Şimdi Ara

En sevdiğiniz kamyon markası (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
660
Cevap
0
Favori
290.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: awolcd

    The.jackal, tekrar gönderdiğin bilgiler için teşekkürler. Lastik ölçülerini 315/80R22.5 alıyorum. Şanzımanı VT2214B alıyorum. Diferansiyeli de RSS1344B alıyorum. Buna göre hesaplamaları yapıyorum:

    Lastiğin çevresi : 315*0.80*2=50.4 mm + 22.5*2.54=57.15 cm = 107.55 cm lastiğin çapı. Çevresi ise 337 cm yaklaşık olarak.

    şanzımanda priz direk durumu söz konusu olduğundan (oran 1.00) maksimum 1800 d/d motorun çevirdiğini ele alırsak: 1800*60=108000 dev/saat

    Bu oran diferansiyelde (örneğin 4.63 alıyorum) 108000/4.63=23326dev/h olur.

    23326*337=7860862 cm/h olur oda 78.6 km/h olur. Sonuç olarak bu aracın hızı maksimum 1800 d/d da 78.6 km/h dir. O sırada hız göstergesi kaçı gösterirse göstersin gerçek hız budur. Ama 1800 d/d olayından şüpheliyim. Bu konuda yorumlarınız varmı?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    The.jackal, tekrar gönderdiğin bilgiler için teşekkürler. Lastik ölçülerini 315/80R22.5 alıyorum. Şanzımanı VT2214B alıyorum. Diferansiyeli de RSS1344B alıyorum. Buna göre hesaplamaları yapıyorum:

    Lastiğin çevresi : 315*0.80*2=50.4 mm + 22.5*2.54=57.15 cm = 107.55 cm lastiğin çapı. Çevresi ise 337 cm yaklaşık olarak.

    şanzımanda priz direk durumu söz konusu olduğundan (oran 1.00) maksimum 1800 d/d motorun çevirdiğini ele alırsak: 1800*60=108000 dev/saat

    Bu oran diferansiyelde (örneğin 4.63 alıyorum) 108000/4.63=23326dev/h olur.

    23326*337=7860862 cm/h olur oda 78.6 km/h olur. Sonuç olarak bu aracın hızı maksimum 1800 d/d da 78.6 km/h dir. O sırada hız göstergesi kaçı gösterirse göstersin gerçek hız budur. Ama 1800 d/d olayından şüpheliyim. Bu konuda yorumlarınız varmı?

    valla fh420 düz yolda boş iken (dorse bağlı) 6. vites 1200-1300 devirde 80 le gidiyor fh520 nin 1800 d/d de 78 le gitmesi çok ilginç

    edit: tamam şimdi gördüm sen diferansiyel oranını 4.63 almışın. sanırım daha düşük alınca daha yüksek max. hız elde edebiliriz. peki birşey sorsam bu diferansiyel oranı küçüldükçe araç daha yüksek max. hıza çıkıyor gibi görünüyor peki neden büyük diferansiyel oranı da kullanılıyor? büyük diferansiyel oranının artıları neler?(galiba daha seri oluyor ama düşük max hız oluyor ama emin değilim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the.jackal -- 21 Haziran 2007; 21:36:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Kardeş aktarma arkadan olduğundan arka lastik ölçülerini alıyorum. 295/80R22.5

    295*080*2=47.2 cm. Jantın çapı: 22.5*2.54=57.15 cm ise lastiğin toplam çapı= 47.2+57.15=104.35 cm. Lastiğin çevresi yaklaşık 327 cm.dir.

    maksimum 1900d/d aldığımızda bu devir şanzımandan 1900/0.78=2435 d/d olarak çıkar. bu da 2435*60=146100 dev/saat olur. Bu sayı diferansiyelden

    146100/3.36=43482 dev/saat çıkar. 43482*327= 14218614 cm/h=142 km/h son sürat olur. Burda önemli olan aracın motorunun bir şekilde 1900 d/d yı görmesidir.


