Şimdi Ara

::EN PAHALI EKRAN KARTINI ALSAK PES6 GRAFİĞİ GERÇEK GİBİ OLURMU?:: (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
1.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cy_x

    aa16 af16 vsync'yice açarsan baya bi değişir oyun ama


    Evet, burada denilenden hareketle, dolaylı bir etkinin olduğunu söyleyebiliriz.


    PES 6'yı boş verip genel konuşalım: siz 8600'le bir oyunu başarım kaybı yaratacağı için yumuşatma - filtre açamadan, düşük çözünürlükte oynamak durumuna kalabilirsiniz.
    Fakat, üst seviye bir ekran kartına geçtiğinizde (meselâ, 8800 GTX veya GTS'ye) bu tür ayrıntıları açarak yüksek başarımla oyanayabilirsiniz.

    Elbet, 8600'le de aynı kaliteyi yakalayabilirsiniz. Düşük başarım sunacağından bir anlamı kalmaz, sadece.
    Oyununuzu düşük ayarda oynarsınız.


    Aslında, sizin esas dediğiniz Shader Model teknolojisi ve buna benzer durumlarda geçerli.

    Shader Model, cisimlerin tepe noktalarını tarayan tepe tarayıcıları (vertex shader), noktacık (pixel) tarama, işleme işini gören noktacık işlemcileri (pixel shader) ve 4.0 sürümüyle gelen, fiziksel birtakım işlemler yapan geometri birimlerini (geometry shader) kapsayan, genel bir kavram. Bu Shader Model, geliştikçe daha çok ve çeşitli komut daha hızlı şekilde işlenebiliyor. Bu da görüntü kalitesinde çoğalma, yükselen gerçekçilik ve bazen de başarım artışı olarak geri dönüyor.

    Bir de Directx isimli bir arabirim var (tabii, OpenGL de buna rakip). Oyun motoruyla kart sürücüsü arasında bağlantıyı kuran, oyun yapımını kolaylaştıran bu arabirim, her yeni sürümüyle daha yeni SM'leri (shader model) ve/ya da başka ek özellikleri destekliyor.
    Bu arabirimler, ekran kartları tarafından donanımsal olarak desteklenmek durumundadır. Yoksa, faydalanamazsınız.

    Örneğin: Directx 7.0:
    Donanımsal dönüştürme - ışıklandırma (hardware transform&lighting) teknolojisiyle, merkezî işlemcinin önemli bir görevi (sizce ne? :) ekran kartına aktarıldı. Çok daha hızlı çalışabilen; ancak bu hızlı çalışabilirliği yüksek gırafik kalitesiyle dengeleyen oyunlar çıktı (hep böyledir. Birileri başarım çok artacak der; ama o yüksek başarım, yüksek veya öyle gösterilen gırafik kalitesiyle dengesini bulur. Piyasa hep hareketli kalır ve kartlar güzelce satılır)

    Directx 8.0:
    Programlanabilir noktacık işlemcileri ve tepe tarayıcıları sunuldu. Gerçek anlamda SM'den bahsedilir oldu. 1.1 sürümlü tepe tarayıcılar sayesinde merkezî işlemcinin yükü gene azaltıldı. Gene 1.1 sürümündeki noktacık işlemcileriyle güzel efektler görmeye başladık (sudaki gelişmiş yansımalar, güneşin parlaması vs. vs.).

    Directx 8.1:
    Noktacık işlemede geliştirme yapıldı. 1.2 - 1.3 - 1.4 sürümleri geldi. Başarımda artışlar, uzun vadede görüntü kalitesinde yenilikler görüldü.

    Directx 9.0: Bahsi geçen iki birimin 2.0 sürümü geldi. Gene gelişmişlik, kalite... 9.0 gerçekten kayda değer farklar getirdi.
    Uzatmıyorum. 9.0'ın önemli b ve c sürümleri, daha sonra çıkan 10.0 ve çıkacak 10.1 var. İşin mantığını kaptınız, sanıyorum.

    Zaten, vereceğim örnek için bu kadarı yeterli.

    Bakın, size Half - Life 2: Lost Coast isimli oyun Directx 7.0, 8.0, 9.0 (b veya c değil) ve 9.0 üstüne (gene b veya c değil) HDR (high dynamic range) ışıklandırması açık olarak ayarlandığında nelerin değiştiğini göstereyim (bu gif dosyası iyi oluyor):

    />


    Örneğin, yıl 2003 olsun. En iyi kart Radeon 9800 XT. Kendisinde SM 2.0 (dx 9.0) desteği var. Oyun izin verirse (ki HL2 veriyor) SM2 üzerinde HDR açabiliyor.

