli motor, güvenirlilik, uzun ömür ve yüksek akustik performans göz önüne alınarak yaratılmış. Üstten çift eksantrikli, 16 supaplı, hidrolik iticilere sahip motor, Garret GT 15 tipi değişken geometrili turboya sahip.

    90 ve 110 beygir olarak iki farklı güce sahip bu motor Peugeot 307 ve Peugeot 407 modellerinde kullanılıyor.




    2.7 lt. HDi

    Peugeot ürün gamına sadece Peugeot 607 ve Peugeot 407 Coupe modellerinde bulunan 2.7 lt. HDi motor, Peugeot’nun en güçlü dizel motoru. Türkiye’ye 2006 yılı içinde 407 Coupe ile gelecek olan bu güçlü motorun hacmi 2720 cc ve üstten dört eksantriğe ve 24 supaba sahip. İki değişken geometrili turbosu sayesinde 205 beygir gücüne (150 kW) ve 440 Nm’lik en yüksek torka sahip.





    Peugeot ve Dizel Motorların Tarihçesi


    1959 - 403 dizel motor ile piyasaya sürülen ilk seri üretim araç oldu.



    1965 - Dizel güçle çalışan tek kapılı 404, Paris yakınlarında bulunan Montlhéry pistinde dört dünya rekoru kırdı.



    1967 - Paris Motorshow'da bir 204 üzerinde Peugeot, dünyanın en küçük dizel motorunu (1.200 cc) görücüye çıkardı.



    1979 - 604 Turbo Dizel kendi sınıfında Avrupa pazarına sunulan ilk dizel motorlu araç oldu.



    1996 - 406 Common-Rail HDi dizel motor teknolojisinden faydalanan ilk araç oldu.



    2000 - Dünyada ilk kez: Dizel partikül filtresi donanımına sahip HDi motoru ile sunulan 607 piyasaya sürüldü.



    2001 - 1.4 lt. hacminde yepyeni bir dizel motor PSA ve Ford işbirliğinden doğdu.



    2003 - Peugeot, dizel partikül filtresi donanımına sahip HDi dizel motor ile çalışan RC Carreau konsept araç temel alınarak RC Cup modelini piyasa sürdü.



    2003 - 1.4 lt. HDi motordan esinlenerek 1.6 lt. HDi motor ile Peugeot, dizel teknolojisinde bir başka dönemi başlattı.



    2004 – 2004 yılında Paris Otomobil Fuarında 205 beygir gücünde 2.7 lt. HDi motor ilk kez tanıtıldı.



    2005 – Peugeot, Le Mans 24 Saat’te HDi motorlu bir araç ile yarışacağını açıkladı.

    2007- Le Mans serilerinde yarışmak için hazırlanan ve partikül filtreli HDi motora sahip olan Peugeot 908 HDi FAP, ilk yarışı olan Le Mans Series Monza 1000 km yarışında 1. ve 3. sırayı alarak dikkat çekti.

    Sıralamalarda ilk iki gridi kapatan iki Peugeot 908 HDi FAP'tan yarışı birinci olarak bitiren otomobil Marc Gene ve Nicolas Minassian dönüşümlü olarak kullanıyorlar. Stephane Sarrazin ve Pedro Lamy pilotajındaki diğer 908 HDi FAP ise yarışı 3. olarak bitirdi.

    Kısacası; Le Mans'ta Audi tekeli sona erdi..




    saygılarla topiği açan arkadaşa özürlerimi dilerim ama dayanamadım....