    Güzel hesap!
    Ancak tam da doğru değil.
    Sadece varsayımlı bir yaklaşım.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bef

    quote:

    Kardeş aktarma arkadan olduğundan arka lastik ölçülerini alıyorum. 295/80R22.5

    295*080*2=47.2 cm. Jantın çapı: 22.5*2.54=57.15 cm ise lastiğin toplam çapı= 47.2+57.15=104.35 cm. Lastiğin çevresi yaklaşık 327 cm.dir.

    maksimum 1900d/d aldığımızda bu devir şanzımandan 1900/0.78=2435 d/d olarak çıkar. bu da 2435*60=146100 dev/saat olur. Bu sayı diferansiyelden

    146100/3.36=43482 dev/saat çıkar. 43482*327= 14218614 cm/h=142 km/h son sürat olur. Burda önemli olan aracın motorunun bir şekilde 1900 d/d yı görmesidir.


    Güzel hesap!
    Ancak tam da doğru değil.
    Sadece varsayımlı bir yaklaşım.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Genellikle zaten 20 tondan aşağıya yüklemem.


    Pro 827 için,
    20 ton yüklüyorsun!
    Aracın boş ağırlığı nedir? (Kasa, avadanlıklar, dolu depo ve sürücü dahil)

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bef

    quote:

    Kardeş aktarma arkadan olduğundan arka lastik ölçülerini alıyorum. 295/80R22.5

    295*080*2=47.2 cm. Jantın çapı: 22.5*2.54=57.15 cm ise lastiğin toplam çapı= 47.2+57.15=104.35 cm. Lastiğin çevresi yaklaşık 327 cm.dir.

    maksimum 1900d/d aldığımızda bu devir şanzımandan 1900/0.78=2435 d/d olarak çıkar. bu da 2435*60=146100 dev/saat olur. Bu sayı diferansiyelden

    146100/3.36=43482 dev/saat çıkar. 43482*327= 14218614 cm/h=142 km/h son sürat olur. Burda önemli olan aracın motorunun bir şekilde 1900 d/d yı görmesidir.


    Güzel hesap!
    Ancak tam da doğru değil.
    Sadece varsayımlı bir yaklaşım.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    Neden doğru değil, arkadaşın verdiği teknik bilgilere göre hesapladım. Teknik verilerde hata varsa bilmem ama fiziksel ve gerçek sonuçlar bunlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bef

    quote:

    Kardeş aktarma arkadan olduğundan arka lastik ölçülerini alıyorum. 295/80R22.5

    295*080*2=47.2 cm. Jantın çapı: 22.5*2.54=57.15 cm ise lastiğin toplam çapı= 47.2+57.15=104.35 cm. Lastiğin çevresi yaklaşık 327 cm.dir.

    maksimum 1900d/d aldığımızda bu devir şanzımandan 1900/0.78=2435 d/d olarak çıkar. bu da 2435*60=146100 dev/saat olur. Bu sayı diferansiyelden

    146100/3.36=43482 dev/saat çıkar. 43482*327= 14218614 cm/h=142 km/h son sürat olur. Burda önemli olan aracın motorunun bir şekilde 1900 d/d yı görmesidir.


    Güzel hesap!
    Ancak tam da doğru değil.
    Sadece varsayımlı bir yaklaşım.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.jackal

    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    The.jackal, tekrar gönderdiğin bilgiler için teşekkürler. Lastik ölçülerini 315/80R22.5 alıyorum. Şanzımanı VT2214B alıyorum. Diferansiyeli de RSS1344B alıyorum. Buna göre hesaplamaları yapıyorum:

    Lastiğin çevresi : 315*0.80*2=50.4 mm + 22.5*2.54=57.15 cm = 107.55 cm lastiğin çapı. Çevresi ise 337 cm yaklaşık olarak.

    şanzımanda priz direk durumu söz konusu olduğundan (oran 1.00) maksimum 1800 d/d motorun çevirdiğini ele alırsak: 1800*60=108000 dev/saat

    Bu oran diferansiyelde (örneğin 4.63 alıyorum) 108000/4.63=23326dev/h olur.

