Şimdi Ara

>Eski Kasa Mondeo hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
2
Favori
12.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • >>merhabalar arkadaşlar.eski kasa mondeolar hakkında ne düşünüyorsunuz kullanan arkadşalrın yorumlarını bekliyorum.teşekkürler.



  • Ne kadar eski pek anlayamadım ama Mondeo apayrı bir araba. 2000 motor olmasına rağmen şehiriçinde sıralı sistem lpg ile 150 bin civarı yakar. Yakıt yönünden ekonomik ama parçası biraz pahalı. Pahalı derken çok da değil ama yine de focus a göre parçası pahalı.
    Ama sürüş keyfi, yol tutuşu, kalkış hızı, performansı muhteşem bence.
    Alırsan GHİA almanı tavsiye ederim...
  • eski kasa demekle 98-99-2000 modeli kast etmiştim.aslında yine eski kasa 98-2000 laguna-1 almayı düşünüyordum fakat ne bileyim sanki mondeo daha sağlam gibi duruyor.lagunanında iç mekanı daha şık gibi sanki.biraz kararsız kaldım.özellikle ankara yolunda önümde kaza yapıp takla atan mondeonun halini görünce mondeoya bi başka bakar oldum çünkü alt karoser sapasağlamdı 4 cam patlamasına rağmen direkler bile fazla göçmemişti.başka bir araba aynı şekilde olsa düşünmek bile istemiyorum.
  • Allah kimseye kaza vermesin. Ama senin dediğin kazada sürücünün ve içindekilerin canını koruyacak Allah tır. Araban isterse hummer da olsa ecelin gelmişse ölürsün. Demek istediğim arabalara bu gözle bakmamak gerekir.
  • İç mekan kalitesi nedeniyle iç mekanda tıkırtı seslerı muadillerine göre daha fazla.
  • fiyatına göre alınabilecek en iyi d segment.
  • hangi model mondeoyu soruyorsun ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Toprak1 demiş ki


    quote:

    özellikle ankara yolunda önümde kaza yapıp takla atan mondeonun halini görünce mondeoya bi başka bakar oldum çünkü alt karoser sapasağlamdı 4 cam patlamasına rağmen direkler bile fazla göçmemişti.başka bir araba aynı şekilde olsa düşünmek bile istemiyorum.



    Sizin cevabınız ise;

    quote:

    Ama senin dediğin kazada sürücünün ve içindekilerin canını koruyacak Allah tır. Araban isterse hummer da olsa ecelin gelmişse ölürsün. Demek istediğim arabalara bu gözle bakmamak gerekir.


    Arkadaş laguna düşündüğünü belirtmiş, ancak kaza yaptığını gördüğü bir mondeo'nun sağlamlığı karşısında güvenli bir araba olarak tercihinde önemli bir rol oynayacağını ifade etmiş. Birçoğumuz yola besmele ile çıkan insanlarız ancak sizin yaklaşımınıza katılmak mümkün değil. Arkadaşın beklediği cevabın da bu olduğunu hiç sanmıyorum.

    Gelelim Toprak1'in merak ettiklerine.

    Ben de geçen sene sizinle aynı düşüncelerle hareket ediyordum 140'lık laguna, peugeor 406 veya mondeo arasında epey bir gidip geldim. En sonunda 2000 model mondeo aldım. Seçim kriterlerimi ve kararımı aşağıda anlattıklarım doğrultusunda aldım. Memnun musunuz derseniz en iyi seçimi yaptığımı düşünüyorum.

    Öncelikle 1997-2001(bir süre sonra yerini 3. jenerasyon mondeolara bıraktılar) kasa mondeolar üstün yol tutuşları, performanslı motorları, güçlü fren mekanizmaları ile sınıfında hep ön sıralarda yer almışlardır.

