Şimdi Ara

eski strateji oyunlarından hangisi daha iyi (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
1
Favori
7.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Commandos serisi bence
  • Age Of Empires II
    Rise Of Nations
  • ırkları birbirlerinden ''gerçekten'' farklı olduğu için StarCraft



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silver_Sky -- 6 Ağustos 2008; 23:16:48 >
  • Age Of Empires II ve Red Alert 2
  • Rise of Nations
  • - Rise Of Nations Thrones And Patriots
    - Age Of Empires I
    - Age Of Mıtology
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro
    bende çok seviyorum heroes 3'ü. yazsana biraz teknik taktik sıkılmadan okurum


    Taktik...
    Öncelikle, büyük haritalar için int herosu alacaksın. En dinamit int herosu da, kim ne derse desin, Ayden'dir.
    En kral kale de, demon'dur.

    Aksini iddia edene sadece gülümserim.

    Arkasından Castle kalesi gelir. O da Archangel-Clone-Resurrection bugı olduğu için.

    Demon taktiğine gelince... Ayden+ArchDevil+ForceField+Anti-Magic'e bilgisayarın yapabileceği birşey yoktur. (Titan hariç)
    30 Archdevil + 50 int'e ulaşmış bir Aydenle, 5000 archangel falan rahat alabilirsiniz.
    Bunun detayları uzun da, sadece Demon kalesine özel bir teknik anlatayım.

    İyi bilen bir arkadaşla hot-seat oynuyorduk. Lone Knight haritasıydı sanırım. (Çok güzel ve büyük bir power haritasıdır).
    O Castle aldı, ben Demon.

    Ayden'i aldık direk. Bir de Adela çektim yanına. (Hatta sonradan başka bir diplomat daha. 2 ayrı hero ayrı zar atıyor çünkü katılma hesabında. Birine katılmayan diğerine katılabiliyor. Unitleri değiştirip, visionsla bakıyorsun katılacaklar mı diye).

    Sonra çıktım yola.
    Adela ile unitleri topluyorum(Expert Diplomacy). Expert Visions ile de kontrol ediyorum. Katılmayacak olanlar olduğunda, önceki katılmış unitleri 6 stack halinde Ayden'e veriyorum. Yanına da tek stack Pit Lord. Diğer 6 stack'i PitLordx50hp olacak şekilde ayarlıyorum.
    Misal 50 PitLordum mu var? 2500hp'lik 6 stack (250 pikeman, 625 imp vs. gibi) + 50 PitLord combata giriyorum.
    6 stackteki tüm unitleri öldürtüp, karşıda kalan son unite blind atıp, pit lordla 6 grup demon kaldırıyorum. (Clone PitLord, Clone'ları kullanarak ölü stacklerden pit lord kaldırıp, sonra clone'u öldürtüp, tekrar clone.. 6 stack tek seferde kalkıyor).
    Neyse, 50 pitlordla, (Demonlar 35er hpden kalktığı için), 6x2500hp'ye 6x71=426 demon tek seferde kaldırıyorsunuz...

    Diğer kalelerden alınan unitler de cabası... Skeleton Convertor gibi çalışıyor. Ama çok daha etkili...

    Neyse... Bu taktikle, haritada katabileceğim tüm unitleri toplayıp demon'a çevirdim.
    Zaten Demon kalesinin ilk 3 unit'i direk demon yapıyorsunuz.
    (Cerberi dinamit demeyin sakın... 10 Cerberi yerine 7 demon kalkar ve çok daha iyidir...)
    Diğer kalelerin unitleri de (Sağolsun Rampart'ın treasury'si, para derdi de yok...) topladım...

    Sonuç: Oyun sonu ana herolar ana ordularla bi kapışalım dedi.
    Combatı başlattık. Ben klavyeyi kendisine bıraktım...
    "Benim yerime de oyna, istersen kendi unitlerime meteor falan at, attack etme, move ver vs. naparsan yap" dedim. (Terbiyesizlik ama...)

    Combatı alamadı...

    10binden fazla demon. Oklasan ok bitiyor. Sayılarında ancak çentik açılıyor. Vursan retaliatesiz Castle uniti yok ki vurasın.
    Tek vuran stack halinde retaliate'ten ölüyor zaten.

    Arkadaş için kabus gibiydi valla :P

    Bir başka arkadaşa da Galthran+Skeleton modeli çekmiştim.
    Lvl25 Galthran Skeletonlara 10Att-Def-1spd verdiği için, Galthran elinde skeletonlar Dragon gibi oluyordu zaten.
    Oyun başından itibaren skeletonlar çok sağlam olduğu için, kolay kolay ölmüyorlardı da.

    Ona da oyun sonu combatta klavyeyi bıraktıydım... O da alamamıştı combatı.