    Gereğini bilgilerinize arz ederim






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avcı_33 -- 29 Nisan 2007; 16:47:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: Deli_mi_ne

    ford olmadan psa o motoru zor yapardı. zaten psa bütün motorlarını zaten onunla bununla yapmıyomu. 207 gt diye bmw motoru koy. 107 diye toyota. 307 407 diye ford. zaten pejot arıza yaparsa hep sürücülük yoktur kullananda. o zaman bütün giden pejotları sürücüsü götürüyosa ne iş yapar bu pejot. neyse. konu anblm. devam. aslanı güzel


    en güzel amblemler

    />


    />


    ingiliz kraliyet armasını kullanan tek marka



    arkadaşım çok iddialı ama boş yere. nerden biliyon bilader ford olmadan bişey yapılamayacağını. psa o motoru yaparken yanlarındamıydın son vidayı sen mi sıktın. bana belge göster kardeşim. dünyanın ilk seri dizel üretimi bile peugeota ait sen neyden bahsediyon??????????

    Kaynak:http://www.otomax.com/HaberGor1.aspx?HaberID=16244



    Peugeot ve Dizel Teknolojisi


    Bundan yaklaşık 40 yıl önce Peugeot, 1959 Paris Otomobil Fuarında 403 Dizel otomobilini sergiledi ve Peugeot 403 seri üretimi yapılan ilk dizel otomobil olarak tarihe geçti.



    Peugeot, dizel motorların sadece ticari araçlara yönelik olduğu önyargısına meydan okuyarak dizel motorlarla ilgili çalışmalarını yıllardır durmaksızın sürdürüyor. 1967 yılında üretilen dünyanın en küçük dizel motoruna sahip otomobili Peugeot 204, 1979 yılında Avrupa’nın ilk turbo dizel otomobili olan Peugeot 607, bu yoğun çalışmaların ve emeğin bir sonucu.



    Sonuç olarak Peugeot’nun 1998 yılında, 4 silindirli, 2.0 lt. hacminde ve 110 beygir gücündeki yeni bir dizel motor yaratması bir sürpriz değil. Yüksek basınçlı direk enjeksiyon kısa adıyla HDi teknolojisinde yakıt, yüksek basınç altında doğrudan yanma odasına püskürtülür. HDi kısaltması hem bu yeni teknolojiyi kullanan motorları hem de Peugeot ürün gamında bu tip motorlarla donatılmış dizel modelleri tanımlamak için kullanılıyor.



    HDi teknoljisinin sunduğu üç önemli fayda şöyle özetlenebilir;

    Düşük devirlerde bile fazla çekiş gücü üretimi, bunun sonucunda artan kullanım zevki, gürültü ve titreşim seviyesinde önemli bir azalma
    Yakıt tasarrufu
    Çevreye saygı


    % 20 Yakıt Tasarrufu

    Düşük devirlerde % 50 daha fazla tork, % 25 daha fazla güç

    Partikül emisyonunda % 60 azalma





    1.4 lt. HDi

    Çığır açan HDi teknolojisinin yaratılmasından sonra Peugeot, yılların kazandırdığı tecrübe ve birikimini yeni bir dizel motor geliştirmek için kullandı. Ve bunun sonucunda 1.4 lt. hacminde yeni bir dizel motor yaratıldı.



    İlk olarak, 26 Nisan 2001 tarihinde basına tanıtılan DV4 TD adı verilen bu motor, PSA ve Ford gruplarının işbirliğinden doğan ilk motor olma özelliğini taşıyor. İki grubun amacı, kompakt ve hafif bir motorla, aynı zamanda bu silindir seviyesinde görülmemiş bir performans ve diğer özellikleri barındıracak bir dizel motor yaratmaktı. Uygulanan “boyut küçültme” politikası her iki grubu da küçük ve orta boyutlu araçlarında kullanılmak üzere bu performanslı motorun yaratılmasına yöneltti.

    İlk olarak Peugeot 206’da kullanılmaya başlanan bu motor daha sonra, Peugeot 307’de de kullanılmaya başlandı.