    Biz de, dx 7.0 destekli Geforce 4 MX kartına sahip olalım. Bu kart, o gif dosyasında gördüğünüz dx 8.0 ve 9.0 efektlerini kesinlikle gösteremez, donanımsal desteği olmadığından.

    Peki ben ne yapacağım? Ya Geforce 4 TI serîsinden bir kart edinip dx 8.0 ya da Radeon 9500 veya üstü bir kart alarak (9800 XT alırsam başarım çok yüksek olur. Yumuşatmayı rahat açarım) dx 9.0 + HDR görebileceğim (bahsi geçen oyun 2005'te çıktı. Bu ayrı).


    İşte, yüksek seviyeye geçerek "gerçeğe daha yakın" görüntü elde ediyorum. Düşük teknolojili alt seviyede ise sınırlara mahkûmum. Kütük gibi oyun oynuyorum.

    ------


    8800'deki SM 4.0, 8600'de de desteklendiğinden bu anlamda bir fark göremiyorum. İlk başta bahsettiğim dolaylı başarım - görüntü kalitesi ilişkisi söz konusu, bir tek.


    En iyi kart olan SM 4 destekli 8800 Ultra'ya SM 3 X1950 XTX'ten geçerseniz, işte o zaman, SM 4'ün desteklendiği bir uygulamada fark görürdünüz Uygulama destek vermezse değişim olamaz.


    Hangi karttan hangi karta geçtiğinize ve oyunun verdiği desteğe bağlı bir durum, kısaca.


    Bu arada, unutmadan, dolaylı kalite artışı konusu merkezî işlemci ve bellek için de geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 19 Eylül 2007; 6:13:53 >




  • Elaman bu soruyu dalgasınamı sormuş yoksa cidden kitlemiş bi şekilde sormuşmu
    Bide üstüne 2 sayfa yorum yapılmış way be
  • böyle bişeyi bende açsam sınır dışı olurdum
  • bu topic neden hala kaldırılmadı...
  • @Tuğer, bazılarının aksine gerçekten ciddi ve güzel bir yorum yapmışsınız. Benim bile bilmediğim bir kaç şey çıktı :) Teşekkürler.
  • Konu için değil sadece şu mesaj için yorum yapıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CWaRRioR


    quote:

    Orjinalden alıntı: murders

    Olur olur kendini stadyumda gibi hissedersin bi bakmışsın sahada Nese bişey derdimde kalsın


    Maç sonunda da dövüş filan çıkar, sopayı yer oyunu kapatırız


    Abi sen ne yaptın ye işyerindekiler zor ayılttı valla ben bu mesajı okuduktan sonra.




  • yinede yararlı bilgiler var:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DigitalWorld

    Konu için değil sadece şu mesaj için yorum yapıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CWaRRioR


    quote:

    Orjinalden alıntı: murders

    Olur olur kendini stadyumda gibi hissedersin bi bakmışsın sahada Nese bişey derdimde kalsın


    Maç sonunda da dövüş filan çıkar, sopayı yer oyunu kapatırız


    Abi sen ne yaptın ye işyerindekiler zor ayılttı valla ben bu mesajı okuduktan sonra.



    yarıldım resmen ya




  • pes66 da yapımcılar oyuna bu özelliği koyacaklarını duyurmuşlar fi tarihinde şöyleki ayarları sonuna kadar açınca eğer 89GHZ 58 çekirdekli 100gb (50*2 dual channel) ram ve 3dfx serisi bir ekran kartıyla gerçek gibi grafikler eşliğinde lig tv izler gibi oyunu oynayabilecekmişiz...

  • quote:

    Orjinalden alıntı: BySerkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Bill Gates onu da düşünmüş:

    "Sırf oyun oynayacaksan al sana X-BOX 360" demiş adam.

    Daha ne yapsın...

















    alemsiniz be arkadaşlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BySerkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Bill Gates onu da düşünmüş:

    "Sırf oyun oynayacaksan al sana X-BOX 360" demiş adam.

    Daha ne yapsın...















    çok bomba olmuş yawww




  • quote:

    Orjinalden alıntı: celalcaner2

    fx5200 oha be ona para mı yeter. onun yerine 8800 ultra alırım daha iyi

    harbi ne kadardır fx5200 şimdi?satıştamıdır?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.