    1997-1999 yılları arasında üretilen mondeolar 136 bg. 2000 ve 2001 yılıda son üretilenler 130 bg. Bu beygir düşüklüğü, yakıt tüketiminin düşmesini sağlamış ancak kesinlikle bu motorların performansı çok yeterli.

    1997-1999 yıllarında üretilen GHIA araçlar ABS, Çift hava yastığı, ASR(anti patinaj), Hıza duyarlı hidrolik direksiyon, klima (98 modellerin bir kısmında 99'larda dijital otomatik), Cruise control, 4 elektrikli cam, yüksekliği elektrikle ayarlanan şöför koltuğu, elektrikli ısıtmalı aynalar, alaşımlı jantlar, Gövde rengi kapı kolları, yol bilgisayarı, ışıklı bilgi ekranı gibi zengin donanıma sahiptir. 2000 ve 2001 modelde ise hava yastığı 4'çıkarken, cruise control ve ışıklı bilgi ekranı araçtan kaldırılmış, içerden far yükseklik ayarı eklenmiştir. Tabi 140'lık laguna deri döşemeleri ve tam elektirik kontrollü ön iki koltuğu ve dış görünümü itibari ile daha estetikti ancak, şöför koltuğuna oturduğum her lagunda koltuğunu aşağı yukarı oynaması oldukça sıkıntı vericiydi. Kaldı ki araçların yaşının eski olması nedeni ile elektriksel problemle karşılaşma olasılığı ve yüksek maliyetleri, hesapları alt üst edebilecek düzeydeydi. 406'larda ise sv ve st diye çift donanım seçeneği vardı ancak her iki donanımda da araç sahipleri mondeoya göre yaklaşık %20 daha fazla rakam talep ediyorlardı.

    Ama tercihimde en önemli nokta Ford araçların sağlamlığı ve kaliteli motorları oldu. Okuduğum veya sorduğum her kaynak mondeolarda kullanılan motorların çok zor şartlarda bile dayanıklılığı ile övgüyü hakettiğini belirtiyordu. Oto haber dergisinde 2. el seçeneğinde tanıtımı yapılan 1997-2001 model mondeoların fiyat/performans olarak en iyi tercih olduğu daha çok mondeoya yaklaştırdı beni.

    Tabi ki mondeoların da kötü yanları var. Mesela 2000 motor araçlara uygulanan vergiler nedeni ile 1,6 araçlara göre oldukça yüksek vergi yükümlülüğü. Ancak bunu alırken bir nebze kompanse edebilirsiniz, çünki mondeolar oldukça uygun fiyatlılar. 2000 model 1.6 motorlu focuslar yaklaşık 1.500-2.000.-YTL daha pahalı. Gene şehir içi kullanımlarda ortlama 28-34.-YKR arası yakıt tüketimi 1.4 motorlu veya dizel araçlara göre çok yüksek ancak kendi sinifındaki araçlar için normal hatta düşük bile. 3.000 deviri fazla geçirmemek koşulu ile şehir içi ortalam 100km.'de 8.7-9.0.-lt yakıt ile seyredebilirsiniz. Araçların plastik aksamlarındaki tıkırtılar biraz fazla ancak fordların tüm modellerinde bu tarz sesler var.

    Siz zaten Laguna ile karşılaştırma yaptığınızdan yakıt tüketimi ve vergi konusunu zaten göze almışsınızdır demektir. ANcak 2.000 motoru kullanan bu bağımlılıktan pek kurtulanıyor. Gerçekten de 2000 motorun keyfini umarım aldığınız araçta doya doya çıkarırsınız.

