Şimdi Ara

ESP'yi devre dışı bırakmak performansı artırır mı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
6
Favori
45.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    Bmw e46 da ESP = DSC oldu ve DSC tuşuna ilk bastığınızda ASC yani antipatinaj devre dışı kalıyor ama 10 sn basılı tutarsanız hem ASC ışığı hem de el freni ışığı yanıyor. Böylece tüm kontrol size kalıyor. Sadece ASC yi kapattığınızda araba savrulurken ( tam emin değilim) %30 oranında savruluyor ve ESP devreye girip aracı toparlıyor. ESP kalkışı etkiler çünkü ASC yani ASR gibi sistemlerde ESP yle birlikte çalışıyor. Aynı tuşla kontrol ediliyor.

    ABS ile de birlikte çalışıyor ESP.O zaman kalkışta ABS'yi de kapatalım ?

    ABS'den bağımsız çalışıyor. ABS'yi kapatmak mümkün degil..

    Alıntıları Göster
    ABS,ASR,ESP, bilmemne hepsi ortak çalışıyor.Kimi kapanabilirken kimi kapatılamıyor.Markadan markaya bile farklılık mevcut.
    Ama hepsi ortak çalışıyor diye biri devreye girdiğinde hepsi devreye giriyor anlamına gelmiyor,ben de arkadaşa bunu anlatmaya çalışıyorum.




  • Esp devrede olursa araba her patinaja düştüğünde ya da en ufak bir zıplamada sistem kayma tehlikesi olarak algılar ve anlık fren yapar bu da ciddi zaman kaybına neden olur. Eğer kalkış süresi denemekse maksat, esp off konumda daha iyi süre yapılır.

    Ekleme: Bahsettiğim olay esp+tcs birlikte çalıştığında geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _eRay -- 27 Ocak 2013; 21:18:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.

    benım aracımdada esp var. tekerlerım kar içine saplandıgında tekerler bosa donmeyı bırakıp esp tekerlerı kıtlıyor. ama arac azda olsa gıdebılıyorsa ara ara tcs devreye gırıp aracın gıtmesını saglıyor. ama tekerler tamamen bosa donuyorsa motor frenı tekerlerı kıtlıyor. bu durumda esp yı devre dısı bırakıp gaza az az yuklenıp karı aşmaya calısıyorum. sizin demenıze göre esp yı ıptal etme tusuda gereksız.

    sız haklıysanız esp yı neden ıptal edelım ? yada neden boyle bır ıptal tusu koymuslar. azcık mantıklı dusunun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.

    benım aracımdada esp var. tekerlerım kar içine saplandıgında tekerler bosa donmeyı bırakıp esp tekerlerı kıtlıyor. ama arac azda olsa gıdebılıyorsa ara ara tcs devreye gırıp aracın gıtmesını saglıyor. ama tekerler tamamen bosa donuyorsa motor frenı tekerlerı kıtlıyor. bu durumda esp yı devre dısı bırakıp gaza az az yuklenıp karı aşmaya calısıyorum. sizin demenıze göre esp yı ıptal etme tusuda gereksız.

    sız haklıysanız esp yı neden ıptal edelım ? yada neden boyle bır ıptal tusu koymuslar. azcık mantıklı dusunun

    Bilgisayarda detaylı cevap yazarım ama, lütfen, motor freni tekerlekleri kilitliyor demek nedir? Gerçekten merak ettim, elektronik diferansiyel kilidinden mi bahsediyorsunuz? Bu arada benimde aracimda esp var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 27 Ocak 2013; 21:37:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazi araçlarda mesela bnm arabada TR ye gelen seri de TC kapatma tusu yok blz kendimlz kablo cektik sigortadan.Mecbur ESP +TC kapandi.Otomatlk gaz kesmeyi onledigi icin hizli gidiyor gibi gelebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.

    benım aracımdada esp var. tekerlerım kar içine saplandıgında tekerler bosa donmeyı bırakıp esp tekerlerı kıtlıyor. ama arac azda olsa gıdebılıyorsa ara ara tcs devreye gırıp aracın gıtmesını saglıyor. ama tekerler tamamen bosa donuyorsa motor frenı tekerlerı kıtlıyor. bu durumda esp yı devre dısı bırakıp gaza az az yuklenıp karı aşmaya calısıyorum. sizin demenıze göre esp yı ıptal etme tusuda gereksız.