    Bir başka taktik:

    ArchDevil-ForceField modelinde, karşı ordu çok kalabalıksa ve mana ForceField+Resurrection'a yetmeyecekse, karşı ordunun AmmoCart'ın yanında kalan uniti öldürüyorsunuz sadece. Ondan sonra ArchDevil'la oraya geçiyorsunuz. Arkanıza gelen unit'e de blind atıyorsunuz.
    (Tabi arkanıza gelecek unit'in sizi tek vuruşta almayacak bir unit olmasına özen göstermek lazım... Gerekirse normal ForceField kullanıp Devilları koruyarak bir stack'i zayıflatıyorsunuz önce. Sonra aksiyona geçiyorsunuz.)

    Alın size SpellPower kadar turn tutan, çok ucuz ve faydalı bir doğal ve beleş ForceField...

    Ondan sonra bir anti-magic çekiyorsunuz ArchDevil'a.(Eğer karşıda 17 üzeri speed varsa, önce haste-prayer, sonra anti-magic)
    Sonra sadece wait, çık vur, geri gir, wait, çık vur... Blind açılmasına yakın tekrar blind...

    En son AntiMagic geçtikten sonra, ölen devilları resurrect. Sonra yürü git...
    30 ArchDevilla, 1000 Archangel ve taifesini 1000 manayla alabiliyorsunuz...

    Neyse, vakit geç oldu.
    Son bir taktik yazayım.

    Ringing of Victory haritasıydı sanırım. (Wang Ten En'in muhteşem bir haritasıdır).
    Büyük bir combata girdik. Karşı orduyu temizleyip son unite blind attım ama, ölen 1000 tane hydram var...
    Kaldırmaya mana yetmeyecek...

    Önce bir stack wyvern monarch kaldırdım. Sonra bir stack hydra. Sonra ikisini yanyana getirip, wyvern'e berserk attım...
    3 defada anca tutturdu hp düşürmeyi...
    HP düştüğü gibi, ayakta kalan hydrayı meteor shower'la öldürdüm. (Yoksa 3 turn sonra affect gidiyor...)
    Ondan sonra resurrect ettim.
    Hydra 125hp ile kalktı... Dolayısıyla, 2 kat sayıda hydra kalktı...
    Kalan mana ile 700 hydra kaldırabiliyordum.
    Bu şekilde 2 res+3 berserk'e 100 mana falan harcadım. Geri kalan mana da 2x600=1200 hydra kaldırabilecek kadardı...
    Gene none'la çıktık combattan...

    Özetle, ansiklopedi yazarım derken, mübalağa etmiyorum. Yazarım :P
    Kendi kalende earthquake atmaktan tut ta, kendi ballistanı meteor showerla yıkıp, kale kapısı önünde tek bi stack öldürtüp adamı kaleye hapsederek titanlarla uzaktan temizlemek gibi akıllara ziyan yüzlerce taktik bulmuşumdur...

    Hasılı, Heroes3'te uygulayabileceğiniz teknik taktiğin yanına yaklaşabilecek bir strateji daha dünyaya gelmedi.
    Kolay kolay da gelemez...



    ben de oyunu biliyom sanıyodum.

    bişey soracam adam forcefieldları dispelle kaldıramıyo mu?

    bişey




  • Heroes of Might and Magic III üzerine tanımam. Diğer seriler hikaye. Birkaç yıldır çıkan enteresan stratejilere oranla, gayet başarılı bir oyundur. Hala da oynanmaktadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Real_Time

    age of empiresin üstüne tanımam.

    aynen
  • Red Alert
    Aoe
    C&C generals
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro
    bende çok seviyorum heroes 3'ü. yazsana biraz teknik taktik sıkılmadan okurum


    Taktik...
    Öncelikle, büyük haritalar için int herosu alacaksın. En dinamit int herosu da, kim ne derse desin, Ayden'dir.
    En kral kale de, demon'dur.

    Aksini iddia edene sadece gülümserim.

    Arkasından Castle kalesi gelir. O da Archangel-Clone-Resurrection bugı olduğu için.

    Demon taktiğine gelince... Ayden+ArchDevil+ForceField+Anti-Magic'e bilgisayarın yapabileceği birşey yoktur. (Titan hariç)
    30 Archdevil + 50 int'e ulaşmış bir Aydenle, 5000 archangel falan rahat alabilirsiniz.
    Bunun detayları uzun da, sadece Demon kalesine özel bir teknik anlatayım.

    İyi bilen bir arkadaşla hot-seat oynuyorduk. Lone Knight haritasıydı sanırım. (Çok güzel ve büyük bir power haritasıdır).
    O Castle aldı, ben Demon.