    23326*337=7860862 cm/h olur oda 78.6 km/h olur. Sonuç olarak bu aracın hızı maksimum 1800 d/d da 78.6 km/h dir. O sırada hız göstergesi kaçı gösterirse göstersin gerçek hız budur. Ama 1800 d/d olayından şüpheliyim. Bu konuda yorumlarınız varmı?

    valla fh420 düz yolda boş iken (dorse bağlı) 6. vites 1200-1300 devirde 80 le gidiyor fh520 nin 1800 d/d de 78 le gitmesi çok ilginç

    edit: tamam şimdi gördüm sen diferansiyel oranını 4.63 almışın. sanırım daha düşük alınca daha yüksek max. hız elde edebiliriz. peki birşey sorsam bu diferansiyel oranı küçüldükçe araç daha yüksek max. hıza çıkıyor gibi görünüyor peki neden büyük diferansiyel oranı da kullanılıyor? büyük diferansiyel oranının artıları neler?(galiba daha seri oluyor ama düşük max hız oluyor ama emin değilim)

    Alıntıları Göster
    Kardeş diferansiyel oranı küçüldükçe moment azaldığından hız artıyor ama çekiş gücü düşüyor. diferansiyel oranı nekadar büyükse araç hızdan ziyade o kadar yük için uygun oluyor. Herhalde Volvo eğer gerçekten tüm bu şanzıman ve diferansiyel seçeneklerini sunuyorsa ( Mesale otobandan ziyade patika dağ yollarında ağır yük çekiyorsan büyük oranlı diferansiyeli tercih edebilirsin) bu büyük bir avantaj. Yabancı ülkelerde sırf ağır çekmek için üretilmiş araçlar var, sırf otoyol için üretilmiş modeller var. Bu Volvoda da geçerli. Gerçekten Volvo geniş araç yelpazesine sahip köklü bir firma. İnşallah kendi yerli üretimimiz kamyonlarda bu seviyeye yavaş yavaş ulaşır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: the.jackal

    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    The.jackal, tekrar gönderdiğin bilgiler için teşekkürler. Lastik ölçülerini 315/80R22.5 alıyorum. Şanzımanı VT2214B alıyorum. Diferansiyeli de RSS1344B alıyorum. Buna göre hesaplamaları yapıyorum:

    Lastiğin çevresi : 315*0.80*2=50.4 mm + 22.5*2.54=57.15 cm = 107.55 cm lastiğin çapı. Çevresi ise 337 cm yaklaşık olarak.

    şanzımanda priz direk durumu söz konusu olduğundan (oran 1.00) maksimum 1800 d/d motorun çevirdiğini ele alırsak: 1800*60=108000 dev/saat

    Bu oran diferansiyelde (örneğin 4.63 alıyorum) 108000/4.63=23326dev/h olur.

    23326*337=7860862 cm/h olur oda 78.6 km/h olur. Sonuç olarak bu aracın hızı maksimum 1800 d/d da 78.6 km/h dir. O sırada hız göstergesi kaçı gösterirse göstersin gerçek hız budur. Ama 1800 d/d olayından şüpheliyim. Bu konuda yorumlarınız varmı?

    valla fh420 düz yolda boş iken (dorse bağlı) 6. vites 1200-1300 devirde 80 le gidiyor fh520 nin 1800 d/d de 78 le gitmesi çok ilginç

    edit: tamam şimdi gördüm sen diferansiyel oranını 4.63 almışın. sanırım daha düşük alınca daha yüksek max. hız elde edebiliriz. peki birşey sorsam bu diferansiyel oranı küçüldükçe araç daha yüksek max. hıza çıkıyor gibi görünüyor peki neden büyük diferansiyel oranı da kullanılıyor? büyük diferansiyel oranının artıları neler?(galiba daha seri oluyor ama düşük max hız oluyor ama emin değilim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    BMCPRO