    1.6 lt. HDi

    1.4 lt’lik DV4 motordan esinlenerek yaratılan 1.6 lt’lik HDi motor ile Peugeot, dizel teknolojisinde bir başka dönemi başlattı.. İlk kez 2003 yılı Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda lansmanı gerçekleştirilen bu 4 silindirli motor, güvenirlilik, uzun ömür ve yüksek akustik performans göz önüne alınarak yaratılmış. Üstten çift eksantrikli, 16 supaplı, hidrolik iticilere sahip motor, Garret GT 15 tipi değişken geometrili turboya sahip.

    90 ve 110 beygir olarak iki farklı güce sahip bu motor Peugeot 307 ve Peugeot 407 modellerinde kullanılıyor.




    2.7 lt. HDi

    Peugeot ürün gamına sadece Peugeot 607 ve Peugeot 407 Coupe modellerinde bulunan 2.7 lt. HDi motor, Peugeot’nun en güçlü dizel motoru. Türkiye’ye 2006 yılı içinde 407 Coupe ile gelecek olan bu güçlü motorun hacmi 2720 cc ve üstten dört eksantriğe ve 24 supaba sahip. İki değişken geometrili turbosu sayesinde 205 beygir gücüne (150 kW) ve 440 Nm’lik en yüksek torka sahip.





    Peugeot ve Dizel Motorların Tarihçesi


    1959 - 403 dizel motor ile piyasaya sürülen ilk seri üretim araç oldu.



    1965 - Dizel güçle çalışan tek kapılı 404, Paris yakınlarında bulunan Montlhéry pistinde dört dünya rekoru kırdı.



    1967 - Paris Motorshow'da bir 204 üzerinde Peugeot, dünyanın en küçük dizel motorunu (1.200 cc) görücüye çıkardı.



    1979 - 604 Turbo Dizel kendi sınıfında Avrupa pazarına sunulan ilk dizel motorlu araç oldu.



    1996 - 406 Common-Rail HDi dizel motor teknolojisinden faydalanan ilk araç oldu.



    2000 - Dünyada ilk kez: Dizel partikül filtresi donanımına sahip HDi motoru ile sunulan 607 piyasaya sürüldü.



    2001 - 1.4 lt. hacminde yepyeni bir dizel motor PSA ve Ford işbirliğinden doğdu.



    2003 - Peugeot, dizel partikül filtresi donanımına sahip HDi dizel motor ile çalışan RC Carreau konsept araç temel alınarak RC Cup modelini piyasa sürdü.



    2003 - 1.4 lt. HDi motordan esinlenerek 1.6 lt. HDi motor ile Peugeot, dizel teknolojisinde bir başka dönemi başlattı.



    2004 – 2004 yılında Paris Otomobil Fuarında 205 beygir gücünde 2.7 lt. HDi motor ilk kez tanıtıldı.



    2005 – Peugeot, Le Mans 24 Saat’te HDi motorlu bir araç ile yarışacağını açıkladı.

    2007- Le Mans serilerinde yarışmak için hazırlanan ve partikül filtreli HDi motora sahip olan Peugeot 908 HDi FAP, ilk yarışı olan Le Mans Series Monza 1000 km yarışında 1. ve 3. sırayı alarak dikkat çekti.

    Sıralamalarda ilk iki gridi kapatan iki Peugeot 908 HDi FAP'tan yarışı birinci olarak bitiren otomobil Marc Gene ve Nicolas Minassian dönüşümlü olarak kullanıyorlar. Stephane Sarrazin ve Pedro Lamy pilotajındaki diğer 908 HDi FAP ise yarışı 3. olarak bitirdi.

    Kısacası; Le Mans'ta Audi tekeli sona erdi..




    saygılarla topiği açan arkadaşa özürlerimi dilerim ama dayanamadım....

    Gereğini bilgilerinize arz ederim





    Alıntıları Göster
    FERRARİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neon88

    FERRARİ

    Alıntıları Göster
    volvonun motorundan daha önemli bişiyi var hatırlatiim istersen:sağlamlığı s40la 307nin burun buruna çarpışmasını hayal bile edemiyorum.bence sizde etmeyin sonu pek hayırlı olmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.