Şimdi Ara

Eski arabalar gerçekten sağlam mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
7.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eski arabaların bazıları için "tank gibi" şeklinde ki benzetmeler gerçeği ne kadar yansıtıyor? güvenlik öncelikli olarak eski volvo mu yeni volvo mu, yada ford granada mı focus mu daha sağlamdır?

    -sağlamlık derken sorunsuzluğu değil kaza durumunda oluşan hasarı kastediyorum-



  • www.euroncap.com


    eski yeni volvoyu bırakın....
    şimdiki sözüm ona plastik denen megane nın bile eski volvodan daha güvenli olduğunu görürsünüz...
    teknolojinin nimetleri işte
  • Eski otomobillerse güvenlik anlamında çok zayıftırlar.
    Bugünün A sınıfı otomobilleri zamanının D sınıfı otomobillerinden daha güvenliler.
  • Eski Amerikan arabalarını düşünelim.
    Gerçekten çok sağlamlar, dayanıklılar lakin çarpışma sırasında darbe emici özellikleri olmadıklarından siz ölür gidersiniz araba sağlam kalır!
    Şimdi araçlarda ise koparta değil ama şasi çok güçlü ve belirlenmiş kırılma ve bükülme noktaları var. Bu sayede kaza sırasında darbeyi emerak sürücünün en az hasarı almasını sağlıyorlar.
  • BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK
  • eski otomobiller sağlam oldukları için insanlara daha çok zarar veriyodu.şimdi aracın önü dağılsa bile daha güvenli.çünkü ön kısım büzüşürken darbenin bir kısmını emiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    BENDE 94 TOLEDO VAR GERÇEKTEN SAĞLAM DİYEBİLİRİM ESKİ OLDUĞUNDAN DEĞİL ÜRETİMİNDEN GELİYOR BU SAĞLAMLIK

    Alaksı bile yok,ben söyliyim de sen inanma
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet yeni araçlar darbeyi absorbe edip içerdekilere iletmiyor

    Artı eski araçlar sağlam bile olsa günümüzde sağlamlıgı kalmamıştır metal yorgunlugu ve korozyona uğramışlardır
  • insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.
  • @merulaalba, maliyet ve ağırlık(yakıt tasarrufu vb.) ön planda o yüzden sanırım.
  • bir otomobilin şasisinin veya kasasının sertliğine bakılarak o aracın kazalardan sağlam çıkacağını söylemek çok anlamsız. önemli olan çarpışma sırasında çıkan enerjinin en düzgün biçimde dağıtılmasıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.


    ncap testleri duvar benzeri duran cisimlere çarparak yapılıyor....

    ancak genelde kazalar otomobil + otomobil şeklinde hareketli cisimler ile oluyor...

    böyle durumlarda ağır olan araçlar daha avantajlı olur.....karşısındaki daha çok zarar görür....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.


    ncap testleri duvar benzeri duran cisimlere çarparak yapılıyor....

    ancak genelde kazalar otomobil + otomobil şeklinde hareketli cisimler ile oluyor...

    böyle durumlarda ağır olan araçlar daha avantajlı olur.....karşısındaki daha çok zarar görür....

    Ağır olması avantaj sağlamaz,modus-940 çarpışma testi bunu kanıtlıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.


    ncap testleri duvar benzeri duran cisimlere çarparak yapılıyor....

    ancak genelde kazalar otomobil + otomobil şeklinde hareketli cisimler ile oluyor...

    böyle durumlarda ağır olan araçlar daha avantajlı olur.....karşısındaki daha çok zarar görür....


    Fizikte etki-tepki kanunu vardı.
    Etki ne kadar büyükse karşılaşılacak tepki de o kadar büyük olacaktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.


    ncap testleri duvar benzeri duran cisimlere çarparak yapılıyor....

    ancak genelde kazalar otomobil + otomobil şeklinde hareketli cisimler ile oluyor...

    böyle durumlarda ağır olan araçlar daha avantajlı olur.....karşısındaki daha çok zarar görür....

    Ağır olması avantaj sağlamaz,modus-940 çarpışma testi bunu kanıtlıyor.

    momentum a göre karşıya binen enerji artmıyormu?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    insanı ikilemde bırakan şöyle bir durum var:
    büyük kazalarda insan hayatını korumalarına rağmen,yeni arabalarda absorbe payı nedeniyle dayanıklı olmayan kaportalar şehir içinde ki küçük kazalarda büyük masraflar açıyorlar.
    bir kaç olaya şahit oldum. eski arabaya fazla bir şey olmamışken 2005 model bmw nin tampon,farlar,kaput dağılmıştı.yada 2006 corsanın bagaj kapağını değiştirmrk gerekti.


    ncap testleri duvar benzeri duran cisimlere çarparak yapılıyor....

    ancak genelde kazalar otomobil + otomobil şeklinde hareketli cisimler ile oluyor...

    böyle durumlarda ağır olan araçlar daha avantajlı olur.....karşısındaki daha çok zarar görür....

    Ağır olması avantaj sağlamaz,modus-940 çarpışma testi bunu kanıtlıyor.

    momentum a göre karşıya binen enerji artmıyormu?

    Artmış olan o enerjiyi yeni araçlar paramparça olarak dışarı atıyor.Parçalanamayan kalın kaportalı eski araçlarsa direk içine yansıtıyor,yaşam alanı deforme oluyor




  • yani ncaptan 5 yıldız almış modus ile....
    ncaptan 4 yıldız almış 2 ton civarı bir aracı kafakafaya vursak tamamen ncaptaki sonucumu elde ederiz?..... (yükseklik v.s. düşünmeyin sadece ağırlık olarak düşünelim)....

    etrafta gördüğüm kadarıylada...volvo merso bmw audi gibi genelde ağır araçlar kendilerinden daha hafif araçları oldukça yıpratıyor kazalarda....
  • Eski arabalar dağılmıyor ama içindekini de korumuyor ne yazık ki.

    Kaportanın sert-sağlam olması, güvenlik anlamına gelmiyor.

    Bunun en güzel örneği de F1 arabaları.

    Çok yüksek süratlerde kaza yapıyorlar, araba tahin helvası gibi dağılıyor. Ama F1'de son ölümlü kaza benim hatırladığım Senna.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    yani ncaptan 5 yıldız almış modus ile....
    ncaptan 4 yıldız almış 2 ton civarı bir aracı kafakafaya vursak tamamen ncaptaki sonucumu elde ederiz?..... (yükseklik v.s. düşünmeyin sadece ağırlık olarak düşünelim)....

    etrafta gördüğüm kadarıylada...volvo merso bmw audi gibi genelde ağır araçlar kendilerinden daha hafif araçları oldukça yıpratıyor kazalarda....

    Şöyle söyliyim sana, S serisi ile Smart fortwo'yu kafa kafaya çarpıştır yine değişen birşey olmaz
  • s serisi duvara çarptığı gibi mi hasar alır?...
    smart ncap testlerindeki gibi mi zarar görür...

    bende teknolojinin enerji emilimindeki etkisi ile şimdiki araçların eskilere göre çok daha iyi olduğunu biliyorum...
    ancak çok eskiye gitmessek ..... eski s serisi desek şimdikinin bir önccesi...yada yeni 5 serisi

    mantığım almıyor
    smart duvara durduğundan çok daha fazla zarar görür....s seriside ağırlığının icabı duvara çarptığından daha başarılı olur gibi geliyor....
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.