Şimdi Ara

EN İYİ AKÜ MARKASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
6.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu bölümde en iyi akü markası hangisi veya en kötüsü hangisi,sorunlu akü markaları hangileri gibi görüşlerinizi paylaşalım.Güncel tutalımki herkes yararlansın.İlk önce ben başlayım.Şahsi fikrim inci akü.Etraftan işittiklerim inci akü için çok iyi.Şuan için 6 ay yol yardımıda veriyorlar.Sizin düşünceleriniz nelerdir acaba?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • inci aku bencede bır de hugel var yan urunu koctaslarda sureklı satılıyor oda aynı kalıtede ve fiyatı daha uygun
  • Parasını verebiliyorsan Optima jel akü heralde 1.000 civarına gelmiştir fiyatı.

    Yoksa. AcDelco olur, tabii yenisini bulabilirsen, Türkiye distribütörü taklaya geldi. Amerikada 7 sene garantisi vardır AcDelco nun.

    Bunlar, üretim kalitesi, tekniği olarak fark yaratan markalar.

    Onun dışında aküler artık 26 aylık üretiliyor garantisini dolduran sapır sapır dökülüyor.

    Tabii siz kendi aracınızdaki aküye göre konuşabilirsiniz. Oda bir tecrübe, bende ger gün gittiğim akü bölge yetkili servisliği olan arkadaşın mekanından gördüklerime göre konuşuyorum.

    Esan, Energy parasına göre fena akü değil. İnci, Mutlu bunlarda aynı kalite de ama daha pahalı. Bosch, Varta alınabilirler ancak avrupa fiyatlı aküler.

    Özetle, tanıdık, sıkıntı çıktığında adamı servise yönlendirmeyecek, işi orada çözecek mekanlardan uygun fiyatlı akü bakınız... Yoksa hepsi aynı malın morciverti...




  • İnci Akü Yuasa ile anlaşma yapmış. Kendi sitesinde görmüştüm. Mutlu aküyü geçti diyorlar. İthal eküler hakkında tek bildiğim, akü alan biri yerliler kadar kullanamadı. Erkenden ömrü doldu. Tahminim nakliyede geçen süre akünün ömründen yedi. Yoksa istisnasız bozuk çıkmasının başka açıklaması olamaz. İthal akü derken AC Delco gibi markaları baz alıyorum.

    Kendi arabamda 2010 üretimi İnci' nin yan markası var. İki kere arabadan kaynaklı tamamen bitti. Her bitişinde ADSL modem adaptörü takıp saat tutarak şarj ettim. En son baktığımda yeşil işareti de görünmeye başlamıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 10 Mart 2016; 8:30:40 >
  • 2013 mart çıkışlı dizel cruze aracımda AcDelco akü vardı 3-4 ay önce mortladı araç yaklaşık 40.000km deyken yani pekde öyle 7 yıl gidecek bir akü değilmiş..Gerçi servis garantiden değiştirdi aküyü o başka..
  • Akünün ömrü hesaba dayalı. Biraz araştırmıştım. Akünün içindeki plakalar yerden yüksektedir ve kurşunla sıvalıdır. Kurşunlu plakalardan kurşun olmayan plakalara atlamalar olur. Şarj edince tekrar eski yerine döner. Zamanla kurşun dibe çökmeye başlar. Alttaki boşluk kurşunla dolup plakalara temas ettiğinde kısa devre yapar. İşte birikme için ayrılan boşluk küçültülerek ömrü kısaltılıyor.

    Peki alttaki alan büyük olsa ve hiç kısa devre yapmasa? O zaman da plakaların yüzünde kurşun bitinceye kadar kullanabilir miyiz? Hayır. Akü ölmeden değiştirmeye kalkarız. Burada Akünün tam kapasite kullanabilmekle uzun ömür arasında dengeyi bulmak gerekiyor.
  • arabamda müzik tesisatı var araca ticari akümü almak lazım normal akümü güç bakımından
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    İnci Akü Yuasa ile anlaşma yapmış. Kendi sitesinde görmüştüm. Mutlu aküyü geçti diyorlar. İthal eküler hakkında tek bildiğim, akü alan biri yerliler kadar kullanamadı. Erkenden ömrü doldu. Tahminim nakliyede geçen süre akünün ömründen yedi. Yoksa istisnasız bozuk çıkmasının başka açıklaması olamaz. İthal akü derken AC Delco gibi markaları baz alıyorum.

    Kendi arabamda 2010 üretimi İnci' nin yan markası var. İki kere arabadan kaynaklı tamamen bitti. Her bitişinde ADSL modem adaptörü takıp saat tutarak şarj ettim. En son baktığımda yeşil işareti de görünmeye başlamıştı.

    Şefim aküyü nasıl şarz ettin detaylı anlatırmısın merak ettim,Güzel bir bilgi gibi heryerde işe yarar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forum Vartacıdır, bir tane Varta diyen olmamış
  • Takviye yapmak akünün ömrünü kısaltır. Bu yüzden düşük akımla şarj etmek, marş çevirmekte zorlanıyorsa takviye etmek lazım. Elektronik sistemlerle motora hükmeden arabalarda koruma olduğu için zayıf aküyü idare etmez. Yanıltmasın.

    Bu çözüm sadece tamamen boşalan aküde işe yarar. Yani teyp çalışmaz, tavan lambası aydınlatmayacak kadar zayıf yanacak. Marş dönmeyecek kadar zayıfsa akücü şarja bağlasın. Hiç müdahale etmeyin. Patlatabilirsiniz.

    Elinizde 12V bir adaptör olsun. 3A civarı adaptör varsa daha iyi olur. Şarj cihazları 3A-4A gibi akımla şarj eder. Benim eski modemin adaptörü 1A olduğu için hesap kolaylığı oluyor.

    Akünün üzerindeki kapakları açıyorsunuz. Kapakları açmadan şarj ederseniz asit taşabilir. Toz girmeyecek bir yerde durmasında fayda var. Duş teknesi, kapalı balkon gibi yerler iyidir.

    Adaptörün + ve - uçlarını tespit edeceksiniz. Adaptörün üzerinde işareti vardır ama avometreyle bakıp uçlardan emin olunuz. Adaptörün + ucu akünün + ucuna, diğeri de eksi uca bağlayıp saate bakınız.

    Tamamen boşalan akünün şarj süresi şöyledir. Akü kapasitesinin %80 doldurulması sağlanır. Yani 1A akımla 60A aküyü şarj ediyorsanız 60x0.8=48 saat şarjda bekleyecek. Adaptör 3A olsa 60A aküyü şarj etmek için 60x0.8=48 48/3=16 saat şarj edilecek.

    Araba çalıştıktan sonra da elektrik kaçağı olup olmadığına baktırırsınız. Alternatörde veya konjektörde arıza varsa yaptırırsınız. Araba çalışmakta zorlanırsa takviye yapılabilir. Dolu akünün takviyesi sıkıntı olmaz ama bitik akünün takviyesi aküyü şoklar. Kurşun diber çöker, asitli suyun yüzü tortulanırsa akü ölür.




  • Çok yaralı olmuş hocam yüreğine emeğine sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux AcDelco Yokmu artık. Energy nasıl alınırmı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.