    sız haklıysanız esp yı neden ıptal edelım ? yada neden boyle bır ıptal tusu koymuslar. azcık mantıklı dusunun

    Bilgisayarda detaylı cevap yazarım ama, lütfen, motor freni tekerlekleri kilitliyor demek nedir? Gerçekten merak ettim, elektronik diferansiyel kilidinden mi bahsediyorsunuz? Bu arada benimde aracimda esp var.

    motor frenınden kastım su.. 3 defa yazdım yıne yazıyorum. arac sureklı pantınaja duserse ve ara hareket edemezse esp motora mudahale ediyor ve aktarım yapmasına izin vermıyor. kısacası arac tekerleri sız nekadar gaz verırsenız verın kesınlıkle dönmüyor. esp aracın motoruna mudahale etmektedir. aynen bu anlattıgım olayda oldugu gibi. ama tekerlerın patınaja dusmesıyle arac azcıkda olsa hareket edıyorsa esp mudahale ıslemını asr ye bırakıyor ve kesıntılı aralıklarla tekerlere fren uygulayıp yol almanızı saglıyor..

    yani daha nasıl anlatıyım bılemedım.. elektronık dıferansıyel kılıdının nıssan juke da ne işi var. tabıkıde ondan bahsetmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.

    benım aracımdada esp var. tekerlerım kar içine saplandıgında tekerler bosa donmeyı bırakıp esp tekerlerı kıtlıyor. ama arac azda olsa gıdebılıyorsa ara ara tcs devreye gırıp aracın gıtmesını saglıyor. ama tekerler tamamen bosa donuyorsa motor frenı tekerlerı kıtlıyor. bu durumda esp yı devre dısı bırakıp gaza az az yuklenıp karı aşmaya calısıyorum. sizin demenıze göre esp yı ıptal etme tusuda gereksız.

    sız haklıysanız esp yı neden ıptal edelım ? yada neden boyle bır ıptal tusu koymuslar. azcık mantıklı dusunun

    Bilgisayarda detaylı cevap yazarım ama, lütfen, motor freni tekerlekleri kilitliyor demek nedir? Gerçekten merak ettim, elektronik diferansiyel kilidinden mi bahsediyorsunuz? Bu arada benimde aracimda esp var.

    motor frenınden kastım su.. 3 defa yazdım yıne yazıyorum. arac sureklı pantınaja duserse ve ara hareket edemezse esp motora mudahale ediyor ve aktarım yapmasına izin vermıyor. kısacası arac tekerleri sız nekadar gaz verırsenız verın kesınlıkle dönmüyor. esp aracın motoruna mudahale etmektedir. aynen bu anlattıgım olayda oldugu gibi. ama tekerlerın patınaja dusmesıyle arac azcıkda olsa hareket edıyorsa esp mudahale ıslemını asr ye bırakıyor ve kesıntılı aralıklarla tekerlere fren uygulayıp yol almanızı saglıyor..

    yani daha nasıl anlatıyım bılemedım.. elektronık dıferansıyel kılıdının nıssan juke da ne işi var. tabıkıde ondan bahsetmıyorum

    Kusura bakmayın ama yazdıklarınızın gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum. Bildiklerinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreenHeart

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ortak çalışıyorlar ama farklı sistemler. Çoğu araçta esp'yi kapatamıyorsunuz ama Asr iptal edilebiliyor. Ben hala bilgisine güvendiğim birini bekliyorum,Esp'nin kalkış süresini uzatması gerçekçi gelmiyor.
    Ha bir de,patinajlı kalkışta göstergede ışığın yanma sebebi esp değil asr..

    ESP kalkışı etkilemez. bilimsel yönünü bilmiyorum ancak araç patinaj çekiyorsa ESP değil TCS ve ASR devreye girer. dediğin gibi çoğu araçta ESP kapatılmıyor ancak ASR kapanıyor. Kendi aracımda da ASR kapatılabiliyor.

    Az önce denedim ASR kapalıyken araç kalkışlarda çok daha seri. ASR açıkken dipgaz yaptığımda gücün neredeyse %20-%30unu blokluyor.