    Eskiden MAN lar çok tutulurdu. Hatırlarım HN22.190 lar vardı 1986 lı yıllarda. Bir de Ford 1210 ve 1211 ler vardı. Kırmızı Manlar (Burunlu) o zaman için yüksek güçlüydü, 180-190 BG civarı. Ford lar herhalde 110 BG civarındaydı. Bir de sonradan Ford Cargo 2014 ler vardı 140 BG civarı. Ama insanlar: "vay be kamyon da MAN mış derdi". Bunların büyük bir çoğunluğu Konya 'da karoser yapardı. Neden ama Konya'da MAN ı olmayana kız verilmez derlerdi. MAN neden bu gücünü kırkayak kamyonda kullanamadı. Bildiğim kadarıyla MAN motor rektefiyesinde en uzun ömürlü motorlara sahip. 32.270 ler ve 32.310 lar niye pek tutulmuyor. Dediğin gibi sebep sadece süspansiyon mu? Motor gücü olarak düşük mü diyorsun. MAN ki motorda dünyaca önemli bir yere sahip. Fiyatmı yüksek?


    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    Genellikle zaten 20 tondan aşağıya yüklemem.Yüklersem zaten para kazanamam.Bazen limanda gemi oluyor.Yurtdışından küspe geliyor.Küspe ağırlık etmiyor ama hacim kaplıyor.O zaman kasan büyük olsa bile en fazla 18 ton geliyor.Zaten çoğunluk benim işim inşaat malzemeleri kum,çimento,harfiyat.Bu işlerde arabaya mecbur tonaj atıcaksın.Bazen 35 ton a bile çıktığım oluyor.Ama gereksiz.20 Tondan fazla yüklemiyiceksin arabaya.Ben arabama bakmak istiyorum diyorsan bu işler böyle.Yüklersende zaten manevra yaparken lastiklerin yarısı yerde kalıyor,Harcadığın mazot cabası.Zaten piyasada rekabet kızıştı.En iyisi 20 ton.+ Ceza yemek var yani işin içinde.Man a gelince.Buralarda pek tutulmadı.İç anadolu bölgesinde kakılı.Yollarda gördüğüme göre performans düşük.Mirap nakliyat var belki bilirsiniz.Merkezi ankarada.Bandırmada şubesi var.Adam da 100 küsür man 32.270 var.Teker teker hepsini satıyor.Artık bilmiyorum neden satıyor.Yani benim gözümde para kazandıracak araba değil.Tonajlı çalışmıyıcaksan ideal araba.Sallamaktan içinde durabilirsen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Doğrudur kardeş, zaten bende bunu demek istiyorum, yani MAN sektörde geri kaldı, halbuki köklü firma, açıkcası ben daha iyi bir atılım beklerdim MAN dan. Herhalde şu an yedek parça bakımından en iyi marka BMC ve Ford. Diğer markaların örneğin Scania veya Volvo yedek parçaları ithal değilmi. Peki bu durum BMC de nasıl. Yedek parçaların hepsi yerli üretim mi, yoksa bir kısmı yerli bir kısmı ithal mi?

    Bir de fırsat bulursan BMC PRO827 nin vites ve mandalının (8den sonraki viteslere geçiş) fotoğrafını çekip ekleyebilirmisin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    İşin içine sadece arabanın güçlü olup olmaması girmiyor ki.Yakıt tüketimi,parça maliyeti,ne kadar para bırakması,Yetkili Servis ağı.Süspansiyonu boşverelim.En önemli konu bunlar.Ama arabanın performans gücünüde bu işin içine koyalım.Bunların içine hepsini koymak lazım.Ben 32.270 lerle rampada dalga geçiyorum.o 32.310 larda gördüğüme göre rampada gitmiyor.Artık nedendir bilemem.Konyada ve ankarada man boldur.Hele eskiden.Dediğin gibi man ı olmayana kız vermezlermiş.Bende o konuyu buna bağlıyorum.Man ın fabrikası ankarada olduğu için büyük etkisi vardır.Bir zamanlar o Burunlu kırmızı man lar efsaneydi.Çok iyi bilirim.Güç bakımından bile.Hala daha yollarda görebiliyoruz.Man ın fiyatlarına gelince.En son çıkardığı kırkayak 39.390 ların fiyatı 150.000 milyar küsür diye duydum.Bence verilmez bir arabaya o para.Milletin işinde çalışacaksan hele hiç vermilmez..Benim görüşüm bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikalp

    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.

