Merhaba arkadaşlar, 600 700 bin lira bütçemiz var ve bir otomatik araba ihtiyacımız var. Bu fiyat aralığında çıkan modeller belli. Ya 2013 15 arası bir hyundai ya da 2010 model bir toyota corolla/auris Sizce bu yaşlarda temiz bir otomatik araç bulmak çok mu zor. Nelere dikkat etmeliyim. Almadan önce ekspertiz yaptıracağım zaten. Ekspertizde özellikle şanzımanın ne durumda olduğunu net anlayabilir miyim? Genel tavsiyeleriniz nelerdir Şuan baktığım araç örnekleri www.sahibinden.com Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-temiz-bakimli-yeni-kasa-ford-focus-2013-dusuk-kilometre-1177046525/detaywww.sahibinden.com Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2012-elentra-otomatik-full-full-1169995425/detaywww.sahibinden.com Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ford-fiesta-1.6-trend-1176292343/detaywww.sahibinden.com Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-2010-tam-otomatik-auris-geri-kacirma-yapmaz,9-airbag,full-arac-1157829094/detaywww.sahibinden.com Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-cok-temiz-auris-1176574759/detay |
Eski Otomatik Araç Alınır mı
-
-
Tek tork konvertörlü araç elentra. Yakıt tüketimi biraz daha yüksek olabilir ama aralarında en uzun ömürlüsü o olacaktır. Toyotlar CVT mi çift kavrama mı araştırman lazım. Toyota'nın çift kavramalıları kuru tip DSGler kadar hatta daha fazla sorunlu olabilir. Eski Toyota CVTler de şimdiki CVTler kadar uzun ömürlü değiller. Eski CVTlerle ilgili sorunsuz olması için tavsiye edilenden daha kısa bakım sürelerinde yağını değiştirerek ömrünü uzatabilirsiniz diyenler vardı. Fordlar kuru tip çift kavrama kullanıyor. Yazdığım bilgilere google dan ya da chatgpt den de bir araştır ama her türlü tork konvertörlü araç daha masrafsız olacaktır. Kesinlikle aynı şanzıman değil ama şöyle bir örnek vereyim, eski çalıştığım yerde bir arkadaşın 430 000 kmde 2007 model Accent'i vardı, kendisi sanırım 110 000km de almış ve hiç sorun çıkarmadığını söylüyordu.
-
Ağzı olan konuşmuş.
Elantra ve 2010 Auris Tork konventörlü otomatik şanzımandır. Bu şanzıman 4 ileri ve her iki modelde oldukça sorunsuzdur. Elantra'nın ki Auris'ten biraz daha müsriftir. Netice olarak LPG montajı ile ekonomik endişe giderilmiştir.
Toyota hiç bir zaman ÇİFT KAVRAMA şanzıman kullanmadı. 2009 Auris'te MultiMode denen 6 ileri tek kavrama şanzıman vardır. Yukarıda çok bilen beyefendinin iddiasının aksine çift kavramaların alayından daha sorunsuz ve onarımı çok daha az masraflıdır. Her tek kavramada sorun olan yokuş çıkarken kararsızlık, ilk kalkışta birden ikiye atarken kafa selamlama yaptırması gibi konfora olumsuz etki eden özellikleri vardır.
Focus'ta çit kavrama PowerShift olduğuna eminim. Bu şanzıman için Google'a PowerShift sorunları diye yaz. Sonuçları 10 dakika oku zaten vaz geçersin. 2012 Fiesta'da hangisi olduğuna emin değilim çünkü 2011 yılında da 1.6 benzinlilerde 4 ileri tam otomatik kullanmışlardı. 2012'de PowerShift'e geçtiler mi emin değilim.
Önerilen araçlardan 2010 Auris'i bir adım öne koyuyorum. Çünkü ikinci el yaşlı arabalarda Japon sağlamlığı ve sorunsuzluğu kanıtlanmıştır. Eğer Fiesta'da tam otomatik ise düşünülebiir. Lakin gönül Elantra'ya da kayıyor ama bu yaşta D sınıfı bir araç, sahip olduğu elektronik aksamlar, oldukça pahalı yedek parça ve hassas işçilik istemesi nedeniyle ne zaman patlayacağı belli olmayan saatli bomba gibidir. Şans işi. Alırsın iki yıl sorunsuz keyifle binersin. Satarsın. Ama arıza çıkarmaya başlarsa da ocağına incir ağacını dikersin.
-
Hiç biri alınmaz. Paranız çöp olur. Sıfır fiyatlar baya oynaklık gösterecek yıl içinde.
-
Konuda yazılan araçlardan bağımsız olarak yazıyorum, 10 yaşından büyük bir araç almak durumunda olsaydım mutlaka tork konvertörlü tam otomatik şanzımana sahip ve Atmosferik motora sahip bir araç bakardım.
-
Senin benim ya da herhangi birisi ile ilgili bir şeyi anlaman kendi dünyandan çıkmadığın için mümkün değil. Agresif değilim, hadsiz olduğun için ve beni hedef aldığın için hak ettiğin kelimeleri sarf ediyorum. Şanzıman bilginin tek veya çift kavrama kısmından terbiyesizleşerek tanımadığın kişiye saldırmak, kelimelerine dikkat etmemek, bunu topluluk önünde yapmaya çalışmak komplekstir. Sen kimi bilgilendirmeye çalışıyorsan çalış, ne sana ne de verdiğin bilgiye karşı gelen var. Ağzından çıkan kelimelere dikkat etme kısmı asıl terbiye ve karakter gerektiren kısımlardır. Ağzı olan konuşuyor diyorsun ya, ağzın var, haddini, sınırını bilmeyip konuşup duran sensin. Derdin neyse haddini bilerek yaparsın. Kimsenin senin saldırgan, kendini göstermeye çalışan kelime öbeklerine katlanma zorunluluğu yok.
Aferin 2000 mesaj atmışsın demirbaş listesine koyarlar artık seni.
-
Bu özelliklere sahip olan araçlar nelerdir bahsettiğim fiyat aralığında peki?
-
Saatli bombadan kasıt elentra değil mi? Motor gücü ve yakışıklılığı yüzünden beni en çok çeken araç o olmuştu ama sanayiden zor çıkan arabalardan biri olduğunu öğrendim. Şuan için 5 ileri MMT şanzıman toyota corolla/auris veya 4 ileri tam otomatik şanzıman ya da 2012 model ford focus/fiesta tam otomatik modelleri arasında kaldım. Otomatik fordlarda problem yaşayan bir kaç akrabamdan dolayı korkuyorum ama bu fiyat aralığında da en son 2010 toyotolar karşıma çıkıyor bu da bir otomatik araç için çok yaşlı gibi.
Ek bir şey daha soracağım. MMT (yarı otamatik) şanzımanlı arabayı b otomatik ehliyeti olan birinin sürmesinde yasal bir sakınca var mı bunu nasıl öğrenebilirim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X