    Pistte dönerken ESP kapatılırsa zamanı etkileyecektir çünkü araç kayma hissettiğinde araç otomatik olarak frene basacak haliyle yavaşlayacaksınız.

    hiçbir yarış aracında ESP olmaz zaten. olayın mantığına ters.

    aynen.esp asr yarış araçlarında olmaz zaten.
    bu arada aracınız?

    Aracım Fiat Bravo Sport

    ESP'i kapatamadığımdan kayma anında gaza bassamda etki etmiyor. ESP kontrolü ele alıyor ve fren yaparak aracı düzeltmeye çalışıyor. Dolayısıyla işin eğlence kısmını ben yaşayamıyorum.

    Çoğu araçta ESP kapanabiliyor. Örğneğin Arkadaşımın 206 GT'sinde ESP tuşunu kapattığınız zaman ESP+ASR devre dışı kalıyor. Sadece ASR ya da sadece ESP'yi kapatma şansınız yok.

    BMW'yi bilmiyorum ama benim aracımda kalkışta ESP'nin etkisi 0.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    esp nin kapatılması mükemmel birşeydir.. karlı bir zeminde saplanırsanız. esp yi kapatmaktan başka hiç bir çareniz kalmaz. esp yi kapatamazsanız tekerler sabit kalır ve dönmez. bizzat yaşadıgım bir şeydir bu.

    bunun dışında yutub dada ızleyebılırsınız 0 100 hızlanmalarda esp genelde kapatılarak deneme yapılır. bunun sebebi esp yüzünden gucun tam olarak yere aktarılmasını engellemektir. böylece yani esp kapatılarak tum guc elınızde olur ve guc torpulenmemiş olur. özellikle 2. viteste bile patınaj yapabılecek gucte olan arabalar ıcın espnın kapatılarak hızlanma denemelerı yapılması daha ıyıdır. cunku 2. vitese gectıgınızde bıle esp devreye gırerek sızın hızlanma zamanınıza engel olacaktır. ama esp nın kapatılmasının tehlıkelı bırsey oldugunun ve hızlanma sırasında olabılecek savrulma durumlarında elektronık sıstemlerden mahrum kalacagınızı unutmamanız gerekır

    Tekerlek sabit kalır ve dönmez mi? Yok artık daha neler demek istiyorum. Yaklaşık bir ay önce Uludağ'da karda saplandim ve merak etmeyi teker donuyor. Ama boşa döndüğü için motor fazla gaz yemiyor ve o dueumda 1500 devir civarında kaldı.

    benım aracımdada esp var. tekerlerım kar içine saplandıgında tekerler bosa donmeyı bırakıp esp tekerlerı kıtlıyor. ama arac azda olsa gıdebılıyorsa ara ara tcs devreye gırıp aracın gıtmesını saglıyor. ama tekerler tamamen bosa donuyorsa motor frenı tekerlerı kıtlıyor. bu durumda esp yı devre dısı bırakıp gaza az az yuklenıp karı aşmaya calısıyorum. sizin demenıze göre esp yı ıptal etme tusuda gereksız.

    sız haklıysanız esp yı neden ıptal edelım ? yada neden boyle bır ıptal tusu koymuslar. azcık mantıklı dusunun

    Bilgisayarda detaylı cevap yazarım ama, lütfen, motor freni tekerlekleri kilitliyor demek nedir? Gerçekten merak ettim, elektronik diferansiyel kilidinden mi bahsediyorsunuz? Bu arada benimde aracimda esp var.

    motor frenınden kastım su.. 3 defa yazdım yıne yazıyorum. arac sureklı pantınaja duserse ve ara hareket edemezse esp motora mudahale ediyor ve aktarım yapmasına izin vermıyor. kısacası arac tekerleri sız nekadar gaz verırsenız verın kesınlıkle dönmüyor. esp aracın motoruna mudahale etmektedir. aynen bu anlattıgım olayda oldugu gibi. ama tekerlerın patınaja dusmesıyle arac azcıkda olsa hareket edıyorsa esp mudahale ıslemını asr ye bırakıyor ve kesıntılı aralıklarla tekerlere fren uygulayıp yol almanızı saglıyor..

