Şimdi Ara

Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
46.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    1.3 Palio dizel aldım. Alırken farketmedik. Karter de yağ kaçağı var. Karter sökülmeden çözümü varmı. Çok eski bir kaçak ve her yere zamanla dağılmış.. dışardan müdahale mümkün mü? ( Karter değilse nereden kaçırıyor olabilir)
    Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım
    Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım
    Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım
    Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım
    Karter yağ kaçağı. Resimli. Yardım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Karter Yağ Kaçağı: Nedenleri, Belirtileri ve Çözümleri

    Karter yağ kaçağı, motor yağının karterden sızmasıyla oluşan yaygın bir sorundur. Bu sızıntı, performans sorunlarına, çevresel kirliliğe ve hatta güvenlik risklerine yol açabilir.

    Karter Yağ Kaçağının Nedenleri:

    • Yıpranmış veya hasarlı karter contası
    • Sıkılmamış veya gevşemiş karter tapası
    • Çatlak veya hasarlı karter
    • Yüksek yağ basıncı

    Karter Yağ Kaçağının Belirtileri:

    • Motor bölmesinin altında yağ birikintileri
    • Yağ çubuğunda düşük yağ seviyesi
    • Motor bölmesinden gelen yanık kokusu
    • Egzozdan mavi duman

    Karter Yağ Kaçağı Onarımı:

    Karter yağ kaçağının onarımı, kaçak noktasına bağlı olarak değişir. En yaygın onarımlar şunlardır:

    • Karter contasının değiştirilmesi
    • Karter tapasının sıkılması veya değiştirilmesi
    • Karterin onarılması veya değiştirilmesi

    Motor Yağ Kaçağı Masrafı:

    Karter yağ kaçağı onarım maliyeti, kaçak noktasının yerinden ve onarımın karmaşıklığından etkilenir. Genel olarak, onarım maliyetleri 100 TL ile 1.000 TL arasında değişebilir.

    Karterden Yağ Kaçağı Varsa Hangi Arıza Vardır:

    Karterden yağ kaçağı genellikle şunlardan kaynaklanır:

    • Yıpranmış veya hasarlı karter contası
    • Gevşek veya sıkılmamış karter tapası
    • Çatlak veya hasarlı karter

    Karter yağ kaçağıyla karşılaştığında, sorunun kaynağını teşhis etmek ve uygun onarımları yapmak için yetkili bir tamirciye başvurulması önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunların ve masrafların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • dynamic kote 100
  • Karter sökülüp temizlenip üzerine sıvı veya kauçuk contası düzgünce yerleştirilip tekrar takılacak.

    Daha önce sökülmüş ve yukarı da saydığım işlemler düzgün yapılmadığı için yağ kaçağı var.
  • Önce bi yıkatın güzelce nereden kaçak olduğu veya terletme yaptığını görün ondan sonra sonuca göre hareket edersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Önce bi yıkatın güzelce nereden kaçak olduğu veya terletme yaptığını görün ondan sonra sonuca göre hareket edersiniz.
    mantıklı olan bu. teşekkürler
  • Parkettiğiniz yerde damlama görmüyorsanız ve motor yağ eksiltme yapmıyorsa kafaya takmayın. Boşu boşuna masraf etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Parkettiğiniz yerde damlama görmüyorsanız ve motor yağ eksiltme yapmıyorsa kafaya takmayın. Boşu boşuna masraf etmeyin.
    Ustada bana bişey yapmaya gerek yok. Bu kadar olur dedi. Yağ eksilme yok. Yere damlayan yok. Ama motor etrafında pislik oluyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamirciler genelde yeni contada taksa yağ kacağı olur cünkü her vidayı aynı sıkamıyorlar 1 vidayı fazla sıksan conta eziliyor o aradan yağ kacırıyor. tork anahtarı ile sıkılması lazım aslında
  • fazla damlamıyorsa hiç uğraşmayın derim.
  • Usta doğru demiş çoğu yüksek model arabada bile var. Şanzıman motor terleme ve yağ kaçağı yapıyor. Modelden modele fark ediyor büyük ihtimal bu aracın 15 yaşına yakın boşuna masraf yapma. Eksiltme yapmıyorsa sorun değil.
  • önce balata sprey ile temizledim. yıkadım. sonrada dışardan sıvı conta çektim. ( aslında dışardan çekilmez biliyorum) ama şu an çok az bir terleme var. sanırım sorun olmayacak
  • İmkanınız varsa cıvatalarını kontrol etseydiniz. Veya yukarıdan bir yerden yağ gelip aşağıda aracın altından esen rüzgar ile her yere kaçak varmış gibi bulaşma durumu olmasın.

    Motorun göğüs tarafında yağlanma vardı merak ettim temizledim yine oldu. Meğer külbütör kapağı cıvatalarından 2 tanesi gevşemiş. Sıktım temizledim şimdi tertemiz.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    civatalara baktım hepsi sıkı. karter olduğuna eminim. yukardaki resmin bir tanesine dikkatli bakınca belli ediyor. temizledikten sonrada baktım. karterden geliyor. uzun zaman ellenmemiş ondan çok pislik olmuş.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.