Şimdi Ara

en iyi akü markası ve akü ömrü (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.114
Cevap
28
Favori
817.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki

en iyi akü markası ve akü ömrü


(En Son Oy Tarihi: 7.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Merhaba; Aku¨ yenilemem gerekiyor. 2013 Ford Fiesta 1.5 dizel Titanyum X aracım için. Km 70 Bin’e yakın. Aracımı sıfır almıştım şu an olan akü kendi orijinal aküsü olan Varta 60Ah 590A SAE/EN T6 Silver Calcium ürünüdür.

    Öneriniz nedir veya nelerdir? İlk tercihim İnci Akü ve Varta olacaktır. Teşekkür ederim.
  • en son eas almıştım 7 yıl oldu hala ilk marşta basıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracım Kia marka, gittiğim servis hem Kia hem Fiat servisi.

    Aracıma Fiat'ın orijinal aküsünü taktılar. Sanırım Birmot markası. Kime ürettiriyor acaba bilen var mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Benim aracım Kia marka, gittiğim servis hem Kia hem Fiat servisi.

    Aracıma Fiat'ın orijinal aküsünü taktılar. Sanırım Birmot markası. Kime ürettiriyor acaba bilen var mı?

    “Türkiye'de akü pazarında Mutlu, İnci ve Yiğit markalarıyla üretim yapan 3 büyük firma var.

    Biz akülerimizi Yiğit Akü'ye ürettiriyoruz. Patenti bize ait olan bu üretimde teknolojinin son yenilikleri kullanılıyor.

    Yaptığımız üretimin kalitesi sayesinde ilk 2 yılda Türkiye'de yılda 3 milyon adet olan akü pazarının yüzde 5'ine hakim olmayı hedefliyoruz.”

    (Birmot Genel Müdür Yardımcısı Dr. Faik Öztunç, 2004)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60Ah’dan az olmamalı.

    590A ‘ dan az olmamalı.

    bu kriterlere uyan varta, inci, mutlu, yiğit vs alınabilir.

    fakat her markanın düşük versiyonu var, mesela 60ah varta da 540A modeli de var.

    buna dikkat etmek lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Hocam direkt marka model önerinizi merak ediyorum. Yılda 10 binden az kilometre yapıyorum. Teşekkür ederim.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 4 Mart 2021; 10:44:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Hocam Varta için link yeniler misiniz? Sonuç bulunamadı uyarısı alıyorum. İnci için belirttiğiniz model benim de aklımda. Mutlu tercih edeceğimi sanmıyorum. Geçmişte İnci akü kullandığım için ve hali hazırda 7 senede hiç üzmeyen Varta olduğu için öncelik markalarım bunlardır. Varta için önerinizi bekliyorum hocam. Teşekkür ederim.
  • 2012 1.4tdci ile 3 yıldır 66amper mutlu kullanıyorum ankarada akü canavar gibi marş bastırıyor.

    Hangisinin üretim tarihi yeni ise varta 72amper e43 veya mutlu 72 amper alçak tip tavsiye ederim.
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    İlgin için teşekkür ederim.

    Varta modeli için;
    *E43 72Ah
    *D54 65Ah (Öncelik)
    *E38 74Ah

    İnci Akü için;
    *Maxim A Gorilla 65Ah veya 72Ah tercih edebilirim.

    İzmir içinde bu marka ve modeller iyi olacağını düşünüyorum. Sabah bir kaç yerden fiyat teklifi alırım uygun olanı ile işimi çözüme kavuştururum.
  • akünüzün yeri 175x175x278 mm olması lazım, bundan daha büyük almamalısınız.

    kısa mesafe ve şehir içi çok kullanılıyorsa EFB akü ve olabildiğince düşük amperli almak daha sağlıklı ve tasarruflu olabilir. bahsettiğim 60-65 amper arasındakiler mantıklı. 72 amperi şehir içinde ne zaman şarj edebilecek.

    ha uzun yola çok çıkarım dersen 72-74 amper de alınabilir.

    ha ses sistemi, park kamerası vs donanımlar ekstra varsa ozaman yüksek amper alabilirsiniz.

