Şimdi Ara

Eski arabalar gerçekten sağlam mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
7.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben gördüğüm bir kazayı anlatayım kartal'la clio symbol orta şiddette kafa kafaya çarpışmışlardı ne oldu dersiniz?kartal haşat oldu(tabi metal yorgunluğununda etkisi vardır) symbol biraz kaput biraz tampon içe göçmüştü boyalar biraz zarar gördü o kadar hayret etmiştim sümbül sağlam değil derler hep...(çamurluğu plastik vb.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fizik72 -- 5 Ekim 2008; 22:07:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    s serisi duvara çarptığı gibi mi hasar alır?...
    smart ncap testlerindeki gibi mi zarar görür...

    bende teknolojinin enerji emilimindeki etkisi ile şimdiki araçların eskilere göre çok daha iyi olduğunu biliyorum...
    ancak çok eskiye gitmessek ..... eski s serisi desek şimdikinin bir önccesi...yada yeni 5 serisi

    mantığım almıyor
    smart duvara durduğundan çok daha fazla zarar görür....s seriside ağırlığının icabı duvara çarptığından daha başarılı olur gibi geliyor....



    Haklısın böylede oluyor zaten video su vardı bunun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    s serisi duvara çarptığı gibi mi hasar alır?...
    smart ncap testlerindeki gibi mi zarar görür...

    bende teknolojinin enerji emilimindeki etkisi ile şimdiki araçların eskilere göre çok daha iyi olduğunu biliyorum...
    ancak çok eskiye gitmessek ..... eski s serisi desek şimdikinin bir önccesi...yada yeni 5 serisi

    mantığım almıyor
    smart duvara durduğundan çok daha fazla zarar görür....s seriside ağırlığının icabı duvara çarptığından daha başarılı olur gibi geliyor....

    Karşılıklı momentumun dengelenememesi hafif olan aracın geri itilmesine neden olur
    Bu da hafif olan aracın sağa-sola veya direk geriye gitmesiyle sonuçlanır.
    Yani hafif olan bir aracın kaza sonucunda alabileceği hasar max. kendi sahip olduğu momentumun etkisi kadardır.

    Şimdi diyelim ki büyük araç 2X momentuma küçük araç 1X momentuma sahip olsun.
    Kaza sonunda küçük ve büyük araç 1X lik hasar alırken kalan 1X lik momentum küçük aracın geri itilmesine büyük aracınsa halen ileri gitmeye devam etmesine neden olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911
    smart duvara durduğundan çok daha fazla zarar görür....s seriside ağırlığının icabı duvara çarptığından daha başarılı olur gibi geliyor....

    evet öyle

    s serisi duvara çarptığında hızı sıfıra düşüyor.
    ama smart ile kafa kafaya çarptığında smartın kütlesi hafif olduğundan duvar gibi sabit durmuyor.mercedes onu baya sürükler ters tarafa doğru.
    smartın içindekilerin yakınlarına da helva yapmak düşüyor.

    ağırlığında etkisi var yani.
  • Bencede yeni araçlar daha güvenli. Artık tüm çarpışmalar bilgisayar ortamında hesaplanıyor. Araba ne kadar sert çarparsa çarpsın kolay kolay aracın iç kısmı ezilmiyor. Ama eskiler tamamen orantılı eziliyor. Modus volvo çarpışması en iyi örnek. Volvonun motoru nerdeyse ortadan ikiye ayrılıyor. Yolcunun ayakları gidiyor. Ama modus düz ve az miktarda eziliyor. www.youtube.com/watch?v=OrkwdshZkv0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 5 Ekim 2008; 22:30:26 >
  • Vallahi yukarıda bir arkadaş şimdinin A sınıfının eski D sınıflarından güvenli olduğunu söylemiş .. Bence bir A sınıfı araç ile ford granadayı kafa kafaya yada Volvo 850 ile kafa kafaya yada 200e bir mercedesle kafa kafaya çarpıştırın acaba hangi aracın sürücüsü bu dünyadan göçme şansı yüksektir ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Vallahi yukarıda bir arkadaş şimdinin A sınıfının eski D sınıflarından güvenli olduğunu söylemiş .. Bence bir A sınıfı araç ile ford granadayı kafa kafaya yada Volvo 850 ile kafa kafaya yada 200e bir mercedesle kafa kafaya çarpıştırın acaba hangi aracın sürücüsü bu dünyadan göçme şansı yüksektir ?

    850 yi iyi bilirim.Dışı sağlam,içi olması gerektiğinden daha sağlam.O arabada kafanı ön panele vurarak dahi ölebilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    s serisi duvara çarptığı gibi mi hasar alır?...
    smart ncap testlerindeki gibi mi zarar görür...

    bende teknolojinin enerji emilimindeki etkisi ile şimdiki araçların eskilere göre çok daha iyi olduğunu biliyorum...
    ancak çok eskiye gitmessek ..... eski s serisi desek şimdikinin bir önccesi...yada yeni 5 serisi

    mantığım almıyor
    smart duvara durduğundan çok daha fazla zarar görür....s seriside ağırlığının icabı duvara çarptığından daha başarılı olur gibi geliyor....

    Karşılıklı momentumun dengelenememesi hafif olan aracın geri itilmesine neden olur
    Bu da hafif olan aracın sağa-sola veya direk geriye gitmesiyle sonuçlanır.
    Yani hafif olan bir aracın kaza sonucunda alabileceği hasar max. kendi sahip olduğu momentumun etkisi kadardır.

    Şimdi diyelim ki büyük araç 2X momentuma küçük araç 1X momentuma sahip olsun.
    Kaza sonunda küçük ve büyük araç 1X lik hasar alırken kalan 1X lik momentum küçük aracın geri itilmesine büyük aracınsa halen ileri gitmeye devam etmesine neden olur.

    heh bende bunu demek istiyorum zaten
    içerdeki elemanda küçük olandaki ileri giderken birden geriye gidicek kadar durunca pert oluyor haliyle herlade




  • duvara çarpmakla 2 aracın birbirine çarpması farklı baya.s serisi ile smart araç örneğini biraz daha genişletirsek.Kamyon ile herhangi bir jeep kafa kafaya çarpıştırın bakalım ne olacak
    Ama kamyonu duvara çarptırsak belki oda pelt olacak ?
  • Şöyle bir durumda var, yeni araçlarda darbe emilimi yapılsada belli bir süratin üstünde buda işe yaramıyor, zira önü parçalanmış olan arabanın başka parçalanacak bir kısmı kalmıyor ve sert olan güvenli bölgeye çarpıyor.

    Oysa eski bir araçta, mesela büyük bir araba belki çarpışma anında bütün şiddeti içeri iletir ama onu atlatabilirseniz eğer yeni arabaya göre yaşama şansınız daha yüksek olur çünkü aracın güvenli bölgesine kadar gelemez o yük.

    Şunu anlatmaya çalışıyorum, aracın darbe emiş kapasitesinin üstüne çıkıldığı anlarda eski araçlar daha avantajlı olabilir.

    Ayrıca günümüzde üretilen modeller arasındada ağırlığa göre karşılaştırma yapılır, Euroncap'te aksini belirtmiyor zaten, siz 5 yıldızlı modus'u, 4 yıldızlı Q7'ye çarptırırsanız olacakları düşünebilirsiniz.

    Şöyle bir durumda varki araçların çoğu kaza anında aniden 0 km/s hıza ulaşmıyor, burda gene kaportası sağlam bir araç avantajlı çıkabilir, eski 2.5 tonluk dev bir Amerikan ile, Clio III'ü çarptırırsanız Clio III'ün güvenli dediğiniz bölgesi bile 2'ye bölünebilir, nitekim ben Hummer H1'ın, Audi A8'i boydan boya 2'ye ayırdığını görmüş bir insanım. Ne darbe emiş, ne güvenli bölge hepsi hikaye oluyor bu durumda. Duvara çarpacaksanız yeni araçlar daha iyidir ama o konuda, bir şey diyemem.




  • arkadaşlar link vermek serbest mi bilmiyorum youtube da smart s serisi kafa kafaya videosu var smart kazanın etkisiyle mercedesin içine gömülüyor ama o minicik kaputundan içeri giremiyor mercedesin burnu çok çok çok şaşırmıştım smart deyip geçmeyin he ufak araba büyük araba pek anlamam fizikten o kdr ama olay tamamen ağırlıkdan değil bence
    ayrıca eski arabaların kazalarda yeni arabalara karşı şansı oldukça düşük şu taş gibi olan volvolardan biriyle scenic % 40 örtüşmeli çarpıştırıldığında scenic yaşam alanında herhangi bir sıkıntı yokken volvoda enerjinin a direğini büktüğü konsolu içeriye ittirdiği sürücünün dizini parçladağı görülmüştü
  • Modus ve Volvo 940 çarpışma testini izlemenizi tavsiye ediyorum...NCAP ve normanlar teknolojiyi nerelere getirmiş açıkca görünüyor