    Ayden'i aldık direk. Bir de Adela çektim yanına. (Hatta sonradan başka bir diplomat daha. 2 ayrı hero ayrı zar atıyor çünkü katılma hesabında. Birine katılmayan diğerine katılabiliyor. Unitleri değiştirip, visionsla bakıyorsun katılacaklar mı diye).

    Sonra çıktım yola.
    Adela ile unitleri topluyorum(Expert Diplomacy). Expert Visions ile de kontrol ediyorum. Katılmayacak olanlar olduğunda, önceki katılmış unitleri 6 stack halinde Ayden'e veriyorum. Yanına da tek stack Pit Lord. Diğer 6 stack'i PitLordx50hp olacak şekilde ayarlıyorum.
    Misal 50 PitLordum mu var? 2500hp'lik 6 stack (250 pikeman, 625 imp vs. gibi) + 50 PitLord combata giriyorum.
    6 stackteki tüm unitleri öldürtüp, karşıda kalan son unite blind atıp, pit lordla 6 grup demon kaldırıyorum. (Clone PitLord, Clone'ları kullanarak ölü stacklerden pit lord kaldırıp, sonra clone'u öldürtüp, tekrar clone.. 6 stack tek seferde kalkıyor).
    Neyse, 50 pitlordla, (Demonlar 35er hpden kalktığı için), 6x2500hp'ye 6x71=426 demon tek seferde kaldırıyorsunuz...

    Diğer kalelerden alınan unitler de cabası... Skeleton Convertor gibi çalışıyor. Ama çok daha etkili...

    Neyse... Bu taktikle, haritada katabileceğim tüm unitleri toplayıp demon'a çevirdim.
    Zaten Demon kalesinin ilk 3 unit'i direk demon yapıyorsunuz.
    (Cerberi dinamit demeyin sakın... 10 Cerberi yerine 7 demon kalkar ve çok daha iyidir...)
    Diğer kalelerin unitleri de (Sağolsun Rampart'ın treasury'si, para derdi de yok...) topladım...

    Sonuç: Oyun sonu ana herolar ana ordularla bi kapışalım dedi.
    Combatı başlattık. Ben klavyeyi kendisine bıraktım...
    "Benim yerime de oyna, istersen kendi unitlerime meteor falan at, attack etme, move ver vs. naparsan yap" dedim. (Terbiyesizlik ama...)

    Combatı alamadı...

    10binden fazla demon. Oklasan ok bitiyor. Sayılarında ancak çentik açılıyor. Vursan retaliatesiz Castle uniti yok ki vurasın.
    Tek vuran stack halinde retaliate'ten ölüyor zaten.

    Arkadaş için kabus gibiydi valla :P

    Bir başka arkadaşa da Galthran+Skeleton modeli çekmiştim.
    Lvl25 Galthran Skeletonlara 10Att-Def-1spd verdiği için, Galthran elinde skeletonlar Dragon gibi oluyordu zaten.
    Oyun başından itibaren skeletonlar çok sağlam olduğu için, kolay kolay ölmüyorlardı da.

    Ona da oyun sonu combatta klavyeyi bıraktıydım... O da alamamıştı combatı.

    Bir başka taktik:

    ArchDevil-ForceField modelinde, karşı ordu çok kalabalıksa ve mana ForceField+Resurrection'a yetmeyecekse, karşı ordunun AmmoCart'ın yanında kalan uniti öldürüyorsunuz sadece. Ondan sonra ArchDevil'la oraya geçiyorsunuz. Arkanıza gelen unit'e de blind atıyorsunuz.
    (Tabi arkanıza gelecek unit'in sizi tek vuruşta almayacak bir unit olmasına özen göstermek lazım... Gerekirse normal ForceField kullanıp Devilları koruyarak bir stack'i zayıflatıyorsunuz önce. Sonra aksiyona geçiyorsunuz.)

    Alın size SpellPower kadar turn tutan, çok ucuz ve faydalı bir doğal ve beleş ForceField...

    Ondan sonra bir anti-magic çekiyorsunuz ArchDevil'a.(Eğer karşıda 17 üzeri speed varsa, önce haste-prayer, sonra anti-magic)
    Sonra sadece wait, çık vur, geri gir, wait, çık vur... Blind açılmasına yakın tekrar blind...

    En son AntiMagic geçtikten sonra, ölen devilları resurrect. Sonra yürü git...
    30 ArchDevilla, 1000 Archangel ve taifesini 1000 manayla alabiliyorsunuz...

    Neyse, vakit geç oldu.
    Son bir taktik yazayım.

    Ringing of Victory haritasıydı sanırım. (Wang Ten En'in muhteşem bir haritasıdır).
    Büyük bir combata girdik. Karşı orduyu temizleyip son unite blind attım ama, ölen 1000 tane hydram var...
    Kaldırmaya mana yetmeyecek...