    yani daha nasıl anlatıyım bılemedım.. elektronık dıferansıyel kılıdının nıssan juke da ne işi var. tabıkıde ondan bahsetmıyorum

    Kusura bakmayın ama yazdıklarınızın gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum. Bildiklerinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

    tamam ben gozden gecırecem ama sızde bı gecırsenız ıyı edersınız.. 19 bın km dır surdugum arabayı ıyı tanıdıgımı dusunuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MertS.Y

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Motor üreteceği gücü yakacağı yakıtla yakıyor zaten. tüketime bir etkisi olmaz diye düşünüyorum. ASR sadece lastiğin patinaja düşmemesi için aktrılan gücü blokluyor. ESP ise adı üzerinde elektronik denge programı. dengede olan araca müdahale etmiyor. kayma anında devreye girer. tüketimle bir ilişiği olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona
    tamam ben gozden gecırecem ama sızde bı gecırsenız ıyı edersınız.. 19 bın km dır surdugum arabayı ıyı tanıdıgımı dusunuyorum

    ESP değil de ASR / TCS sistemleri genelde bizim araçlarımızda patinajdan kurtulmak için ateşlemeyi keserler...

    Galiba bu mesajda kastetmek istenen de bu...
  • ESP'yi kapatmak +10hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    seat forumda bir arkadaş esp ile arabasıyla kayarak kaza yapmış hem de hızı 40 50 civarındayken.esp yi fazla abartmayın derim daha bugün şile otobanında son model esp li focus yağmurda kaymış bir kişi öldü.yani bu esp hayat kurtarır olayı biraz da hikaye.son zamanlarda google da şöyle forumlara çokca girdim arkadaşlar ciddi şekilde bir esp hayranlığı abartması var.o kadar ki hayat meleği yok süper ötesi yok kesinlikle olması şart gibi görüşler almış başını gitmiş.biri demiş ki arabayla gidiyordum biraz yoldan çıkar gibi oldum hemen esp devreye girdi de ölümden ben kurtuldum ya sen zaten esp seni savrulmadan devreye girdi belki de zaten hiç savrulmayacaktın o kadar çok abartılmış ki esp şu araba test yorumcularının da hatası çok bu işte esp devreye giriyor diyorlar sürekli e senin arabanın yol tutuşu azcık kötüyse tabi hemen devreye girer.nsan gibi limitli araba kullanmazsan ya da yağmurda kaygan yolda vb yerlerde hiç işe yaramayabilir.sormuşlar forumda esp varken nasıl kaydın diye valla sert viraj vardı hiç bir şey yapamadan kaydı araba dmiş esp işni komiği kaza yaptıktan sonra jantlar eğildiği için şimdi araç hasarlı iken sürekli devreye giriyormuş.
    işin özü esp iyi birşeydir ama abartmayalım şimdiki arabam esp li jetta.daha önce ki araçlarımda hiç esp yoktu o zaman biraz yaşım gençken çok zorluyordum limitleri esp olmadığı halde hiç bir kazam yok 96 da ehliyet aldım 93 ten beri de araç kullanıyorum 5. aracım babamınkileri saymazsam.daha bir trafik cezam bile yok esp siz araçlarımda bir tane kaymam savrulmam yok şimdi de esp m var diye hiç hızlı gitmiyorum tam tersi çocuğum var diye daha da yavaşladım.ama korkarım ki bizim vatandaşlar aracım full abs esp var diye daha çok kaza yapacaklarmış gibi gelişyor bana.bugünkü şiledeki kazadaki gib.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2008getz1979