    http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
  • Çok doğru bir açıklama , arabanın kaportasının yapıldığı maddenin önemi yok isterse plastik olsun kazada darbeyi eme kaportanın altındaki darbe emici barlardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    bir otomobilin şasisinin veya kasasının sertliğine bakılarak o aracın kazalardan sağlam çıkacağını söylemek çok anlamsız. önemli olan çarpışma sırasında çıkan enerjinin en düzgün biçimde dağıtılmasıdır.
  • 5.Vites programında sürekli eskilerle yenileri, küçüklerle büyükleri çarpıştırıyorlar,
    Sonuç;yeni ve bol yıldızlı NCAPli araçlar ( küçük de olsalar ) eskileri dövüyor...
  • Eski tank gibi araçları savunanlar "sağlam" ile "güvenli" arasındaki farkı idrak edemeyenlerdir. Kaza anında aracın aldığı darbenin etkisi ille ki biryerlerde söndürülecektir. Yeni araç söndürme işlemini kendi kaportasında yapıp haşat olurken eski araç içindekinin suratında söndürür. Yani "canan" "can"dan daha önemliyse tanka devam...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK

    Alaksı bile yok,ben söyliyim de sen inanma

    NEYE GÖRE ALAKASI YOK KRİTER NE ?

    YAZDIKLARINI OKUDUMDA :) O ZAMAN 126 BİS FİLAN ALALIM KAZALARDA DAHA AZ RİSKE GİRERİZ MODUS VE CLİO DEDİĞİNDEN DAHA SAĞLAMDIR O ZAMAN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 8 Ekim 2008; 15:31:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK

    Alaksı bile yok,ben söyliyim de sen inanma

    NEYE GÖRE ALAKASI YOK KRİTER NE ?

    YAZDIKLARINI OKUDUMDA :) O ZAMAN 126 BİS FİLAN ALALIM KAZALARDA DAHA AZ RİSKE GİRERİZ MODUS VE CLİO DEDİĞİNDEN DAHA SAĞLAMDIR O ZAMAN

    bana pek düşmez ama arkadası pek anlayamamışınız...
    dikkatli okuyun...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK

    Alaksı bile yok,ben söyliyim de sen inanma

    NEYE GÖRE ALAKASI YOK KRİTER NE ?

    YAZDIKLARINI OKUDUMDA :) O ZAMAN 126 BİS FİLAN ALALIM KAZALARDA DAHA AZ RİSKE GİRERİZ MODUS VE CLİO DEDİĞİNDEN DAHA SAĞLAMDIR O ZAMAN

    bana pek düşmez ama arkadası pek anlayamamışınız...
    dikkatli okuyun...

    Sağol dostum anlamak isteyen anlayabiliyor demekki




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK

    Alaksı bile yok,ben söyliyim de sen inanma

    NEYE GÖRE ALAKASI YOK KRİTER NE ?

    YAZDIKLARINI OKUDUMDA :) O ZAMAN 126 BİS FİLAN ALALIM KAZALARDA DAHA AZ RİSKE GİRERİZ MODUS VE CLİO DEDİĞİNDEN DAHA SAĞLAMDIR O ZAMAN

    Toledo güzel arabadır,kullandığınız araç favorilerimden biridir.Ancak bu eski olmasının getirdiği dezavantajı öretmiyor maalesef.
    Yeni otomobiller daha güvenli.Her geçen gün daha da güvenli oluyorlar.94 model bir aracın güvenlik zaafları vardır.
    Bu hepsinde böyledir.'90 lı yılların otomobillerine karşı zaafım var.Bugün üretilen pek çok araçtan daha çok seviyorum bu araçları.
    İlgileniyorum da kendileriyle.Ancak kendimde biliyorum ki güvensizler.




  • ÖNEMLİ OLAN ÇARPIŞMA ESNASINDA ARACIN NASIL KATLANARAK ENERJİYİ AZALTTIĞIDIR!!!

    yani araba taş gibi olsa ve 1 cm bile deforme olmasa boynumuz kırılır ölürüz.çünkü kuvvet direk vücudumuza biner.ama çarpışmalarda araç kırılarak (dolayısıyla yavaşlayarak) enerjiyi bize iletir.

    yaşam kafesi,koltuk ayarı (serseri gibi arkaya yatırılmamış),şasi çarpışmalarda çok önemli rol oynar.


    bu soruya en güzel cevabı videoları izleyip kendiniz bulun....

    Mercedes S-Class vs. Smart (izleyemeyenler başlığı bu)



    Crash test - Fiat 500 vs Audi Q7



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 8 Ekim 2008; 16:27:15 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.