    Ancak piyasada temiz mondeo bulmak biraz zorlaştı. Modeller eskidikçe, büyük gövdeli bu araçların kaporta aksamları sağlam olanlarını görmek nerdeyse imkansızlaşıyor. Genelde araç boyutunu dert etmememe rağmen, alışveriş merkezleri otoparklarında küçük araç sahiplerine özenmiyor değilim, ancak asıl problem bir çok mondeoda bu yüzden meydana gelen ufak çaplı ezikler ve tampon kırıkları. Aracın parça fiyatları aşırı pahalı değil, ayrıca farklı markalarda parça üreticileri olması bütçenize uygun parça bulmanızı kolaylaştırıyor. Çıkma olarak da parçaları oldukça yaygın. Ancak kasko yaptırırsanız kaportada meydana gelecek hasarların vereceği zararlardan kurtulursunuz. Ben 1 yılda aracın sadece fren disklerini ve balatalarını değiştirdim. O da 130.-YTL tuttu. Bunun haricinde motorda bir borunun delinmesinden kaynaklanan su sızıntısı haricinde sorun oluşmadı. EN önemlisi 2 kış ve 1 yaz boyunca motorun karakteristiği hiç değişmedi, performans değişikliği olmadı.

    Alacağınız aracın GHIA donanımı olmasına dikkat ediniz. Çünkü GLX modellerinde bazı donanımları eksik olacağından konfor konusunda eksiklik yaşayabilirsiniz.

    Piyasada temiz mondeoları 15.000-16.000.-YTL fiyatla bulabilirsiniz. Bu rakamlar 1997 modellerde 10.000.-YTl civarına kadar geriliyor. Aracınızı alırken mutlaka testten geçirin. Özellikle test sürüşü yaparken frenleri ve ikaz lambalarını kontrol edin. Araçların yaşları eski olduğundan km.'leri yüksek oluyor. Yani yılda 10.000.-km yapmış mondeo bile şu anda 80.000 km.ücivarlarında olacak, ancak bu araçlar genelde uzun yol ve yüksek gelir seviyesine hitaben üretildiğinden 100.000km altı bulmak zor. Otomatik alacaksanız şanzıman mutlaka kontrol ettirilmeli. Triger ve baskı balatanın durumunu muhakkak sorgulayın. Başka bir forumda tavsiye edilen aracı çalıştırıp, yağ eklenen kapağı açarak beyaz bir kağıt mendili ağzına kapayarak mendile yağ bulaşmadığını teyit edin.

    Aynı fiyatlarda laguna bulabileceğiniz bir gerçek, ancak 140bg'lik volvo motoruna sahip lagunalar yüksek yakıt tüketimine sahipler. 115bg'lik ise bu kasalara göre ağır kalıyor deniyor. Aynı zamanda deri ve elektrikli koltuklar da bu RXE modellerinde yok.

    Çevrenizdeki eski araçlarda ağırlığı Japon ve Alman araçların olşturduğunu göreceksiniz. Fransızlar genelde daha yeni modellerde revaçtalar. Bu yüzden mondeolar üzerinde biraz daha durmanızı tavsiye eder, iyi akşamlar dilerim. Merak ettiğiniz başka soruları bilgim ölçüsünde seve seve yanıtlarım.

    Saygılarımla.




  • !!sayın eiskent gerekli cevabı vermiş.sevgili arkadaşım gaybı Allah bilir biz kaderimizi yaşarız ama sanırım örneğim yanlış anlaşılmış.yoksa bende uno ile 4 takla atıp kayalıklara girdim ama burnum bile kanamadı jandarma bile inanamadı.hatta ben olay yerini terk edince geceydi ceset nereye gitti diye aramışlar olayın sıcaklığında.her neyse mesele anlaşıldı zaten.sayın eiskent teşekkürler kafamdaki tüm sorulara yanıt vermişsiniz zaten.
  • eiskent arkadaşa teşekkürler . Ben de mondeo lara bakıyorum . Benim içinde aydınlatıcı bir bilgi oldu . Ama fiyat konusu hala karışık . İnternette yaptığım araştırmada 2000 - 2001 model 2.0 mondeolara 26.000 YTL varan fiyatlar isteniyor . İnsan merak ediyor bu fiyatı isteyenler piyasayımı bilmiyor , yoksa akıllarına gelen ilk sayıyı mı yazıyorlar .