    seat forumda bir arkadaş esp ile arabasıyla kayarak kaza yapmış hem de hızı 40 50 civarındayken.esp yi fazla abartmayın derim daha bugün şile otobanında son model esp li focus yağmurda kaymış bir kişi öldü.yani bu esp hayat kurtarır olayı biraz da hikaye.son zamanlarda google da şöyle forumlara çokca girdim arkadaşlar ciddi şekilde bir esp hayranlığı abartması var.o kadar ki hayat meleği yok süper ötesi yok kesinlikle olması şart gibi görüşler almış başını gitmiş.biri demiş ki arabayla gidiyordum biraz yoldan çıkar gibi oldum hemen esp devreye girdi de ölümden ben kurtuldum ya sen zaten esp seni savrulmadan devreye girdi belki de zaten hiç savrulmayacaktın o kadar çok abartılmış ki esp şu araba test yorumcularının da hatası çok bu işte esp devreye giriyor diyorlar sürekli e senin arabanın yol tutuşu azcık kötüyse tabi hemen devreye girer.nsan gibi limitli araba kullanmazsan ya da yağmurda kaygan yolda vb yerlerde hiç işe yaramayabilir.sormuşlar forumda esp varken nasıl kaydın diye valla sert viraj vardı hiç bir şey yapamadan kaydı araba dmiş esp işni komiği kaza yaptıktan sonra jantlar eğildiği için şimdi araç hasarlı iken sürekli devreye giriyormuş.
    işin özü esp iyi birşeydir ama abartmayalım şimdiki arabam esp li jetta.daha önce ki araçlarımda hiç esp yoktu o zaman biraz yaşım gençken çok zorluyordum limitleri esp olmadığı halde hiç bir kazam yok 96 da ehliyet aldım 93 ten beri de araç kullanıyorum 5. aracım babamınkileri saymazsam.daha bir trafik cezam bile yok esp siz araçlarımda bir tane kaymam savrulmam yok şimdi de esp m var diye hiç hızlı gitmiyorum tam tersi çocuğum var diye daha da yavaşladım.ama korkarım ki bizim vatandaşlar aracım full abs esp var diye daha çok kaza yapacaklarmış gibi gelişyor bana.bugünkü şiledeki kazadaki gib.

    Üzgünüm ama mesajınızdaki yuvarlak ifadelerin dışında açıkça ifade ettiğiniz bazı fikirler ne yazık ki yanlış.

    "yani bu esp hayat kurtarır olayı biraz da hikaye"

    Bu mesajınızdaki ana fikir ne yazık ki yanlış. ESP gerçekten de hayat kurtarır. Bunun aksini iddia etmek bugün elinizin altında kolayca ulaşabileceğiniz binlerce kanıtlayıcı bilgiye "hurafe" demek gibi birşeydir.

    ESP nasıl hayat kurtarır? Sakin kullanıyorsam ESP'ye gerek yok mu?

    Eğer sakin kullanıyorsanız emniyet kemeri de takmayın. Çocuğunuzu çocuk koltuğuna da koymayın. Limitler zorlanmayacağına göre lastikler kabak da olsa sorun olmaz. Gece pek sürmüyorsanız far ampülü patlak olsa da sorun olmaz...

    Liste uzar.. ESP tek tekerleğe ABS yardımı ile frenleme yaparak araca fizikteki "moment" etkisi ile arzu edilen ivmeyi kazandırır ve yola gimesini sağlar. Asıl amacı da sanılan gibi agresif sürüş için değil tam tersine sizin gibi kurallara uyan kişiler içindir. 180km hızla giderken ESP hayat kurtaramaz ancak 90'la giderken önünüze kıran birine hele ki sağanak yağış ve karlı havada (kar lastiği ile) ani manevra yapmanız gerektiğinde sizin de karşı tarafın da hayatını kurtarabilir.

    Amacım sizi rencide etmek değil, yanlışı düzeltmek. Siz de durup salim kafa ile düşünürseniz yazdıklarınızın yanlış bilgiler içerdiğini göreceksiniz.

    Lütfen şu video'yu izleyin. ESP fizik kanunlarını yenemez. Fizik kanunlarını kullanarak size yardım eder. Küçümsenmeyecek bir yardım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2008getz1979