    dikkat et, 590A 'dan da aşağı olmamalı.


    bahsettiğim varta; BLUE DYNAMİC EFB 565 500 065

    Model: 565 500 065

    Kapasite: 65 Ah

    CCA: 650 A

    Genişlik: 175 mm

    Genişlik: 278 mm

    Yükseklik: 175 mm

    Short Code: D54




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 4 Mart 2021; 10:56:53 >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    İlgin için teşekkür ederim hocam.
  • Çok yaygın değil ama duracell kullanıyorum memnunum şimdilik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2016 model Astra J 1.6 115 hp için hangi aküyü önerirsiniz? Araba eskisi gibi otomatik marş alarak çalışmıyor(eskiden kontağı çevirir çevirmez çalışırdı), şimdi bir kaç saniye marşa basılı tutmam gerekiyor. Göstergelerin ışık seviyesi, farlar vs. dalgalanıyor. Bazen Esp hatası veriyor kapatıp açınca düzeliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozanm12345 O kullanıcısına yanıt

    60 ah 600A inci Maxim A gorilla


    61 ah 600A Varta Silver Dynamic 561 400 060


    60 ah 540A Varta Blue Dynamic 560 409 054


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K U N kullanıcısına yanıt

    Bunu söyleyen distribütör mü?

  • K U N kullanıcısına yanıt

    Merakımdan sormaktayim. 3 ayda nasıl sıfırlandı? Tamamen mi öldü? Araç günlük kaç km yapıyor ve kaç marş basıyor. Araç nedir? Kaç model?

    Akü standart akü mu? Agm mi, Edb mi?

    Teşekkkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozanm12345 O kullanıcısına yanıt

    Akünüzü şarj edin, yeni akü almayınız.

    Sürüş kültürünüzü bilmemekle beraber; bu pandemide bir çok arabanın aküsü bu duruma geldi. Araç hareketli değilse 2 ayda bir ful şarj edin. Imkan varsa her ay şarj edin.

    Araç sürekli harekette değilse, yeni akünüz de ölecektir. Günlük 2 marş ve 40-50 km sürüş aküyü sarj etmeye yetmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında akünün ömrü olayı, akünün markasından çok(dandik merdiven altı markalar konu dışı tabiki. kaliteli bir yerli ürünü kastediyorum) aracın elektrik sistemi ve aracı kullanım şeklimiz tarafından belirlenir.


    araç ölü konumdayken ne kadar enerji çektiğini hesaplayan elektrikçiler var, ortalama olarak sonradan multimedya takılmış ya da kontak kapalıyken radyosu çalışan, lpg'li ve alarmlı bir otomobilde parazit kayıplar, dolu bile olsa park halinde 10 güne akü derecesini min normal değer olan 12.6'dan 12.4'e yani %75 doluluğun altına düşürür. %75 doluğa sahip bir akü, bu şekilde kaldıkça sülfatlaşmaya uğrayarak hızla yaşlanır. enerji tutma kapasitesini kaybeder. bu demek değil ki 12.0 v akü marş basmaz, gayet basar. ancak bir süre böyle kötü kullanılmışsa akşama 12.8v olarak bile bıraksan sabaha tık yapıp kalabilir. parazit voltaj çekecek donanımı olmayan bir aracın aküsü ise 10+ yıl bile dayanabilir(eski ev sahibimin mercedesinki fabrikada takılandı mesela). düzenli şarj olanlar da aynı şekilde. babamın minibüslerinin hiç birisinin aküsünün bittiğini hatırlamam, araç her gün çalışıyor çünki. düşük voltaj yüzünden yıpramıyorlar.


    özet: sık akü yiyorsa parazit voltajı ölçtürün. aracınızı uzun süre yatırmayın, traktör, motor, karan gibi yatmak zorundaysa mesela BLACK+DECKER'ın akü bakım adaptörleri var. bende var. istersen arada tak şarj et(24 saat civarı sürüyor tam doldurması) istersen takıp bırakıyorsun, o gerektiğinde dolduruyor, tatmin olduğunda elektriği kesiyor. genelde batıda spor otomobilleri olanlar kullanıyor.









  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.