    Hepinizin yeni yılını da kutlarım .
  • 2001 yılında hem mondeo2 hem de mondeo3 üretildi.

    Ghia donanımını baz alırsak, temiz 2001 model mondeo 2'ler 12000-13000 YTL civarı ederken aynı model mondeo 3'ler 18000-19000 YTL ediyor (ankara).

    Mondeo 3'ler duratec motor 145 hp, zincir tahriklidir (triger değiştirme derdi yok), mondeo 2'ler zetec motor 130 ps kayış tahriklidir.
  • 2003 yılında 98 modelini almıştık,bir sene kullanıp sattık.

    -"Bir araç bu kadar mı sağlam olur?" lafını kullandığım süre içerisinde sık sık yinelemişimdir.

    -Performansı gayet iyi olmakla beraber benzin istasyonunda ters orantılı bir performans göstererek bir şekilde pek az tüketir. Ben uzun yolda 100km de 6 litre tüketiyordum örneğin.

    -Yol tutuş kalitesi çok iyidir,virajlarda "acep asfalt yerine raylarda mı gidiyoruz" gibi bir his verir ve zamanla "çıktı dokuza inmez sekize" olursunuz sonradan aldığınız arabaların çoğu sizi artık tatmin etmez.

    -İç mekanında en az tıkırtı duyduğum aralarımdandır,peşine 3 adet ikinci el Mondeo parası ödeyerek sıfır km aldığım Laguna II aracım tıkırtı ve yol tutuş konusunda çok daha kötüydü büyük hayal kırıklığı yaşamıştım mesela..

    -Periyodik bakımlarda en kaliteli yedek parçalar kullanılmasına rağmen servise kompakt 1.6 araçlara benzer bir bedel öder araca bir kez daha hayran olursunuz..




  • Mondeo ' ya ASR ve / veya Hız sabitleyici ( cruse control ) taktırmak ne kadara patlar ?
  • Mondeo'nun ghialarında ASR (anti patinaj sistemi) zaten vardır. Glx'de yoktur. Bunu taktırmak zor olur diye düşünüyorum. 99'a kadar ghilarda cruise control var ancak bu da GLX'lerde yok. Cruise Control ASR'ye göre daha kolay yapılabilecek birşey. Aparat şeklinde takılanları gittigidiyorda satılıyordu. Ancak orjinal olarak taktırmak istediğinizde, direksiyonu da değiştirmeniz gerekir.
    focuslarla ilgili bu forumda da yazan @ozyurek nickli arkadaşımızın focus için detaylı anlatımını aşağıdaki linkden görebilirsiniz. Mantık olarak mondeoya da olur.

    http://www.fordclubtr.com/forum/index.php?showtopic=158274




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    2003 yılında 98 modelini almıştık,bir sene kullanıp sattık.

    -"Bir araç bu kadar mı sağlam olur?" lafını kullandığım süre içerisinde sık sık yinelemişimdir.

    -Performansı gayet iyi olmakla beraber benzin istasyonunda ters orantılı bir performans göstererek bir şekilde pek az tüketir. Ben uzun yolda 100km de 6 litre tüketiyordum örneğin.

    -Yol tutuş kalitesi çok iyidir,virajlarda "acep asfalt yerine raylarda mı gidiyoruz" gibi bir his verir ve zamanla "çıktı dokuza inmez sekize" olursunuz sonradan aldığınız arabaların çoğu sizi artık tatmin etmez.

    -İç mekanında en az tıkırtı duyduğum aralarımdandır,peşine 3 adet ikinci el Mondeo parası ödeyerek sıfır km aldığım Laguna II aracım tıkırtı ve yol tutuş konusunda çok daha kötüydü büyük hayal kırıklığı yaşamıştım mesela..