    Alıntıları Göster
    son cikan model MAN tg güzel olmus
    evet,arkasdasin dedigi gibi,man türkiyede kamyon üretmiyor,verimli olmadi.sadece
    otobüslere endeksli ( Fortuna ya cok talep var,ayni zamanda Neoplanlarin
    montajlari yapiliyor,finish almanyada gerceklesiyor)
    saygilar

     En sevdiğiniz kamyon markası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scania_124_g

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bakin arkadaslar Man gercekten pazarinin en buyuklerinden.pazarin etkisi belkide en buyuklerinden onuda ayrica belirteyim.burada sozu edilen siparisinize gore arac.yani kirk ayakta verim alamazsiniz.turkiye den baska nadir ornek aramak zor cekici ye tork u aktarmakta mantik yatarken kirkayak olayine yonelik fabrikalar ozellikle bolgesel pazarlarda olsa bu gozardi edilmekte.Volvo olsun Man olsun Scania Mercedes hatta Daf Olsun bunu yelpazelerinde goremezsiniz.ama yerliler bunu orjinal yapabiliyolar bildigim kadariyla.saygi duyarim.ornek Man yada Volvo nun Damper ve insaat sektoru icin uruettiklerinde bu sorun asla yasamazsin.ayni sekilde bu modellerin koreserlerinde de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WESKEYY

    Bakin arkadaslar Man gercekten pazarinin en buyuklerinden.pazarin etkisi belkide en buyuklerinden onuda ayrica belirteyim.burada sozu edilen siparisinize gore arac.yani kirk ayakta verim alamazsiniz.turkiye den baska nadir ornek aramak zor cekici ye tork u aktarmakta mantik yatarken kirkayak olayine yonelik fabrikalar ozellikle bolgesel pazarlarda olsa bu gozardi edilmekte.Volvo olsun Man olsun Scania Mercedes hatta Daf Olsun bunu yelpazelerinde goremezsiniz.ama yerliler bunu orjinal yapabiliyolar bildigim kadariyla.saygi duyarim.ornek Man yada Volvo nun Damper ve insaat sektoru icin uruettiklerinde bu sorun asla yasamazsin.ayni sekilde bu modellerin koreserlerinde de.

    Alıntıları Göster
    Zaten en çok kırkayak kamyonlar bizim ülkemizdedir herhalde. Bu tür kamyonlarla bir seferde 25-20 tonun üstünde yükleyemezsiniz. Halbuki bir çekiciyle 30 tona kadar yük taşıyabilirsiniz. Kendi ağırlığı ile birklikte bildiğim kadarıyla 5 dingilli bir araç 40 tona kadar çıkabiliyor. Hele katar şeklinde olursa bu değer daha da artabiliyor. Haliyle kamyon sahibi de rekabet ortamında daha çok yük atıyor. Bu da yolların vaktinden önce bozulmasına ve yıpranmasına yol açıyor. Bu da milli gelirin israfı demek, bide rekabet dolayısıyla yeterince kazanamayan işletmeciyi düşünürsek.

    Gerçi ulusal ulaşım planlamasında TIR lara ağırlık verilmesinden bahsedilir ama bunu taşıyacak yolların (fiziksel niteliksel) Türkiye'de henüz olmadığı da bir gerçek.

    Ama ne olursa olsun ben kamyonların yüklüyken sağ şeritten ağır ağır gitmesine ve o egsozdan aracın zorlanırken çıkan koyu dumana hastayım.

    Aklıma gelmişken bir şey sorucam. Bazı kamyonlarda vites değiştiriken vuww diye bir ses geliyorki en kalabalık şehir ortamında bile 1 km mesafeden rahatlıkla duyabiliyorsun. Herhalde bu turbodan gelen blow off sesiymiş. Ama her kamyondan (turbo ve intercooler olmasına rağmen) bu sesi duymuyorum. Örneğin geçen gün yanımdan geçen mercedes 2521 de bu ses çok belirgindi ve beni mest etti. Daha öncede bu sesi bir Ford Cargo 2524 de duydum. Bu bir modifiye olayımı, turboyu büyükmü takıyorlar, nasıl oluyor, bilen arkadaşlar varsa bizleri bilgilendirebilirlermi?
    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikalp

    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.




    Katiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.

    Alıntıları Göster
    ayrıca BmCpRo827 ve scania_124_g kapışmanızı zevkle takip ediyorum. tecrübelerinizi konuşturmaya devam edin

    scania_124_g senin arabanın resmini görenedim yayınlamışıydın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Her mercedes 2521 de bu ses yok, bazılarında çok belirgin, bir de bayağı uzun bir zaman önce bir Volvoda da duymuştum, gerçekten insanın tüylerini diken diken eden çok hoş bir ses.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikalp

    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla Ankara Akyurt'ta MAN ın fabrikası var, burda çekici üretildiğini biliyorum ama 32.270 ler burda mı üretiliyor bilmiyorum. O zaman 32.270 ler ithal mi geliyor?

    quote:

    Orjinalden alıntı: isikalp

    MAN ın en büyük hatası bence türkiyede kamyon üretimini bırakması oldu Yedek parçaların tamamı yurt dışından geliyor ama konyada ve izmirde manın almanyadaki fabrikasına parça üreten firmalar var ama Man Türkiye A.Ş verme hakları yok parçalar önce almanyaya gidiyor ondan sonra tekrardan Türkiyeye yedek parça olarak geliyor bundan dolayı Türkiyede çok büyük güç kaybetti. Tamamen otobus üretimine ağırlık verdi. Mersedese otobuste rakip olmaya başladı ama kamyon pazarından nerdeyse silindi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AhmEthem

    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.

    Alıntıları Göster
    Peki son susturucunun içi boşaltıldığında bu araca zarar vermezmi? Yoksa sadece zararı çevre kirliliği ile ilgilimi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim


    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: awolcd

    Peki son susturucunun içi boşaltıldığında bu araca zarar vermezmi? Yoksa sadece zararı çevre kirliliği ile ilgilimi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim


    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.


    Alıntıları Göster
    man tga




  • quote:

    Orijinalden alıntı: awolcd

    Peki son susturucunun içi boşaltıldığında bu araca zarar vermezmi? Yoksa sadece zararı çevre kirliliği ile ilgilimi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: sebenlim


    quote:

    Orjinalden alıntı: BmCpRo827

    O sesi özellikle 2521 mercedes ler yapıyor.O sesi bende çok severim.İnsanın ruhunu rahatlatıyor gibi.Duyduğum kadarıyla turbo borusuyla ilgili birşeyler var işin içinde.Ford 2524 te olacağını pek sanmıyorum bu sesin.


    bu ses ile ilgili hastalık derecesinde ilgim var. Bir 2521 gecse hemen tanırım.Aslında o blow off sesi daha cok son susturucunun içinin boşaltılmasıyla daha net duyuluyor. turbolu araçların neredeyse hepsinde bu ses var aslında. ama 2521de cok daha tatlı.

    tanıdığım birinde 85 as600 vardı o da turbo taktırmıştı arabasına ve bu sesin hastasıydı dediğine göre turbo içindeki salyongozda bir delik açılıp ufak bir boru takılıyormuş ve bu sesi çıkarabiliyormuş. onun arabasına uygulattığı bu sistem aslında rahatsız ediciydi çok ses çıkıyordu.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: awolcd

    Peki son susturucunun içi boşaltıldığında bu araca zarar vermezmi? Yoksa sadece zararı çevre kirliliği ile ilgilimi?



    araca zararı bildiğim kadarıyla yok. çevreye verdiği zarara gelince içindeki elyafımsı madde olmayınca haliyle daha fazla zararlı atık cevreye salınıyor ama Türkiye de üretilen egsozlarda hakikaten cevreyi düşünen bir yapıda üretiliyormudur bilmem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    awolcd arkadaşım fabrika ankarada ama kamyon üretimini bıraktılar sadece otobüs üretiyorlar 2007 yılından itibaren hi,ç kamyon üretmediler MAN ve NEOPLAN otobüsleri üretiliyor ankarada kamyonlar yurt dışından almanyadan italyaya kara yoluyla ordanda gemiyle izmir çeşme limanına geliyor burdanda ankaraya gidiyor ayda bir kez sevkiyat yapılıyor
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.