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    seat forumda bir arkadaş esp ile arabasıyla kayarak kaza yapmış hem de hızı 40 50 civarındayken.esp yi fazla abartmayın derim daha bugün şile otobanında son model esp li focus yağmurda kaymış bir kişi öldü.yani bu esp hayat kurtarır olayı biraz da hikaye.son zamanlarda google da şöyle forumlara çokca girdim arkadaşlar ciddi şekilde bir esp hayranlığı abartması var.o kadar ki hayat meleği yok süper ötesi yok kesinlikle olması şart gibi görüşler almış başını gitmiş.biri demiş ki arabayla gidiyordum biraz yoldan çıkar gibi oldum hemen esp devreye girdi de ölümden ben kurtuldum ya sen zaten esp seni savrulmadan devreye girdi belki de zaten hiç savrulmayacaktın o kadar çok abartılmış ki esp şu araba test yorumcularının da hatası çok bu işte esp devreye giriyor diyorlar sürekli e senin arabanın yol tutuşu azcık kötüyse tabi hemen devreye girer.nsan gibi limitli araba kullanmazsan ya da yağmurda kaygan yolda vb yerlerde hiç işe yaramayabilir.sormuşlar forumda esp varken nasıl kaydın diye valla sert viraj vardı hiç bir şey yapamadan kaydı araba dmiş esp işni komiği kaza yaptıktan sonra jantlar eğildiği için şimdi araç hasarlı iken sürekli devreye giriyormuş.
    işin özü esp iyi birşeydir ama abartmayalım şimdiki arabam esp li jetta.daha önce ki araçlarımda hiç esp yoktu o zaman biraz yaşım gençken çok zorluyordum limitleri esp olmadığı halde hiç bir kazam yok 96 da ehliyet aldım 93 ten beri de araç kullanıyorum 5. aracım babamınkileri saymazsam.daha bir trafik cezam bile yok esp siz araçlarımda bir tane kaymam savrulmam yok şimdi de esp m var diye hiç hızlı gitmiyorum tam tersi çocuğum var diye daha da yavaşladım.ama korkarım ki bizim vatandaşlar aracım full abs esp var diye daha çok kaza yapacaklarmış gibi gelişyor bana.bugünkü şiledeki kazadaki gib.

    ESP hayat kurtarır, o olmazsa ölürsünüz diye birşey yok. Yukarıda da belirttiğim ("Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması.") gibi sadece bir güvenlik sistemidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 2008getz1979

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Maşallah forumdaki herkes shumi..

    Boş post kasma. Bildiğin konuysa bilgi verirsin, bilmiyorsan ya SUSARSIN yada SORARSIN biliyorsak öğretiriz.

    Hayırdır sen neyin derdindesin? Git drift dersleri ver "el freni nasıl çekilir" konusu açanlara. Senin biliyorum dediklerini unuttum ben, kendi arabalarımı söküp takarken.

    100 hp'lık araçlara binip elli farklı yerde "arabam nasıl daha az yakar" diye konular açarlar, sonra da 0,05 saniye daha hızlı kalkış yapmak için ESP kapatalım mı diye sorarlar. Onlara diyorum shumi diye, sen de mi onlardansın? ESP ve buna dahil olan tüm sistemler, aracı optimum seviyede tutmak için vardır. ESP yi kapatıp 0-100 testi yaptığınızda 1 sn hızlı gittiğiniz için kimse sizlere madalya vermeyecek, hiçbir işinize de yaramayacak. Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması. Şimdi burada sosyal mesaj vermenin anlamı yok da, sen kimsin ki bana birşeyler öğretebileceğini sanıyorsun güzel arkadaşım? Farz etki bilmiyorum ve boş konuşuyorum. Şikayet et butonunu kullan, yada boş konuşma.