    -Periyodik bakımlarda en kaliteli yedek parçalar kullanılmasına rağmen servise kompakt 1.6 araçlara benzer bir bedel öder araca bir kez daha hayran olursunuz..


    bizde 2006 model mondeo 2.0 tdci ghia+ otomatik var.birşeyler yazacaktım ama esmerce çok güzel özetlemiş.sadece onun yazdıklarına ilave olarak arabamızın dizel olması nedeni ile performansına hayran olduğumu ilave etmek istiyorum.özellikle uzun yolda sollamalarda ve yokuş çıkarken verdiği keyife diyecek yok.otomatik olmasına rağmen çok seri vites değiştiriyor.takdir edilesi bir durum.dizel ve otomatik bir arabanın bu kadar seri ve atak olacağına ben ve birçok insan binip biraz dolaşınca hayran oluyor.ford mondeo ve birde dizel motor olunca 'işte araba' dedirtiyor.




  • yemde yanında yat bedava ikinci eli deli güvenli yol tutuşu ve keyfi olan bir araç ne benzinle yakar nede lpg ile bilinen en az yakt tüketimi olan 2000cc motordur.
  • arkadaşlar bende 98 hatcback ov ghia donanımlı bir aracı ekim 2007 de aldım. forumda yazılanların hepsi doğrudur.Temiz bir araçtır ve aracımı şu an satsam 13.000YTL isterim.(ilgilenenlere duyurulur özel msj atabilirler) araçlar gerçekten mükemmel. yanlız alırken şunuda unutmamak gerkeiyor 2008 de bu aracın motorlu taşıtlar vergisi 704 ytl. vatandaşın haberi varmı yokmu bilmem ama bu durumda arabanın kasko değerine bakıp, o yılki motorlu taşıtlar vergisi, kasko değerinin %5 inin üstünde ise bir form (bu formu aşağıdaki şekildedir., internetten arattırırsanız bulursunuz)ile formu yetkili bir sigorta acentesinde dolturtup, vergi dairesine başvurarak aracınızın bir alt motor hacmi diliminden vergilendirilmeniz mümkün olmaktadır. bilmem anlatabildimmi?



    2007 YILI MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ TUTARINA ESAS OLAN KASKO SİGORTASI
    DEĞERİ BİLDİRİM FORMU
    I - MÜKELLEF BİLGİLERİ
    VERGİ
    KİMLİK NUMARASI
    ADI-SOYADI, UNVANI
    İKAMETGAH ADRESİ
    II - TAŞIT BİLGİLERİ
    TESCİL TARİHİ
    PLAKA NO
    MARKASI
    MODELİ
    CİNSİ
    TİPİ
    SİLİNDİR HACMİ ( CM3)
    MOTOR NO
    ŞASİ NO
    A. KODU
    III – BİLDİRİMİ DÜZENLEYEN YETKİLİ SİGORTA ACENTESİ BİLGİLERİ
    Adı-Soyadı, Unvanı
    Vergi Kimlik Numarası
    Birlik Sicil Numarası
    Acente Numarası
    Adresi
    Bildirim Düzenlenme Tarihi
    Yukarıda özellikleri belirtilen taşıtın 2007 yılı Ocak ayı itibariyle Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği tarafından belirlenen kasko sigortasına esas değeri .....................................................YTL dir.*
    (Yalnız: ....................................................................................................... YTL dir)**



    Mükellef Bildirimi Düzenleyen
    Adı-Soyadı Yetkili Sigorta Acentesi
    İmza İmza-Kaşe




    * Rakamla yazılacaktır.
    ** Yazı ile yazılacaktır.




  • vergi konusunda aydınlattığın için teşekkürler arkadaşım sanırım 98' lerin falan vergisi yıllık 420 ye düşüyor.bu araba için değer bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toprak1 -- 21 Ocak 2008; 11:13:07 >
  • Otomatik şanzıman revizyonu ister mi bu araba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.