    Önce bir stack wyvern monarch kaldırdım. Sonra bir stack hydra. Sonra ikisini yanyana getirip, wyvern'e berserk attım...
    3 defada anca tutturdu hp düşürmeyi...
    HP düştüğü gibi, ayakta kalan hydrayı meteor shower'la öldürdüm. (Yoksa 3 turn sonra affect gidiyor...)
    Ondan sonra resurrect ettim.
    Hydra 125hp ile kalktı... Dolayısıyla, 2 kat sayıda hydra kalktı...
    Kalan mana ile 700 hydra kaldırabiliyordum.
    Bu şekilde 2 res+3 berserk'e 100 mana falan harcadım. Geri kalan mana da 2x600=1200 hydra kaldırabilecek kadardı...
    Gene none'la çıktık combattan...

    Özetle, ansiklopedi yazarım derken, mübalağa etmiyorum. Yazarım :P
    Kendi kalende earthquake atmaktan tut ta, kendi ballistanı meteor showerla yıkıp, kale kapısı önünde tek bi stack öldürtüp adamı kaleye hapsederek titanlarla uzaktan temizlemek gibi akıllara ziyan yüzlerce taktik bulmuşumdur...

    Hasılı, Heroes3'te uygulayabileceğiniz teknik taktiğin yanına yaklaşabilecek bir strateji daha dünyaya gelmedi.
    Kolay kolay da gelemez...



    ben de oyunu biliyom sanıyodum.

    bişey soracam adam forcefieldları dispelle kaldıramıyo mu?

    bişey


    O noktada da oyunun bulabildiğim tek kod hatası devreye giriyor...
    Force Field sadece Expert Dispel'le kaldırılabiliyor. Ama FF varken ED atılırsa, oyun göçüyor.
    Ya anında, ya 5sn, ya 50sn sonra göçüyor, ama kesin göçüyor...
    En son sürüm olan 3.20 versiyonunda bile bu vardı.

    Zaten ben "Bilgisayarın buna yapabileceği birşey yok" dediydim. Bilgisayar da çook nadiren FF'e dispel attığı için, genelde sorun olmuyor.

    "Empire of the World 2" haritasında vardı. (Yapılmış en kapsamlı ve en güzel H3 haritalarından birisidir.)

    Eleman bir yere Tome of Air Magic koymuş. Üstüne bi not eklemiş: "Bu tome sana ait değil" diye, bir de event koymuş. Tome'u 38.000 Black Dragon koruyor.
    Bende de Ayden + 200 civarında Arch Angel var...

    Sonuç: Tome'u alırken yanına 10milyon xp de eşantiyon olarak gelmiş oldu :P
    Sağolsun FF+Clone+Ayden'in onbinlerce manası...

    (4 tane int herosu varken neden ısrarla Ayden diyeceksiniz. Lvl aldığında en fazla int-spell power alan int herosu. Ayrıca tüm schoollar neredeyse garanti gelir Ayden'e. En başta da en güçlü school olan Fire.

    En güçlü Earth'tür diyecekler olabilir. Earth, en faydalı, en gerekli school'dur. Fire en güçlüdür.
    En güçlü büyü de, Expert Blind'dır. Şu yüzden dinamittir. Expert Blind'da ilk vuran adam retaliate almaz...
    Combatlardan 0 kayıp çıkmanın, envai çeşit spell-up yapmanın yolu da blind'dan geçer...

    Expert Frenzy de aşırı dinamittir. Şöyle ki: 100 Archangel'ınız var. Sizden 12 stat fazlası olan bir adama girdiniz. Elemanda da Azure Dragonlar var... Sizin 100 Archangel bu durumda 1.2k vurur. Expert Frenzy bastığınızda ise, 20k vurur... Spell power da gerektirmez...
    Archangel sayısını 1000 yapın... 1 spell power'la 188k damage vurmuş gibi olursunuz... Bunun muadili yoktur.)

    Edit:Typo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysselim -- 18 Ağustos 2008; 14:16:03 >




  • Myth The Fallen Lords, Myth II Soulblighter, Myth III The Wolf Age
  • aoe2...
  • Red Alert 2
  • Empire Eart II HASTASIYIM!!! ÖLÜRÜM EMPİRE EARTH İÇİN o derece yane
  • age of empires 2 ve conquerors ek paketi
    commandos
    empire earth (özellikle ingliz senaryosu çok hoşuma gidiyor)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Brutalite
    Heroes of Might and Magic III üzerine tanımam. Diğer seriler hikaye. Birkaç yıldır çıkan enteresan stratejilere oranla, gayet başarılı bir oyundur. Hala da oynanmaktadır.


    Knights and Merchants'ı da göz ardı etmemeli.
  • Red alert ,age of
  • tabiki starcraft ya
  • ra 2
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.