    seat forumda bir arkadaş esp ile arabasıyla kayarak kaza yapmış hem de hızı 40 50 civarındayken.esp yi fazla abartmayın derim daha bugün şile otobanında son model esp li focus yağmurda kaymış bir kişi öldü.yani bu esp hayat kurtarır olayı biraz da hikaye.son zamanlarda google da şöyle forumlara çokca girdim arkadaşlar ciddi şekilde bir esp hayranlığı abartması var.o kadar ki hayat meleği yok süper ötesi yok kesinlikle olması şart gibi görüşler almış başını gitmiş.biri demiş ki arabayla gidiyordum biraz yoldan çıkar gibi oldum hemen esp devreye girdi de ölümden ben kurtuldum ya sen zaten esp seni savrulmadan devreye girdi belki de zaten hiç savrulmayacaktın o kadar çok abartılmış ki esp şu araba test yorumcularının da hatası çok bu işte esp devreye giriyor diyorlar sürekli e senin arabanın yol tutuşu azcık kötüyse tabi hemen devreye girer.nsan gibi limitli araba kullanmazsan ya da yağmurda kaygan yolda vb yerlerde hiç işe yaramayabilir.sormuşlar forumda esp varken nasıl kaydın diye valla sert viraj vardı hiç bir şey yapamadan kaydı araba dmiş esp işni komiği kaza yaptıktan sonra jantlar eğildiği için şimdi araç hasarlı iken sürekli devreye giriyormuş.
    işin özü esp iyi birşeydir ama abartmayalım şimdiki arabam esp li jetta.daha önce ki araçlarımda hiç esp yoktu o zaman biraz yaşım gençken çok zorluyordum limitleri esp olmadığı halde hiç bir kazam yok 96 da ehliyet aldım 93 ten beri de araç kullanıyorum 5. aracım babamınkileri saymazsam.daha bir trafik cezam bile yok esp siz araçlarımda bir tane kaymam savrulmam yok şimdi de esp m var diye hiç hızlı gitmiyorum tam tersi çocuğum var diye daha da yavaşladım.ama korkarım ki bizim vatandaşlar aracım full abs esp var diye daha çok kaza yapacaklarmış gibi gelişyor bana.bugünkü şiledeki kazadaki gib.

    ESP hayat kurtarır, o olmazsa ölürsünüz diye birşey yok. Yukarıda da belirttiğim ("Aksine teknolojiden faydanalarak arabanızı bir yerlere vurmanızdan bir adım daha uzaklaştıracak aktif olması.") gibi sadece bir güvenlik sistemidir.

    Alıntıları Göster
    esp ile asr nin beraber çalıştığı araçlar var ve sadece esp kapatma tuşu oluyor, bu durumda esp'yi iptal ederseniz asr de iptal olacak ilk kalkışta performansı etkiler bu durumda diye düşünüyorum




  • esp güç gereksinimi olan lastige ekstra güç vererek lastiklerin çekişlerini eşitler güç kaybını önler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selnow57

    esp güç gereksinimi olan lastige ekstra güç vererek lastiklerin çekişlerini eşitler güç kaybını önler..

    Yanlış.

    ESP'nin motor gücüne etkisi vardır ancak tekerlere fazla güç verme gibi bir durum yerine direksiyon açısı ve aracın çeşitli yerlerindeki G sensörleri ile gerekli tekerleklere "tek tek" müdahelede bulunarak anlık fren yaptırır. Böylece aracı yoluna sokacak moment kazanılır.

    tr.wikipedia.org
    Elektronik denge programı - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik_Denge_Programı


    "Electronic Stability Program (Elektronik Denge Programı) olan sistemi ilk defa Mercedes firması 1995 yılında CL modellerine opsiyonel olarak sunmaya başlamıştır. Farklı firmalarda farklı isimlerle anılan bu sistemin mantığı genel olarak şöyledir; Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selnow57

    esp güç gereksinimi olan lastige ekstra güç vererek lastiklerin çekişlerini eşitler güç kaybını önler..

    Diyelim ki benim araç önden çekişli,sağ arka tekerleğe gücü nasıl veriyoruz? Yoksa güç onun içinde mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: selnow57

    esp güç gereksinimi olan lastige ekstra güç vererek lastiklerin çekişlerini eşitler güç kaybını önler..

    Yanlış.

    ESP'nin motor gücüne etkisi vardır ancak tekerlere fazla güç verme gibi bir durum yerine direksiyon açısı ve aracın çeşitli yerlerindeki G sensörleri ile gerekli tekerleklere "tek tek" müdahelede bulunarak anlık fren yaptırır. Böylece aracı yoluna sokacak moment kazanılır.

    tr.wikipedia.org
    Elektronik denge programı - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik_Denge_Programı


    "Electronic Stability Program (Elektronik Denge Programı) olan sistemi ilk defa Mercedes firması 1995 yılında CL modellerine opsiyonel olarak sunmaya başlamıştır. Farklı firmalarda farklı isimlerle anılan bu sistemin mantığı genel olarak şöyledir; Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır."

    benim bildigim kadarıyla frenleme olayı yok lastiklerin güçleri eşitleniyo ama bunu fren yaparak yani aracı yavaşlatarak degil gücünü artırarak yapıyo orda bi mantık hatası yokmu sencede?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.