şasi numarası yeri çürüdüğü için okunmadı ve muayeneden geçemedi araç,sanayiye gittim temizliğini yaptırdım ama sonuç yok numaralar tamamen silinmiş.bazı işlemler varmış bunları bilen arkadaşlar varmı? profesöre gidilip bir hesaba para yatırılıp o dekontla şoförler odasından k1 kağıdı alınıp emniyete gidilecekmiş sonrasında emniyet bir yere yönlendirecek ve numara çakıldıktan sonra tekrar emniyet mühürleyecek birde şasi numarası ruhsata eksik yazıldığı için ruhsatta emniyetten değişecekmiş.bir ustaya sordum 600-700 lirayı gözden çıkar dedibu doğrumudur? yakın zamanda başına böyle bir olay gelen varmı acaba ?bilen biri yardımcı olursa sevinirim
yanlış bilmiyorsam ön yolcu koltuğunun yanında yerde plastik bir kapağın altında yazıyor bu şasi numarası, oraya da baktınız mı acaba?
TRŞB (tereşebe) numarasından söz ediyorsunuz ama o sadece eski ithal arabalara vurulurdu.
Bu Fenni Muayene konuları çok dağılıyor, şu başlıktan devam edelim sorunun cevabını da orada verdim zaten.
@tenekekutu peki bu profesör olayı nedir mühendilser odasımı oluyor ?usta bana daha önce birisinin başına gelmişti oradan biliyorum dedi 600 liraya patlar dedi zaten profesörün vereceği banka hesabına 200 tl falan yatırılıyormuş ondan sonra o dekontla işlemler başlıyormuş aklıma gelmeyen başıma geldi şaşkınım
Evet, o profösör işi MMO oluyor ya odadan alıyorsun ya da otomotiv anabilim dalı olan üniversiteden.Ama dediğim gibi o işe hemen girme.O daha çok çalıntı araçlarda yaptırılır.Sen dediklerimi ilk önce yap,illa onu almanı isterlerse al.
Sayın tenekutu'nun verdiği ayrıntılı ve değerli bilgiler için şahsen teşekkür ederim. Mükemmel açıklama ve cevap.
Tereşebe numarası motor bloğundaki motor numarası bir türlü tespit edilemeyen eski Amerikan arabalarına Şoförler Odasında görevli Mak. Müh. tarafından vuruluyor ve daha sonra ruhsata tescil ediliyormuş. Eskide kalan bir uygulama ancak trafik tarafından tanınan bu imkan bence son derece yerinde ve önemli. Zaten özellikle kaçak motor ticaretini önlemek için yapılan bir uygulama.
Artık motor numarası genelde motor askı kulağının yanında (eksantrik zinciri/kayışı kutusu muhafazasında) çıkartma üzerine yazılıyor. Şasi numarası esas önemli olan, FIAT Grande Punto'da da bildiğim kadarı ile en az 3 yerde yazılı.
Taner Göde
evet şasi no grande puntoda 3 yerde yazıyor.
bu sorun benim başımada geldi son numarası okunmadığı için muayeneden geçmedi, yapmanız gerekenler ankara için türk tüv sizi öncelikle ostimde ki makina mühendisleri odasına gönderiyor 207 tl karşılığında orada rapor hazırlanıyor, (yalnız makina mühendisleri odasına gitmeden önce, öndeki şöförün yanındaki yolcu koltuğunu mutlaka sötürün gidin) raporla birlikte emniyet trafik tescil müdürlüğüne gidiyorsun oradan seni şöförler odasının plaka basım yerine gönderiyorlar, karbratörün üst tarafında bir yere yeniden şase numarası çakıyorlar, tekrar muayene gidiyorsun, muayeneden geçtikten türk tüv sana bazı evraklar veriyor onları emniyete götürürüyorsun. benim ruhsattaki bir harfin yanlışlığından dolaya birde ruhsat değiştirmek zorunda kaldım.
not: karbratörün üstündeki yeri şöförler odasının elamanı traşlaltmanızı istiyor, hemen yan tarafta tamirci var oraya yönlendiriyor, 30 saniyelik işe 25 lira alıyorlar, kendiniz zımpara ile yapabilirsiniz.
masraflar türk tüv muayene ücreti : 159 makina mühendisleri odası : 207 koltuk sötürme : 25 numara yerini traşlatma : 25 numara çaktırma : 50 emniyette ek 1 : 10 ruhsat değiştirme : 156
toplam : 632
numarayı nerede hangi soforler odası cakıyor? veya faklı bı yerde caktırabilirmiyiz.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme